Met het kouder worden kunnen sommige van mijn beestjes plotseling nog wat beter met elkaar opschieten.
Het begon toen ik de deken die over mijn bank lag eens in de wasmachine wilde doen, en tijdelijk een veel kleinere plaid op de bank legde. Plotseling vond Onyx dat een heerlijk plekje om onder te kruipen. Maar na anderhalf/twee weken ging hij gewoon bovenop liggen. Op zich al interessant dat hij op aanraak-afstand van mij ging liggen.
Vervolgens besloten Diesel en Pepe dat ze nu ook op de bank wilden slapen, en daarbij met hun gebruikelijke gebrek aan respect voor de persoonlijke ruimte van de nadere katten ook gewoon tegen hem aan gingen liggen. Nou heeft hij dat voorheen wel eerder getolereerd, maar besloot daarna dan toch een andere slaapplaatsje te vinden. Nu blijft hij daar terugkomen, en gaat ook rustig tegen de heren aanliggen als dat nog is om op ZIJN plekje te liggen. Dat resulteert in een kluwen katten van een kleine 20 kg :
![DieselPepeOnyxBank-1.jpg]()
![DieselPepeOnyxBank-2.jpg]()
Het gevolg is dus wel dat ik zelden op mijn gebruikelijke plekje rechts op de bank kan zitten, ik zit nu soms in het midden en soms ook links, afhankelijk van de verdeling van de katten.
Nene heeft nu de linkerkant van de bank gekozen als een plekje waar ze veel slaapt, strak tegen het dressoir aan (als ze niet bij me op schoot ligt), zodat ik vaak met 4 van de 5 katten op de bank zit. Een tijdje geleden zat ik toen in het midden, en ging Pepe ook links van me liggen om aangehaald te worden. Na een tijdje viel hij in slaap, en in zijn slaap rolde hij om waardoor hij tegen Nene aan kwam te liggen, die niet eens haar kopje optilde, laat staan met het blazen en grommen wat ze toch wel vaker doet.
Het is een stuk gezelliger geworden op deze manier.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.