SPOILER: HontOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Linkjes voor informatieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Heb ik covid, perziksap of griep? (laat je sowieso testen!)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Informatie over dagcijfersOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Varianten waaronder OmicronOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Gedragsregels in dit topic:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.bronquote:In de laatste acht weken was daarmee de kans om als volledig gevaccineerd persoon met het coronavirus in het ziekenhuis te worden opgenomen 12,5 keer lager dan voor een niet-gevaccineerde. Voor opname op de IC was die kans als volledig gevaccineerde 25 keer zo klein.![]()
![]()
Je wil niet of je kunt niet?quote:"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Dat is het zeker jaquote:Op zondag 19 december 2021 19:06 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Lol, is dit nog steeds een ding ja?
~FEYENOORD~
*De donkerste nachten produceren de helderste sterren*![]()
Wil niet. Ik zal me nooit aanpassen aan zo'n samenleving zoals jij schetst. Dan stap ik er wel uit ofzo.quote:![]()
De vaccins zijn niet effectief genoeg om terug te kunnen keren naar het oude normaal en met de gisteren ingestelde lockdown heeft het kabinet te kennen gegeven dat er net zo lang lockdowns en maatregelen blijven tot het virus gemuteerd is tot iets onschuldigs.quote:Op zondag 19 december 2021 18:51 schreef capricia het volgende: Ik heb maar een antwoord: Leer ermee leven. Dit gaat namelijk niet weg de komende jaren. Er zullen vaker lockdowns of maatregelen komen, ook in 2022 en daarna.
Wanneer het virus niet of in onvoldoende mate op die manier muteert behoren fenomenen als winkels, restaurants en café's, popconcerten en festivals, volksfeesten als carnaval en koninginnedag, thuis bezoek ontvangen of bij anderen op bezoek gaan - met andere woorden levensvreugde - in Nederland dus definitief tot het verleden als het aan het kabinet en het OMT ligt.“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.![]()
Dat interview met Girbes in het Parool is wel goed zeg.Spijker, kop, raak.quote:Iemand zei tegen mij: ‘Het lijkt wel alsof je aan alles dood mag gaan, behalve aan covid’. Er is een tekort aan capaciteit, maar alles wat er beschikbaar is gaat met voorrang naar covidpatiënten, waarmee we andere patiënten tot tweederangs patiënten verklaren.![]()
Lekker positieve instelling.quote:Op zondag 19 december 2021 19:10 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Wil niet. Ik zal me nooit aanpassen aan zo'n samenleving zoals jij schetst. Dan stap ik er wel uit ofzo.![]()
Zo inderdaad! Ontzettend! alles moet wijken voor corona.quote:Op zondag 19 december 2021 19:14 schreef Spablauw214 het volgende:
Dat interview met Girbes in het Parool is wel goed zeg.
[..]
Spijker, kop, raak.![]()
Vind ik niet.quote:Op zondag 19 december 2021 19:14 schreef Spablauw214 het volgende:
Dat interview met Girbes in het Parool is wel goed zeg.
[..]
Spijker, kop, raak.
Volgens mij krijgt een COVID patient geen voorrang.![]()
Dat ik er vanuit ga dat we weer terug gaan naar normaal? Ja, dat vind ik vrij positief inderdaadquote:.
![]()
Een samenleving die slechts draait om het niet laten overspoelen van de zorg is ook weinig positief, vind je ook niet?quote:![]()
Nee, alles wijkt voor acute situaties, of dat nu corona is of een verkeersongeval.quote:Op zondag 19 december 2021 19:15 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Zo inderdaad! Ontzettend! alles moet wijken voor corona.![]()
Ze krijgen misschien niet letterlijk voorrang, maar hij heeft natuurlijk wel gelijk dat de hele zorg momenteel om Covid lijkt te draaien. We zijn massaal alle andere zorg aan het uitstellen, puur zodat er maar plek is voor alle Covidpatienten.quote:Op zondag 19 december 2021 19:16 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Vind ik niet.
Dapper dat je het probeert.quote:Op zondag 19 december 2021 19:17 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee, alles wijkt voor acute situaties, of dat nu corona is of een verkeersongeval.![]()
Nou, volgens mij wordt alles stopgezet om ruimte maken voor covid. Dus krijgt een covid-patient wel degelijk voorrangquote:Op zondag 19 december 2021 19:16 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Vind ik niet.
Volgens Girbes gaat 30-40% van de coronaklanten op de IC alsnog het hoekje om. Daarvoor weigeren we patiënten met hogere overlevingskansen. Je kan natuurlijk de vraag stellen of dat op langere termijn wel houdbaar is.quote:Op zondag 19 december 2021 19:17 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee, alles wijkt voor acute situaties, of dat nu corona is of een verkeersongeval.![]()
Dat is ook zo omdat de meeste acute gevallen corona betreft. En als je met corona in het ziekenhuis komt dan is de situatie acuut en ernstig en in sommige gevallen escaleert dat dan in IC opname.quote:Op zondag 19 december 2021 19:17 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Hij heeft wel gelijk dat de hele zorg momenteel om Covid lijkt te draaien. We zijn massaal alle andere zorg aan het uitstellen, puur zodat er maar plek is voor alle Covidpatienten.![]()
Ok, dus jij wil 60-70% afschrijven want zonder IC opname gaan de overlevenden hoogstwaarschijnlijk ook dood. Wat win je dan, precies?quote:Op zondag 19 december 2021 19:18 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Volgens Girbes gaat 30-40% van de coronaklanten op de IC alsnog het hoekje om. Daarvoor weigeren we patiënten met hogere overlevingskansen. Je kan natuurlijk de vraag stellen of dat op langere termijn wel houdbaar is.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-12-2021 19:20:10 ]![]()
Niet omdat er plek is voor COVID patiënten, maar zodat er plek is voor acute noodsituaties. Dat die acute noodsituaties veelal COVID patiënten zijn; dat is een feit.quote:Op zondag 19 december 2021 19:17 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Hij heeft wel gelijk dat de hele zorg momenteel om Covid lijkt te draaien. We zijn massaal alle andere zorg aan het uitstellen, puur zodat er maar plek is voor alle Covidpatienten.
Maar het zal niet zo zijn dat een COVID patient mag gaan liggen en iemand die binnenkomt zonder COVID en ook een bed nodig heeft niet.![]()
Eens met je analyse, en zijn veel grootste feesten die lange tijd wordt geblokeerd, maar juist die onderhandse contacten houden ze toch niet tegen, die groeien nu alleen maar. Alleen de absolute coronapuristen zitten nu thuis in stilte de volgende persco af te wachten. De rest heeft zijn sport momentje aangepast, afspraken bij elkaar thuis laten staan en eventuele andere activiteiten verplaatsen zich ook rap naar de huiselijke sfeer. Logisch en zonder kwade wil, dit is wat nog kan, dus dit is wat gebeurt.quote:Op zondag 19 december 2021 19:13 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
De vaccins zijn niet effectief genoeg om terug te kunnen keren naar het oude normaal en met de gisteren ingestelde lockdown heeft het kabinet te kennen gegeven dat er net zo lang lockdowns en maatregelen blijven tot het virus gemuteerd is tot iets onschuldigs.
Wanneer het virus niet of in onvoldoende mate op die manier muteert behoren fenomenen als winkels, restaurants en café's, popconcerten en festivals, volksfeesten als carnaval en koninginnedag, thuis bezoek ontvangen of bij anderen op bezoek gaan - met andere woorden levensvreugde - in Nederland dus definitief tot het verleden als het aan het kabinet en het OMT ligt.Sui cuique mores fingunt fortunam![]()
Ik vind het schrijnend dat een jonge moeder met kanker niet kan worden geholpen, omdat een corpulente 75-plusser met corona op de IC ligtquote:Op zondag 19 december 2021 19:17 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Ze krijgen misschien niet letterlijk voorrang, maar hij heeft natuurlijk wel gelijk dat de hele zorg momenteel om Covid lijkt te draaien. We zijn massaal alle andere zorg aan het uitstellen, puur zodat er maar plek is voor alle Covidpatienten.Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?![]()
Onderaan de streep win je gezonde levensjaren. Lijkt me een prima uitgangspunt.quote:Op zondag 19 december 2021 19:20 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ok, dus jij wil 60-70% afschrijven want zonder IC opname gaan de overlevenden hoogstwaarschijnlijk ook dood. Wat win je dan, precies?![]()
Ik vond de ED reportage van een paar weken geleden anders veelzeggend. Twee obese boomervrouwen en een hijgende, ongevaccineerde vijftiger die wekenlang een ziekenhuisbed in beslag mogen nemen. Daar hadden in diezelfde tijdspanne ook meerdere echte patiënten na een noodzakelijke operatie kunnen liggen om te herstellen.quote:Op zondag 19 december 2021 19:16 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Vind ik niet.
Volgens mij krijgt een COVID patient geen voorrang.“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: