SPOILER: HontOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Linkjes voor informatieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Heb ik covid, perziksap of griep? (laat je sowieso testen!)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Informatie over dagcijfersOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Varianten waaronder OmicronOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Gedragsregels in dit topic:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.bronquote:In de laatste acht weken was daarmee de kans om als volledig gevaccineerd persoon met het coronavirus in het ziekenhuis te worden opgenomen 12,5 keer lager dan voor een niet-gevaccineerde. Voor opname op de IC was die kans als volledig gevaccineerde 25 keer zo klein.![]()
![]()
Heerlijk, we doen het samen 👍 Zonder vaccinatieplicht is dit overigens een kansloze exercitie als omicron echt zo besmettelijk is.quote:Op zaterdag 18 december 2021 10:22 schreef Oliver23 het volgende: Na weer alle media te hebben gelezen, gaan we denk ik deze strenge lockdown krijgen: Duur van de strenge lockdown, en hoe eruit - De Strenge lockdown gaat dinsdag in. Dit geeft bedrijven nog de kans om iets te regelen. De NOW regeling gaat weer voor alle sectoren gelden. - De duur van de strenge lockdown wordt neergezet op eind januari 2022. De lockdown gaat eraf als het merendeel van de bevolking zijn booster heeft gehaald. - Bij iedereen vervalt zijn Coronapas. Deze krijgt pas weer een groen vinkje als de booster in de arm zit. - Na eind januari 2022 worden de nu gesloten sectoren onder het 2G beleid weer geopend. 2G staat dan voor Getest en Geboosterd. De maatregelen - Sportscholen... dicht - Horeca.... dicht. (Afhalen en bezorgen blijft mogelijk) - Contactberoepen .... dicht (medische contactberoepen uitgezonderd) - Niet essentiele winkels .... dicht (Click and Collect en in beperkte vorm ''winkelen op afspraak'') - Voortgezet onderwijs en hoge scholen .... dicht - Pretparken en Dierentuinen .... dicht - Bioscopen en Theaters .... dicht - Openbaar Vervoer .... alleen voor noodzakelijke reizen (en vervoer naar priklocatie) Denk dat ik aardig in de buurt ga komen vanavond.
![]()
Zou nogal kut zijn om je vinkje te verliezen als je helemaal achteraan in de rij staat voor boosters. Wij zouden er sowieso pas in maart eentje nodig hebben als ze zes maanden aanhouden (na laatste prik). Zal me overigens niks verbazen.quote:Op zaterdag 18 december 2021 10:22 schreef Oliver23 het volgende: Na weer alle media te hebben gelezen, gaan we denk ik deze strenge lockdown krijgen: Duur van de strenge lockdown, en hoe eruit - De Strenge lockdown gaat dinsdag in. Dit geeft bedrijven nog de kans om iets te regelen. De NOW regeling gaat weer voor alle sectoren gelden. - De duur van de strenge lockdown wordt neergezet op eind januari 2022. De lockdown gaat eraf als het merendeel van de bevolking zijn booster heeft gehaald. - Bij iedereen vervalt zijn Coronapas. Deze krijgt pas weer een groen vinkje als de booster in de arm zit. - Na eind januari 2022 worden de nu gesloten sectoren onder het 2G beleid weer geopend. 2G staat dan voor Getest en Geboosterd. De maatregelen - Sportscholen... dicht - Horeca.... dicht. (Afhalen en bezorgen blijft mogelijk) - Contactberoepen .... dicht (medische contactberoepen uitgezonderd) - Niet essentiele winkels .... dicht (Click and Collect en in beperkte vorm ''winkelen op afspraak'') - Voortgezet onderwijs en hoge scholen .... dicht - Pretparken en Dierentuinen .... dicht - Bioscopen en Theaters .... dicht - Openbaar Vervoer .... alleen voor noodzakelijke reizen (en vervoer naar priklocatie) Denk dat ik aardig in de buurt ga komen vanavond.
![]()
3 maandenquote:Op zaterdag 18 december 2021 10:28 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Zou nogal kut zijn om je vinkje te verliezen als je helemaal achteraan in de rij staat voor boosters. Wij zouden er sowieso pas in maart eentje nodig hebben als ze zes maanden aanhouden (na laatste prik). Zal me overigens niks verbazen.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Waarom geen FFP2-masker verplicht stellen! Het beschermt ook de drager voor 95% tegen besmetting. Dan kunnen de winkels openblijven. De voorlichting mag ook beter, ik weet dat van die bescherming pas sinds een week. Daarvoor dacht ik dat je met een masker vooral anderen beschermt.![]()
Het gaat om de daadkracht hè. Selectieve daadkracht welteverstaan. Een lockdown kan binnen een dag beslist worden. Een directe vaccinatieplicht wordt überhaupt niet besproken.quote:Op zaterdag 18 december 2021 10:28 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Heerlijk, we doen het samen 👍 Zonder vaccinatieplicht is dit overigens een kansloze exercitie als omicron echt zo besmettelijk is.I'll give you something to do![]()
Alsof mensen die fatsoenlijk kunnen dragen.quote:Op zaterdag 18 december 2021 10:29 schreef Aventura het volgende:
Waarom geen FFP2-masker verplicht stellen! Het beschermt ook de drager voor 95% tegen besmetting. Dan kunnen de winkels openblijven. De voorlichting mag ook beter, ik weet dat van die bescherming pas sinds een week. Daarvoor dacht ik dat je met een masker vooral anderen beschermt.![]()
Combinatie van meerdere dingen geloof ik; de boosters te laat, OMT wat meerdere keren heeft laten blijken te zacht te zijn geweest in de periode oktober-november en dat nu anders wil doen en een nieuw kabinet.quote:Op zaterdag 18 december 2021 10:27 schreef Elan het volgende:
[..]
Wat ik niet goed begrijp is dat in andere landen, laten we bijvoorbeeld zeggen België de hele urgentie ontbreekt.
Lijkt er dus op dat wij gewoon die boosters totaal verkeerd hebben aangepakt.![]()
als je toch nergens in kan omdat het dicht is maakt dat vinkje ook niet meer uitquote:Op zaterdag 18 december 2021 10:28 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Zou nogal kut zijn om je vinkje te verliezen als je helemaal achteraan in de rij staat voor boosters. Wij zouden er sowieso pas in maart eentje nodig hebben als ze zes maanden aanhouden (na laatste prik). Zal me overigens niks verbazen.![]()
Nederland stevent af op harde lockdown: waarschijnlijk vandaag nog persconferentie
https://www.ad.nl/dossier(...)onferentie~a6d56c22/
![]()
![]()
Het is geen semantische discussiequote:Op zaterdag 18 december 2021 10:26 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ok, als het zo moet ben ik klaar met deze 'discussie'.
Misschien moet je eens lezen en nadenken voordat je iets zo stellig roept
Basis immunisatie opwekken is iets anders dan een inmiddels tanende immunisatie weer opkrikken
Niet alleen semantischOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Ga weg met je maskers.quote:Op zaterdag 18 december 2021 10:29 schreef Aventura het volgende:
Is niet meer bij te houden. Ik dacht dat je QR voor zes of negen maanden geldig was na de laatste prik. Maar dat wordt nu serieus 3? Elk jaar vier boosters?quote:![]()
![]()
Omdat je maskers niet overal en perfect draagtquote:Op zaterdag 18 december 2021 10:29 schreef Aventura het volgende:
Waarom geen FFP2-masker verplicht stellen! Het beschermt ook de drager voor 95% tegen besmetting. Dan kunnen de winkels openblijven. De voorlichting mag ook beter, ik weet dat van die bescherming pas sinds een week. Daarvoor dacht ik dat je met een masker vooral anderen beschermt.
Theoretische bescherming versus praktijkOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Het is ook helemaal niet zeker in hoeverre die boosters gaan werken. Kans is niet verwaarloosbaar dat die prik vrijwel zinloos is. Engeland zit op 50% geboosterd (waaronder groot deel risicogroepen) maar gaat toch flink los.quote:Op zaterdag 18 december 2021 10:30 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Combinatie van meerdere dingen geloof ik; de boosters te laat, OMT wat meerdere keren heeft laten blijken te zacht te zijn geweest in de periode oktober-november en dat nu anders wil doen en een nieuw kabinet.![]()
ik weet niet of het zo politiek is, eerder paniekquote:Op zaterdag 18 december 2021 10:30 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Combinatie van meerdere dingen geloof ik; de boosters te laat, OMT wat meerdere keren heeft laten blijken te zacht te zijn geweest in de periode oktober-november en dat nu anders wil doen en een nieuw kabinet.![]()
hoe kom je hierbij?quote:Op zaterdag 18 december 2021 10:29 schreef Aventura het volgende:
Waarom geen FFP2-masker verplicht stellen! Het beschermt ook de drager voor 95% tegen besmetting. Dan kunnen de winkels openblijven. De voorlichting mag ook beter, ik weet dat van die bescherming pas sinds een week. Daarvoor dacht ik dat je met een masker vooral anderen beschermt.Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.![]()
OMT
Alles weer dicht! En dan? Krijg je de Omicron golf een maand laterIf I'm sad, I stop being sad and be awesome instead. True story![]()
Wel als ze die lockdown er eind januari vanaf halen en dan overgaan naar 2G waar alleen boosters + basis prikken mee tellen, want die booster krijg ik met mazzel pas eind februari of maart.quote:Op zaterdag 18 december 2021 10:30 schreef Tarado het volgende:
[..]
als je toch nergens in kan omdat het dicht is maakt dat vinkje ook niet meer uit![]()
Op leeftijd discrimineren is een super goed idee ja!quote:Op zaterdag 18 december 2021 08:59 schreef Wirelessmouse het volgende: [..] Beginnen met 1 januari een vaccinatieplicht voor 50+ in te stellen? 2G voorbereiden? Horeca/winkels open voor 50- icm 2G? Er zijn nog zoveel opties buiten de "dicht!" maatregel.
![]()
![]()
![]()
Mwa maatregelen weet ik niet of dat nou zoveel uit maakt, zijn genoeg landen waar alles nog open is. Voornamelijk die boosters. Check dit.quote:Op zaterdag 18 december 2021 10:30 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Combinatie van meerdere dingen geloof ik; de boosters te laat, OMT wat meerdere keren heeft laten blijken te zacht te zijn geweest in de periode oktober-november en dat nu anders wil doen en een nieuw kabinet.
![]()
![]()
blablablabla![]()
Ja, een keiharde. Harder dan hard. Het liefst dat ze me de deur nog dichtlassen en dagelijks via een raam wat voedsel komen brengen.quote:![]()
Een harde lockdown is veel beter inderdaad.quote:'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around![]()
3 maanden minimaal tussen laatste positieve test of prik en dezequote:Op zaterdag 18 december 2021 10:31 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Is niet meer bij te houden. Ik dacht dat je QR voor zes of negen maanden geldig was na de laatste prik. Maar dat wordt nu serieus 3? Elk jaar vier boosters?
Wil niet zeggen dat je elk jaar vier boosters krijgt.
Al zullen volgende boosters vast komen ja.
Hopelijk uiteindelijk alleen voor de griepprikgroepOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
het is ook om de besmettelijkheid tijdelijk te verlagen en de spreiding wat geleidelijker gaatquote:Op zaterdag 18 december 2021 10:32 schreef Confetti het volgende:
[..]
Het is ook helemaal niet zeker in hoeverre die boosters gaan werken. Kans is niet verwaarloosbaar dat die prik vrijwel zinloos is. Engeland zit op 50% geboosterd (waaronder groot deel risicogroepen) maar gaat toch flink los.![]()
Oftwel, wat al heel lang duidelijk is: Dit is geen gezondheidscrisis maar een politieke crisis.quote:Op zaterdag 18 december 2021 10:30 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ja dat werkte in Duitsland ook super goed.quote:Op zaterdag 18 december 2021 10:29 schreef Aventura het volgende:
Net naar de kapper geweest, sfeer was niet top. Weinig mensen die op het OMT gaan stemmen bij de volgende verkiezingen.- verwijderd door admin -![]()
Het gaat ook om het psychische effect, je voelt je veiliger met een booster. Oftewel minder angst.quote:Op zaterdag 18 december 2021 10:32 schreef Confetti het volgende:
[..]
Het is ook helemaal niet zeker in hoeverre die boosters gaan werken. Kans is niet verwaarloosbaar dat die prik vrijwel zinloos is. Engeland zit op 50% geboosterd (waaronder groot deel risicogroepen) maar gaat toch flink los.
Ik vind het wel een beetje zwak dat men vasthoudt aan een verkeerd boostersysteem en dan maar met een lockdown, tot iedereen een booster heeft gehad, het probeert goed te maken.![]()
quote:Op zaterdag 18 december 2021 10:34 schreef groenen het volgende:
Net naar de kapper geweest, sfeer was niet top. Weinig mensen die op het OMT gaan stemmen bij de volgende verkiezingen.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Nou voorlopig is alles nog open dus tja.quote:Op zaterdag 18 december 2021 10:33 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ja dat werkte in Duitsland ook super goed.'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
We hebben ook nog iets als immuun geheugen (ik weet het dat is iets wat alleen nog bestond voor corona lijkt het soms).quote:Op zaterdag 18 december 2021 10:33 schreef Molo het volgende:
[..]
3 maanden minimaal tussen laatste positieve test of prik en deze
Wil niet zeggen dat je elk jaar vier boosters krijgt.
Al zullen volgende boosters vast komen ja.
Hopelijk uiteindelijk alleen voor de griepprikgroep![]()
Hou toch op met dit soort onzin. Als per direct FFP2 maskers verplicht werden, gingen we net zo goed vanavond in een harde lockdown. Compleet achterlijk idee dat dat een lockdown zou voorkomen.quote:Op zaterdag 18 december 2021 10:33 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Een harde lockdown is veel beter inderdaad.![]()
het is een gezondheidscrisis waar de politiek nog steeds geen grip op heeftquote:Op zaterdag 18 december 2021 10:33 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Oftwel, wat al heel lang duidelijk is: Dit is geen gezondheidscrisis maar een politieke crisis.![]()
Er komen om die reden ook speciale Omikron-vaccins.quote:Op zaterdag 18 december 2021 10:32 schreef Confetti het volgende:
[..]
Het is ook helemaal niet zeker in hoeverre die boosters gaan werken. Kans is niet verwaarloosbaar dat die prik vrijwel zinloos is. Engeland zit op 50% geboosterd (waaronder groot deel risicogroepen) maar gaat toch flink los.
https://www.politico.eu/a(...)for-omicron-variant/
Dus over een maand weer een prik halen.blablablabla![]()
Zal vast komen door de maskers en niet de boosters. We zijn gewoon het lachertje van Europa met weer in lockdownquote:Op zaterdag 18 december 2021 10:34 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Nou voorlopig is alles nog open dus tja.blablablabla![]()
dat redden ze niet maar zal vanaf de zomer wel beschikbaar zijn, die boosters zijn puur om tijd te winnenquote:Op zaterdag 18 december 2021 10:35 schreef Elan het volgende:
[..]
Er komen om die reden ook speciale Omikron-vaccins.
Dus over een maand weer een prik halen.![]()
Als je niets doet voorkom je die sowieso niet. Alles afserveren en vervolgens verbolgen zijn dat er een harde lockdown komt, tja.quote:Op zaterdag 18 december 2021 10:34 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Hou toch op met dit soort onzin. Als per direct FFP2 maskers verplicht werden, gingen we net zo goed vanavond in een harde lockdown. Compleet achterlijk idee dat dat een lockdown zou voorkomen.'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Hetzelfde RIVM wat van de week eindelijk het belang van ventilatie toe gaf.quote:Op zaterdag 18 december 2021 10:24 schreef DireStraits7 het volgende: [..] Kun je jouw modellen delen die het blijkbaar beter doen en o.b.v. jij kunt concluderen dat de zorgen overdreven zijn? Lijkt me interessant om daarvan te leren.
https://www.nu.nl/coronav(...)gen-te-beperken.html
Na 1,5 jaar! Weet je nog hoe jij 1,5 jaar geleden ook iedereen aan viel die dat zei? Zelfde argumenten als nu.
Onder het mom van het rivm is heilig en moeten we alles altijd blind geloven en ontzag voor ze hebben want experts. Het wiel wordt weer eens opnieuw uitgevonden.
Had je dat ftm artikel gelezen over de waardeloze wetenschap achter het belang van de QR code?
https://www.ftm.nl/artikelen/basis-qr-code-twijfelachtig
Hoezo vertrouwen we nog op een kompas wat er altijd naast zit?
Maar blijf vooral in de bres springen voor het rivm en omt zoals altijd.![]()
En dan over 3 maanden weer een nieuwe variant en whoops, weer een nieuw prikje. We staan straks elke maand een booster of nieuw vaccin te halenquote:Op zaterdag 18 december 2021 10:35 schreef Elan het volgende:
[..]
Er komen om die reden ook speciale Omikron-vaccins.
Dus over een maand weer een prik halen..
Ik blijf een beetje hangen in 'oke, die booster pak ik nog, maar ik twijfel over alles wat erna komt'.![]()
Hoe milder de variant, hoe harder de lockdown. #persco
https://twitter.com/petervlemmix/status/1472135220870717440?s=21![]()
If needed in 100 days staat er, maar goed dan zit je nog in fucking maartquote:Op zaterdag 18 december 2021 10:36 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat redden ze niet maar zal vanaf de zomer wel beschikbaar zijn, die boosters zijn puur om tijd te winnenblablablabla![]()
Ja bedankt Peterquote:Op zaterdag 18 december 2021 10:37 schreef Johannes788 het volgende:
Hoe milder de variant, hoe harder de lockdown. #persco
https://twitter.com/petervlemmix/status/1472135220870717440?s=21VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Trouwens nog een dingetje om rekening mee te houden bij de cijfers uit het VK: in verhouding groot gedeelte van de bevolking daar heeft AZ gehad, en dat heeft beduidend minder effectiviteit tegen de Omicron-variant.
Cijfers uit Denemarken en Israël zijn dus interessanter om te volgen voor ons denk ik.![]()
Ik las inderdaad dat ze in maart iets beschikbaar willen hebben, maar dat het daarna nog wel 3 maanden kon duren voor er iets van massaproductie op gang kwam.quote:Op zaterdag 18 december 2021 10:38 schreef Elan het volgende:
[..]
If needed in 100 days staat er, maar goed dan zit je nog in fucking maart
Forum Opties Forumhop: Hop naar: