Wat leuk van die kinderen.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 11:59 schreef mvdejong het volgende:
Wat buurkinderen hebben hun liefde voor mijn katten-roedel uiting gegeven in de sneeuw tegenover mijn tuin :
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En Hummeltje kwam het eerbetoon ook even bewonderen :
[ afbeelding ]
Helaas gaat het nu slechter :quote:Op maandag 23 maart 2026 15:42 schreef deedeetee het volgende:
Ik had de laatste post gemist. Het gaat dus echt heel goed en gezellig met de poezenbende.
O wat erg ! Daar schrik ik van.quote:Op maandag 23 maart 2026 18:25 schreef mvdejong het volgende:
[..]
Helaas gaat het nu slechter :
• Bij Hummeltje zijn vorig jaar lymfomen geconstateerd, en we waren al enigzins verrast dat hij 2026 heeft gehaald, en de afgelopen weken van de vocorjaarswarmte heeft kunnen genieten. Maar de verwachting heb ik nu toch aangepast van maanden/weken naar weken/maanden.
• En vanmiddag is Pepe dood op straat aangetroffen. De dierenarts-assistente vermoedt dat hij aangereden is, wat verrassend is met alle verkeers-drempels hier. Ik moet nu zijn broertje Diesel de komende dagen goed in de gaten houden om te zien hoe hij met het gemis omgaat. Ik heb nog wel even de krat met het lijfje voor hem neergezet, hij heeftver even aan gesnuffeld en is toen weer weggelopen.
Wat spijtig dat hij doodgereden is. Niet de leukste manier. Hopelijk ging het dan wel snel.quote:Op dinsdag 24 maart 2026 10:53 schreef mvdejong het volgende:
Rust zacht, grote jongen.
[ afbeelding ]
Een echte gentle giant.
Een groot jager, die volwassen konijnen en meerkoeten aandroeg.
Tolerant naar andere katten, totdat deze een bedreiging voor de groep vormden.
Toen de buren meldden dat er dode kat lag, en ik hem inspecteerde, lag hij plat op de grond, maar zijn kopje stak nog wel omhoog. Hij bleek echter verder helemaal slap te zijn, dus dat kon nog geen lijkverstijving zijn (bovendien had ik hem te kort daarvoor nog gezien). Toen ik hem omrolde om te zien of er verwondingen waren, was daarna zijn kopje plotseling ook slap, dus ik denk dat zijn kopje omhoog stond doordat zijn nekje gebroken was en de wervels het blokkerde; dat is onmiddelijk dodelijk.quote:Op dinsdag 7 april 2026 15:39 schreef Teslynd het volgende:
[..]
Wat spijtig dat hij doodgereden is. Niet de leukste manier. Hopelijk ging het dan wel snel.
Ratten werden niet opgegeten, muizen wel, maar meestal alleen de bovenkant, dan vond ik de andere helft ergens in mijn huiskamer terug.quote:Je schreef dat hij een groot jager was. Die voorbeelden zijn niet mis. Ik heb een niet kleine kat gekend die met kikkertjes thuis kwam.
Onlangs zag ik in een kattenvideo een te kort stukje van een hoofdzakelijk witte kitten die zit op de bank te kijken naar de ouder, wsl moeder die arriveert met wsl een rat in de bek. Ze is ook hoofdzakelijk wit & tenger en gaat voor een goede opvoeding. Ze legt het tussen ze in, verlegt er wat aan om het nog wat aantrekkelijker te etaleren, maar de kitten denkt er anders over. Er wordt een rustig pootje uitgestoken voor een corrigerend tikje op de neus, maar nee. En dan doet ze met nadrukkelijke happend over de rug heen alsof ze die muis eet, zoals je doet met kleine kinderen om te laten zien wat de bedoeling is. En daar loopt alweer het volgende clipje, dus geen idee hoe het verder gaat.
Wanneer beginnen ze met complete muizen aan te vreten? De rat of wel erg grote muis zag er niet uit als een beginnersmaaltje.
Sterktequote:Op dinsdag 28 april 2026 20:53 schreef mvdejong het volgende:
Het zat er al langer aan te komen, vandaag heb ik Hummeltje moeten laten inslapen. Hij was al lang erg zwak, maar leek nog wel plezier te hebben in het leven, maar vandaag at hij slecht, begon hij in hoekjes te zitten met zijn kopje naar de muur.
[ afbeelding ]
Hij gaat gemist worden, niet alleen door mij, maar vooral ook door alle buurtbewoners die een ommetje maakten om even met hem te kroelen. Ik ben blij dat hij het 3e deel van zijn leven weer buiten heeft mogen doorbrengen, als onderdeel van een groep katten waarin hij geaccepteerd en gerespecteerd werd.
Hij heeft gelukkig goede jaren gekend door je inlevingsv ermogen en betrokkenheid.quote:Op dinsdag 28 april 2026 20:53 schreef mvdejong het volgende:
Het zat er al langer aan te komen, vandaag heb ik Hummeltje moeten laten inslapen. Hij was al lang erg zwak, maar leek nog wel plezier te hebben in het leven, maar vandaag at hij slecht, begon hij in hoekjes te zitten met zijn kopje naar de muur.
[ afbeelding ]
Hij gaat gemist worden, niet alleen door mij, maar vooral ook door alle buurtbewoners die een ommetje maakten om even met hem te kroelen. Ik ben blij dat hij het 3e deel van zijn leven weer buiten heeft mogen doorbrengen, als onderdeel van een groep katten waarin hij geaccepteerd en gerespecteerd werd.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |