SPOILER: HontOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Linkjes voor informatieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Heb ik covid, perziksap of griep? (laat je sowieso testen!)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Informatie over dagcijfersOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Varianten waaronder OmicronOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Gedragsregels in dit topic:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.bronquote:In de laatste acht weken was daarmee de kans om als volledig gevaccineerd persoon met het coronavirus in het ziekenhuis te worden opgenomen 12,5 keer lager dan voor een niet-gevaccineerde. Voor opname op de IC was die kans als volledig gevaccineerde 25 keer zo klein.![]()
![]()
Het zou me niks verbazen als dit OMT advies de wereld is geslingerd om vervolgens met alle gemak wat minder strenge maatregelen door te voeren. Iedereen opgelucht dat het mee valt.. missie geslaagd.![]()
Mijn nicht haar schoonouders beiden in de tachtig hebben Corona gekregen na de boosterprik. Goh wat helpt dat boosteren goed!![]()
Dit denken. 🥸quote:Op zaterdag 18 december 2021 09:01 schreef wpor het volgende:
Het zou me niks verbazen als dit OMT advies de wereld is geslingerd om vervolgens met alle gemak wat minder strenge maatregelen door te voeren. Iedereen opgelucht dat het mee valt.. missie geslaagd.![]()
Daar staat dit kabinet niet om bekend. Paniekvoetbal it is!quote:Op zaterdag 18 december 2021 09:01 schreef wpor het volgende:
Liggen ze op de IC nu?quote:Op zaterdag 18 december 2021 09:02 schreef quirina het volgende:
Mijn nicht haar schoonouders beiden in de tachtig hebben Corona gekregen na de boosterprik. Goh wat helpt dat boosteren goed!![]()
Je weet niet meer hoe jong zijn was? En dat zo'n kerstdiner een van de hoogtepunten van het jaar was? Alles was al geschrapt of was in aangepaste vorm georganiseerd. Het basisonderwijs had daar afgelopen week wat tijd voor, maar het middelbaar onderwijs niet. Da's zuur voor de kinderen.quote:Op zaterdag 18 december 2021 08:58 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
Je druk maken om een kerstontbijt. Humor.Ik vind het vooral vervelend voor de studenten en de voortgang van hun afstudeerprojecten. Ik dacht dat de consensus was dat jongeren zo min mogelijk onder de maatregelen te lijden moesten hebben.quote:
Sodeju, de boel is hier heel rap nog verder verzuurd.I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.![]()
Hey, iemand die het niet snapt. Dat is zeldzaam hier.quote:Op zaterdag 18 december 2021 09:02 schreef quirina het volgende:
Alsof mensen hun plannen voor de feestdagen nu massaal gaan schrappen. Zelfs de meest keurige mensen vinden het wel eens mooi geweest en vinden het ook onzin nu ze toch al gevaccineerd zijn.Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek![]()
Pfizer verwacht dat wereld tot zeker 2024 last houdt van corona
Farmaceut Pfizer denkt dat de coronapandemie nog zeker tot 2024 duurt. Die verwachting sprak de geneesmiddelenfabrikant uit in een conferencecall met beleggers. Samen met het Duitse BioNTech begint het Amerikaanse bedrijf binnenkort een onderzoek naar vaccinatie van kinderen van een half tot vier jaar met drie inentingen.
Pfizer onderzoekt nu bij alle leeftijdsgroepen onder de 16 jaar hoe drie inentingen werken. Bij kinderen tussen de 2 en 4 zorgde een kuur met slechts twee inentingen voor een veel zwakkere immuunreactie dan verwacht, zo kwam onlangs naar voren uit onderzoek.
"Data laten zien dat de booster impact heeft en dat ons vaccin het beste werkt als standaard drie doses worden gebruikt", zei Mikael Dolsten, wetenschappelijk directeur bij Pfizer. Als onderzoek uitwijst dat de drie doses peuters beschermen tegen het coronavirus, wil het bedrijf daarvoor een noodvergunning aanvragen bij de Amerikaanse geneesmiddelenautoriteit FDA . Die aanvraag wordt ergens in de eerste helft van 2022 verwacht.
Het bedrijf verwacht dat zijn vaccin volgend jaar 31 miljard dollar, omgerekend 27,5 miljard euro, aan omzet oplevert. Als door de nieuwe omikronvariant van het coronavirus aangepaste inentingen nodig zijn, zou de opbrengst van het vaccin nog hoger kunnen uitvallen.
Nog minimaal 3 jaar. Hou vol
Bron: telegraaf![]()
De wereld is veranderd door corona en zal nooit meer hetzelfde worden. Dan is zeuren om een kerstontbijt vrij naief.quote:Op zaterdag 18 december 2021 09:03 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Je weet niet meer hoe jong zijn was? En dat zo'n kerstdiner een van de hoogtepunten van het jaar was? Alles was al geschrapt of was in aangepaste vorm georganiseerd. Het basisonderwijs had daar afgelopen week wat tijd voor, maar het middelbaar onderwijs niet. Da's zuur voor de kinderen.
[..]
Ik vind het vooral vervelend voor de studenten en de voortgang van hun afstudeerprojecten. Ik dacht dat de consensus was dat jongeren zo min mogelijk onder de maatregelen te lijden moesten hebben.
Sodeju, de boel is hier heel rap nog verder verzuurd.![]()
Het verbod op de verkoop van alcohol na 20:00 zal het virus de definitieve mokerslag geven."Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life![]()
Zie hier het verdienmodelquote:Op zaterdag 18 december 2021 09:05 schreef Johannes788 het volgende:
Pfizer verwacht dat wereld tot zeker 2024 last houdt van corona
Farmaceut Pfizer denkt dat de coronapandemie nog zeker tot 2024 duurt. Die verwachting sprak de geneesmiddelenfabrikant uit in een conferencecall met beleggers. Samen met het Duitse BioNTech begint het Amerikaanse bedrijf binnenkort een onderzoek naar vaccinatie van kinderen van een half tot vier jaar met drie inentingen.
Pfizer onderzoekt nu bij alle leeftijdsgroepen onder de 16 jaar hoe drie inentingen werken. Bij kinderen tussen de 2 en 4 zorgde een kuur met slechts twee inentingen voor een veel zwakkere immuunreactie dan verwacht, zo kwam onlangs naar voren uit onderzoek.
"Data laten zien dat de booster impact heeft en dat ons vaccin het beste werkt als standaard drie doses worden gebruikt", zei Mikael Dolsten, wetenschappelijk directeur bij Pfizer. Als onderzoek uitwijst dat de drie doses peuters beschermen tegen het coronavirus, wil het bedrijf daarvoor een noodvergunning aanvragen bij de Amerikaanse geneesmiddelenautoriteit FDA . Die aanvraag wordt ergens in de eerste helft van 2022 verwacht.
Het bedrijf verwacht dat zijn vaccin volgend jaar 31 miljard dollar, omgerekend 27,5 miljard euro, aan omzet oplevert. Als door de nieuwe omikronvariant van het coronavirus aangepaste inentingen nodig zijn, zou de opbrengst van het vaccin nog hoger kunnen uitvallen.
Nog minimaal 3 jaar. Hou vol
Bron: telegraafFuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto![]()
Tsjah ik heb nooit gesnapt waarom ze voor die effectief vier dagen niet ook het VO al meegenomen hebben.Where law ends, tyrrany begins.![]()
Je bekommeren om de ontwikkeling van jongeren en voor hen belangrijke, vormende momenten is niet 'zeuren'. Je lijkt vrij weinig te hebben opgestoken de afgelopen twee jaren.quote:Op zaterdag 18 december 2021 09:06 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
De wereld is veranderd door corona en zal nooit meer hetzelfde worden. Dan is zeuren om een kerstontbijt vrij naief.
Bovendien heb ik altijd alle begrip gehad voor de maatregelen, maar meestal zag je die minstens een paar dagen tevoren aankomen zodat je voorbereidingen kon treffen. Hopelijk gebeurt dat in dit geval ook en gaan het onderwijs niet maandag al op slot.I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.![]()
Het virus is het probleem niet. Wel hoe we als samenleving er mee om gaan.quote:Op zaterdag 18 december 2021 09:07 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ja, ze hebben Omikron er speciaal voor ontwikkeld![]()
2 prikken zouden voldoende zijnquote:Op zaterdag 18 december 2021 09:07 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ja, ze hebben Omikron er speciaal voor ontwikkeld
Waarom is dat boosteren nodig?Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto![]()
Klap in het serene vergezicht van het Drielandenpunt.quote:Op zaterdag 18 december 2021 09:00 schreef asco het volgende:
Zo een kwartiertje via Nederland naar Duitsland rijden om goedkoop kerstinkopen te doen en te tanken. Vanavond om 19 uur naar het restaurant in België.
Grensbewoner zijn.![]()
Maandag is alles dicht. Inclusief scholen. Alles gaat dicht vanaf morgen namelijk. Behalve supermarkten en de kruidvat.quote:Op zaterdag 18 december 2021 09:08 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Je bekommeren om de ontwikkeling van jongeren en voor hen belangrijke, vormende momenten is niet 'zeuren'. Je lijkt vrij weinig te hebben opgestoken de afgelopen twee jaren.
Bovendien heb ik altijd alle begrip gehad voor de maatregelen, maar meestal zag je die minstens een paar dagen tevoren aankomen zodat je voorbereidingen kon treffen. Hopelijk gebeurt dat in dit geval ook en gaan het onderwijs niet maandag al op slot.![]()
"Om een stormloop op winkels en restaurants voor te zijn, zouden de nieuwe maatregelen zondag al moeten ingaan."
Die stormloop komt dan toch vandaag?Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.![]()
Kerstontbijt is belangrijk voor ontwikkeling jongeren? Weer wat geleerdquote:Op zaterdag 18 december 2021 09:08 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Je bekommeren om de ontwikkeling van jongeren en voor hen belangrijke, vormende momenten is niet 'zeuren'. Je lijkt vrij weinig te hebben opgestoken de afgelopen twee jaren.
Bovendien heb ik altijd alle begrip gehad voor de maatregelen, maar meestal zag je die minstens een paar dagen tevoren aankomen zodat je voorbereidingen kon treffen. Hopelijk gebeurt dat in dit geval ook en gaan het onderwijs niet maandag al op slot.![]()
Wat het nieuwe kabinet wil dus...quote:Op zaterdag 18 december 2021 09:00 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Zorgcapaciteit verhogen en vooral niet bezuinigen?zeer vocale Trump hater - VEM2012![]()
Vandaag is gonna be mad :pquote:Op zaterdag 18 december 2021 09:10 schreef Arcee het volgende:
"Om een stormloop op winkels en restaurants voor te zijn, zouden de nieuwe maatregelen zondag al moeten ingaan."
Die stormloop komt dan toch vandaag?![]()
Je hoeft je kinderen die troep niet in te laten spuiten. Kinderen hebben een goed afweersysteem en kunnen natuurlijke immuniteit opbouwen.
Ook gezonde volwassenen die geen problemen hebben met hun afweer hoeven geen derde vierde vijfde etc prikken. Het werkt niet.![]()
Ja, absoluut. De sociale processen in de klas zijn cruciaal voor het leerproces.quote:Op zaterdag 18 december 2021 09:10 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
Kerstontbijt is belangrijk voor ontwikkeling jongeren? Weer wat geleerdI make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.![]()
Alles in het leven is naief behalve Corona.quote:Op zaterdag 18 december 2021 09:06 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
De wereld is veranderd door corona en zal nooit meer hetzelfde worden. Dan is zeuren om een kerstontbijt vrij naief.
ALL HAIL THE MIGHTY VIRUS´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
Als ze om 15:00 het bekend maken, knappe gozer als je dan nog snel uit eten kunt of naar de Zeeman...quote:Op zaterdag 18 december 2021 09:10 schreef Arcee het volgende:
Die stormloop komt dan toch vandaag?zeer vocale Trump hater - VEM2012![]()
Voorspelling: ze gaan het land oproepen zich te boosteren, als dan half januari zo’n 70-75% dat heeft gedaan worden de maatregelen verlengd omdat er toch echt teveel ongeboosterden zijn
JaapGodVBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Gegeven dat je als overheid voor vrijheidsbeperking kiest, is pro-actief ingrijpen slimmer is dan adhoc. Er gaat ook meer politieke durf van uit, dan wachten tot je door de realiteit wordt ingehaald. Ik wens het nieuwe kabinet succes met het verdedigen van dit beleid.
Verder heb ik de officiele communicatie niet gevolgd, maar bekruipt ook wel het idee dat het goed uit komt om nu even alles een paar weken helemaal dicht te gooien en daarna met veel (gespeelde?) tweespalt weer heropenen, waarbij 2G wordt als noodzakelijke voorwaarde wordt gepresenteerd voor deze heropening. Als het ware als een hommage aan Hugo, die tegen die tijd de post verlaten zal hebben.Sui cuique mores fingunt fortunam![]()
Oké, Willem...quote:Op zaterdag 18 december 2021 09:10 schreef quirina het volgende:
Je hoeft je kinderen die troep niet in te laten spuiten. Kinderen hebben een goed afweersysteem en kunnen natuurlijke immuniteit opbouwen.
Ook gezonde volwassenen die geen problemen hebben met hun afweer hoeven geen derde vierde vijfde etc prikken. Het werkt niet.zeer vocale Trump hater - VEM2012![]()
Ben al 35 jaar op deze aardbol.quote:Op zaterdag 18 december 2021 09:11 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ja, absoluut. De sociale processen in de klas zijn cruciaal voor het leerproces.
Nog geen 1 keer aan kerstontbijt op school terug gedacht in tijd vroeger. Wel aan hutjes bouwen, voetballen en andere mooie zaken.![]()
Bij dertigplussers is het vaak idd zo dat leuke activiteiten (geschikt voor die leeftijdsdoelgroep) later eventueel nog wel ingehaald kunnen worden.quote:Op zaterdag 18 december 2021 09:08 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dat is bij jongeren een stuk lastiger. Voor ze er erg in hebben zijn ze al aan de oude kant om belangrijke en/of vormende dingen die ze door corona misten in te halen. En er is gewoon een bepaalde route die op jonge leeftijd doorgaans gevolgd wordt, op weg naar volwassenheid, die nu helemaal door de war gaat.![]()
Inderdaad - het bevestigt wel weer het beeld dat het kabinet steeds erg laat is. Maar goed, dat werd weken geleden al gezegd.quote:Op zaterdag 18 december 2021 09:11 schreef GemMagic het volgende:
Gegeven dat je als overheid voor vrijheidsbeperking kiest, is pro-actief ingrijpen slimmer is dan adhoc. Er gaat ook meer politieke durf van uit, dan wachten tot je door de realiteit wordt ingehaald. Ik wens het nieuwe kabinet succes met het verdedigen van dit beleid.I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.![]()
Die kinderen moeten zich maar gewoon realiseren dat die sociale processen zo niet meer werken in het nieuwe normaal.quote:Op zaterdag 18 december 2021 09:11 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ja, absoluut. De sociale processen in de klas zijn cruciaal voor het leerproces.
En dat we het samen doen."Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life![]()
Als het voor jou niet opgaat zal het wel niet waar zijn, he?quote:Op zaterdag 18 december 2021 09:12 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
Ben al 35 jaar op deze aardbol.
Nog geen 1 keer aan kerstontbijt op school terug gedacht in tijd vroeger. Wel aan hutjes bouwen, voetballen en andere mooie zaken.I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.![]()
Ja,je weet nu al dat dat te weinig is als Wuhan minimaal 85% vereiste.quote:Op zaterdag 18 december 2021 09:11 schreef Caland het volgende:
Voorspelling: ze gaan het land oproepen zich te boosteren, als dan half januari zo’n 70-75% dat heeft gedaan worden de maatregelen verlengd omdat er toch echt teveel ongeboosterden zijn
JaapGodzeer vocale Trump hater - VEM2012![]()
Ze roepen maar!quote:Op zaterdag 18 december 2021 09:11 schreef Caland het volgende:
JaapGod
Maar wij komen niet.![]()
2 prikken leken in de eerste studies voldoende voor initiële bescherming. Op dat moment wist niemand nog hoe lang die bescherming aan zou houden en of er door nieuwe varianten een nieuw onderzoek naar de bescherming nodig zou zijn.quote:Op zaterdag 18 december 2021 09:08 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
2 prikken zouden voldoende zijn
Waarom is dat boosteren nodig?
Het zijn dit soort domme oneliners die door mensen als jij de wereld ingeslingerd worden die zorgen voor verder onbegrip en polarisatie in de discussie.![]()
Ik denk helemaal niet terug aan mijn schooltijd.quote:Op zaterdag 18 december 2021 09:12 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
Nog geen 1 keer aan kerstontbijt op school terug gedacht in tijd vroeger. Wel aan hutjes bouwen, voetballen en andere mooie zaken.
Misschien moeten we school dan maar afschaffen...zeer vocale Trump hater - VEM2012![]()
Verwacht je een stormloop?quote:Op zaterdag 18 december 2021 09:14 schreef Scrummie het volgende:
Supermarkt was rustig trouwens, blij dat ik vrij op tijd ben gegaan.
Iedereen weet inmiddels wel welke winkels openblijven...zeer vocale Trump hater - VEM2012![]()
Het werkt op een psychologische manier. Net als wanneer je als ouder eerst zelf een hapje neemt wanneer je (kleine) kind niet wilt eten.quote:Op zaterdag 18 december 2021 09:10 schreef quirina het volgende:
Ook gezonde volwassenen die geen problemen hebben met hun afweer hoeven geen derde vierde vijfde etc prikken. Het werkt niet.
Nu is de vraag natuurlijk of je de Nederlandse bevolking als baby's of peuters dient te behandelen. Het is antwoord is vrij onduidelijk als ik hier soms de reacties lees.´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
Ik wel. Mooiste kleren aan, lekkerste dingen mee. Lekker veel kanen wat je thuis op een normale dag niet deed. Kerst op de basisschool vond ik altijd geweldig. In het donker adventkaarsjes aansteken, de musical...quote:Op zaterdag 18 december 2021 09:12 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
Nog geen 1 keer aan kerstontbijt op school terug gedacht in tijd vroeger. Wel aan hutjes bouwen, voetballen en andere mooie zaken.![]()
Just skip all the layers and go straight to the crazy!![]()
Ik denk nooit terug aan mijn eerste keer sex. Misschien sex ook maar afschaffen.quote:Op zaterdag 18 december 2021 09:15 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ik denk helemaal niet terug aan mijn schooltijd.
Misschien moeten we school dan maar afschaffen...![]()
Ik had er vroeger op de basisschool al een gruwelijke schijthekel aan.quote:Op zaterdag 18 december 2021 09:11 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Als we nu met het bedrijf waar ik werkzaam ben naar een restaurant gaan om daar te vreten met Kerst, dan hoeft dat voor mij echt niet hoor. Het zijn collega’s niet mijn vrienden, dierbaren of familie. Tief op met die zgn. gemaakte gezellige Kerst-ellende.
Was getekend Scrooge…![]()
Ja eigenlijk wel.quote:Op zaterdag 18 december 2021 09:16 schreef Wantie het volgende:
[..]
Verwacht je een stormloop?
Iedereen weet inmiddels wel welke winkels openblijven...
En dat laatste klopt, maar iedereen wist vorig jaar ook dat het toiletpapier gewoon leverbaar zou blijven.![]()
Tegen Wuhan.quote:Op zaterdag 18 december 2021 09:08 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
2 prikken zouden voldoende zijnOmdat 2 prikken niet voldoende zijn tegen Omikron.quote:Waarom is dat boosteren nodig?zeer vocale Trump hater - VEM2012![]()
Ik regelmatig, matzes zijn traumatiserend smerig.quote:Op zaterdag 18 december 2021 09:12 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
Nog geen 1 keer aan kerstontbijt op school terug gedacht in tijd vroeger.![]()
Kerst is echt een ongelooflijk gemaakt rukfeest voor emotionele dwergen.quote:Op zaterdag 18 december 2021 09:16 schreef tja77 het volgende:
[..]
Ik had er vroeger op de basisschool al een gruwelijke schijthekel aan.
Als we nu met het bedrijf waar ik werkzaam ben naar een restaurant gaan om daar te vreten met Kerst, dan hoeft dat voor mij echt niet hoor. Het zijn collega’s niet mijn vrienden, dierbaren of familie. Tief op met die zgn. gemaakte gezellige Kerst-ellende.
Was getekend Scrooge…![]()
Klopt. Dat geldt voor veel kinderen en jongeren, want er zijn veel eerste en enige keren. Voor een kind dat in de brugklas zit, zijn de sociale activiteiten bijvoorbeeld belangrijk omdat er nog volop sprake is van groeps- en vriendschapsvorming. Ik herinner me nog heel goed m'n allereerste schoolfeest. Voor m'n zoon, brugklasser, was dat feest al geschrapt.quote:Op zaterdag 18 december 2021 09:12 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Bij dertigplussers is het vaak idd zo dat leuke activiteiten (geschikt voor die leeftijdsdoelgroep) later eventueel nog wel ingehaald kunnen worden.
Dat is bij jongeren een stuk lastiger. Voor ze er erg in hebben zijn ze al aan de oude kant om belangrijke en/of vormende dingen die ze door corona misten in te halen. En er is gewoon een bepaalde route die op jonge leeftijd doorgaans gevolgd wordt, op weg naar volwassenheid, die nu helemaal door de war gaat.I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.![]()
Nee, waarom een stormloop op supermarkten wanneer die zowat als enige winkels open zullen blijven.quote:Op zaterdag 18 december 2021 09:16 schreef Wantie het volgende:
[..]
Verwacht je een stormloop?
Iedereen weet inmiddels wel welke winkels openblijven...
Neem aan dat 90% van de Nederlanders gewoon braaf thuis zal blijven.´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
Je zal maar in je studententijd zitten. Straks 3 van de 4 jaar naar de klote.quote:Op zaterdag 18 december 2021 09:12 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Bij dertigplussers is het vaak idd zo dat leuke activiteiten (geschikt voor die leeftijdsdoelgroep) later eventueel nog wel ingehaald kunnen worden.
Dat is bij jongeren een stuk lastiger. Voor ze er erg in hebben zijn ze al aan de oude kant om belangrijke en/of vormende dingen die ze door corona misten in te halen. En er is gewoon een bepaalde route die op jonge leeftijd doorgaans gevolgd wordt, op weg naar volwassenheid, die nu helemaal door de war gaat.Just skip all the layers and go straight to the crazy!![]()
Ja dat is al een paar weken zo inderdaad.quote:Op zaterdag 18 december 2021 09:19 schreef Bottomleftone het volgende:
Mijn vriendin geeft al aan dat ze dicht gaan na 17.00 uur (grote winkelketen)komende wekenVBL SC influencer
Left, right, behind![]()
En volgend jaar een nieuwe variant, waar je je maandelijks tegen moet laten vaccineren.quote:Op zaterdag 18 december 2021 09:17 schreef Wantie het volgende:
[..]
Tegen Wuhan.
[..]
Omdat 2 prikken niet voldoende zijn tegen Omikron.
En het jaar erop de killervariant, waar je elke week een booster voor moet halen.![]()
Vooralsnog was het gelukkig een vrij normaal studiejaar.quote:Op zaterdag 18 december 2021 09:19 schreef ZarB het volgende:
[..]
Je zal maar in je studententijd zitten. Straks 3 van de 4 jaar naar de klote.I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.![]()
Hoezo slimmer? Dan blijf je juist voor altijd in de maatregelpavlov hangen.quote:Op zaterdag 18 december 2021 09:11 schreef GemMagic het volgende:
Gegeven dat je als overheid voor vrijheidsbeperking kiest, is pro-actief ingrijpen slimmer is dan adhoc. Er gaat ook meer politieke durf van uit, dan wachten tot je door de realiteit wordt ingehaald. Ik wens het nieuwe kabinet succes met het verdedigen van dit beleid.
Verder heb ik de officiele communicatie niet gevolgd, maar bekruipt ook wel het idee dat het goed uit komt om nu even alles een paar weken helemaal dicht te gooien en daarna met veel (gespeelde?) tweespalt weer heropenen, waarbij 2G wordt als noodzakelijke voorwaarde wordt gepresenteerd voor deze heropening. Als het ware als een hommage aan Hugo, die tegen die tijd de post verlaten zal hebben.
In het VK zijn ze vanaf de zomer met opzet terughoudend geweest. De randjes opgezocht zodat ze wisten waar ze aan toe waren. En als er dan al een keer nood aan de man is dan vallen maatregelen ook veel beter te verkopen. Ipv dat je er continu in blijft hangen zoals hier.I'll give you something to do![]()
Definitief op slotquote:Op zaterdag 18 december 2021 09:19 schreef Caland het volgende:
[..]
Ja dat is al een paar weken zo inderdaad.echt dicht
![]()
Met het gemaakte ben ik het eens. Dat overdreven zoete gedoe is niks voor me. Ik gedraag me tijdens die dagen gewoon volwassen tegenover al die mensen die dat allemaal zo geweldig vinden, maar denk er ondertussen wel het mijne van.quote:Op zaterdag 18 december 2021 09:16 schreef tja77 het volgende:
[..]
Ik had er vroeger op de basisschool al een gruwelijke schijthekel aan.
Als we nu met het bedrijf waar ik werkzaam ben naar een restaurant gaan om daar te vreten met Kerst, dan hoeft dat voor mij echt niet hoor. Het zijn collega's niet mijn vrienden, dierbaren of familie. Tief op met die zgn. gemaakte gezellige Kerst-ellende.
Was getekend Scrooge...
Aardig zijn tegen je medemens kan je ook de andere 363 dagen van het jaar.![]()
Alles voor de big pharmaquote:Op zaterdag 18 december 2021 09:19 schreef tja77 het volgende:
[..]
En volgend jaar een nieuwe variant, waar je je maandelijks tegen moet laten vaccineren.
En het jaar erop de killervariant, waar je elke week een booster voor moet halen.![]()
Je denkt dat ik het over het virus heb?quote:Op zaterdag 18 december 2021 08:58 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nee, de zorg hobbelt 2-3 weken achter de besmettingen aan ..
Logisch dat die niet binnen een dag verschil merken.
Ik denk dat er vanavond flinke reuring is en dat gaat vaak gepaard met ambulances en spoedeisende hulp. Er is meer dan corona he?Go hard or go home![]()
Maarre, deze boy gaat nog even snel naar de bieb. Moet de boeken eigenlijk de 21e inleveren maar iets zegt me dat hij dan dicht is, en tegen de tijd dat hij weer open gaat zullen we wel in de lente van 2022 zitten. Ik groei alvast preventief mee met de maatregelen.![]()
Ik heb zelf last van bijwerkingen gehad hoofdpijn en problemen met mijn menstruatie. Heel veel vrouwen ervaren dezelfde problemen. Denk je dan dat het gezond is voor een kind in de groei om die troep in te laten spuiten?quote:Op zaterdag 18 december 2021 09:16 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Het werkt op een psychologische manier. Net als wanneer je als ouder eerst zelf een hapje neemt wanneer je (kleine) kind niet wilt eten.
Nu is de vraag natuurlijk of je de Nederlandse bevolking als baby's of peuters dient te behandelen. Het is antwoord is vrij onduidelijk als ik hier soms de reacties lees.
Dat doe je je kind niet aan!
Er vallen jonge sporters dood neer na de spuit en dan wil je daar je kind risico op laten lopen?
Ze hebben geen last als ze Corona doormaken lijkt mij veel veiliger dan die prik. Artsen zeiden dat ook op tv. Kinderen hoeven geen vaccin die hebben een goed immuunsysteem.![]()
https://nos.nl/liveblog/2(...)ijdens-avondlockdownquote:Het is waarschijnlijk dat er vandaag al een nieuwe persconferentie gehouden wordt om de nieuwe coronamaatregelen bekend te maken, zeggen Haagse bronnen tegen de NOS. In de ochtend heeft het demissionaire kabinet overleg met de burgemeesters, in de middag is er extra kabinetsberaad over het laatste OMT-advies om zo snel mogelijk een harde lockdown in te voeren. Het is ook aannemelijk dat eventuele nieuwe maatregelen al in het weekend ingaan.
GEEN PANIEK!Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D![]()
Qua feesten en andere sociale dingen heb ik het over. De vrijheid die het studentenleven met zich meebrengt. Niet de hangen in de collegezaal. Dat is wat niemand bij blijftquote:Op zaterdag 18 december 2021 09:20 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Vooralsnog was het gelukkig een vrij normaal studiejaar.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!![]()
Dat is met Pasen toch? Matzes met kerst?quote:Op zaterdag 18 december 2021 09:17 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Ik regelmatig, matzes zijn traumatiserend smerig.![]()
Nou, voordeel van toiletpapier is dat dat zoveel ruimte inneemt dat de lege schappen en volle karren been mooi plaatje opleverden.quote:Op zaterdag 18 december 2021 09:17 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ja eigenlijk wel.
En dat laatste klopt, maar iedereen wist vorig jaar ook dat het toiletpapier gewoon leverbaar zou blijven.
Hier in de supermarkt waren andere afdelingen ook leeggedronken, zoals vlees, droogwaar, etc.
Of we toen wisten dat de belevering niet in gevaar zou komen weet ik niet.
Op het werk merk ik wel dat we afgelopen lastiger aan producten konden komen dan normaal.
Verder heb ik zelf voordat het hamsteren begon al extra ingeslagen, niet omdat ik schaarste verwachtte, maar rekening houdend met dat ik mogelijk ziek zou worden en dan afhankelijk ben van derden om aan voedsel etc te komen, die vervolgens niet bij je naar binnen mogen...zeer vocale Trump hater - VEM2012![]()
quote:Op zaterdag 18 december 2021 09:19 schreef Bottomleftone het volgende:
Mijn vriendin geeft al aan dat ze dicht gaan na 17.00 uur (grote winkelketen)komende weken
Dat is al weken zo.![]()
Pfizer abonnementjequote:Op zaterdag 18 december 2021 09:19 schreef tja77 het volgende:
[..]
En volgend jaar een nieuwe variant, waar je je maandelijks tegen moet laten vaccineren.
Ja, precies dat dus.quote:Op zaterdag 18 december 2021 09:21 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Met het gemaakte ben ik het eens. Dat overdreven zoete gedoe is niks voor me. Ik gedraag me tijdens die dagen gewoon volwassen tegenover al die mensen die dat allemaal zo geweldig vinden, maar denk er ondertussen wel het mijne van.
Aardig zijn tegen je medemens kan je ook de andere 363 dagen van het jaar.
Er zijn collega’s waarmee ik goed door 1 deur kan maar ook waarmee dat wat minder goed gaat. Moet ik daar schijnheilig gezellig mee doen omdat het Kerst is?
Geef me mijn Kerstpakket en ik vier die ellende met de mensen waar ik wel om geef.![]()
He verrek joh, je hebt gelijk.quote:Op zaterdag 18 december 2021 09:22 schreef alpeko het volgende:
[..]
Dat is met Pasen toch? Matzes met kerst?
Roep ik niet alleen de toorn van omikron over me af, maar nu ook van God. Rip.![]()
![]()
Dat geloof ik onmiddellijk.quote:Op zaterdag 18 december 2021 09:22 schreef ZarB het volgende:
[..]
Qua feesten en andere sociale dingen heb ik het over. De vrijheid die het studentenleven met zich meebrengt. Niet de hangen in de collegezaal. Dat is wat niemand bij blijft
(Al geldt dat voor veel studenten niet. Die gaan naar colleges en willen dan z.s.m. naar huis om de spits voor te zijn. En 'huis' is dan het ouderlijk huis. De feestvierende, op zichzelf wonende student is niet meer de norm.)I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: