Ah okequote:Op woensdag 29 december 2021 17:20 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Er is een post weggehaald waarin TS schrijft dat hij stopt met de pillen.
Gebaseerd op jouw posts vind ik dit niet eens zo'n gekke uitspraak.. Hij doet volgens mij netjes zijn werk.quote:
Jij hebt echt hulp nodig.quote:Op donderdag 30 december 2021 01:13 schreef milashar het volgende:
Update: Slecht nieuws.
Rond 20:00 heb ik rijst + broccoli + kaassaus gegeten.
21:00 bukte ik even om wat op te pakken, ER SCHOOT KEELPIJN OMHOOG + KRIEBEL.
neeeeee! Het zal toch niet, dacht ik gelijk.
Dus toch brandend maagzuur/reflux? En dat is heel slecht nieuws. Vooral de vorm die ik heb. Ik heb wat zitten googlen en kom dan dit soort verontrustende berichten tegen:
"Dag allemaal,
ik vraag me af of sommige van jullie dit herkennen en weten wat te doen.
Ik heb sinds 5 jaar reflux door slechtsluitende maagklep en nam 1x dag 20mg omeprazole
Nu is dit plots (door stress kan dit ?) veel erger geworden
Ik neem nu 2x 20mg nexium
Alleen is het probleem, ik heb geen zuurbranden meer of pijn in de slokdarm maar héél de dag een zure smaak in de keel en keelpijn
Dit is echt om gek van te worden, je probeert het weg te hoesten maar het gaat niet weg
Een muntje helpt maar even en dan komt die zure smaak terug
Ik heb al een gastroscopie laten doen en een PHmetrie en die wees uit dat ik snachts teveel zuurbranden had. Daarom moest ik de medicatie verdubbelen
Maar nu heb ik er nog steeds last van
Ik word er gek van, wil mezelf soms iets aandoen, ik word hier echt zo depressief van,
please iemand goede raad ?"
BRON: https://www.dokter.nl/for(...)eelpijn-ik-word-gek/
en zo staan er nog meer angstaanjagende posts in dat topic. Mensen die alleen keelpijn hebben, verder nergens last van, maar de keelpijn is zo hevig geworden dat de levenskwaliteit drastisch verminderd is. Het ergste: Ze slikken zich een ongeluk aan die maagzuurremmers, maar het probleem blijft bestaan. Sommige zien zelfs een operatie als hun laatste uitweg.
VERSCHRIKKELIJK.
Morgen met spoed de beste Logopedist zoeken van NL (kwam er ivm werk vandaag niet aan toe), vervolgens alle voeding dat tot reflux kan leiden met spoed de vuilnisbak in. Kussen omhoog, en snel een anti reflux kussen bestellen. En ja, toch maar een maand die troep slikken en daarna zal ik vast een sterkere medicijn krijgen. Medische molen is officieel begonnen.
Triest trouwens van mijn huisarts. Die deed dat brandend maagzuur gisteren weer af als iets heel onschuldigs. Een greep uit zijn meest intelligente uitspraken:
"heel veel mensen hebben dat"
"je kan gewoon alles eten"
"je krijgt echt niet zo makkelijk een ontsteking"
Top huisarts, echt waar. Beste huisarts van NL. Voordat je het weet heb ik Barrett slokdarm. Hele levensstijl verandert vanaf nu. Ik houd jullie op de hoogte.
Bedankt voor je reactie.quote:Op donderdag 30 december 2021 16:30 schreef Qarrad het volgende:
Ik heb deze klachten ook langdurig gehad en soms nog weleens. Bij mij is het een combi geweest tussen medicatie die het maagklepje verzwakte en extreme stress. Daar komt nog bij dat ik mijn tante heb zien wegteren aan slokdarmkanker en dit jaar ook een neef. Gevolg was dat ik me nog meer ging opvreten bij dit vooruitzicht -> meer stress -> slikklachten -> omg het is echt een tumor -> wakker liggen -> stress.
In februari is er een slang mijn slokdarm in gefietst, niks te zien. Enorme opluchting, hoop klachten meteen weg. Ondertussen ook gestopt met mijn medicatie die bij mij ook nog stressklachten bleek te verergeren behalve dat hij de reflux al verergerde.
Hier is het dus voornamelijk psychosomatisch en zoals ik je hier zie posten TO lijkt dit er veel op. Steeds in de gaten houden, die gevoeligheid voor koud water, ik kan het allemaal wegstrepen. Niet alles is meteen kanker of Barrett (gelukkig maar) maar onderschat niet wat angst en stress doet met je lichaam. Ga daar dus naar kijken, met een professional als het nodig is.
Ja, ik kreeg een licht roesje. Ik mocht niet aan de echte maagzuurremmers omdat die hartritmestoornissen kunnen verergeren want daar heb ik een aanleg voor dus waarschijnlijk mocht ik daarom vrij snel aan dat onderzoek. Had door de stress en andere medicatie (betablokkers) sowieso nog een hoop andere klachten zoals chronische diarree dus de huisarts wilde al snel even uitsluiten dat er iets goed mis was.quote:Op donderdag 30 december 2021 17:06 schreef milashar het volgende:
[..]
Bedankt voor je reactie.
Ik weet ook wel dat het door stress komt, en doordat ik verkeerd slik. Bij mij zit het probleem eigenlijk vooral in mijn keel. Ik heb geen zure oprispingen of branderig gevoel achter mijn borst. Wel kriebelt mijn keel en voelt het rauw en pijnlijk. Bij mij is het dus stille/verborgen reflux. Ik ga gewoon door met de maagzuurremmers en snel naar de Logopedist. Dan hoop ik dat dit probleem over een maand enigzins verholpen is. Ik ga wel eerlijk zijn...lucht boeren is een stuk minder geworden.
Wel fijn dat er bij jou dus niets aan de hand was, en dat je er minder last van hebt. Heb je die Gastroscopie trouwens met roesje gedaan? De huisarts verwijst mij tot nu toe nog niet door naar MDL. Ik begreep dat dit niet zo snel wordt gedaan, er wordt eerst gekeken of de klachten middels maagzuurremmers weggaan.
BEDANKT! Dat is het. Ik begin lucht te boeren en op die manier komt er dus ook maagzuur mee naar boven. Heb namelijk vooral last als ik veel boer. Eigenlijk moet ik daar dus mee stoppen. Heb soms het idee dat ik dat boeren zelf doe, zodra ik het ook maar licht voel opkomen, moet ik het ook echt verder opwekken. Daarmee ga ik stoppen.quote:Op donderdag 30 december 2021 17:22 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ja, ik kreeg een licht roesje. Ik mocht niet aan de echte maagzuurremmers omdat die hartritmestoornissen kunnen verergeren want daar heb ik een aanleg voor dus waarschijnlijk mocht ik daarom vrij snel aan dat onderzoek. Had door de stress en andere medicatie (betablokkers) sowieso nog een hoop andere klachten zoals chronische diarree dus de huisarts wilde al snel even uitsluiten dat er iets goed mis was.
Die rauwe keel ken ik ook wel ja, bij vlagen. Zodra ik er teveel last van krijg is het dus een paar dagen geen koffie of thee of pittig eten en vooral heel goed letten op de stressniveaus. Ik kan het vaak al voorkomen doordat ik merk dat ik meer lucht op ga boeren en dat het dus weer de verkeerde kant op gaat en dat ik dan al preventief aan de gang ga.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |