Dit (zie foto)quote:Op zondag 19 december 2021 11:56 schreef halfway het volgende:
Oude thermostaat is een aan/uit versie?
Toon is opentherm?
dat staat in de handleidingen.quote:
Precies dat; sowieso werken niet alle thermostaten met alle cv types cvketels.quote:Op zondag 19 december 2021 13:39 schreef Chinless het volgende:
Er hangt nog een module bij de cv ketel die moet je ook verwijderen en dan de draadjes van de thermostaat op de juiste poorten van de cv aansluiten.
vroeger kon nefit bv niet overweg met opentherm, ik weet niet of dat nog zo isquote:Op zondag 19 december 2021 13:53 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Precies dat; sowieso werken niet alle thermostaten met alle cv types cvketels.
Nog steeds hebben die een eigen protocol en lijn met thermostaten geloof ik.quote:Op zondag 19 december 2021 13:59 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
vroeger kon nefit bv niet overweg met opentherm, ik weet niet of dat nog zo is
quote:Nefit en OpenTherm
Nefit ondersteunt in de meeste gevallen niet uit zichzelf OpenTherm. Bij de meeste cv-ketels heb je dan ook een Nefit OpenTherm converter (EMS-OT) nodig. Bijna alle cv-ketels van Nefit werken modulerend. Er zit alleen een verschil in de communicatietaal. Cv-ketels van Nefit moduleren wel, maar meestal niet via OpenTherm.
Nefit EMS
Nefit heeft zijn eigen communicatietaal. Die communicatietaal heet EMS. EMS staat voor Energy Management System. Bijna elke cv-ketel van Nefit gebruikt deze communicatietaal. Elke cv-ketel die EMS ondersteunt, kan ook gebruik maken van OpenTherm. Hiervoor is wel de EMS - OpenTherm converter nodig. Nu zijn er zijn wel wat Nefit cv-ketels waar dit niet op mogelijk is. EMS bestaat namelijk al een tijdje, maar sommige Nefit cv-ketels gaan al zo lang mee, dat zij ouder zijn dan dat EMS bestaat.
Dat klopt, maar de opmerking voegt niets toe. Wie zegt dat het een nefit is en OT moet? Aan / uit is vast ook voldoende.quote:Op zondag 19 december 2021 13:59 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
vroeger kon nefit bv niet overweg met opentherm, ik weet niet of dat nog zo is
als alle reacties die niks toeveoegen niet gepost worden dan is fok erg stil.... en dan krijgen mensen ook maar weinig antwoorden want per definitie wordt er altijd veel en veel te weinig info opgeschreven en het de allerbelangrijkste informatie ontbreekt ook bijna altijd.quote:Op zondag 19 december 2021 14:01 schreef Chinless het volgende:
[..]
Dat klopt, maar de opmerking voegt niets toe. Wie zegt dat het een nefit is en OT moet? Aan / uit is vast ook voldoende.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |