Maar Masi zou alles uit de kast trekken om dat niet te laten gebeuren. Misschien zelfs wel een rode vlag.quote:Op woensdag 19 januari 2022 21:14 schreef OnwetendeNerd het volgende:
En was er wel gefinisht onder geel en had Hamilton toch een pitstop gemaakt en dus de overwinning weggegeven dan was ook in dat scenario het dom. fuckup, blunder en arrogant van Mercedes geweest
Ben blij dat Bottas weg is bij dat toxische clubje, die jongen verdient beterquote:Op woensdag 19 januari 2022 21:38 schreef theguyver het volgende:
[..]
Ze hadden gewoon kunnen pitten en Hamilton had zo max voorbij kunnen rijden.
Er waren tig kansen om te pitten dus.. hup verneukt door merc zelf.
Wel tof dat Bottas alsnog zijn award op kwam halen terwijl de rest van merc kamp niet te vinden was..
Bij de FIA uitreikingen..
Boete terecht voor niet op komen dagen en erg zwak dat als je als meest invloedrijke chauffeur afwezig bent...
Je laat je wel heer erg kennen.
Vandaar dat veel mensen hem (Hamilton) wel een goed coureur vinden maar verder een kwal naast en op de baan.
Dus het is close, maar welke van de twee keuzes ze maken het is een blunder, fuckup en arrogant van Mercedes.quote:Op woensdag 19 januari 2022 22:13 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Maar Masi zou alles uit de kast trekken om dat niet te laten gebeuren. Misschien zelfs wel een rode vlag.
Het is overigens helemaal niet zo zeker dat Max voor Hamilton zou uitkomen. Bij zijn vorige pitstop deed Max er 38 seconden over van pit-entry tot pit-exit. Vanaf het moment dat Lewis langs de pit-entry reed, deed Ocon er 35 seconden over om bij de pit-exit te komen. Ocon reed ongeveer 2 seconden voor Max op de baan voordat Max de pit in ging.
En als Mercedes Lewis binnen had gehaald, hadden ze RB onder druk gezet en had RB binnen 15 seconden een beslissing moeten nemen. Nu was het een no-brainer voor RB.
Alles bij elkaar was het tactisch altijd een betere keuze geweest om Lewis te pitten.
Niet de beste coureur maar erg sympathieke gozer wens m veel succes bij alfa komend jaar.quote:Op woensdag 19 januari 2022 22:26 schreef tripel7 het volgende:
[..]
Ben blij dat Bottas weg is bij dat toxische clubje, die jongen verdient beter
Max die de achterblijvers achter de safety car in had gehaald was wel behoorlijk bizar geweest jaquote:Op woensdag 19 januari 2022 18:56 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
[..]
[..]
[ link | afbeelding ]
wat staat hier? dit is duidelijk max mag ze niet inhalen conversatie tussen max en RBR. Max krijgt van zijn eigen team te horen dat hij de achterblijver niet mag inhalen
[ link | afbeelding ]
dit is ook duidelijk......max weet nu dat hij de achterblijver niet mag inhalen
[ link | afbeelding ]
max is niet verrast dat de regels zo zijn met zijn cynische hypocriete lachje
[ link | afbeelding ]
Mercedes kent ook de regels
Vervolgens gaat FIA clown even nadenken wat hij gaat doen
in 5 minuten waarin Red Bull waarschijnlijk miljoenen biedt aan de fia clown massie worden de regels aangepast
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
hij heeft een seconde nodig
Ok, let HEEL goed op, misschien snap je het dan.quote:Op woensdag 19 januari 2022 18:56 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
[..]
[..]
[ link | afbeelding ]
wat staat hier? dit is duidelijk max mag ze niet inhalen conversatie tussen max en RBR. Max krijgt van zijn eigen team te horen dat hij de achterblijver niet mag inhalen
[ link | afbeelding ]
dit is ook duidelijk......max weet nu dat hij de achterblijver niet mag inhalen
[ link | afbeelding ]
max is niet verrast dat de regels zo zijn met zijn cynische hypocriete lachje
[ link | afbeelding ]
Mercedes kent ook de regels
Vervolgens gaat FIA clown even nadenken wat hij gaat doen
in 5 minuten waarin Red Bull waarschijnlijk miljoenen biedt aan de fia clown massie worden de regels aangepast
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
hij heeft een seconde nodig
quote:48.12 If the clerk of the course considers it safe to do so, and the message "LAPPED CARS MAY NOW OVERTAKE" has been sent to all Competitors via the official messaging system, any cars that have been lapped by the leader will be required to pass the cars on the lead lap and the safety car.
This will only apply to cars that were lapped at the time they crossed the Line at the end of the lap during which they crossed the first Safety Car line for the second time after the safety car was deployed.
Having overtaken the cars on the lead lap and the safety car these cars should then proceed around the track at an appropriate speed, without overtaking, and make every effort to take up position at the back of the line of cars behind the safety car. Whilst they are overtaking, and in order to ensure this may be carried out safely, the cars on the lead lap must always stay on the racing line unless deviating from it is unavoidable. Unless the clerk of the course considers the presence of the safety car is still necessary, once the last lapped car has passed the leader the safety car will return to the pits at the end of the following lap.
If the clerk of the course considers track conditions are unsuitable for overtaking the message "OVERTAKING WILL NOT BE PERMITTED" will be sent to all Competitors via the official messaging system.
Regel 48.12 geeft aan dat er aan bepaalde eisen moet worden voldaan voor de regel geldt dat alle auto's op een ronde of meer achterstand de safetycar voorbij moeten. Aan die eis is niet voldaan, want je zegt zelf al dat het bericht van het tweede deel van de regel is verstuurd.quote:48.8 With the exception of the cases listed under a) to h) below, no driver may overtake another car on the track, including the safety car, until he passes the Line (see Article 5.3) for the first time after the safety car has returned to the pits.
The exceptions are:
a) If a driver is signalled to do so from the safety car.
b) Under Articles 41.1c), 48.12, 51.6 and 51.12 below.
c) When entering the pits a driver may pass another car remaining on the track, including the safety car, after he has reached the first safety car line.
d) When leaving the pits a driver may overtake, or be overtaken by, another car on the track before he reaches the second safety car line.
2021 Formula 1 Sporting Regulations 50/98 8 DECEMBER 2021
©2021 Fédération Internationale de l’Automobile Issue 13
e) When the safety car is returning to the pits it may be overtaken by cars on the track once it has reached the first safety car line.
f) Whilst in the pit entry, pit lane or pit exit a driver may overtake another car which is also in one of these three areas.
g) Any car stopping in its designated garage area whilst the safety car is using the pit lane (see Article 48.11 below) may be overtaken.
h) If any car slows with an obvious problem.
Ehh... in S-A vroeg hij aan Redbull of ze 2 plekken terug wilden. Hij heeft het niet opgelegd.quote:Op donderdag 20 januari 2022 10:25 schreef TagForce het volgende:
Masi heeft de bevoegdheid om de startposities van auto's aan te passen, want dat deed hij in SA ook door Max 2 plekken naar achteren te zetten. Als hij die bevoegdheid niet had gehad, dan was SA net zo incorrect als AD.
Niet mee eens. Nu hebben ze een tactische blunder begaan, andersom was het pech geweest.quote:Op woensdag 19 januari 2022 22:47 schreef OnwetendeNerd het volgende:
Dus het is close, maar welke van de twee keuzes ze maken het is een blunder, fuckup en arrogant van Mercedes.
Als hij niet de macht heeft om de posities van een herstart te bepalen, dan kan hij het ook niet vragen.quote:Op donderdag 20 januari 2022 13:58 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Ehh... in S-A vroeg hij aan Redbull of ze 2 plekken terug wilden. Hij heeft het niet opgelegd.
Hij kán dat niet opleggen, dat kunnen alleen de stewards.
Hij heeft die macht niet, want hij kan het niet opleggen. Hij stelde voor aan RB om de plek terug te geven. Als ze dat niet zouden doen, dan zouden de stewards een onderzoek doen naar Max vanwege 'leaving the track and gaining a lasting advantage'.quote:Op donderdag 20 januari 2022 16:50 schreef TagForce het volgende:
Als hij niet de macht heeft om de posities van een herstart te bepalen, dan kan hij het ook niet vragen.
Het is niet alsof de regels niet gevolgd hoeven te worden als een team het er mee eens is...
Als hij die macht niet heeft om plekken te (laten) wisselen, dan kan hij het ook niet voorstellen... Dus hij kan wel degelijk bepalen wie op welke plek start. Als het om positie gaat kan ik me voorstellen dat hij dat niet oplegt, nee, zeker als hij niet degene is die straffen oplegt.quote:Op donderdag 20 januari 2022 17:00 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Hij heeft die macht niet, want hij kan het niet opleggen. Hij stelde voor aan RB om de plek terug te geven. Als ze dat niet zouden doen, dan zouden de stewards een onderzoek doen naar Max vanwege 'leaving the track and gaining a lasting advantage'.
Holy fuck, kun jij niet lezen? Hij kan het voorstellen (in dit geval om een penalty te voorkomen), hij kan niet tegen een team zeggen 'jouw rijder moet een plek naar achteren bij de startopstelling'. Dus, nee, hij heeft die macht niet.quote:Op donderdag 20 januari 2022 17:12 schreef TagForce het volgende:
[..]
Als hij die macht niet heeft om plekken te (laten) wisselen, dan kan hij het ook niet voorstellen... Dus hij kan wel degelijk bepalen wie op welke plek start. Als het om positie gaat kan ik me voorstellen dat hij dat niet oplegt, nee, zeker als hij niet degene is die straffen oplegt.
Bij de start en achter de safetycar heeft de racedirector de eindregie en kan beslissingen maken die niet in het regelboek staan.quote:Op donderdag 20 januari 2022 17:16 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Holy fuck, kun jij niet lezen? Hij kan het voorstellen (in dit geval om een penalty te voorkomen), hij kan niet tegen een team zeggen 'jouw rijder moet een plek naar achteren bij de startopstelling'. Dus, nee, hij heeft die macht niet.
Hij mag niet de volgorde van de auto's veranderen. Alleen de stewards mogen dat (lapped cars horen daar uiteraard niet bij).quote:Op donderdag 20 januari 2022 20:16 schreef SiGNe het volgende:
Bij de start en achter de safetycar heeft de racedirector de eindregie en kan beslissingen maken die niet in het regelboek staan.
Dus hij heeft die macht wel en hij mag op dat moment ook beslissingen maken zonder met de stweards te overleggen.
Er is ook niks aan de volgorde veranderd, die is hetzelfde gebleven, alleen sommige auto's mochten zich van een ronde ontdoen.quote:Op donderdag 20 januari 2022 20:19 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Hij mag niet de volgorde van de auto's veranderen. Alleen de stewards mogen dat (lapped cars horen daar uiteraard niet bij).
@TagForce stelt dat de Race Director wel 'de macht' heeft om de volgorde te kunnen veranderen. Daar ging onze discussie over.quote:Op donderdag 20 januari 2022 20:31 schreef SiGNe het volgende:
Er is ook niks aan de volgorde veranderd, die is hetzelfde gebleven, alleen sommige auto's mochten zich van een ronde ontdoen.
De wagens zijn niet van positie veranderd.
Nee,volgorde niet.. tenzij het onderdeel van een straf is.quote:Op donderdag 20 januari 2022 20:36 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
@:TagForce stelt dat de Race Director wel 'de macht' heeft om de volgorde te kunnen veranderen. Daar ging onze discussie over.
Snap jezelf wel wat je allemaal zegt.quote:Op donderdag 20 januari 2022 10:25 schreef TagForce het volgende:
[..]
Ok, let HEEL goed op, misschien snap je het dan.
[..]
[..]
Dus... Masi is bevoegd om aangewezen auto's op een andere plek te laten herstarten. De safetycar mag
En daarom heeft Max ook terecht gewonnenquote:Op donderdag 20 januari 2022 22:01 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Massi is bevoegd om met de regels te knoeien.....
Er is geen verschil tussen Max vragen 2 plekken op te geven, en vervolgens Ocon en Lewis vragen Max voorbij te gaan. Of hadden Ocon en Hamilton kunnen weigeren om Max een penalty aan te naaien?quote:Op donderdag 20 januari 2022 17:16 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Holy fuck, kun jij niet lezen? Hij kan het voorstellen (in dit geval om een penalty te voorkomen), hij kan niet tegen een team zeggen 'jouw rijder moet een plek naar achteren bij de startopstelling'. Dus, nee, hij heeft die macht niet.
Er is in AD niet met de regels geknoeid. Er is gebruik gemaakt van bekende bevoegdheden,en regels zijn letterlijk gevolgd. Maar je bent te gebunkerd om de regels te lezen of uberhaupt te snappen wat er in AD gebeurde.quote:Op donderdag 20 januari 2022 22:01 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Snap jezelf wel wat je allemaal zegt.
Ik geef de feiten weer zoals ze gegaan zijn en vervolgens zeg jij waar we het al een tijdje over hebben....
Massi is bevoegd om met de regels te knoeien.....
Waarom denkt iedereen dat het voor HAm moeilijker gaat worden?quote:Op vrijdag 21 januari 2022 13:19 schreef beantherio het volgende:
Als Hamilton nog een 8e titel wil pakken dan zal het dit jaar echt moeten gaan gebeuren. Het wordt met veranderende krachtsverhoudingen en opkomende talenten ieder jaar moeilijker en hij heeft na 2022 sowieso nog maar een jaar op zijn contract.
MAx was inderdaad in de statistieken beter. Statistieken liegen nooitquote:Op donderdag 20 januari 2022 23:39 schreef SiGNe het volgende:
[..]
En daarom heeft Max ook terecht gewonnen
(plus dat ie ook over het hele seizoen beter was en het daardoor ook verdiende, ondanks dat 't raar ging)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |