SPOILER: Helpen?Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: HontOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Linkjes voor informatieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Heb ik covid, perziksap of griep? (laat je sowieso testen!)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Informatie over dagcijfersOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Varianten waaronder OmicronOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Covid-19 opnames en vaccinatiestatusOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Gedragsregels in dit topic:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Bij godsgratie mogen er vier mensen tegelijk op één tennisbaan in de buitenlucht op anderhalve meter maar dat de slijterij open is, is de normaalste zaak van de wereld want een mens moet toch kunnen zuipen.quote:Op dinsdag 21 december 2021 14:16 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Serieus? Een mens moet toch gewoon kunnen eten en drinken.
Maatwerk leveren is zo blijkt ook alleen maar van belang als het uitkomt.'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around![]()
Dat de signalen er gunstig uit zien zal het OMT voorlopig niet durven toe te geven denk ik. Lijkt mij ook niet heel verstandig want daar halen ze direct het nut van hun eigen lockdown mee onderuit.quote:Op dinsdag 21 december 2021 14:11 schreef Oriente het volgende: Net in het debat: "zeker nu Omikron niet minder ziekmakend dan Delta lijkt te zijn" Ehhh? Wat weet zij wat wij niet weten?
Het is vooral te hopen dat als er concrete signalen zijn dat Omicron minder gevaarlijk blijkt ze dit durven toe te geven.Makkelijk eerste![]()
Die signalen zijn er wel... Niet mega overduidelijk ofzo, maar je leest hier en daar toch wel dingen van experts. Je kan toch gewoon zeggen dat weten we nog niet heel goed.quote:Op dinsdag 21 december 2021 14:13 schreef zalkc het volgende:
[..]
Niks, maar dat roept van Dissel op dit moment ook.
https://nos.nl/artikel/24(...)minder-ziekmakend-is
Eerst zegt ie we zijn vaak te optimistisch, dus we gaan uit van een worst case scenario, maar als dat de manier is van hoe je wetenschap bedrijft mag je heus wel even een keer iets optimistisch opgooien.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Daar kijkt hij toch naar? Heb je het bericht uberhaupt gelezenquote:Op dinsdag 21 december 2021 14:25 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Die signalen zijn er wel... Niet mega overduidelijk ofzo, maar je leest hier en daar toch wel dingen van experts. Je kan toch gewoon zeggen dat weten we nog niet heel goed.
Eerst zegt ie we zijn vaak te optimistisch, dus we gaan uit van een worst case scenario, maar als dat de manier is van hoe je wetenschap bedrijft mag je heus wel even een keer iets optimistisch opgooien.'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Maatwerk leveren is vooral gewoon wettelijk niet mogelijk soms.quote:Op dinsdag 21 december 2021 14:24 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Bij godsgratie mogen er vier mensen tegelijk op één tennisbaan in de buitenlucht op anderhalve meter maar dat de slijterij open is, is de normaalste zaak van de wereld want een mens moet toch kunnen zuipen.
Maatwerk leveren is zo blijkt ook alleen maar van belang als het uitkomt.Makkelijk eerste![]()
Ja, hij begon nog goed, maar na zijn eerste zin ging het aardig mis.quote:Op dinsdag 21 december 2021 14:23 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Wat haal jij er nou allemaal bij joh![]()
Van Dissel is een wetenschapper. Die weten nooit iets 'zeker'quote:Op dinsdag 21 december 2021 14:25 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Die signalen zijn er wel... Niet mega overduidelijk ofzo, maar je leest hier en daar toch wel dingen van experts. Je kan toch gewoon zeggen dat weten we nog niet heel goed.
Eerst zegt ie we zijn vaak te optimistisch, dus we gaan uit van een worst case scenario, maar als dat de manier is van hoe je wetenschap bedrijft mag je heus wel even een keer iets optimistisch opgooien.Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Dat is niet het geval volgens Brits onderzoek. Hopen is prima maar die conclusie kun je nu bepaald nog niet trekken.quote:Op dinsdag 21 december 2021 14:25 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Dat de signalen er gunstig uit zien zal het OMT voorlopig niet durven toe te geven denk ik. Lijkt mij ook niet heel verstandig want daar halen ze direct het nut van hun eigen lockdown mee onderuit.
Het is vooral te hopen dat als er concrete signalen zijn dat Omicron minder gevaarlijk blijkt ze dit durven toe te geven.
Ik zou overigens niet weten waarom men dat niet toe zou geven.
[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 21-12-2021 14:28:23 ]![]()
Ik denk dat daar in deze tijd prima oplossingen voor te bedenken zijn.quote:Op dinsdag 21 december 2021 14:26 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Maatwerk leveren is vooral gewoon wettelijk niet mogelijk soms.'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Hier ook mooi te zien.quote:Op dinsdag 21 december 2021 14:14 schreef Tijn het volgende:
Toch wel enigszins heugelijk nieuws: de IC-bezetting staat op het punt onder de bezetting van vorig jaar te zakken.
[ afbeelding ]
https://rivm.wegmetdetestwet.nl/ic.php
Waar we vorig jaar nog omhoog gingen op de IC, lijkt de daling nu nog aanwezig.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
9 maanden geldig dus. Daar zal nog wel een hoop tussen wal en schip gaan belanden.When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue![]()
Alcohol is sowieso maar een gek iets in de maatschappij.quote:Op dinsdag 21 december 2021 14:24 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Bij godsgratie mogen er vier mensen tegelijk op één tennisbaan in de buitenlucht op anderhalve meter maar dat de slijterij open is, is de normaalste zaak van de wereld want een mens moet toch kunnen zuipen.
Maatwerk leveren is zo blijkt ook alleen maar van belang als het uitkomt.
Als iets slecht voor lijf en gezondheid is -zeker in grote hoeveelheid- dan is het wel alcohol.
Toch vinden we het de normaalste zaak vd wereld en hoort het in sociale kringen er min of meer standaard bij.
Terwijl een lijn speed snuiven theoretisch even slecht voor je gezondheid is. Maar als ik dat na werk op een borrel aan een sta tafel doe met wat collega's om me heen dan is de wereld opeens te klein.![]()
![]()
Van der Staaij over neveneffecten.. depressies bij jeugd etc.
Bespaar je energie Kees.
De zorg.Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Instroom Kliniek afgelopen dinsdagen:quote:Op dinsdag 21 december 2021 14:02 schreef Arizona het volgende:
[..]
Mooie daling overall maar wel een vrij hoge instroom?
349
339
321
251
De 209 van vandaag is dus weer een mooie daling![]()
![]()
wat is er toch met die jeugd? als ik nu bijvoorbeeld 21 was zou ik gewoon elke avond bij vrienden thuis gaan zuipen zoals ik toen ook deed (okee, dan minus het gedeelte dat we de stad ingingen, maar toch).quote:Op dinsdag 21 december 2021 14:30 schreef DonDruiper het volgende:
Bespaar je energie Kees.
De zorg.![]()
Wel grappig dat de SGP zich druk maakt over het feit dat uitgaansgelegenheden voor de jeugd dicht zijn. Dat is volgens mij nog nooit voorgekomen.quote:Op dinsdag 21 december 2021 14:30 schreef DonDruiper het volgende:
Bespaar je energie Kees.
De zorg.![]()
Zuid-Afrikaans en Deens onderzoek is weer erg positief gestemd. Daarbij geldt ook een beetje boerenverstand: iedere dag dat het tegendeel niet bevestigd is, maakt de situatie iets gunstiger. Conclusies kunnen niet getrokken worden maar de hoop is wel degelijk gebaseerd op iets.quote:Op dinsdag 21 december 2021 14:27 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat is niet het geval volgens Brits onderzoek. Hopen is prima maar die conclusie kun je nu bepaald nog niet trekken.
Ik zou overigens niet weten waarom men dat niet toe zou geven.
Niet willen toegeven is heel makkelijk, daarmee ondermijnen ze het nut van de lockdown en hun eigen geloofwaardigheid.Makkelijk eerste![]()
Ik zie ook weer allemaal mensen in de Tweede Kamer door elkaar heen lopen zonder mondkapjes.
Goed voorbeeld boys!Zuiger van het FOK!-OMT![]()
nee dat is ook het punt met restaurants tov cafe's en wat je nu nog steeds ziet met hotels waar je wel kan dineren op je kamerquote:Op dinsdag 21 december 2021 14:26 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Maatwerk leveren is vooral gewoon wettelijk niet mogelijk soms.![]()
hangt toch echt wel van de branche af hoorquote:Op dinsdag 21 december 2021 14:30 schreef dick_laurent het volgende:
Terwijl een lijn speed snuiven theoretisch even slecht voor je gezondheid is. Maar als ik dat na werk op een borrel aan een sta tafel doe met wat collega's om me heen dan is de wereld opeens te klein.![]()
Nee joh. Nederland en regeltjes. In september smeekte Hugo nog dat nachtclubs als ze open gingen geen DJ’s gingen inzetten want dat konden ze wettelijk ‘niet afkaderenquote:Op dinsdag 21 december 2021 14:28 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ik denk dat daar in deze tijd prima oplossingen voor te bedenken zijn.‘
Verder is het de moeite niet waard om die winkels te sluiten joh.Makkelijk eerste![]()
Ja oké, ik werk niet in Hilversum.quote:Op dinsdag 21 december 2021 14:34 schreef Tarado het volgende:
[..]
hangt toch echt wel van de branche af hoor![]()
Eens hoor, met dat laatste. Al zouden die kerken ook dicht moeten zijn natuurlijk.quote:Op dinsdag 21 december 2021 13:53 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Prima, laten we vooral de boekwinkels en de sport ook openen. Helemaal voor.
Alleen die kruistocht tegen alcohol vanuit christelijke hoek, want dat is het, heeft geen plaats binnen het landsbestuur. Preek dat lekker in je kerk.
En dan is de gedachte natuurlijk dat je niet alles open gooit, maar vooral kijkt naar het belang. Wat @Halcon al aangaf, het gaat om verspreiding tegen gaan en dan is de Kruidvat een veel groter risico dan bouwmarkt of tuincentrum (hoewel, die laatste...). En wat is er essentieel aan de Kruidvat? Wat verkopen die wat je niet in supermarkt of apotheek kunt kopen?
Slijterij snap ik ook niet. Ja, niet alle drank is in de supermarkt te vinden maar je kunt dat ook prima online bestellen. Geldt voor heel veel zaken, trouwens. Dan moet opa voor zijn jonge klare maar even de buurvrouw lief aankijken.
Ik onderken wel dat het lastig is, maar het heeft nu wat schijn van willekeur.![]()
Oh ja, alcohol drinken betekent meteen zuipen. Laat maar dan .quote:Op dinsdag 21 december 2021 14:24 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Maatwerk leveren is zo blijkt ook alleen maar van belang als het uitkomt.![]()
De lockdown was al volledig gerechtvaardigd door het feit dat we al donkerrood waren ver voordat omicron een ding was of heb je de ziekenhuis noodkreten gemist de laatste weken? Nu begint het langzaam een beetje te dalen dus het laatste wat we nu nodig hebben is dat er nog eens berg omicron gevallen bijkomen. Lijkt mij volkomen logisch allemaal en niet iets wat nut of geloofwaardigheid ondermijnt.quote:Op dinsdag 21 december 2021 14:33 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Zuid-Afrikaans en Deens onderzoek is weer erg positief gestemd. Daarbij geldt ook een beetje boerenverstand: iedere dag dat het tegendeel niet bevestigd is, maakt de situatie iets gunstiger. Conclusies kunnen niet getrokken worden maar de hoop is wel degelijk gebaseerd op iets.
Niet willen toegeven is heel makkelijk, daarmee ondermijnen ze het nut van de lockdown en hun eigen geloofwaardigheid.
Ik vind het veel kwalijker dat er nu pas een lockdown is en dat de booster opstart veel te laat is gekomen.![]()
Ik vind een pilsje na een dag hard werken of een goed wijntje bij het eten toch niet vergelijkbaar met een lijn coke snuiven eerlijk gezegd.quote:Op dinsdag 21 december 2021 14:30 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Alcohol is sowieso maar een gek iets in de maatschappij.
Als iets slecht voor lijf en gezondheid is -zeker in grote hoeveelheid- dan is het wel alcohol.
Toch vinden we het de normaalste zaak vd wereld en hoort het in sociale kringen er min of meer standaard bij.
Bloodymary1 op een willekeurige vrijdag middagquote:Op dinsdag 21 december 2021 14:37 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Oh ja, alcohol drinken betekent meteen zuipen. Laat maar dan .![]()
![]()
.Nou ja, ik begrijp best dat het kut is als je nu je studententijd hebt of je eindexamenbal hebt gemist. Net als al die schoolkampen en dergelijk die niet door hebben kunnen gaan vorig jaar.quote:Op dinsdag 21 december 2021 14:32 schreef Nielsch het volgende:
[..]
wat is er toch met die jeugd? als ik nu bijvoorbeeld 21 was zou ik gewoon elke avond bij vrienden thuis gaan zuipen zoals ik toen ook deed (okee, dan minus het gedeelte dat we de stad ingingen, maar toch).
Maar verder is het ook een keuze om dan maar thuis te zitten. Je kunt er gewoon op uit, al is dat natuurlijk ook weer niet voor iedereen even makkelijk.![]()
Persoonlijk vind ik het kwalijk dat we sowieso weer in een lockdown zitten doordat de booster te laat is opgestart.quote:Op dinsdag 21 december 2021 14:38 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik vind het veel kwalijker dat er nu pas een lockdown is en dat de booster opstart veel te laat is gekomen.
Daar mogen best koppen voor rollen.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Haha! Ze blijft nog aardig overeind toch.quote:Op dinsdag 21 december 2021 14:39 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Bloodymary1 op een willekeurige vrijdag middag
[ afbeelding ]![]()
Sorry, er is hier ook zoveel om bij te houdenquote:Op dinsdag 21 december 2021 14:40 schreef DonDruiper het volgende:
Hugo en Mark zitten ook gewoon continue op hun telefoon he.
Echt asociaal![]()
Tja, leg dat maar uit aan de restaurants, winkels en scholen die halsoverkop hebben moeten sluiten dat de variant waarvoor dit gebeurt ‘vooralsnog misschien minder gevaarlijk is dus we doen dit voor de zekerheid’.quote:Op dinsdag 21 december 2021 14:38 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
De lockdown was al volledig gerechtvaardigd door het feit dat we al donkerrood waren ver voordat omicron een ding was of heb je de ziekenhuis noodkreten gemist de laatste weken? Nu begint het langzaam een beetje te dalen dus het laatste wat we nu nodig hebben is dat er nog eens berg omicron gevallen bijkomen. Lijkt mij volkomen logisch allemaal en niet iets wat nut of geloofwaardigheid ondermijnt.
Ik vind het veel kwalijker dat er nu pas een lockdown is en dat de booster opstart veel te laat is gekomen.Makkelijk eerste![]()
Naja dat biertje of wijntje is ook gewoon drugsgebruik. Ik denk dat af en toe een lijn coke snuiven zeker hetzelfde is als elke dag een pilsje of wijntje op de lange termijn. Elke dag een lijn coke snuiven is natuurlijk heel iets anders. Bovendien is alcohol ook echt wel schadelijk, ga maar eens een maand of twee stoppen en kijk hoe veel gezonder je je voelt.quote:Op dinsdag 21 december 2021 14:38 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Ik vind een pilsje na een dag hard werken of een goed wijntje bij het eten toch niet vergelijkbaar met een lijn coke snuiven eerlijk gezegd.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Dan heb jij het meteen weer over elke dag. Ik niet.quote:Op dinsdag 21 december 2021 14:41 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Naja dat biertje of wijntje is ook gewoon drugsgebruik. Ik denk dat af en toe een lijn coke snuiven zeker hetzelfde is als elke dag een pilsje of wijntje op de lange termijn. Elke dag een lijn coke snuiven is natuurlijk heel iets anders. Bovendien is alcohol ook echt wel schadelijk, ga maar eens een maand of twee stoppen en kijk hoe veel gezonder je je voelt.![]()
Zij weten dat de Kamer toch wel tekent bij het kruisje.quote:Op dinsdag 21 december 2021 14:40 schreef DonDruiper het volgende:
Echt asociaal![]()
Zou ik ook doen als de andere optie luisteren naar de dikke buurvrouw van de boerenlobby is.quote:Op dinsdag 21 december 2021 14:40 schreef DonDruiper het volgende:
Echt asociaalph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn![]()
Tot het moment dat je het met al je vrienden al een keer hebt gedaan. Idee van op stap is toch ook dat je nieuwe mensen ontmoet.quote:Op dinsdag 21 december 2021 14:32 schreef Nielsch het volgende:
[..]
wat is er toch met die jeugd? als ik nu bijvoorbeeld 21 was zou ik gewoon elke avond bij vrienden thuis gaan zuipen zoals ik toen ook deed (okee, dan minus het gedeelte dat we de stad ingingen, maar toch).![]()
Lezen mee met ons. Niet netjes. Wel te begrijpen.quote:Op dinsdag 21 december 2021 14:40 schreef DonDruiper het volgende:
Echt asociaal![]()
Nou dan zijn ze toch vergelijkbaar.quote:Op dinsdag 21 december 2021 14:43 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Dan heb jij het meteen weer over elke dag. Ik niet.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
En misschien lezen ze dan nog goede tips.quote:Op dinsdag 21 december 2021 14:45 schreef alpeko het volgende:
[..]
Lezen mee met ons. Niet netjes. Wel te begrijpen.
Doen ze niets mee.![]()
De variant is simpelweg een extra complicatie,zelfs als het mee zou vallen dan nog is het een groot probleem, we zaten al in donkerrood en tegen code zwart aan. Als je dat niet begrijpt dan kan ik daar verder weinig aan doen. Ik vind het extreem pijnlijk voor alle winkels en horeca, overigens en als men eerder ingestapt was qua maatregelen had het mischien niet zo hals over kop gehoeven maar goed, daar zijn we nu.quote:Op dinsdag 21 december 2021 14:41 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Tja, leg dat maar uit aan de restaurants, winkels en scholen die halsoverkop hebben moeten sluiten dat de variant waarvoor dit gebeurt ‘vooralsnog misschien minder gevaarlijk is dus we doen dit voor de zekerheid’.
[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 21-12-2021 14:46:41 ]![]()
Weet niet of dit al geplaatst was uit de technische briefing.
Die '60% minder ziekmakend' lijkt vooralsnog vooral gebaseerd op een grote toename van omikron onder jongeren.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2![]()
Toch belangrijk om een beetje bij te houden wat er in COR en KPD aan de gang is.quote:Op dinsdag 21 december 2021 14:40 schreef DonDruiper het volgende:
Echt asociaal"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life![]()
Mwah het heeft ook een heel ander nut. Drugs buiten alcohol vind ik in mijn eentje helemaal niks aan, een lekkere smaak heeft het niet en van eventjes wat 3mmc bijvoorbeeld blijf ik zo ontzettend lang wakker. Das eens in de een a twee maanden wel oké maar vaker heb ik daar niet zo behoefte aan.quote:Op dinsdag 21 december 2021 14:38 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Ik vind een pilsje na een dag hard werken of een goed wijntje bij het eten toch niet vergelijkbaar met een lijn coke snuiven eerlijk gezegd.
Maar juist daardoor is alcohol eigenlijk de meest riskante drug voor velen, het is zo makkelijk te excuseren om ‘even een biertje/wijntje te pakken’.Makkelijk eerste![]()
Waarom kijk ik ook
Uiteindelijk ist gewoon tekenen bij het kruisje.
1 grote cabaretvoorstelling.Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Het gaat er niet om of ik het begrijp of niet, het gaat om de maatschappelijke geloofwaardigheid. Alsof een restaurant die al zijn eten moet wegflikkeren nog echt de nuance ziet hoe jij hem beschrijft.quote:Op dinsdag 21 december 2021 14:45 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
De variant is simpelweg een extra complicatie,zelfs als het mee zou vallen dan nog is het een groot probleem, we zaten al in donkerrood en tegen code zwart aan. Als je dat niet begrijpt dan kan ik daar verder weinig aan doen. Ik vind het extreem pijnlijk voor alle winkels en horeca, overigens en als men eerder ingestapt was qua maatregelen had het mischien niet zo hals over kop gehoeven maar goed, daar zijn we nu.Makkelijk eerste![]()
Beetje Mario Kart tegen elkaar spelen. Geef ze eens ongelijkquote:Op dinsdag 21 december 2021 14:40 schreef DonDruiper het volgende:
Echt asociaal![]()
Ach, uiteindelijk zitten we in deze ellende omdat Rutte allergisch is voor linkse partijen en de CU te vriend moest houden, en daarom het zeer effectieve 2G niet kon inzetten toen het nog niet te laat was
100.000 katjes
Fuck the EBU!![]()
De lockdown is er toch al?quote:Op dinsdag 21 december 2021 14:49 schreef DonDruiper het volgende:
Waarom kijk ik ook
Uiteindelijk ist gewoon tekenen bij het kruisje.
1 grote cabaretvoorstelling.
Er zijn geen "cadeautjes" overgelaten voor het debat (zoals vorige keer niet naar het sport terrein.kleedkamers of wat het ook was).
Dus hier gaat echt niks noppes nada uitkomen.![]()
Echter een theorie die ik al langer stel is dat de groep die het meest kwetsbaar is (met name ongevaccineerde ouderen) voor corona al onlangs dusdanig is blootgesteld aan de deltavariant waardoor de omikronvariant met name huishoudt bij niet kwetsbare mensen (gevaccineerde jongeren en geboosterde ouderen). Dit wordt ook geopperd over Zuid-Afrika en Denemarken.quote:Op dinsdag 21 december 2021 14:46 schreef DireStraits7 het volgende:
[ afbeelding ]
Die '60% minder ziekmakend' lijkt vooralsnog vooral gebaseerd op een grote toename van omikron onder jongeren.
Conclusie: er is gewoonweg een te kleine groep nog vatbaar om met Omikron in het ziekenhuis te komen die dat niet was bij de deltavariant.Makkelijk eerste![]()
Als ik alcohol gebruik dan ben ik puur bezig met drugsgebruik voor genot. Ik doe het ook maar één avond in de week. (Vind het wel echt een van de minst leuke dingen, eigenlijk is er niet zo veel aan.) Ik denk dat de onderliggende reden voor iedereen is. En daar ben ik gewoon eerlijk over.quote:Op dinsdag 21 december 2021 14:48 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Mwah het heeft ook een heel ander nut. Drugs buiten alcohol vind ik in mijn eentje helemaal niks aan, een lekkere smaak heeft het niet en van eventjes wat 3mmc bijvoorbeeld blijf ik zo ontzettend lang wakker. Das eens in de een a twee maanden wel oké maar vaker heb ik daar niet zo behoefte aan.
Maar juist daardoor is alcohol eigenlijk de meest riskante drug voor velen, het is zo makkelijk te excuseren om ‘even een biertje/wijntje te pakken’.
Maar daar ben ik ook gewoon eerlijk over met andere middelen. Die gebruik ik ook puur voor hedonisme. Helemaal afgestemd op m'n leven en verantwoord.
Ik heb een hekel aan mensen die hun wijntje drinken en neerkijken op anderen die iets anders prefereren. In de lange termijn is het kankerverwekkend, lever- en darmkanker, cognitief ga je er van naar de klote op de lange termijn, etc. En andere dingen hebben weer andere effecten qua schadelijkheid. Bij mij is het credo ook met mate. En laat iedereen het zelf weten zo lang het maar verantwoord is en afgestemd op je leven. De gezondheidsschade neem ik in ieder geval voor lief omdat het sociale aspect, geluksgevoel, zingeving, etc. groter is.
Maar dit was even off topic, ik hou er over op.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
dat lijkt me niet te kloppen, zoveel mensen zijn er ook weer niet doodgegaanquote:Op dinsdag 21 december 2021 14:54 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Conclusie: er is gewoonweg een te kleine groep nog vatbaar om met Omikron in het ziekenhuis te komen die dat niet was bij de deltavariant.![]()
Volgens mij zijn er weinig signalen dat mensen die recent heel ziek zijn geworden van Delta dit weer worden van Omikron (integendeel zelfs). Ook op die manier bouwen mensen dus immuniteit op.quote:Op dinsdag 21 december 2021 14:56 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat lijkt me niet te kloppen, zoveel mensen zijn er ook weer niet doodgegaanMakkelijk eerste![]()
Dat gaat wel heel makkelijk voorbij aan het feit dat omicron bescherming door antilichamen kan omzeilen (de mensen die Delta gehad hebben enige maanden geleden bijvoorbeeld) en dat de bescherming door anti-lichamen sowieso over tijd afneemt.quote:Op dinsdag 21 december 2021 14:56 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat lijkt me niet te kloppen, zoveel mensen zijn er ook weer niet doodgegaan![]()
Ondertussen in België
Dit adviseren experts aan Overlegcomité: heropenen scholen na kerstvakantie, sluitingsuur horeca vervroegen en binnen- en buitenevents afgelastenwegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
De noodopvang wordt ook weer geweldig uitgebuit hier in de omgeving. Ouders hier in de straat die allebei thuiswerken brengen hun kids lekker naar school![]()
![]()
Ik vond het een goed excuus om een extra lange kerstvakantie te nemen. Maar goed, als ZZP-er is dat ook wat makkelijker misschien.quote:Op dinsdag 21 december 2021 15:02 schreef byah het volgende:
De noodopvang wordt ook weer geweldig uitgebuit hier in de omgeving. Ouders hier in de straat die allebei thuiswerken brengen hun kids lekker naar school![]()
![]()
![]()
![]()
Klaar voor de allesvernietigende Omicron cijferswegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
voor die conclusie is het veel te vroeg, natuurlijke immuniteit van 1 van de vorige varianten schijnt ook niet zo te helpen tegen deze variant.quote:Op dinsdag 21 december 2021 14:58 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Volgens mij zijn er weinig signalen dat mensen die recent heel ziek zijn geworden van Delta dit weer worden van Omikron (integendeel zelfs). Ook op die manier bouwen mensen dus immuniteit op.![]()
Net als toen ze zeiden dat de vaccins 100% beschermen tegen ernstige ziekte of dood.quote:Op dinsdag 21 december 2021 14:46 schreef DireStraits7 het volgende:
[ afbeelding ]
Die '60% minder ziekmakend' lijkt vooralsnog vooral gebaseerd op een grote toename van omikron onder jongeren.
Toen het er echt om ging stierf alsnog 25% van alle positieven in verpleeghuizen. Deels door code zwart maar ook omdat de folder-cijfers van vaccins ook proefpersonen van onder de 50 meenemen. Laat ze eens een trail doen met alleen 70+.![]()
Logisch toch? Collega van me doet dit ook. Thuiswerken lukt anders voor geen meter en daar is de noodopvang voor.quote:Op dinsdag 21 december 2021 15:02 schreef byah het volgende:
Da's behoorlijk ambetant.quote:Op dinsdag 21 december 2021 15:00 schreef _serial_ het volgende:
Ondertussen in België
Dit adviseren experts aan Overlegcomité: heropenen scholen na kerstvakantie, sluitingsuur horeca vervroegen en binnen- en buitenevents afgelasten'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
quote:Op dinsdag 21 december 2021 15:00 schreef _serial_ het volgende:
Ondertussen in België
Dit adviseren experts aan Overlegcomité: heropenen scholen na kerstvakantie, sluitingsuur horeca vervroegen en binnen- en buitenevents afgelastenIk denk toch dat de experts iets weten wat wij niet weten.quote:alcoholverkoop aan banden leggen vanaf een bepaald uurCum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2![]()
Ze hebben van NL geleerd dat verbieden verkoop van alcohol na 20:00 werkt denk ik.quote:Op dinsdag 21 december 2021 15:13 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
[..]
Ik denk toch dat de experts iets weten wat wij niet weten.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
dat het in ZA uitgedoofd is?quote:Op dinsdag 21 december 2021 15:13 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
[..]
Ik denk toch dat de experts iets weten wat wij niet weten.![]()
Kijken ze het niet gewoon van ons af? Zoals wij de avondklok van hun hebben afgekeken?quote:Op dinsdag 21 december 2021 15:13 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
[..]
Ik denk toch dat de experts iets weten wat wij niet weten.![]()
Prima cijfers.'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Iedereen kijkt naar elkaar omdat niemand exact weet wat wel en wat niet werkt.quote:Op dinsdag 21 december 2021 15:14 schreef Tijn het volgende:
[..]
Kijken ze het niet gewoon van ons af? Zoals wij de avondklok van hun hebben afgekeken?![]()
Zie, zei ik toch.'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Sow koekoek.quote:Op dinsdag 21 december 2021 15:15 schreef Benny het volgende:
9.304 positieve testen
209 ziekenhuisopnames
31 IC-opnames
30 overlijdens![]()
30 dodenquote:Op dinsdag 21 december 2021 15:15 schreef Benny het volgende:
9.304 positieve testen
209 ziekenhuisopnames
31 IC-opnames
30 overlijdens![]()
![]()
Was uw verdubbeling stuk.quote:Op dinsdag 21 december 2021 15:15 schreef Benny het volgende:
9.304 positieve testen
209 ziekenhuisopnames
31 IC-opnames
30 overlijdens![]()
Uhhhh ja hoor, storing zekerquote:Op dinsdag 21 december 2021 15:15 schreef Benny het volgende:
9.304 positieve testen
209 ziekenhuisopnames
31 IC-opnames
30 overlijdens
Zonder wrijving geen glans![]()
instroom zh piekt nog wat.quote:Op dinsdag 21 december 2021 15:15 schreef Benny het volgende:
9.304 positieve testen
209 ziekenhuisopnames
31 IC-opnames
30 overlijdens![]()
Wat😮quote:Op dinsdag 21 december 2021 15:15 schreef Benny het volgende:
9.304 positieve testen
209 ziekenhuisopnames
31 IC-opnames
30 overlijdens
Inclusief storing vanochtend?Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto![]()
Het is stilte voor de storm.quote:"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life![]()
Je zou bijna zeggen dat maatregelen werken he.quote:'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Ja, klopt.quote:Op dinsdag 21 december 2021 15:17 schreef Momo het volgende:
[..]
Er was vanochtend wel een storing bij de GGD
Overigens, update over moeders afspraak: morgen kan ze al terecht, uiteindelijk nog weer eerder dan pa die al 2 weken een afspraak had staan![]()
![]()
Laatste update: 21-12-2021 - 15:18
Totaal aantal besmettingen: 9450
Gemeentes met +5 besmettingen:
558 Amsterdam
309 's-Gravenhage
303 Rotterdam
176 Tilburg
157 Utrecht
140 Almere
111 Zaanstad
109 Apeldoorn
103 Eindhoven
102 Breda
101 Alkmaar
100 Leeuwarden
96 's-Hertogenbosch
93 Enschede
92 Groningen
84 Amersfoort
79 Maastricht
78 Leiden
75 Zwolle
71 Alphen aan den Rijn
69 Heerlen
68 Arnhem
67 Nijmegen
66 Goes
63 Den HelderSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Daarnaast zijn er:
3 gemeentes met 0 besmettingen
10 gemeentes met 1 besmettingen
20 gemeentes met 2-4 besmettingen
8 gemeentes met 5 besmettingen
Deze update is ook dagelijks om 15:16 te vinden op https://rivm.wegmetdetestwet.nl of voor een volledig gemeenteoverzicht op https://rivm.wegmetdetestwet.nl/total.php
Alle coronacijfers opnieuw fors gedaald, volgens RIVM stilte voor de storm
Dordrecht weer in de spoiler
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Nog geen twee maanden geleden vonden we 9k nog belachelijk hoog.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
En dit zijn dan nog cijfers voortkomend uit toen de scholen en winkels/horeca nog (beperkt) open waren.... volgende week -5000 besmettingenquote:Op dinsdag 21 december 2021 15:17 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Je zou bijna zeggen dat maatregelen werken he.![]()
![]()
Ja, na een maand 20k / dag te hebben geregistreerd zijn we aardig murw geslagen.quote:Op dinsdag 21 december 2021 15:19 schreef DireStraits7 het volgende:
Nog geen twee maanden geleden vonden we 9k nog belachelijk hoog.![]()
IC netto +1 op basis van doden alleen al, dat ruimt lekker opquote:Op dinsdag 21 december 2021 15:15 schreef Benny het volgende:
9.304 positieve testen
209 ziekenhuisopnames
31 IC-opnames
30 overlijdens
Ja, ik ben een verschrikkelijk mens,maar soms moet dat gewoon.100.000 katjes
Fuck the EBU!![]()
Het is vooral onzin, want overlijdens zijn niet 100% mensen die van de IC af komen. Of bedoel je dat die mensen die dood zijn sowieso niet op een IC terecht komen?quote:Op dinsdag 21 december 2021 15:20 schreef Nattekat het volgende:
[..]
IC netto +1 op basis van doden alleen al, dat ruimt lekker op
Ja, ik ben een verschrikkelijk mens,maar soms moet dat gewoon.![]()
quote:Op dinsdag 21 december 2021 15:18 schreef _serial_ het volgende:
Laatste update: 21-12-2021 - 15:18
Totaal aantal besmettingen: 9450
Gemeentes met +5 besmettingen:
558 Amsterdam
309 's-Gravenhage
303 Rotterdam
176 Tilburg
157 Utrecht
140 Almere
111 Zaanstad
109 Apeldoorn
103 Eindhoven
102 Breda
101 Alkmaar
100 Leeuwarden
96 's-Hertogenbosch
93 Enschede
92 Groningen
84 Amersfoort
79 Maastricht
78 Leiden
75 Zwolle
71 Alphen aan den Rijn
69 Heerlen
68 Arnhem
67 Nijmegen
66 Goes
63 Den HelderMijn stadsje gaat richting de top 10, das nog niet eerder voorgekomen dacht ik.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Daarnaast zijn er:
3 gemeentes met 0 besmettingen
10 gemeentes met 1 besmettingen
20 gemeentes met 2-4 besmettingen
8 gemeentes met 5 besmettingen
Deze update is ook dagelijks om 15:16 te vinden op https://rivm.wegmetdetestwet.nl of voor een volledig gemeenteoverzicht op https://rivm.wegmetdetestwet.nl/total.php
Alle coronacijfers opnieuw fors gedaald, volgens RIVM stilte voor de storm
Dordrecht weer in de spoiler
Death metal all the way!
Forum Opties Forumhop: Hop naar: