abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_202666486
Beste, mijn vriendin heeft vandaag helaas het vervelende nieuws gekregen, dat wegens een reorganisatie haar functie opgeheven wordt, en de plaatsingcomissie heeft besloten dat zij ( als enige van haar afdeling, met de meeste kennis in huis van de systemen bijvoorbeeld) overtallig wordt verklaard.

Heel zuur, omdat we op 3 januari de sleutel krijgen voor ons koophuis. Het bedrijf telt duizenden medewerkers, ze kan altijd ‘proberen’ intern te solliciteren op een andere functie binnen het bedrijf, maar of je zelf wilt werken bij een bedrijf die zo met je omgaat na 5 + jaar dienstverband is de vraag.

Ze wordt - zoals het ernaar uit ziet nu - vanaf 1 maart vrijgesteld van werk, tot 31 mei volledig uitbetaald, hierna krijgt ze transitievergoeding van ongeveer 2 maandsalarissen, en daarna nog een aantal maanden WW. Dus op korte termijn hebben we geen financielle inpact en de vaste lasten zou ik ook in mijn eentje kunnen dragen.

Ze heeft nu nog niks getekend of wat dan ook, alleen in gesprek met haar direct leidinggevende.

Mijn vraag;

1: mag dit zomaar? Ze heeft wel een vast contract en de reorganisatie ging over ‘maximaal baanbehoud’
2. Kan ze hier iets tegen doen?
3. Is er iets juridisch wat ze eventueel moet ondernemen nu?

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 17-12-2021 17:26:34 ]
pi_202666665
quote:
14s.gif Op vrijdag 17 december 2021 17:25 schreef Vlaggenroof het volgende:
Ze heeft nu nog niks getekend of wat dan ook, alleen in gesprek met haar direct leidinggevende.

Mijn vraag;

1: mag dit zomaar? Ze heeft wel een vast contract en de reorganisatie ging over ‘maximaal baanbehoud’
Ook niets tekenen of mondeling toezeggen. Arbeidsrechtadvocaat of vakbond inschakelen. Is er een sociaal plan??
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_202666683
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 december 2021 17:34 schreef blomke het volgende:

[..]
Ook niets tekenen of mondeling toezeggen. Arbeidsrechtadvocaat of vakbond inschakelen. Is er een sociaal plan??
Er is een sociaal plan, maar geen lid van een vakbond of wat dan ook.
pi_202666745
Ze kan dus stoppen vanaf 1 maart en krijgt daarna toch nog ongeveer 5 maandsalarissen als 'bonus'.
Ik vind dat behoorlijk netjes, zou er zelf geen moeite mee hebben. Werk zat!
pindazakje
  vrijdag 17 december 2021 @ 17:43:38 #5
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_202666873
quote:
14s.gif Op vrijdag 17 december 2021 17:35 schreef Vlaggenroof het volgende:

[..]
Er is een sociaal plan, maar geen lid van een vakbond of wat dan ook.
Ik zou zodra het kan toch de vakbond bellen of ze advies/hulp kunnen bieden. Je hoeft niet altijd al lid te zijn.

Verder: kijk of er in het sociaal plan ook is opgenomen dat er juridische kosten vergoed worden.

Laat in ieder geval altijd van tevoren de vaststellingsovereenkomst juridisch nakijken.
The love you take is equal to the love you make.
pi_202666998
Er zal weinig aan te doen zijn. Want anders vragen ze gewoon ontslagvergunning bij UWV en die doen meestal niet moeilijk.

Eventueel kun je wel onderhandelen over de hoogte van de vergoeding. Misschien kun je er een maandje extra uitkrijgen of wat eerder vrijgesteld worden van werk.
No bitch to me
  Moderator vrijdag 17 december 2021 @ 17:59:39 #7
155227 crew  Guppy
dus
pi_202667136
Weet je of de reorganisatie om economische redenen is? En zo ja, is het afspiegelingsbeginsel gehanteerd?

Verder, de vaststellingsovereenkomst laten nakijken door een jurist op gebied van arbeidsrecht. Het is belangrijk dat die klopt, anders krijgt je vriendin geen WW.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_202667183
Ook al,ben je geen lid van een vakbond, kun je dit altijd worden. Als er meer werknemers bij deze reorganisatie worden ontslagen en ook (nog) geen lid zijn maar misschien nu wel willen worden, kunnen ze onderling afspreken om van dezelfde vakbond lid te worden.

Ruim 2 jaar geleden zat ik in een zelfde situatie waarbij de ondernemingsraad contact op had genomen met een aantal vakbonden, één daarvan reageerde dat als er genoeg leden waren ze bereid waren onderhandelingen te voeren. We zijn toen met de meeste mensen die het betrof lid geworden van die vakbond. Het ontslag konden ze niet voorkomen, wel betere voorwaarden (hogere ontslagvergoeding). Ons sociaal plan voorzag al in een goed outplacement traject, maar als dit bij je vriendin niet het geval is zou een vakbond dit bij onderhandelingen er mogelijk wel in kunnen krijgen.

Sowieso is het zaak de vaststellingsoverkomst te laten lezen door een jurist of advocaat, via je rechstbijstandsverzekering (als je dit hebt). Mogelijk wordt zoiets ook vergoed door het bedrijf, zou dan in het sociaal plan moeten staan.
pi_202667218
Als ze echt geen trek meer heeft in het bedrijf en dus ook niet intern solliciteren, zou ik sowieso meer ontslagvergoeding er uit gaan slepen.
Leuk dat ze haar vanaf maart betaalt laten gaan, maar dat is hun eigen keus en moet je niet zien als een gunst.

Vooral hameren op de feiten, kennis wat ze heeft, als enige weg, jarenlang uitstekende dienst.
pi_202667298
https://www.rijksoverheid(...)ls-ik-word-ontslagen

Kennelijk krijg je voor elke drie dienstjaren twee maandsalarissen aan transitievergoeding. Voor 5 (tegen de tijd van ontslag wellicht 6?) dienstjaren klinkt 2 maandsalarissen dan niet eens zo heel onredelijk, toch? Zeker niet als je ook nog drie maandsalarissen extra krijgt omdat je dan wel in dienst bent (en ook vakantiegeld en 13e maand opbouwt?) maar niet hoeft te werken.

quote:
0s.gif Op vrijdag 17 december 2021 18:06 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Als ze echt geen trek meer heeft in het bedrijf en dus ook niet intern solliciteren, zou ik sowieso meer ontslagvergoeding er uit gaan slepen.
Leuk dat ze haar vanaf maart betaalt laten gaan, maar dat is hun eigen keus en moet je niet zien als een gunst.
Daar moet dan natuurlijk ook wel een grond voor zijn. Je kunt altijd wel roepen dat je méér wil.

Op een positieve manier vertrekken (als dat nog kan) kan ook weer voordeel opleveren bij een volgende baan.

Maar goed, wel een rotsituatie natuurlijk.
  vrijdag 17 december 2021 @ 18:13:00 #11
486785 Pensioengenieter
Geen vrije tijd meer
pi_202667310
Ik zou eruit halen wat er te halen is. De relatie is nu toch al op scherp gezet, je wilt toch niet verder bij de volgende ronde ben je weer aan de beurt.
pi_202667316
quote:
2s.gif Op vrijdag 17 december 2021 18:11 schreef Waterdrinker het volgende:
https://www.rijksoverheid(...)ls-ik-word-ontslagen

Kennelijk krijg je voor elke drie dienstjaren twee maandsalarissen aan transitievergoeding. Voor 5 (tegen de tijd van ontslag wellicht 6?) dienstjaren klinkt 2 maandsalarissen dan niet eens zo heel onredelijk, toch? Zeker niet als je ook nog drie maandsalarissen extra krijgt omdat je dan wel in dienst bent (en ook vakantiegeld en 13e maand opbouwt?) maar niet hoeft te werken.
[..]
Daar moet dan natuurlijk ook wel een grond voor zijn. Op een positieve manier vertrekken (als dat nog kan) kan ook weer voordeel opleveren bij een volgende baan.

Maar goed, wel een rotsituatie natuurlijk.
Positieve manier.. dat werkt altijd maar 1 kant op.
Ik ben niet zo’n voorstander van “hart voor de zaak” tenzij het mijn eigen zaak is.
pi_202667434
Uit eigen ervaring is hier eigenlijk weinig aan te doen bij een reorganisatie. Ik ken de volledige situatie niet, maar heeft de werkgever ook geen hulp geboden bij sollicitatie naar een andere functie binnen hetzelfde bedrijf? Dat is tegenwoordig toch wel de norm.
pi_202668152
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 december 2021 17:37 schreef Hyaenidae het volgende:
Ze kan dus stoppen vanaf 1 maart en krijgt daarna toch nog ongeveer 5 maandsalarissen als 'bonus'.
Ik vind dat behoorlijk netjes, zou er zelf geen moeite mee hebben. Werk zat!
Nee ze krijgt 3 maanden.
Doe andere 2 is wettelijk verplicht ook al had je een contract voor bepaalde tijd.
Leuk die 3 maanden maar als je in moeilijke branche zit qua werk heb je daar niets aan natuurlijk.
Als het wel makkelijk is om ander werk te vinden, kan je natuurlijk even lekker geld pakken zo.

In zoverre is de markt nu wel gunstig.

Hoe is dat sociaal plan opgesteld? Vaak is het bijv in leeftijdschalen ingediend en kan het zijn dat de beter geschikten toch de pineut zijn.
En wil je echt ontslag tegenhouden of meer geld eruit halen? Vraag is of je bij zo'n werkgever moet willen blijven
Eerst denken, dan typen
pi_202668321
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 december 2021 19:12 schreef Piger het volgende:
als je in moeilijke branche zit qua werk
welke branche is dat?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_202668342
quote:
Beste, mijn vriendin heeft vandaag helaas het vervelende nieuws gekregen, dat wegens een reorganisatie haar functie opgeheven wordt, en de plaatsingscommissie heeft besloten dat zij ( als enige van haar afdeling, met de meeste kennis in huis van de systemen bijvoorbeeld) overtallig wordt verklaard.
Dat is vervelend! Echter is het feit dat ze de meeste kennis in huis heeft niet relevant in geval van een reorganisatie. Daar komen vaak andere dingen bij kijken.

quote:
Mijn vraag;

1. Nee, als het een reorganisatie ontslag betreft dan mag dat niet zomaar. De werkgever zal dan een ontslagvergunning moeten aanvragen bij het UWV en moet dan op basis van het afspiegelingsbeginsel bepalen welke werknemers ontslagen worden.
2. Ze kan bezwaar maken tegen haar ontslag bij het UWV (als het een reorganisatie ontslag is). Laat vooral checken of het afspiegelingsbeginsel goed is toegepast. Het UWV gaat dan beoordelen of het ontslag juist is.
3. Als ze rechtsbijstand heeft of lid is van een vakbond dan deze kwestie daar direct melden, zodat ze kunnen bijstaan in het vervolgtraject.

Aan de andere kant zal ze zich ook moeten bedenken of ze er wil blijven werken. Het is op dit moment wel een werknemersmarkt, dus het kan interessant zijn om betere ontslagvoorwaarden eruit te slepen en vanaf 1 juni ergens anders te beginnen na drie maanden betaald verlof. Hangt ook een beetje af van hoe makkelijk ze een andere baan kan vinden.
pi_202668518
Het mag niet zomaar, maar waarschijnlijk hebben ze zich wel ingedekt.

Sowieso zou ze een vaststellingsovereenkomst moeten krijgen en die zou ik wel even laten dubbelchecken door een advocaat of de vakbond. Je WW hangt er vanaf. Verder kan ze wel intern solliciteren en dat kan zelfs lucratief uitpakken, ik heb zelf wel eens gehad dat ik boventallig werd, vrijgesteld van werk, vervolgens weer aan het werk kon maar wel eerst mijn vrijstelling van werk moest uitzitten.

In het sociaal plan staat als het goed is of interne kandidaten voorrang krijgen, vaak is er wel ergens iets over vastgelegd. In de praktijk is dat bij grote bedrijven helaas niet zoveel waard, maar afhankelijk van hoe graag je een baan wil kan je je er misschien op beroepen.

Overigens ook iets om rekening mee te houden. Je hebt sowieso juridisch gezien bedenktijd: https://vaststellingsover(...)eenkomst-bedenktijd/ . Verder wordt vaak geadviseerd om te onderhandelen over de overeenkomst, maar mijn eigen ervaring is dat het een take it or leave it bod is waarbij je terugvalt op het wettelijk minimum als je niet akkoord gaat. Bij kleinere organisaties is er denk ik wel meer onderhandelingsruimte.

Overigens, als je geen vast contract hebt dan stroom je meestal zo de WW in en is de vaststellingsovereenkomst niet van toepassing.
pi_202668590
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 december 2021 19:24 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
welke branche is dat?
Evenementen?
Theater?
Eerst denken, dan typen
  vrijdag 17 december 2021 @ 19:47:53 #19
277627 Seven.
We are Borg.
pi_202668788
Ik zou proberen om vrijgesteld te worden van werk per 1 januari en gegarandeerd doorbetalen tot 31 mei (ook als ze voor die tijd een andere baan vindt) + 2 maanden ontslagvergoeding.
Resistance is futile.
  vrijdag 17 december 2021 @ 20:15:57 #20
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_202669527
Is er een OR?

Is er een sociaal plan?

Is er gespiegeld?

Niet zelf gaan onderhandelen; wat ze nu heeft is een eerste voorstel. Vraag bij de werkgever hoe juridische bijstand mbt dit gebeuren wordt vergoed. Ga er daarna mee naar een jurist.

Het is een zakelijk geschil/onderhandeling nu. Dat moet je niet zelf doen, als je zelf het onderwerp bent.
Dum de dum
pi_202670037
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2021 19:47 schreef Seven. het volgende:
Ik zou proberen om vrijgesteld te worden van werk per 1 januari en gegarandeerd doorbetalen tot 31 mei (ook als ze voor die tijd een andere baan vindt) + 2 maanden ontslagvergoeding.
Zou ik zeker doen als je makkelijk iets anders kan vinden. Die 2 maanden transitie vergoeding ook onvoorwaardelijk maken.
Eerst denken, dan typen
  zaterdag 18 december 2021 @ 10:18:41 #22
277627 Seven.
We are Borg.
pi_202678541
Het eerste bod is redelijk, maar zeker niet supergoed. Hier kan de partner van TS echt nog wel wat meer uit onderhandelen.

Probleem is vaak dat de medewerker er zelf vol emotie in staat, terwijl HR vooral de zakelijke kant ziet. Ga gewoon het gesprek aan met de intentie om als goede vrienden uit elkaar te gaan. Je gaat er sowieso uit, het heeft het geen zin om meer om er met gestrekt been in te gaan. En in goed overleg bereik je veel meer. Niet elke werkgever is er op uit om de medewerkers te naaien.

De arbeidsmarkt is prima. Ga gewoon onderhandelen. Geef aan dat je best mee wil werken, maar dit bod is gewoon best mager en het geeft geen garanties op het uitbetalen van die 5 maanden als er in die laatste tijd een andere baan gevonden wordt. Even kijken wat ze zeggen, jurist inschakelen kan alsnog als ze hun bod niet verbeteren.
Resistance is futile.
pi_202678632
2 maandsalarissen
2 maanden vrijstelling
6 maanden melding vooraf

Hier valt weinig meer uit te halen. Focus op de toekomst, maar je LinkedIn in orde en ga solliciteren.
.
pi_202679294
quote:
het geeft geen garanties op het uitbetalen van die 5 maanden als er in die laatste tijd een andere baan gevonden wordt.
Kun je uitleggen waarom dat zo is? Het starten van de nieuwe baan staat toch los van de VSO en het dienstverband bij de vorige werkgever?

Edit: ah, dat blijkt dus afhankelijk te zijn van wat er in de vso afgesproken wordt. Goed opletten dus TS wat er afgesproken wordt over het eventueel starten van een nieuwe baan tijdens de vrijstelling.

[ Bericht 14% gewijzigd door Wiedanwel op 18-12-2021 11:22:04 ]
  zaterdag 18 december 2021 @ 11:57:14 #25
277627 Seven.
We are Borg.
pi_202680060
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 december 2021 11:06 schreef Wiedanwel het volgende:

[..]
Kun je uitleggen waarom dat zo is? Het starten van de nieuwe baan staat toch los van de VSO en het dienstverband bij de vorige werkgever?

Edit: ah, dat blijkt dus afhankelijk te zijn van wat er in de vso afgesproken wordt. Goed opletten dus TS wat er afgesproken wordt over het eventueel starten van een nieuwe baan tijdens de vrijstelling.
Als je het niet afspreekt, dan kan de werkgever dus zeggen 'je hebt nu een andere baan, dus hoef je ook niet meer vrijgesteld worden van werk'.
Resistance is futile.
pi_202680113
quote:
7s.gif Op zaterdag 18 december 2021 10:18 schreef Seven. het volgende:
Niet elke werkgever is er op uit om de medewerkers te naaien.
;( ;(
Wat was ik blij dat er een vakbondsman meekwam……. die kon pas echt naaien.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_202684024
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 december 2021 12:00 schreef blomke het volgende:

[..]
;( ;(
Wat was ik blij dat er een vakbondsman meekwam……. die kon pas echt naaien.
Ik ben de vakbondsman in mijn situatie nog eeuwig dankbaar. Werkgever bood eerst gewoon de normale transitievergoeding, door zijn onderhandelingen is dat gegaan naar 2 x die transitievergoeding. Wel in stappen, eerst werd het x 1,3, toen x 1,8 en konden wij als vakbondsleden er over stemmen, waarbij de vakbondsman adviseerde nee te stemmen tegen de voorstellen van de werkgever. Bij 2 x de transitievergoeding was zijn advies ja te stemmen omdat hij van mening was dat er niet meer uit te halen was.
Als je er zoals ik al meer dan 30 jaar werkte en al boven de 50 was, scheelde dat echt een groot bedrag. Was het lidmaatschapsgeld meer dan waard.
pi_202684559
Laat het ook even checken door een jurist, die zorgt er oa voor dat je recht op ww goed is geregeld . En kan er wellicht meer uit halen.
Ook schrappen van een concurrerentiebeding kan handig zijn.
pi_202684811
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 december 2021 16:27 schreef Sport_Life het volgende:
Laat het ook even checken door een jurist, die zorgt er oa voor dat je recht op ww goed is geregeld . En kan er wellicht meer uit halen.
Ook schrappen van een concurrerentiebeding kan handig zijn.
Een concurrentiebeding heeft nul waarde als de werkgever je laat gaan. Dus dat is effectief al zo.
pi_202689906
quote:

1: Ja hoor. Een werknemer ontslaan kan eigenlijk altijd wel. Het moet al heel stuntelig gebeuren wil je dit tegenhouden.
2: Uiteindelijk krijgen ze haar er op redelijk korte termijn echt wel uit. Je kan natuurlijk wel onderhandelen om er zo veel mogelijk uit te krijgen.
3: Niets zomaar tekenen en bij twijfel even met jullie rechtsbijstand checken. Zorg vooral dat je niet tekent/mailt/schrijft dat het vanuit haar initiatief komt, of op een andere manier verwijtbaar werkloos raakt. Het UWV stuurt je dan namelijk een mooie korte brief waarin ze uitleggen dat ze niets krijgt qua WW.
graag verwijderen
pi_202689963
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 december 2021 16:41 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Een concurrentiebeding heeft nul waarde als de werkgever je laat gaan. Dus dat is effectief al zo.
Scam.

Een concurrentiebeding is ook na ontslag geldig. Je kan wel tegen onredelijkheid in bezwaar gaan via een korte procedure maar dat moet dan via een rechter. Wat in praktijk meestal lukt is onderhandelen voor versoepeling. Maar dit beding blijft verder gewoon staan volgens contract.
graag verwijderen
pi_202690592
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 december 2021 20:17 schreef fyah het volgende:

[..]
Scam.

Een concurrentiebeding is ook na ontslag geldig. Je kan wel tegen onredelijkheid in bezwaar gaan via een korte procedure maar dat moet dan via een rechter. Wat in praktijk meestal lukt is onderhandelen voor versoepeling. Maar dit beding blijft verder gewoon staan volgens contract.
Scam?

Ik zeg nergens dat het feitelijk voorbij is toch? Maar een werkgever mag jou met het concurentiebeding niet redelijkerwijs je broodwinning ontzeggen. Daar gaat de rechter vrij vlot in mee. Zonde van je onderhandelingen om het hier op stuk te laten lopen toch? Een werkgever die dit in stand wil houden als hij je laat gaan? Succes daarmee werkgever.
pi_202690750
Juridisch advies inwinnen.

Maak je geen zorgen over jullie huis, banen genoeg.
Op dinsdag 25 februari 2020 12:55 schreef Pumpalov het volgende:
een beetje zo'n lichtgetinte inteeltkop als dat filosoofert heeft.
pi_202692459
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 december 2021 20:40 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Scam?

Ik zeg nergens dat het feitelijk voorbij is toch? Maar een werkgever mag jou met het concurentiebeding niet redelijkerwijs je broodwinning ontzeggen. Daar gaat de rechter vrij vlot in mee. Zonde van je onderhandelingen om het hier op stuk te laten lopen toch? Een werkgever die dit in stand wil houden als hij je laat gaan? Succes daarmee werkgever.
Als je de jurisprudentie leest zijn rechters daar over het algemeen vrij terughoudend in. Je kunt het vervallen verklaren van het beding beter laten opnemen in een vaststellingsovereenkomst.
pi_202697257
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 december 2021 10:24 schreef Fer het volgende:
2 maandsalarissen
2 maanden vrijstelling
6 maanden melding vooraf

Hier valt weinig meer uit te halen. Focus op de toekomst, maar je LinkedIn in orde en ga solliciteren.
Dit lijkt me ook, standaard UWV bod is beter volgens mij.

Zou het voorstel nog wel laten checken door een jurist. Die kan je vertellen of er nog meer uit te halen valt.

Ik zou overigens wel zaken zoals concurrentie beding, relatiebeding op laten heffen indien van toepassing.
pi_202697259
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 december 2021 20:17 schreef fyah het volgende:

[..]
Scam.

Daarom er uit laten halen bij een vaststellingsovereenkomst. Valt vaak wel te regelen (tenzij je specifieke kennis hebt)
  zondag 19 december 2021 @ 08:26:06 #37
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_202697467
En daarom, laat dit door een (in ontslagrecht gespecialiseerde) jurist afhandelen. Er spelen zoveel belangen, en je koopt een huis binnenkort.

Niet het moment om te gaan hobbien met centjes, ww en eventuele bedingen. Een professional haalt er echt meer uit en let echt op meer zaken die jij zo 1 2 3 kan bedenken.
Dum de dum
pi_202697545
quote:
0s.gif Op zondag 19 december 2021 07:15 schreef descon het volgende:

[..]
Dit lijkt me ook, standaard UWV bod is beter volgens mij.

Zou het voorstel nog wel laten checken door een jurist. Die kan je vertellen of er nog meer uit te halen valt.

Ik zou overigens wel zaken zoals concurrentie beding, relatiebeding op laten heffen indien van toepassing.
Ja laten checken kan altijd, verwacht er alleen niets bijzonders van. Het kost vaak wel 300¤ meer of minder.

Je kan vragen of de werkgever die kosten op zich wil nemen.
.
pi_202698046
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 december 2021 15:56 schreef Soulfreak het volgende:

[..]
Ik ben de vakbondsman in mijn situatie nog eeuwig dankbaar. Werkgever bood eerst gewoon de normale transitievergoeding, door zijn onderhandelingen is dat gegaan naar 2 x die transitievergoeding. Wel in stappen, eerst werd het x 1,3, toen x 1,8 en konden wij als vakbondsleden er over stemmen, waarbij de vakbondsman adviseerde nee te stemmen tegen de voorstellen van de werkgever. Bij 2 x de transitievergoeding was zijn advies ja te stemmen omdat hij van mening was dat er niet meer uit te halen was.
Als je er zoals ik al meer dan 30 jaar werkte en al boven de 50 was, scheelde dat echt een groot bedrag. Was het lidmaatschapsgeld meer dan waard.
Dat dus.
pi_202698540
quote:
1s.gif Op zondag 19 december 2021 08:42 schreef Fer het volgende:

[..]
Ja laten checken kan altijd, verwacht er alleen niets bijzonders van. Het kost vaak wel 300¤ meer of minder.

Je kan vragen of de werkgever die kosten op zich wil nemen.
Rechtsbijstand kan dit vaak ook wel doen (mocht TS die hebben).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')