abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_202837178

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.

Afspraak maken kan via www.coronatest.nl , www.coronavaccinatie-afspraak.nl of telefoonnummer 0800-7070.

SPOILER: Helpen?
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
~:) ~:) ~:)
SPOILER: Hont
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Linkjes voor informatie
SPOILER: Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)
SPOILER: Heb ik covid, perziksap of griep? (laat je sowieso testen!)
SPOILER: Informatie over dagcijfers

SPOILER: Varianten waaronder Omicron
SPOILER: Covid-19 opnames en vaccinatiestatus
SPOILER: Gedragsregels in dit topic:
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator maandag 27 december 2021 @ 13:18:17 #2
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_202837190
Hoor net via mn mams... mijn neef die in de states woont (midden 30) had eergister zijn "booster" gehaald.

Vandaag positief getest op de 'rona :')

Lol. Oke dan. Nou. Godzijdank dat ie de booster had... ofzo.
pi_202837203
quote:
11s.gif Op maandag 27 december 2021 13:18 schreef dick_laurent het volgende:
Hoor net via mn mams... mijn neef die in de states woont (midden 30) had eergister zijn "booster" gehaald.

Snap je het niet?
pi_202837220
quote:
0s.gif Op maandag 27 december 2021 13:15 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Op zich had het wel gekund, maar het is denk ik niet heel erg sluitend. Veel 50+'ers hebben bijvoorbeeld schoolgaande kinderen. Doen werk dat niet thuis kan, zoals zorg en onderwijs. Dus hoe ga je dat in de praktijk doen?
Zoals ze nu ook hebben gedaan, geen horeca/theater/niet essentiële winkels voor die groep, voor 50- dan wel. Voor 50- zou je dan 3G toe kunnen passen voor deze zaken.
  maandag 27 december 2021 @ 13:20:06 #5
131800 Tarado
capô de fusca
pi_202837222
quote:
0s.gif Op maandag 27 december 2021 13:15 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Op zich had het wel gekund, maar het is denk ik niet heel erg sluitend. Veel 50+'ers hebben bijvoorbeeld schoolgaande kinderen. Doen werk dat niet thuis kan, zoals zorg en onderwijs. Dus hoe ga je dat in de praktijk doen?
dat is ook weer waar
  Moderator maandag 27 december 2021 @ 13:20:25 #6
Dick Laurent Is Dead
pi_202837229
quote:
4s.gif Op maandag 27 december 2021 13:19 schreef Leonos het volgende:

[..]
Snap je het niet?
Jawel hoor. Boosters zijn heel zinvol.

Voor bepaalde groepen.
pi_202837232
quote:

Ja, maar zijn transmissie is wel lekker afgenomen toch?
pi_202837265
quote:
0s.gif Op maandag 27 december 2021 13:20 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]
Zoals ze nu ook hebben gedaan, geen horeca/theater/niet essentiële winkels voor die groep, voor 50- dan wel. Voor 50- zou je dan 3G toe kunnen passen voor deze zaken.
O, dus geen totale lockdown? Wie weet. Ik vraag me af hoeveel risico er gelopen wordt in de horeca, theater en niet-essentiele winkels, tov schoolgaande kinderen en werk, ook van partner.
  maandag 27 december 2021 @ 13:22:37 #9
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_202837270
quote:

Je moet ook niet besmet raken voor je je booster hebt. Amateurisme.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_202837353
quote:
0s.gif Op maandag 27 december 2021 13:22 schreef miss_sly het volgende:

[..]
O, dus geen totale lockdown? Wie weet. Ik vraag me af hoeveel risico er gelopen wordt in de horeca, theater en niet-essentiele winkels, tov schoolgaande kinderen en werk, ook van partner.
Blijkbaar heel veel, want na de schoolsluiting moest dit allemaal dicht, zonder de effecten van de schoolsluiting af te wachten...

Zelf zou ik in januari, als bijvoorbeeld de horeca weer met beperkte openingstijden open mag, 2G voor 50+ daarvoor invoeren in plaats van alleen toegang voor 50-.
pi_202837369
quote:

Dus hij was al besmet voordat 'ie de booster kreeg, welke booster na ongeveer 7 dagen effectief is en bovendien vooral helpt tegen ziekenhuisopname?

Ik had een afspraak staan, maar ik ga het meteen afzeggen nu ik dit verhaal uit de VS heb gehoord!
pi_202837409
quote:
0s.gif Op maandag 27 december 2021 13:27 schreef 297534 het volgende:

[..]
Dus hij was al besmet voordat 'ie de booster kreeg, welke booster na ongeveer 7 dagen effectief is en bovendien vooral helpt tegen ziekenhuisopname?

Ik had een afspraak staan, maar ik ga het meteen afzeggen nu ik dit verhaal uit de VS heb gehoord!
Welk verhaal uit de VS?
  maandag 27 december 2021 @ 13:30:35 #13
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_202837434
quote:

Dus hij had al corona voordat ie z’n booster kreeg?
pi_202837446
quote:
0s.gif Op maandag 27 december 2021 13:26 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]
Blijkbaar heel veel, want na de schoolsluiting moest dit allemaal dicht, zonder de effecten van de schoolsluiting af te wachten...

Zelf zou ik in januari, als bijvoorbeeld de horeca weer met beperkte openingstijden open mag, 2G voor 50+ daarvoor invoeren in plaats van alleen toegang voor 50-.
Dat zijn de maatregelen zoals ze genomen zijn. Ik kan me bij horeca nog best voorstellen dat dat voor wat besmettingen kan zorgen. Theater en winkels echt niet. Of bioscopen.

2G als in gevaccineerd of getest? Of gevaccineerd of genezen?

Genezen is eigenlijk ook best een wassen neus, want inmiddels is herbesmetting, al dan niet met een andere variant, ook geen nieuw en nauwelijks voorkomens iets meer.
pi_202837466
quote:
0s.gif Op maandag 27 december 2021 13:29 schreef DW457 het volgende:

[..]
Welk verhaal uit de VS?
Het verhaal van de neef van die user die ik quotete... ;)
pi_202837496
quote:
0s.gif Op maandag 27 december 2021 13:26 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

De schoolsluiting kwam ná de lockdown. Eerst ging van alles dicht, op dinsdag. En - toen de krentrnbollen voor de kerstviering op de scholen al in de vriezers lagen- werd vrijdag even meegedeeld dat er de week erop alvast vakantie zou zijn. Met ren « spijtdag » op maandag (om de krentenbollen uit te delen wsl).
Examenklassen en MBO mochten wel doorgaan.
  Moderator maandag 27 december 2021 @ 13:32:29 #17
Dick Laurent Is Dead
pi_202837500
quote:
14s.gif Op maandag 27 december 2021 13:30 schreef Zwansen het volgende:

[..]
Dus hij had al corona voordat ie z’n booster kreeg?
Yup. En hij ervaart het als een verkoudheid voor zover ik heb begrepen.
pi_202837521
quote:
0s.gif Op maandag 27 december 2021 13:30 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Genezen is eigenlijk ook best een wassen neus, want inmiddels is herbesmetting, al dan niet met een andere variant, ook geen nieuw en nauwelijks voorkomens iets meer.
Ik hoor eigenlijk alleen maar weinig mensen die dubbel corona hebben gekregen met een dubbele vaccinatie, dan heb je wel heel erg veel pech.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_202837560
quote:
0s.gif Op maandag 27 december 2021 13:33 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Ik hoor eigenlijk alleen maar weinig mensen die dubbel corona hebben gekregen met een dubbele vaccinatie, dan heb je wel heel erg veel pech.
Die kans is dan ook vrijwel miniem.
pi_202837589
quote:

[..]
Dat zijn de maatregelen zoals ze genomen zijn. Ik kan me bij horeca nog best voorstellen dat dat voor wat besmettingen kan zorgen. Theater en winkels echt niet. Of bioscopen.

Nee, zeker niet getest, 2G in de zin van gevaccineerd of genezen. Of 1G, gevaccineerd voor 50+.
pi_202837620
quote:
0s.gif Op maandag 27 december 2021 13:32 schreef la_perle_rouge het volgende:

[..]
De schoolsluiting kwam ná de lockdown. Eerst ging van alles dicht, op dinsdag. En - toen de krentrnbollen voor de kerstviering op de scholen al in de vriezers lagen- werd vrijdag even meegedeeld dat er de week erop alvast vakantie zou zijn. Met ren « spijtdag » op maandag (om de krentenbollen uit te delen wsl).
Examenklassen en MBO mochten wel doorgaan.
Met de lockdown bedoel ik de maatregelen die er voor zorgden dat alles dicht moest en niet meer tot 17:00 open mocht zijn.
pi_202837744
quote:

[..]

Als die plekken voor 50+ niet echt voor besmettingen zorgen is er ook niet echt een reden om ze nu dan wel te sluiten zodat iedereen er last van heeft. Van de horeca begrijp ik het nog wel enigszins inderdaad, maar theaters/bioscopen/winkels hadden het zo goed voor elkaar (althans, in mijn ervaring) dat ik het echt jammer vind dat ze die ook maar weer hebben gesloten. Zonder überhaupt af te wachten wat die langere kerstvakantie zou gaan doen voor de cijfers.
  maandag 27 december 2021 @ 13:42:41 #23
14505 OProg
A Life in Music
pi_202837750
quote:
0s.gif Op maandag 27 december 2021 12:35 schreef Tarado het volgende:

[..]
[ twitter ]

het schijnt toch te werken
Leuk, dat '15' en '25 keer minder' benoemen. Maar eigenlijk is het vooral een onderbouwing dat je kan twisten wat nu eigenlijk het nut is voor een groepen in lagere leeftijdsklassen. Want het verschil tussen volledige vaccinatie of volledige vaccinatie met een booster is echt heel miniem.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_202837860
quote:
7s.gif Op maandag 27 december 2021 13:42 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Als die plekken voor 50+ niet echt voor besmettingen zorgen is er ook niet echt een reden om ze nu dan wel te sluiten zodat iedereen er last van heeft. Van de horeca begrijp ik het nog wel enigszins inderdaad, maar theaters/bioscopen/winkels hadden het zo goed voor elkaar (althans, in mijn ervaring) dat ik het echt jammer vind dat ze die ook maar weer hebben gesloten. Zonder überhaupt af te wachten wat die langere kerstvakantie zou gaan doen voor de cijfers.
En het sporten...
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_202837880
quote:

[..]
Precies, je zou dan kunnen zeggen in het kader van maatregelen voor 50+:
- Er worden besmettingen opgelopen daar -> 2G of 1G (gevaccineerd) voor 50+
- Geen besmettingen -> zinloos gesloten.
pi_202838039
quote:
0s.gif Op maandag 27 december 2021 12:35 schreef Tarado het volgende:

[..]
[ twitter ]

het schijnt toch te werken
Tov ongevaccineerden? Ja logisch.

En hoe zit het met mensen die 2x gevaccineerd zijn?
Of eerder besmet?
Of gevaccineerd en daarvoor/erna besmet?

Ik zie nog steeds de meerwaarde niet in die booster voor het voorkomen van ziekenhuisopnamens.
Vooral bij 50 min.
pi_202838050
quote:

[..]
Dat ben ik gewoon met je eens. Het is wel de situatie waar we nu in zitten.
  maandag 27 december 2021 @ 13:54:17 #28
131800 Tarado
capô de fusca
pi_202838073
quote:
7s.gif Op maandag 27 december 2021 13:42 schreef OProg het volgende:
Want het verschil tussen volledige vaccinatie of volledige vaccinatie met een booster is echt heel miniem.
het is maar net wat je miniem vindt, ik vind het moeilijk om daar wat over te zeggen maar dat het voor ouderen nuttiger is dan voor jongeren is duidelijk
pi_202838302
Omicron slaat keihard toe. Twee dagen stijging op rij voor de kliniek.
- verwijderd door admin -
pi_202838305
quote:
0s.gif Op maandag 27 december 2021 14:01 schreef Oliver23 het volgende:
[ twitter ]
Komende 2 weken worden cruciaal.
pi_202838367
quote:
0s.gif Op maandag 27 december 2021 14:02 schreef groenen het volgende:
Omicron slaat keihard toe. Twee dagen stijging op rij voor de kliniek.
Feestdagen, en maandag, vermoedelijk zijn deze cijfers nog een tikje vertekend.
Maandagen zijn niet de beste dag om naar deze ziekenhuiscijfers te kijken.
pi_202838419
quote:
0s.gif Op maandag 27 december 2021 14:04 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Dat klopt. Zie maar eens afgelopen maandag _O-

twitter

Of zou Omicron voor alleen problemen zorgen op een maandag _O-
  Moderator maandag 27 december 2021 @ 14:10:08 #34
Dick Laurent Is Dead
pi_202838495
quote:
0s.gif Op maandag 27 december 2021 14:07 schreef Oliver23 het volgende:

[..]
Dat klopt. Zie maar eens afgelopen maandag _O-

[ twitter ]

Of zou Omicron voor alleen problemen zorgen op een maandag _O-
  maandag 27 december 2021 @ 14:10:41 #35
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_202838520
Mensen blijft binnen. Juist nu!
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_202838586
Het is lekker druk naar België en Dld en Rutte vraagt om daar niet heen te gaan.
lol
Go hard or go home
pi_202838600
quote:
A United Kingdom Health Security Agency report published on Thursday suggests that the effectiveness of the COVID-19 booster against symptomatic infections of the omicron variant wanes within 10 weeks.

The report included 147,597 delta and 68,489 omicron cases, which were reported between Nov. 27 and Dec. 17. It analyzed the percentage of vaccine effectiveness between reported cases of the two strains in individuals who had received a two-dose regimen of the Astrazeneca, Pfizer or Moderna COVID-19 vaccine.

Researchers then compared the vaccine effectiveness of those who received a Pfizer or Moderna booster between reported cases of omicron and delta.

In all cases, data showed that the vaccines' effectiveness against omicron was lower compared with their effectiveness against delta. The effectiveness of both the Moderna and Pfizer boosters was also found to decrease within weeks of people receiving the extra dose.

"Among those who received an AstraZeneca primary course, vaccine effectiveness was around 60% 2 to 4 weeks after either a Pfizer or Moderna booster, then dropped to 35% with a Pfizer booster and 45% with a Moderna booster by 10 weeks after the booster," the report said.

Those percentages were a far cry from the vaccine effectiveness for individuals who had delta.

Vaccine effectiveness was between 80 and 100 percent in the first week for people who received either Pfizer or Moderna booster, and had only slightly dipped to just over 80 percent by the 10th week for those with the Pfizer booster.

In the 10th week, for individuals who received the Moderna booster and had delta, vaccine effectiveness was closer to 100 percent.

Researchers also compared the effectiveness of the Pfizer and Moderna boosters for individuals who received an initial two-dose regimen of the Pfizer vaccine.

"Among those who received a Pfizer primary course, vaccine effectiveness was around 70% after a Pfizer booster, dropping to 45% after 10-plus weeks and stayed around 70 to 75% after a Moderna booster up to 9 weeks after booster," the report said of that data.

"These results should be interpreted with caution due to the low counts and the possible biases related to the populations with highest exposure to Omicron (including travellers and their close contacts) which cannot fully be accounted for," the report noted.

The report also said, "There are insufficient severe cases of Omicron as yet to analyse vaccine effectiveness against hospitalisation, but this is expected to be better sustained, for both primary and booster doses."

The CEO of Pfizer said earlier this month in an interview with CNBC that it was possible that people would need to receive a fourth dose of the COVID-19 vaccine in light of the omicron variant.
https://thehill.com/polic(...)-against-omicron?amp
pi_202838683
quote:
0s.gif Op maandag 27 december 2021 14:04 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Dit, afgelopen weken waren de cijfers op maandag altijd wat minder positief waarna er op dinsdag een grote daling plaats vond.
  Moderator maandag 27 december 2021 @ 14:16:45 #39
Dick Laurent Is Dead
pi_202838712
quote:
7s.gif Op maandag 27 december 2021 14:10 schreef phpmystyle het volgende:
Mensen blijft binnen. Juist nu!
Sorry. Ik lig op het strand.
pi_202838716
quote:
quote:
The CEO of Pfizer said earlier this month in an interview with CNBC that it was possible that people would need to receive a fourth dose of the COVID-19 vaccine in light of the omicron variant.
En als die booster dan qua werking ook heel snel afneemt toch ook maar een vijfde. Etc.
  maandag 27 december 2021 @ 14:21:47 #41
62913 Blik
The one and Only!
pi_202838837
Een booster iedere 3 maanden :D
  maandag 27 december 2021 @ 14:22:23 #42
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_202838858
quote:
0s.gif Op maandag 27 december 2021 14:21 schreef Blik het volgende:
Een booster iedere 3 maanden :D
Sneller, 10 weken.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  maandag 27 december 2021 @ 14:23:43 #43
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_202838888
quote:
11s.gif Op maandag 27 december 2021 14:16 schreef dick_laurent het volgende:

[..]
Sorry. Ik lig op het strand.
Mensen zoals jij houden de verspreiding in staan :N
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  Moderator maandag 27 december 2021 @ 14:24:46 #44
Dick Laurent Is Dead
pi_202838911
quote:
7s.gif Op maandag 27 december 2021 14:23 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Mensen zoals jij houden de verspreiding in staan :N
Nee hoor, want ik lig :D
  maandag 27 december 2021 @ 14:25:48 #45
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_202838929
quote:
Met 10 weken bescherming is dat het niet waard om een booster te halen, misschien alleen als je zeer hoog risico groep bent. En omicron is snel dominant hier.... we moeten maar echt hopen dat het zo mild is dat dat al een groot deel van de oplossing is.
pi_202838975
quote:
0s.gif Op maandag 27 december 2021 14:25 schreef Momo het volgende:

[..]
Met 10 weken bescherming is dat het niet waard om een booster te halen, misschien alleen als je zeer hoog risico groep bent. En omicron is snel dominant hier.... we moeten maar echt hopen dat het zo mild is dat dat al een groot deel van de oplossing is.
Als ze inderdaad de focus willen blijven leggen op boosters kunnen ze beter non-stop de risico groepen elke 10 weken een nieuwe booster geven ipv telkens die behoefte te voelen om de gehele bevolking boosters aan te smeren. Gewoon niet meer proportioneel.
  maandag 27 december 2021 @ 14:29:11 #47
131800 Tarado
capô de fusca
pi_202839034
quote:
0s.gif Op maandag 27 december 2021 14:25 schreef Momo het volgende:

[..]
heb je het ook gelezen?
  maandag 27 december 2021 @ 14:30:15 #48
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_202839067
quote:
10s.gif Op maandag 27 december 2021 14:24 schreef dick_laurent het volgende:

[..]
Nee hoor, want ik lig :D
Ja leuk hoor.

Maar als wij samen ons aan de maatregelen houden kunnen wij weer eerder open.
We kunnen dit samen doen :)
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  maandag 27 december 2021 @ 14:31:08 #49
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_202839094
quote:
7s.gif Op maandag 27 december 2021 14:30 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Ja leuk hoor.

Maar als wij samen ons aan de maatregelen houden kunnen wij weer eerder open.
We kunnen dit samen doen :)
Helemaal mee eens.

We kunnen dit gewoon niet alleen.
Zuiger van het FOK!-OMT
  maandag 27 december 2021 @ 14:33:26 #50
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_202839160
quote:
0s.gif Op maandag 27 december 2021 14:29 schreef Tarado het volgende:

[..]
heb je het ook gelezen?
Ja, wat het doet met de effectiviteit tegen ziekenhuisopname is nog niet bekend. Maar als het maar 10 weken goede bescherming tegen infectie, dan is het een heel gedoe om iedereen elke 10 weken in te enten om dan een rem te leggen op het aantal besmettingen. .
  maandag 27 december 2021 @ 14:35:09 #51
131800 Tarado
capô de fusca
pi_202839212
quote:
0s.gif Op maandag 27 december 2021 14:33 schreef Momo het volgende:

[..]
Ja, wat het doet met de effectiviteit tegen ziekenhuisopname is nog niet bekend. Maar als het maar 10 weken goede bescherming tegen infectie, dan is het een heel gedoe om iedereen elke 10 weken in te enten om dan een rem te leggen op het aantal besmettingen. .
nu zeg je weer wat anders maar na 10 weken is de bescherming niet weg
pi_202839283
Storing :')
Volgens de GGD is het door een storing niet gelukt de sms'jes voor de griepprikgroep te versturen.
Klinkt vooral als een heel slecht excuses want waarom wordt er pas op dag 5 melding gemaakt van deze storing.

https://www.ad.nl/binnenl(...)n-telefoon~a698cbf3/
pi_202839323
quote:
0s.gif Op maandag 27 december 2021 14:16 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
[..]
En als die booster dan qua werking ook heel snel afneemt toch ook maar een vijfde. Etc.
Maar dividend flink verhogen ho maar.
  maandag 27 december 2021 @ 14:39:49 #54
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_202839358
quote:
0s.gif Op maandag 27 december 2021 14:35 schreef Tarado het volgende:

[..]
nu zeg je weer wat anders maar na 10 weken is de bescherming niet weg
Het zal niet helemaal weg zijn, net als dat de werking van de 2 eerste prikken nog niet helemaal weg is, maar een booster moet wel echt nut hebben als je daar de hele bevolking mee wilt inenten.
  maandag 27 december 2021 @ 14:41:34 #55
62913 Blik
The one and Only!
pi_202839425
quote:
0s.gif Op maandag 27 december 2021 14:39 schreef Momo het volgende:

[..]
Het zal niet helemaal weg zijn, net als dat de werking van de 2 eerste prikken nog niet helemaal weg is, maar een booster moet wel echt nut hebben als je daar de hele bevolking mee wilt inenten.
Is dan voor een gezonde 20-jarige toch al snel een kans die verandert van 0,001% kans op opname naar 0,0005% kans op opname. Echt de moeite waard
  maandag 27 december 2021 @ 14:42:13 #56
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_202839440
quote:
0s.gif Op maandag 27 december 2021 14:37 schreef -0- het volgende:
Storing :')
Volgens de GGD is het door een storing niet gelukt de sms'jes voor de griepprikgroep te versturen.
Klinkt vooral als een heel slecht excuses want waarom wordt er pas op dag 5 melding gemaakt van deze storing.

https://www.ad.nl/binnenl(...)n-telefoon~a698cbf3/
Waarschijnlijk de rekening niet op tijd betaald.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
  maandag 27 december 2021 @ 14:48:22 #57
131800 Tarado
capô de fusca
pi_202839562
quote:
0s.gif Op maandag 27 december 2021 14:39 schreef Momo het volgende:

[..]
het nut is om die verwachte golf van nu het hoofd te bieden, dat boosteren hebben ze niet voor niets zo snel uitgerold maar dat betekent toch niet dat je het iedere 10 weken moet doen
  maandag 27 december 2021 @ 15:06:00 #58
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_202840052
Elke dag vinden er over de hele wereld heel erg veel vaccinaties plaats. Elke dag vallen er tig mensen dood neer. Puur toeval als ze net die dag een vaccinatie hebben gekregen.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  maandag 27 december 2021 @ 15:08:13 #59
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_202840108
quote:
0s.gif Op maandag 27 december 2021 15:06 schreef deedeetee het volgende:
Elke dag vinden er over de hele wereld heel erg veel vaccinaties plaats. Elke dag vallen er tig mensen dood neer. Puur toeval als ze net die dag een vaccinatie hebben gekregen.
Zo was er ook een verhaal van iemand die de volgende dag plotseling dood was, was weliswaar neergeschoten met een kogel tussen de ogen, maar je vraagt je toch af of die vaccinatie van invloed kan zij geweest. Wat mij betreft moeten ze alles onderzoeken wat er gebeurd na een vaccinatie!

Zoiets?
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_202840175
:M :lijstje:
pi_202840242
Prima cijfers vandaag, denk dat we met nieuwjaar meteen 2021 ook meteen nogmaals mee kunnen pakken met de 2022 viering :P
pi_202840303
Rustig hier vandaag. Vanochtend geen tijd gehad om mee te lezen, normaal zijn dat 3 topics maar nu meer 3 pagina’s :P
pi_202840315
twitter
pi_202840351
Afgelopen week hoogst aantal dagelijks besmettingen wereldwijd (bijna 1 miljoen) tegenover laagst aantal slachtoffers sinds ergens in 2020 (rond de 4000).

https://www.worldometers.info/coronavirus/
pi_202840367
Laatste update: 27-12-2021 - 15:16

Totaal aantal besmettingen: 11495

Gemeentes met +5 besmettingen:
629 Amsterdam
500 Rotterdam
359 's-Gravenhage
339 Utrecht
213 Almere
199 Eindhoven
187 Tilburg
171 Haarlem
169 Zaanstad
141 Amersfoort
137 Haarlemmermeer
130 's-Hertogenbosch
116 Groningen
113 Purmerend
101 Zoetermeer
95 Maastricht
87 Alkmaar
82 Delft
82 Amstelveen
81 Enschede
79 Zwolle
78 Zeist
77 Arnhem
77 Westland
73 Breda
SPOILER
Daarnaast zijn er:
5 gemeentes met 0 besmettingen
3 gemeentes met 1 besmettingen
14 gemeentes met 2-4 besmettingen
9 gemeentes met 5 besmettingen

Deze update is ook dagelijks om 15:16 te vinden op https://rivm.wegmetdetestwet.nl of voor een volledig gemeenteoverzicht op https://rivm.wegmetdetestwet.nl/total.php
  maandag 27 december 2021 @ 15:18:53 #66
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_202840390
quote:
0s.gif Op maandag 27 december 2021 15:18 schreef _serial_ het volgende:

629 Amsterdam
500 Rotterdam
359 's-Gravenhage
339 Utrecht
213 Almere
199 Eindhoven
187 Tilburg
171 Haarlem
169 Zaanstad
141 Amersfoort
137 Haarlemmermeer
130 's-Hertogenbosch
116 Groningen
113 Purmerend
101 Zoetermeer
95 Maastricht
87 Alkmaar
82 Delft
82 Amstelveen
81 Enschede
79 Zwolle
78 Zeist
77 Arnhem
77 Westland
73 Breda
SPOILER
Daarnaast zijn er:

Deze update is ook dagelijks om 15:16 te vinden op https://rivm.wegmetdetestwet.nl of voor een volledig gemeenteoverzicht op https://rivm.wegmetdetestwet.nl/total.php
Daling in 020 zo te zien
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_202840397
De krimp vlakt wel af helaas. Dat is klote want de maatregelen hebben slechts 1 halvering opgeleverd.
pi_202840415
quote:
0s.gif Op maandag 27 december 2021 15:18 schreef _serial_ het volgende:

629 Amsterdam
500 Rotterdam
359 's-Gravenhage
339 Utrecht
213 Almere
199 Eindhoven
187 Tilburg
171 Haarlem
169 Zaanstad
141 Amersfoort
137 Haarlemmermeer
130 's-Hertogenbosch
116 Groningen
113 Purmerend
101 Zoetermeer
95 Maastricht
87 Alkmaar
82 Delft
82 Amstelveen
81 Enschede
79 Zwolle
78 Zeist
77 Arnhem
77 Westland
73 Breda
SPOILER
Daarnaast zijn er:

Mijn stad nu in de spoiler tag
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_202840425
twitter

twitter
  maandag 27 december 2021 @ 15:21:05 #70
4681 kasper
Pecunia non olet
pi_202840448
quote:
0s.gif Op maandag 27 december 2021 15:19 schreef ESF1Gamer het volgende:

Mijn stad nu in de spoiler tag
Mijn gemeente is er juist uit. :{
Zwarte Piet, wie kent 'm niet?
pi_202840452
quote:
0s.gif Op maandag 27 december 2021 15:19 schreef Spablauw214 het volgende:
De krimp vlakt wel af helaas. Dat is klote want de maatregelen hebben slechts 1 halvering opgeleverd.
Met Omikron wordt het nog belangrijker om je niet gek te laten maken door de besmettingen maar vooral te kijken naar ziekenhuisopnames. Komende maanden zullen het aantal besmettingen hoog blijven, zeker wanneer de scholen weer open gaan.
pi_202840470
quote:
0s.gif Op maandag 27 december 2021 15:19 schreef Spablauw214 het volgende:
We moeten niet de illusie hebben dat "lockdowns" nog altijd even goed helpen.
pi_202840484
quote:
0s.gif Op maandag 27 december 2021 15:21 schreef Simmertje het volgende:

[..]
Met Omikron wordt het nog belangrijker om je niet gek te laten maken door de besmettingen maar vooral te kijken naar ziekenhuisopnames. Komende maanden zullen het aantal besmettingen hoog blijven, zeker wanneer de scholen weer open gaan.
Ja, eens wel. Griep zal de komende weken ook aanzwellen, houden we de besmettingen ook niet van bij.
pi_202840497
  maandag 27 december 2021 @ 15:22:46 #75
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_202840498
Uitstekende cijfers, alles per direct open zonder beperkingen.
Tics van je petten.
pi_202840504
pi_202840508
pi_202840509
pi_202840517
pi_202840519
pi_202840522
ZippyGod.
  maandag 27 december 2021 @ 15:24:30 #82
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_202840532
Prima cijfers
Isn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.
pi_202840580
Is een krimp sowieso niet heel erg optimistisch als er een besmettelijkere variant zijn dingetje gaat doen?
  maandag 27 december 2021 @ 15:27:06 #84
12221 Tijn