Je moet of alle achterliggers zich laten ontlappen, of niemand. De ene helft wel en de andere helft niet slaat als een tang op een varken, wat dat betreft snap ik de woede van Mercedes wel.quote:Op woensdag 15 december 2021 17:10 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Nee, want daar zijn, onder normale omstandigheden, geen precedenten voor. Complete onzin om dit te beweren, sorry.
Wat Masi "fout" deed of eigenlijk gewoon geen tijd meer voor had, mede dankzij gebrul van Toto en Christian op de radio, was dat hij de tussenliggende auto's eerder weg had moeten halen. Baan was niet op tijd veilig genoeg om dat te laten gebeuren, dus besloot hij uiteindelijk om het zo op te lossen.
In alle normale omstandigheden had je Max pal achter Lewis gehad. Dit is altijd zo bij een SC onder normale omstandigheden. Diegenen die een beetje recht van spreken hebben zijn diegenen die achter Max reden, dus die niet direct voor positie konden vechten, omdat de tussenliggende auto's niet weggehaald werden. Mercedes en Lewis hebben gegokt dat ze onder geel zouden eindigen en gewoon verloren.
Rode vlag was bullshit geweest, want zo onveilig was het niet. Helemaal niet als je ziet dat ze binnen drie ronden alles weg hadden gehaald. Alleen dat is al bewijs genoeg dat rood onnodig was geweest. Eindigen onder geel wilde niemand en ook dat was voor dit seizoen al besproken. Mercedes en Toto waren daar ook gewoon bij.
Masi had één ronde eerder de achterliggers kunnen laten unlappen, maar als het daar niet veilig genoeg voor was dan heeft Masi er gewoon het maximale uitgehaald en niks verkeerd gedaan.
Klopt, en als Hamilton voor Verstappen was gebleven dan had je ook weinig geklaag gehoord, behalve de lapped auto's achter Verstappen.quote:Op woensdag 15 december 2021 17:08 schreef koemleit het volgende:
[..]
als dit de eerste GP was, en pak en beet Brazilië de laatste, en alle uitslagen waren hetzelfde.
Had niemand zich genaaid gevoeld.
het gaat er niet om of het nergens op slaat, het gaat erom of het mag of nietquote:Op woensdag 15 december 2021 17:17 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Je moet of alle achterliggers zich laten ontlappen, of niemand. De ene helft wel en de andere helft niet slaat als een tang op een varken, wat dat betreft snap ik de woede van Mercedes wel.
Dit staat dus nergens in de reglementen. Dwz: het eerste wel maar het tweede niet. Dus de keuze van wel of niet had Masi niet. Het enkel een deel zich laten ontlappen is dan nog de beste keuze. Of in ieder geval de keuze die het meest volgens de reglementen is.quote:Op woensdag 15 december 2021 17:17 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Je moet of alle achterliggers zich laten ontlappen, of niemand.
In beide situaties was het voor Lewis niet anders gelopen en dat lijkt niemand te snappen.quote:Op woensdag 15 december 2021 17:17 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Je moet of alle achterliggers zich laten ontlappen, of niemand. De ene helft wel en de andere helft niet slaat als een tang op een varken, wat dat betreft snap ik de woede van Mercedes wel.
Het lijkt me dat het op zich niet mag, FIA claimt dat er in de regels staat 'any cars' en niet 'all cars' die mogen ontlappen en dat in een volgend artikel de racedirecteur daarover discretionaire bevoegdheid zou hebben, maar dat vind ik wat dubieus.quote:Op woensdag 15 december 2021 17:19 schreef Tarado het volgende:
[..]
het gaat er niet om of het nergens op slaat, het gaat erom of het mag of niet
Het is vreemde gang van zaken geweest, maar wel een beslissing die volgens de regels gemaakt mag worden. Dan snap ik ook de woede wel (zeker als die beslissing het verschil maakt tussen een titel of geen titel), maar woede over een beslissing is wel wat anders dan 3 dagen na de race nog steeds de uitslag niet accepteren.quote:Op woensdag 15 december 2021 17:17 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Masi mag dingen m.b.t. SC overrulen, dus ja het mag.quote:Op woensdag 15 december 2021 17:20 schreef beantherio het volgende:
[..]
Dit staat dus nergens in de reglementen. Dwz: het eerste wel maar het tweede niet. Dus de keuze van wel of niet had Masi niet. Het enkel een deel zich laten ontlappen is dan nog de beste keuze. Of in ieder geval de keuze die het meest volgens de reglementen is.
Klopt, alhoewel dat in Imola vorig jaar nog misging...quote:woensdag 15 december 2021 17:15 schreef Red_85 het volgende:[/b]
[..]
Er was een duidelijk shot van de 2 na laatste ronde dat er toen nog een kraan op het circuit reed met het wrak van Latifi. Sinds 'Bianchi' mag er geen marshall of materiaal op de baan zijn als auto's 'los' zijn.
Dit was dus uitgesloten.
Van alle beslissingen die Masi heeft gemaakt dit jaar, is dit qua mogelijkheden en beschikbare tijd het beste opgelost.
Klopt inderdaad. Dat staat ook in de reglementen. En het niet finishen onder de SC is al sinds jaar en dag het uitgangspunt. En aangezien de baan weer vrijgegeven was was daar ook geen reden meer voor.quote:Op woensdag 15 december 2021 17:21 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Masi mag dingen m.b.t. SC overrulen, dus ja het mag.
Als de achterblijvers er wel tussen waren gebleven, was het gat voor Max toch veel te groot geweest en was het toch wel anders gelopen dan nu?quote:Op woensdag 15 december 2021 17:20 schreef Evenstar het volgende:
[..]
In beide situaties was het voor Lewis niet anders gelopen en dat lijkt niemand te snappen.
Er was geen tijd meer om alles te regelen, omdat het net iets te lang duurde voordat de baan weer volkomen veilig was. Dit was dan nog de beste optie.
Waarom? natuurlijk niet! Ten eerste mag iedereen voor VER een ronde inhalen, terwijl gelapten achter VER dat niet mogen, die krijgen ten opzichte van elkaar dus dubieuze voordelen. Bovendien zit VER nu direct achter HAM terwijl hij zelf geen last heeft van SAI, dat zijn twee voordelen voor hem.quote:Op woensdag 15 december 2021 17:20 schreef beantherio het volgende:
[..]
Dit staat dus nergens in de reglementen. Dwz: het eerste wel maar het tweede niet. Dus de keuze van wel of niet had Masi niet. Het enkel een deel zich laten ontlappen is dan nog de beste keuze. Of in ieder geval de keuze die het meest volgens de reglementen is.
Dat laatste is echt mega onsportief van Merc en daarmee tonen ze zich als een slechte verliezer.quote:Op woensdag 15 december 2021 17:21 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Het is vreemde gang van zaken geweest, maar wel een beslissing die volgens de regels gemaakt mag worden. Dan snap ik ook de woede wel (zeker als die beslissing het verschil tussen een titel of geen titel), maar woede over een beslissing is wel wat anders dan 3 dagen na de race nog steeds de uitslag niet accepteren.
We zullen het nooit wetenquote:Op woensdag 15 december 2021 17:23 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Als de achterblijvers er wel tussen waren gebleven, was het gat voor Max toch veel te groot geweest en was het toch wel anders gelopen dan nu?
het is ongebruikelijk maar het lijkt niet tegen de regels te zijn en daar gaat het toch om nuquote:Op woensdag 15 december 2021 17:20 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Het lijkt me dat het op zich niet mag, FIA claimt dat er in de regels staat 'any cars' en niet 'all cars' die mogen ontlappen en dat in een volgend artikel de racedirecteur daarover discretionaire bevoegdheid zou hebben, maar dat vind ik wat dubieus.
Dat weet je niet, misschien had Max met al die slipstreams Hamilton wel ingehaald... Of misschien had Hamilton wel een foutje gemaakt in z'n haast om zo ver mogelijk weg te rijden... Oftewel, je kunt niet de toekomst voorspellen en op basis daarvan nu een andere beslissing nemenquote:Op woensdag 15 december 2021 17:23 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Als de achterblijvers er wel tussen waren gebleven, was het gat voor Max toch veel te groot geweest en was het toch wel anders gelopen dan nu?
Nee, ik bedoel situatie 1) alle auto's weghalen of situatie 2) alleen de auto's tussen Max en Lewis weghalen.quote:Op woensdag 15 december 2021 17:23 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Ja, ik kan niet wachten tot onze troll van gisteravond weer z'n avond-shift start en met die hashtag aan komt zettenquote:Op woensdag 15 december 2021 17:25 schreef schommelstoel het volgende:
Al gezien dat Twitter weer een trending aan het faken is.
#IstandWithLewisHamilton
Gewoon een betaalde trending om te doen overkomen dat heel de wereld achter Hammie staan
Dat maakt niet uit. Er staat niet in de regels dat het niet mag. Sterker nog: in die regels wordt de wedstrijdleiding het mandaat gegeven om daarin keuzes te maken.quote:Op woensdag 15 december 2021 17:23 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Waarom? natuurlijk niet! Ten eerste mag iedereen voor VER een ronde inhalen, terwijl gelapten achter VER dat niet mogen, die krijgen ten opzichte van elkaar dus dubieuze voordelen. Bovendien zit VER nu direct achter HAM terwijl hij zelf geen last heeft van SAI, dat zijn twee voordelen voor hem.
Zelfs als het tegen de regels is, wedstijdleidingen nemen wel vaker beslissingen die eigenlijk indruisen tegen hun eigen reglementen en zo lang na een wedstrijd zou het eigenlijk gewoon klaar moeten zijn, maar eerlijk is het natuurlijk niet. VER heeft een heel groot cadeau gekregen, maar HAM heeft al zeker evenzoveel cadeautjes gehad dus de wereldtitel voor VER is gewoon verdiend.quote:Op woensdag 15 december 2021 17:24 schreef Tarado het volgende:
[..]
het is ongebruikelijk maar het lijkt niet tegen de regels te zijn en daar gaat het toch om nu
Oh, op die manier, dat had inderdaad geen verschil gemaakt, enige verschil is dat Sainz mogelijk Max had kunnen bedreigen en hij zich daar ook op moest focussen.quote:Op woensdag 15 december 2021 17:26 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Nee, ik bedoel situatie 1) alle auto's weghalen of situatie 2) alleen de auto's tussen Max en Lewis weghalen.
Daarom zeg ik dat de auto's achter Max mogen zeuren dat ze niet gelijke kansen kregen om voor een positie te vechten, maar Mercedes eigenlijk weinig te zeuren heeft.
Klopt, maar aan de andere kant is een Ferrari 21 GP's lang geen bedreiging geweest, dus waarom nu wel, terwijl Max op verse banden stond ...quote:Op woensdag 15 december 2021 17:28 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Oh, op die manier, dat had inderdaad geen verschil gemaakt, enige verschil is dat Sainz mogelijk Max had kunnen bedreigen en hij zich daar ook op moest focussen.
Of de wedstrijdleiding dat mandaat heeft is, zoals ik al eerder schreef, nogal dubieus. Merc betwist dat.quote:Op woensdag 15 december 2021 17:27 schreef beantherio het volgende:
[..]
Dat maakt niet uit. Er staat niet in de regels dat het niet mag. Sterker nog: in die regels wordt de wedstrijdleiding het mandaat gegeven om daarin keuzes te maken.
Zou me niks verbazen als Toto via Aston Martin alsnog gaat klagen (Stroll moest achterblijven)quote:Op woensdag 15 december 2021 17:26 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Nee, ik bedoel situatie 1) alle auto's weghalen of situatie 2) alleen de auto's tussen Max en Lewis weghalen.
Daarom zeg ik dat de auto's achter Max mogen zeuren dat ze niet gelijke kansen kregen om voor een positie te vechten, maar Mercedes eigenlijk weinig te zeuren heeft.
Ik zie geen nadeel?quote:Op woensdag 15 december 2021 17:29 schreef ChevyCaprice het volgende:
Jongens, ik denk dat ik maar moet solliciteren bij de FIA als wedstrijdleider. De positie van Masi schijnt toch al onder druk te staan.
Enige nadeel zou zijn dat ik dan misschien te druk ben om hier nog veel te posten
Mensen die denken dat Sainz dat had gedaan sporen niet.quote:Op woensdag 15 december 2021 17:28 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Oh, op die manier, dat had inderdaad geen verschil gemaakt, enige verschil is dat Sainz mogelijk Max had kunnen bedreigen en hij zich daar ook op moest focussen.
That ship has sailed.quote:Op woensdag 15 december 2021 17:29 schreef gbm het volgende:
[..]
Zou met niks verbazen als Toto via Aston Martin alsnog gaat klagen (Stroll moest achterblijven)
Die had dan ook meteen een kans gezien op een overwinning, denk dat hij dat belangrijker had gevonden dan de strijd om de titel waar hij zich in mengt..quote:Op woensdag 15 december 2021 17:30 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Mensen die denken dat Sainz dat had gedaan sporen niet.
Sainz hield Max ook tegen toen Max zijn eerste pitstop had gemaakt, dus die had natuurlijk gewoon Max aan kunnen vallen.quote:Op woensdag 15 december 2021 17:30 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Mensen die denken dat Sainz dat had gedaan sporen niet.
Sainz had ook oude harde bandenquote:Op woensdag 15 december 2021 17:28 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Uiteraard, met z'n oude harde banden... Kijk hoe dat verliep met Hamilton...quote:Op woensdag 15 december 2021 17:33 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Sainz hield Max ook tegen toen Max zijn eerste pitstop had gemaakt, dus die had natuurlijk gewoon Max aan kunnen vallen.
De wedstrijdleiding heeft altijd het laatste woord.quote:Op woensdag 15 december 2021 17:29 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Of de wedstrijdleiding dat mandaat heeft is, zoals ik al eerder schreef, nogal dubieus. Merc betwist dat.
denk het niet maar we zullen het nooit weten en tegenhouden is ook wat anders, alleen Hamilton schijnt daar moeite mee te hebben.quote:Op woensdag 15 december 2021 17:33 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Sainz hield Max ook tegen toen Max zijn eerste pitstop had gemaakt, dus die had natuurlijk gewoon Max aan kunnen vallen.
quote:Op woensdag 15 december 2021 17:35 schreef AnneX het volgende:
Blije ontvangst bij de fabriek.
Max in oranje Honda.
Alle 1500 mensen langs de oprit.🇳🇱
Filmpje op fb. Wie post het hier?
That's dangerous driving, man!!!quote:Op woensdag 15 december 2021 17:37 schreef Tarado het volgende:
[..]
denk het niet maar we zullen het nooit weten en tegenhouden is ook wat anders, alleen Hamilton schijnt daar moeite mee te hebben.
quote:Op woensdag 15 december 2021 17:35 schreef AnneX het volgende:
Blije ontvangst bij de fabriek.
Max in oranje Honda.
Alle 1500 mensen langs de oprit.🇳🇱
Filmpje op fb. Wie post het hier?
Ik heb ook meteen twee Honda's besteld, echt een vet merk is dat, wil nooit meer een andere auto.quote:
Verloor wel 8-11 seconden tijd in 1 rondequote:
Het leverde op dat HAM niet gratis bandjes kon wisselen.quote:Op woensdag 15 december 2021 17:50 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Verloor wel 8-11 seconden tijd in 1 ronde![]()
Was mooi hoe Perez dat deed, vlak voor de bochten opvangen en dan in de bochten maar weinig gas geven waardoor de snelheid eruit gaat.
Alleen jammer dat 't verder ook niet veel uitmaakte voor de rest van de race, Hamilton reed gewoon weer weg bij Max en toen Latifi spinde zat Max er alweer vele seconden achter.
Wel goede timing van Latifi ook, ik hoorde dat Helmut Marko gezegd zou hebben dat die de rest van z'n leven gratis Red Bull mag drinken
En Albon die naar dat team gaat... wellicht Red Bull motoren in de toekomst? *alu hoedje*quote:Op woensdag 15 december 2021 17:50 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Verloor wel 8-11 seconden tijd in 1 ronde![]()
Was mooi hoe Perez dat deed, vlak voor de bochten opvangen en dan in de bochten maar weinig gas geven waardoor de snelheid eruit gaat.
Alleen jammer dat 't verder ook niet veel uitmaakte voor de rest van de race, Hamilton reed gewoon weer weg bij Max en toen Latifi spinde zat Max er alweer vele seconden achter.
Wel goede timing van Latifi ook, ik hoorde dat Helmut Marko gezegd zou hebben dat die de rest van z'n leven gratis Red Bull mag drinken
Ik zou er een Red Bull Powertrain in laten zetten volgend jaar..quote:Op woensdag 15 december 2021 17:46 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ik heb ook meteen twee Honda's besteld, echt een vet merk is dat, wil nooit meer een andere auto.
Sinds zondag poets ik zelfs mijn tanden met RedBull, ga al drie dagen kneiterhard.quote:Op woensdag 15 december 2021 17:54 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Ik zou er een Red Bull Powertrain in laten zetten volgend jaar..
En niet veel later gaan je tanden kneiterhard uit je mondquote:Op woensdag 15 december 2021 17:55 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Sinds zondag poets ik zelfs mijn tanden met RedBull, ga al drie dagen kneiterhard.
Die kans zit er goed in ja.quote:Op woensdag 15 december 2021 17:52 schreef gbm het volgende:
[..]
En Albon die naar dat team gaat... wellicht Red Bull motoren in de toekomst? *alu hoedje*
Ik sla deze even over...quote:Op woensdag 15 december 2021 18:10 schreef scrupuleus het volgende:
Hey even tekenen!
https://www.change.org/p/(...)ec-8865-ab2d26f3f9c8
Meteen getekend.quote:Op woensdag 15 december 2021 18:10 schreef scrupuleus het volgende:
Hey even tekenen!
Een petitie dat Mercedes jankerds zijn zal het veel beter doenquote:Op woensdag 15 december 2021 18:10 schreef scrupuleus het volgende:
Hey even tekenen!
Een nieuwe set encyclopedieën, gefeliciteerd!quote:Op woensdag 15 december 2021 18:15 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Meteen getekend.
Waar is het voor?
Neej..quote:Op woensdag 15 december 2021 18:10 schreef scrupuleus het volgende:
Hey even tekenen!
https://www.change.org/p/(...)1ec-8865-ab2d2f3f9c8
NIET KLIKKENquote:Op woensdag 15 december 2021 18:10 schreef scrupuleus het volgende:
Hey even tekenen!
quote:Overturn the decision of the Abu Dhabi Grand Prix. Lewis should be the winner.
quote:Op woensdag 15 december 2021 18:15 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Meteen getekend.
Waar is het voor?
Het ene heeft ook niks te maken met het andere... Wie zegt dat Hamilton had gewonnen met een andere beslissing? Dat kun je nooit 100% zeker weten...quote:
Het enige wat ik weet is dat Verstappen gewonnen had met een competente wedstrijdleider. Dat is wat telt.quote:Op woensdag 15 december 2021 18:19 schreef gbm het volgende:
[..]
Het ene heeft ook niks te maken met het andere... Wie zegt dat Hamilton had gewonnen met een andere beslissing? Dat kun je nooit 100% zeker weten...
Nee hoor.. er gaat helemaal niks gebeuren morgen.quote:Op woensdag 15 december 2021 18:19 schreef scrupuleus het volgende:
Toch wel een spannende dag morgen
ach het is gegaan zo als het gegaan is .. het had zo moeten zijn ...quote:Op woensdag 15 december 2021 18:19 schreef gbm het volgende:
[..]
Het ene heeft ook niks te maken met het andere... Wie zegt dat Hamilton had gewonnen met een andere beslissing? Dat kun je nooit 100% zeker weten...
Ben benieuwd of ze in ieder geval wel hun beker voor het WCC komen ophalenquote:Op woensdag 15 december 2021 18:21 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Nee hoor.. er gaat helemaal niks gebeuren morgen.
Mercedes blijft dan stil en Max wordt officieel tot kampioen gekroond.
Klopt helemaal, daarom vind ik ook niet dat je ineens Hamilton als winnaar zou kunnen uitroepen zonder dat ie daadwerkelijk als 1e over de finish is gekomen.... Het is ook niet dat Max Hamilton heeft ingehaald terwijl dat niet mocht ofzo... Max heeft gewoon Hamilton op de baan moeten inhalen en het was zelfs bijna niet gelukt. Dan kun je achteraf niet meer klagen. Als je het echt niet mee eens bent, dan kom je maar gewoon binnen.quote:Op woensdag 15 december 2021 18:22 schreef RAVW het volgende:
[..]
ach het is gegaan zo als het gegaan is .. het had zo moeten zijn ...
de hele wereld heb genoten en de laatste 5 ronden was gewoon een korte samenvatting zo als het hele jaar al ging.
Alleen nu toevallig de goede kant van Max uit
juist en dat mensen zeggen dat ze Ham de WK hebben afgepakt ... maar volgend mij heeft nog niemand de WK beker tot de vlag is gezwaaidquote:Op woensdag 15 december 2021 18:26 schreef gbm het volgende:
[..]
Ben benieuwd of ze in ieder geval wel hun beker voor het WCC komen ophalen
[..]
Klopt helemaal, daarom vind ik ook niet dat je ineens Hamilton als winnaar zou kunnen uitroepen zonder dat ie daadwerkelijk als 1e over de finish is gekomen.... Het is ook niet dat Max Hamilton heeft ingehaald terwijl dat niet mocht ofzo... Max heeft gewoon Hamilton op de baan moeten inhalen en het was zelfs bijna niet gelukt. Dan kun je achteraf niet meer klagen. Als je het echt niet mee eens bent, dan kom je maar gewoon binnen.
Ze zouden er wel een flink statement mee maken.quote:Op woensdag 15 december 2021 18:26 schreef gbm het volgende:
[..]
Ben benieuwd of ze in ieder geval wel hun beker voor het WCC komen ophalen
Ik zou dan ook niet graag een Mercedes op de stoep hebben staan (sowieso nietquote:Op woensdag 15 december 2021 18:48 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Ze zouden er wel een flink statement mee maken.
Misschien een te groot statement.
Als ze 'm ophalen dan accepteren ze in elk geval dat Max de beste rijder van het seizoen was (dat is ook moeilijk te ontkennen als je de cijfers ziet)
Als ze 'm niet ophalen dan neem ik aan dat er iets daarvoor bekend gemaakt zal worden dat Mercedes daadwerkelijk naar de rechter stapt.
Dat zou wel heel erg laf zijn van Merdedes, dat levert ze misschien een hoop gejuich van de Britten op maar ik denk dat er in de rest van de wereld een hoop gevloekt gaat worden.
Dat zouden ze dan terug kunnen gaan merken in verkoopcijfers.
Probleem alleen is dat het automerk Mercedes (i.e. Daimler AG) maar voor een derde eigenaar is van F1 team Mercedes. Voor Toto en INEOS boeien die verkoopcijfers veel minder.quote:Op woensdag 15 december 2021 18:48 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Ze zouden er wel een flink statement mee maken.
Misschien een te groot statement.
Als ze 'm ophalen dan accepteren ze in elk geval dat Max de beste rijder van het seizoen was (dat is ook moeilijk te ontkennen als je de cijfers ziet)
Als ze 'm niet ophalen dan neem ik aan dat er iets daarvoor bekend gemaakt zal worden dat Mercedes daadwerkelijk naar de rechter stapt.
Dat zou wel heel erg laf zijn van Merdedes, dat levert ze misschien een hoop gejuich van de Britten op maar ik denk dat er in de rest van de wereld een hoop gevloekt gaat worden.
Dat zouden ze dan terug kunnen gaan merken in verkoopcijfers.
Er staat hier soms een gepimpte AMG in de straat maar volgens mij heb je zware problemen als je die zou slopen.quote:Op woensdag 15 december 2021 18:51 schreef gbm het volgende:
[..]
Ik zou dan ook niet graag een Mercedes op de stoep hebben staan (sowieso niet)... Zijn genoeg gekken die menen hun woede te moeten uiten op andermans spullen...
Denk dat het de exit van Mercedes in dat team wel versneld wordt hierdoor. Kan me niet voorstellen dat ze hier op zitten te wachten. En ze waren sowieso steeds minder geïnteresseerd volgens mij (ook niet veel meer te winnen, alleen maar te verliezen)quote:Op woensdag 15 december 2021 18:55 schreef Bargehassus het volgende:
[..]
Probleem alleen is dat het automerk Mercedes (i.e. Daimler AG) maar voor een derde eigenaar is van F1 team Mercedes. Voor Toto en INEOS boeien die verkoopcijfers veel minder.
https://www.1limburg.nl/m(...)-link-naar-formule-1 en dit was nadat Max had gewonnen ipv verloren... dus ik vrees het ergste...quote:Op woensdag 15 december 2021 18:57 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Er staat hier soms een gepimpte AMG in de straat maar volgens mij heb je zware problemen als je die zou slopen.
Er staat ook vaak een Audi RS6 met geblindeerde achterruiten naast.
En dat in een straat met sociale huurwoningen
In dat geval zou Mercedes kunnen besluiten om zich terug te trekken uit het team, evt alleen nog als leverancier blijven.quote:Op woensdag 15 december 2021 18:55 schreef Bargehassus het volgende:
[..]
Probleem alleen is dat het automerk Mercedes (i.e. Daimler AG) maar voor een derde eigenaar is van F1 team Mercedes. Voor Toto en INEOS boeien die verkoopcijfers veel minder.
Net zo treurig als de 150.000 (ongetwijfeld Engelsen) die de EK finale opnieuw wilden laten spelen.quote:Op woensdag 15 december 2021 18:10 schreef scrupuleus het volgende:
Hey even tekenen!
Die wedstrijd was echt een hoogtepunt van de zomer. Jezus wat heb ik een hekel gekregen aan Britse fans dat EK.quote:Op woensdag 15 december 2021 19:03 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
[..]
Net zo treurig als de 150.000 (ongetwijfeld Engelsen) die de EK finale opnieuw wilden laten spelen.![]()
[ afbeelding ]
Hier had ie al even daarvoor in z'n auto zitten janken, dus dat is niet zo raar...quote:Op woensdag 15 december 2021 19:04 schreef klaasweetalles het volgende:
Ik heb Max Verstappen eigenlijk nog nooit zo emotioneel gezien dan toen hij Lewis een hand moest geven na de wedstrijd
Je zag in zijn ogen iets van......ik dacht echt dat hij ging janken
meer ga ik hier niet typen want dan wordt deze post weer verwijderd![]()
[ afbeelding ]
Dat is ook best triest, dat auto's beklad worden.quote:Op woensdag 15 december 2021 18:57 schreef gbm het volgende:
[..]
Denk dat het de exit van Mercedes in dat team wel versneld wordt hierdoor. Kan me niet voorstellen dat ze hier op zitten te wachten. En ze waren sowieso steeds minder geïnteresseerd volgens mij (ook niet veel meer te winnen, alleen maar te verliezen)
[..]
https://www.1limburg.nl/m(...)-link-naar-formule-1 en dit was nadat Max had gewonnen ipv verloren... dus ik vrees het ergste...
Dan teken ik nog eerder die andere petitie...quote:Op woensdag 15 december 2021 19:10 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
[ afbeelding ]
toch 12 keer getekend.
MAx Verstappen is een nuchtere jongenquote:Op woensdag 15 december 2021 19:07 schreef gbm het volgende:
[..]
Hier had ie al even daarvoor in z'n auto zitten janken, dus dat is niet zo raar...
De beslissing waarmee Ham gewonnen zou hebben ze bij mercedes zelf verzuimd te nemen, namelijk naar binnen om rode banden. Als Verstappen dan niet gegaan zou zijn was hij wel als nr 1 de laatste ronde in gegaan maar was minstens zo'n sitting duck geweest als Ham nu was.quote:Op woensdag 15 december 2021 18:19 schreef gbm het volgende:
[..]
Het is heel duidelijk wat hij dacht:"Mooi groene vlag, één ronde te gaan. Ik ga racen"quote:Op woensdag 15 december 2021 19:13 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
MAx Verstappen is een nuchtere jongen
Als hij over 5 jaar geinterviewd gaat worden over dit kampioenschap dan weet ik wel wat hij gaat zeggen....
Hij zat die laatste 4 rondjes in die auto
hij hoorde dingen over de radio
Hij heeft er een hele andere beleving over gehad op dat moment dan de rest van de wereld.
Over 5 jaar weten we meer wat hij er echt van vond.
Ach, laat ze maar huilen. Ze zijn zeker ook vergeten dat Lewis geridderd is inmiddels?quote:Op woensdag 15 december 2021 19:33 schreef mrkos het volgende:
Max (got the title gifted) crashstappen noemen ze onze Max al op twitter... Echt die Engelse fans, die zijn niet goed.
het is een belachelijke beslissing geweest van de fia, dat kun je wel toegeven.quote:Op woensdag 15 december 2021 19:13 schreef quo_ het volgende:
[..]
De beslissing waarmee Ham gewonnen zou hebben ze bij mercedes zelf verzuimd te nemen, namelijk naar binnen om rode banden. Als Verstappen dan niet gegaan zou zijn was hij wel als nr 1 de laatste ronde in gegaan maar was minstens zo'n sitting duck geweest als Ham nu was.
Stelletje zielige prutsers !
De blunders hadden ze het hele jaar door gemaaktquote:Op woensdag 15 december 2021 19:47 schreef Adames het volgende:
[..]
het is een belachelijke beslissing geweest van de fia, dat kun je wel toegeven.
Masi moet sowieso iets meer ondersteuning hebbenquote:Op woensdag 15 december 2021 19:56 schreef RAVW het volgende:
[..]
De blunders hadden ze het hele jaar door gemaakt
niet alleen de laatste 5 min ..
maar die laatste race wel duidelijk te zien wat er al het hele jaar fout ging
en waar er verbetert moet worden ...
En binnen de FIA zal daar echt het laatste woord nog niet over gevallen ...
de beslissing van geen direct radio contact meer met raceleiding vs team bazen was snel geregeld
dat zijn al dingen die toch ook wel mee gespeeld hebben
en er gaan nog wel wat dingen veranderen voor de dat start gaat beginnen in 2022
Tijd geleden al afgesproken. Niet pas vorige week.quote:Op woensdag 15 december 2021 20:05 schreef OnwetendeNerd het volgende:
Dat voor dit weekend Masi de teams verteld had dat onder groen finishen dehoogste prioriteit had. Ik lees daar internationaal niks over, maar ik lees niet alle artikelen.
Heeft iemand dit bij een fatsoenlijke bron gelezen?
George, it's James.quote:Op woensdag 15 december 2021 20:06 schreef Rianne84 het volgende:
[ twitter ]
George heeft geen idee wat dit betekent
Wat zeiden ze ook weer:quote:Op woensdag 15 december 2021 18:10 schreef scrupuleus het volgende:
Hey even tekenen!
Niet alleen hij maar Toto mag ook wel eens zich bij laten staan door psychiatrisch verpleegkundige personeelquote:Op woensdag 15 december 2021 20:06 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Masi moet sowieso iets meer ondersteuning hebben
Die krijgt de sticker: niet meer te reddenquote:Op woensdag 15 december 2021 20:10 schreef RAVW het volgende:
[..]
Niet alleen hij maar Toto mag ook wel eens zich bij laten staan door psychiatrisch verpleegkundige personeel
gezellig sfeertje krijg je dan ....quote:Op woensdag 15 december 2021 20:16 schreef Evenstar het volgende:
Denk dat Mercedes morgen vlak voor uitreiking gaat protesteren. Gewoon om te kutten.
Dat boe geroep zijn ze wel aan gewend.quote:Op woensdag 15 december 2021 20:19 schreef RAVW het volgende:
[..]
gezellig sfeertje krijg je dan ....
ze moeten zelf ook nog een prijs op halen , maar denk niet dat je daar als je een prijs op haalt allemaal boe geroep wil horen
Mja, als ze protest indienen dan is de uitslag nog niet definitief en zullen ze zelf dus ook nog niet kampioen zijn lijkt me? Daarom hebben ze ook nog nergens geclaimd dat je 8x WCC zijn...quote:Op woensdag 15 december 2021 20:19 schreef RAVW het volgende:
[..]
gezellig sfeertje krijg je dan ....
ze moeten zelf ook nog een prijs op halen , maar denk niet dat je daar als je een prijs op haalt allemaal boe geroep wil horen
wel even langs Toto en Ham lopen, zo van jullie kunnen er alleen maar naar kijken maar ik mag hem mee nemenquote:Op woensdag 15 december 2021 20:21 schreef gbm het volgende:
[..]
Maar als het gebeurt hoop ik op een dronken Verstappen die gewoon het podium op rent en er met de beker vandoor gaat
NICHT MEER ZU RETTEN.quote:Op woensdag 15 december 2021 20:12 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Die krijgt de sticker: niet meer te redden
Hoe diep is het diepste gat ook weer? Mercedes is dan nog dieper gezonken, als ze dat flikken.quote:Op woensdag 15 december 2021 20:16 schreef Evenstar het volgende:
Denk dat Mercedes morgen vlak voor uitreiking gaat protesteren. Gewoon om te kutten.
Die zijn al zo ziep gezonken, die zitten nu al in Australië... Maar dat komt goed uit, daar komt Masi ook vandaanquote:Op woensdag 15 december 2021 20:27 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Hoe diep is het diepste gat ook weer? Mercedes is dan nog dieper gezonken, als ze dat flikken.
DIZ IZ SO NOT REICHT!quote:
Mja, ze hebben al geweigerd om de fotoshoots voorafgaand aan het gala bij te wonen... dus ze zijn er nog steeds mee bezig...quote:Op woensdag 15 december 2021 20:28 schreef S95Sedan het volgende:
Vlak voor dat gala zou Mercedes enorme reputatieschade opleveren.
Lijkt mij onverstandig.
sommige ex presidenten doen daar 3 maanden, 10 maanden... wellicht 3 jaar over......quote:Op woensdag 15 december 2021 17:21 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Het is vreemde gang van zaken geweest, maar wel een beslissing die volgens de regels gemaakt mag worden. Dan snap ik ook de woede wel (zeker als die beslissing het verschil maakt tussen een titel of geen titel), maar woede over een beslissing is wel wat anders dan 3 dagen na de race nog steeds de uitslag niet accepteren.
Zijn gewoon een stel stalkers! Slapen zeker ook in de voortuin van Masi, terwijl ze rond een kampvuur zitten te zingen:quote:Op woensdag 15 december 2021 20:29 schreef gbm het volgende:
[..]
Die zijn al zo ziep gezonken, die zitten nu al in Australië... Maar dat komt goed uit, daar komt Masi ook vandaan
Je bedoelt bij Ziggo? Vrijdag om 20:30 met aansluitend het interview met Max.quote:Op woensdag 15 december 2021 20:36 schreef RAVW het volgende:
ben benieuwd naar het jaar verslag vrijdag , al bekent hoe laat die komt
ja die bedoel ik .. thxquote:Op woensdag 15 december 2021 20:40 schreef gbm het volgende:
[..]
Je bedoelt bij Ziggo? Vrijdag om 20:30 met aansluitend het interview met Max.
Ben ook benieuwd hoe Mercedes met het gedrag van Toto omgaat...quote:Op woensdag 15 december 2021 20:28 schreef S95Sedan het volgende:
Vlak voor dat gala zou Mercedes enorme reputatieschade opleveren.
Lijkt mij onverstandig.
ach er zijn mensen voor minder ontslagen dus ik verwacht binnenkort wel een melding dat ze Toto bedanken en dat hij mag gaan zoeken naar ander werkquote:Op woensdag 15 december 2021 20:52 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Ben ook benieuwd hoe Mercedes met het gedrag van Toto omgaat...
Als dat gebeurt heeft "Being sore fucking losers" een nieuwe overtreffende trap gekregen: Mercedes.quote:Op woensdag 15 december 2021 20:16 schreef Evenstar het volgende:
denk dat je dan volgens jaar de twee pits boxen naast de Merc leeg zijn .. want stel je voor dat het besmettelijk isquote:Op woensdag 15 december 2021 20:54 schreef JB83 het volgende:
[..]
Als dat gebeurt heeft "Being sore fucking losers" een nieuwe overtreffende trap gekregen: Mercedes.
Moet ie eerst nog wel z'n 1/3e aandeel in het team verkopen lijkt mequote:Op woensdag 15 december 2021 20:54 schreef RAVW het volgende:
[..]
ach er zijn mensen voor minder ontslagen dus ik verwacht binnenkort wel een melding dat ze Toto bedanken en dat hij mag gaan zoeken naar ander werk
geef hem 3 euro dan kan die wegquote:Op woensdag 15 december 2021 20:56 schreef gbm het volgende:
[..]
Moet ie eerst nog wel z'n 1/3e aandeel in het team verkopen lijkt me
Er circuleren geruchten dat Toto eruit vliegt en dat Ian James zijn baantje krijgt. Voor Toto zou dan de weg naar Aston Martin vrij zijn. Los van of het klopt, Wolff en Stroll verdienen elkaar wel hihiquote:Op woensdag 15 december 2021 20:54 schreef RAVW het volgende:
[..]
ach er zijn mensen voor minder ontslagen dus ik verwacht binnenkort wel een melding dat ze Toto bedanken en dat hij mag gaan zoeken naar ander werk
Hij kan toch prima deels eigenaar zijn en zelf een beetje afstand ervan houden? Dat lukte Berger immers ook prima bij Torro Rosso.quote:Op woensdag 15 december 2021 20:56 schreef gbm het volgende:
[..]
Moet ie eerst nog wel z'n 1/3e aandeel in het team verkopen lijkt me
Mja, op 1 of andere manier heb ik het idee dat Toto niet zo van het afstand houden is....quote:Op woensdag 15 december 2021 20:59 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Hij kan toch prima deels eigenaar zijn en zelf een beetje afstand ervan houden? Dat lukte Berger immers ook prima bij Torro Rosso.
Het zou mij niets verbazen. Miscchien is het daarom zo stil vanuit Stuttgart.quote:Op woensdag 15 december 2021 20:58 schreef Sabata het volgende:
[..]
Er circuleren geruchten dat Toto eruit vliegt en dat Ian James zijn baantje krijgt. Voor Toto zou dan de weg naar Aston Martin vrij zijn. Los van of het klopt, Wolff en Stroll verdienen elkaar wel hihi
Ligt er allemaal aan hoe dat juridisch geregeld is natuurlijk... En ik vraag me af of Ineos dat wil, eigenaar daarvan is een Brexiteer en je weet hoe dit kunnen zijn.... Denk dan eerder dat Mercedes wordt uitgekochtquote:Op woensdag 15 december 2021 21:01 schreef Sabata het volgende:
En daarbij, als zowel Ineos als Mercedes van hem af willen kunnen ze hem uitkopen nietwaar?
Google zei jaquote:Op woensdag 15 december 2021 21:03 schreef RAVW het volgende:
Ian James is dat die man van de Merc Formule E team die jullie bedoelen ..
die gast is inderdaad wel een coole gast
Zou wel een goede oplossing zijn, hoef ik maar aan 1 team een hekel te hebbenquote:Op woensdag 15 december 2021 20:58 schreef Sabata het volgende:
[..]
Er circuleren geruchten dat Toto eruit vliegt en dat Ian James zijn baantje krijgt. Voor Toto zou dan de weg naar Aston Martin vrij zijn. Los van of het klopt, Wolff en Stroll verdienen elkaar wel hihi
ja maar er heten meer hondjes fikkiequote:
Als ze volgend jaar ineens met fors minder budget door moeten (reken er maar niet op dat hijzelf en Ineos in staat zijn/zin hebben om het achtergelaten gat te vullen) leert ie er wel van te houden. Of ze weten nog ergens een spreekwoordelijke 'adult in the room' vandaan te toveren die hem een beetje in toom kan houden, zou ook nog kunnen.quote:Op woensdag 15 december 2021 21:01 schreef gbm het volgende:
[..]
Mja, op 1 of andere manier heb ik het idee dat Toto niet zo van het afstand houden is....
Seb rijdt al jaren als een natte krantquote:Op woensdag 15 december 2021 21:05 schreef gbm het volgende:
[..]
Zou wel een goede oplossing zijn, hoef ik maar aan 1 team een hekel te hebben
Wel jammer voor Seb, wellicht terug naar het oude nest. Twee wereldkampioenen bij 1 team
Ja, Niki wordt gemistquote:Op woensdag 15 december 2021 21:07 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Als ze volgend jaar ineens met fors minder budget door moeten (reken er maar niet op dat hijzelf en Ineos in staat zijn/zin hebben om het achtergelaten gat te vullen) leert ie er wel fan van zijn. Of ze weten nog ergens een spreekwoordelijke 'adult in the room' vandaan te toveren die hem een beetje in toom kan houden, zou ook nog kunnen.
hoho, hij heeft het kampioenschap inhalen gewonnenquote:Op woensdag 15 december 2021 21:07 schreef scrupuleus het volgende:
[..]
Seb rijdt al jaren als een natte krant
Ik heb geen FB-account (en wil het ook niet aanmaken)quote:Op woensdag 15 december 2021 19:52 schreef Rianne84 het volgende:
[ twitter ]
Te volgen via Facebook dus
Zeg dat maar niet tegen de Strolliebollies...quote:Op woensdag 15 december 2021 21:07 schreef scrupuleus het volgende:
[..]
Seb rijdt al jaren als een natte krant
ja kijk zo hoort het ... niet zeggen dat het fout is maar wel zeggen kom maar op met verbetering puntenquote:Op woensdag 15 december 2021 22:34 schreef Rianne84 het volgende:
[ twitter ]
Het complete statement van de FIA
En nu maar hopen dat de F1 Teams hier constructief op reagerenquote:Op woensdag 15 december 2021 22:40 schreef RAVW het volgende:
[..]
ja kijk zo hoort het ... niet zeggen dat het fout is maar wel zeggen kom maar op met verbetering punten
natuurlijk is dit wat er gebeurd is niet goed , er zijn hier meer verliezers dan winnaars zoal het hele jaar al goed ..
het 1 lokt het andere uit
dus gewoon gezamenlijk proberen dit in de toekomst te voorkomen
Maar als ze beter alle regels hadden nageleefd , dan was het nooit tot de laatste race zo gekomen
heel veel meer kon Mercedes ook niet bereiken dan dit.quote:Op woensdag 15 december 2021 22:40 schreef RAVW het volgende:
[..]
ja kijk zo hoort het ... niet zeggen dat het fout is maar wel zeggen kom maar op met verbetering punten
natuurlijk is dit wat er gebeurd is niet goed , er zijn hier meer verliezers dan winnaars zoal het hele jaar al goed ..
Maar als ze beter alle regels hadden nageleefd , dan was het nooit tot de laatste race zo gekomen
Waarom geen speldje voor Dame Angela?quote:
Let wel, ze stellen ook uitdrukkelijk dat de titel van Max niet ter discussie staat. Dat is significant.quote:Op woensdag 15 december 2021 22:40 schreef RAVW het volgende:
[..]
Vooral op twitter is het erg. En dan ook meteen weer de racisme kaart erbij proppen.quote:Op donderdag 16 december 2021 00:17 schreef Evenstar het volgende:
Even een kijkje op de socials genomen, maar man man man. Ze weten echt niet van ophouden he
Alleen op social media doen ze dat totaal niet. Dar erkennen ze Hamilton als de "echte" WDC en nemen ze de titel aan de andere kant gewoon rechtstreek af van Max.quote:Op donderdag 16 december 2021 00:55 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Let wel, ze stellen ook uitdrukkelijk dat de titel van Max niet ter discussie staat. Dat is significant.
Ik had het over de FIA, natuurlijk, niet de fanboisquote:Op donderdag 16 december 2021 00:55 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Vooral op twitter is het erg. En dan ook meteen weer de racisme kaart erbij proppen.
Wat een volk blijven die Engelse jankers ook.
[..]
Alleen op social media doen ze dat totaal niet. Dar erkennen ze Hamilton als de "echte" WDC en nemen ze de titel aan de andere kant gewoon rechtstreek af van Max.
Dat stond het al na dat de afwijzing van het "inhalen" onder de SC was geschrapt toch al niet meer ter discussiequote:Op donderdag 16 december 2021 00:55 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Let wel, ze stellen ook uitdrukkelijk dat de titel van Max niet ter discussie staat. Dat is significant.
Dit klopt technisch gezien niet want iedereen t/m P7 stond al op een ronde dus Lewis zou met een pitstop op P6 zijn gekomenquote:Op donderdag 16 december 2021 01:06 schreef Evenstar het volgende:
Tegen die tijd dat die bericht kwam kon Lewis al lang geen pitstop meer maken, zonder uit de top 10 te vallen.
HAM op softs een ronde wanhopig in gevecht met een doldrieste Yuki die niet van zins is zijn eerste podium af te laten pakken, dat had ik willen zien.quote:Op donderdag 16 december 2021 01:20 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Dit klopt technisch gezien niet want iedereen t/m P7 stond al op een ronde dus Lewis zou met een pitstop op P6 zijn gekomen
die gast reed wel erg goed de laatste race ...quote:Op donderdag 16 december 2021 01:28 schreef -XOR- het volgende:
[..]
HAM op softs een ronde wanhopig in gevecht met een doldrieste Yuki die niet van zins is zijn eerste podium af te laten pakken, dat had ik willen zien.
Komt er vanzelf wel, er zat in ieder geval een stijgende lijn in zijn prestaties.quote:Op donderdag 16 december 2021 01:29 schreef RAVW het volgende:
[..]
die gast reed wel erg goed de laatste race ...
hoop dat die ook snel een beetje ze wilde gedrag kwijt is .
ja dat zeker , misschien geen F1 wk maar hij kan altijd nog doorstromen naar de VSquote:Op donderdag 16 december 2021 01:31 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Komt er vanzelf wel, er zat in ieder geval een stijgende lijn in zijn prestaties.
Social media is zo Toxic de laatste dagen.quote:Op donderdag 16 december 2021 00:17 schreef Evenstar het volgende:
Even een kijkje op de socials genomen, maar man man man. Ze weten echt niet van ophouden he
quote:Sir Lewis Hamilton has told Mercedes that he does not want to win an eighth world championship in court — and on Thursday his team will announce that they are ditching their appeal against his controversial defeat in last Sunday's title decider in Abu Dhabi.
Partyhardyquote:Op donderdag 16 december 2021 04:43 schreef SiGNe het volgende:
https://www.dailymail.co.(...)world-title-win.html
[..]
Volgend jaar rijdt hij met nummer 1. 33 + 1 = 34quote:Op donderdag 16 december 2021 05:44 schreef DeeBee het volgende:
Wel jammer dat Verstappen niet de 33e wereldkampioen is, maar de 34e.
Ze moeten die F1 teams niet zoveel in de melk te brokkelen geven die zorgen al jaren voor het probleem hoe moeilijk kan het zijn om in een gele vlag situatie vlak voor het einde te zeggen dat je niet mag finishen onder geel. Ik wil bijvoorbeeld mooie races zien en als het resultaat dan is dat Lewis wint dan is dat maar zo. Maar dit gekissebis en gedoe om de regels maakt de sport niet spannender.quote:Op woensdag 15 december 2021 22:45 schreef gbm het volgende:
[..]
En nu maar hopen dat de F1 Teams hier constructief op reageren
Albon heeft m als impromptu driver coach dat wilde rijden afgeleerd, volgens Yuki zelf althansquote:Op donderdag 16 december 2021 01:29 schreef RAVW het volgende:
[..]
die gast reed wel erg goed de laatste race ...
hoop dat die ook snel een beetje ze wilde gedrag kwijt is .
Even als gedachte:quote:Op donderdag 16 december 2021 00:17 schreef Evenstar het volgende:
Natuurlijk niet, dan was het land te klein geweest en stond dit forum vol met kreten als #blessedquote:Op donderdag 16 december 2021 07:44 schreef manny het volgende:
[..]
Even als gedachte:
Stel dat het andersom was gelopen. Precies dezelfde race, maar dan net andersom wat betreft Max en Lewis. Dan hadden "wij" het wel geaccepteerd en uiteraard Lewis de hartelijke felicitaties uitgedeeld en 4 dagen later geen gezeik op de socials ?
Was wel even zuur geweest maar gelijk allerlei onzin spuwen over racisme en dergelijke had ik niet gedaanquote:Op donderdag 16 december 2021 07:44 schreef manny het volgende:
[..]
Even als gedachte:
Stel dat het andersom was gelopen. Precies dezelfde race, maar dan net andersom wat betreft Max en Lewis. Dan hadden "wij" het wel geaccepteerd en uiteraard Lewis de hartelijke felicitaties uitgedeeld en 4 dagen later geen gezeik op de socials ?
Ik denk niet dat dit de gemiddelde houding is, en zeker niet op de socials.quote:Op donderdag 16 december 2021 07:48 schreef Abdus18 het volgende:
[..]
Was wel even zuur geweest maar gelijk allerlei onzin spuwen over racisme en dergelijke had ik niet gedaan
Ze verdienden allebei het WDC, dus daar had ik dan ook wel vrede mee gehad
Trolololoquote:Op donderdag 16 december 2021 07:52 schreef Rianne84 het volgende:
[ twitter ]
Zou Toto daarna zijn telefoon kapot hebben gegooid?
hahaha we zijn hier toch ook nog bezigquote:Op donderdag 16 december 2021 00:17 schreef Evenstar het volgende:
Het vorige topicrecord van 31 is er behoorlijk aan gegaan ja. Heeft maar een weekje mogen duren.quote:Op donderdag 16 december 2021 07:58 schreef RAVW het volgende:
[..]
hahaha we zijn hier toch ook nog bezig
denk pas na vrijdag dat het hier ook een beetje op gaat houden
we zitten hier met deze draad ook al op 47![]()
Een discussie op een forum vind ik iets anders dat het eindeloze gejank op Twitter en andere social media kanalen. Zie het nut er niet van in om je frustratie te uiten op social media. Een forum is ingericht voor veelal gelijkgestemden die dezelfde interesses delen.quote:Op donderdag 16 december 2021 07:44 schreef manny het volgende:
[..]
Even als gedachte:
waren er maar meer mensen zoals jij, dat is helaas de keerzijde van social mediaquote:Op donderdag 16 december 2021 08:13 schreef tja77 het volgende:
Zie het nut er niet van in om je frustratie te uiten op social media.
ja / nee het is nu de eerste 10 jaar alleen maar Redbull en Max die met de prijzen weg gaanquote:Op donderdag 16 december 2021 08:22 schreef Nober het volgende:
Gaan we met de nieuwe auto's ook een nieuw team zien domineren?
Zou wat zijn als RedBull de dominantie zou hebben van de Mercedes van een paar jaar geleden.quote:Op donderdag 16 december 2021 08:23 schreef RAVW het volgende:
[..]
ja / nee het is nu de eerste 10 jaar alleen maar Redbull en Max die met de prijzen weg gaan
je ziet het ook gewoon terug in het echte leven , mensen roepen maar wat , maar de verantwoording afleggen is er niet meer bijquote:Op donderdag 16 december 2021 08:22 schreef Tarado het volgende:
[..]
waren er maar meer mensen zoals jij, dat is helaas de keerzijde van social media
het is een beetje een digitale koffieautomaat, alleen gaat het niet het ene oor in en het andere oor uit maar het blijft staanquote:Op donderdag 16 december 2021 08:29 schreef RAVW het volgende:
[..]
je ziet het ook gewoon terug in het echte leven , mensen roepen maar wat , maar de verantwoording afleggen is er niet meer bij
Samenvatting: Niet janken Mercedes/Ineos/Wolfquote:Op woensdag 15 december 2021 22:34 schreef Rianne84 het volgende:
[ twitter ]
Het complete statement van de FIA
Dit is wel een stukje politiek bedrijven, niet onverwacht dat Jean achter de schermen aan het lobbyen is geweest, ben ook benieuwd wat Mercedes hiervoor terug krijgt.quote:Op donderdag 16 december 2021 08:39 schreef daNpy het volgende:
[..]
Samenvatting: Niet janken Mercedes/Ineos/Wolf
Masi terug naar de V8 Supercars?quote:Op donderdag 16 december 2021 08:48 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dit is wel een stukje politiek bedrijven, niet onverwacht dat Jean achter de schermen aan het lobbyen is geweest, ben ook benieuwd wat Mercedes hiervoor terug krijgt.
quote:Op donderdag 16 december 2021 09:11 schreef Sabata het volgende:
[..]
Masi terug naar de V8 Supercars?
Toch heerlijk he.......lekker laf track positie aanhouden omdat je toch dominant bent hahahaquote:Op donderdag 16 december 2021 00:17 schreef Evenstar het volgende:
Ben bang van niet, dit gaat nog wel tot en met volgend jaarr door (op social media) Elke beslissing in het voordeel van Max wordt aangegrepen om de FIA bias te noemen etc..quote:Op donderdag 16 december 2021 07:58 schreef RAVW het volgende:
[..]
hahaha we zijn hier toch ook nog bezig
denk pas na vrijdag dat het hier ook een beetje op gaat houden
Ik moet zeggen dat ik na 5 ronden al berusting had dat MB veel te snel was de laatste races en dat het klaar wasquote:Op donderdag 16 december 2021 07:44 schreef manny het volgende:
[..]
Even als gedachte:
Windsor is een idioot, maargoedquote:Op donderdag 16 december 2021 09:15 schreef Tarado het volgende:
[..]dat zou wat zijn maar ik denk juist dat ze hem aan moeten houden, hij heeft er echt wel wat van opgestoken, de analyse van Peter Windsor vond ik wel goed hierover
96 uur.quote:Op donderdag 16 december 2021 09:25 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
Ik vraag me eigenlijk af waarom MERC tot vanavond de tijd heeft. Het waren toch 72 uur? Of heb ik dat verkeerd gelezen?
Tav volgend jaar vrees ik een beetje. Mercedes heeft nog steeds veruit de beste motor. Dat betekent dat RBR qua chassis dus iets heel bijzonders moet doen om ze voor te blijven. Die bonus blijven ze nog steeds houden. Dit jaar zag je ook maar een bepaalde fase een voordeel voor RBR. Vanaf dat Mercedes de updates meenam in Silverstone was het beeld weer als vanouds: van de 5 races was MERC er 4 duidelijk de betere.
Stel we waren met dezelfde regels doorgegaan dan was het WK voor 2022 alweer een heel moeilijk verhaal geworden..
De motoren zijn hetzelfde gebleven dus het voordeel dat Mercedes en RBR hadden is niet helemaal weg. Maar als je kijkt hoe bv Haas en Williams dit seizoen hebben weggegooid om aan de 2022 auto te werken, kan ik me indenken dat Ferrari en McLaren ook wat meer tijd daar in hebben gestoken. Meer strijd is sowieso beter dan twee en dan een lichtjaar nietsquote:Op donderdag 16 december 2021 08:22 schreef Nober het volgende:
Gaan we met de nieuwe auto's ook een nieuw team zien domineren?
Klopt. Dan had het wel in het plaatje van de Verstappenfans gepast.quote:Op donderdag 16 december 2021 07:44 schreef manny het volgende:
[..]
Even als gedachte:
Ach, als de FIA de rode vlag had getoond, achter de SC had laten eindigen of nog 1 ronde had laten racen zonder auto's te laten unlappen hadden we ook reden genoeg gehad om de FIA biased te noemen, dan had de FIA ook afgeweken van reglement en/of precedent en MAx ernstig benadeeld.quote:Op donderdag 16 december 2021 09:48 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
Klopt. Dan had het wel in het plaatje van de Verstappenfans gepast.
Die fans fans zijn al van mening dat de FIA voor Mercedes is, Verstappen al vaak persoonlijk benadeeld is en Verstappen veel meer recht op het kampioenschap heeft. Dus had Verstappen nu onbedreigd naar de overwinning gereden en kwam die ronde sprintrace met Hamilton op nieuwe banden, dan paste dat voor de fans in het plaatje dat Mercedes kampioen moet worden. Dan hadden we pas echt een shitstorm gezien
Klopt, en dat hebben ze aan zichzelf te denken dit jaar.quote:Op donderdag 16 december 2021 09:52 schreef aesop het volgende:
[..]
Ach, als de FIA de rode vlag had getoond, achter de SC had laten eindigen of nog 1 ronde had laten racen zonder auto's te laten unlappen hadden we ook reden genoeg gehad om de FIA biased te noemen, dan had de FIA ook afgeweken van reglement en/of precedent en MAx ernstig benadeeld.
FIA had nooit iedereen tevreden kunnen stellen.
ook een fijne analysequote:Op donderdag 16 december 2021 09:24 schreef Predator40 het volgende:
[..]
Windsor is een idioot, maargoed
Je hebt in beide kampen idioten. En die schreeuwen het hard op de socials.quote:Op donderdag 16 december 2021 09:48 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
Die fans fans zijn al van mening dat de FIA voor Mercedes is, Verstappen al vaak persoonlijk benadeeld is en Verstappen veel meer recht op het kampioenschap heeft. Dus had Verstappen nu onbedreigd naar de overwinning gereden en kwam die ronde sprintrace met Hamilton op nieuwe banden, dan paste dat voor de fans in het plaatje dat Mercedes kampioen moet worden. Dan hadden we pas echt een shitstorm gezien
Dat is het enige wat we van de Hamilton fans irriteert. Ze doen alsof Hamilton het hele seizoen de bovenliggende partij is
Engelsen zijn in het algemeen wel wat langer F1 fan dan vele Max hooligans in NL maar het grappige is dat ze niet zien dat het niet zo eenvoudig terug te draaien is wat er in Abu Dhabi is gebeurd.quote:Op donderdag 16 december 2021 09:54 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Je hebt in beide kampen idioten. En die schreeuwen het hard op de socials.
Maar eerlijk is eerlijk, toen de melding "lapped cars may not overtake" kwam, stond ik idd ook te schreeuwen dat dat belachelijk was.
Laat ze het maar terug draaien, geen race uitslag betekend ook dat Verstappen kampioen is.quote:Op donderdag 16 december 2021 09:58 schreef Tarado het volgende:
[..]
Engelsen zijn in het algemeen wel wat langer F1 fan dan vele Max hooligans in NL maar het grappige is dat ze niet zien dat het niet zo eenvoudig terug te draaien is wat er in Abu Dhabi is gebeurd.
Dat is gewoon een kartonnen bord, zoals die van Kimi in het Formule 1 café! _o-quote:Op donderdag 16 december 2021 03:04 schreef Gehrman het volgende:
[ twitter ]
Checo oogt wat dun in die foto.
[ afbeelding ]
Ik ook.quote:Op donderdag 16 december 2021 09:54 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Maar eerlijk is eerlijk, toen de melding "lapped cars may not overtake" kwam, stond ik idd ook te schreeuwen dat dat belachelijk was.
Ik verwacht maar weinig van Haas en Williams. Die gebruiken al hun geld voornamelijk om draaiende te blijven. Niet om te ontwikkelen. Ik verwacht dat de Merc's gewoon weer dominant zullen zijn helaasquote:Op donderdag 16 december 2021 09:37 schreef Sabata het volgende:
[..]
De motoren zijn hetzelfde gebleven dus het voordeel dat Mercedes en RBR hadden is niet helemaal weg. Maar als je kijkt hoe bv Haas en Williams dit seizoen hebben weggegooid om aan de 2022 auto te werken, kan ik me indenken dat Ferrari en McLaren ook wat meer tijd daar in hebben gestoken. Meer strijd is sowieso beter dan twee en dan een lichtjaar niets
Uhmmm nee.quote:Op donderdag 16 december 2021 10:08 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Ik ook.
Maar dat was ook een hele vreemde beslissing. Die stond haaks tegen wat er in het rulebook staat.
Lapped cars mogen zich altijd unlappen bij een SC.
Dat niet alle lapped cars dat mochten is vreemd, maar wel te verklaren.
Het mooie is dat iedereen in het LH kamp roept dat 48.12 is geschonden, maar lezen daarbij vrij selectief.quote:48.12 If the clerk of the course considers it safe to do so, and the message "LAPPED CARS MAY NOW OVERTAKE" has been sent to all Competitors via the official messaging system, any cars that have been lapped by the leader will be required to pass the cars on the lead lap and the safety car.
This will only apply to cars that were lapped at the time they crossed the Line at the end of the lap during which they crossed the first Safety Car line for the second time after the safety car was deployed.
