abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_202782322
quote:
0s.gif Op donderdag 23 december 2021 17:57 schreef puzziepie het volgende:
Ik had nog nooit van haar gehoord :@
Ze heeft wel al in het Nederlandstalige muziektopic gestaan, meen ik. Dus je had haar kunnen kennen. ;)
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_202793722
quote:
0s.gif Op woensdag 22 december 2021 11:24 schreef DJ11 het volgende:
Het zegt zo veel over de muziekcultuur in Nederland en de heersende smaak dat dit liedje wordt omarmd als iets geniaals. Het is zelfs op #1298 in de Top 2000 binnengekomen: de lijst met de beste muziek ooit gemaakt.

Met een beetje goede wil kun je de tekst van het liedje goed, aangrijpend of treffend vinden. Maar verder? Ik hoor een matige zangeres, die in verschrikkelijk irritant Polder-Nederlands (jai, in plaats van jij) zingt over een setje generieke akkoorden dat al 438.912 keer in liedjes is gebruikt.

Maar een kinderhand is snel gevuld, dus staat dit matige liedje zo'n beetje bovenaan in de hitlijsten.
Waarom zijn Nederlanders altijd zo negatief over hun eigen artiesten? Ik snap dat echt niet zo. Zie je ook altijd op youtube: buitenlanders vol lof over een Nederlandse artiest, en een paar zeikreacties die altijd van de Nederlanders komen. Echt een zeikvolk met een of ander raar minderwaarheidscomplex wat dat betreft.

Ik ken het liedje nog niet zo lang, maar vond 'm meteen prachtig toen ik 'm hoorde. Ondanks dat ik de tekst verder totaal niet uit persoonlijke ervaring herken of zo. Maar gewoon heel mooi in tekst gevatte waarschijnlijke persoonlijke ervaring.

Sowieso is het niveau van NL-artiesten imo echt hard omhoog gegaan de laatste jaren. Nu zeker met een zangeres als Davina Michelle zelfs een heuse potentiele wereldster in huis.

[ Bericht 2% gewijzigd door Maharski op 25-12-2021 00:23:56 ]
Eens kijken
pi_202794188
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 december 2021 00:11 schreef Maharski het volgende:

[..]
Waarom zijn Nederlanders altijd zo negatief over hun eigen artiesten? Ik snap dat echt niet zo. Zie je ook altijd op youtube: buitenlanders vol lof over een Nederlandse artiest, en een paar zeikreacties die altijd van de Nederlanders komen. Echt een zeikvolk met een of ander raar minderwaarheidscomplex wat dat betreft.

Ik ken het liedje nog niet zo lang, maar vond 'm meteen prachtig toen ik 'm hoorde. Ondanks dat ik de tekst verder totaal niet uit persoonlijke ervaring herken of zo. Maar gewoon heel mooi in tekst gevatte waarschijnlijke persoonlijke ervaring.

Sowieso is het niveau van NL-artiesten imo echt hard omhoog gegaan de laatste jaren. Nu zeker met een zangeres als Davina Michelle zelfs een heuse potentiele wereldster in huis.
Hoe kom je hier nou weer bij? Er zijn meer dan genoeg Nederlandse artiesten waar ik positief over ben. Die maken alleen niet zulke shitmuziek als MEAU, Snelle, Suzan en Freek en dat huidige "rock-chick" gedrocht van Davina Michelle.

Het barst van de veel betere muziek (uit binnen- en buitenland) die amper of helemaal geen aandacht krijgt. En aangezien ik wekelijks zo'n 550 nummers doorploeter, weet ik wel waar ik over praat.

De populaire Nederlandse artiesten van nu mogen de schoenen van Nederlandse popartiesten uit de 80s nog niet poetsen.
pi_202794350
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 december 2021 00:31 schreef DJ11 het volgende:
Hoe kom je hier nou weer bij? Er zijn meer dan genoeg Nederlandse artiesten waar ik positief over ben. Die maken alleen niet zulke shitmuziek als MEAU, Snelle, Suzan en Freek en dat huidige "rock-chick" gedrocht van Davina Michelle.

Het barst van de veel betere muziek (uit binnen- en buitenland) die amper of helemaal geen aandacht krijgt. En aangezien ik wekelijks zo'n 550 nummers doorploeter, weet ik wel waar ik over praat.

De populaire Nederlandse artiesten van nu mogen de schoenen van Nederlandse popartiesten uit de 80s nog niet poetsen.
Dat lijkt me een kwestie van smaak toch? Denk je nu echt dat je objectief naar muziek luistert? (ik zal ook niet beweren dat ik dat doe btw)
Eens kijken
pi_202794537
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 december 2021 00:41 schreef Maharski het volgende:

[..]
Dat lijkt me een kwestie van smaak toch? Denk je nu echt dat je objectief naar muziek luistert? (ik zal ook niet beweren dat ik dat doe btw)
Het antwoord hierop is zowel ja als nee. Nee, ik luister niet objectief, want ik heb een bepaalde smaak.
En ja, ik luister wél objectief, want ik heb een vrijwel absoluut gehoor, ben muzikant, heb verstand van akkoorden, enzovoort. Ik hoor dus hoe generiek totaal onorigineel veel muziek van nu is. En muzikaal gezien - over de tekst valt te twisten - is het een bijzonder generiek liedje. Dat laatste is geen mening, maar een feit.

En dan kun je het natuurlijk nog steeds mooi vinden; dat mag.
pi_202794740
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 december 2021 00:50 schreef DJ11 het volgende:
Het antwoord hierop is zowel ja als nee. Nee, ik luister niet objectief, want ik heb een bepaalde smaak.
En ja, ik luister wél objectief, want ik heb een vrijwel absoluut gehoor, ben muzikant, heb verstand van akkoorden, enzovoort. Ik hoor dus hoe generiek totaal onorigineel veel muziek van nu is. En muzikaal gezien - over de tekst valt te twisten - is het een bijzonder generiek liedje. Dat laatste is geen mening, maar een feit.

En dan kun je het natuurlijk nog steeds mooi vinden; dat mag.
Ik heb ook een absoluut gehoor en ben ook muzikant. Toch spreekt me vaak zat de meest briljant geproduceerde shit niet aan. Is allemaal persoonlijk gevoel, welke energie-snaar het een bepaald moment raakt etc.
Eens kijken
pi_202794979
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 december 2021 00:11 schreef Maharski het volgende:

[..]
Waarom zijn Nederlanders altijd zo negatief over hun eigen artiesten?....
Een bepaald soort Hollanders dan.
pi_202795010

Meau draait nu 100.000 kliks per dag! En ze begon met een eerste releasedag met slechts 1100 views

MEAU - Dat heb jij gedaan oktober 2021
pi_202795045
Ze kan zich misschien niet kleden maar wel verdomd goed live zingen

pi_203075577
Meisjes coveren haar al graag:

www.thuisuiteten.nl
pi_203133565
Dat heeft zij goed gedaan
Eens kijken
pi_203140478
En ook al een interviewtje in AD als talent voor 2022 en een groter interview in OOR. Mevrouw Hewitt timmert serieus aan de weg!
www.thuisuiteten.nl
pi_203140516
Wie?
  Moderator woensdag 12 januari 2022 @ 12:35:41 #39
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_203152684
Dat er mensen daadwerkelijk inhoudelijk op een tekst van een nummer denken te moeten reageren betekent dat het zeker een nummer is dat snaren raakt...
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_203298546
www.thuisuiteten.nl
pi_203314193
Klinkt als een dertien in een dozijn "ingetogen" liedje met een emo tekst en gepingel op een gitaar voor kleinkunst liefhebbers van DWDD.
pi_203314316
Mensen met een absoluut gehoor die een mening hebben over alles wat ze als minderwaardig beschouwen. :')
pi_203316885
www.thuisuiteten.nl
pi_203335029
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2022 13:04 schreef Document1 het volgende:
Mensen met een absoluut gehoor die een mening hebben over alles wat ze als minderwaardig beschouwen. :')
Je hoeft helemaal geen absoluut gehoor te hebben. Een beetje verstand van muziektheorie volstaat ook. Als je eenmaal de akkoorden van dit liedje kent, dan ontdek je snel genoeg dat het een volstrekt onorigineel schema is, dat in duizenden liedjes wordt gebruikt. Eenheidsworst, dus. Maar het wordt omarmd als iets geniaals en unieks. Dat laatste is het sowieso niet. Resteert alleen nog de tekst, waar je dan iets van kunt vinden.
pi_203335278
Er zijn al heel veel covers van, misschien dan juist omdat het makkelijk is?
www.thuisuiteten.nl
  zondag 23 januari 2022 @ 18:08:59 #46
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_203335576
Dit is typisch een nummer voor mensen waarvoor de tekst het allerbelangrijkste is in muziek. Tja, helaas.

Prima tekst, maar voor de rest is het niet zo heel opvallend allemaal.
  zondag 23 januari 2022 @ 18:20:06 #47
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_203335738
quote:
7s.gif Op zondag 23 januari 2022 17:28 schreef DJ11 het volgende:

[..]
Je hoeft helemaal geen absoluut gehoor te hebben. Een beetje verstand van muziektheorie volstaat ook. Als je eenmaal de akkoorden van dit liedje kent, dan ontdek je snel genoeg dat het een volstrekt onorigineel schema is, dat in duizenden liedjes wordt gebruikt. Eenheidsworst, dus. Maar het wordt omarmd als iets geniaals en unieks. Dat laatste is het sowieso niet. Resteert alleen nog de tekst, waar je dan iets van kunt vinden.
Ik proef een jaloerse muzikant. _O-

Jij bent net zo’n slager die woedend is op de halve wereldbevolking omdat ze naar de Mc Donalds gaan voor een hamburger. “Ja, maar het is echt slecht vlees dus ze kunnen het niet echt lekker vinden”.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')