quote:Het nieuwe seizoen van De slimste mens staat voor de deur. Vanaf maandag 13 december gaan de deelnemers uitmaken wie er dit seizoen de trofee van Lisa Loeb mag overnemen.
Onder leiding van Philip Freriks en het kritisch oog van kritisch en enig jurylid Maarten van Rossem gaan dagelijks drie prominente Nederlanders de strijd aan.
https://kro-ncrv.nl/dit-zijn-de-deelnemers-van-de-slimste-mens-0quote:Wie o wie is De slimste mens? Nieuwsmakers, politici, acteurs, en vele andere prominenten maken zich op voor de strijd om de eervolle titel van 'de slimste mens' in de wacht te slepen.
De slimste mens is een tv-quiz waarbij het niet alleen gaat om kennis en algemene ontwikkeling, maar ook om associatief kunnen denken. Kritisch jurylid Maarten van Rossem staat Philip Freriks bij en levert op zijn geheel eigen wijze commentaar op de kandidaten en hun kennis.
Iedere werkdag ontvangt presentator Philip Freriks drie Bekende Nederlanders die aanspraak maken op de titel 'de slimste mens'. Per aflevering valt één kandidaat af. De volgende dag komt een nieuwe deelnemer in de plaats. Wie zich het langst staande houdt in de vragenarena en de bloedspannende finale overleeft, mag zich De slimste mens noemen!
quote:Annette van Trigt (presentatrice)
Bettina Holwerda (musicalster)
Elke Vierveijzer (cabaretier, winnares Poelifinario)
Fatima Warsame (journalist, columnist, presentatrice)
Frank Heinen (sportschrijver, Volkskrantcolumnist)
Henk van Straten (schrijver, columnist)
Joosje Duk (filmmaker, auteur)
Joost Eerdmans (fractievoorzitter JA21)
Johan Nijenhuis (filmregisseur)
Justus van Dillen (acteur, o.a. Dertigers)
Koos Buster (kunstenaar, Minister of Ceramic Affairs)
Marie Lotte Hagen (auteur, oprichter feministisch platform Damn Honey)
Martin Visser (financieel journalist Telegraaf)
Milouska Meulens (voormalig presentatrice Jeugdjournaal)
Pete Wu (journalist, auteur)
Randy Fokke (actrice)
Remy Evers (cabaretier, Winnaar Cameretten 2019)
Rosanne Hertzberger (microbioloog, columnist NRC)
Steef de Jong (theatermaker)
Tessa Veldhuis (sportpresentatrice, ex-rugby international)
Thorn Roos de Vries (acteur)
Vera Siemons (DJ 3FM, podcast Lesbische Liga)
Wouter Bouwman (NPO Radio 1-presentator, genomineerd Marconi Talent Award)
Yuki Kempees (Muzikant, Kriss Kross Amsterdam)
Zaïre Krieger (spoken word artist, vertaalster Amanda Gorman)
Ja, maar de Belgische (originele) versie is vooral ook om te lachen.quote:Op dinsdag 21 december 2021 23:36 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
In Belgie zitten ze al in de 660
Ben ik het niet mee eens. Ja de Belgische versie vertoont slijtage en heeft dit jaar een generatieprobleem omdat ze te radicaal nieuw talent willen tonen dat ook nog een bicultureel is. Daardoor doen er teveel onbekenden aan mee. Bovendien begint de huidige juryopzet sleets te worden, vooral gericht op de lach.quote:Op woensdag 22 december 2021 02:35 schreef Also-von-Oder het volgende:
[..]
Ja, maar de Belgische (originele) versie is vooral ook om te lachen.
In Nederland is het wat minder om te lachen, iets serieuzer (al zullen mensen die Maarten van Rossem een beetje kennen vaak wel om kunnen lachen, omdat hij nooit iemand naar de mond praat).
Maar inderdaad de Nederlandse versie is een soort van rip-off. Maar dit waardeer ik juist extra, omdat Maarten en Philip dit concept niet 1 of 1 hebben gevolgd, waardoor ook de deelnemers zelf beter uit de verf komen.
Natuurlijk is de Belgische Slimste mens soms wat grappiger, maar de grappen zijn ook vaker dezelfde in een ahder jasje (gelijk zoals het coronavirus).
Daar mag je onbeperkt blijven zitten toch? De beste kandidaten hebben daardoor veel meer kansen om hoge scores neer te zetten.quote:Op dinsdag 21 december 2021 23:36 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Die score is behaald door iemand die er 2 keer zat, hetzelfde geldt voor iemand die de op een na hoogste score heeft daar.quote:Op woensdag 22 december 2021 10:34 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Daar mag je onbeperkt blijven zitten toch? De beste kandidaten hebben daardoor veel meer kansen om hoge scores neer te zetten.
Niet te vergelijken, is niet precies hetzelfde programmaquote:Op dinsdag 21 december 2021 23:36 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
1 op 1 hetzelfde qua scores. Ware het niet dat daar de eerste ronde nog maar uit 12 vragen bestaat waardoor er dus 10 seconden minder te verdienen is.quote:Op woensdag 22 december 2021 10:38 schreef D. het volgende:
[..]
Niet te vergelijken, is niet precies hetzelfde programma
Ze hebben in België ook benaderingsvragen, en opdrachten die ze alledrie uit moeten voerenquote:Op woensdag 22 december 2021 10:40 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
1 op 1 hetzelfde qua scores. Ware het niet dat daar de eerste ronde nog maar uit 12 vragen bestaat waardoor er dus 10 seconden minder te verdienen is.
Die zitten eigenlijk alleen in de eerste ronde, een stuk of 5 per seizoen. Dus hoogstens voor 10 seconden. Dat verandert de loop van t spel niet.quote:Op woensdag 22 december 2021 10:43 schreef D. het volgende:
[..]
Ze hebben in België ook benaderingsvragen, en opdrachten die ze alledrie uit moeten voeren
Maar hij is ook wel goed!quote:Op woensdag 22 december 2021 10:57 schreef SonicVolcano het volgende:
Die Jacob vindt zichzelf wel heel goed hè. Wat een arrogante uitstraling.
beetje zielig om iemand gebrek aan kennis te verwijten als je zelf nog de veel gemaakte fout : "meer dan mij" maakt.....quote:Op woensdag 22 december 2021 02:18 schreef Also-von-Oder het volgende:
Ze lijkt me wel een sympathieke vrouw... maar haar kennis "als zogenaamde" bedrijfsleider van de Appie, schiet wel een beetje te kort. Maar goed, dan had de Appie haar maar beter moeten bijscholen... al wist ze wel meer dan mij, betreft Indiase Curry. Ja, dat dan wel weer!
Sowieso het idee dat bedrijfsleiders van een supermarkt super intelligent moeten zijnquote:Op woensdag 22 december 2021 15:30 schreef Verida het volgende:
[..]
beetje zielig om iemand gebrek aan kennis te verwijten als je zelf nog de veel gemaakte fout : "meer dan mij" maakt.....
En haar kennis als ze actrice, wat ze ook gewoon is? Geen idee wat de AH er verder mee te maken heeft. Heeft het prima gedaan toch ook? Niet iedereen is een lisa loebquote:Op woensdag 22 december 2021 02:18 schreef Also-von-Oder het volgende:
Ze lijkt me wel een sympathieke vrouw... maar haar kennis "als zogenaamde" bedrijfsleider van de Appie, schiet wel een beetje te kort. Maar goed, dan had de Appie haar maar beter moeten bijscholen... al wist ze wel meer dan mij, betreft Indiase Curry. Ja, dat dan wel weer!
Wie zal het zeggen, we weten niet hoe diep de Mariana Trench is.quote:Op woensdag 22 december 2021 20:39 schreef hhh38 het volgende:
90% water
Mensen moeten vaker naar een wereldbol kijken
Hij is, bij mijn weten, de enige. Een echte BN-er in zijn genre.quote:Op woensdag 22 december 2021 20:41 schreef la_perle_rouge het volgende:
Ah, de eeuwig aanwezige lachebek zit nu achter Maarten.
Zijn er eigenlijk nog meer mensen in ‘t publiek die we dagelijks terugzien?
Dat viel mij ook al op jaquote:Op woensdag 22 december 2021 20:41 schreef la_perle_rouge het volgende:
Ah, de eeuwig aanwezige lachebek zit nu achter Maarten.
Zijn er eigenlijk nog meer mensen in ‘t publiek die we dagelijks terugzien?
Wat je genot noemt, ik kan er bijna niet naar kijken, maar ze zal er wel niets aan kunnen doen.quote:
Watquote:Op woensdag 22 december 2021 20:50 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Zijn naam is Ramon Wiendels.
Je kunt em goegelen
Wat een überkneus. Lijkt wel een Fokkerquote:Op woensdag 22 december 2021 20:50 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Zijn naam is Ramon Wiendels.
Je kunt em goegelen
Hij oogt wel een stuk blijer dan de gemiddelde Fokkerquote:Op woensdag 22 december 2021 20:56 schreef Regilio_ het volgende:
[..]
Wat een überkneus. Lijkt wel een Fokker
https://www.gelderlander.(...)imste-mens~aa6530db/quote:in zo'n tien jaar tijd wist al meer dan 235 afleveringen een plekje in het publiek te bemachtigen.
Ik vind het prachtig! Alles van Gaudi eigenlijk wel.quote:Op woensdag 22 december 2021 20:58 schreef la_perle_rouge het volgende:
Het lijkt wel een bizar uitgevallen zandkasteel, die Sagrada familia.
Sommige fokkers zijn best wel augurken-eters, maar gelukkig zoeken die elkaar in bepaalde topics op. Misschien is de gemiddelde Fokkers wel een vrolijke realist.quote:Op woensdag 22 december 2021 20:57 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Hij oogt wel een stuk blijer dan de gemiddelde Fokker
Een heel mooi bizar uitgevallen zandkasteel. Ben je er wel eens geweest.quote:Op woensdag 22 december 2021 20:59 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Ik vind het prachtig! Alles van Gaudi eigenlijk wel.
Hear, hear!quote:Op woensdag 22 december 2021 21:00 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Sommige fokkers zijn best wel augurken-eters, maar gelukkig zoeken die elkaar in bepaalde topics op. Misschien is de gemiddelde Fokkers wel een vrolijke realist.
Jazeker, mooie stad ook Barcelona!quote:Op woensdag 22 december 2021 21:02 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Een heel mooi bizar uitgevallen zandkasteel. Ben je er wel eens geweest.
Ha, Bokito, Blijdorp, Rotterdam, vrouw die hem versierde
Inderdaad, ik ben er 1x geweest met mijn gezin. Zij was er ook. Bokito ramde het glas bijna kapot, kinderen huilden van de schrik...quote:Op woensdag 22 december 2021 21:05 schreef la_perle_rouge het volgende:
Ik heb die vrouw meermalen in Blijdorp gezien, die kwam elke dag, en maakte elke dag veelvuldig oogcontact. Ze genoot als hij woest op het glas bonsde als ze met haar rug naar hem toe ging staan.
Die spoorde echt niet.
Abonnement is ingenomen?quote:Op woensdag 22 december 2021 21:05 schreef la_perle_rouge het volgende:
Ik heb die vrouw meermalen in Blijdorp gezien, die kwam elke dag, en maakte elke dag veelvuldig oogcontact. Ze genoot als hij woest op het glas bonsde als ze met haar rug naar hem toe ging staan.
Die spoorde echt niet.
Slaap wel, en hopelijk geen bijwerkingen!quote:Op woensdag 22 december 2021 21:12 schreef la_perle_rouge het volgende:
Welterusten en tot morgen.
vandaag bijna een uur in de vrieskou staan kleumen in Rotterdam voor een boosterprik. Daar wordt je echt niet te geloven zo slaperig van als je het eenmaal weer helemaal warm hebt.
Ik ben niet goed in namen en gezichten... daar kan ik heel open over zijn. Ik had haar niet herkend als ze niet als zodanig werd geïntroduceerd.quote:Op woensdag 22 december 2021 16:41 schreef tim020hoorn het volgende:
[..]
En haar kennis als ze actrice, wat ze ook gewoon is? Geen idee wat de AH er verder mee te maken heeft. Heeft het prima gedaan toch ook? Niet iedereen is een lisa loeb
Oh ja inderdaadquote:Op donderdag 23 december 2021 20:39 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Lekker eigenzinnig....maar mooi vind ik anders
Beetje Little house on the prairie
quote:Op donderdag 23 december 2021 20:42 schreef Koffieplanter het volgende:
Geen werkende telefoon hebben.
https://www.ad.nl/bizar/j(...)-te-sarren~a9dfa596/quote:Op donderdag 23 december 2021 20:50 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Ik heb kennelijk iets gemist…eikeltjespyjama?
quote:Op donderdag 23 december 2021 20:52 schreef Epistaxiophobia het volgende:
Ik vind Frank best een knapperd
Iets dat een andere jury wel goed had kunnen rekenen in ieder gevalquote:Op donderdag 23 december 2021 20:57 schreef la_perle_rouge het volgende:
Wat zei Randy bij plaskruis? Toch ook iets van plaspaal?
Een foto van Jesse met zo'n ding aan, die zijn vrouw ineens 'spontaan' lekte terwijl ze huiselijk TV aan het kijken waren. Een pyjama bij volwassene die niet in het ziekenhuis liggen vind ik al bijzonder, maar dan dus ook nog een met een motief van eikeltjes.quote:Op donderdag 23 december 2021 20:50 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Ik heb kennelijk iets gemist…eikeltjespyjama?
Mensen die het woord ‘letterlijk’ figuurlijk gebruiken.quote:Op vrijdag 24 december 2021 11:06 schreef Chiappucci het volgende:
Zo behaal je de op 7 na hoogste score aller tijden en zo lig je eruit. Erg jammer.
En waarom zijn letterlijke ALLE feministen zo bloedirritant
quote:Op vrijdag 24 december 2021 11:19 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Mensen die het woord ‘letterlijk’ figuurlijk gebruiken.
Beetje? Je kon letterlijk niet meer overdrijven.quote:Op vrijdag 24 december 2021 11:31 schreef Chiappucci het volgende:
[..]
Mede-feminist gespot. Ik zeg het een beetje in overdrijving, het is wat.
Ik zocht Jesse en ik vond Paul…quote:Op donderdag 23 december 2021 23:51 schreef NoCigar het volgende:
[..]
Een foto van Jesse met zo'n ding aan, die zijn vrouw ineens 'spontaan' lekte terwijl ze huiselijk TV aan het kijken waren. Een pyjama bij volwassene die niet in het ziekenhuis liggen vind ik al bijzonder, maar dan dus ook nog een met een motief van eikeltjes.
Je zou bijna denken dat ie niet in Nederland woontquote:Op vrijdag 24 december 2021 20:48 schreef Szura het volgende:
Dat is helemaal niet op Tweede Kerstdag, Flip
Zekersquote:Op vrijdag 24 december 2021 20:51 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Dat kon je als je het niet wist (ik) wel raden.
Wel puntig, maar iets groter en harder dan die kinderijs hoorntjes.quote:Op vrijdag 24 december 2021 20:52 schreef Kanaroe het volgende:
Oublie is een rond kokertje, geen puntig hoorntje...dacht ik zo
Advocaat wordt bereid met jenever of brandewijn...mede is honing met water die gist op zichzelf....zoiets is hetquote:Op vrijdag 24 december 2021 20:58 schreef la_perle_rouge het volgende:
Advocaat is
A. Niet alcoholisch
B. Niet van een dierlijk product
.???
Zeker wel alcoholisch.quote:Op vrijdag 24 december 2021 20:58 schreef la_perle_rouge het volgende:
Advocaat is
A. Niet alcoholisch
B. Niet van een dierlijk product
.???
Zoals Flip het formuleerde: de enige alcoholische drank van een dierlijk product, de andere dranken hebben allemaal een plantaardige basis… dan denk ik: en advocaat dan ( de lievelingsdrank van mijn oma).quote:Op vrijdag 24 december 2021 21:00 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Advocaat wordt bereid met jenever of brandewijn...mede is honing met water die gist op zichzelf....zoiets is het
Ik snap wel wat je bedoelt.quote:Op vrijdag 24 december 2021 21:04 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Zoals Flip het formuleerde: de enige alcoholische drank van een dierlijk product, de andere dranken hebben allemaal een plantaardige basis… dan denk ik: en advocaat dan ( de lievelingsdrank van mijn oma).
Misschien moeten ze een keer een editie doen met oud-winnaars. Dan is het voor de kijkers een keer spannend.quote:Op vrijdag 24 december 2021 21:08 schreef Regilio_ het volgende:
[..]
True, maar dat is ook de enige. Die feministe paar dagen geleden was ook om te janken
Nou drank?quote:Op vrijdag 24 december 2021 21:04 schreef la_perle_rouge het volgende:
Zoals Flip het formuleerde: de enige alcoholische drank van een dierlijk product, de andere dranken hebben allemaal een plantaardige basis… dan denk ik: en advocaat dan ( de lievelingsdrank van mijn oma).
Oma werd er best wel vrolijk van…quote:Op vrijdag 24 december 2021 21:10 schreef svann het volgende:
[..]
Nou drank?
Meer vla, genuttigd uit een glaasje op pootje met een klein lepeltje.
Iets voor een oma's kransje idd.
O ja, heb er even alcoholisch bij gezet.quote:Op vrijdag 24 december 2021 21:11 schreef la_perle_rouge het volgende:
Oma werd er best wel vrolijk van…
Wat was het oude record ook alweer?quote:Op vrijdag 24 december 2021 21:12 schreef Koffieplanter het volgende:
Recordpoging van Frank aanstaande dunkt me.
Zo bijzonder is zij toch nietquote:Op vrijdag 24 december 2021 20:42 schreef Koffieplanter het volgende:
-waardig meisje rechts achter Philip. @:Slobeend
Wie googelt dat even? Lijkt me onvermijdelijk een absolute top!quote:Op vrijdag 24 december 2021 21:14 schreef XSbig het volgende:
[..]
Wat was het oude record ook alweer?
quote:Op vrijdag 24 december 2021 21:17 schreef la_perle_rouge het volgende:
André Rieu, Stehgeiger, Limburg, Weense wals
Maar dat is al het hele seizoen zo.quote:Op vrijdag 24 december 2021 21:19 schreef Mani89 het volgende:
Wel geholpen door het gebrek aan tegenstand.
Jaquote:Op vrijdag 24 december 2021 21:20 schreef la_perle_rouge het volgende:
Die Koos heeft een slaapverwekkend monotone stem.
En zei hij nou Peulvrucht bij citroen?
Jep, peulvrucht!quote:Op vrijdag 24 december 2021 21:20 schreef la_perle_rouge het volgende:
Die Koos heeft een slaapverwekkend monotone stem.
En zei hij nou Peulvrucht bij citroen?
Verder kan hij vrij weinig volgens mijquote:Op vrijdag 24 december 2021 21:22 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Jep, peulvrucht!
Hij kan hopelijk wel een citroen keramieken
Ik wilde het net zeggenquote:Op maandag 27 december 2021 20:44 schreef Kanaroe het volgende:
Ramon Wiendels, hij vraagt vast naar een plek in beeld naast Flip of Maarten...
Ik ken de nieuwe kandidate niet, maar ik gok dat je hoop niet vergeefs isquote:Op maandag 27 december 2021 20:45 schreef la_perle_rouge het volgende:
Ik hoop dat die monotone prater vandaag vertrekt.
Nou….. het Catshuis is het niet….quote:Op maandag 27 december 2021 20:46 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Ik ken de nieuwe kandidate niet, maar ik gok dat je hoop niet vergeefs is
quote:Op maandag 27 december 2021 21:00 schreef Kanaroe het volgende:
De mooiste nieuwslezeres van Nederland
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |