abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_202698639
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Citizen.Erased op 19-12-2021 12:48:31 ]
pi_202698643
goede tt
pi_202698644
quote:
10s.gif Op zondag 19 december 2021 11:00 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]
Heb al een peper/zout-model gekocht vanmorgen.
model ja?

ik gister een dressoir en een windows desktop :')
pi_202698652
Mooie TT ^O^
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_202698667
Zon :7
pi_202698675
quote:
0s.gif Op zondag 19 december 2021 11:01 schreef FranticDJ het volgende:

[..]
model ja?

molen :(

Mijn auto-correct heeft een slechte dag.
pi_202698687
quote:
0s.gif Op zondag 19 december 2021 11:03 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]

_O-
pi_202698698
30 MINUTEN GELEDEN
RIVM: zonder maatregelen mogelijk duizenden IC-bedden nodig
Als er geen extra maatregelen waren genomen zouden er, door de opmars van de omikronvariant, begin februari naar verwachting ruim 4000 coronapatiënten op de intensive care liggen. Dat blijkt althans uit modellen die Jaap van Dissel gisteren in het overleg met de ministers heeft getoond, en door het kabinet nu online zijn gezet. Op dit moment liggen er ruim 600 coronapatiënten op de IC. Op het hoogtepunt van de eerste golf waren dat er zo'n 1400.

De modellen kennen een grote onzekerheidsmarge, omdat over omikron nog veel onduidelijk is. Maar zelfs in een gunstig scenario zouden er zonder extra maatregelen zo'n 3000 mensen met corona op de IC komen te liggen. Ook in dat geval zouden ziekenhuizen maandenlang in fase code zwart belanden.

Van Dissel benadrukte in zijn presentatie ook dat er nog zeer veel onzekerheden zijn. De grootste onzekerheid is hoe ziekmakend de omikronvariant is. Een andere vraag is hoe goed de vaccins nog beschermen. In de berekeningen gaat het RIVM ervan uit dat gevaccineerde mensen na twee prikken 50 procent minder goed beschermen tegen ziekenhuisopname, en 75 procent minder tegen een infectie in vergelijking met de deltavariant. De boostercampagne is bedoeld om de bescherming weer op peil te krijgen.

Het RIVM heeft ook berekend wat er zou gebeuren als er maatregelen worden genomen. Als de huidige lockdown pas in de kerstvakantie zou ingaan, zou de piek alsnog richting 2000 bedden eind januari gaan. Er is niet gemodelleerd wat er gebeurt als de lockdown vandaag ingaat, zoals nu het geval is.
pi_202698705
c_/
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_202698706
quote:
0s.gif Op zondag 19 december 2021 11:06 schreef bitterbal het volgende:
30 MINUTEN GELEDEN
RIVM: zonder maatregelen mogelijk duizenden IC-bedden nodig
Als er geen extra maatregelen waren genomen zouden er, door de opmars van de omikronvariant, begin februari naar verwachting ruim 4000 coronapatiënten op de intensive care liggen. Dat blijkt althans uit modellen die Jaap van Dissel gisteren in het overleg met de ministers heeft getoond, en door het kabinet nu online zijn gezet. Op dit moment liggen er ruim 600 coronapatiënten op de IC. Op het hoogtepunt van de eerste golf waren dat er zo'n 1400.

De modellen kennen een grote onzekerheidsmarge, omdat over omikron nog veel onduidelijk is. Maar zelfs in een gunstig scenario zouden er zonder extra maatregelen zo'n 3000 mensen met corona op de IC komen te liggen. Ook in dat geval zouden ziekenhuizen maandenlang in fase code zwart belanden.

Van Dissel benadrukte in zijn presentatie ook dat er nog zeer veel onzekerheden zijn. De grootste onzekerheid is hoe ziekmakend de omikronvariant is. Een andere vraag is hoe goed de vaccins nog beschermen. In de berekeningen gaat het RIVM ervan uit dat gevaccineerde mensen na twee prikken 50 procent minder goed beschermen tegen ziekenhuisopname, en 75 procent minder tegen een infectie in vergelijking met de deltavariant. De boostercampagne is bedoeld om de bescherming weer op peil te krijgen.

Het RIVM heeft ook berekend wat er zou gebeuren als er maatregelen worden genomen. Als de huidige lockdown pas in de kerstvakantie zou ingaan, zou de piek alsnog richting 2000 bedden eind januari gaan. Er is niet gemodelleerd wat er gebeurt als de lockdown vandaag ingaat, zoals nu het geval is.
Piet Paulusma had het net zo goed kunnen voorspellen.
pi_202698713
quote:
2s.gif Op zondag 19 december 2021 11:07 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]
geloof je het niet?
pi_202698714
Ik ga mijn jurkjes maar eens uitzoeken die deze week aan gaan.
Even in de kerststemming komen heb een hele serie 50s swing jurkjes. Nu nog in dubio zwart rood of groen aan
pi_202698716
quote:
0s.gif Op zondag 19 december 2021 11:01 schreef FranticDJ het volgende:

[..]
model ja?

Een desktop. Dat verwacht ik nooit meer te kopen.
pi_202698722
quote:
0s.gif Op zondag 19 december 2021 11:03 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]

Meest onzinnige cadeau dat ik ooit gekregen heb, vrouwtje vroeg wat wil je voor Kerst en toen zei ik ongeïnteresseerd, ja doe maar een peper en zoutstelletje of zo.

https://www.amazon.nl/dp/(...)bf-b5e2-d03c3f8c2df6
pi_202698733
quote:
10s.gif Op zondag 19 december 2021 11:08 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Meest onzinnige cadeau dat ik ooit gekregen heb, vrouwtje vroeg wat wil je voor Kerst en toen zei ik ongeïnteresseerd, ja doe maar een peper en zoutstelletje of zo.

Segr guter Artikel supper Preis

:')
pi_202698742
quote:
2s.gif Op zondag 19 december 2021 11:07 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]
Ik vond het wel een eerlijk en helder verhaal.
pi_202698754
quote:
0s.gif Op zondag 19 december 2021 11:07 schreef bitterbal het volgende:

[..]
geloof je het niet?
Het zit hem vooral in de onzekerheidsmarge.

Van Dissel kan er daarnaast ook niet zoveel aan doen dat we relatief laat begonnen zijn met boosteren en nog steeds relatief veel last hebben van de delta-variant in de ziekenhuizen omdat het versoepelen ook vrij abrupt ging. Het sturen op ziekenhuisbezetting is/was natuurlijk ook onhandig omdat je dan altijd achter de feiten aanloopt.

Links- of rechtsom kun je het toch nooit goed doen en pas achteraf kijken hoe dingen uitgepakt zijn.
pi_202698759
quote:
0s.gif Op zondag 19 december 2021 11:09 schreef bitterbal het volgende:

[..]
Segr guter Artikel supper Preis

Ik schrok toen ik de prijs opzocht maar dat was haar wraak na mijn ongeïnteresseerde antwoord.
pi_202698761
quote:

[..]

Zo een heb ik er ook besteld. Alleen een maatje kleiner.
pi_202698771
quote:

[..]

Als mijn man mij vrouwtje noemt kan hij verwachten dat die pepermolen naar z'n hoofd gesmeten wordt
pi_202698776
quote:
0s.gif Op zondag 19 december 2021 11:07 schreef bitterbal het volgende:

[..]
geloof je het niet?
Och ik geloof het wel hoor. Ben alleen bang dat dit soort berichten alleen maar averechts werkt. De Losjes en de Dimmy's van deze wereld zullen eruit pikken wat in hun straatje past en gaan briesen "zie je wel ze weten nog niet eens of je er wel ziek van wordt! Het is allemaal beflikkering!". Ik bedoel, daar hoef je geen Nostradamus voor te zijn.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_202698780
quote:
15s.gif Op zondag 19 december 2021 11:10 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Ik schrok toen ik de prijs opzocht maar dat was haar wraak na mijn ongeïnteresseerde antwoord.
Doe ik ook altijd als ik zon reactie krijg. Geef ik mensen absurd dure cadeaus
pi_202698803
quote:
1s.gif Op zondag 19 december 2021 11:11 schreef Goitske het volgende:

[..]
Als mijn man mij vrouwtje noemt kan hij verwachten dat die pepermolen naar z'n hoofd gesmeten wordt
Zeker wel maar die had meer haren op haar tanden dan de gemiddeld grizzly dus het is een beetje cynisme.
pi_202698804
quote:
0s.gif Op zondag 19 december 2021 11:12 schreef bitterbal het volgende:

[..]
Doe ik ook altijd als ik zon reactie krijg. Geef ik mensen absurd dure cadeaus
pi_202698815
quote:
84s.gif Op zondag 19 december 2021 11:11 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Och ik geloof het wel hoor. Ben alleen bang dat dit soort berichten alleen maar averechts werkt. De Losjes en de Dimmy's van deze wereld zullen eruit pikken wat in hun straatje past en gaan briesen "zie je wel ze weten nog niet eens of je er wel ziek van wordt! Het is allemaal beflikkering!". Ik bedoel, daar hoef je geen Nostradamus voor te zijn.
Dat dus. Die mensen kun je toch niet overtuigen dat er iets aan de hand is. Die kunnen met droge ogen nog steeds beweren dat de griepgolf van 2018 een ergere belasting op de zorg met zich mee gebracht heeft.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')