Vrij grote ophef eigenlijk, zo erg dat het zelfs nu nog steeds boven komt drijven.quote:Op donderdag 28 september 2023 12:07 schreef Drxx het volgende:
[..]
Ja, dat was al helemaaaaal dat je denkt wtf is deze. Amper ophef over geweest volgens mij, of wel?
Interessant, dus een geheel andere situatie als het filmpje van Borsato dus.quote:Op donderdag 28 september 2023 12:13 schreef Cause-mayhem2 het volgende:
[..]
Vrij grote ophef eigenlijk, zo erg dat het zelfs nu nog steeds boven komt drijven.
Dat terwijl het een vooraf afgesproken toneelstukje was met een kind die hij goed kende. En het juist om die jakkes reactie ging, het op geen enkel moment bedoeld was als normale omgang.
Geen idee, ik volg geen Paul de Leeuw. Ik dacht dat het van 2008 was of zo.quote:Op donderdag 28 september 2023 12:12 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Begin jaren '90 toch? Zo zie je maar hoe de tijdsgeest verandert.
Jawel, maar niet zo heftig als nu.quote:Op donderdag 28 september 2023 12:07 schreef Drxx het volgende:
[..]
Ja, dat was al helemaaaaal dat je denkt wtf is deze. Amper ophef over geweest volgens mij, of wel?
Als een volwassen vent in mijn bijzijn mijn dochter zo staat te betasten gaat hij tegen de vlakte.quote:Op donderdag 28 september 2023 11:49 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Dat komt op mij eigenlijk niet erg als bedoelt om aan te randen over. Ziet er gewoon best natuurlijk uit voor de persoon die hij is. Ik zou me er ook wel ongemakkelijk bij gevoelt hebben, daar niet van. Maar om er dan meer achter te zoeken ??? Nee dat zie ik dan ook niet zitten.
Zoiets zou ik doen wanneer mijn partner het koud heeft of emotioneel is, niet bij een kind. Al zullen er ook zat kinderen zijn die het geen probleem vinden als hun vader dit zou doen bijv. Blijft lastig.quote:Op donderdag 28 september 2023 11:32 schreef Momo het volgende:
[..]
In deze zaak zou hij schijnbaar wel juist aan de vagina en borsten hebben gezeten.
Doet mij denken aan dit filmpje van The Voice Kids wat een tijdje geleden rond ging op internet. Aan de ene kant kan je zeggen slaat nergens op, maar aan de andere kant zou ik dit als 13-jarige echt niet leuk hebben gevonden, en zeg dat dan maar tegen de grote Marco.
Is ook nog wel wat anders of het je eigen kind is of een kind dat je paar keer hebt gezien.quote:Op donderdag 28 september 2023 13:09 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Zoiets zou ik doen wanneer mijn partner het koud heeft of emotioneel is, niet bij een kind. Al zullen er ook zat kinderen zijn die het geen probleem vinden als hun vader dit zou doen bijv. Blijft lastig.
Dit, plus Ali B, die in dat rijtje vooraan staat, met volgens mij een jongetje, doet hetzelfde. Kust ook het hoofd. Komt op mij niet over als aanranden, in elk geval.quote:Op donderdag 28 september 2023 11:49 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Dat komt op mij eigenlijk niet erg als bedoelt om aan te randen over. Ziet er gewoon best natuurlijk uit voor de persoon die hij is. Ik zou me er ook wel ongemakkelijk bij gevoelt hebben, daar niet van. Maar om er dan meer achter te zoeken ??? Nee dat zie ik dan ook niet zitten.
Gezien de omstandigheden - ik vermoed voice kids finale of zo - komt het op mij echt niet raar over. Dan verwacht je toch overdreven enthousiast gedrag en niet dat iedereen met de armen over elkaar en uitgestreken gezicht blijft staan ?quote:Op donderdag 28 september 2023 13:15 schreef Gia het volgende:
[..]
Dit, plus Ali B, die in dat rijtje vooraan staat, met volgens mij een jongetje, doet hetzelfde. Kust ook het hoofd. Komt op mij niet over als aanranden, in elk geval.
Eens hoor.quote:Op donderdag 28 september 2023 13:26 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Gezien de omstandigheden - ik vermoed voice kids finale of zo - komt het op mij echt niet raar over. Dan verwacht je toch overdreven enthousiast gedrag en niet dat iedereen met de armen over elkaar en uitgestreken gezicht blijft staan ?
Het is echt spijkers op laag water zoeken aan t worden.
En dit is dan ook nog 's 'milde' ouderwets gedrag. Onlangs nog dit filmpje gezien, en dit zullen ook eerder 40+'ers zijn dan twintigers:quote:Op donderdag 28 september 2023 13:40 schreef Momo het volgende:
Ik vind het sowieso wel opvallend dat oudere mensen (ook op twitter) makkelijker naar dit soort zaken kijken. Lees dan zaken als maar een kind kan toch nee zeggen, ach het is maar strelen dat kan nooit aanranding zijn (strelen van borsten en vagina specifiek in de zaak niet filmpje ging het dan over), vroeger waren dit soort dingen nooit een probleem. Terwijl dit soort gedrag wel echt opgepast kan zijn. En kinderen wel echt last kunnen hebben van ongepast aanrakingen. En een kind durft ook niet zo maar nee te zeggen tegen een beroemde zanger. Al is het natuurlijk speculeren voor dit specifieke filmpje wat het kind er zelf van vond.
Nu zet je wel 2 zaken bij elkaar die totaal verschillend zijn. Natuurlijk is het meer dan ongepast om een kind over haar borsten of vagina te strelen. Dat heb je maar te laten. Maar dat is niet wat er op dat filmpje te zien is. Daar zie ik een heel erg enthousiaste man die van gekkigheid niet weet wat te doen.quote:Op donderdag 28 september 2023 13:40 schreef Momo het volgende:
Ik vind het sowieso wel opvallend dat oudere mensen (ook op twitter) makkelijker naar dit soort zaken kijken. Lees dan zaken als maar een kind kan toch nee zeggen, ach het is maar strelen dat kan nooit aanranding zijn (strelen van borsten en vagina specifiek in de zaak niet filmpje ging het dan over), vroeger waren dit soort dingen nooit een probleem. Terwijl dit soort gedrag wel echt opgepast kan zijn. En kinderen wel echt last kunnen hebben van ongepast aanrakingen. En een kind durft ook niet zo maar nee te zeggen tegen een beroemde zanger. Al is het natuurlijk speculeren voor dit specifieke filmpje wat het kind er zelf van vond.
Nee hoor geen verschillende zaken. Een enthousiaste man die aan het hele bovenlichaam van dat kind zit, hij gaat ook over haar borstenregio heen in dat filmpje. Hij gaat wat mij betreft zeker een grijs vlak in, in deze video.quote:Op donderdag 28 september 2023 14:37 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Nu zet je wel 2 zaken bij elkaar die totaal verschillend zijn. Natuurlijk is het meer dan ongepast om een kind over haar borsten of vagina te strelen. Dat heb je maar te laten. Maar dat is niet wat er op dat filmpje te zien is. Daar zie ik een heel erg enthousiaste man die van gekkigheid niet weet wat te doen.
Niks grijs aan, volstrekt ongepast.quote:Op donderdag 28 september 2023 14:43 schreef Momo het volgende:
[..]
Nee hoor geen verschillende zaken. Een enthousiaste man die aan het hele bovenlichaam van dat kind zit, hij gaat ook over haar borstenregio heen in dat filmpje. Hij gaat wat mij betreft zeker een grijs vlak in, in deze video.
In het rood ?quote:Op donderdag 28 september 2023 15:16 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Niks grijs aan, volstrekt ongepast.
Als Sanne Hans hetzelfde zou doen bij haar finalekandidaat, zie je dat dan hetzelfde?quote:Op donderdag 28 september 2023 14:43 schreef Momo het volgende:
[..]
Nee hoor geen verschillende zaken. Een enthousiaste man die aan het hele bovenlichaam van dat kind zit, hij gaat ook over haar borstenregio heen in dat filmpje. Hij gaat wat mij betreft zeker een grijs vlak in, in deze video.
Jaquote:Op donderdag 28 september 2023 17:26 schreef Gia het volgende:
[..]
Als Sanne Hans hetzelfde zou doen bij haar finalekandidaat, zie je dat dan hetzelfde?
Voor wie is dat een probleem? Tenzij de hele knie afgelikt wordt.quote:Zo is het schijnbaar ook een probleem als een meester op een basisschool een kind troost dat gevallen is en een kustje op de knie doet. Als een juf het doet, is dat normaal. Waarom? Het hoort bij het vak om een kind te troosten.
Ik vind t van allebei niet normaal hoor. Dat doe je maar gewoon bij je eigen kinderen. Pleister plakken en aai over de bol moet voldoende zijn.quote:Op donderdag 28 september 2023 17:26 schreef Gia het volgende:
[..]
Zo is het schijnbaar ook een probleem als een meester op een basisschool een kind troost dat gevallen is en een kustje op de knie doet. Als een juf het doet, is dat normaal. Waarom? Het hoort bij het vak om een kind te troosten.
Marco is gewoon een kaaskop uit Alkmaar en iemands achtergrond mag sws geen reden zijn om iets wel of niet te "normaal" te vinden.quote:Op donderdag 28 september 2023 10:18 schreef deedeetee het volgende:
Dat hij openlijk zo amicaal was vind ik eerder een reden om te denken dat er verder niks achter stak. Italianen zijn van huis uit nu eenmaal veel *lichamelijker * in hun omgang met mensen.
Als hij nu jonge meiden in hun kruis greep of in hun borsten kneep is dat natuurlijk een heel ander verhaal.
Wat zeg je nou eigenlijk? De norm wordt wel degelijk bepaald door ieders cultuur. Als ik in Congo mn vrouw een paar beuken geef en dr een beetje tegen dr zin in in dr poepert neuk, dan kan de buurman daar de volgende dag smakelijk om lachen. In Nederland moet je de gevangenis is. Daar zitten een hoop gradaties en nuances in, en daarom kan het gebeuren dat een kakker op een voetbalveld denkt dat je zomaar een vrouw op dr mond mag kussen. Het is juist de conflicten van alle normen die deze dingen veroorzaken en daarme bepaalt je achtergrond juist voor het leeuwendeel van wat 'normaal' is.quote:Op donderdag 28 september 2023 19:00 schreef Vallon het volgende:
[..]
Marco is gewoon een kaaskop uit Alkmaar en iemands achtergrond mag sws geen reden zijn om iets wel of niet te "normaal" te vinden.
Wat jij zegt dat iemands achtergrond of instelling bepaalt of iets voor een ander acceptabel zou moeten gaan zijn.quote:Op donderdag 28 september 2023 22:39 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Wat zeg je nou eigenlijk? De norm wordt wel degelijk bepaald door ieders cultuur. Als ik in Congo mn vrouw een paar beuken geef en dr een beetje tegen dr zin in in dr poepert neuk, dan kan de buurman daar de volgende dag smakelijk om lachen. In Nederland moet je de gevangenis is. Daar zitten een hoop gradaties en nuances in, en daarom kan het gebeuren dat een kakker op een voetbalveld denkt dat je zomaar een vrouw op dr mond mag kussen. Het is juist de conflicten van alle normen die deze dingen veroorzaken en daarme bepaalt je achtergrond juist voor het leeuwendeel van wat 'normaal' is.
Dat gedrag is op zichzelf ook meer dan verwerpelijk dat iemand - ongeacht redenen - in de vertrouwde omgeving van een therapeut niet vrij kan zijn om zich uit te spreken.quote:Op donderdag 28 september 2023 23:06 schreef Mylene het volgende:
Moeder is verhaal gaan halen bij Marco, die het vermeende misbruik had toegegeven. Wat hij echter niet wist, dat ze zijn bekentenis heimelijk had opgenomen. Tijdens therapie van de tiener was Marco ook aanwezig en huilend hebben gesmeekt om vergiffenis. Waarvan ook weer opname’s zouden zijn.
Marco zou verder zijn gegaan dan enkel strelen. Hij heeft ook zijn vingers zeg maar gebruikt.
Daar is niets verwerpelijks aan. Deze moeder probeert de aanrander van haar minderjarige dochter te pakken. Groot gelijk.quote:Op vrijdag 29 september 2023 15:04 schreef Vallon het volgende:
[..]
Wat jij zegt dat iemands achtergrond of instelling bepaalt of iets voor een ander acceptabel zou moeten gaan zijn.
Waar "we" vooral vanaf moeten is dingen redelijk of acceptabel maken.
Het gaat niet om wat een dader of "de" meerderheid als normaal ziet maar hoe iemand die het lot ondergaat daarin toestemt.
[..]
Dat gedrag is op zichzelf ook meer dan verwerpelijk dat iemand - ongeacht redenen - in de vertrouwde omgeving van een therapeut niet vrij kan zijn om zich uit te spreken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |