Ze heeft wel al in het Nederlandstalige muziektopic gestaan, meen ik. Dus je had haar kunnen kennen.quote:Op donderdag 23 december 2021 17:57 schreef puzziepie het volgende:
Ik had nog nooit van haar gehoord
Waarom zijn Nederlanders altijd zo negatief over hun eigen artiesten? Ik snap dat echt niet zo. Zie je ook altijd op youtube: buitenlanders vol lof over een Nederlandse artiest, en een paar zeikreacties die altijd van de Nederlanders komen. Echt een zeikvolk met een of ander raar minderwaarheidscomplex wat dat betreft.quote:Op woensdag 22 december 2021 11:24 schreef DJ11 het volgende:
Het zegt zo veel over de muziekcultuur in Nederland en de heersende smaak dat dit liedje wordt omarmd als iets geniaals. Het is zelfs op #1298 in de Top 2000 binnengekomen: de lijst met de beste muziek ooit gemaakt.
Met een beetje goede wil kun je de tekst van het liedje goed, aangrijpend of treffend vinden. Maar verder? Ik hoor een matige zangeres, die in verschrikkelijk irritant Polder-Nederlands (jai, in plaats van jij) zingt over een setje generieke akkoorden dat al 438.912 keer in liedjes is gebruikt.
Maar een kinderhand is snel gevuld, dus staat dit matige liedje zo'n beetje bovenaan in de hitlijsten.
Hoe kom je hier nou weer bij? Er zijn meer dan genoeg Nederlandse artiesten waar ik positief over ben. Die maken alleen niet zulke shitmuziek als MEAU, Snelle, Suzan en Freek en dat huidige "rock-chick" gedrocht van Davina Michelle.quote:Op zaterdag 25 december 2021 00:11 schreef Maharski het volgende:
[..]
Waarom zijn Nederlanders altijd zo negatief over hun eigen artiesten? Ik snap dat echt niet zo. Zie je ook altijd op youtube: buitenlanders vol lof over een Nederlandse artiest, en een paar zeikreacties die altijd van de Nederlanders komen. Echt een zeikvolk met een of ander raar minderwaarheidscomplex wat dat betreft.
Ik ken het liedje nog niet zo lang, maar vond 'm meteen prachtig toen ik 'm hoorde. Ondanks dat ik de tekst verder totaal niet uit persoonlijke ervaring herken of zo. Maar gewoon heel mooi in tekst gevatte waarschijnlijke persoonlijke ervaring.
Sowieso is het niveau van NL-artiesten imo echt hard omhoog gegaan de laatste jaren. Nu zeker met een zangeres als Davina Michelle zelfs een heuse potentiele wereldster in huis.
Dat lijkt me een kwestie van smaak toch? Denk je nu echt dat je objectief naar muziek luistert? (ik zal ook niet beweren dat ik dat doe btw)quote:Op zaterdag 25 december 2021 00:31 schreef DJ11 het volgende:
Hoe kom je hier nou weer bij? Er zijn meer dan genoeg Nederlandse artiesten waar ik positief over ben. Die maken alleen niet zulke shitmuziek als MEAU, Snelle, Suzan en Freek en dat huidige "rock-chick" gedrocht van Davina Michelle.
Het barst van de veel betere muziek (uit binnen- en buitenland) die amper of helemaal geen aandacht krijgt. En aangezien ik wekelijks zo'n 550 nummers doorploeter, weet ik wel waar ik over praat.
De populaire Nederlandse artiesten van nu mogen de schoenen van Nederlandse popartiesten uit de 80s nog niet poetsen.
Het antwoord hierop is zowel ja als nee. Nee, ik luister niet objectief, want ik heb een bepaalde smaak.quote:Op zaterdag 25 december 2021 00:41 schreef Maharski het volgende:
[..]
Dat lijkt me een kwestie van smaak toch? Denk je nu echt dat je objectief naar muziek luistert? (ik zal ook niet beweren dat ik dat doe btw)
Ik heb ook een absoluut gehoor en ben ook muzikant. Toch spreekt me vaak zat de meest briljant geproduceerde shit niet aan. Is allemaal persoonlijk gevoel, welke energie-snaar het een bepaald moment raakt etc.quote:Op zaterdag 25 december 2021 00:50 schreef DJ11 het volgende:
Het antwoord hierop is zowel ja als nee. Nee, ik luister niet objectief, want ik heb een bepaalde smaak.
En ja, ik luister wél objectief, want ik heb een vrijwel absoluut gehoor, ben muzikant, heb verstand van akkoorden, enzovoort. Ik hoor dus hoe generiek totaal onorigineel veel muziek van nu is. En muzikaal gezien - over de tekst valt te twisten - is het een bijzonder generiek liedje. Dat laatste is geen mening, maar een feit.
En dan kun je het natuurlijk nog steeds mooi vinden; dat mag.
Een bepaald soort Hollanders dan.quote:Op zaterdag 25 december 2021 00:11 schreef Maharski het volgende:
[..]
Waarom zijn Nederlanders altijd zo negatief over hun eigen artiesten?....
Je hoeft helemaal geen absoluut gehoor te hebben. Een beetje verstand van muziektheorie volstaat ook. Als je eenmaal de akkoorden van dit liedje kent, dan ontdek je snel genoeg dat het een volstrekt onorigineel schema is, dat in duizenden liedjes wordt gebruikt. Eenheidsworst, dus. Maar het wordt omarmd als iets geniaals en unieks. Dat laatste is het sowieso niet. Resteert alleen nog de tekst, waar je dan iets van kunt vinden.quote:Op zaterdag 22 januari 2022 13:04 schreef Document1 het volgende:
Mensen met een absoluut gehoor die een mening hebben over alles wat ze als minderwaardig beschouwen.
Ik proef een jaloerse muzikant.quote:Op zondag 23 januari 2022 17:28 schreef DJ11 het volgende:
[..]
Je hoeft helemaal geen absoluut gehoor te hebben. Een beetje verstand van muziektheorie volstaat ook. Als je eenmaal de akkoorden van dit liedje kent, dan ontdek je snel genoeg dat het een volstrekt onorigineel schema is, dat in duizenden liedjes wordt gebruikt. Eenheidsworst, dus. Maar het wordt omarmd als iets geniaals en unieks. Dat laatste is het sowieso niet. Resteert alleen nog de tekst, waar je dan iets van kunt vinden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |