Neptunuslaan Hengelo was wel verwacht,maar nog niet in het walletquote:Op vrijdag 31 december 2021 15:42 schreef peterc het volgende:
Ilyas , ook Dordtselaan 88 A02 afgelost op de valreep > na 16.00u in de wallet
De verval datum voor Hengelo was vlgs mij de 29e, dus met notaris-gedoe en SIG admi afhandeling, zal hij wel begin vlgd jaar of -week komen, hetgeen hetzelfde is. Dordtse staat in de wallet.quote:Op vrijdag 31 december 2021 16:30 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Neptunuslaan Hengelo was wel verwacht, maar nog niet in het wallet
Ik zou met de rente ook nog wel kunnen leven (dat is blijkbaar de gangbare rente nu, het is niet anders), maar dan moeten inderdaad de overige seinen groen kleuren maar dat zie ik nog niet zo. Ik zie een gepensioneerde ondernemer met een oud pand, leegstaand(?), en om optisch waarde te creëren wordt de familie gemobiliseerd om er zijn intrek te nemen. En dan lijkt 5 jaar wel leuk maar het is een startende ondernemer (als ik het goed begrijp) en hangt de taxatiewaarde nogal samen met dat huurcontract. Is toch 80% van het oppervlak. Niet echt een lekkere spreiding over huurders dus. En in het kantoorgedeelte zit ook al een familielid.quote:Op vrijdag 31 december 2021 14:39 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Op zich geen onaardig project. De rente is inderdaad weer vrij laag maar als alle overige seinen dan op groen staan kan ik daar nog wel mee leven.
Bij dit project begrijp ik dat de ondernemer zich niet geroepen voelt om af te lossen op de lening maar voor de investeerders is dit hier wel van belang. Zeker omdat het in dit geval zakelijk onroerend goed betreft. Jammer dus dat de aflossing nihil is. De kans dat de waarde de komende jaren af neemt is m.i. groter dan dat de waarde zal stijgen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zaterdag 1 januari 2022 00:59 schreef Jaco078 het volgende:
Eerste linkje 2022
Box3👍🏻 Dat er dit jaar nog vele mogen volgenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Dit project heeft in januari 2021 en in december 2021 een deelaflossing gedaan van 20% (totaal 40%). Het lijkt mij dat bij de tweede deelaflossing een boete van 6 maanden van toepassing is, maar deze is niet betaald.quote:Bij een (Duurzame) Vastgoedlening geldt dat deelaflossingen van 20% 1x per 12 maanden boetevrij zijn toegestaan. Deelaflossingen van meer dan 20% of algehele aflossing is mogelijk met bijbetaling van 6 maanden compensatierente aan investeerders en 2 maanden compensatierente aan Geldvoorelkaar.nl.
Als je daar in zit heb je een punt. Email naar GVE ?quote:Op zaterdag 1 januari 2022 09:29 schreef djh77 het volgende:
Zit er iemand in project Aankoop bedrijfspand Bliksem Bedrijfsdiensten van GVE? Ik ben van mening dat de algemene voorwaarden niet juist zijn toegepast bij een boetevrije deelaflossing. De voorwaarde voor deelaflossing is als volgt:
[..]
Dit project heeft in januari 2021 en in december 2021 een deelaflossing gedaan van 20% (totaal 40%). Het lijkt mij dat bij de tweede deelaflossing een boete van 6 maanden van toepassing is, maar deze is niet betaald.
quote:Op zaterdag 1 januari 2022 00:59 schreef Jaco078 het volgende:
Eerste linkje 2022
Box3Zie veel waardering voor het linkje. Maar nog geen investeringen in 2022.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Rente toch te laag bij looptijd 72 maanden??Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
Ik twijfel, looptijd is voor mij geen probleem. Lange looptijd vind ik wel fijn. Vind aflossing, alleen laag voor zakelijk vastgoed. Dat in combinatie, met de zonen als huurders, wat ook een nadeel kan zijn en de rente die een half%, hoger had moeten zijn zorgt ervoor dat ik nog niet heb ingeschreven.quote:Op zaterdag 1 januari 2022 11:07 schreef Zeghomaar het volgende:
[..]
Zie veel waardering voor het linkje. Maar nog geen investeringen in 2022.
Rente toch te laag bij looptijd 72 maanden??
Ik twijfel ook, vind eigenlijk de rente te laag voor de LTV en zakelijk vastgoed. Loop er wel steeds meer tegenaan dan het me met moeite lukt om voldoende investeringen te vinden. Aan de kant moet je misschien de markt volgen en de lagere rentes accepteren maar dan heb ik toch liever een woningfinanciering tegen 5,2% bij SiG.quote:Op zaterdag 1 januari 2022 11:24 schreef Hanzul2 het volgende:
[..]
Ik twijfel, looptijd is voor mij geen probleem. Lange looptijd vind ik wel fijn. Vind aflossing, alleen laag voor zakelijk vastgoed. Dat in combinatie, met de zonen als huurders, wat ook een nadeel kan zijn en de rente die een half%, hoger had moeten zijn zorgt ervoor dat ik nog niet heb ingeschreven.
Lange looptijden zijn fijn bij behoorlijke rente. Maar dat zijn dan vaak ook weer vervroegde aflossingen. Mits de boeterente netjes is geregeld heb ik daar geen moeite mee.quote:Op zaterdag 1 januari 2022 11:30 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Ik twijfel ook, vind eigenlijk de rente te laag voor de LTV en zakelijk vastgoed. Loop er wel steeds meer tegenaan dan het me met moeite lukt om voldoende investeringen te vinden. Aan de kant moet je misschien de markt volgen en de lagere rentes accepteren maar dan heb ik toch liever een woningfinanciering tegen 5,2% bij SiG.
Een inversteerder moet geen haast hebben maar geduld, komen ongetwijfeld betere projecten.... alleen wanneer?inflatie loopt op dus rente zal stijgen.quote:Op zaterdag 1 januari 2022 11:07 schreef Zeghomaar het volgende:
[..]
Wat staat er in het contract cq. de pitch als mogelijke afwjking op de standaard voorwaarden en waren de huidige standaard voorwaarden inhoudelijk het aangaan van de lening ook van toepasing, of was het een oudere versie?quote:Op zaterdag 1 januari 2022 09:29 schreef djh77 het volgende:
Zit er iemand in project Aankoop bedrijfspand Bliksem Bedrijfsdiensten van GVE? Ik ben van mening dat de algemene voorwaarden niet juist zijn toegepast bij een boetevrije deelaflossing. De voorwaarde voor deelaflossing is als volgt:
[..]
Dit project heeft in januari 2021 en in december 2021 een deelaflossing gedaan van 20% (totaal 40%). Het lijkt mij dat bij de tweede deelaflossing een boete van 6 maanden van toepassing is, maar deze is niet betaald.
Rente is laag, maar niet vanwege looptijd, want 5 of 6 jaar zou ook stabiliteit kunnen geven en als er dan ook nog in bijvoorbeeld 20 jaar afgelost wordt (wat op zich best redelijk is voor zakelijk vastgoed) dan is het een heel ander verhaal. Het feit dat het is zakelijk vastgoed is met overwegend familie (kinderen) als huurders met daardoor een niet zakelijkheidsrisico, de andere huurders blijkbaar kortdurende contracten zijn en er geen (minimaal, 100 jaar) aflossing is speelt zeker ook een rol. Ik begrijp uit kadsterinfo dat een deel (12a) woonbestemming heeft en 12b kan ik zo snel niet vinden. Om een of andere reden heb ik het gevoel dat we niet het gehele verhaal te horen krijgen, want bedrijf al vele jaren gelden verkocht en privevermogenspositie beperkt met een zoon die advocaat is voor het geval het mis gaat, dat alles bij elkaar zijn voor mij signalen om een ander ook wat te gunnen en niet in te stappenquote:Op zaterdag 1 januari 2022 11:07 schreef Zeghomaar het volgende:
[..]
Nou ja, waardering voor Jaco én voor het eerste linkje van het nieuwe jaarquote:Op zaterdag 1 januari 2022 11:07 schreef Zeghomaar het volgende:
[..]
Standaard voorwaarden zijn van toepassing. Gve wil de boete niet betalen omdat zij van mening zijn dat ze de boete niet hoeven te betalen en dat dit toch boetevrije kan. Ik zie niet in hoe dit past binnen de algemene voorwaarden.quote:Op zaterdag 1 januari 2022 16:06 schreef tnhb het volgende:
[..]
Wat staat er in het contract cq. de pitch als mogelijke afwjking op de standaard voorwaarden en waren de huidige standaard voorwaarden inhoudelijk het aangaan van de lening ook van toepasing, of was het een oudere versie?
Ik zou het eenvoudig houden als mij dit zou gebeuren, ik zou gewoon met verwijzing naar de voorwaarden vragen wanneer de 6 maanden compensatierente wordt betaald over die tweede 20%, dan hoor je vanzelf wel hoe ze er zelf over denken (of noemen ze een datum waarop die compensatie rente wordt betaald omdat ze dat helemaal vergeten waren)
Hmm, hoe leggen ze het dan uit, want 12 maanden zijn volgens mij toch best helder. Want als er bijkbaar meerdere keren binnen die 12 maanden 20% kan worden afgelost, dan kan er dus in 5 plukjes van 20% binnen een week boetevrij worden afgelost, toch? Dat kan nooit de intentie zijn en zal GVE hoop ik ook nooit accepteren. Ik neem aan dat GVE niet alleen "van mening is" maar dat ook op basis van feiten en regel suit de voroaarden en contracten kan uitleggen, want als het alleen nog maar over menigen gaat en ze feiten vergeten dan gaat het goed fout. Overigens heeft CCF ook zoiets met mening/feiten gehad waar ze stug bleven volhouden en uiteindelijk gewoon niet meer reageerden. In het systeem van CCF stond dat het een vervroegde aflossing was na opeisen (feit), maar er werd vervolgens geen boeterente berekend omdat ze van mening waren dat dat niet terecht was.quote:Op zaterdag 1 januari 2022 16:29 schreef djh77 het volgende:
[..]
Standaard voorwaarden zijn van toepassing. Gve wil de boete niet betalen omdat zij van mening zijn dat ze de boete niet hoeven te betalen en dat dit toch boetevrije kan. Ik zie niet in hoe dit past binnen de algemene voorwaarden.
1 afboeking, wow. Heb je niets bij FNC?quote:Op zaterdag 1 januari 2022 18:16 schreef peterc het volgende:
kort resume 2021 // invest in 2021 107 proj / afgelost in 2021 102 proj / failliet in 2021 1 proj / omvang CF portefeuille in ¤ + circa 22% / omvang toename deels door meer (deels) aflossingsvrije leningen. De ¤ vliegwielen/fietsen aardig rond zo. Tevreden met CF, mijn beleggingsportefeuilles, mijn woningwaarde, prima 2021. Up naar 2022.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |