SPOILER: HontOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Linkjes voor informatieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Heb ik covid, perziksap of griep? (laat je sowieso testen!)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Informatie over dagcijfersOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Varianten waaronder OmicronOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Gedragsregels in dit topic:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.bronquote:In de laatste acht weken was daarmee de kans om als volledig gevaccineerd persoon met het coronavirus in het ziekenhuis te worden opgenomen 12,5 keer lager dan voor een niet-gevaccineerde. Voor opname op de IC was die kans als volledig gevaccineerde 25 keer zo klein.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam![]()
Dit ja, dit is nog altijd een beetje een taboe. Geen kwestie van schuld of wijzen, maar die groep zorgt voor de grootste druk op ziekenhuizen. Bij Gods gratie werd er op de afgelopen persconferenties een woordje aan gewijd, om contacten te verminderen maar verder gebeurt er niets met dit gegeven.quote:Op zondag 19 december 2021 15:15 schreef AlwaysHappy het volgende: Ik ben het er helemaal mee eens dat er gerichte maatregelen zouden moeten komen (denk vaccinatie plicht, ed) voor 50+'ers, gezien die groep er toch echt voor zorgt (en niet bewust) dat de zorg het zo zwaar heeft; samen met ongevaccineerden. Maar het is natuurlijk ook niet zo dat alle ''boomers'' het nou zo leuk vinden om de rest van de bevolking op te zadelen met lockdowns. Dat is een politiek besluit; heeft maar weinig tot niets te maken met de wil van ouderen. De ouderen in mijn omgeving zien ook gewoon hoe zwaar andere generaties het hebben; zouden ook het liefst alle maatregelen opheffen omdat ze ze niet proportioneel vinden voor veel leeftijdsgroepen. Het is niet alsof de boomers massaal aan het smeken zijn om andere generaties even goed te verneuken.
![]()
Wat mij frappeert is hoeveel mensen hier kennelijk een enorme schijthekel aan hun eigen ouders hebben.Omnibus in omnibus.
Ja i know, mijn tab werkt af en toe niet mee... damn.quote:Op zondag 19 december 2021 15:26 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Je gebruikt de verkeerde emoji.
Het is:![]()
Zal wel meevallen denk ik, ze zullen vooral de ouders van anderen willen aanpakken.quote:Op zondag 19 december 2021 15:33 schreef EttovanBelgie het volgende:
Wat mij frappeert is hoeveel mensen hier kennelijk een enorme schijthekel aan hun eigen ouders hebben.![]()
Het geboortecijfer neemt dan ook gestaag af, logisch gevolg. Ook nu nog trouwens: families worden kleiner.quote:Op zondag 19 december 2021 15:31 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Dit ja, dit is nog altijd een beetje een taboe. Geen kwestie van schuld of wijzen, maar die groep zorgt voor de grootste druk op ziekenhuizen. Bij Gods gratie werd er op de afgelopen persconferenties een woordje aan gewijd, om contacten te verminderen maar verder gebeurt er niets met dit gegeven.Omnibus in omnibus.
Precies goed, we zijn met veel te veel op deze aardekloot..quote:Op zondag 19 december 2021 15:35 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Het geboortecijfer neemt dan ook gestaag af, logisch gevolg. Ook nu nog trouwens: families worden kleiner.![]()
Ja, dat is altijd wel mooi.quote:Op zondag 19 december 2021 15:35 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Zal wel meevallen denk ik, ze zullen vooral de ouders van anderen willen aanpakken.
De eigen ouders waren wel hardwerkende mensen die zuinig leefden, niet tachtig jaar gestudeerd hebben, geen huis cadeau kregen bij hun huwelijk en niet direct in schaal 12 begonnen in een vaste baan om vervolgens na 25 jaar 'werken' met de VUT te gaan.
Dat waren al die andere boomers.Omnibus in omnibus.
Tja wat heet aanpakken. Met een vaccinateplicht voor 50+ voorkom je juist een boel ellende.quote:Op zondag 19 december 2021 15:35 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Zal wel meevallen denk ik, ze zullen vooral de ouders van anderen willen aanpakken.I'll give you something to do![]()
Met een vaccinatie die maar half werkt?quote:Op zondag 19 december 2021 15:37 schreef galantis het volgende:
[..]
Tja wat heet aanpakken. Met een vaccinateplicht voor 50+ voorkom je juist een boel ellende.Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste![]()
Beter dan niets.quote:Op zondag 19 december 2021 15:39 schreef halfway het volgende:
[..]
Met een vaccinatie die maar half werkt?I'll give you something to do![]()
Alle beetjes helpen.quote:Op zondag 19 december 2021 15:39 schreef halfway het volgende:
[..]
Met een vaccinatie die maar half werkt?![]()
veel frustratie. En ik snap de frustratie want ik loop ook op mijn tenen maar hou het bij feitenquote:Op zondag 19 december 2021 15:33 schreef EttovanBelgie het volgende:
Wat mij frappeert is hoeveel mensen hier kennelijk een enorme schijthekel aan hun eigen ouders hebben.![]()
dat vaccin wordt gewoon aangepast. Als de verplichting is geregeld moet dat vast wel goedkomen tegen die tijd.quote:Op zondag 19 december 2021 15:39 schreef halfway het volgende:
[..]
Met een vaccinatie die maar half werkt?![]()
Wat heet; die heb ik ook... maar die richt zich op waar het probleem daadwerkelijk ligt: een visieloos kabinet dat al anderhalf jaar aan het paniekvoetballen is en het voor iedereen, jong en oud, klote maakt.quote:Op zondag 19 december 2021 15:42 schreef tim020hoorn het volgende:
[..]
veel frustratie. En ik snap de frustratie want ik loop ook op mijn tenen maar hou het bij feitenOmnibus in omnibus.
Mail van de middelbare school van mijn dochter.
In hun leerlingenapp staat waaraan ze deze week zelfstandig moeten werken en per vak is er één online contactmoment deze week. Echt volwaardig onderwijs dus, maar niet heus
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way![]()
Oh wat had ik dat heerlijk gevonden als leerling, ik kan gewoon al blij worden van het ideequote:Op zondag 19 december 2021 15:47 schreef Arizona het volgende:
Mail van de middelbare school van mijn dochter.
In hun leerlingenapp staat waaraan ze deze week zelfstandig moeten werken en per vak is er één online contactmoment deze week. Echt volwaardig onderwijs dus, maar niet heus![]()
![]()
Dat is zeker zo. Overigens heb ik geen hekel aan 50+ (ik val er bijna zelf in) maar wel aan het uitblijven van bijvoorbeeld een vaccinatieplicht voor die groep.quote:Op zondag 19 december 2021 15:35 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Het geboortecijfer neemt dan ook gestaag af, logisch gevolg. Ook nu nog trouwens: families worden kleiner.
En dat er wel werd gekozen om de basisscholen te sluiten om besmettingen van die groep tijdens het gourmetten te voorkomen.![]()
Weet niet of ie al gedeeld was maar hier een goed draadje over waarom ingrijpen noodzakelijk is, ook als Omikron minder ziekmakend blijkt te zijn:![]()
Mijn dochter is er deze keer voor het eerst niet blij mee, kun je nagaanquote:Op zondag 19 december 2021 15:48 schreef Tijn het volgende:
[..]
Oh wat had ik dat heerlijk gevonden als leerling, ik kan gewoon al blij worden van het idee![]()
Zit in het eindexamenjaar en kan eigenlijk alle lessen wel gebruiken. En ze doet het gewoon beter tijdens fysieke lessen, de eerste paar maanden van dit schooljaar ging enorm veel beter dan het 1,5 schooljaar daarvoor...You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way![]()
Alsof die paar miljoen zielen in Nederland veel toevoegen of afdoen aan het totaal van de aardkloot. Heel Europa is sowieso een krimpregio. De echte groei zit in Azië en Afrika.quote:Op zondag 19 december 2021 15:36 schreef HulkHeld het volgende:
[..]
Precies goed, we zijn met veel te veel op deze aardekloot..
Lokaal maken onze krimpende gezinnen ook al geen verschil, want het "tekort" wordt wel weer opgevuld door immigratie (aangezien de economie moet groeien).![]()
Dit is van school uit je er ook makkelijk vanaf maken. Eindexamenleerlingen mogen ook gewoon fysieke lessen volgen.quote:Op zondag 19 december 2021 15:50 schreef Arizona het volgende:
[..]
Mijn dochter is er deze keer voor het eerst niet blij mee, kun je nagaan![]()
Zit in het eindexamenjaar en kan eigenlijk alle lessen wel gebruiken. En ze doet het gewoon beter tijdens fysieke lessen, de eerste paar maanden van dit schooljaar ging enorm veel beter dan het 1,5 schooljaar daarvoor...
Werk zelf ook in het VO, maar hier nog geen duidelijkheid. Benieuwd wat het wordt.![]()
Yes, mijn vriend geeft ook gewoon fysieke lessen. Geeft ook les in het VO bovenbouw.quote:Op zondag 19 december 2021 15:54 schreef SilverEyes het volgende:
[..]
Dit is van school uit je er ook makkelijk vanaf maken. Eindexamenleerlingen mogen ook gewoon fysieke lessen volgen.
Werk zelf ook in het VO, maar hier nog geen duidelijkheid. Benieuwd wat het wordt.![]()
Ah ja, dat snap ik op zich ook wel.quote:Op zondag 19 december 2021 15:50 schreef Arizona het volgende:
[..]
Mijn dochter is er deze keer voor het eerst niet blij mee, kun je nagaan![]()
Zit in het eindexamenjaar en kan eigenlijk alle lessen wel gebruiken. En ze doet het gewoon beter tijdens fysieke lessen, de eerste paar maanden van dit schooljaar ging enorm veel beter dan het 1,5 schooljaar daarvoor...
Hoewel wij weinig echte lessen meer hadden in het laatste jaar eigenlijk. Ik kan me bijvoorbeeld een economieleraar herinneren die z'n lessen gebruikte om een beetje te kletsen over de nieuwe Playstation enzo. En toen iemand na een paar weken vroeg "wat moeten we eigenlijk weten voor het examen straks?" wees-ie naar alle boeken en zei-ie doodleuk "gewoon, alles wat we de afgelopen jaren gedaan hebben"![]()
Forum Opties Forumhop: Hop naar: