quote:Forum voor Democratie negeert lockdown en organiseert kerstmarkt in Wijster
In Wijster wordt op dit moment een kerstmarkt voorbereid, de organisatie daarvan zou in handen zijn van het Forum voor Democratie (FvD). Op het terrein van een loonbedrijf aan de Vamweg in Wijster zijn verschillende houten kraampjes geplaatst, waarin deelnemers hun spullen mogen uitstallen.
De kerstmarkt is bij hetzelfde bedrijf waar vorig jaar juli honderden boeren verzamelden voor een protest-barbecue.
In een mail aan standhouders laat Forum voor Democratie Drenthe weten dat de aankondiging van de lockdown voor de partij geen reden is om de kerstmarkt af te blazen.
Volgens het bericht zouden er meer dan 1500 tickets zijn verkocht en worden de eerste bezoekers rond 14.30 uur verwacht. Om 10.00 uur begon de opbouw van de kramen. Aanwezigen laten weten dat hen is gevraagd om niet met de media te praten.
Reactie burgemeester Bijl
De politie laat RTV Drenthe weten op de hoogte te zijn van de plannen voor een kerstmarkt in Wijster, maar verwijst voor een reactie naar de gemeente Midden-Drenthe. Waarnemend burgemeester Cees Bijl van Midden-Drenthe is nog maar korte tijd op de hoogte van het initiatief. "We proberen met FvD in contact te komen, maar niemand van de partij neemt op, dat is heel jammer. Maar dit evenement is niet conform de regelgeving, ik heb als burgemeester dan ook geen andere keuze om dit evenement niet door te laten gaan." Hoe de burgemeester dit gaat aanpakken is niet bekend. Hij geeft FvD de tijd om nog te reageren. "Ik ga ervan uit dat mensen bij Forum gaan nadenken, ik hoop op gezond verstand", aldus de burgemeester.
https://www.rtvdrenthe.nl(...)erstmarkt-in-Wijster
Volgens de reacties op de tweet zit FDF daar ook. Dat kan nog een heftige confrontatie worden als de politie ingrijpt.quote:
quote:Inmiddels begint de stroom aan bezoekers op gang te komen. Een weiland is ingericht als parkeerterrein en daar staan inmiddels naar schatting zo'n 200 tot 250 auto's.
Ze zoeken gewoon steeds iets wat veel publiciteit gaat trekken, goede of slechte publiciteit, dat maakt niet zoveel uit. Heeft Thierry schijt aan, als ie maar kan provoceren, heeft ie zijn doel gehaald. Zoals Trump en Banner enzo dat doen.quote:Op zondag 19 december 2021 15:13 schreef heywoodu het volgende:
FvD dat schijt heeft aan alles, je verwacht het niet hoor!
Ja dat denk ik ook. Als ze toegeven is het hek van de dam natuurlijk.quote:Op zondag 19 december 2021 15:24 schreef Tourniquet het volgende:
https://www.rtvdrenthe.nl(...)orum-voor-Democratie
Ik snap niet waarom ze de opbouw een paar uur geleden niet gelijk hebben stilgelegd en de weg afgesloten voordat de bezoekers kwamen. Inmiddels is het veel lastiger geworden in te grijpen.
Baudet houdt wel van ophef. Hoe meer politie en problemen, hoe mooier hij het vindt.quote:Op zondag 19 december 2021 15:24 schreef Tourniquet het volgende:
https://www.rtvdrenthe.nl(...)orum-voor-Democratie
Ik snap niet waarom ze de opbouw een paar uur geleden niet gelijk hebben stilgelegd en de weg afgesloten voordat de bezoekers kwamen. Inmiddels is het veel lastiger geworden in te grijpen.
dit iddquote:Op zondag 19 december 2021 15:07 schreef Hexagon het volgende:
Hopelijk laat de burgemeester die even met bruut machtsvertoon verwijderen.
Die zijn in Rotterdam bezig met hooliemeppen.quote:Op zondag 19 december 2021 15:30 schreef StateOfMind het volgende:
Ach, krijgt de ME iig nog een leuke middag, lekker wappiemeppen op zondagmiddag
Yups. Alle ouderen en zieken doodquote:Op zondag 19 december 2021 15:30 schreef Loena. het volgende:
Wat wil FvD nou? Dat we alle wetten en regels gaan afschaffen of zo?
Aantonen dat hun naam een farce is. Democratie is niet hetzelfde als doen whatever the fuck you want.quote:Op zondag 19 december 2021 15:30 schreef Loena. het volgende:
Filmpjesquote:Op zondag 19 december 2021 15:32 schreef Charmian het volgende:
[..]
Die zijn in Rotterdam bezig met hooliemeppen.
tis wel off topic maar inzet van het waterkanon is altijd wel leuk toch?quote:
Forum voor Debielenquote:Op zondag 19 december 2021 15:41 schreef Geerd het volgende:
Zijn we er wel vanaf en kan morgen alles weer open klaar...
gawwwd hoe kan een markt nu weer een demonstratie worden. Rood is eigenlijk groen zekerquote:
Ik snap er ook niets vanquote:Op zondag 19 december 2021 15:44 schreef Charmian het volgende:
[..]
gawwwd hoe kan een markt nu weer een demonstratie worden. Rood is eigenlijk groen zeker
Weer overdrijven die luiquote:
Zou wel slecht zijn als ze niet optreden, tot nu toe helemaal niks noppes nada.quote:Op zondag 19 december 2021 15:50 schreef Olga het volgende:
Maar goed die burgemeester zei eerst nog dat ze gingen ingrijpen als de markt daadwerkelijk zou starten. Nu is die een tijdje bezig en is het opeens een demonstratieDe geloofwaardigheid van meneer Bijl is nu weg.
Die Bijl durft gewoon niet.quote:
Tsja, zij willen uit angst criminelen te vriend houden.quote:Op zondag 19 december 2021 15:30 schreef Loena. het volgende:
Ach in Berlijn was het een paar jaar geleden een vrachtwagen.quote:Op zondag 19 december 2021 15:58 schreef Makrelis het volgende:
ME inzetten tegen een Kerstmarkt vind ik wel wat bont.
quote:De kerstmarkt van Forum voor Democratie in Wijster is beëindigd. In plaats van de markt wordt er nu een demonstratie gehouden, de gemeente Midden-Drenthe heeft daarvoor toestemming gegeven.
In een verklaring schrijft de gemeente dat de kerstmarkt is afgelast. "Naar aanleiding van een vooraankondiging van een last onder dwangsom, heeft de organisatie, Forum voor Democratie, de gemeente laten weten dat de kerstmarkt niet doorgaat. In plaats daarvan vindt een demonstratie plaats."
"De gemeente heeft de organisatie laten weten dat deze demonstratie met inachtneming van de coronamaatregelen mag doorgaan. Ook heeft de gemeente laten weten dat toezichthouders vanmiddag ter plaatse zullen gaan om te constateren of de kerstmarkt inderdaad geen doorgang vindt", meldt de gemeente.
Kerstmarkt
Op een terrein van een loonwerker aan de Vamweg staan kraampjes opgesteld, inmiddels zijn honderden belangstellenden naar Wijster gekomen. Ondanks de lockdown weigerde de organisatie de markt af te blazen. Er zouden 1.500 tickets zijn verkocht voor de illegale kerstmarkt. Aanwezigen is gevraagd om niet met journalisten te praten.
De gemeente kon eerder vandaag nog niet in contact komen met de organisatie, maar zei al voornemens te zijn de markt te verbieden. "Dit evenement is niet conform de regelgeving, ik heb als burgemeester dan ook geen andere keuze om dit evenement niet door te laten gaan", zei burgemeester Cees Bijl.
Teringquote:
Welke wetten en regels? Die burgemeester zat waarschijnlijk niet voor niks zo te hengelen naar medewerking Het zijn regering en burgemeesters die maar wat graag in het juridisch schemergebied van covid opereren, maar als iemand gewoon nee zegt dan moet je toch proberen in je recht te staan.quote:Op zondag 19 december 2021 15:30 schreef Loena. het volgende:
Dus 1500 mensen in de open lucht die gezellig wat dingen willen kopen is illegaal, maar als diezelfde 1500 mensen op diezelfde plek boos gaan staan stampvoeten over de regeltjes is het wel oké?quote:
quote:
"alles zonder QR code"quote:
Dat bepalen wij* zelf wel natuurlijk!quote:Op zondag 19 december 2021 15:44 schreef Charmian het volgende:
[..]
gawwwd hoe kan een markt nu weer een demonstratie worden. Rood is eigenlijk groen zeker
Ach, als je dat ook wilt verbieden gaan die mafkezen weer massaal lopen janken dat hun vrijheid van meningsuiting gedwarsboomd wordt en dat het net de Kristallnacht is (met die lui als slachtoffers, uiteraard). Niks mee te doenquote:Op zondag 19 december 2021 16:08 schreef ToT het volgende:
[..]
Dus 1500 mensen in de open lucht die gezellig wat dingen willen kopen is illegaal, maar als diezelfde 1500 mensen op diezelfde plek boos gaan staan stampvoeten over de regeltjes is het wel oké?
fixedquote:Op zondag 19 december 2021 16:08 schreef ToT het volgende:
[..]
Dus 1500 mensen in de open lucht die gezellig wat dingen willen kopen is illegaal, maar als diezelfde 1500 mensen op diezelfde plek boos gaan staan stampvoeten over de regeltjes en gezellig dingen kopen is het wel oké?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |