Truequote:Op zaterdag 18 december 2021 17:22 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Vooralsnog wel. En anders doen we er ook niets mee
En over 6 maanden is er weer een andere tropische variant. Dan maar weer alles dicht gooien? Dit zwabberbeleid gaat nergens heen. Ondernemertjes pesten ditquote:Op zaterdag 18 december 2021 17:22 schreef Sodeknetters het volgende:
[..]
Ja, die heb ik gezien. Net als de oproep van Rotterdam om niet meer naar het stadscentrum te komen wegens de drukte.
Maar dan zie je toch eigenlijk de noodzaak? Mensen hebben massaal schijt aan de bestaande maatregelen. En die omikron variant is blijkbaar vele malen besmettelijker da de delta variant. Hierdoor raken ook veel meer mensen in essentiėle beroepen besmet.
Dis ja, hoe kut het ook is, ik vrees dat die lockdown de enige uitweg is.
Ik ben met je eens dat het beleid op zijn zachts gezegd nogal zwalkend genoemd kan worden.quote:Op zaterdag 18 december 2021 17:21 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Dus nu weer op basis van besmettingen? Of omdat het OMT dat adviseert omdat ze bij god niet weten hoe het zit met die omikron variant? Op basis van incomplete data? Op basis van gissen?
En het dan raar vinden dat niemand vertrouwen meer heeft in het kabinet of de maatregelen.
Geen veel te drukke massakerstverplichtingenquote:Op zaterdag 18 december 2021 17:20 schreef Frutsel het volgende:
Lekker hoor, maximaal 2 man op bezoek, (dan kerst - max 4)... tot en met 14 januari
Ook graag een avondklok dan.
Fuck you
Stond iedereen dan ineens massaal te springen om in razend tempo een opleiding te volgen om in de zorg te werken dan? Er even vanuit gaand dat we niet gaan komen met salarissen die vijf keer zo hoog liggen als het huidige, wel realistisch blijven.quote:Op zaterdag 18 december 2021 17:23 schreef Toine51 het volgende:
Geen wappie hoor maar wat ze nu weer doen?
Dat heeft toch geen zin, dat is vorig jaar wel gebleken.
Al dat geld wat ze vanaf het begin van Corona hebben uitgegeven, als ze dat in de zorg hadden geinvesteerd, dan hadden we deze zeik niet..
i.p.v. daarvan gaan ze 5 miljard euro bezuinigen op de zorgquote:Op zaterdag 18 december 2021 17:23 schreef Toine51 het volgende:
Geen wappie hoor maar wat ze nu weer doen?
Dat heeft toch geen zin, dat is vorig jaar wel gebleken.
Al dat geld wat ze vanaf het begin van Corona hebben uitgegeven, als ze dat in de zorg hadden geinvesteerd, dan hadden we deze zeik niet..
Dan alles maar voorgoed sluiten dan?quote:Op zaterdag 18 december 2021 17:23 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
En over 6 maanden is er weer een andere tropische variant. Dan maar weer alles dicht gooien? Dit zwabberbeleid gaat nergens heen. Ondernemertjes pesten dit
Ik ben het met je eens, het is een zwalkend beleid. Dat moet als eerste verbeteren.quote:Op zaterdag 18 december 2021 17:23 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
En over 6 maanden is er weer een andere tropische variant. Dan maar weer alles dicht gooien? Dit zwabberbeleid gaat nergens heen. Ondernemertjes pesten dit
Lekker thuis in je eentje een vegetarische kaasschnitzel etenquote:Op zaterdag 18 december 2021 17:23 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Geen veel te drukke massakerstverplichtingen
Lekker met een enkeling genieten van goed eten enzo
Bedankt, ik ken collega's die met hun praktijk gestopt zijn. Net als in de horeca. Tis niet tof..quote:Op zaterdag 18 december 2021 17:09 schreef Sodeknetters het volgende:
[..]
En voor dit soort kleine ondernemers bloedt mijn hart. Hoe nodig die klotelockdown ook is. Ik wens je veel sterkte.
Een wat? Nee dank jequote:Op zaterdag 18 december 2021 17:26 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Lekker thuis in je eentje een vegetarische kaasschnitzel eten
quote:
Dat houdt toch niemand 2 jaar lang vol? Ik snap dat het een lastige situatie is, maar alles maar weer iedere keer op de bevolking afschuiven begint een beetje sneu te wordenquote:Op zaterdag 18 december 2021 17:25 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Dan alles maar voorgoed sluiten dan?
Verder ligt het niet alleen aan het zwabberbeleid. Het ligt ook aan de mensen die zich niet aan de basisregels houden. Zoals 1,5 afstand, winkel vermijden als het te druk is, etc
Het is een milde vorm.quote:Op zaterdag 18 december 2021 17:22 schreef Sodeknetters het volgende:
[..]
Ja, die heb ik gezien. Net als de oproep van Rotterdam om niet meer naar het stadscentrum te komen wegens de drukte.
Maar dan zie je toch eigenlijk de noodzaak? Mensen hebben massaal schijt aan de bestaande maatregelen. En die omikron variant is blijkbaar vele malen besmettelijker da de delta variant. Hierdoor raken ook veel meer mensen in essentiėle beroepen besmet.
Dis ja, hoe kut het ook is, ik vrees dat die lockdown de enige uitweg is.
Dit is niet waar. De komende jaren gaat er meer geld naar de zorg. Men wil echter wel maatregelen nemen om de zorgkosten niet teveel te laten stijgen. Het giert namelijk nogal de klauw uit.quote:Op zaterdag 18 december 2021 17:25 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
i.p.v. daarvan gaan ze 5 miljard euro bezuinigen op de zorgHahaha wat een helden
![]()
Hier ook 2 horecazaken gestopt. Uitbuiting personeel, smerig eten, gezeik met nvwa, eigenaren met dikke auto. En dankzij corona gingen ze failliet. Yeah rightquote:Op zaterdag 18 december 2021 17:26 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Bedankt, ik ken collega's die met hun praktijk gestopt zijn. Net als in de horeca. Tis niet tof..
Want handen wassen, 1,5 meter afstand houden en drukte vermijden is moeilijk?quote:Op zaterdag 18 december 2021 17:27 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Dat houdt toch niemand 2 jaar lang vol? Ik snap dat het een lastige situatie is, maar alles maar weer iedere keer op de bevolking afschuiven begint een beetje sneu te worden
ik zou een vast beleid maken en per grondwet dit vastleggen zodat je er niet meer van kan afwijken, ook niet met nieuwe informatie of als de informatie waarop dat beleid is gebaseerd toch niet klopt achteraf.quote:Op zaterdag 18 december 2021 17:26 schreef Sodeknetters het volgende:
[..]
Ik ben het met je eens, het is een zwalkend beleid. Dat moet als eerste verbeteren.
Maar ik ben helaas geen medicus of viroloog. Dus ik weet ook niet wat wijsheid is.
Potato, potato...quote:Op zaterdag 18 december 2021 17:27 schreef Sodeknetters het volgende:
[..]
Dit is niet waar. De komende jaren gaat er meer geld naar de zorg. Men wil echter wel maatregelen nemen om de zorgkosten niet teveel te laten stijgen. Het giert namelijk nogal de klauw uit.
Economenquote:Op zaterdag 18 december 2021 17:29 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Potato, potato...
https://nos.nl/artikel/24(...)onomen-betwisten-dat
Oké, corona is dus toch nog ergens goed voor...of begrijp ik je verkeerd?quote:Op zaterdag 18 december 2021 17:28 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Hier ook 2 horecazaken gestopt. Uitbuiting personeel, smerig eten, gezeik met nvwa, eigenaren met dikke auto. En dankzij corona gingen ze failliet. Yeah right
Ja, als ik ergens moet zijn en het is er druk, daar kan ik toch niets aan doen? 1,5 meter is lastig bij sommige werkzaamheden. Handen wassen, ja, dat doe ik na ieder toiletbezoek, maar niet meer dan andersquote:Op zaterdag 18 december 2021 17:29 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Want handen wassen, 1,5 meter afstand houden en drukte vermijden is moeilijk?
Deze figuren hebben misbruik gemaakt van corona om failliet te gaan.quote:Op zaterdag 18 december 2021 17:29 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Oké, corona is dus toch nog ergens goed voor...of begrijp ik je verkeerd?
Het zou inderdaad om een milde variant gaan, maar wel vele malen besmettelijker dan eerdere varianten. En daar zit net de crux. Mensen in vitale beroepen raken ook sneller besmet, waardoor ze uitvallen. Te veel, tegelijkertijd.quote:Op zaterdag 18 december 2021 17:27 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Het is een milde vorm.
Dat paniekvoetbal om niks. En nee ik ben geen wappie, ben gevaccineerd en heb deze maand Corona gehad.
Niks van gemerkt trouwens. Ik hou netjes afstand maar dit wanbeleid slaat helemaal nergens op.
Bejaarden lockdown geven zet meer zoden aan de dijk.
Zwalkend is een understatement.quote:Op zaterdag 18 december 2021 17:23 schreef Sodeknetters het volgende:
[..]
Ik ben met je eens dat het beleid op zijn zachts gezegd nogal zwalkend genoemd kan worden.
Ja, keerzijde van de medaille....jammer voor het personeel.quote:Op zaterdag 18 december 2021 17:30 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Deze figuren hebben misbruik gemaakt van corona om failliet te gaan.
Daar kan je niets aan doen inderdaad. Maar dan kan je beter op een ander moment terugkomen.quote:Op zaterdag 18 december 2021 17:30 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Ja, als ik ergens moet zijn en het is er druk, daar kan ik toch niets aan doen?
Voor de momenten dat 1,5 meter niet lukt zijn mondkapjes uitgevonden.quote:1,5 meter is lastig bij sommige werkzaamheden.
Ook niet als je in het OV bent geweest? Of na bezoek supermarkt?quote:Handen wassen, ja, dat doe ik na ieder toiletbezoek, maar niet meer dan anders
LOLquote:Op zaterdag 18 december 2021 17:29 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Potato, potato...
https://nos.nl/artikel/24(...)onomen-betwisten-dat
Nee, ja en nee. (Van het OV maak ik overigens nauwelijks tot geen gebruik).quote:Op zaterdag 18 december 2021 17:32 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Daar kan je niets aan doen inderdaad. Maar dan kan je beter op een ander moment terugkomen.
[..]
Voor de momenten dat 1,5 meter niet lukt zijn mondkapjes uitgevonden.
[..]
Ook niet als je in het OV bent geweest? Of na bezoek supermarkt?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |