SPOILER: HontOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Linkjes voor informatieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Heb ik covid, perziksap of griep? (laat je sowieso testen!)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Informatie over dagcijfersOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Varianten waaronder OmicronOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Gedragsregels in dit topic:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.bronquote:In de laatste acht weken was daarmee de kans om als volledig gevaccineerd persoon met het coronavirus in het ziekenhuis te worden opgenomen 12,5 keer lager dan voor een niet-gevaccineerde. Voor opname op de IC was die kans als volledig gevaccineerde 25 keer zo klein.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]![]()
Dit zou echt vreselijk zijn.quote:Op vrijdag 17 december 2021 11:31 schreef Oliver23 het volgende:
Als het paniekerige gedrag van Rutte/De Jonge zich gaat uiten in zwaardere maatregelen, dan zie ik het volgende gebeuren:
- Contactberoepen dicht
- Pretparken en Dierentuinen dicht
- Horeca dicht, alleen afhaal en bezorgen
- Musea, Bioscopen en Theaters dicht
- Winkelen in niet essentiële winkels alleen op afspraak en Click and Collect[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Angstbeleid van nieuw kabinet Rutte.quote:Op vrijdag 17 december 2021 11:50 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Dit zou echt vreselijk zijn.
Leggen ze dan ook de Eredivisie maar stil, en benoem PSV graag als landskampioen![]()
![]()
Omicron kwam op rond de 20e van november? Die experts riepen binnen 2 weken weten we hoe het ermee zit.
En een maand later weten ze nog steeds eigenlijk geen bal (behalve wat speculaties en dat het besmettelijker is) en wordt het weer wachten op een praktijktest.![]()
Ik vind dit soort uitspraken echt bizar. Geeft perfect de gevaarlijke glijdende schaal weer.quote:Op vrijdag 17 december 2021 11:49 schreef Elan het volgende:
[..]
Snap die angst wel omdat het eerder dit jaar ook zo gegaan is, maar straks is zowat 90% gevaccineerd (en geboosterd) dan kijk je tegen een hele andere situatie aan. Vorig jaar hadden we allang in code zwart gezeten, waarschijnlijk vorige maand al ergens onder het huidige pakket maatregelen wat eigenlijk vrij weinig voorstelt.
De huidige maatregelen stellen niet 'vrij weinig voor' en mogen nooit, maar dan ook nooit, als normaal worden gezien. We zitten al anderhalf jaar in z'n maatregelen-fetish dat steeds minder mensen zich nog realiseren wat 'normaal' eigenlijk is.![]()
Strikt feitelijk zijn zaken gedurende een bepaald gedeelte van de dag open ja, maar aangezien in veel daarvan de klandizie pas 's avonds op gang komt zijn ze in feite gewoon gesloten hoor. Plus dat er een aantal extra regels zijn die zelfs tussen 5 en 5 dingen onmogelijk maken. Dus 'bijna alles open' zou ik in de verste verte niet durven beweren.quote:Op vrijdag 17 december 2021 11:45 schreef Elan het volgende:
[..]
Ja, uiteraard.
Maar bedoel nu is (bijna) alles ook open toch?
Op zich gaat dat qua bestrijding van Delta wel aardig. Een zware lockdown kost vele miljarden meer per maand. Dus dat doen ze alleen uit uiterste noodzaak, anders was echt allang alles weer dicht geweest als je kijkt naar de druk in de zorg en ziekenhuizen.
Ik mag hopen dat het ze niet alleen te doen is om de kosten van een lockdown, maar ook hoe het welzijn van het collectief eronder te lijden heeft daarin meenemen.I'll give you something to do![]()
Toch acht ik de kans groter dat het deze kant wél op gaat dan niet. Ze willen nu (terecht of onterecht even in het midden latende) urgentie uit gaan stralen vanwege Omicron. Het zou goed zijn als ze daarbij zouden zeggen dat ze bijvoorbeeld tot eind Januari aan willen kijken of het dominant worden van deze variant ook voor significant meer opnames gaat leiden en daar ook versoepelingen aan moeten koppelen mocht het niet gebeuren.quote:Op vrijdag 17 december 2021 11:50 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Dit zou echt vreselijk zijn.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Niet vaak genoeg.quote:[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Als ze echt urgentie uit willen stralen moeten ze de boostercampagne als de bliksem opschalen.quote:Op vrijdag 17 december 2021 11:54 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Toch acht ik de kans groter dat het deze kant wél op gaat dan niet. Ze willen nu (terecht of onterecht even in het midden latende) urgentie uit gaan stralen vanwege Omicron. Het zou goed zijn als ze daarbij zouden zeggen dat ze bijvoorbeeld tot eind Januari aan willen kijken of het dominant worden van deze variant ook voor significant meer opnames gaat leiden en daar ook versoepelingen aan moeten koppelen mocht het niet gebeuren.![]()
Al helemaal omdat de steunmaatregelen inmiddels al zijn stopgezet en niet meer terug komen.quote:Op vrijdag 17 december 2021 11:50 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Dit zou echt vreselijk zijn.Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
Het grote probleem is dat Rutte zijn geloofwaardigheid is verloren. Beloftes van ''het duurt drie weken'', komen nooit uit. Omikron of niet, denk dat heel veel mensen een nieuwe harde lockdown niet meer pikken.quote:Op vrijdag 17 december 2021 11:54 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Toch acht ik de kans groter dat het deze kant wél op gaat dan niet. Ze willen nu (terecht of onterecht even in het midden latende) urgentie uit gaan stralen vanwege Omicron. Het zou goed zijn als ze daarbij zouden zeggen dat ze bijvoorbeeld tot eind Januari aan willen kijken of het dominant worden van deze variant ook voor significant meer opnames gaat leiden en daar ook versoepelingen aan moeten koppelen mocht het niet gebeuren.![]()
Ik zeg nergens dat het normaal is maar je kunt vrij normaal je leventje leiden op zich. Sporten,winkelen, ergens een hapje eten, bioscoopje pakken, scholen zijn open etcquote:Op vrijdag 17 december 2021 11:53 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Ik vind dit soort uitspraken echt bizar. Geeft perfect de gevaarlijke glijdende schaal weer.
De huidige maatregelen stellen niet 'vrij weinig voor' en mogen nooit, maar dan ook nooit, als normaal worden gezien. We zitten al anderhalf jaar in z'n maatregelen-fetish dat steeds minder mensen zich nog realiseren wat 'normaal' eigenlijk is.
Al met al een heel stuk beter vol te houden dan begin dit jaar.blablablabla![]()
Dat hebben ze al gedaan (op papier) dus die hebben ze al afgevinktquote:Op vrijdag 17 december 2021 11:56 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Als ze echt urgentie uit willen stralen moeten ze de boostercampagne als de bliksem opschalen.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Zolang er geen avondklok komt en we kunnen blijven reizen valt het wmb mee. Even afkloppen.
En dan hopen dat Omicron inderdaad weinig doet in de ziekenhuizen.Makkelijk eerste![]()
Ja, dat is dus het grote probleem. We blijven maar symptomen bestrijden en pleisters plakken ipv de zaak bij de kern aan te pakken.quote:Op vrijdag 17 december 2021 11:57 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dat hebben ze al gedaan (op papier) dus die hebben ze al afgevinkt
Lockdowns zijn alleen maar nuttig als je die tijd benut om keihard je zaakjes op orde te brengen, zodat je zsm die lockdown weer kunt opheffen. Maar dat boosteren gaat bij ons gewoon weer tot ergens in het voorjaar duren, let maar op.![]()
Mwah, mensen die gewoon iedere dag werken buitenshuis die kunnen vrijwel niks hoor. Ja in het weekend wanneer het overal propvol en te druk is.quote:Op vrijdag 17 december 2021 11:57 schreef Elan het volgende:
[..]
Ik zeg nergens dat het normaal is maar je kunt vrij normaal je leventje leiden op zich. Sporten,winkelen, ergens een hapje eten, bioscoopje pakken, scholen zijn open etc
Al met al een heel stuk beter vol te houden dan begin dit jaar.Zonder wrijving geen glans![]()
Dan krijg je weer het argument dat het dan al te laat is.quote:Op vrijdag 17 december 2021 11:54 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Toch acht ik de kans groter dat het deze kant wél op gaat dan niet. Ze willen nu (terecht of onterecht even in het midden latende) urgentie uit gaan stralen vanwege Omicron. Het zou goed zijn als ze daarbij zouden zeggen dat ze bijvoorbeeld tot eind Januari aan willen kijken of het dominant worden van deze variant ook voor significant meer opnames gaat leiden en daar ook versoepelingen aan moeten koppelen mocht het niet gebeuren.When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue![]()
Eigenlijk over Omicron ben ik het wel eens met dit artikel.
https://www.theguardian.c(...)-faith-in-government
Als het tegenvalt zijn we misschien wel verder weg van terug naar normaal dan we dachten. Maar valt het wel mee en is het inderdaad milder dan gedacht dan kan het vertrouwen in de overheid, politiek en de wetenschap ook een flinke klap krijgen als er extra beperkingen zijn ingesteld. Dus wat de uitkomst ook is het kan best nare gevolgen hebben.![]()
Dat doet Rutte al een jaar of tien.quote:Op vrijdag 17 december 2021 11:59 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ja, dat is dus het grote probleem. We blijven maar symptomen bestrijden en pleisters plakken ipv de zaak bij de kern aan te pakken.Makkelijk eerste![]()
Ja optimaal is het zeker niet, laat staan normaal, maar ik denk dat het voor de meeste mensen wel uit te zingen is op deze manier. De opties die hier werden genoemd waarin Nederland wederom op slot gaat zou dat niet zijn.quote:Op vrijdag 17 december 2021 11:53 schreef galantis het volgende:
[..]
Strikt feitelijk zijn zaken gedurende een bepaald gedeelte van de dag open ja, maar aangezien in veel daarvan de klandizie pas 's avonds op gang komt zijn ze in feite gewoon gesloten hoor. Plus dat er een aantal extra regels zijn die zelfs tussen 5 en 5 dingen onmogelijk maken. Dus 'bijna alles open' zou ik in de verste verte niet durven beweren.
Ik mag hopen dat het ze niet alleen te doen is om de kosten van een lockdown, maar ook hoe het welzijn van het collectief eronder te lijden heeft daarin meenemen.
Denk dat we dan echt een zelfmoordgolf op ons af krijgen.blablablabla![]()
Ik bestel nog wel honderd escitaloprammetjes na het lezen van dit topique.quote:Op vrijdag 17 december 2021 11:59 schreef ipa84 het volgende:
Als het tegenvalt zijn we misschien wel verder weg van terug naar normaal dan we dachten. Maar valt het wel mee en is het inderdaad milder dan gedacht dan kan het vertrouwen in de overheid, politiek en de wetenschap ook een flinke klap krijgen als er extra beperkingen zin ingesteld. Dus wat de uitkomst ook is het kan best nare gevolgen hebben.When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue![]()
Als je werkeloos bent kan dat misschien. Ik werk gewoon tot 5u. Dus eigenlijk alle dingen die je nu noemt kunnen voor mij enkel in het weekend. Juist het niet mogen sporten na 5u in teamverband is vrij killing, met name voor de jeugdquote:Op vrijdag 17 december 2021 11:57 schreef Elan het volgende:
[..]
Ik zeg nergens dat het normaal is maar je kunt vrij normaal je leventje leiden op zich. Sporten,winkelen, ergens een hapje eten, bioscoopje pakken, scholen zijn open etc
Al met al een heel stuk beter vol te houden dan begin dit jaar.![]()
Je hebt een redelijk naief beeld van de impact van de huidige maatregelen denk ik. Er zijn miljoenen mensen die op dit moment niet vrij normaal hun leven kunnen leiden..quote:Op vrijdag 17 december 2021 11:57 schreef Elan het volgende:
[..]
Al met al een heel stuk beter vol te houden dan begin dit jaar.![]()
Hoezo? Er is een nieuwe variant, niks is duidelijk dan is een worst case scenario toch logisch?quote:Op vrijdag 17 december 2021 11:59 schreef ipa84 het volgende:
Eigenlijk over Omicron ben ik het wel eens met dit artikel.
https://www.theguardian.c(...)-faith-in-government
Als het tegenvalt zijn we misschien wel verder weg van terug naar normaal dan we dachten. Maar valt het wel mee en is het inderdaad milder dan gedacht dan kan het vertrouwen in de overheid, politiek en de wetenschap ook een flinke klap krijgen als er extra beperkingen zin ingesteld. Dus wat de uitkomst ook is het kan best nare gevolgen hebben.
Maar goed als de overheid nu geen beperkingen had opgelegd en de nieuwe variant bleek uiteindelijk besmettelijker en gevaarlijker dan zaten we nu wel massaal te zeiken dat de overheid niet doorpakt![]()
![]()
Ja zal niet voor iedereen gelden, als je in een winkel of zo staat is het wel enorm kut inderdaad. Maar zo achterlijk als op het punt met die avondklok en alles 24/7 dicht zijn wel nog lang niet.quote:Op vrijdag 17 december 2021 11:59 schreef Haags het volgende:
[..]
Mwah, mensen die gewoon iedere dag werken buitenshuis die kunnen vrijwel niks hoor. Ja in het weekend wanneer het overal propvol en te druk is.blablablabla![]()
Ja, en een bijbehorend advies over wat te doen.quote:Op vrijdag 17 december 2021 12:02 schreef Heph844 het volgende:
RIVM zou vandaag toch met een model komen over het effect van Omikron?
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue![]()
Werk volledig vanuit huis dus kan mn eigen tijd redelijk indelen, in de lunchpauze sporten genot.quote:Op vrijdag 17 december 2021 12:01 schreef Blik het volgende:
[..]
Als je werkeloos bent kan dat misschien. Ik werk gewoon tot 5u. Dus eigenlijk alle dingen die je nu noemt kunnen voor mij enkel in het weekend. Juist het niet mogen sporten na 5u in teamverband is vrij killing, met name voor de jeugd
Maar ik hoor je, sport zou eigenlijk gevrijwaard zou moeten zijn van openingstijden in kader van de volksgezondheid.blablablabla![]()
Lijkt me schromelijk overdreven maar oké, weet dat je nogal van de drama bentquote:Op vrijdag 17 december 2021 12:01 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Je hebt een redelijk naief beeld van de impact van de huidige maatregelen denk ik. Er zijn miljoenen mensen die op dit moment niet vrij normaal hun leven kunnen leiden..blablablabla![]()
Zo zou ik het niet willen zeggen. Misschien is dat zo als je verder niet werkt of als je vóór Corona er ook van hield om vooral overdag activiteiten te ondernemen. Veel mensen zijn om 4/5 uur pas klaar met werken doordeweeks. Dan kan je daarna dus niks meer. Voor veel mensen is het dus geen kwestie van een ''normaal'' leventje. Voor die mensen komt het nu toch echt neer op opstaan, eten, werken, eten, thuis zijn en slapen.quote:Op vrijdag 17 december 2021 11:57 schreef Elan het volgende:
[..]
Al met al een heel stuk beter vol te houden dan begin dit jaar.Hele goede post.quote:Op vrijdag 17 december 2021 11:53 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Ik vind dit soort uitspraken echt bizar. Geeft perfect de gevaarlijke glijdende schaal weer.
De huidige maatregelen stellen niet 'vrij weinig voor' en mogen nooit, maar dan ook nooit, als normaal worden gezien. We zitten al anderhalf jaar in z'n maatregelen-fetish dat steeds minder mensen zich nog realiseren wat 'normaal' eigenlijk is.![]()
Lijkt mij best lastig een goede advies samenstelling uit bevindingen ZA en dan zeer voorlopige bevindingen VK die er wat anders uit zien.quote:Op vrijdag 17 december 2021 12:02 schreef Heph844 het volgende:
RIVM zou vandaag toch met een model komen over het effect van Omikron?![]()
Mwah ik vind het niet echt overdreven. Tot eind november kon ik prima ‘normaal’ mijn leven leiden maar das nu wel echt klaar. Heeft ook met mijn leefsituatie te maken natuurlijk.quote:Op vrijdag 17 december 2021 12:08 schreef Elan het volgende:
[..]
Lijkt me schromelijk overdreven maar oké, weet dat je nogal van de drama bentMakkelijk eerste![]()
Het signaal vanuit Amsterdam zal ook meegenomen worden. Als het daar - met alle huidige beperkingen - over een aantal dagen al dominant wordt kan dat voldoende argumentatie zijn om strengere maatregelen in te voeren.quote:Op vrijdag 17 december 2021 12:10 schreef Momo het volgende:
[..]
Lijkt mij best lastig een goede advies samenstelling uit bevindingen ZA en dan zeer voorlopige bevindingen VK die er wat anders uit zien.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Corona zorgt er wel voor dat ik doorheb dat ik al een tijd lockdownachtig leef. Na het werken doordeweeks nog iets ondernemen? Liever niet, dat doe ik in het weekend wel.![]()
En daarna moet nog eens 90% geboosterd worden, en volgend jaar komen ze met een aangepast vaccin voor Omikron en dan moet weer 90% z'n booster halen et cetera et cetera.quote:Op vrijdag 17 december 2021 11:49 schreef Elan het volgende:
[..]
Snap die angst wel omdat het eerder dit jaar ook zo gegaan is, maar straks is zowat 90% gevaccineerd (en geboosterd) dan kijk je tegen een hele andere situatie aan.
Dit zijn gewoon abonnementen op de vaccins die niet fatsoenlijk werken.De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.![]()
Dan verleg je je activiteiten naar het weekend en sta je vroeg op om te gaan sporten? En nogmaals ik zeg nergens dat de situatie normaal is, maar dat het met een beetje creativiteit en wat aanpassingsvermogen wel te overleven is tot het voorjaar.quote:Op vrijdag 17 december 2021 12:09 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Zo zou ik het niet willen zeggen. Misschien is dat zo als je verder niet werkt of als je vóór Corona er ook van hield om vooral overdag activiteiten te ondernemen. Veel mensen zijn om 4/5 uur pas klaar met werken doordeweeks. Dan kan je daarna dus niks meer. Voor veel mensen is het dus geen kwestie van een ''normaal'' leventje. Voor die mensen komt het nu toch echt neer op opstaan, eten, werken, eten, thuis zijn en slapen.
[..]
Hele goede post.blablablabla![]()
Niet alleen de ongevaccineerden zijn er klaar mee, genoeg mensen die na 2x vaccin zeggen bekijk het maar en anders wel na de 1ste of 2de booster.De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
Alsof omicron het laatste variantje is. Over een half jaar weer een nieuwe 'hele ernstige' variant en dan kan je daar ook weer voor gaan prikken.quote:Op vrijdag 17 december 2021 12:13 schreef vosss het volgende:
[..]
En daarna moet nog eens 90% geboosterd worden, en volgend jaar komen ze met een aangepast vaccin voor Omikron en dan moet weer 90% z'n booster halen et cetera et cetera.
Dit zijn gewoon abonnementen op de vaccins die niet fatsoenlijk werken.![]()
Het probleem is dat als het nu zich al zo snel verspreidt met de huidige maatregelen, er eigenlijk geen maatregelen tegen zijn opgewassen.quote:Op vrijdag 17 december 2021 12:12 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Het signaal vanuit Amsterdam zal ook meegenomen worden. Als het daar - met alle huidige beperkingen - over een aantal dagen al dominant wordt kan dat voldoende argumentatie zijn om strengere maatregelen in te voeren.
"Een beetje strenger" door de winkels te sluiten gaat dan ook geen zoden meer aan de dijk zetten.Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
Gelukkig is het vrijwillig, stel je voor je zou je verplicht moeten laten vaccineren.quote:Op vrijdag 17 december 2021 12:13 schreef vosss het volgende:
[..]
En daarna moet nog eens 90% geboosterd worden, en volgend jaar komen ze met een aangepast vaccin voor Omikron en dan moet weer 90% z'n booster halen et cetera et cetera.
Dit zijn gewoon abonnementen op de vaccins die niet fatsoenlijk werken.![]()
Tot het voorjaar? Heb ik wellicht een exit-strategie voorzien van nieuwe routekaart gemist bij de laatste persco???quote:Op vrijdag 17 december 2021 12:14 schreef Elan het volgende:
[..]
Dan verleg je je activiteiten naar het weekend en sta je vroeg op om te gaan sporten? En nogmaals ik zeg nergens dat de situatie normaal is, maar dat het met een beetje creativiteit en wat aanpassingsvermogen wel te overleven is tot het voorjaar.
Er is geen exit-plan.De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
5 minuten geleden zeg je nog letterlijk dat het meevalt wat jou betreftquote:Op vrijdag 17 december 2021 12:11 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Mwah ik vind het niet echt overdreven. Tot eind november kon ik prima ‘normaal’ mijn leven leiden maar das nu wel echt klaar. Heeft ook met mijn leefsituatie te maken natuurlijk.
blablablabla![]()
Tussen "te overleven" en "vrij normaal" zit nogal een groot gebied hè. Ik kan ook prima overleven in een gesloten kliniek inclusief sporten en alles, maar dat maakt het nog niet bepaald vrij normaal.quote:Op vrijdag 17 december 2021 12:14 schreef Elan het volgende:
[..]
Dan verleg je je activiteiten naar het weekend en sta je vroeg op om te gaan sporten? En nogmaals ik zeg nergens dat de situatie normaal is, maar dat het met een beetje creativiteit en wat aanpassingsvermogen wel te overleven is tot het voorjaar.When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue![]()
Hugo soorteerde er al op voor met zijn dreigende taal afgelopen persco.quote:Op vrijdag 17 december 2021 12:14 schreef Questular het volgende:
[..]
Gelukkig is het vrijwillig, stel je voor je zou je verplicht moeten laten vaccineren.
Zum kotzen
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
Het zou al heel wat zijn als ze zich qua boosters gewoon richten op de groep die het grootste risico loopt.quote:Op vrijdag 17 december 2021 12:14 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Alsof omicron het laatste variantje is. Over een half jaar weer een nieuwe 'hele ernstige' variant en dan kan je daar ook weer voor gaan prikken.![]()
Nouja april of mei zal dat virus wel ook wel weer een keer opgekanjerd zijn toch toch??quote:Op vrijdag 17 december 2021 12:15 schreef vosss het volgende:
[..]
Tot het voorjaar? Heb ik wellicht een exit-strategie voorzien van nieuwe routekaart gemist bij de laatste persco???
Er is geen exit-plan.blablablabla![]()
Maar niet iedereen heeft die luxe om zulke dingen te verplaatsen. Al helemaal niet maandenlang. Dat komt niet in de buurt van een ''relatief normaal leventje'' waar jij het wel degelijk over had.quote:Op vrijdag 17 december 2021 12:14 schreef Elan het volgende:
[..]
Dan verleg je je activiteiten naar het weekend en sta je vroeg op om te gaan sporten? En nogmaals ik zeg nergens dat de situatie normaal is, maar dat het met een beetje creativiteit en wat aanpassingsvermogen wel te overleven is tot het voorjaar.
Heel eng dat we op het punt zijn aangekomen dat bepaalde maatregelen bijna niks meer voorstellen in discussies hier. Streven moet altijd zijn: géén maatregelen. Geen QR systemen, geen benodigde aanpassingen om fatsoenlijk te kunnen sporten bv, etc.![]()
DIT_VIRUS_GAAT_NOOIT_MEER_WEG!!quote:Op vrijdag 17 december 2021 12:18 schreef Elan het volgende:
[..]
Nouja april of mei zal dat virus wel ook wel weer een keer opgekanjerd zijn toch toch??De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
Verkeerd topicquote:
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.![]()
'Paniek', 'Angst'.quote:Op vrijdag 17 december 2021 11:59 schreef Questular het volgende:
Ik geniet wel altijd van de uiterst positieve sfeer hier
Voor velen is het blijkbaar lastig om een constructieve discussie te voeren zonder daarbij te grijpen naar normatieve krachttermen.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2![]()
De doemdenkers zullen zeggen dat er dan 'spontaan' weer een nieuwe variant opduikt waar iedereen aan dood gaat en die nog besmettelijker is.quote:Op vrijdag 17 december 2021 12:18 schreef Elan het volgende:
[..]
Nouja april of mei zal dat virus wel ook wel weer een keer opgekanjerd zijn toch toch??Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
Je hoeft niks te verplaatsen als je doordeweeks vrij bent en het weekend moet werken, of andersom.. Maar goed voor elke oplossing een probleem, die mensen heb je altijd.quote:Op vrijdag 17 december 2021 12:19 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Maar niet iedereen heeft die luxe om zulke dingen te verplaatsen. Al helemaal niet maandenlang. Dat komt niet in de buurt van een ''relatief normaal leventje'' waar jij het wel degelijk over had.
Streven moet altijd zijn: géén maatregelen. Geen QR systemen, geen benodigde aanpassingen om fatsoenlijk te kunnen sporten bv, etc.Feitelijk is het kattenpis vergeleken met het begin van het jaar, want toen was alles volledig dicht. Dus ook de weekenden.quote:Heel eng dat we op het punt zijn aangekomen dat bepaalde maatregelen bijna niks meer voorstellen in discussies hier.blablablabla![]()
Er zijn ook overlevenden die zelf de vergelijking ook trekken. Niet met de holocaust, maar met de jaren 30-40.quote:
Dus leuk zo een filmpje en zielig en alles, maar van de andere kant zijn die er dus ook.De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
Het is alleen weinig zinvol om te vergelijken.quote:Op vrijdag 17 december 2021 12:23 schreef vosss het volgende:
[..]
Er zijn ook overlevenden die zelf de vergelijking ook trekken. Niet met de holocaust, maar met de jaren 30-40.
Dus leuk zo een filmpje en zielig en alles, maar van de andere kant zijn die er dus ook.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Oh ok, dan maakt het leed van deze man meteen minder erg.quote:Op vrijdag 17 december 2021 12:23 schreef vosss het volgende:
[..]
Er zijn ook overlevenden die zelf de vergelijking ook trekken. Niet met de holocaust, maar met de jaren 30-40.
Dus leuk zo een filmpje en zielig en alles, maar van de andere kant zijn die er dus ook.
Wat een aansteller zeg.![]()
We gaan niet weer die discussie beginnen toch hierover? Denk dat de uitspraak van de rechter duidelijk genoeg was.![]()
Dit inderdaad. Niemand zal beweren dat dit optimaal leven is, maar één jaar geleden was het toch echt wel anders dan nu. Ook voor mensen die niet thuis kunnen/willen werken.quote:Op vrijdag 17 december 2021 11:57 schreef Elan het volgende:
[..]
Al met al een heel stuk beter vol te houden dan begin dit jaar.
Er is zoveel meer mogelijk dan een jaar geleden. Bijna exact een jaar geleden zat de premier voor de tweede keer in zijn torentje, ditmaal om een harde lockdown aan te kondigen. En dat nog voor de avondklok.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2![]()
Dat impliceer ik toch niet?quote:Op vrijdag 17 december 2021 12:25 schreef Questular het volgende:
[..]
Oh ok, dan maakt het leed van deze man meteen minder erg.
Wat een aansteller zeg.
Ik zeg alleen dat er ook overlevenden zijn die zelf dat vergelijk ook maken.De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
Ik haal gewoon elke enkelequote:Op vrijdag 17 december 2021 12:25 schreef Scrummie het volgende:
Ah goed om te weten dat eenals reactie soms (afhankelijk van op wie je reageert) niet mag.
weg als reactie, als dat je enige reactie is kun je beter gewoon geen reactie plaatsen.
![]()
De vraag is alleen wel of het relevant is in de discussie om weer over de holocaust te beginnen.quote:Op vrijdag 17 december 2021 12:25 schreef Questular het volgende:
[..]
Oh ok, dan maakt het leed van deze man meteen minder erg.
Wat een aansteller zeg.
Doet me denken aan dit artikel.
https://www.parool.nl/nie(...)s-zeeleeuw~bd23a7ce/blablablabla![]()
Ik vind het nog steeds rotzooi maar dat het vorig jaar nog wel effe wat erger was staat buiten kijf.quote:Op vrijdag 17 december 2021 12:26 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dit inderdaad. Niemand zal beweren dat dit optimaal leven is, maar één jaar geleden was het toch echt wel anders dan nu. Ook voor mensen die niet thuis kunnen/willen werken.
Er is zoveel meer mogelijk dan een jaar geleden. Bijna exact een jaar geleden zat de premier voor de tweede keer in zijn torentje, ditmaal om een harde lockdown aan te kondigen. En dat nog voor de avondklok.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Jammer dat je mede mods dat niet doen dan.quote:Op vrijdag 17 december 2021 12:26 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik haal gewoon elke enkeleweg als reactie, als dat je enige reactie is kun je beter gewoon geen reactie plaatsen.
![]()
quote:
En dat te bedenken dat we vorig jaar om deze tijd nog niet eens aan de Britse variant zaten.quote:Op vrijdag 17 december 2021 12:27 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik vind het nog steeds rotzooi maar dat het vorig jaar nog wel effe wat erger was staat buiten kijf.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Alpha toch wel al?quote:Op vrijdag 17 december 2021 12:28 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
En dat te bedenken dat we vorig jaar om deze tijd nog niet eens aan de Britse variant zaten.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Je bewijst mijn punt. We vergelijken maatregelen niet meer met de tijd voor de crisis, maar met volledige lockdowns. Heel gevaarlijk.quote:Op vrijdag 17 december 2021 12:22 schreef Elan het volgende:
[..]
Je hoeft niks te verplaatsen als je doordeweeks vrij bent en het weekend moet werken, of andersom.. Maar goed voor elke oplossing een probleem, die mensen heb je altijd.
[..]
Feitelijk is het kattenpis vergeleken met het begin van het jaar, want toen was alles volledig dicht. Dus ook de weekenden.
Maar laten we het op agree to disagree houden, hier komen we niet uit.![]()
Ja eens hoor, ik zie dit ook echt niet als normaal voor de duidelijkheid. Mag je nog afrijden makker.quote:Op vrijdag 17 december 2021 12:27 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik vind het nog steeds rotzooi maar dat het vorig jaar nog wel effe wat erger was staat buiten kijf.blablablabla![]()
Nee, die kwam pas echt ter sprake bij de avondklok. Dat was in januari.quote:Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Er wordt hier met 2 maten gemeten.quote:Op vrijdag 17 december 2021 12:25 schreef Scrummie het volgende:
Ah goed om te weten dat eenals reactie soms (afhankelijk van op wie je reageert) niet mag.
![]()
Laten we het daar niet over hebben.quote:Op vrijdag 17 december 2021 12:28 schreef Elan het volgende:
[..]
Ja eens hoor, ik zie dit ook echt niet als normaal voor de duidelijkheid. Mag je nog afrijden makker.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Volgens mij is het hele doel van deze partiële lockdown het verminderen van contactmomenten. Als dat niet gebeurt dan zouden ze hem ook niet invoeren, of wel soms?quote:Op vrijdag 17 december 2021 12:22 schreef Elan het volgende:
[..]
Je hoeft niks te verplaatsen als je doordeweeks vrij bent en het weekend moet werken, of andersom.. Maar goed voor elke oplossing een probleem, die mensen heb je altijd.
[..]
Feitelijk is het kattenpis vergeleken met het begin van het jaar, want toen was alles volledig dicht. Dus ook de weekenden.
Begin dit jaar is trouwens kattenpis vergeleken met een lockdown à la China.I'll give you something to do![]()
Zijn er overlevenden?quote:Op vrijdag 17 december 2021 12:30 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Laten we het daar niet over hebben.![]()
Is dat zo vreemd? Het is niet zo alsof we opeens niet meer in een pandemie zitten. If anything, is de pandemie misschien wel heftiger dan vorig jaar.quote:Op vrijdag 17 december 2021 12:28 schreef AlwaysHappy het volgende:
We vergelijken maatregelen niet meer met de tijd voor de crisis, maar met volledige lockdowns. Heel gevaarlijk.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Ik onderneem niks 's avonds en in het weekend, overal veel te druk. En nu wemelt het voorlopig ook overal van de kinderen.quote:Op vrijdag 17 december 2021 12:13 schreef Questular het volgende:
Corona zorgt er wel voor dat ik doorheb dat ik al een tijd lockdownachtig leef. Na het werken doordeweeks nog iets ondernemen? Liever niet, dat doe ik in het weekend wel.Tap tap tap![]()
Wat op zich wel apart is, want er was in december vorig jaar wel een sterke stijging van de ziekenhuisbezetting, terwijl het in januari en februari juist daalde.quote:Op vrijdag 17 december 2021 12:29 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Nee, die kwam pas echt ter sprake bij de avondklok. Dat was in januari.![]()
![]()
Ik zou in GTA goed gescoord hebben allen.quote:[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
De pandemie is nog in volle gang, dus wat voor zin heeft het om te vergelijken met de situatie daarvoor? Zolang de ziekenhuizen vol liggen is dit het gewoon. Kan je in de hoek gaan zitten huilen of je past je schema wat aan en maakt er het beste van.quote:Op vrijdag 17 december 2021 12:28 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Je bewijst mijn punt. We vergelijken maatregelen niet meer met de tijd voor de crisis, maar met volledige lockdowns. Heel gevaarlijk.
Maar laten we het op agree to disagree houden, hier komen we niet uit.blablablabla![]()
IC instroom 38
IC bezetting 622 NL 18 Duitsland
Kliniek instroom 186
Kliniek bezetting 1834
@Oliver23 @Zipportal![]()
Hoe bedoel je?quote:Op vrijdag 17 december 2021 12:31 schreef Tijn het volgende:
[..]
Wat op zich wel apart is, want er was in december vorig jaar wel een sterke stijging van de ziekenhuisbezetting, terwijl het in januari en februari juist daalde.
[ afbeelding ]
Half december was de volledige lockdown, eerste week van januari daalde het weer (waarschijnlijk met lichte vertraging door de feestdagen). Vanaf begin februari (opkomst Britse variant) steeg het daarna weer. Eigenlijk tot aan de massale vaccinatiecampagne rond april/mei.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
En toen kwam dansen met Jansenquote:Op vrijdag 17 december 2021 12:34 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Hoe bedoel je?
Half december was de volledige lockdown, eerste week van januari daalde het weer (waarschijnlijk met lichte vertraging door de feestdagen). Vanaf begin februari (opkomst Britse variant) steeg het daarna weer. Eigenlijk tot aan de massale vaccinatiecampagne rond april/mei.
Tap tap tap![]()
Oh was dat zo laat, ja? Ik dacht dat die stijging in maart de opkomst van delta was, maar misschien was dat pas later.quote:Op vrijdag 17 december 2021 12:34 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Hoe bedoel je?
Half december was de volledige lockdown, eerste week van januari daalde het weer (waarschijnlijk met lichte vertraging door de feestdagen). Vanaf begin februari (opkomst Britse variant) steeg het daarna weer. Eigenlijk tot aan de massale vaccinatiecampagne rond april/mei.![]()
Nee Delta kwam toch pas van de zomer?quote:Op vrijdag 17 december 2021 12:35 schreef Tijn het volgende:
[..]
Oh was dat zo laat, ja? Ik dacht dat die stijging in maart de opkomst van delta was, maar misschien was dat pas later.Tap tap tap![]()
Van fiasco naar fiascoquote:Op vrijdag 17 december 2021 12:35 schreef CherryLips het volgende:
[..]
En toen kwam dansen met Jansen![]()
![]()
In Nederland kwam Delta inderdaad pas in de zomer op.quote:Op vrijdag 17 december 2021 12:35 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Nee Delta kwam toch pas van de zomer?![]()
Kan dit het eerste voorzichtige effect zijn van het boosteren? Wanneer zijn we ook alweer begonnen?quote:![]()
Die kwam pas in de zomer naar Nederland. Die verhoging was toen Alpha nog. Beta heeft hier nooit echt voet aan de grond gekregen (Zuid-Afrikaanse variant toen).quote:Op vrijdag 17 december 2021 12:35 schreef Tijn het volgende:
[..]
Oh was dat zo laat, ja? Ik dacht dat die stijging in maart de opkomst van delta was, maar misschien was dat pas later.![]()
Delta begon in maart, maar dan heb je het over zulke kleine aantallen dat het geen reet uitmaakt. Delta werd pas een probleem in juli. En door de zomer was het eigenlijk helemaal geen probleem tot oktober.quote:Op vrijdag 17 december 2021 12:35 schreef Tijn het volgende:
[..]
Oh was dat zo laat, ja? Ik dacht dat die stijging in maart de opkomst van delta was, maar misschien was dat pas later.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
En daar hebben we heel veel mazzel mee gehad. Dat het hier zomer was.quote:Op vrijdag 17 december 2021 12:36 schreef TheRabbitEars het volgende:
[..]
In Nederland kwam Delta inderdaad pas in de zomer op."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Dat was in een heel andere context.quote:Op vrijdag 17 december 2021 12:16 schreef Elan het volgende:
[..]
5 minuten geleden zeg je nog letterlijk dat het meevalt wat jou betreftMakkelijk eerste![]()
Jezus doe niet zo lichtgeraakt. Ik zie twee posts vlak na elkaar en dat vond ik grappig.quote:Op vrijdag 17 december 2021 12:37 schreef Elan het volgende:
[..]
Oh ja pandemie bezworen inderdaad. Scrummiegod.![]()
Het heeft zin om te vergelijken met het oude normaal omdat dat altijd het streven moet zijn; teruggaan naar het oude normaal.quote:Op vrijdag 17 december 2021 12:31 schreef Elan het volgende:
[..]
De pandemie is nog in volle gang, dus wat voor zin heeft het om te vergelijken met de situatie daarvoor? Zolang de ziekenhuizen vol liggen is dit het gewoon. Kan je in de hoek gaan zitten huilen of je past je schema wat aan en maakt er het beste van.
En niemand heeft het over huilen in een hoekje.
Maar genoeg gezegd hierover. Even wat nuttigs doen, de nieuwe Spider-Man kijken. Aanpassen aan de situatie he![]()
![]()
Ik heb voor de zomer die grafiek om de ziekenhuisbezetting van nu te vergelijken met vorig jaar gemaakt, om te kunnen volgen wanneer de pandemie voorbij is. Het idee was dat het onder het niveau van vorig jaar zou zakken en daar zou blijven. Maar nu moet 'm straks aanpassen zodat-ie ook met het jaar 2022 overweg kan![]()
![]()
https://nextstrain.org/nc(...)ands&f_region=Europe
Hier een mooie tijdlijn van wanneer welke variant gevonden en dominant werd in Nederland.![]()
Nou vooruitquote:Op vrijdag 17 december 2021 12:38 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Jezus doe niet zo lichtgeraakt. Ik zie twee posts vlak na elkaar en dat vond ik grappig.. Jou een beetje kennende had het ook zomaar serieus geweest kunnen zijn.
blablablabla![]()
Toen op een gegeven moment meer dan een miljoen besmettingen geconstateerd waren kon ik ook niet meer overweg met Excel, want te veel rijen.quote:Op vrijdag 17 december 2021 12:39 schreef Tijn het volgende:
Ik heb voor de zomer die grafiek om de ziekenhuisbezetting van nu te vergelijken met vorig jaar gemaakt, om te kunnen volgen wanneer de pandemie voorbij is. Het idee was dat het onder het niveau van vorig jaar zou zakken en daar zou blijven. Maar nu moet 'm straks aanpassen zodat-ie ook met het jaar 2022 overweg kan
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
https://covariants.org/per-countryquote:Op vrijdag 17 december 2021 12:40 schreef ipa84 het volgende:
https://nextstrain.org/nc(...)ands&f_region=Europe
Hier een mooie tijdlijn van wanneer welke variant gevonden en dominant werd in Nederland.
Hier zie je ook langzaam paarse hoekjes ontstaan.![]()
Dat was toch ook het geval bij RIVM? Ik kan me zoiets vaag herinneren, storing door teveel rijen in Excel. Of was dat Engeland ofzo?quote:Op vrijdag 17 december 2021 12:40 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Toen op een gegeven moment meer dan een miljoen besmettingen geconstateerd waren kon ik ook niet meer overweg met Excel, want te veel rijen.![]()
Het empathisch vermogen is weer ver te zoeken vandaag. Als een ander moeite heeft om zich te schikken naar de situatie, dan hoeft daar niet zo laatdunkend over te worden gedaan imo.quote:Op vrijdag 17 december 2021 12:31 schreef Elan het volgende:
[..]
De pandemie is nog in volle gang, dus wat voor zin heeft het om te vergelijken met de situatie daarvoor? Zolang de ziekenhuizen vol liggen is dit het gewoon. Kan je in de hoek gaan zitten huilen of je past je schema wat aan en maakt er het beste van.
En dat gezwatel in de categorie “een pandemie is voor niemand leuk” draagt daar ook niet zo veel aan bij.![]()
Ik denk dat als je dit zou kunnen vertellen, je nooit meer hoeft te werkenquote:Op vrijdag 17 december 2021 12:39 schreef Tijn het volgende:
Ik heb voor de zomer die grafiek om de ziekenhuisbezetting van nu te vergelijken met vorig jaar gemaakt, om te kunnen volgen wanneer de pandemie voorbij is. Het idee was dat het onder het niveau van vorig jaar zou zakken en daar zou blijven. Maar nu moet 'm straks aanpassen zodat-ie ook met het jaar 2022 overweg kan![]()
![]()
quote:Op vrijdag 17 december 2021 12:43 schreef Momo het volgende:
[..]
https://covariants.org/per-country
Hier zie je ook langzaam paarse hoekjes ontstaan.
Dit verloopp zich begrijp ik de urgentie wel hier tov Omikron.
blablablabla![]()
Ja Jezus, je gaat toch vorig jaar niet vergelijken met nu. Alsof we het nu zoveel beter hebben..
Nou, we zijn er nog niet en toen hadden we 0 vaccins, laat staan boosters en QR-QUE?
Dus niet zeiken, mensen. We hebben het nu zoveel beter.
Go hard or go home![]()
Omicorn gaat gewoon overal dominant worden omdat het een gedeeltelijke immuun/vaccin escape is. Nu maar hopen dat zoals het lijkt in veel landen waar veel immuniteit is door besmetting en/of vaccins dat het mee gaat vallen wat ziekte betreft. Bij Delta waren er wel breaktrough infecties maar waarschijnlijk bij Omicorn veel hoger.quote:Op vrijdag 17 december 2021 12:43 schreef Momo het volgende:
[..]
https://covariants.org/per-country
Hier zie je ook langzaam paarse hoekjes ontstaan.![]()
de instroom wordt steeds lager, maar de IC blijft stabiel ipv een daling.quote:Op vrijdag 17 december 2021 12:46 schreef Oliver23 het volgende:
[ twitter ]
@:Lenny_Leonard
dank weer![]()
Denk ook dat de echte daling op de IC over een a twee weken pas gaat plaatsvindenquote:Op vrijdag 17 december 2021 12:51 schreef THEFXR het volgende:
[..]
de instroom wordt steeds lager, maar de IC blijft stabiel ipv een daling.![]()
Het blijft lastig toegeven dat deze maatregelen het er voor veel mensen moeilijk of onmogelijk maakt om hun normale dingen te blijven doen.quote:Op vrijdag 17 december 2021 12:44 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Het empathisch vermogen is weer ver te zoeken vandaag. Als een ander moeite heeft om zich te schikken naar de situatie, dan hoeft daar niet zo laatdunkend over te worden gedaan imo.
En dat gezwatel in de categorie “een pandemie is voor niemand leuk” draagt daar ook niet zo veel aan bij.
Zou ook wat wezen hé als ieders leven zo perfect compatibel te maken is met een lockdown als deze. Kun je hem net zo goed niet invoeren.I'll give you something to do![]()
Komt er altijd een paar weken achteraan.quote:Op vrijdag 17 december 2021 12:51 schreef THEFXR het volgende:
[..]
de instroom wordt steeds lager, maar de IC blijft stabiel ipv een daling.![]()
instroom uitstroom ic don't add upquote:Op vrijdag 17 december 2021 12:46 schreef Oliver23 het volgende:
[ twitter ]
dank weerJahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
En het dan over een volledige lockdown hebbenquote:Op vrijdag 17 december 2021 12:46 schreef Oliver23 het volgende:
[ twitter ]
dank weer
Jaja Omicron, fearporn, yada yada.![]()
De vraag is of het dan nog steeds blijft dalen met de opkomst van omikron erbij.quote:Op vrijdag 17 december 2021 12:53 schreef Oliver23 het volgende:
[..]
Denk ook dat de echte daling op de IC over een a twee weken pas gaat plaatsvinden![]()
Weet niet waar je het over hebt maar okquote:Op vrijdag 17 december 2021 12:44 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Het empathisch vermogen is weer ver te zoeken vandaag. Als een ander moeite heeft om zich te schikken naar de situatie, dan hoeft daar niet zo laatdunkend over te worden gedaan imo.
En dat gezwatel in de categorie “een pandemie is voor niemand leuk” draagt daar ook niet zo veel aan bij.blablablabla![]()
Op zich is de stelling wel schatig, de maatregelen zijn veel te soft, stellen niks voor en werken niet, maar het heeft wel effect want dat zie je in de dalingen op alle vlakkenquote:Op vrijdag 17 december 2021 12:53 schreef galantis het volgende:
[..]
Het blijft lastig toegeven dat deze maatregelen het er voor veel mensen moeilijk of onmogelijk maakt om hun normale dingen te blijven doen.
Zou ook wat wezen hé als ieders leven zo perfect compatibel te maken is met een lockdown als deze. Kun je hem net zo goed niet invoeren.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
We gooien er gewoon nog even een modelletje van Jaap van Dissel tegenaan. Met een onzekerheidsmarge waar nog een kudde olifanten in past.quote:Op vrijdag 17 december 2021 12:56 schreef Oriente het volgende:
[..]
En het dan over een volledige lockdown hebben
Jaja Omicron, fearporn, yada yada.![]()
Wij verwachtten een besmettingsgolf die tussen de 0% tot 100% van de bevolking gaat treffen binnen nu en korte tijd maar uiterlijk 10 jaar.quote:Op vrijdag 17 december 2021 12:58 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
We gooien er gewoon nog even een modelletje van Jaap van Dissel tegenaan. Met een onzekerheidsmarge waar nog een kudde olifanten in past.Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
vDissel heeft het aantal ziekenhuisopnames van de eerste golf x2 gedaan op zijn Casio en heeft nu een model dat de ziekenhuizen OVERSTROMENquote:Op vrijdag 17 december 2021 12:58 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
We gooien er gewoon nog even een modelletje van Jaap van Dissel tegenaan. Met een onzekerheidsmarge waar nog een kudde olifanten in past.Makkelijk eerste![]()
Nogmaals je KAN vrijwel alles doen, vrijwel alles IS open. De vraag is alleen of je je wilt en kunt schikken naar de sluitingstijden. Als je de hele dag op kantoor zit kan je ook voor die tijd gaan sporten, en lunchen in plaats van avondeten en dan op tijd je bed in (omdat er geen reet te doen is na vijven)quote:Op vrijdag 17 december 2021 12:53 schreef galantis het volgende:
[..]
Het blijft lastig toegeven dat deze maatregelen het er voor veel mensen moeilijk of onmogelijk maakt om hun normale dingen te blijven doen.
Zou ook wat wezen hé als ieders leven zo perfect compatibel te maken is met een lockdown als deze. Kun je hem net zo goed niet invoeren.
Het is erg dramatisch aangezet.blablablabla![]()
en hoe doet AZ het?quote:Op vrijdag 17 december 2021 13:02 schreef Caland het volgende:
[ twitter ]
Niet meer dansen met Jansen![]()
Laatste tijd best prima, vooral die Karlsson is een fijn spelertje.quote:VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
De bedoeling van de genomen maatregelen is niet om je flexibiliteit op de proef te stellen maar om contacten terug te brengen, en dat zie je terug in de cijfers dat het effect heeft.quote:Op vrijdag 17 december 2021 13:02 schreef Elan het volgende:
[..]
Nogmaals je KAN vrijwel alles doen, vrijwel alles IS open. De vraag is alleen of je je wilt en kunt schikken naar de sluitingstijden. Als je de hele dag op kantoor zit kan je ook voor die tijd gaan sporten, en lunchen in plaats van avondeten en dan op tijd je bed in (omdat er geen reet te doen is na vijven)
Het is erg dramatisch aangezet.
Daarnaast bekruipt mij het gevoel dat je heel erg het individueel benadert, maar met een gezin is het niet even mogelijk om alles om te gooien. Sowieso is het vaak al plannen om een keer op de koffie te gaan ergens
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
AZ danst ook onder Janssen.quote:Op vrijdag 17 december 2021 13:06 schreef Caland het volgende:
[..]
Laatste tijd best prima, vooral die Karlsson is een fijn spelertje.![]()
Ja behalve als je verenigingen geen trainingen aanbieden in de middagquote:Op vrijdag 17 december 2021 13:02 schreef Elan het volgende:
[..]
Nogmaals je KAN vrijwel alles doen, vrijwel alles IS open. De vraag is alleen of je je wilt en kunt schikken naar de sluitingstijden. Als je de hele dag op kantoor zit kan je ook voor die tijd gaan sporten, en lunchen in plaats van avondeten en dan op tijd je bed in (omdat er geen reet te doen is na vijven)
Het is erg dramatisch aangezet.
Het gaat weer lekker simpel in het hoofd van @ElanMakkelijk eerste![]()
Ga-reat!quote:Op vrijdag 17 december 2021 13:02 schreef Caland het volgende:
[ twitter ]
Niet meer dansen met JansenGo hard or go home![]()
Wat is jouw oplossing, precies?quote:Op vrijdag 17 december 2021 12:49 schreef Noek het volgende:
Ja Jezus, je gaat toch vorig jaar niet vergelijken met nu. Alsof we het nu zoveel beter hebben..
Nou, we zijn er nog niet en toen hadden we 0 vaccins, laat staan boosters en QR-QUE?
Dus niet zeiken, mensen. We hebben het nu zoveel beter.Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam![]()
Sommige mensen zijn gewoon flexibeler dan anderen. Qua werk, qua instelling, qua mogelijkheden.quote:Op vrijdag 17 december 2021 13:02 schreef Elan het volgende:
[..]
Het is erg dramatisch aangezet."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Die 5-uur regeling is gewoon wereldvreemd en absurd.quote:Op vrijdag 17 december 2021 13:07 schreef zalkc het volgende:
[..]
De bedoeling van de genomen maatregelen is niet om je flexibiliteit op de proef te stellen maar om contacten terug te brengen, en dat zie je terug in de cijfers dat het effect heeft.
Daarnaast bekruipt mij het gevoel dat je heel erg het individueel benadert, maar met een gezin is het niet even mogelijk om alles om te gooien. Sowieso is het vaak al plannen om een keer op de koffie te gaan ergensOmnibus in omnibus.
quote:Op vrijdag 17 december 2021 13:08 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Wat is jouw oplossing, precies?![]()
Waar zeg ik de oplossing te hebben, precies?
Ik zeg dat het niet te vergelijken is.
Maar Etto, dit spelletje mag je spelen en in je hoofd ook winnen. I don't care. /intensivecareGo hard or go home![]()
Morgen van 12 tot 17 winterstopfeestje in de kantine met een paar slechte Nederlandstalige zangertjes.quote:Op vrijdag 17 december 2021 13:08 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Ja behalve als je verenigingen geen trainingen aanbieden in de middag
Het gaat weer lekker simpel in het hoofd van @:elan
Je moet een beetje omdenken maar uiteindelijk kan je nog genoeg organiseren.
Klap in het gezicht van @Lenny_LeonardVBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Dus je bent gewoon een beetje aan het gal spuwen op alles. Helder.quote:Op vrijdag 17 december 2021 13:11 schreef Noek het volgende:
[..]![]()
Waar zeg ik de oplossing te hebben, precies?
Ik zeg dat het niet te vergelijken is.
Maar Etto, dit spelletje mag je spelen en in je hoofd ook winnen. I don't care. /intensivecareOmnibus in omnibus.
Altijd weer die ochtendmensenquote:Op vrijdag 17 december 2021 13:10 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Die 5-uur regeling is gewoon wereldvreemd en absurd.![]()
![]()
Maar wel effectiefquote:Op vrijdag 17 december 2021 13:10 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Die 5-uur regeling is gewoon wereldvreemd en absurd.Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
quote:Op vrijdag 17 december 2021 13:11 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dus je bent gewoon een beetje aan het gal spuwen op alles. Helder.
Kijken of deze modbreak van @dick_laurent helpt...![]()
De Chinese strategie is ook effectief. Waarom implementeren niet meer landen deze?quote:Op vrijdag 17 december 2021 13:14 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Als het echt zo effectief was dan implementeerden andere landen deze strategie ook wel.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Andere landen andere situaties. Er zijn geen simpele oplossingen voor dit probleem.quote:Op vrijdag 17 december 2021 13:14 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Als het echt zo effectief was dan implementeerden andere landen deze strategie ook wel.
Er is nu en R0 van <1 de maatregelen zijn voldoende op dit moment. We kunnen nu nog een paar dagen kijken wat omicron gaat doen, die ruimte hebben we, en dan moeten we bedenken of we moeten opschalen, handhaven, of afschalen met maatregelen.Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Ja precies. Goh wat raar dat mensen zich belemmerd voelen door maatregelen die PRECIES dat als doel hebbenquote:Op vrijdag 17 december 2021 12:58 schreef zalkc het volgende:
[..]
Op zich is de stelling wel schatig, de maatregelen zijn veel te soft, stellen niks voor en werken niet, maar het heeft wel effect want dat zie je in de dalingen op alle vlakken
I'll give you something to do![]()
Over een paar dagen tasten we qua Omicron nog net zo in het duister als nu.quote:Op vrijdag 17 december 2021 13:18 schreef zalkc het volgende:
[..]
Andere landen andere situaties. Er zijn geen simpele oplossingen voor dit probleem.
Er is nu en R0 van <1 de maatregelen zijn voldoende op dit moment. We kunnen nu nog een paar dagen kijken wat omicron gaat doen, die ruimte hebben we, en dan moeten we bedenken of we moeten opschalen, handhaven, of afschalen met maatregelen.
De scholen gaan vanaf volgende week dicht, wacht daar eerst eens de effecten van af zou ik zeggen voordat de paniekmodus weer open gaat.![]()
De maatregelen hebben niet als doel om mensen te belemmeren.quote:Op vrijdag 17 december 2021 13:19 schreef galantis het volgende:
[..]
Ja precies. Goh wat raar dat mensen zich belemmerd voelen door maatregelen die PRECIES dat als doel hebbenReason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.![]()
Jawel, contacten belemmeren.quote:Op vrijdag 17 december 2021 13:21 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
De maatregelen hebben niet als doel om mensen te belemmeren.![]()
Het doel is het aantal contactmomenten te reduceren. In de praktijk betekent dat: zorgen dat mensen niet doen wat ze normaal gesproken wel zouden doen. Ik kan me voorstellen dat sommigen dat als "belemmeren" ervaren.quote:Op vrijdag 17 december 2021 13:21 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
De maatregelen hebben niet als doel om mensen te belemmeren.![]()
Oh en teamsporten dan waarvan de training alleen 's avonds mogelijk is? Kijk eens verder dan je neus lang is man. Dit begint echt een sneue vertoning te worden.quote:Op vrijdag 17 december 2021 13:02 schreef Elan het volgende:
[..]
Het is erg dramatisch aangezet.I'll give you something to do![]()
Jawel. Contactenmomenten reduceren, dus mensen beletten die te hebben. Gaan we bijdehand lopen doen?quote:Op vrijdag 17 december 2021 13:21 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
De maatregelen hebben niet als doel om mensen te belemmeren.I'll give you something to do![]()
En het feit dat je alles kan binnen een bepaalde tijd is good for you. Voor die ondernemer is het echt een ding. Het is vrij ingrijpend, mentaal ook, als je weinig te zeggen hebt over je eigen zaak waarbij je ook opeens wordt geconfronteerd met handhavers, burgers die op alles letten en meldingen maken.
Voor de gewone burger zijn deze maatregelen leefbaar, voor mij nu ook maar denk dat het voor veel ook ontzettend kut is nu.Go hard or go home![]()
dat niet fatsoenlijk is ook gewoon onzin, zonder vaccinatie was het echt een megaramp geweestquote:Op vrijdag 17 december 2021 12:14 schreef Questular het volgende:
[..]
Gelukkig is het vrijwillig, stel je voor je zou je verplicht moeten laten vaccineren.![]()
Nee. Dat is een gevolgquote:Op vrijdag 17 december 2021 13:22 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Jawel, contacten belemmeren.Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.![]()
Hoe konden ze met Delta in godsnaam 19% van de positieven opnemen?quote:Op vrijdag 17 december 2021 13:23 schreef Scrummie het volgende:
[ twitter ]
(Bron is Bloomberg, niet discloseTV met een BNW randje)
Klopt echt geen bal van die cijfers daar.![]()
wat vooral klote is dat het maar door gaat, 1 kut jaar is tot daar aan toe maar het duurt gewoon te lang nuquote:Op vrijdag 17 december 2021 13:26 schreef Noek het volgende:
En het feit dat je alles kan binnen een bepaalde tijd is good for you. Voor die ondernemer is het echt een ding. Het is vrij ingrijpend, mentaal ook, als je weinig te zeggen hebt over je eigen zaak waarbij je ook opeens wordt geconfronteerd met handhavers, burgers die op alles letten en meldingen maken.
Voor de gewone burger zijn deze maatregelen leefbaar, voor mij nu ook maar denk dat het voor veel ook ontzettend kut is nu.![]()
Lekker man.quote:Op vrijdag 17 december 2021 13:11 schreef Caland het volgende:
[..]
Morgen van 12 tot 17 winterstopfeestje in de kantine met een paar slechte Nederlandstalige zangertjes.
Je moet een beetje omdenken maar uiteindelijk kan je nog genoeg organiseren.
Klap in het gezicht van @:lenny_leonard
Het kutste aan die vroege sluitingstijden is dat ik vervolgens een uurtje of acht al flink aangeschoten thuis zit. Knallende koppijn als je naar bed gaat.Makkelijk eerste![]()
Ach mooi man, vette bek om 18u en om 20u mooi je mandje in. Sta je om 07u weer fris en fruitig naast je bed.quote:Op vrijdag 17 december 2021 13:31 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Lekker man.
Het kutste aan die vroege sluitingstijden is dat ik vervolgens een uurtje of acht al flink aangeschoten thuis zit. Knallende koppijn als je naar bed gaat.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Ik denk niet dat ze 19% van de positieven opnamen. Beleid in ZA is (las ik ergens) dat men bij een ziekenhuisopname, dus los waar je voor komt, sowieso een test doet. Dus als je daar komt met een gebroken been; test, test positief, dan zit je dus ook bij die 19%.quote:Op vrijdag 17 december 2021 13:29 schreef Confetti het volgende:
[..]
Hoe konden ze met Delta in godsnaam 19% van de positieven opnemen?
Ik gok dat de gewone burger daar ook niet gaat testen bij een kriebel in de keel.quote:Op vrijdag 17 december 2021 13:29 schreef Confetti het volgende:
[..]
Hoe konden ze met Delta in godsnaam 19% van de positieven opnemen?
Ook zoiets ja.quote:
En ook een uitnodiging zegt niet zoveel als je alsnog weken moet wachten voor je terecht kan.Go hard or go home![]()
Volgens mij heeft mijn moeder gewoon gebeld voor haar ouders want opa en oma hebben geen Digid. Of dan zou je die voor hun moeten aanmaken?quote:Op vrijdag 17 december 2021 13:49 schreef Questular het volgende:
Zijn er dan zo veel 65+ers die niemand hebben om even digitaal die afspraak voor ze te maken?![]()
Wat ben je gaan doen? Helemaal gekapt met je zaak?quote:Op vrijdag 17 december 2021 13:26 schreef Noek het volgende:
Voor de gewone burger zijn deze maatregelen leefbaar, voor mij nu ook maar denk dat het voor veel ook ontzettend kut is nu.When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue![]()
Ouderen die zich isoleren uit vrees voor besmetting?quote:Op vrijdag 17 december 2021 13:49 schreef Questular het volgende:
Zijn er dan zo veel 65+ers die niemand hebben om even digitaal die afspraak voor ze te maken?are we infinite or am I alone![]()
Zo werkt mijn slaapritme helaas niet (zou het wel willen).quote:Op vrijdag 17 december 2021 13:32 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ach mooi man, vette bek om 18u en om 20u mooi je mandje in. Sta je om 07u weer fris en fruitig naast je bed.
Nee, het is bagger. Terwijl juist de 12u sluitingstijd mij verrassend goed beviel.Makkelijk eerste![]()
Ik lul ook want wanneer ik dus tussen 20u en 22u m'n bed in duik lig ik om 4-5u klaarwakker in bedquote:Op vrijdag 17 december 2021 13:53 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Zo werkt mijn slaapritme helaas niet (zou het wel willen).
Nee, het is bagger. Terwijl juist de 12u sluitingstijd mij verrassend goed beviel.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
De eindexamens weer aangepast. Het zou immers maar eens zichtbaar worden hoe desastreus dit beleid is.
zie email 27 oktober![]()
"Oh ben jij van de coronageneratie? OK, dan moeten we wel nog dat extra interview doen"quote:Op vrijdag 17 december 2021 13:57 schreef trein2000 het volgende:
De eindexamens weer aangepast. Het zou immers maar eens zichtbaar worden hoe desastreus dit beleid is.![]()
Afspraak maken voor vaccinatie is nog steeds 1961 zie ik.
Typisch weer dat ze toevallig op de ochtend van de persconferentie dit jaartal open zetten en er daarna weer dagen niets gebeurt. Volgens mij is dat niet de eerste keer.![]()
![]()
Yes.. Alles om het maar te verbloemen.quote:Op vrijdag 17 december 2021 13:57 schreef trein2000 het volgende:
De eindexamens weer aangepast. Het zou immers maar eens zichtbaar worden hoe desastreus dit beleid is.![]()
Naja het lijkt mij inmiddels wel bewezen dat Omicron milder is dan Delta. Hopelijk hebben we door de deltagolf genoeg immuniteit onder ongevaccineerden opgebouwd zodat de ziekenhuizen niet te vol lopen.quote:Makkelijk eerste![]()
Trouwens ook desastreus voor de VAVO's. Deze hebben al twee jaar lang minder leerlingen op hun scholen.quote:Op vrijdag 17 december 2021 14:00 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Yes.. Alles om het maar te verbloemen.![]()
Misschien toch ffp2 maskers overwegen en verplicht testen voor bezoek aan ouderen:
California, vaccination rate 64%.![]()
Zeker hoopvol, maar nog niet bewezen aangezien 1 land niet representatief is voor de hele wereld. Van mij mag Omicron zo snel mogelijk dominant worden in het westen, dan kunnen we echt conclusies trekken. Maar de eerste signalen zijn hoopvol.quote:Op vrijdag 17 december 2021 14:00 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Naja het lijkt mij inmiddels wel bewezen dat Omicron milder is dan Delta. Hopelijk hebben we door de deltagolf genoeg immuniteit onder ongevaccineerden opgebouwd zodat de ziekenhuizen niet te vol lopen.![]()
Daar ben ik op zich niet zo heel bang voor. Wie kijkt er nog naar een middelbare school diploma als je ‘gewoon’ je vervolgopleiding haalt? Misschien dat het een nadeel is bij een selectiestudie, maar daar zit de overgrote meerderheid in hetzelfde schuitje.quote:Op vrijdag 17 december 2021 13:58 schreef chratnox het volgende:
[..]
"Oh ben jij van de coronageneratie? OK, dan moeten we wel nog dat extra interview doen"
Maar ik vind het gewoon treurig, hier uit kun je al afleiden dat het dramatisch gesteld is met het onderwijsniveau van deze generatie.zie email 27 oktober![]()
Dat doe ik tenminste al.quote:Op vrijdag 17 december 2021 14:01 schreef Za het volgende:
Misschien toch ffp2 maskers overwegen en verplicht testen voor bezoek aan ouderen:
[ twitter ]
California, vaccination rate 64%.
Als ik dan toch een mondkapje op moet, dan in ieder geval maar eentje die nog enige zin heeft in plaats van een verwassen stoffen dingetje dat al weken op zak zit."Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life![]()
Amerikanen/Democraten hebben een zieke mondmasker-fetish. Die gaan gerust met 100 man op elkaar staan als ze allemaal een masker hebben. Infantiel land.quote:Op vrijdag 17 december 2021 14:01 schreef Za het volgende:
[ twitter ]
Geef het een paar weken. Het is echt debiel hoe snel het gaat in Engeland nu.quote:Op vrijdag 17 december 2021 14:02 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Zeker hoopvol, maar nog niet bewezen aangezien 1 land niet representatief is voor de hele wereld. Van mij mag Omicron zo snel mogelijk dominant worden in het westen, dan kunnen we echt conclusies trekken. Maar de eerste signalen zijn hoopvol.![]()
Ik kan me niet voorstellen dat het OMT vandaag niet komt met voorstellen voor een (veel) verdergaande lockdown."It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."![]()
Mwah er zijn toch al best veel meldingen dat ook het ziektebeeld ook enorm meevalt in de UK en Denemarken? Dat met name die smaak-en-reuk-klacht er niet meer is.quote:Op vrijdag 17 december 2021 14:02 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Zeker hoopvol, maar nog niet bewezen aangezien 1 land niet representatief is voor de hele wereld. Van mij mag Omicron zo snel mogelijk dominant worden in het westen, dan kunnen we echt conclusies trekken. Maar de eerste signalen zijn hoopvol.Makkelijk eerste![]()
Omdat ze dit tot en met 60 jaar deden. Daarna zou het anders worden, was al zo gepland.quote:Op vrijdag 17 december 2021 13:59 schreef -0- het volgende:
Afspraak maken voor vaccinatie is nog steeds 1961 zie ik.
Typisch weer dat ze toevallig op de ochtend van de persconferentie dit jaartal open zetten en er daarna weer dagen niets gebeurt. Volgens mij is dat niet de eerste keer.![]()
Unvacinated together, dat klink wel als een objectieve bron.quote:Op vrijdag 17 december 2021 14:01 schreef Za het volgende:
[ twitter ]
Dat hoop ik ook. Op een gegeven moment moet er toch iets van immuniteit komen wat zorgt dat mensen niet ernstig ziek worden. Maar wat iemand anders al zei het is even afwachten met onze veel oudere bevolking (Zuid-Afrika gemiddeld 27 vs Nederland gemiddeld 41).quote:Op vrijdag 17 december 2021 14:00 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Naja het lijkt mij inmiddels wel bewezen dat Omicron milder is dan Delta. Hopelijk hebben we door de deltagolf genoeg immuniteit onder ongevaccineerden opgebouwd zodat de ziekenhuizen niet te vol lopen.![]()
Wel prettig met de feestdagen in het vooruitzichtquote:Op vrijdag 17 december 2021 14:06 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Mwah er zijn toch al best veel meldingen dat ook het ziektebeeld ook enorm meevalt in de UK en Denemarken? Dat met name die smaak-en-reuk-klacht er niet meer is.
Dat is mooi meegenomen.quote:Op vrijdag 17 december 2021 14:06 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Mwah er zijn toch al best veel meldingen dat ook het ziektebeeld ook enorm meevalt in de UK en Denemarken? Dat met name die smaak-en-reuk-klacht er niet meer is.![]()
Maar het belangrijkste is hoe het zit met de "stikken-in-je-eigen-lichaamsvocht"-klacht."It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."![]()
Als het resultaat in die populatie milder is tov de vorige variant is is de kans groot dat het hier ook milder is tov de vorige variant. Onderling vergelijken is minder effectief inderdaadquote:Op vrijdag 17 december 2021 14:07 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Dat hoop ik ook. Op een gegeven moment moet er toch iets van immuniteit komen wat zorgt dat mensen niet ernstig ziek worden. Maar wat iemand anders al zei het is even afwachten met onze veel oudere bevolking (Zuid-Afrika gemiddeld 27 vs Nederland gemiddeld 41).Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Mjah, de Alphagolf vorig jaar in Zuid-Afrika was op hetzelfde moment en toen stroomden de ziekenhuizen wèl vol.quote:Op vrijdag 17 december 2021 14:07 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Dat hoop ik ook. Op een gegeven moment moet er toch iets van immuniteit komen wat zorgt dat mensen niet ernstig ziek worden. Maar wat iemand anders al zei het is even afwachten met onze veel oudere bevolking (Zuid-Afrika gemiddeld 27 vs Nederland gemiddeld 41).Makkelijk eerste![]()
Het is op zich gewoon Newsom die dat stelt.quote:Op vrijdag 17 december 2021 14:07 schreef Questular het volgende:
[..]
Unvacinated together, dat klink wel als een objectieve bron.When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue![]()
https://www.gelderlander.(...)ie-booster~a6d56c22/
Harde lockdown incoming. Alleen het 'laatste redmiddel' van Ferd blijft nog in de kist zo. Voorlopig.![]()
Als die kut Hugo nu gewoon zorgt dat iedereen eerder zn booster heeft zijn er ook minder maatregelen nodig. Waarom maakt die vent het leven zo moeilijk.![]()
Het is inmiddels wel extra zuur dat dit grotendeels voorkomen had kunnen worden als het hele organisatorische proces rondom de booster niet zo'n bende was.quote:Op vrijdag 17 december 2021 14:19 schreef Confetti het volgende:
Harde lockdown incoming. Alleen het 'laatste redmiddel' van Ferd blijft nog in de kist zo. Voorlopig.![]()
En zo rommelen we ons stapsgewijs weer dezelfde ellende in als vorig jaar. Wie had dit nu zien aankomen?![]()
Dinsdag persco genot.quote:Op vrijdag 17 december 2021 14:19 schreef Confetti het volgende:
Harde lockdown incoming. Alleen het 'laatste redmiddel' van Ferd blijft nog in de kist zo. Voorlopig.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Dit. Mijn moeder van 68 probeerde vorige week braaf een afspraak te maken maar ging er via de site niet door want twee prik net binnen de 6 maanden geloof ik. Dus die had er de pest en waardoor het niet weer een paar weken later is geworden.quote:Op vrijdag 17 december 2021 14:21 schreef chratnox het volgende:
[..]
Het is inmiddels wel extra zuur dat dit grotendeels voorkomen had kunnen worden als het hele organisatorische proces rondom de booster niet zo'n bende was.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
De man die in de video het woord voert is Gavin Newsom, de volledig gevaccineerde en geboosterde governor van Californië.quote:Op vrijdag 17 december 2021 14:07 schreef Questular het volgende:
Unvacinated together, dat klink wel als een objectieve bron.
Heb jij een betere bron?![]()
Flikker op.quote:Op vrijdag 17 december 2021 14:19 schreef Confetti het volgende:
Harde lockdown incoming. Alleen het 'laatste redmiddel' van Ferd blijft nog in de kist zo. Voorlopig.
quote:Op vrijdag 17 december 2021 14:19 schreef Confetti het volgende:
Harde lockdown incoming. Alleen het 'laatste redmiddel' van Ferd blijft nog in de kist zo. Voorlopig.Denk dat genoeg mensen die zo snel mogelijk ook zouden willen hebben.... Maar het is niet dat er plek over is...quote:‘Het is zorgelijk, haal die booster’![]()
Inmiddels is dat 3 maanden geworden hè, moet nu wel kunnen (als 't goed is).quote:Op vrijdag 17 december 2021 14:23 schreef OProg het volgende:
[..]
Dit. Mijn moeder van 68 probeerde vorige week braaf een afspraak te maken maar ging er via de site niet door want twee prik net binnen de 6 maanden geloof ik. Dus die had er de pest en waardoor het niet weer een paar weken later is geworden.![]()
Hier is het kabinet duidelijk laakbaar.quote:Op vrijdag 17 december 2021 14:23 schreef Momo het volgende:
[..]
[..]
Denk dat genoeg mensen die zo snel mogelijk ook zouden willen hebben.... Maar het is niet dat er plek over is...[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Kabinet net klaar met formeren, Rutte aangesteld als formateur, bordesscène en in het eerste debat motie van wantrouwen aan de broek van Kuipers/Paternotte/wie er ook op VWS komt?quote:Op vrijdag 17 december 2021 14:24 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Hier is het kabinet duidelijk laakbaar.![]()
![]()
Maar echt, hoe kan het nou dat ze er weer zo'n bende van maken? Waarom zet je er niet wat betere mensen op, bij voorkeur uit het bedrijfsleven waar men wel gewend is aan snelheid en doorpakken.quote:Op vrijdag 17 december 2021 14:21 schreef chratnox het volgende:
[..]
Het is inmiddels wel extra zuur dat dit grotendeels voorkomen had kunnen worden als het hele organisatorische proces rondom de booster niet zo'n bende was.Gimme whiskey, give me bourbon, gimme gin..
'Cause it don't matter what I'm drinkin', Lord, as long as it drowns this sorrow I'm in.![]()
Jawel. Alleen het verhaal is dat het haast haast haast is nu en door dat geklungel en de drukte is het ineens een paar weken later geworden.quote:Op vrijdag 17 december 2021 14:24 schreef chratnox het volgende:
[..]
Inmiddels is dat 3 maanden geworden hè, moet nu wel kunnen (als 't goed is)."Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Vreemd. Cijfers dalen, nieuws over Omicron begint er goed uit te zien als je de onheilsprofeten even negeert.....Where law ends, tyrrany begins.![]()
Die hebben het druk met het hoofd boven water houden voor hun bedrijf in alle onzekerheid die er heerstquote:Op vrijdag 17 december 2021 14:25 schreef josja het volgende:
[..]
Maar echt, hoe kan het nou dat ze er weer zo'n bende van maken? Waarom zet je er niet wat betere mensen op, bij voorkeur uit het bedrijfsleven waar men wel gewend is aan snelheid en doorpakken.![]()
![]()
Niemand neemt ze meer serieus. Iedereen is het er toch wel mee eens dat het gewoon dramatisch is hoe langzaam de booster campagne op gang is gekomen?quote:Op vrijdag 17 december 2021 14:25 schreef Momo het volgende:
Maarja willen ze dan gaan zeggen dat je met minder dan 4 mensen kerst moet vieren?![]()
Dat zie ik niet gebeuren, ik denk dat de maatregelen gewoon hard zullen zijn en geen adviezen over aantal bezoekers.quote:Op vrijdag 17 december 2021 14:25 schreef Momo het volgende:
Maarja willen ze dan gaan zeggen dat je met minder dan 4 mensen kerst moet vieren?[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Oók wellicht. Maar ze weten ook dat dat niks doet. Ze zullen een flink statement willen maken dus wat Oliver hier al eerder aan het opsommen was zal eerder waarheid worden.quote:Op vrijdag 17 december 2021 14:25 schreef Momo het volgende:
Maarja willen ze dan gaan zeggen dat je met minder dan 4 mensen kerst moet vieren?“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Driedubbele mondkapjes dragen! Dat gaat pas echt helpen. Al dat geld wat we nu stoppen in het overeind houden van diverse sectoren, daar hadden we zoveel andere dingen mee kunnen doen.![]()
En de wat minder goede cijfers vanuit bijvoorbeeld Londen dan?quote:Op vrijdag 17 december 2021 14:26 schreef Gunner het volgende:
Vreemd. Cijfers dalen, nieuws over Omicron begint er goed uit te zien als je de onheilsprofeten even negeert.....“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Dus zo'n beetje alles sluiten? Ik snap best dat het nodig is, maar er zit natuurlijk wel een houdbaarheidsdatum aan die maatregelen met dat geknoei van ze.quote:Op vrijdag 17 december 2021 14:27 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Oók wellicht. Maar ze weten ook dat dat niks doet. Ze zullen een flink statement willen maken dus wat Oliver hier al eerder aan het opsommen was zal eerder waarheid worden.![]()
Jaap van Dissel had niet helemaal door dat als je nu een afspraak mag maken voor een booster, dat je pas in januari aan de beurt bent.
Vreemd wat hij is zelf ook van 1957.- verwijderd door admin -![]()
En gezien het vingertje van Hugo richting gezondheidsraad maakt ie zich wel écht zorgen.quote:Op vrijdag 17 december 2021 14:24 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Hier is het kabinet duidelijk laakbaar.![]()
Ja wat moet je tegenwoordig nog geloven he. Las wat tweets over de situatie in Z-A waar toch wel wat te zeggen valt over de prognose van de Omicron variant.quote:Op vrijdag 17 december 2021 14:28 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
En de wat minder goede cijfers vanuit bijvoorbeeld Londen dan?
die onzekerheid zal wel gebruikt worden om harder in te grijpen.Where law ends, tyrrany begins.![]()
Ik kan er - heel eerlijk gezegd - voor nu inkomen met alle onzekerheid rond Omicron. Dan liever het zekere voor het onzekere. Maar als over 3-4 weken blijkt dat Omicron niet voor significant meer opnames zorgt, moet je dat per direct weer terugdraaien naar de situatie zoals die nu is (of nog soepeler naargelang de cijfers blijven dalen).quote:Op vrijdag 17 december 2021 14:28 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dus zo'n beetje alles sluiten? Ik snap best dat het nodig is, maar er zit natuurlijk wel een houdbaarheidsdatum aan die maatregelen met dat geknoei van ze.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
2 jaar verder en we zitten weer in de fase 'flinke statements willen maken'.
Naja, misschien krijgen we het na 3 jaar straks nog wel eens een beetje beter op orde."Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Geloven? Dat zijn gewoon de feitelijke cijfers vanuit de ziekenhuizen.. tja.quote:Op vrijdag 17 december 2021 14:30 schreef Gunner het volgende:
[..]
Ja wat moet je tegenwoordig nog geloven he. Las wat tweets over de situatie in Z-A waar toch wel wat te zeggen valt over de prognose van de Omicron variant.
die onzekerheid zal wel gebruikt worden om harder in te grijpen.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Hij heeft in dit geval gelijk.quote:Op vrijdag 17 december 2021 14:20 schreef Mansjester het volgende:
Als die kut Hugo nu gewoon zorgt dat iedereen eerder zn booster heeft zijn er ook minder maatregelen nodig. Waarom maakt die vent het leven zo moeilijk.
Door te boosteren (tegen een binnenkort dominant virus dat vaccin geïnduceerde antilichamen weet te ontwijken, dus met welk doel?) verzwakt je het immuunsysteem van mensen voor een paar weken, en dat wil je niet midden in een brandhaardsituatie waarbij zelfs een mildere variant voor problemen kan zorgen bij zwakkeren die net hun booster hebben ontvangen. IMO![]()
Des te zorgelijker. Eindverantwoordelijkheid ligt bij de minister van VWS. Als hij de gezondheidsraad aan wil spreken moet ie dat in zijn eigen organisatie zoeken. In het dossier rondom de toeslagenaffaire wordt er (terecht) hard opgetreden tegen het noemen van namen e.d. van individuele ambtenaren of bewindslieden, verantwoordelijkheid ligt gewoon bij de minister. Dat zou hier ook gewoon zo moeten zijn.quote:Op vrijdag 17 december 2021 14:29 schreef Scrummie het volgende:
[..]
En gezien het vingertje van Hugo richting gezondheidsraad maakt ie zich wel écht zorgen.![]()
Je bent nog niet bang genoeg, vanavond verplicht Jinek en Op1 kijken.quote:Op vrijdag 17 december 2021 14:26 schreef Gunner het volgende:
Vreemd. Cijfers dalen, nieuws over Omicron begint er goed uit te zien als je de onheilsprofeten even negeert.....Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Als je immuunsysteem verzwakt is ben je ziek en zit je thuis.quote:Op vrijdag 17 december 2021 14:31 schreef Za het volgende:
[..]
Hij heeft in dit geval gelijk.
Door te boosteren (tegen een binnenkort dominant virus dat vaccin geïnduceerde antilichamen weet te ontwijken, dus met welk doel?) verzwakt je het immuunsysteem van mensen voor een paar weken, en dat wil je niet midden in een brandhaardsituatie waarbij zelfs een mildere variant voor problemen kan zorgen bij zwakkeren die net hun booster hebben ontvangen. IMO[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Die cijfers geloof ik wel dat is niet de issue. Maar dat is geen zekerheid dat we datzelfde hier ook gaan zien.quote:Op vrijdag 17 december 2021 14:31 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Geloven? Dat zijn gewoon de feitelijke cijfers vanuit de ziekenhuizen.. tja.Alleen als er wat bij Eva te gluren valt en geluid uit.quote:Op vrijdag 17 december 2021 14:31 schreef zalkc het volgende:
[..]
Je bent nog niet bang genoeg, vanavond verplicht Jinek en Op1 kijken.Where law ends, tyrrany begins.![]()
Het zijn gewoon de officiële ziekenhuiscijfers, niet iets wat je wel of niet moet geloven.quote:Op vrijdag 17 december 2021 14:30 schreef Gunner het volgende:
[..]
Ja wat moet je tegenwoordig nog geloven he. Las wat tweets over de situatie in Z-A waar toch wel wat te zeggen valt over de prognose van de Omicron variant.
die onzekerheid zal wel gebruikt worden om harder in te grijpen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Eensquote:Op vrijdag 17 december 2021 14:31 schreef chratnox het volgende:
[..]
Des te zorgelijker. Eindverantwoordelijkheid ligt bij de minister van VWS. Als hij de gezondheidsraad aan wil spreken moet ie dat in zijn eigen organisatie zoeken. In het dossier rondom de toeslagenaffaire wordt er (terecht) hard opgetreden tegen het noemen van namen e.d. van individuele ambtenaren of bewindslieden, verantwoordelijkheid ligt gewoon bij de minister. Dat zou hier ook gewoon zo moeten zijn.![]()
![]()
Nee, maar we moeten niet al de vlag uit de deur gooien alsof het gemuteerd is in een verkoudheidsvirus. Er zijn nog best veel vraagtekens, wat duidelijk is dat het veel besmettelijker is.quote:Op vrijdag 17 december 2021 14:32 schreef Gunner het volgende:
[..]
Die cijfers geloof ik wel dat is niet de issue. Maar dat is geen zekerheid dat we datzelfde hier ook gaan zien.![]()
In UK zijn er ook nog amper maatregelen genomen op dit moment. Die hebben pas net de QR ontdektquote:Op vrijdag 17 december 2021 14:28 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
En de wat minder goede cijfers vanuit bijvoorbeeld Londen dan?Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Klopt en in die zin is ons huidige maatregelen pakket wellicht een verzachter van hoe hard en snel het hier toe kan slaan.quote:Op vrijdag 17 december 2021 14:32 schreef Gunner het volgende:
[..]
Die cijfers geloof ik wel dat is niet de issue. Maar dat is geen zekerheid dat we datzelfde hier ook gaan zien.
[..]“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Ik geloof ook best dat het nu niet meer te voorkomen valt. Maar als ze ervoor kiezen alles te sluiten gaat wat mij betreft het kerstreces ook niet door en gaan ze in die tijd vol de bezem overal door trekken. Dan wacht die kabinetsformatie maar even 2 of 3 weken exta, deze shit moet nu opgelost worden.quote:Op vrijdag 17 december 2021 14:30 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ik kan er - heel eerlijk gezegd - voor nu inkomen met alle onzekerheid rond Omicron. Dan liever het zekere voor het onzekere. Maar als over 3-4 weken blijkt dat Omicron niet voor significant meer opnames zorgt, moet je dat per direct weer terugdraaien naar de situatie zoals die nu is (of nog soepeler naargelang de cijfers blijven dalen).
Begin november is gezegd dat de boosters gezet konden gaan worden, na het advies van september waarin gezegd werd klaar te zijn zou dat inhouden dat we klaar waren geweest met alle boosters zetten. Dan hadden deze maatregelen nergens voor nodig geweest.![]()
Hoe dan vanaf het begin is gezegd dat ze alleen maar adviezen kunnen geven over de thuissituatie en niet kunnen handhaven. (Alleen bij overlast)quote:Op vrijdag 17 december 2021 14:26 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Dat zie ik niet gebeuren, ik denk dat de maatregelen gewoon hard zullen zijn en geen adviezen over aantal bezoekers.![]()
Klopt. Afgelopen speelronde was het voor het eerst in de PL dat je een CTB moest tonen. tErwijl wij er al een half jaar aan 'gewend' zijn en inmiddels de stadia gesloten hebben.quote:Op vrijdag 17 december 2021 14:33 schreef zalkc het volgende:
[..]
In UK zijn er ook nog amper maatregelen genomen op dit moment. Die hebben pas net de QR ontdektWhere law ends, tyrrany begins.![]()
Ja, dus gaan ze daar niets aan veranderenquote:Op vrijdag 17 december 2021 14:34 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Hoe dan vanaf het begin is gezegd dat ze alleen maar adviezen kunnen geven over de thuissituatie en niet kunnen handhaven. (Alleen bij overlast)[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Je mag nu al blij zijn als in januari alle risicogroepen een booster hebben gehad. Zo traag gaat het allemaal weer.quote:Op vrijdag 17 december 2021 14:33 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik geloof ook best dat het nu niet meer te voorkomen valt. Maar als ze ervoor kiezen alles te sluiten gaat wat mij betreft het kerstreces ook niet door en gaan ze in die tijd vol de bezem overal door trekken. Dan wacht die kabinetsformatie maar even 2 of 3 weken exta, deze shit moet nu opgelost worden.
Begin november is gezegd dat de boosters gezet konden gaan worden, na het advies van september waarin gezegd werd klaar te zijn zou dat inhouden dat we klaar waren geweest met alle boosters zetten. Dan hadden deze maatregelen nergens voor nodig geweest.![]()
Zou overigens de situatie in de UK zo uit de hand lopen vanwege 20 miljoen gezette AstraZenica vaccins?
Het schijnt dat in bv Denemarken de verhouding Omicron ongeveer 1/10 was vwb Pfizer/Moderna gevaccineerden.![]()
Ik geloof gewoon niet meer in die 2-3 wekenquote:Op vrijdag 17 december 2021 14:30 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ik kan er - heel eerlijk gezegd - voor nu inkomen met alle onzekerheid rond Omicron. Dan liever het zekere voor het onzekere. Maar als over 3-4 weken blijkt dat Omicron niet voor significant meer opnames zorgt, moet je dat per direct weer terugdraaien naar de situatie zoals die nu is (of nog soepeler naargelang de cijfers blijven dalen).Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
quote:Op vrijdag 17 december 2021 14:32 schreef Momo het volgende:
[..]
Het zijn gewoon de officiële ziekenhuiscijfers, niet iets wat je wel of niet moet geloven.Als het ongeveer even ziekmakend is maar ervoor zorgt dat mensen sneller in de ziekenhuizen komen zou je toch zeggen dat de ~2000 IC opnames die er nog aan zitten te komen er hoe dan ook aan komen, dus dat we (met gepaste snelheid) daar doorheen moeten?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Dat is wel een goede observatie. daar gingen ze idd vrij snell volle bak AZ.quote:Op vrijdag 17 december 2021 14:36 schreef Za het volgende:
Zou overigens de situatie in de UK zo uit de hand lopen vanwege 20 miljoen gezette AstraZenica vaccins?Where law ends, tyrrany begins.![]()
Hugo de Jonge is in paniek vanwege Omikron, Gommers roept alweer om code Zwart bij het OMT advies.....
Conclusie: ''we gaan in keiharde lockdown totdat iedereen een booster heeft''![]()
De Telegraaf pakt de 'grote zorgen' van HdJ ook even groots uit
De Jonge maakt zich ’grote zorgen’ over omicron, extra lockdownmaatregelen liggen op de loerWhere law ends, tyrrany begins.![]()
Fok is mijn bron.quote:Op vrijdag 17 december 2021 14:23 schreef Za het volgende:
[..]
De man die in de video het woord voert is Gavin Newsom, de volledig gevaccineerde en geboosterde governor van Californië.
Heb jij een betere bron?![]()
Strengere maatregelen zou dan moeten zorgen voor #flattenthecurve, maar uit de meeste maatregelen zijn nu ook wel een beetje de rek. En scholen nog langer dicht houden ligt ook gevoelig. Laten we hopen dat de cijfers uit het VK een uitzonderlijke situatie is omdat echt alles daar nog open is....quote:Op vrijdag 17 december 2021 14:36 schreef chratnox het volgende:
[..]
Als het ongeveer even ziekmakend is maar ervoor zorgt dat mensen sneller in de ziekenhuizen komen zou je toch zeggen dat de ~2000 IC opnames die er nog aan zitten te komen er hoe dan ook aan komen, dus dat we (met gepaste snelheid) daar doorheen moeten?![]()
Dit zei Hugo dinsdag ook al, en Telegraaf zegt ook dat OMT in overleg is. Allemaal dingen die we al wisten.quote:Op vrijdag 17 december 2021 14:39 schreef Gunner het volgende:
De Telegraaf pakt de 'grote zorgen' van HdJ ook even groots uit
De Jonge maakt zich ’grote zorgen’ over omicron, extra lockdownmaatregelen liggen op de loer![]()
Je mag gewoon alles, wat? Je hebt momenteel met zo ongeveer de zwaarste regelgeving van Europa te makenquote:Op vrijdag 17 december 2021 09:37 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Hoezo?
De maatregelen in NL zijn gigantisch soft.
We mogen gewoon alles, worden nergens in beperkt. Bijna alles is een advies.En dan wordt er momenteel over nagedacht om het nóg zwaarder te maken. Nee, blij dat ik niet in Nederland zit.
![]()
We zien u weer in april.quote:Op vrijdag 17 december 2021 14:39 schreef Oliver23 het volgende:
Hugo de Jonge is in paniek vanwege Omikron, Gommers roept alweer om code Zwart bij het OMT advies.....
Conclusie: ''we gaan in keiharde lockdown totdat iedereen een booster heeft''![]()
Ja maar ... ja maarquote:Op vrijdag 17 december 2021 14:40 schreef Oliver23 het volgende:
[..]
Dit zei Hugo dinsdag ook al, en Telegraaf zegt ook dat OMT in overleg is. Allemaal dingen die we al wisten.quote:Updated 8 min geleden
15 min geleden
in BINNENLANDWhere law ends, tyrrany begins.![]()
Ja eens. Tegelijkertijd vond ik het punt van @Za wel terecht, UK heeft heel zwaar ingezet op AZ. Daarvan lijkt de effectiviteit tegen deze variant erg laag te zijn.quote:Op vrijdag 17 december 2021 14:40 schreef Momo het volgende:
[..]
Strengere maatregelen zou dan moeten zorgen voor #flattenthecurve, maar uit de meeste maatregelen zijn nu ook wel een beetje de rek. En scholen nog langer dicht houden ligt ook gevoelig. Laten we hopen dat de cijfers uit het VK een uitzonderlijke situatie is omdat echt alles daar nog open is....![]()
quote:Op vrijdag 17 december 2021 14:32 schreef Momo het volgende:
[..]
Het zijn gewoon de officiële ziekenhuiscijfers, niet iets wat je wel of niet moet geloven.Als de helft was uitgekomen van waar hij over paniek zaait zouden we al naar de klote zijn geweest.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Voorspelling voor vanavond, pushbericht Telegraaf:quote:
''OMT WIL KEIHARDE LOCKDOWN VANWEGE OMIKRON''![]()
Waarom zou het in Amsterdam bijvoorbeeld dan ook al dominant zijn? Daar ook veel AZ?quote:Op vrijdag 17 december 2021 14:36 schreef Za het volgende:
Zou overigens de situatie in de UK zo uit de hand lopen vanwege 20 miljoen gezette AstraZenica vaccins?
Het schijnt dat in bv Denemarken de verhouding Omicron ongeveer 1/10 was vwb Pfizer/Moderna gevaccineerden.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Vaccinatiegraad in Amsterdam is toch vrij laag?quote:Op vrijdag 17 december 2021 14:42 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Waarom zou het in Amsterdam bijvoorbeeld dan ook al dominant zijn? Daar ook veel AZ?![]()
Even iets anders, beide ouders zijn nu geboosterd. Ik had ze de tip meegegeven om op de locatie zelf te vragen of de latere afspraak nog verzet kan worden. Dat truckje lijkt nog steeds te werken. Ze hadden nu 1 afspraak en de volgende na de kerst, maar die zijn nu dus allebei gedaan.Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Wat bedoel je precies met 'latere afspraak' ?quote:Op vrijdag 17 december 2021 14:44 schreef zalkc het volgende:
Even iets anders, beide ouders zijn nu geboosterd. Ik had ze de tip meegegeven om op de locatie zelf te vragen of de latere afspraak nog verzet kan worden. Dat truckje lijkt nog steeds te werken. Ze hadden nu 1 afspraak en de volgende na de kerst, maar die zijn nu dus allebei gedaan.Where law ends, tyrrany begins.![]()
Ik neem aan dat bij een nieuwe lockdown de kerken dichtgaan?[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Zuid Afrika is ook laag.quote:Op vrijdag 17 december 2021 14:43 schreef chratnox het volgende:
[..]
Vaccinatiegraad in Amsterdam is toch vrij laag?Plaats hier uw advertentie![]()
De vraag stellen is 'm beantwoorden.quote:Op vrijdag 17 december 2021 14:46 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik neem aan dat bij een nieuwe lockdown de kerken dichtgaan?![]()
75-80% volledig gevaccineerdquote:Op vrijdag 17 december 2021 14:43 schreef chratnox het volgende:
[..]
Vaccinatiegraad in Amsterdam is toch vrij laag?“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Afspraak naar voren halen bedoel je?quote:Op vrijdag 17 december 2021 14:44 schreef zalkc het volgende:
Even iets anders, beide ouders zijn nu geboosterd. Ik had ze de tip meegegeven om op de locatie zelf te vragen of de latere afspraak nog verzet kan worden. Dat truckje lijkt nog steeds te werken. Ze hadden nu 1 afspraak en de volgende na de kerst, maar die zijn nu dus allebei gedaan.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016![]()
Van mij mag het traag gaan. Bij vorige varianten bleven de pieken beperkt doordat mensen hun gedrag aanpasten wanneer de cijfers te hoog werden. Als Omicron zo besmettelijk is dat zelfs aangepast gedrag R niet onder 1 krijgt, dan zitten we in de shit.quote:Op vrijdag 17 december 2021 14:02 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Zeker hoopvol, maar nog niet bewezen aangezien 1 land niet representatief is voor de hele wereld. Van mij mag Omicron zo snel mogelijk dominant worden in het westen, dan kunnen we echt conclusies trekken. Maar de eerste signalen zijn hoopvol.are we infinite or am I alone![]()
Ja oke, maar met ~820k inwoners heb je dan zo 160k inwoners die niet gevaccineerd zijn. Hoogstwaarschijnlijk ook nog allemaal in dezelfde wijken.quote:![]()
Ik denk niet dat Omicron puur en alleen de ongevaccineerden besmet momenteelquote:Op vrijdag 17 december 2021 14:48 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ja oke, maar met ~820k inwoners heb je dan zo 160k inwoners die niet gevaccineerd zijn. Hoogstwaarschijnlijk ook nog allemaal in dezelfde wijken.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Moeders vandaag, vaders na de kerst een afspraak gepland gemaakt via de site. Vaders vroeg of hij nu ook terecht kon toen hij meeging naar de afspraak van moeders.quote:Op vrijdag 17 december 2021 14:46 schreef Gunner het volgende:
[..]
Wat bedoel je precies met 'latere afspraak' ?
Precies genoeg?Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Zeker. Als je dat nu gelijk had gezegdquote:Op vrijdag 17 december 2021 14:49 schreef zalkc het volgende:
[..]
Moeders vandaag, vaders na de kerst een afspraak gepland gemaakt via de site. Vaders vroeg of hij nu ook terecht kon toen hij meeging naar de afspraak van moeders.
Precies genoeg?![]()
Where law ends, tyrrany begins.![]()
77% volgens het dashboard van de GGD Amsterdamquote:Op vrijdag 17 december 2021 14:48 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ja oke, maar met ~820k inwoners heb je dan zo 160k inwoners die niet gevaccineerd zijn. Hoogstwaarschijnlijk ook nog allemaal in dezelfde wijken.
https://www.ggd.amsterdam(...)msterdam-amstelland/
Wijken zoals Amsterdam Noord, Nieuw-West en Zuidoost hebben zoals verwacht een lager percentage.![]()
Whatever, ik ben blij, weer twee bejaarden ruim voor de kerst geboosterd in ieder gevalquote:Op vrijdag 17 december 2021 14:50 schreef Gunner het volgende:
[..]
Zeker. Als je dat nu gelijk had gezegd![]()
.
Yep, m'n ouwe lui gaan morgen. Nog oudere schoonlui binnenkort/of al geweest weet ik niet zeker. Gelukkig stonden ze er allemaal open voor.quote:Op vrijdag 17 december 2021 14:51 schreef zalkc het volgende:
[..]
Whatever, ik ben blij, weer twee bejaarden ruim voor de kerst geboosterd in ieder geval.
Where law ends, tyrrany begins.![]()
Ik maak me weinig zorgen om mijn moeder en mijn schoonouders maar toch is het net iets fijner als ze de booster hebben gekregen.quote:Op vrijdag 17 december 2021 14:52 schreef Gunner het volgende:
[..]
Yep, m'n ouwe lui gaan morgen. Nog oudere schoonlui binnenkort/of al geweest weet ik niet zeker. Gelukkig stonden ze er allemaal open voor.![]()
Helemaal klaar voor de lockdown.quote:Op vrijdag 17 december 2021 14:51 schreef zalkc het volgende:
[..]
Whatever, ik ben blij, weer twee bejaarden ruim voor de kerst geboosterd in ieder geval.
![]()
En waarom wil je dit zeggen? Voel je je beter nu? Wil je graag alle positiviteit de wereld uithelpen? Ben je gefrustreerd en wil je dat af reageren?quote:Op vrijdag 17 december 2021 14:54 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Helemaal klaar voor de lockdown.
Wat is je motivatie om dit te posten?Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Haha. Nee. Kerken komen overal mee wegquote:Op vrijdag 17 december 2021 14:46 schreef Mexicanobakker het volgende:
Eind vorig jaar zou 11k besmettingen juist een paniek status zijn.quote:Op vrijdag 17 december 2021 15:04 schreef Questular het volgende:
Geen paniek mensen. 11k besmettingen vandaag, ik voel het.![]()
Stilte voor de storm.quote:Op vrijdag 17 december 2021 15:04 schreef Questular het volgende:
Geen paniek mensen. 11k besmettingen vandaag, ik voel het.
De grootste vijand tot nu toe staat bij de poort.![]()
Delta is verslagen, Omikron komt eraanquote:Op vrijdag 17 december 2021 15:04 schreef Questular het volgende:
Geen paniek mensen. 11k besmettingen vandaag, ik voel het.![]()
![]()
Opgelost!quote:Op vrijdag 17 december 2021 15:03 schreef Benny het volgende:
[..]
Haha. Nee. Kerken komen overal mee weg
Welkom in mijn kerk![]()
![]()
Nog steeds in de mist.quote:Op vrijdag 17 december 2021 15:06 schreef Confetti het volgende:
[..]
Stilte voor de storm.
De grootste vijand tot nu toe staat bij de poort.
Daardoor is het nog moeilijk te zeggen wat deze variant met ons gaat doen.
Zolang de mist nog niet is verdwenen varen we dus misschien wel aan op een gigantische ijsschots.Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Allemaal onze schuilkelder in en weer hopen dat het overwaait. Wat hebben wij na 2 jaar toch een visie.![]()
Dan kunnen m'n ouders weer via YouTube oid de diensten gaan bekijken. Of een poging doen tot.quote:Op vrijdag 17 december 2021 14:46 schreef Mexicanobakker het volgende:
Het voelt ondertussen wel een beetje als Dark Souls. Dan is Omikron een beetje als Gwyn.quote:Op vrijdag 17 december 2021 15:06 schreef Oliver23 het volgende:
[..]
Delta is verslagen, Omikron komt eraan![]()
Dat zou dan ook verplicht moeten worden.quote:Op vrijdag 17 december 2021 15:10 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Dan kunnen m'n ouders weer via YouTube oid de diensten gaan bekijken. Of een poging doen tot.Zuiger van het FOK!-OMT![]()
17K-ish vandaag gok ik."It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
Forum Opties Forumhop: Hop naar: