abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_202695646
De afgelopen 3 maanden merk ik dat ik steeds meer moet boeren. En dan bedoel ik bij alles. Nuchtere maag, water drinken, gewoon pasta eten. Voortdurend. Soms voel ik boeren vastzitten, dan wil ik boeren, maar het gebeurt niet. Als ik water drink dan is het alsof ik bij elke slok die naar binnen gaat iets voel borrelen in mijn slokdarm (achter linkerborst). En soms komen er gorgel geluiden uit mijn keel, alsof er heel veel speeksel vloeit. Ik liep hier 2,5 maand mee rond, en dacht dat het misschien hyperventilatie (verkeerd ademen) en aerofagie (luchthappen) was. Veel stress en al, en dit soort klachten die ik daarvan krijg, helpen natuurlijk niet, vicieuze cirkel.

2 weken geleden begon ik ook een lichte kriebel onder mijn keel te voelen. Iets heel aparts is dat ik in de dagen erna enkele keren heb meegemaakt dat ik een hap eten doorslik en er dan een soort zucht uit mijn keel komt, moeilijk uit te leggen. Sinds 1,5 week heb ik ook een bittere smaak in mijn keel en rond de avond doet mijn keel ook pijn (een beetje dat gevoel in je keel wanneer je koorts gaat krijgen). Keelpijn met mijn werk is niet te doen, donderdag toch maar naar de dokter gegaan.

Ik verwachtte dat de dokter mij naar stress of spanning zou vragen, maar al na het zeggen dat ik van alles moet boeren, geeft hij aan dat het maagzuur is. Nu heb ik de symptonen van maagzuur gezien, en dat lijkt niet geheel op wat ik heb.

Geen pijn achter borst, ik kan gewoon slapen, ook heb ik geen zure oprispingen (heb ik weleens meegemaakt na heel veel eten, en dat is echt vreselijk), maar ik ben geen dokter.

De dokter heeft mij een proefbehandeling Famotidine meegegeven, dat is een maagzuurremmer, deze moet ik 14 dagen 2x per dag slikken. Daar ben ik inmiddels de derde dag nu braaf mee bezig, fingers crossed dat ik geen bijwerkingen krijg.

De dokter noemt het wel een proefbehandeling, maar hij lijkt er van overtuigd dat mijn klachten binnen een paar dagen minder zullen zijn. Dat zei hij ook toen ik zijn diagnose openlijk in twijfel trok, hij lachte toen en zei als je de maagzuurremmer slikt, zullen je klachten binnen een paar dagen al minder zijn. Geen vervolgafspraak, geen verzoek om over 2 weken toch even te laten weten hoe het gaat. De dokter lijkt er zeker van te zijn dat ik met de maagzuurremmer over 2 weken weer de oude ben. Dat begrijp ik niet.

Ik heb inmiddels veel gelezen over brandend maagzuur, en dat is niet iets dat zomaar verdwijnt? Het kan inderdaad even wegtrekken door medicijnen, maar daarna komt het toch altijd terug. Ik vind het bizar dat de huisarts dus niet de oorzaak wil achterhalen.

Als ik het goed begrijp kan je brandend maagzuur in 2 groepen onderscheiden:

-Incidentele brandend maagzuur: Dan heb je even een oprisping, en soms heb je dan een paar uur of een dagje nog last. Sluitklepje van je maag naar slokdarm functioneert even niet goed. Hierbij zou een commercieel middel als Rennie kunnen helpen.
-Langdurige brandend maagzuur: Dan heb je dagen, weken, maanden brandend maagzuur. En dat moet dan door een middenrifbreuk komen. In dit geval heb je eigenlijk een maagbinder nodig.

Ik heb dit al 3 maanden. Op sommige dagen lijkt het minder, op andere dagen erger, maar dit zou silent reflux genoemd worden in plaats van acid reflux. Bij het laatste heb je bijvoorbeeld een branderig gevoel achter je hart. Ik heb dat niet. Maar hier zou dus sprake van een middenrifbreuk moeten zijn. Hoort mijn dokter dit niet te willen achterhalen?

Natuurlijk zie ik op tegen een gastroscopie, maar 5 of 10 minuten afzien vs maandenlang mogelijk onnodig medicijnen slikken, ik kies wel voor paar minuten met behulp van roesje afzien.

Mijn vraag aan jullie is eigenlijk het volgende: Is er hier iemand die langdurig brandend maagzuur had, en die daar nu helemaal (zonder medicijnen te slikken) daar geen last meer van heeft?
pi_202695812
Ik heb al jaren last gehad van brandend maagzuur, bij mij is het vooral voeding gerelateerd.

Vlak voor ik naar bed ga eten is niet handig, en pittig of vet eten helemaal niet. Om over chocola of snoep nog maar te zwijgen, dat is een recipe for disaster. Er bestaan een aantal voedingsmiddelen die dat gewoon triggeren.

Het is zeker ook niet altijd gezegd dat het een middenrifbreuk is. Maagzweer is ook oorzaak bijvoorbeeld. Of roken, drank, overgewicht.

Bij mij is het wel stuk minder dan vroeger, behalve dus als ik het zelf met voeding opwek
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_202696015
quote:
0s.gif Op zondag 19 december 2021 00:06 schreef Fok-it het volgende:
Ik heb al jaren last gehad van brandend maagzuur, bij mij is het vooral voeding gerelateerd.

Vlak voor ik naar bed ga eten is niet handig, en pittig of vet eten helemaal niet. Om over chocola of snoep nog maar te zwijgen, dat is een recipe for disaster. Er bestaan een aantal voedingsmiddelen die dat gewoon triggeren.

Het is zeker ook niet altijd gezegd dat het een middenrifbreuk is. Maagzweer is ook oorzaak bijvoorbeeld. Of roken, drank, overgewicht.

Bij mij is het wel stuk minder dan vroeger, behalve dus als ik het zelf met voeding opwek
Jaren :X wat vervelend. Ik merk inmiddels ook al dat bepaalde dingen eten of drinken gewoon niet meer gaat. Een slokje cola light en het borrelt onder mijn linkerborst, volgens mij is dat het einde van de slokdarm bij de overgang naar de maag, vervolgens moet ik inwendig boeren, en dit is heel naar :'( Ik heb hetzelfde probleem met pittig eten.

Wat ik ook merk is dat mijn slokdarm, weer het gedeelte achter mijn linkerborst, veel gevoeliger voor temperatuurverschillen is geworden, koud water voel ik heel vervelend stromen en even enkele secondes hangen en vervolgens of langzaam mijn maag in druppelen of juist snel en dat voelt als een waterval. Zelfde probleem met soep, thee en koffie. Als het een pittige soep is brandt mijn borstkast gewoon. O ja, en merkte dit gisteren zelfs met warme pasta. Ik weet dat we dit zo nu en dan gewoon voelen, maar het voelt nu echt oncomfortabel.

Maar is er bij jou nooit een gastroscopie of ander onderzoek gedaan om echt de oorzaak te achterhalen?
pi_202696076
quote:
0s.gif Op zondag 19 december 2021 00:19 schreef milashar het volgende:

[..]
Jaren :X wat vervelend. Ik merk inmiddels ook al dat bepaalde dingen eten of drinken gewoon niet meer gaat. Een slokje cola light en het borrelt onder mijn linkerborst, volgens mij is dat het einde van de slokdarm bij de overgang naar de maag, vervolgens moet ik inwendig boeren, en dit is heel naar :'( Ik heb hetzelfde probleem met pittig eten.

Wat ik ook merk is dat mijn slokdarm, weer het gedeelte achter mijn linkerborst, veel gevoeliger voor temperatuurverschillen is geworden, koud water voel ik heel vervelend stromen en even enkele secondes hangen en vervolgens of langzaam mijn maag in druppelen of juist snel en dat voelt als een waterval. Zelfde probleem met soep, thee en koffie. Als het een pittige soep is brandt mijn borstkast gewoon. O ja, en merkte dit gisteren zelfs met warme pasta. Ik weet dat we dit zo nu en dan gewoon voelen, maar het voelt nu echt oncomfortabel.

Maar is er bij jou nooit een gastroscopie of ander onderzoek gedaan om echt de oorzaak te achterhalen?
Ja, nu moet ik er wel bij zeggen dat het dan niet dag in dag uit was hoor :+ Maar heb wel lang regelmatig omeprazol geslikt. Goed spul was dat wel, maar echt niet heel goed voor je.

Ja, koolzuur was ik vergeten, dat is ook echt hell. Gek genoeg kan ik bier best goed handelen maar wijn gek genoeg brand mijn slokdarm van weg :')

Nee, dat niet. Heb ik nu ook niet echt behoefte aan. Nog wat kilo's eraf en dan zal het wel steeds minder en minder worden, ik rook niet en drink nauwelijks dus dat scheelt.
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_202697155
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 december 2021 23:57 schreef milashar het volgende:
Ik liep hier 2,5 maand mee rond, en dacht dat het misschien hyperventilatie (verkeerd ademen) en aerofagie (luchthappen) was. Veel stress en al, en dit soort klachten die ik daarvan krijg, helpen natuurlijk niet, vicieuze cirkel.

..

Ik verwachtte dat de dokter mij naar stress of spanning zou vragen, maar al na het zeggen dat ik van alles moet boeren, geeft hij aan dat het maagzuur is.
Heb je veel last van stress?

En heb je al iets geëxperimenteerd met iets zoals ontspanningsoefeningen? Wat voel je dan?
Somebody that I used to know
  Spellchecker zondag 19 december 2021 @ 11:08:21 #6
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_202698720
Ik zou toch eens aandringen op zo'n gastroscopie .....
Maagzuurremmers werken prima maar zijn een noodoplossing.
  maandag 20 december 2021 @ 09:37:55 #7
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_202715481
Ik slik al jaren omprazol omdat ik een gat heb in mijn middenrif waardoor constant maagzuur omhoog komt.

Wat maily zegt inderdaad zou ik een gastroscopie vragen.
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_202715982
quote:
0s.gif Op zondag 19 december 2021 00:24 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Ja, nu moet ik er wel bij zeggen dat het dan niet dag in dag uit was hoor :+ Maar heb wel lang regelmatig omeprazol geslikt. Goed spul was dat wel, maar echt niet heel goed voor je.

Ja, koolzuur was ik vergeten, dat is ook echt hell. Gek genoeg kan ik bier best goed handelen maar wijn gek genoeg brand mijn slokdarm van weg :')

Nee, dat niet. Heb ik nu ook niet echt behoefte aan. Nog wat kilo's eraf en dan zal het wel steeds minder en minder worden, ik rook niet en drink nauwelijks dus dat scheelt.
Maar heb je ook echt keelpijn? En dat je veel boert? Want eigenlijk zijn mijn enige klachten:

-Veel boeren, bij alles
-Soms keelpijn
-Soms lichte kriebel
-Zelden bittere smaak
-Ook rommelt er van alles in mijn slokdarm en maag als ik gewoon speeksel of droog slik

Ik twijfel aan de diagnose van de huisarts. Het kan best brandend maagzuur zijn, en dan stille reflux, maar het zou ook best iets anders kunnen zijn, lijkt me. Voor nu maak ik de door de huisarts voorgeschreven Famotidine kuur af, hoop alleen dat dit geen kwaad kan, mocht het geen maagzuur zijn. Al mijn klachten kunnen ook best bij luchthappen voorkomen.
pi_202715999
quote:
1s.gif Op zondag 19 december 2021 05:13 schreef Postbus100 het volgende:

[..]
Heb je veel last van stress?

En heb je al iets geëxperimenteerd met iets zoals ontspanningsoefeningen? Wat voel je dan?

Ja, deze klachten zorgen wel voor stress. Ik heb nog geen ontspanningsoefeningen gedaan, wel de huisarts verzocht mij door te wijzen naar de logopodist/fysio, want mogelijk slik ik krampachtiger. Mijn keel voelt namelijk wel gespannen aan. En dat kan best doorwerken naar mijn slokdarm. Helaas zegt de huisarts enkel dat dit doorverwijzen altijd nog kan.
pi_202716019
quote:
1s.gif Op zondag 19 december 2021 11:08 schreef maily het volgende:
Ik zou toch eens aandringen op zo'n gastroscopie .....
Maagzuurremmers werken prima maar zijn een noodoplossing.
Ik ga die rotzooi sowieso niet meer dan 2 weken slikken. Over 1,5 week, zodra ik de kuur af heb, neem ik weer even contact op met de huisarts.
pi_202716034
quote:
0s.gif Op maandag 20 december 2021 09:37 schreef LPFAN het volgende:
Ik slik al jaren omprazol omdat ik een gat heb in mijn middenrif waardoor constant maagzuur omhoog komt.

Wat maily zegt inderdaad zou ik een gastroscopie vragen.
Wat vervelend, -O- is een gat hetzelfde als een breuk?
pi_202716286
Zelf heb ik hier ook een lange tijd last van gehad, eerst was het dan wel, dan niet, vaak rennies gegeten om het te sussen en toen was het goed.

Huisarts heeft me op een gegeven moment iets voorgeschreven hiervoor, dit moest ik ook 2 weken intensief in nemen en dat was om je maag een soort van reset te geven waardoor het weg zou trekken, en ik moet zeggen dat ik er nu al een jaar geen last mee van heb gehad.
pi_202716859
quote:
0s.gif Op maandag 20 december 2021 10:25 schreef milashar het volgende:

[..]
Ja, deze klachten zorgen wel voor stress. Ik heb nog geen ontspanningsoefeningen gedaan, wel de huisarts verzocht mij door te wijzen naar de logopodist/fysio, want mogelijk slik ik krampachtiger. Mijn keel voelt namelijk wel gespannen aan. En dat kan best doorwerken naar mijn slokdarm. Helaas zegt de huisarts enkel dat dit doorverwijzen altijd nog kan.
Volgens mij kan je ook zonder doorverwijzing van je huisarts aankloppen bij een fysio of een logopedist. Weet dat niet helemaal zeker (want verandert elk jaar), maar dat zou je even kunnen uitzoeken (ook voor 2022).

Verder zou het een deel van je klachten kunnen verklaren en eventueel verergeren, want ik herken een deel, maar niet alles. Dat hele stuk uit post #3 herken ik niet.
  maandag 20 december 2021 @ 11:40:31 #14
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_202717032
quote:
0s.gif Op maandag 20 december 2021 10:27 schreef milashar het volgende:

[..]
Wat vervelend, -O- is een gat hetzelfde als een breuk?
Ja
pi_202720607
quote:
0s.gif Op maandag 20 december 2021 10:46 schreef Sharuun01 het volgende:
Zelf heb ik hier ook een lange tijd last van gehad, eerst was het dan wel, dan niet, vaak rennies gegeten om het te sussen en toen was het goed.

Huisarts heeft me op een gegeven moment iets voorgeschreven hiervoor, dit moest ik ook 2 weken intensief in nemen en dat was om je maag een soort van reset te geven waardoor het weg zou trekken, en ik moet zeggen dat ik er nu al een jaar geen last mee van heb gehad.
Dit is echt mijn droom, dat het na 2 weken slikken over is. Ik heb inmiddels 4 dagen geslikt, 7 tabletten, maar gisteravond dus de tweede dosis van de dag vergeten. 'S ochtends begon het boeren weer gelijk. Ik hoop dat dat het na 1,5 week slikken wel effect heeft.
pi_202720638
quote:
0s.gif Op maandag 20 december 2021 11:27 schreef Postbus100 het volgende:

[..]
Volgens mij kan je ook zonder doorverwijzing van je huisarts aankloppen bij een fysio of een logopedist. Weet dat niet helemaal zeker (want verandert elk jaar), maar dat zou je even kunnen uitzoeken (ook voor 2022).

Verder zou het een deel van je klachten kunnen verklaren en eventueel verergeren, want ik herken een deel, maar niet alles. Dat hele stuk uit post #3 herken ik niet.
Ik zal dat sowieso nog even nakijken.

Dat stuk uit post #3 vind ik het vervelendst. Ik weet dat de slokdarm aan de linkerkant loopt, maar zodra ik bijvoorbeeld koud water drink, voel ik dat daar heel irritant stromen. Lauw water voel ik gelukkig niet. Ik vermoed dus dat mijn slokdarm ook gevoeliger is, tenzij het inmiddels ontstoken is.
pi_202720645
quote:
0s.gif Op maandag 20 december 2021 11:40 schreef LPFAN het volgende:

[..]
Ja
Zou je dan je hele leven iets moeten slikken? Of kan het ook vanzelf minder worden, het maagzuur bedoel ik?
pi_202720706
quote:
0s.gif Op maandag 20 december 2021 16:23 schreef milashar het volgende:

[..]
Dit is echt mijn droom, dat het na 2 weken slikken over is. Ik heb inmiddels 4 dagen geslikt, 7 tabletten, maar gisteravond dus de tweede dosis van de dag vergeten. 'S ochtends begon het boeren weer gelijk. Ik hoop dat dat het na 1,5 week slikken wel effect heeft.
een keer overslaan zou niet echt uit mogen maken denk ik, ik had er persoonlijk ook nog 5 over aan het einde van de kuur dus ergens wel eens iets vergeten.

Maar hiermee geef je dus wel aan dat de pillen op dit moment wel helpen, en het probleem eigenlijk dus wel je maagzuur is
  maandag 20 december 2021 @ 16:35:58 #19
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_202720762
Aansluitend op deze topic hoop ik vooral op wat (huis) middelen om de symptomen te verzachten. Dat naast natuurlijk reguliere hulp.

Mijn vriend zit in een regulier traject, krijgt maagzuur remmers, heeft een gastroscopie gehad al, maar er is nog geen uitsluitsel/oplossing. In de tussentijd zit hij wel met maag problemen.
Er zijn wel laesies gevonden, maar niets acuuts en ook geen waarom.

De gewone zaken. Geen alcohol, geen pittig eten of andere zaken, is bekend. Maar hij leeft al vrij gezond. Aan stress werkt hij, heeft er al ruimte in gemaakt voordat ik hem ontmoette en werkt daar nog meer aan. Maar meer dan die algemene adviezen is er tot nu toe niet.

Zaken die bij kunnen dragen zijn dus welkom.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_202720849
quote:
0s.gif Op zondag 19 december 2021 00:06 schreef Fok-it het volgende:
Hier idem dito. Als ik van die gevulde muizen/kikkers eet met Sinterklaas of gevulde kerstkransjes met Kerst dan is het gegarandeerd raak. Maagzuur als de hel.

Nadeel is, ik ben werkelijk verzot op die dingen. Zet ze neer en ik vreet er 20. Ook al weet ik dat ik dat de komende dagen en nachten ga bekopen met maagzuur en oprispingen in de nacht dat je denkt dat je moet overgeven.

Mijn partner lost dit op door ze niet te kopen of er slechts 1 neer te leggen. Dat gaat wel goed gelukkig.

Ontopic: ik zou eerst eens wachten wat dit doet. De dokter is niet gek.
pi_202721084
quote:
0s.gif Op maandag 20 december 2021 16:41 schreef Coritchando het volgende:

[..]
Hier idem dito. Als ik van die gevulde muizen/kikkers eet met Sinterklaas of gevulde kerstkransjes met Kerst dan is het gegarandeerd raak. Maagzuur als de hel.

Nadeel is, ik ben werkelijk verzot op die dingen. Zet ze neer en ik vreet er 20. Ook al weet ik dat ik dat de komende dagen en nachten ga bekopen met maagzuur en oprispingen in de nacht dat je denkt dat je moet overgeven.

Mijn partner lost dit op door ze niet te kopen of er slechts 1 neer te leggen. Dat gaat wel goed gelukkig.

Ontopic: ik zou eerst eens wachten wat dit doet. De dokter is niet gek.
Heb je dit weleens ervaren?

https://nl.wikipedia.org/wiki/Laryngospasme

Echt, doodeng :') Dan word je dus gewoon letterlijk stikkend wakker. Bepaald eten net voor je gaat slapen is ook een trigger, of sowieso eten vlak voor je gaat slapen
pi_202721193
quote:
0s.gif Op maandag 20 december 2021 16:35 schreef Cause_Mayhem het volgende:
Aansluitend op deze topic hoop ik vooral op wat (huis) middelen om de symptomen te verzachten. Dat naast natuurlijk reguliere hulp.

Mijn vriend zit in een regulier traject, krijgt maagzuur remmers, heeft een gastroscopie gehad al, maar er is nog geen uitsluitsel/oplossing. In de tussentijd zit hij wel met maag problemen.

De gewone zaken. Geen alcohol, geen pittig eten of andere zaken, is bekend. Maar hij leeft al vrij gezond. Aan stress werkt hij, heeft er al ruimte in gemaakt voordat ik hem ontmoette en werkt daar nog meer aan. Maar meer dan die algemene adviezen is er tot nu toe niet.

Baking soda, te koop bij AH en goedkoper bij de Chinese toko.

bron

Spellchecker maandag 20 december 2021 @ 17:07:05 #23
197773 crew  maily
pi_202721237
quote:
0s.gif Op maandag 20 december 2021 17:03 schreef Mylene het volgende:

[..]
Baking soda, te koop bij AH en goedkoper bij de Chinese toko.

bron

[ afbeelding ]
Sligro heeft het ook.
pi_202721376
quote:
0s.gif Op maandag 20 december 2021 16:56 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Heb je dit weleens ervaren?

https://nl.wikipedia.org/wiki/Laryngospasme

Echt, doodeng :') Dan word je dus gewoon letterlijk stikkend wakker. Bepaald eten net voor je gaat slapen is ook een trigger, of sowieso eten vlak voor je gaat slapen
Gelukkig niet, klinkt doodeng inderdaad!
pi_202721413
quote:
0s.gif Op maandag 20 december 2021 16:35 schreef Cause_Mayhem het volgende:

Ik zou vooral niet teveel rare experimenten gaan doen zolang de onderzoeken lopen. Als het een eenvoudig ding was, dan was het al opgelost. Met huis tuin en keuken hocus-pocus ga je geen ingewikkelde dingen oplossen.

Voor je het weet maak je meer kapot dan je lief is of verdoezel je de oorzaak van het probleem waardoor de artsen het over het hoofd zien. Ben je veel verder van huis.
pi_202721438
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2021 17:07 schreef maily het volgende:

[..]
Sligro heeft het ook.
Ja en de Makro. Alleen heb je dan wel een pasje nodig.
pi_202721554
De apotheek verkoopt zuiveringszout en soms heet het daar maagzout, de Turkse winkel heeft strooibussen Karbonat, het is allemaal hetzelfde.
pi_202721737
quote:
0s.gif Op maandag 20 december 2021 16:31 schreef Sharuun01 het volgende:

[..]
een keer overslaan zou niet echt uit mogen maken denk ik, ik had er persoonlijk ook nog 5 over aan het einde van de kuur dus ergens wel eens iets vergeten.

Maar hiermee geef je dus wel aan dat de pillen op dit moment wel helpen, en het probleem eigenlijk dus wel je maagzuur is
Ik heb echt geen idee. Het klopt dat de klachten minder leken, maar de afgelopen 3 maanden zijn er genoeg dagen geweest dat ik nergens last van had. Dus wie weet waren de afgelopen dagen nou net die dagen.

Ik hoop trouwens niet dat het maagzuur is, ik ben een ramp met capsules/tabletten/pillen slikken. Ik zie het al gebeuren dat ik als de klachten blijven een gastroscopie krijg en er een middenrifbreuk of slokdarmontsteking wordt ontdekt :X

Ik hoop gewoon echt dat ik verkeerd adem, teveel lucht binnenkrijg, daardoor veel moet boeren, en veel boeren + lucht leidt natuurlijk tot keel irritatie en al.

De brandend maagzuur theorie begrijp ik niet. Er brandt niets. Ik heb geen oprispingen, dus dat ik boer en er eten of maaginhoud naar boven komt. Ik boer alleen maar lucht. Dit zou stille reflux kunnen zijn, maar daar schiet ik ook niet mee op, als ik dat weet. Dan zullen er dus periodes zijn dat ik niets weet, terwijl mijn slokdarm lekker begint te ontsteken. -O-
  maandag 20 december 2021 @ 18:00:42 #29
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_202721995
quote:
0s.gif Op maandag 20 december 2021 16:25 schreef milashar het volgende:

[..]
Zou je dan je hele leven iets moeten slikken? Of kan het ook vanzelf minder worden, het maagzuur bedoel ik?
Ik slik voor de rest van mijn leven omprazol. Als ik een dag vergeet ga ik door de grond van de pijn door het maagzuur.
  maandag 20 december 2021 @ 18:01:20 #30
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_202722000
quote:
0s.gif Op maandag 20 december 2021 17:41 schreef milashar het volgende:

[..]
Ik heb echt geen idee. Het klopt dat de klachten minder leken, maar de afgelopen 3 maanden zijn er genoeg dagen geweest dat ik nergens last van had. Dus wie weet waren de afgelopen dagen nou net die dagen.

Ik hoop trouwens niet dat het maagzuur is, ik ben een ramp met capsules/tabletten/pillen slikken. Ik zie het al gebeuren dat ik als de klachten blijven een gastroscopie krijg en er een middenrifbreuk of slokdarmontsteking wordt ontdekt :X

Ik hoop gewoon echt dat ik verkeerd adem, teveel lucht binnenkrijg, daardoor veel moet boeren, en veel boeren + lucht leidt natuurlijk tot keel irritatie en al.

De brandend maagzuur theorie begrijp ik niet. Er brandt niets. Ik heb geen oprispingen, dus dat ik boer en er eten of maaginhoud naar boven komt. Ik boer alleen maar lucht. Dit zou stille reflux kunnen zijn, maar daar schiet ik ook niet mee op, als ik dat weet. Dan zullen er dus periodes zijn dat ik niets weet, terwijl mijn slokdarm lekker begint te ontsteken. -O-
Ik zou echt even richting huisarts gaan als ik jou was.
pi_202722212
quote:
0s.gif Op maandag 20 december 2021 18:00 schreef LPFAN het volgende:

[..]
Ik slik voor de rest van mijn leven omprazol. Als ik een dag vergeet ga ik door de grond van de pijn door het maagzuur.
Wat erg, dat is toch helemaal niet goed voor je lever en nieren?
pi_202722218
quote:
0s.gif Op maandag 20 december 2021 18:01 schreef LPFAN het volgende:

[..]
Ik zou echt even richting huisarts gaan als ik jou was.
Ik maak nog even de kuur af, als hij me weer ziet komen en hoort twijfelen over zijn diagnose wordt het niets.
  maandag 20 december 2021 @ 18:38:09 #33
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_202722444
quote:
0s.gif Op maandag 20 december 2021 18:19 schreef milashar het volgende:

[..]
Wat erg, dat is toch helemaal niet goed voor je lever en nieren?
Mijn nieren zijn al dood _O- maar Omprazol is niet de oorzaak. Maar goed is het natuurlijk niet, klopt maar het werkt. Een operatie heeft geen zin bijvoorbeeld.
  maandag 20 december 2021 @ 18:38:20 #34
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_202722448
quote:
0s.gif Op maandag 20 december 2021 18:19 schreef milashar het volgende:

[..]
Ik maak nog even de kuur af, als hij me weer ziet komen en hoort twijfelen over zijn diagnose wordt het niets.
Oke
pi_202725415
Dit is nieuw: Ik heb zojuist kipstukjes gebakken in olie en wat peper. Elke keer dat ik zo'n kipstukje inslik, voel ik geborrel in mijn onder-slokdarm of maag. Alsof het door de olie/peper moeite heeft het te verwerken. :{w

Ben hier klaar mee, blijkt trouwens dat mijn moeder ook omeprazol slikt en dat levenslang moet doen. Heb de capsules bekeken, nooit dat ik dat doorslik, maar gelukkig mag je de capsule openen en die korreltjes middels appelmoes ook inslikken. Vind ik prima, dus _O_
pi_202732659
Famotidine is een ramp, voel me zo opgeblazen. Bovenkant buik doet gewoon zeer. Ik hoop niet dat je van die opgeblazen druk juist een middenrifbreuk kan krijgen.

Maar het boeren is wel minder, na weer 3 van die pillen....na vandaag nog 8 dagen. Ik vrees al volgende week donderdag, want dan komt het net zo hard weer terug. Met vooruitziende blik, maak ik alvast een afspraak met de huisarts, voor donderdag. Ik hoop niet dat die met vakantie is.
pi_202735306
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 december 2021 10:29 schreef milashar het volgende:
Ik hoop niet dat die met vakantie is.
Of juist wel, dan heb je een ander :+
pi_202737135
quote:
2s.gif Op dinsdag 21 december 2021 13:35 schreef Postbus100 het volgende:

[..]
Of juist wel, dan heb je een ander :+
Het mooiste aan mijn huisarts is, dat ik me nu nog slechter voel. Maar wie weet komt dit doordat ik de kuur afgebroken had. Van donderdag t/m zondag ging het goed. Zondagavond vergat ik een dosis, en de volgende dag was het boeren er weer, en best extreem. Was voor die pillen nooit zo erg. Snel maandag weer begonnen met alles bijhouden, maar ik voel me nu wel beroerd. Alsof je geen dosis mag vergeten of alsof ik nu weer opnieuw ben begonnen na de vergeten dosis, maar nu kan mijn lichaam er niet meer tegen. Ik heb een nare buikpijn, steken in mijn bovenbuik, darmen rommelen, steken in mijn borst. Allemaal dingen waar ik nooit last van had. Dat is het probleem van de medische molen en tabletten. Uiteindelijk gaat het meestal veel slechter met je. Nou ja, ik kijk het nog een dag aan, als de "bijwerkingen" morgen ook nog blijven, dan bel ik donderdag even de huisarts.

Stiekem hoop ik dat ik nog tot volgende week woensdag gewoon deze kuur kan afmaken, en dat ik dan volgende week donderdag wakker word, en alle klachten (was er eigenlijk maar 1: lucht boeren, dus niet eens echt een klacht) voorbij zijn.
pi_202737432
If you miss doses or don’t take the drug on schedule: Your medication may not work as well or may stop working completely. For this drug to work well, a certain amount needs to be in your body at all times.

Lekker dan....verklaart veel.

Maar is ook de meest zinloze tablet ooit:

If you stop taking the drug suddenly or don’t take it at all: Your acid reflux, heartburn, or ulcer symptoms may not get better or may get worse.

:') levenslang slikken?
  Spellchecker dinsdag 21 december 2021 @ 15:56:52 #40
197773 crew  maily
pi_202737558
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 december 2021 15:47 schreef milashar het volgende:
If you miss doses or don’t take the drug on schedule: Your medication may not work as well or may stop working completely. For this drug to work well, a certain amount needs to be in your body at all times.

Lekker dan....verklaart veel.

Maar is ook de meest zinloze tablet ooit:

If you stop taking the drug suddenly or don’t take it at all: Your acid reflux, heartburn, or ulcer symptoms may not get better or may get worse.

:') levenslang slikken?
Jammer dat je dat niet eerst hebt gelezen en bv een alarm op je telefoon hebt gezet ter herinnering.
  dinsdag 21 december 2021 @ 16:21:52 #41
163194 DrDarwin
Novio-magenta
pi_202737999
Mijn vrouw had ook zoiets.
Slikte zich wezenloos aan allerlei 'rennie' achtige pillen en at bijna niets meer.

Toch nog maar eens een onderzoek via de HA, waarbij maar weer eens een ontlasting onderzoek werd gedaan in een lab.
De vorige keren was daar niets uit gekomen, dus we hadden weinig hoop, maar nu kreeg ze te horen dat er een bacteriële infectie was aangetroffen in het maag darm kanaal.

Medicatie daartegen sloeg meteen aan, binnen drie dagen kon ze weer normaal eten, en ze ziet er ook meteen weer wat gezonder uit.

Dit is heel recent overigens, maar ik heb de hoop dat het probleem nu echt getackeld is.
pi_202738092

Mooi kort filmpje over het hoe en waarom. :)
pi_202738175
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2021 15:56 schreef maily het volgende:

[..]
Jammer dat je dat niet eerst hebt gelezen en bv een alarm op je telefoon hebt gezet ter herinnering.
Staat dan ook niet op de Nederlandstalige apotheek bijsluiter. Staat alleen dat je een vergeten dosis zo snel mogelijk weer moet innemen. Maar ik doe maar alsof ik nu opnieuw begonnen ben. Dus dan zit ik op 1,5 dag -O-
pi_202738210
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 december 2021 16:21 schreef DrDarwin het volgende:
Mijn vrouw had ook zoiets.
Slikte zich wezenloos aan allerlei 'rennie' achtige pillen en at bijna niets meer.

Toch nog maar eens een onderzoek via de HA, waarbij maar weer eens een ontlasting onderzoek werd gedaan in een lab.
De vorige keren was daar niets uit gekomen, dus we hadden weinig hoop, maar nu kreeg ze te horen dat er een bacteriële infectie was aangetroffen in het maag darm kanaal.

Medicatie daartegen sloeg meteen aan, binnen drie dagen kon ze weer normaal eten, en ze ziet er ook meteen weer wat gezonder uit.

Dit is heel recent overigens, maar ik heb de hoop dat het probleem nu echt getackeld is.
Wat fijn dat je vrouw nu van haar klachten af is :)

Ik heb zelf niets ondernomen, ben direct naar huisarts gegaan. Die schrijft direct maagzuurremmers voor -O- maar ik weet het niet -O-
pi_202738273
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 december 2021 16:26 schreef blessed19 het volgende:

Mooi kort filmpje over het hoe en waarom. :)
Ja, maar dat heb ik dus niet. Geen heartburn. Geen zuur. Geen oprispingen (boeren met zuur of eten). Niet misselijk. Niks van dat alles.

Enige dat ik heb is dat boeren, en dat mijn maag het voelt als ik nu pittig eet of koude/warme dranken nuttig. Maar wie weet was dat altijd, alleen let ik er nu gewoon meer op :|W Het was pas toen ik keelpijn en bittere smaak en kriebel in mijn keel kreeg dat ik naar de huisarts ging. Maar die huisarts zei dat hij daar niets aan kan doen, en dat ik maar paracetamol moet innemen 8)7 Je zou denken dat hij dat in verband met het maagzuur zou brengen. Maar de keelklachten waren even. Misschien door het koude weer? Nu geen last namelijk meer.
pi_202738318
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 december 2021 16:35 schreef milashar het volgende:

[..]
Ja, maar dat heb ik dus niet. Geen heartburn. Geen zuur. Geen oprispingen (boeren met zuur of eten). Niet misselijk. Niks van dat alles.

Enige dat ik heb is dat boeren, en dat mijn maag het voelt als ik nu pittig eet of koude/warme dranken nuttig. Maar wie weet was dat altijd, alleen let ik er nu gewoon meer op :|W Het was pas toen ik keelpijn en bittere smaak en kriebel in mijn keel kreeg dat ik naar de huisarts ging. Maar die huisarts zei dat hij daar niets aan kan doen, en dat ik maar paracetamol moet innemen 8)7 Je zou denken dat hij dat in verband met het maagzuur zou brengen. Maar de keelklachten waren even. Misschien door het koude weer? Nu geen last namelijk meer.
Vader van een maatje van me had ook zoiets, jaar later overleden aan kanker. ;(

Oftewel: second opinieonderzoek en evt ziekenhuisbezoek eisen.
pi_202738386
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 december 2021 16:38 schreef blessed19 het volgende:

[..]
Vader van een maatje van me had ook zoiets, jaar later overleden aan kanker. ;(

Oftewel: second opinieonderzoek en evt ziekenhuisbezoek eisen.
Is de huisarts dan verantwoordelijk, als mij zoiets overkomt of mijn juiste diagnose te laat?
pi_202738412
Jarenlang last van gehad. Sinds ik melk in de koffie doe is het een heel stuk minder.
pi_202738679
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 december 2021 16:43 schreef milashar het volgende:

[..]
Is de huisarts dan verantwoordelijk, als mij zoiets overkomt of mijn juiste diagnose te laat?
Het zal bij jou vast niet zo erg zijn, maar ik zou me niet laten afschepen met een aspirientje
pi_202738846
Ga eens even snel met de huisarts praten. Je wantrouwt z'n diagnose. Bespreek dat met hem /haar, niet hier op een forum. Je zal er met je huisarts uit moeten komen of niet. Je vraagt nu steeds meer om medisch advies op fok en dat moet je denk ik niet willen. Regel het met je huisarts.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')