Ja, echt. En dankjewel!quote:Op zaterdag 18 december 2021 17:00 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Echt? Slecht geregeld danSterkte
![]()
Da's dan een eigen keuze van die winkel-eigenaren zelf.quote:Op zaterdag 18 december 2021 16:57 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Heel veel postnl punten gingen ook dicht kan ik mij herinneren. Het is voor een tabakszaak of boekhandel niet rendabel.
Als die groep zwakkere een keer dood is kunnen we weer normaal doen..hoe langer we zo blijven prutsen hoe meer zwakkeren erbij komen, etcquote:Op zaterdag 18 december 2021 16:08 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
lol, nee het einddoel is uit de pandemie komen, uiteraard. hopelijk door betere vaccins op gegeven moment. of doordat het virus zichzelf opblaast. geen garanties.
elke dag vrolijk 60 mensen laten doodgaan zodat jij een biertje kan drinken, dat is death cult.
Ja, eigen keuze van de winkeleigenaar maar als je een pakje wil versturen of ontvangen ben je dan de sjaak. Hier ging het ook fout. Alles ging naar een punt een dorp verder. En die kon de enorme hoeveelheid pakjes niet meer aan en moest dus pakjes weigeren. PostNL zou punten in tabakszaken en boekhandels beter moeten compenseren lijkt mij.quote:Op zaterdag 18 december 2021 17:01 schreef ToT het volgende:
[..]
Da's dan een eigen keuze van die winkel-eigenaren zelf.
Hier hebben we een PostNL-punt in de supermarkt. DHL heeft punten in meerdere essentiële als niet-essentiële winkels hier, maar ik vraag af of een kaaswinkeltje bijvoorbeeld wel gedurende de hele lockdown open zal blijven als alles om 'm heen gesloten is. Mensen komen dan toch niet meer naar de stad.
Ja maar het is een ontiegelijk vrekkige organisatie, dus dat kun je wel vergeten.quote:Op zaterdag 18 december 2021 17:03 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ja, eigen keuze van de winkeleigenaar maar als je een pakje wil versturen of ontvangen ben je dan de sjaak. Hier ging het ook fout. Alles ging naar een punt een dorp verder. En die kon de enorme hoeveelheid pakjes niet meer aan en moest dus pakjes weigeren. PostNL zou punten in tabakszaken en boekhandels beter moeten compenseren lijkt mij.
Ja maar dan wordt het het versturen weer duurder...quote:Op zaterdag 18 december 2021 17:03 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ja, eigen keuze van de winkeleigenaar maar als je een pakje wil versturen of ontvangen ben je dan de sjaak. Hier ging het ook fout. Alles ging naar een punt een dorp verder. En die kon de enorme hoeveelheid pakjes niet meer aan en moest dus pakjes weigeren. PostNL zou punten in tabakszaken en boekhandels beter moeten compenseren lijkt mij.
Zakkenrollers en inbrekers hebben dan minder kans om hun slag te slaan, omdat het minder druk is in de winkelstraten en de meeste mensen thuis zijn, dat is toch een enorm voordeel? Daarbij snoeihard geraakt zal wel meevallen want er zullen wel weer steunpakketten komen voor de ondernemers.quote:Op zaterdag 18 december 2021 15:14 schreef Sodeknetters het volgende:
[..]
Schelden is inderdaad niet nodig.
Maar kun je dan uitleggen waarom een lockdown, waar vele mensen snoeihard door geraakt gaan worden, een goed iets is? Die lockdown is kennelijk nodig, maar ik hou mijn hart vast voor deze mensen.
Als het lokale kaas- en notenwinkeltje hier maar open blijft, daar haal ik de lekkerste nootjes met lekkerste kruidenquote:Op zaterdag 18 december 2021 17:01 schreef ToT het volgende:
[..]
Da's dan een eigen keuze van die winkel-eigenaren zelf.
Hier hebben we een PostNL-punt in de supermarkt. DHL heeft punten in meerdere essentiële als niet-essentiële winkels hier, maar ik vraag af of een kaaswinkeltje bijvoorbeeld wel gedurende de hele lockdown open zal blijven als alles om 'm heen gesloten is. Mensen komen dan toch niet meer naar de stad.
Ja nu moeten zakkenrollers weer een uitkering aanvragen omdat ze hun beroep niet meer kunnen uitoefenen.quote:Op zaterdag 18 december 2021 17:06 schreef torentje het volgende:
[..]
Zakkenrollers en inbrekers hebben dan minder kans om hun slag te slaan, omdat het minder druk is in de winkelstraten en de meeste mensen thuis zijn, dat is toch een enorm voordeel? Daarbij snoeihard geraakt zal wel meevallen want er zullen wel weer steunpakketten komen voor de ondernemers.
Als die dicht gaat, gewoon met een pannetje naar Den Haag gaan!quote:Op zaterdag 18 december 2021 17:07 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Als het lokale kaas- en notenwinkeltje hier maar open blijft, daar haal ik de lekkerste nootjes met lekkerste kruiden
En voor dit soort kleine ondernemers bloedt mijn hart. Hoe nodig die klotelockdown ook is. Ik wens je veel sterkte.quote:Op zaterdag 18 december 2021 16:56 schreef Kanaroe het volgende:
Grrrrrrrrrrr!
Kan ik de komende weken wéér niet werken, moet ik mijn superstrakke planning herzien, mijn klanten met zere voeten laten zitten ( ik ben pedicure/voetverzorger) en mis ik inkomen (en kan geen aanspraak maken op TOG-regeling want partner heeft wel voldoende inkomen)
Grrrrrrrrrrr!
Dat is wel een voordelige uitwerking inderdaad. Maar als ondernemers al in aanmerking komen voor ondersteuning, is dat bijna altijd een druppel op een gloeiende plaat. Ik ken diverse mensen die hun door de jaren heen opgeboiwde reserves naar nu hebben zien slinken, en daarna hun prive spaargeld.quote:Op zaterdag 18 december 2021 17:06 schreef torentje het volgende:
[..]
Zakkenrollers en inbrekers hebben dan minder kans om hun slag te slaan, omdat het minder druk is in de winkelstraten en de meeste mensen thuis zijn, dat is toch een enorm voordeel? Daarbij snoeihard geraakt zal wel meevallen want er zullen wel weer steunpakketten komen voor de ondernemers.
Op basis van wat is deze lockdown nodig?quote:Op zaterdag 18 december 2021 17:13 schreef Sodeknetters het volgende:
[..]
Dat is wel een voordelige uitwerking inderdaad. Maar als ondernemers al in aanmerking komen voor ondersteuning, is dat bijna altijd een druppel op een gloeiende plaat. Ik ken diverse mensen die hun door de jaren heen opgeboiwde reserves naar nu hebben zien slinken, en daarna hun prive spaargeld.
Dus hoe nodig die lockdown ook is, het gaat heel veel mensen keihard raken. Met name kleine zelfstandigen en hun personeel.
Het terug dringen van de besmettingen?quote:Op zaterdag 18 december 2021 17:15 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Op basis van wat is deze lockdown nodig?
Yeah rightquote:Op zaterdag 18 december 2021 17:15 schreef Sodeknetters het volgende:
[..]
Het terug dringen van de besmettingen?
Ik deed net ff boodschappen. Ik heb nog nooit mijn auto zo ver weg moeten parkeren. De supermarkt was wel wat drukker dan normaal, maar een andere winkel waar ik ook naar toe moest gaan was duidelijk drukker dan normaal. (Niet-essentieel.)quote:Op zaterdag 18 december 2021 17:17 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Yeah rightHeb je de drukte overal vanmiddag gezien?
of ik nu een biertje drink of niet zal geen 60 mensen het leven kost of niet. Zoveel macht heb ik niet.quote:Op zaterdag 18 december 2021 16:08 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
lol, nee het einddoel is uit de pandemie komen, uiteraard. hopelijk door betere vaccins op gegeven moment. of doordat het virus zichzelf opblaast. geen garanties.
elke dag vrolijk 60 mensen laten doodgaan zodat jij een biertje kan drinken, dat is death cult.
Zelf ook nog even de bouwmarkt leeggekocht zodat ik mijn klussen kan afmaken in de vakantie. Maar ik was niet de enige met dat ideequote:Op zaterdag 18 december 2021 17:19 schreef ToT het volgende:
[..]
Ik deed net ff boodschappen. Ik heb nog nooit mijn auto zo ver weg moeten parkeren. De supermarkt was wel wat drukker dan normaal, maar een andere winkel waar ik ook naar toe moest gaan was duidelijk drukker dan normaal. (Niet-essentieel.)
Advies. Doen we verder niets meequote:Op zaterdag 18 december 2021 17:20 schreef Frutsel het volgende:
Lekker hoor, maximaal 2 man op bezoek, (dan kerst - max 4)... tot en met 14 januari
Ook graag een avondklok dan.
Fuck you
Dus nu weer op basis van besmettingen? Of omdat het OMT dat adviseert omdat ze bij god niet weten hoe het zit met die omikron variant? Op basis van incomplete data? Op basis van gissen?quote:Op zaterdag 18 december 2021 17:15 schreef Sodeknetters het volgende:
[..]
Het terug dringen van de besmettingen?
Nee is straks geen advies meerquote:Op zaterdag 18 december 2021 17:21 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Advies. Doen we verder niets mee
Vooralsnog wel. En anders doen we er ook niets meequote:
Ja, die heb ik gezien. Net als de oproep van Rotterdam om niet meer naar het stadscentrum te komen wegens de drukte.quote:Op zaterdag 18 december 2021 17:17 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Yeah rightHeb je de drukte overal vanmiddag gezien?
Truequote:Op zaterdag 18 december 2021 17:22 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Vooralsnog wel. En anders doen we er ook niets mee
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |