Voor m'n gevoel ook, maar het kan bijna niet want dat zouden we veel armer zijn geworden, terwijl ik het gevoel heb dat mensen veel meer uitgeven (aan onzin).quote:Op donderdag 16 december 2021 22:03 schreef SolidasRock het volgende:
[..]
En de vaste lasten en onze koopwaar in de winkel zo een 100% tov 20 jaar geleden.
Het mooie is dat je het ook met je salaris kan doen om te weten hoe rijk je tegenwoordig bentquote:Op donderdag 16 december 2021 11:43 schreef SolidasRock het volgende:
Ik onlangs nog, om te realiseren hoe duur alles tegenwoordig is geworden.
220371.quote:Op donderdag 16 december 2021 11:43 schreef Mexicanobakker het volgende:
Nooit. Hoeveel gulden is een euro?
Dat niet, maar ik ben voor de Volkskrant wel op zoek naar mensen die nog steeds omrekenen van euro's naar guldensquote:Op donderdag 16 december 2021 23:18 schreef maily het volgende:
Dit onderzoek wordt binnenkort vast ergens gepubliceerd.
Hoort dat niet eerst via pr te gaan?quote:
In overleg met PR laten we het topic open.quote:Op vrijdag 17 december 2021 18:55 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Hoort dat niet eerst via pr te gaan?
quote:Op vrijdag 17 december 2021 19:39 schreef Rene het volgende:
[..]
In overleg met PR laten we het topic open.
Intenties zijn goed. De manier is wellicht wat discutabel. Maar komt goed.
ik weet het telefoonnummer van mn ouders nog van voor de omnummering. van mn grootouders die inmiddels al overleden zijn...quote:Op vrijdag 17 december 2021 20:43 schreef Piger het volgende:
Doe dit nooit.
Maar het getal 2,20371 zal nooit m'n hoofd uit gaan. Belachelijk is dat eigenlijk. Ik wil informatie die niet nodig is weg kunnen gooien. Overbodige energie kost dat.
quote:Nederlanders hebben nog altijd voor honderden miljoenen euro's aan guldens in bezit, zo werd maandag bekend. Die oude biljetten kunnen worden ingeruild tegen euro's, maar in sommige gevallen kun je ze beter bewaren. Dat zeggen verschillende experts desgevraagd tegen NU.nl.
enzovoorts
Zilveren guldens zijn nu ook dik ¤2,- waard (terwijl de nominale waarde ¤0,45ct is)quote:Op dinsdag 28 december 2021 00:07 schreef SolidasRock het volgende:
Lijkt me een leuke bijdrage voor dit topic: Guldens kun je nog altijd inruilen, maar je kunt ze soms beter bewaren
[..]
Dat van mijn oma (al ruim 20 jaar dood) weet ik ook nog wel. Volgens mij komt dat doordat het telefoonnummer van je grootouders zo'n beetje het eerste nummer is dat je als kleuter regelmatig intoetst. Net zoals een taal die je op die leeftijd leert, vergeet je dat nooit meer.quote:Op vrijdag 17 december 2021 20:53 schreef Nizno het volgende:
[..]
ik weet het telefoonnummer van mn ouders nog van voor de omnummering. van mn grootouders die inmiddels al overleden zijn...
Een pakje shag kost nu 14 euro hoorde ik laatst.quote:Op donderdag 16 december 2021 11:43 schreef SolidasRock het volgende:
Ik onlangs nog, om te realiseren hoe duur alles tegenwoordig is geworden.
Ik ook. Dat was 201.quote:Op vrijdag 17 december 2021 20:53 schreef Nizno het volgende:
[..]
ik weet het telefoonnummer van mn ouders nog van voor de omnummering. van mn grootouders die inmiddels al overleden zijn...
Vrijwel alle zilveren guldens en rijksdaalders zijn in de jaren zeventig al verdwenen. Ze werden in zilver meer waard dan de nominale waarde dus met name winkeliers en markthandelaren spaarden ze op om ze een paar jaar later met emmers tegelijk naar de oud ijzerboer te brengen.quote:Op dinsdag 28 december 2021 01:34 schreef 111210 het volgende:
Zilveren guldens zijn nu ook dik ¤2,- waard (terwijl de nominale waarde ¤0,45ct is)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |