abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_202661582

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.

Afspraak maken kan via www.coronatest.nl , www.coronavaccinatie-afspraak.nl of telefoonnummer 0800-7070.

Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

SPOILER: Hont
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Linkjes voor informatie
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)
SPOILER: Heb ik covid, perziksap of griep? (laat je sowieso testen!)
SPOILER: Informatie over dagcijfers
SPOILER: Varianten waaronder Omicron
SPOILER: Gedragsregels in dit topic:
quote:
In de laatste acht weken was daarmee de kans om als volledig gevaccineerd persoon met het coronavirus in het ziekenhuis te worden opgenomen 12,5 keer lager dan voor een niet-gevaccineerde. Voor opname op de IC was die kans als volledig gevaccineerde 25 keer zo klein.
bron

[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_202661584
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 december 2021 11:31 schreef Oliver23 het volgende:
Als het paniekerige gedrag van Rutte/De Jonge zich gaat uiten in zwaardere maatregelen, dan zie ik het volgende gebeuren:

- Contactberoepen dicht
- Pretparken en Dierentuinen dicht
- Horeca dicht, alleen afhaal en bezorgen
- Musea, Bioscopen en Theaters dicht
- Winkelen in niet essentiële winkels alleen op afspraak en Click and Collect
Dit zou echt vreselijk zijn.
pi_202661599
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 december 2021 11:50 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Angstbeleid van nieuw kabinet Rutte.

Leggen ze dan ook de Eredivisie maar stil, en benoem PSV graag als landskampioen _O_
pi_202661603
Omicron kwam op rond de 20e van november? Die experts riepen binnen 2 weken weten we hoe het ermee zit.

En een maand later weten ze nog steeds eigenlijk geen bal (behalve wat speculaties en dat het besmettelijker is) en wordt het weer wachten op een praktijktest.
pi_202661604
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 december 2021 11:49 schreef Elan het volgende:

[..]
Snap die angst wel omdat het eerder dit jaar ook zo gegaan is, maar straks is zowat 90% gevaccineerd (en geboosterd) dan kijk je tegen een hele andere situatie aan. Vorig jaar hadden we allang in code zwart gezeten, waarschijnlijk vorige maand al ergens onder het huidige pakket maatregelen wat eigenlijk vrij weinig voorstelt.
Ik vind dit soort uitspraken echt bizar. Geeft perfect de gevaarlijke glijdende schaal weer.

De huidige maatregelen stellen niet 'vrij weinig voor' en mogen nooit, maar dan ook nooit, als normaal worden gezien. We zitten al anderhalf jaar in z'n maatregelen-fetish dat steeds minder mensen zich nog realiseren wat 'normaal' eigenlijk is.
  vrijdag 17 december 2021 @ 11:53:44 #6
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_202661610
Hoe vaak hebben we deze TT al gehad?
Where law ends, tyrrany begins.
pi_202661613
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 december 2021 11:45 schreef Elan het volgende:

[..]
Ja, uiteraard.
Maar bedoel nu is (bijna) alles ook open toch?

Op zich gaat dat qua bestrijding van Delta wel aardig. Een zware lockdown kost vele miljarden meer per maand. Dus dat doen ze alleen uit uiterste noodzaak, anders was echt allang alles weer dicht geweest als je kijkt naar de druk in de zorg en ziekenhuizen.
Strikt feitelijk zijn zaken gedurende een bepaald gedeelte van de dag open ja, maar aangezien in veel daarvan de klandizie pas 's avonds op gang komt zijn ze in feite gewoon gesloten hoor. Plus dat er een aantal extra regels zijn die zelfs tussen 5 en 5 dingen onmogelijk maken. Dus 'bijna alles open' zou ik in de verste verte niet durven beweren.

Ik mag hopen dat het ze niet alleen te doen is om de kosten van een lockdown, maar ook hoe het welzijn van het collectief eronder te lijden heeft daarin meenemen.
I'll give you something to do
pi_202661617
quote:

[..]
Toch acht ik de kans groter dat het deze kant wél op gaat dan niet. Ze willen nu (terecht of onterecht even in het midden latende) urgentie uit gaan stralen vanwege Omicron. Het zou goed zijn als ze daarbij zouden zeggen dat ze bijvoorbeeld tot eind Januari aan willen kijken of het dominant worden van deze variant ook voor significant meer opnames gaat leiden en daar ook versoepelingen aan moeten koppelen mocht het niet gebeuren.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_202661643
quote:
2s.gif Op vrijdag 17 december 2021 11:53 schreef Gunner het volgende:
Hoe vaak hebben we deze TT al gehad?
Niet vaak genoeg.
  vrijdag 17 december 2021 @ 11:56:53 #10
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_202661644
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 december 2021 11:54 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Toch acht ik de kans groter dat het deze kant wél op gaat dan niet. Ze willen nu (terecht of onterecht even in het midden latende) urgentie uit gaan stralen vanwege Omicron. Het zou goed zijn als ze daarbij zouden zeggen dat ze bijvoorbeeld tot eind Januari aan willen kijken of het dominant worden van deze variant ook voor significant meer opnames gaat leiden en daar ook versoepelingen aan moeten koppelen mocht het niet gebeuren.
Als ze echt urgentie uit willen stralen moeten ze de boostercampagne als de bliksem opschalen.
pi_202661651
quote:

[..]
Al helemaal omdat de steunmaatregelen inmiddels al zijn stopgezet en niet meer terug komen.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_202661652
quote:

[..]
Het grote probleem is dat Rutte zijn geloofwaardigheid is verloren. Beloftes van ''het duurt drie weken'', komen nooit uit. Omikron of niet, denk dat heel veel mensen een nieuwe harde lockdown niet meer pikken.
pi_202661654
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2021 11:53 schreef Pistolero het volgende:

[..]
Ik vind dit soort uitspraken echt bizar. Geeft perfect de gevaarlijke glijdende schaal weer.

De huidige maatregelen stellen niet 'vrij weinig voor' en mogen nooit, maar dan ook nooit, als normaal worden gezien. We zitten al anderhalf jaar in z'n maatregelen-fetish dat steeds minder mensen zich nog realiseren wat 'normaal' eigenlijk is.
Ik zeg nergens dat het normaal is maar je kunt vrij normaal je leventje leiden op zich. Sporten,winkelen, ergens een hapje eten, bioscoopje pakken, scholen zijn open etc

Al met al een heel stuk beter vol te houden dan begin dit jaar.
blablablabla
pi_202661660
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 december 2021 11:56 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Als ze echt urgentie uit willen stralen moeten ze de boostercampagne als de bliksem opschalen.
Dat hebben ze al gedaan (op papier) dus die hebben ze al afgevinkt ;)
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  vrijdag 17 december 2021 @ 11:58:20 #15
474254 GurneyIsBestOke
rekent een pak winegums af
pi_202661665
Zolang er geen avondklok komt en we kunnen blijven reizen valt het wmb mee. Even afkloppen.

En dan hopen dat Omicron inderdaad weinig doet in de ziekenhuizen.
Makkelijk eerste
pi_202661669
Ik geniet wel altijd van de uiterst positieve sfeer hier ^O^
  vrijdag 17 december 2021 @ 11:59:45 #17
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_202661673
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 december 2021 11:57 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Dat hebben ze al gedaan (op papier) dus die hebben ze al afgevinkt ;)
Ja, dat is dus het grote probleem. We blijven maar symptomen bestrijden en pleisters plakken ipv de zaak bij de kern aan te pakken.

Lockdowns zijn alleen maar nuttig als je die tijd benut om keihard je zaakjes op orde te brengen, zodat je zsm die lockdown weer kunt opheffen. Maar dat boosteren gaat bij ons gewoon weer tot ergens in het voorjaar duren, let maar op.
pi_202661674
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 december 2021 11:57 schreef Elan het volgende:

[..]
Ik zeg nergens dat het normaal is maar je kunt vrij normaal je leventje leiden op zich. Sporten,winkelen, ergens een hapje eten, bioscoopje pakken, scholen zijn open etc

Mwah, mensen die gewoon iedere dag werken buitenshuis die kunnen vrijwel niks hoor. Ja in het weekend wanneer het overal propvol en te druk is.
Zonder wrijving geen glans
pi_202661675
quote:

[..]
Dan krijg je weer het argument dat het dan al te laat is.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue
pi_202661676
Eigenlijk over Omicron ben ik het wel eens met dit artikel.
https://www.theguardian.c(...)-faith-in-government
Als het tegenvalt zijn we misschien wel verder weg van terug naar normaal dan we dachten. Maar valt het wel mee en is het inderdaad milder dan gedacht dan kan het vertrouwen in de overheid, politiek en de wetenschap ook een flinke klap krijgen als er extra beperkingen zijn ingesteld. Dus wat de uitkomst ook is het kan best nare gevolgen hebben.
pi_202661677
De komende 2 weken zijn cruciaal.
- verwijderd door admin -
  vrijdag 17 december 2021 @ 12:00:22 #22
474254 GurneyIsBestOke
rekent een pak winegums af
pi_202661683
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 december 2021 11:59 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Ja, dat is dus het grote probleem. We blijven maar symptomen bestrijden en pleisters plakken ipv de zaak bij de kern aan te pakken.
Dat doet Rutte al een jaar of tien.
Makkelijk eerste
pi_202661684
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 december 2021 11:53 schreef galantis het volgende:

[..]
Strikt feitelijk zijn zaken gedurende een bepaald gedeelte van de dag open ja, maar aangezien in veel daarvan de klandizie pas 's avonds op gang komt zijn ze in feite gewoon gesloten hoor. Plus dat er een aantal extra regels zijn die zelfs tussen 5 en 5 dingen onmogelijk maken. Dus 'bijna alles open' zou ik in de verste verte niet durven beweren.

Ik mag hopen dat het ze niet alleen te doen is om de kosten van een lockdown, maar ook hoe het welzijn van het collectief eronder te lijden heeft daarin meenemen.
Ja optimaal is het zeker niet, laat staan normaal, maar ik denk dat het voor de meeste mensen wel uit te zingen is op deze manier. De opties die hier werden genoemd waarin Nederland wederom op slot gaat zou dat niet zijn.

Denk dat we dan echt een zelfmoordgolf op ons af krijgen.
blablablabla
pi_202661688
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 december 2021 11:59 schreef ipa84 het volgende:
Als het tegenvalt zijn we misschien wel verder weg van terug naar normaal dan we dachten. Maar valt het wel mee en is het inderdaad milder dan gedacht dan kan het vertrouwen in de overheid, politiek en de wetenschap ook een flinke klap krijgen als er extra beperkingen zin ingesteld. Dus wat de uitkomst ook is het kan best nare gevolgen hebben.
Ik bestel nog wel honderd escitaloprammetjes na het lezen van dit topique.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue
  vrijdag 17 december 2021 @ 12:01:09 #25
62913 Blik
The one and Only!
pi_202661694
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 december 2021 11:57 schreef Elan het volgende:

[..]

Als je werkeloos bent kan dat misschien. Ik werk gewoon tot 5u. Dus eigenlijk alle dingen die je nu noemt kunnen voor mij enkel in het weekend. Juist het niet mogen sporten na 5u in teamverband is vrij killing, met name voor de jeugd
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')