abonnement Unibet Coolblue
pi_202974652
twitter
  maandag 3 januari 2022 @ 14:16:27 #202
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_203009019
Russisch gas stroomt nu al twee weken 'de verkeerde kant' op

quote:
Volgens de Russische president Vladimir Poetin verkoopt Duitsland gas door aan Polen en Oekraïne. Daarom zou het de gasstroom zich in tegengestelde richting bewegen.
Is dit zo? Is hier bewijs voor? Het voelt als een smerige geopolitiek spel van Putin om onze onder en middenklasse te naaien
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
pi_203009114
quote:
0s.gif Op maandag 3 januari 2022 14:16 schreef monkyyy het volgende:
Russisch gas stroomt nu al twee weken 'de verkeerde kant' op
[..]
Is dit zo? Is hier bewijs voor? Het voelt als een smerige geopolitiek spel van Putin om onze onder en middenklasse te naaien
Ja.

Sinds het gasconflict met Oekraïne een paar jaar geleden, is Oekraïne goedkoper uit om het gas te kopen van Polen, welke het op haar beurt weer haalt van Duitsland.

Rusland heeft n.a.v. dat conflict namelijk te tarieven voor Oekraïne verhoogd en zwaardere eisen gesteld aan de betaling. Grotendeels ook helemaal terecht imo. Dat effect is nu nog steeds zichtbaar.

Niets nieuws onder de zon.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 03-01-2022 14:24:33 ]
  maandag 3 januari 2022 @ 14:28:50 #204
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_203009168
quote:
0s.gif Op maandag 3 januari 2022 14:16 schreef monkyyy het volgende:
Russisch gas stroomt nu al twee weken 'de verkeerde kant' op
[..]
Is dit zo? Is hier bewijs voor? Het voelt als een smerige geopolitiek spel van Putin om onze onder en middenklasse te naaien
Kijk eens naar mijn post van 28 december met de video waarin Putin dit uitlegt. Het is niet Rusland dat de levering gestopt heeft, maar Duitsland dat gestopt is met kopen. In plaats daarvan is Duitsland aan het verkopen vanuit zijn reserves. Op die manier wist Duitsland de alsmaar stijgende prijs te stuiten omdat Polen en Oekraïne hun gas nu uit Duitsland halen in plaats van Rusland. Dat verklaart waarom het gas nu van Duitsland naar Polen stroomt. In de media lezen we dat de komst van LNG-schepen de prijs gedrukt zou hebben, terwijl dit maar een druppel op de gloeiende plaat is. Het grootste aandeel van de daling komt door verkoop vanuit Duitsland, en volgens Poetin ook vanuit Frankrijk. Dat laatste kan ik niet bevestigen vanuit Franse bronnen, maar het Duitse aandeel is te bevestigen:

https://www.wiwo.de/polit(...)chland/27913314.html
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_203009750
Het bizarre is dat de groothandelsprijs van Gas nu op een laag niveau zit sinds begin november.
De prijs op 4-jan was 67,769 Euro / Mwh. Sinds de piek van 21-dec (173 Euro) is deze dus sterk gedaald.
Mijn indruk is dat de energieleveranciers overdreven paniekeren.
pi_203009872
quote:
0s.gif Op maandag 3 januari 2022 15:16 schreef Dutch_view het volgende:
Het bizarre is dat de groothandelsprijs van Gas nu op een laag niveau zit sinds begin november.
De prijs op 4-jan was 67,769 Euro / Mwh. Sinds de piek van 21-dec (173 Euro) is deze dus sterk gedaald.
Mijn indruk is dat de energieleveranciers overdreven paniekeren.
Voor het gros van de mensen valt het ook allemaal wel mee. Zoals geadviseerd moet je nu ook geen langdurige contracten aangaan.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  maandag 3 januari 2022 @ 15:29:44 #207
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_203009982
quote:
0s.gif Op maandag 3 januari 2022 15:16 schreef Dutch_view het volgende:
Mijn indruk is dat de energieleveranciers overdreven paniekeren.
Dat is inherent aan het functioneren van een economie waar een sterke gevoelscomponent aanwezig is. Een gerucht dat iets schaars aan het worden is, is genoeg om inkopers te doen hamsteren met een sterk prijsopdrijvend effect tot gevolg. Andersom kan de markt weer tot rust komen met een bericht dat LNG-schepen 'massaal' naar Europa varen, ook al is dit in werkelijkheid maar een druppel op de gloeiende plaat. Of herinner je de DSB-bank nog? Een verkondiging dat een bank slecht voor staat is genoeg om een stormloop op de bank te ontketenen. Ook al zou de bank in goede staat verkeren; met massa-emotie is alles omver te werpen.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_203010139
Misschien interessant voor sommigen https://www.easyenergy.com/nl/energietarieven
Letterlijk de EasyJet op de energiemarkt. Je betaalt de energiedagprijs met een opslag.
pi_203012058
quote:
0s.gif Op maandag 3 januari 2022 15:39 schreef Dutch_view het volgende:
Misschien interessant voor sommigen https://www.easyenergy.com/nl/energietarieven
Letterlijk de EasyJet op de energiemarkt. Je betaalt de energiedagprijs met een opslag.
.Ik vraag me af of dat uit kan als je niet heel bewust met je verbruik om gaat. Sowieso met zonnepanelen krijg je zelfs met salderen iets minder terug dan met gebruiken heb ik het idee.

Maar goed, ik ben dan ok een mini verbruiker met zonnepanelen. Met een groot huis en dito gezin zal het best heel voordelig zijn als je een beetje plant.
pi_203012177
quote:
0s.gif Op maandag 3 januari 2022 18:33 schreef qajariaq het volgende:

[..]
.Ik vraag me af of dat uit kan als je niet heel bewust met je verbruik om gaat. Sowieso met zonnepanelen krijg je zelfs met salderen iets minder terug dan met gebruiken heb ik het idee.

Maar goed, ik ben dan ok een mini verbruiker met zonnepanelen. Met een groot huis en dito gezin zal het best heel voordelig zijn als je een beetje plant.
Het is ook een beetje gokken op goed nieuws. De marktprijs voor gas is nu relatief laag, bij zo'n energieleverancier met dagprijzen profiteer je daar meteen van. Mocht de winter meevallen en de spanning in Oekraïne wat afnemen na de komende onderhandelingen, dan zou dit wel een leuke leverancier kunnen zijn. Bij andere modelcontracten waarvan de flexibele prijzen nu torenhoog zijn, hoef je niet te verwachten dat die voor 1 juli gaan zakken. Dat is bij zo'n daghandel leverancier wel zo.
Mijn contract loopt af per 1-feb en zit serieus te overwegen tijdelijk hiernaar over te stappen.
Hopelijk kan ik in de zomer dan weer een beter langlopend contract afsluiten.
pi_203012205
quote:
0s.gif Op maandag 3 januari 2022 18:43 schreef Dutch_view het volgende:

[..]
Het is ook een beetje gokken op goed nieuws. De marktprijs voor gas is nu relatief laag, bij zo'n energieleverancier met dagprijzen profiteer je daar meteen van. Mocht de winter meevallen en de spanning in Oekraïne wat afnemen na de komende onderhandelingen, dan zou dit wel een leuke leverancier kunnen zijn. Bij andere modelcontracten waarvan de flexibele prijzen nu torenhoog zijn, hoef je niet te verwachten dat die voor 1 juli gaan zakken. Dat is bij zo'n daghandel leverancier wel zo.
Mijn contract loopt af per 1-feb en zit serieus te overwegen tijdelijk hiernaar over te stappen.
Hopelijk kan ik in de zomer dan weer een beter langlopend contract afsluiten.
Heb precies dat gedaan om dezelfde redenen. Eens kijken hoe dat uitpakt.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_203015562
Lichten uit in kassen door hoge gasprijs: 'Onderstreept dat sector moet verduurzamen'

Fuckin hell, 60 to 80% normaliter bestemd voor de export. En daar hebben ze dan nog eens Oost Europeanen voor nodig ook.

|:(

En wij burgers maar krom liggen.
  maandag 3 januari 2022 @ 21:19:37 #213
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_203016167
Uniek voor Rotterdam: Drie LNG tankers op één rij
03 januari 2022

Het was maandagmorgen 3 januari uitzonderlijk druk in de Nijlhaven. Terwijl de LNG tankers LNG ROSENROT en GEORGIY BRUSILOV afgemeerd aan de steigers van de Gate terminal lagen, vertrok de BRITISH SPONSOR uit het Beerkanaal.

Het is al enkele weken een komen en gaan van LNG-tankers. Dat heeft alles met de relatief hoge Europese gasprijs te maken.


Havenspotter Kees Torn legde in dit prille nieuwe jaar al de eerste primeur vast. Voor de eerste maal ving hij op één foto drie LNG tankers in de Rotterdamse haven. (Foto: Kees Torn)

Het eerste halfjaar van 2021 nam de overslag van LNG (vloeibaar aardgas) in de Rotterdamse haven juist af van 3,9 miljoen ton naar 3,7 miljoen ton.

Het is voorlopig nog niet afgelopen met de drukte in de Nijlhaven. In het speciaal voor LNG tankers gereserveerde ankergebied op de Noordzee liggen alvast twee schepen te wachten.

https://www.portofrotterd(...)g-tankers-op-een-rij

Dat is 3 dagen gas alleen voor Nederland *O*
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  maandag 3 januari 2022 @ 23:14:53 #214
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_203020065
quote:
0s.gif Op maandag 3 januari 2022 21:03 schreef Alpha0 het volgende:
Lichten uit in kassen door hoge gasprijs: 'Onderstreept dat sector moet verduurzamen'

Fuckin hell, 60 to 80% normaliter bestemd voor de export. En daar hebben ze dan nog eens Oost Europeanen voor nodig ook.

|:(

En wij burgers maar krom liggen.
Daar kan ik ook heel slecht tegen.
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
  dinsdag 4 januari 2022 @ 11:26:41 #215
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_203025885
quote:
7s.gif Op maandag 3 januari 2022 21:19 schreef ACT-F het volgende:
Terwijl de LNG tankers LNG ROSENROT en GEORGIY BRUSILOV afgemeerd aan de steigers van de Gate terminal lagen, vertrok de BRITISH SPONSOR uit het Beerkanaal.
Omdat het duurder, inefficiënter en belastender is voor het milieu halen we nu LNG uit Rusland. Maar de EU drukt er een groene stempel op, dus dan is het goed 8)7

twitter
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_203026627
quote:
0s.gif Op maandag 3 januari 2022 21:03 schreef Alpha0 het volgende:
Lichten uit in kassen door hoge gasprijs: 'Onderstreept dat sector moet verduurzamen'

Fuckin hell, 60 to 80% normaliter bestemd voor de export. En daar hebben ze dan nog eens Oost Europeanen voor nodig ook.

|:(

En wij burgers maar krom liggen.
Er is al veel weg, veel bloementelers zijn naar Afrika, is ook een business waar Nederland rond de 6 miljard per jaar aan exporteert.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  woensdag 5 januari 2022 @ 16:48:50 #217
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_203049321
Ik krijg zojuist een e-mail van mijn energieleverancier met de nieuwe verlaagde belastingen voor elektriciteit. Er is bijna 6 cent van kWh-prijs afgegaan waardoor ik nu 15 cent voor normaaltarief en 14 cent voor daltarief betaal. En de korting op de energiebelasting is ¤200 ex. btw omhoog gegaan. Al met al zo'n ¤36 korting in de maand. Dat is in mijn geval een halvering van mijn maandlasten _O-

https://www.belastingdien(...)en_milieubelastingen
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_203066903
twitter
pi_203067261
quote:
Het zou mij echt helemaal niets verbazen als ze het express op zijn beloop hebben gelaten. In tegenstelling tot andere EU landen.
pi_203067503
klopt het dat de overheid zelf is gestopt met het handhaven van een maximumprijs op gas?
Maar ze zulen vast wel weer de Russen en Climatechange de schuld geven.
pi_203067590
quote:
0s.gif Op donderdag 6 januari 2022 19:40 schreef DesertNomad het volgende:
klopt het dat de overheid zelf is gestopt met het handhaven van een maximumprijs op gas?
Maar ze zulen vast wel weer de Russen en Climatechange de schuld geven.
Heb je hier bronnen van?
pi_203067652
quote:
0s.gif Op donderdag 6 januari 2022 19:45 schreef Catatafishh het volgende:

[..]
Heb je hier bronnen van?
Ik heb het ergens gelezen ja. Kan dit echter niet gauw terug vinden.
pi_203067763
quote:
0s.gif Op maandag 3 januari 2022 15:24 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Voor het gros van de mensen valt het ook allemaal wel mee. Zoals geadviseerd moet je nu ook geen langdurige contracten aangaan.
Mijn contract loopt af in April. Is het dan verstandig om nog even te wachten voordat ik te vroef een contract aanga?
pi_203068089
quote:
0s.gif Op donderdag 6 januari 2022 20:07 schreef Alpha0 het volgende:
Welke caberet-show is dit?

Toch meer gas uit Groningen nodig dit jaar, want Duitsland heeft te weinig

Die zetten vrolijk hun kerncentrales uit.

Wat een komedie. Wij moeten extra aan Duitsland leveren terwijl juist de Duitsers exporteren via de Yamal pijpleiding naar Polen :') Die pijpleiding was eigenlijk bedoeld voor import nu |:)

[ Bericht 8% gewijzigd door Frutsel op 07-01-2022 08:35:11 ]
pi_203068194
In Nederland is het gas duur, maar de overheid wil niet de gaskraan extra opendraaien voor de Nederlandse bevolking.

In Duitsland komen ze gas te kort omdat ze (a) kerncentrales uitzetten, (b) gas exporteren naar Polen, (c) (samen met de EU en de VS) moeilijk doen over Nord Stream 2... en dan kan in Groningen wél miljarden kuub extra gas uit de grond gehaald worden.

Ik mag hopen (zeer onrealistisch natuurlijk) dat elke cent die Duitsland hier voor betaald naar de bewoners van het aardbevingsgebied gaat.
  donderdag 6 januari 2022 @ 20:25:02 #226
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_203068310
Ze mogen het hebben voor ¤2,50/kuub. Is het begrotingsgat ook weer gevuld :W
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
pi_203068416
Dit is toch wel het grote koe in de kont-kijken topic he.

):O

We hadden idioot veel gas in Groningen. En dat hebben we
- praktisch weggeven aan Italië en andere EU landen
- gebruikt om een gasverslindende agro en horticultuur industrie in stand te houden die voornamelijk voor de export produceert

|:( :')

Welke sukkels stonden er aan het roer?
pi_203070735
quote:
0s.gif Op donderdag 6 januari 2022 20:31 schreef Alpha0 het volgende:
Dit is toch wel het grote koe in de kont-kijken topic he.

):O

We hadden idioot veel gas in Groningen. En dat hebben we
- praktisch weggeven aan Italië en andere EU landen
- gebruikt om een gasverslindende agro en horticultuur industrie in stand te houden die voornamelijk voor de export produceert

|:( :')

Welke sukkels stonden er aan het roer?
Ik wil best begrijpen dat mede-burgers offers moeten brengen of geofferd moeten worden voor het nationale belang, maar ze worden geslachtofferd voor buitenlandse machten en een kleine elite. Dit is een misselijkmakend 'land'.
pi_203070981
quote:
0s.gif Op donderdag 6 januari 2022 22:38 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Nee, als je je in een discussie over aardgas stort zonder het verschil tussen hoog- en laagcalorisch gas te weten en zonder te weten wat het betekent voor de reserves die er zijn voor o.a. Nederland en Duitsland is het inderdaad geen discussie.
Wat klopt er niet wat ik zeg? :')
Hebben we de Italianen niet voor een appel en een ei ons gas gegeven?
Wordt er in het Westland (Naaldwijk, die omgeving) niet flink wat gas verstookt voor paprika's en snijbloemen voor de export?
pi_203073151
quote:
0s.gif Op donderdag 6 januari 2022 19:55 schreef DesertNomad het volgende:

[..]
Mijn contract loopt af in April. Is het dan verstandig om nog even te wachten voordat ik te vroef een contract aanga?
Dat moet je dan bepalen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_203073160
quote:
0s.gif Op donderdag 6 januari 2022 22:44 schreef Alpha0 het volgende:

[..]
Wat klopt er niet wat ik zeg? :')
Hebben we de Italianen niet voor een appel en een ei ons gas gegeven?
Wordt er in het Westland (Naaldwijk, die omgeving) niet flink wat gas verstookt voor paprika's en snijbloemen voor de export?
Met die export wordt toch gewoon geld verdiend (belasting afgedragen, werkgelegenheid etc) dus wat is daar het probleem van?

Dat van die Italianen weet ik verder niet. Het is te hopen dat de Duitsers wel netjes de hoofdprijs gaan betalen
pi_203073211
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2022 08:35 schreef Catatafishh het volgende:

[..]
Met die export wordt toch gewoon geld verdiend (belasting afgedragen, werkgelegenheid etc) dus wat is daar het probleem van?
Probleem is dat we nu zonder zitten. Eigenlijk wordt de winst totaal teniet gedaan doordat we nu voor sky high prijzen moeten inkopen.

quote:
Dat van die Italianen weet ik verder niet.
Zeer gunstig voor hun, zeer ongunstig voor ons.
pi_203073260
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 januari 2022 08:41 schreef Alpha0 het volgende:

[..]
Probleem is dat we nu zonder zitten. Eigenlijk wordt de winst totaal teniet gedaan doordat we nu voor sky high prijzen moeten inkopen.
[..]
Zeer gunstig voor hun, zeer ongunstig voor ons.
We zitten niet zonder
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_203073309
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 januari 2022 08:45 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
We zitten niet zonder
Waarom zijn de prijzen dan zo hoog !!! :')
pi_203073323
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 januari 2022 08:49 schreef Alpha0 het volgende:

[..]
Waarom zijn de prijzen dan zo hoog !!! :')
Als ik hier met inhoud op reageer wordt deze post ook verwijderd.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_203073370
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 januari 2022 08:41 schreef Alpha0 het volgende:

[..]
Probleem is dat we nu zonder zitten. Eigenlijk wordt de winst totaal teniet gedaan doordat we nu voor sky high prijzen moeten inkopen.
[..]

Daar hebben we een spreekwoord voor. Meerdere zelfs. Ik kies voor: 'achteraf is het mooi wonen'.

Ben je ook boos (of teleurgesteld) dat de Nederlandse staat in 2010 niet op grote schaal bitcoins heeft ingekocht?
pi_203073404
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2022 08:56 schreef Catatafishh het volgende:

[..]
Daar hebben we een spreekwoord voor. Meerdere zelfs. Ik kies voor: 'achteraf is het mooi wonen'.

Ben je ook boos (of teleurgesteld) dat de Nederlandse staat in 2010 niet op grote schaal bitcoins heeft ingekocht?
Daarom zeg ik, dit is het grote koe in de kont kijken topic, paar posts terug.

):O
pi_203073411
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 januari 2022 08:50 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Als ik hier met inhoud op reageer wordt deze post ook verwijderd.
ECB???
pi_203073440
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 januari 2022 08:59 schreef Alpha0 het volgende:

[..]
Daarom zeg ik, dit is het grote koe in de kont kijken topic, paar posts terug.

):O
He maar dan zijn we het op dat punt eens. Laten we dit vieren.
  vrijdag 7 januari 2022 @ 09:03:46 #240
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_203073459
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2022 08:35 schreef Catatafishh het volgende:

[..]
Met die export wordt toch gewoon geld verdiend (belasting afgedragen, werkgelegenheid etc) dus wat is daar het probleem van?

Dat van die Italianen weet ik verder niet. Het is te hopen dat de Duitsers wel netjes de hoofdprijs gaan betalen
Werkgelegenheid? Serieus? De arbeidsmigranten worden bij bosjes binnengehaald voor het westland.
Er wordt dus geen fatsoenlijk salaris betaald en het salaris dat betaald wordt verdwijnt ook nog eens grotendeels naar het buitenlandland.
En dan is het nog maar te hopen dat de afgedragen belastingen kloppen.

Er wordt dus met door de NL belastingbetaler betaalde subsidies een hele bedrijfstak in de lucht gehouden die daardoor geen werkgelegenheid voor Nederlanders creëert (want ze willen niet genoeg betalen), en ook nog eens grotendeels voor de export produceert, en dus tegen te lage prijzen kan verkopen.

Dan maakt het niet uit dat ze ook belastingen opbrengen, want hun product had factor 3 duurder moeten zijn en dat zijn de belastingen die ze hadden moeten opbrengen.

Het wordt tijd dat NL niet meer voor de halve wereld produceert, en dat geldt niet alleen voor het westland maar ook voor de bio-industrie.
En ja, dan worden vlees, groenten, fruit en bloemen duurder, maar dan kunnen ze ook eens een stuk diervriendelijker en biologisch gaan produceren.

Laat ze maar huizen bouwen in t Westland, geef de eigenaren van kassen iig de mogelijkheid op hun grond huizen te bouwen op de plek van de kassen, dan levert hun grond relatief het meest op.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_203073483
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 januari 2022 09:03 schreef Leandra het volgende:

[..]
Werkgelegenheid? Serieus? De arbeidsmigranten worden bij bosjes binnengehaald voor het westland.
Er wordt dus geen fatsoenlijk salaris betaald en het salaris dat betaald wordt verdwijnt ook nog eens grotendeels naar het buitenlandland.
En dan is het nog maar te hopen dat de afgedragen belastingen kloppen.

Er wordt dus met door de NL belastingbetaler betaalde subsidies een hele bedrijfstak in de lucht gehouden die daardoor geen werkgelegenheid voor Nederlanders creëert (want ze willen niet genoeg betalen), en ook nog eens grotendeels voor de export produceert, en dus tegen te lage prijzen kan verkopen.

Dan maakt het niet uit dat ze ook belastingen opbrengen, want hun product had factor 3 duurder moeten zijn en dat zijn de belastingen die ze hadden moeten opbrengen.

Het wordt tijd dat NL niet meer voor de halve wereld produceert, en dat geldt niet alleen voor het westland maar ook voor de bio-industrie.
En ja, dan worden vlees, groenten, fruit en bloemen duurder, maar dan kunnen ze ook eens een stuk diervriendelijker en biologisch gaan produceren.

Laat ze maar huizen bouwen in t Westland, geef de eigenaren van kassen iig de mogelijkheid op hun grond huizen te bouwen op de plek van de kassen, dan levert hun grond relatief het meest op.
Werkgelegenheid bestaat uit meer dan het primaire proces. In dit geval polen die de tomaten komen plukken.

Overigens geloof ik er in dat er ook genoeg scholieren en studenten een baantje aan hebben.
  vrijdag 7 januari 2022 @ 09:08:10 #242
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_203073512
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 januari 2022 09:05 schreef Catatafishh het volgende:

[..]
Werkgelegenheid bestaat in die tak uit meer dan polen die de tomaten komen plukken.
Ja leuk, maar dat is wel een heel groot deel.
Of ben je werkelijk zo bleu dat je denkt dat het gros van de vrachtwagenchauffeurs ook NL is?

Dat zijn de 2 grootste beroepsgroepen in die industrie.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_203073566
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2022 09:05 schreef Catatafishh het volgende:

[..]
Werkgelegenheid bestaat uit meer dan het primaire proces. In dit geval polen die de tomaten komen plukken.

Overigens geloof ik er in dat er ook genoeg scholieren en studenten een baantje aan hebben.
Klopt, dit zijn ook typische bijbaantjes voor jongeren. Ik zou niet weten waarom je als volwassene dit zou willen doen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_203073841
Telers draaien gaskraan noodgedwongen dicht: ‘Voortbestaan sector in gevaar’

Positief. Kostbaar gas gebruiken om bloemen te telen. Wat een onzin.
  vrijdag 7 januari 2022 @ 09:33:32 #245
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_203073878
quote:
10s.gif Op woensdag 5 januari 2022 16:48 schreef ACT-F het volgende:
Ik krijg zojuist een e-mail van mijn energieleverancier met de nieuwe verlaagde belastingen voor elektriciteit. Er is bijna 6 cent van kWh-prijs afgegaan waardoor ik nu 15 cent voor normaaltarief en 14 cent voor daltarief betaal. En de korting op de energiebelasting is ¤200 ex. btw omhoog gegaan. Al met al zo'n ¤36 korting in de maand. Dat is in mijn geval een halvering van mijn maandlasten _O-

https://www.belastingdien(...)en_milieubelastingen
Ik betaal nu ¤ 0,13 enkeltarief voor stroom en 0,80 m3 voor gas.

Kosten totaal per maand ¤ 3,25 :+
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_203073941
quote:
10s.gif Op woensdag 5 januari 2022 16:48 schreef ACT-F het volgende:
Ik krijg zojuist een e-mail van mijn energieleverancier met de nieuwe verlaagde belastingen voor elektriciteit. Er is bijna 6 cent van kWh-prijs afgegaan waardoor ik nu 15 cent voor normaaltarief en 14 cent voor daltarief betaal. En de korting op de energiebelasting is ¤200 ex. btw omhoog gegaan. Al met al zo'n ¤36 korting in de maand. Dat is in mijn geval een halvering van mijn maandlasten _O-

https://www.belastingdien(...)en_milieubelastingen
Stop het in een fonds voor mensen die het wel nodig hebben.

Deze overheid is echt achterlijk.
  vrijdag 7 januari 2022 @ 09:44:37 #247
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_203074076
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2022 09:30 schreef Alpha0 het volgende:
Telers draaien gaskraan noodgedwongen dicht: ‘Voortbestaan sector in gevaar’

Positief. Kostbaar gas gebruiken om bloemen te telen. Wat een onzin.
Bloemen wel eventueel ja, maar wat te denken van groente en fruit? Dat is wel belangrijk.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_203074170
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 januari 2022 09:44 schreef AQuila360 het volgende:

[..]
Bloemen wel eventueel ja, maar wat te denken van groente en fruit? Dat is wel belangrijk.
Sommige mensen doen dit al bewust, maar je kan natuurlijk prima meer groenten en fruit van het seizoen eten. Daarnaast wordt veel van ons fruit al geïmporteerd vanuit warmere streken.

In de glastuinbouw zal men echt een grote verduurzamingsslag moeten maken om ook in de toekomst te kunnen blijven bestaan.
  vrijdag 7 januari 2022 @ 09:59:35 #249
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_203074307
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 januari 2022 09:51 schreef rutger05 het volgende:

[..]
Sommige mensen doen dit al bewust, maar je kan natuurlijk prima meer groenten en fruit van het seizoen eten. Daarnaast wordt veel van ons fruit al geïmporteerd vanuit warmere streken.

In de glastuinbouw zal men echt een grote verduurzamingsslag moeten maken om ook in de toekomst te kunnen blijven bestaan.
Daar heb je wel een punt ja maar voor nu ben ik bang voor grote prijsstijgingen van groente/fruit als we dat ook plat leggen.

Het is al met al een lijpe situatie.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_203074308
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 januari 2022 09:44 schreef AQuila360 het volgende:

[..]
Bloemen wel eventueel ja, maar wat te denken van groente en fruit? Dat is wel belangrijk.
Ja maar in veel gevallen ook export.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')