abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_202775435
quote:
0s.gif Op donderdag 23 december 2021 19:51 schreef Sapstengel het volgende:

[..]
Alleen dat zijn meestal geen scholieren van 17.
Waar.
-nee-
pi_202793192
Zelfscankassa's zijn genot. Geen bejaarden die je ophouden met hun gekut en het hele afrekenproces kost je 10 seconden.
pi_202793266
Hebben ze bij Ikea ook al niet zo boeiend tbh
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_202793269
10 jaar geleden in Zweden al volstrekt normaal. Werkt prima.
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_202796211
quote:
14s.gif Op donderdag 23 december 2021 15:48 schreef Marsenal het volgende:
Het zal in de toekomst vast de caissière vervangen maar dan komen er weer extra vacatures voor storingsdiensten vrij om de paperclips en buitenlandse muntjes er uit te pulken dus tja.
Ja joh per kassa komt er dan een vacature vrij eh?

Nee, per saldo verlies je dus weer arbeidsplaatsen.

Automatisering is tegenwoordig heel anders qua netto effect dan 100 jaar geleden.
pi_202807476
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 december 2021 05:41 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]
Ja joh per kassa komt er dan een vacature vrij eh?

Nee, per saldo verlies je dus weer arbeidsplaatsen.

Automatisering is tegenwoordig heel anders qua netto effect dan 100 jaar geleden.
Wij van het gilde van dragers, sjouwers en slepers willen graag dat de uitvinding van het wiel teruggedraaid (haha) wordt. Nu bijna iedereen tegenwoordig gebruik maakt van rollende wagens, en vooral de variant met machinale aandrijving, zitten al onze leden werkloos thuis op de bank bier te zuipen.
pi_202807535
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 december 2021 19:49 schreef Zomaarevenkijken het volgende:

[..]
Wij van het gilde van dragers, sjouwers en slepers willen graag dat de uitvinding van het wiel teruggedraaid (haha) wordt. Nu bijna iedereen tegenwoordig gebruik maakt van rollende wagens, en vooral de variant met machinale aandrijving, zitten al onze leden werkloos thuis op de bank bier te zuipen.
Ja daarmee wil je het gaan vergelijken?

Praktisch elk deel in het achterliggende proces is geautomatiseerd, ja ook voor het wiel.

De logistiek van het vervoeren van goederen is binnenkort ook verleden tijd met zelf rijdende auto's, wat voor vrachtverkeer een stuk eenvoudiger is.

Maar je hoeft mij niet te geloven, ik spreek je over 20 jaar wel.
pi_202807586
Zoiets hebben ze ook bij een patatzaak in Amersfoort. Praktisch, hygiënisch, veilig, snel. Best handig!
Somebody that I used to know
pi_202808360
quote:
0s.gif Op donderdag 23 december 2021 19:51 schreef Sapstengel het volgende:

[..]
Alleen dat zijn meestal geen scholieren van 17.
Die moeten ook scholen
pi_202808488
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 december 2021 19:53 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]
Ja daarmee wil je het gaan vergelijken?

Praktisch elk deel in het achterliggende proces is geautomatiseerd, ja ook voor het wiel.

De logistiek van het vervoeren van goederen is binnenkort ook verleden tijd met zelf rijdende auto's, wat voor vrachtverkeer een stuk eenvoudiger is.

Maar je hoeft mij niet te geloven, ik spreek je over 20 jaar wel.
Ondanks deze automatisering, hebben wij momenteel wel een erg krappe arbeidsmarkt. Wij kunnen ook niet anders met de huidige vergrijzing.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')