abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 25 december 2021 @ 12:48:34 #1
65846 Bocaj
47th President.
pi_202800635
Welke multivitamine? (Waarom multi? Lekker makkelijk... zal ook altijd wel een compromis zijn...)

Kan natuurlijk gewoon een potje kopen bij de drogist en klaar, maar zijn er ook multivitaminen waarvan je écht merkt dat het helpt? (Je beter voelen... Alsof je een booster hebt gehad! :D )

Alle tips welkom! :Y
  zaterdag 25 december 2021 @ 13:04:47 #2
192229 XDo
Orgasm beat it!
pi_202801010
Het gaat om de smaak toch. Neem gewoon de lekkerste.
It's nothing, returned Mrs Chick. It's merely change of weather. We must expect change.
  zaterdag 25 december 2021 @ 13:08:08 #3
65846 Bocaj
47th President.
pi_202801102
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 december 2021 13:04 schreef XDo het volgende:
Het gaat om de smaak toch. Neem gewoon de lekkerste.
Je bedoelt bruis? Sinaasappel of framboos meestal...
pi_202801139
Ik vraag me vaak af waar het prijsverschil in zit. Vitaminen bij Holland & Barrett zijn beduidend duurder dan bij Kruidvat en Etos. Zou dat dan geconcentreerder zijn?
pi_202801345
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 december 2021 13:09 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik vraag me vaak af waar het prijsverschil in zit. Vitaminen bij Holland & Barrett zijn beduidend duurder dan bij Kruidvat en Etos. Zou dat dan geconcentreerder zijn?
Nee is gewoon de naam waar je voor betaalt. Holland & Barrett klinkt exclusiever dan Kruidvat of Aldi.
pindazakje
  zaterdag 25 december 2021 @ 13:17:18 #6
65846 Bocaj
47th President.
pi_202801359
quote:
Ja, het prijsverschil is mij ook wel opgevallen... (Je moet het er maar voor over hebben... na een maandje stoppen is ook nix!)
  zaterdag 25 december 2021 @ 13:19:15 #7
65846 Bocaj
47th President.
pi_202801413
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 december 2021 13:16 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]
Nee is gewoon de naam waar je voor betaalt. Holland & Barrett klinkt exclusiever dan Kruidvat of Aldi.
Je hebt ook verschil tussen eco-vitaminen en non-eco-vitaminen tegenwoordig...
pi_202801456
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 december 2021 13:19 schreef Bocaj het volgende:

[..]
Je hebt ook verschil tussen eco-vitaminen en non-eco-vitaminen tegenwoordig...
Ik eet gewoon groenten en fruit, 10x meer eco dan een chemisch pilletje.
pindazakje
pi_202801580
Je gaat je echt niet beter voelen van een multivitamine.

Hoezo denk je dat je ergens een tekort aan hebt?
  zaterdag 25 december 2021 @ 13:31:49 #10
65846 Bocaj
47th President.
pi_202801766
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 december 2021 13:24 schreef Intint het volgende:
Hoezo denk je dat je ergens een tekort aan hebt?
Ik geloof niet dat ik alles 'raak' met voeding...
Maar misschien ben je er ook al door gevarieerd te eten...
Ik vroeg mij af of er vitaminen zijn waarvan je écht merkt dat ze je helpen... (Géén drugs natuurlijk...)

Je hebt ook sport (fitness) mensen die zweren bij die grote potten met proteïne en wat al niet meer.... :')
pi_202802465
het is een grote scam. ik heb jaren lang potjes geslikt, mee opgehouden, merk geen enkel verschil. gewoon goed eten.
pi_202802522
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 december 2021 13:31 schreef Bocaj het volgende:

[..]
Ik geloof niet dat ik alles 'raak' met voeding...
Maar misschien ben je er ook al door gevarieerd te eten...
Ik vroeg mij af of er vitaminen zijn waarvan je écht merkt dat ze je helpen... (Géén drugs natuurlijk...)

Je hebt ook sport (fitness) mensen die zweren bij die grote potten met proteïne en wat al niet meer.... :')
Vit D (van oktober t/m april)en B12, daarvan was een tekort geconstateerd.

Daarnaast neem ik dagelijks een redelijk complete multivitamine A-Z van Lucovitaal, die hebben ze regelmatig voor een prima prijs bij de Aldi of anders eigen merk van Kruidvat
  zaterdag 25 december 2021 @ 14:19:26 #13
65846 Bocaj
47th President.
pi_202802813
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 december 2021 14:06 schreef Doedezemaar het volgende:
Vit D (van oktober t/m april)en B12, daarvan was een tekort geconstateerd.
Bij de huisarts?
pi_202802837
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 december 2021 14:19 schreef Bocaj het volgende:

[..]
Bij de huisarts?
Yup
  zaterdag 25 december 2021 @ 14:20:57 #15
65846 Bocaj
47th President.
pi_202802842
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 december 2021 14:01 schreef pokkerdepok het volgende:
het is een grote scam. ik heb jaren lang potjes geslikt, mee opgehouden, merk geen enkel verschil. gewoon goed eten.
Er is ook zoveel keuze... halleluja... Daarom dacht ik gewoon een multivitamine...
Maar ik begrijp je! ;)
pi_202802875
quote:
5s.gif Op zaterdag 25 december 2021 12:48 schreef Bocaj het volgende:
Alle tips welkom!
Ik slik vaak die van Davitamon en dan wel de variant 'COMPLEET WEERSTAND FORTE MET EXTRA D3'
Twee dagen gebruik en de derde voel ik me kiplekker ten opzichte van de dagen dat ik niet gebruik.
En ik ga er ook beter van naar het toilet. In mijn optiek heeft het wel effect.
Dus ja, ik denk dat het wel helpt.
Google is your friend, abuse your friends
pi_202803189
quote:
7s.gif Op zaterdag 25 december 2021 14:22 schreef Metalfrost het volgende:

[..]

Twee dagen gebruik en de derde voel ik me kiplekker ten opzichte van de dagen dat ik niet gebruik.

De magie van de placebo.
pi_202803290
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 december 2021 14:34 schreef Intint het volgende:

[..]
De magie van de placebo.
Er zit D3 in en ik kom amper buiten.
Na twee dagen voel ik me kiplekker.
Wat snap je niet?
pi_202803495
Vitamine d krijg je in de winter echt te weinig binnen. Persoonlijk kom ik veel buiten maar ik had toch 2 keer een vitamine d tekort. Stond ik zelf ook van te kijken.

Vitamine d zorgt oa voor een verhoogde weerstand wat vooral nu met corona belangrijk is.
pi_202803707
okee, vitamine D is misschien een uitzondering, daar krijg je wel echt snel een tekort van.
pi_202803714
quote:
Bij H&B zijn in ieder geval regelmatig aanbiedingen. Ik slik al jaren een multi van hun. Eens per jaar even kijken wat er in de aanbieding is en dan voor minimaal een jaar kopen. Meestal ben ik voor drie tientjes wel klaar dan. Voor dat bedrag ga ik me niet druk maken of het helpt en of het voordeliger kan.

Ik heb het niet onderbouwde idee dat H&B iets meer oplet wat er in moet en dat het er dan ook in de juiste hoeveelheid in zit. Aan de andere kant koop ik niet elk jaar het zelfde exact hetzelfde product. Beetje afhankelijk van de prijs en de maat van de verpakking. Noem me inconsequent mar ik voel me er in ieder geval goed bij en dat is wel eens anders geweest.

Los daarvan heb ik een aantal jaar op doktersadvies B12 gespoten, daarvan was het effect wel duidelijk merkbaar. Na een paar jaar toch maar zonder proberen en door de arts bloed laten controleren. Ik mag weer zonder (maar heb nog wel in de koelkast liggen).
pi_202804218
quote:
15s.gif Op zaterdag 25 december 2021 14:38 schreef Metalfrost het volgende:

[..]
Er zit D3 in en ik kom amper buiten.
Na twee dagen voel ik me kiplekker.
Wat snap je niet?
1) De meeste mensen komen met dit weer amper buiten en toch heeft de helft van de mensen maar tekort
2) De meeste mensen ‘voelen’ niet van hun D3 tekort (dus ook niet van de aanvulling van hun tekort)
3) Wanneer jij dan toch een van de weinige individuen bent die EN een tekort heeft EN dit ook waarneembaar ervaart dan is dit niet echt niet na twee dagen al verholpen. Zo werkt het lichaam niet.

Nognaals, ik geloof best dat je je beter voelt. Maar dit komt waarschijnlijk eerder door een placebo effect dan door de werking van het supplement.
pi_202804494
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 december 2021 15:33 schreef Intint het volgende:

[..]
1) De meeste mensen komen met dit weer amper buiten en toch heeft de helft van de mensen maar tekort
Niet alleen met dit weer kom ik amper buiten. Het is niet het weer dat het hem doet. Ik kom in het algemeen, amper buiten. Dat heeft verschillende redenen.
quote:
2) De meeste mensen ‘voelen’ niet van hun D3 tekort (dus ook niet van de aanvulling van hun tekort)
Ik heb geen idee of het iets met d3 te maken heeft, maar ik voel me na twee dagen van het slikken van die vitamines, kiplekker.
quote:
3) Wanneer jij dan toch een van de weinige individuen bent die EN een tekort heeft EN dit ook waarneembaar ervaart dan is dit niet echt niet na twee dagen al verholpen. Zo werkt het lichaam niet.
Ik voel me goed na het slikken van vitamines. Leuk dat je het voedseldeskundigtechnisch wilt onderbouwen dat het niet werkt. Mijn lichaam zegt wat anders.

quote:
Nognaals, ik geloof best dat je je beter voelt. Maar dit komt waarschijnlijk eerder door een placebo effect dan door de werking van het supplement.
Ik waarneem de werking na het slikken van de vitamines. Niet zonder.
pi_202804881
quote:
15s.gif Op zaterdag 25 december 2021 15:53 schreef Metalfrost het volgende:

[..]
Niet alleen met dit weer kom ik amper buiten. Het is niet het weer dat het hem doet. Ik kom in het algemeen, amper buiten. Dat heeft verschillende redenen.
[..]
Ik heb geen idee of het iets met d3 te maken heeft, maar ik voel me na twee dagen van het slikken van die vitamines, kiplekker.
[..]
Ik voel me goed na het slikken van vitamines. Leuk dat je het voedseldeskundigtechnisch wilt onderbouwen dat het niet werkt. Mijn lichaam zegt wat anders.
[..]
Ik waarneem de werking na het slikken van de vitamines. Niet zonder.
Juist. Je benoemd precies de dingen die bevestigen dat het waarschijnlijk een placebo effect is.
pi_202804938
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 december 2021 16:20 schreef Intint het volgende:

[..]
Juist. Je benoemd precies de dingen die bevestigen dat het waarschijnlijk een placebo effect is.
Terwijl ik de rest van de dag niet eens nadenk over het idee dat ik ze geslikt heb?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')