Having overtaken the cars on the lead lap and the safety car these cars should then proceed around the track at an appropriate speed, without overtaking, and make every effort to take up position at the back of the line of cars behind the safety car. Whilst they are overtaking, and in order to ensure this may be carried out safely, the cars on the lead lap must always stay on the racing line unless deviating from it is unavoidable. Unless the clerk of the course considers the presence of the safety car is still necessary, once the last lapped car has passed the leader the safety car will return to the pits at the end of the following lap.
If the clerk of the course considers track conditions are unsuitable for overtaking the message "OVERTAKING WILL NOT BE PERMITTED" will be sent to all Competitors via the official messaging system.
Ik heb ook nog maar weinig Lewis fans zien toegeven dat hij het zelf heeft weg gegooid met ondermaatse prestaties in Baku en Monaco bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 16 december 2021 09:48 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
Dat is het enige wat we van de Hamilton fans irriteert. Ze doen alsof Hamilton het hele seizoen de bovenliggende partij is
Heb niet staan schreeuwen maar dacht wel van 'typisch weer de FIA'....quote:Op donderdag 16 december 2021 09:54 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Alleen nieuw is de mercedes motor de beste na een paar races is het verval gigantisch te noemen.quote:Op donderdag 16 december 2021 09:25 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
Ik vraag me eigenlijk af waarom MERC tot vanavond de tijd heeft. Het waren toch 72 uur? Of heb ik dat verkeerd gelezen?
Tav volgend jaar vrees ik een beetje. Mercedes heeft nog steeds veruit de beste motor. Dat betekent dat RBR qua chassis dus iets heel bijzonders moet doen om ze voor te blijven. Die bonus blijven ze nog steeds houden. Dit jaar zag je ook maar een bepaalde fase een voordeel voor RBR. Vanaf dat Mercedes de updates meenam in Silverstone was het beeld weer als vanouds: van de 5 races was MERC er 4 duidelijk de betere.
Stel we waren met dezelfde regels doorgegaan dan was het WK voor 2022 alweer een heel moeilijk verhaal geworden..
Uiteraard. Zo werkt het in sport. Als een ploeg in voetbal de hele wedstrijd de onderliggende partij is, 10 kansen tegen krijgt, met geluk met 0-0 de blessuretijd in gaat en daarin toch net die ene grote kans krijgt en mist gaat het achteraf ook alleen over die ene kans ...quote:Op donderdag 16 december 2021 10:12 schreef opreis het volgende:
[..]
Ik heb ook nog maar weinig Lewis fans zien toegeven dat hij het zelf heeft weg gegooid met ondermaatse prestaties in Baku en Monaco bijvoorbeeld.
Horner kreeg smsje terug.quote:Op donderdag 16 december 2021 07:52 schreef Rianne84 het volgende:
[ twitter ]
Zou Toto daarna zijn telefoon kapot hebben gegooid?
Ook wel een dikke middelvinger gelijk naar Nyck als je ooit het plan had om hem in een Mercedes te zetten.quote:Op donderdag 16 december 2021 10:34 schreef Drekkoning het volgende:
D-day vandaag, ben erg benieuwd wat Mercedes gaat doen.
Als ze in beroep gaan zou dat enorm onsportief zijn imo richting de kampioen.
Hoe zouden ze het zelf vinden als een seizoen afgesloten wordt in onzekerheid omdat verliezende teams het niet eens zijn met een beslissing van de stewards en dus allemaal langlopende procedures starten?
Ja het mag, maar het is imo heel erg not done.
Ze maken zichzelf onsterfelijk belachelijk als ze doorzetten tot aan het CAS.quote:Op donderdag 16 december 2021 10:34 schreef Drekkoning het volgende:
D-day vandaag, ben erg benieuwd wat Mercedes gaat doen.
Als ze in beroep gaan zou dat enorm onsportief zijn imo richting de kampioen.
Hoe zouden ze het zelf vinden als een seizoen afgesloten wordt in onzekerheid omdat verliezende teams het niet eens zijn met een beslissing van de stewards en dus allemaal langlopende procedures starten?
Ja het mag, maar het is imo heel erg not done.
Ahh. Duidelijk. Dank.quote:Op donderdag 16 december 2021 10:11 schreef TagForce het volgende:
[..]
Uhmmm nee.
[..]
Het mooie is dat iedereen in het LH kamp roept dat 48.12 is geschonden, maar lezen daarbij vrij selectief.
"Overtaking will not be permitted" is wel gestuurd, dus 48.12 is gevolgd.
"Lapped cars may now overtake" is echter nooit verstuurd, dus dat hele deel van 48.12, inclusief het deel 'the safety car will return to the pits at the end of the following lap' is nooit actief geweest.
Ik vraag me werkelijk af of dat ooit gaat gebeuren. Is hij bij Williams niet gewoon als leverage gebruikt om korting op de motor te krijgen. En toen dat tegenviel hebben ze Albon genomen onder het mom van meer ervaring. Vraag me af of er nu niet stiekem brickware in de Mercedes motoren voor Williams wordt verstopt na de onvrijwillige bijrollen voor Latifi ( crash waardoor alles omviel) en Albon ( tetterde over de radio dat Max het dik verdiend had)quote:Op donderdag 16 december 2021 10:40 schreef Keyos het volgende:
[..]
Ook wel een dikke middelvinger gelijk naar Nyck als je ooit het plan had om hem in een Mercedes te zetten.
Tuurlijk niet, want toen kwam Mercedes niet in gevaar. Dus ja, hypocriet als wat.quote:Op donderdag 16 december 2021 10:49 schreef Netsplitter het volgende:
https://nl.motorsport.com(...)-wk-beslist/6885769/
Ik heb niks gehoord van haar ten tijde van de Silverstone clash.
Hypocriet?
Mja, ik had niet anders verwacht eerlijk gezegd.quote:Op donderdag 16 december 2021 10:59 schreef WheeledWarrior het volgende:
Zitten een paar walgelijke figuren bij dat Mercedes.
Waar?quote:Op donderdag 16 december 2021 11:02 schreef nils7 het volgende:
Mercedes heeft net een statement geplaatst maar zit in een meeting dus geen tijd om te lezen
De Hamilton fans hebben dan ook massaal "gemist" dat Hamilton na een divebomb in de grindbak tot stilstand kwam in imola. En daarna zelf zijn voorvleugel eraf reed. Net als het un-lapping rondje cadeau van de stewards, is dat allemaal nooit gebeurd.quote:Op donderdag 16 december 2021 10:12 schreef opreis het volgende:
[..]
Ik heb ook nog maar weinig Lewis fans zien toegeven dat hij het zelf heeft weg gegooid met ondermaatse prestaties in Baku en Monaco bijvoorbeeld.
Vrij netjes, tot het "Lewis, you are a flawless sportsman"quote:
Zag het op LinkedIn maar zie het hier op Twitter en kreeg net een push melding van Nu.nl met een hele korte samenvatting hahahquote:
Gelijk ook afspreken dat we niet niet meer zo raar gaan doen als ze een concurrent naar het ziekenhuis gebracht is? Dat geldt uiteraard voor iedereen.quote:
Mooi statement en verstandig besluit.quote:
Had 'm al op twitter gevonden.quote:Op donderdag 16 december 2021 11:07 schreef nils7 het volgende:
[..]
Zag het op LinkedIn maar zie het hier op Twitter en kreeg net een push melding van Nu.nl met een hele korte samenvatting hahah
quote:Op donderdag 16 december 2021 11:08 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Mooi statement en verstandig besluit.
Iemand die vrijwillig haar leven met Wolff deelt is sowieso niet te vertrouwen.quote:Op donderdag 16 december 2021 10:49 schreef Netsplitter het volgende:
https://nl.motorsport.com(...)-wk-beslist/6885769/
Ik heb niks gehoord van haar ten tijde van de Silverstone clash.
Hypocriet?
Focus op het positieve.quote:Op donderdag 16 december 2021 11:07 schreef daNpy het volgende:
[..]
Vrij netjes, tot het "Lewis, you are a flawless sportsman"
Ze hebben hypocriet fout gespeld denk ik.
En ze doen volgend jaar weer mee. George kan opgelucht ademhalenquote:Op donderdag 16 december 2021 11:09 schreef El_Thijs het volgende:
Ze zien ook definitief af van het beroep las ik
Hopelijk wordt het wel spannender volgend seizoen, ik zie graag meer teams om overwinningen strijden (zolang Max maar wintquote:Op donderdag 16 december 2021 11:10 schreef Rianne84 het volgende:
[..]
En ze doen volgend jaar weer mee. George kan opgelucht ademhalen
Al besproken.quote:
This tweet is from an account that no longer exists?quote:Op donderdag 16 december 2021 11:13 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Wat een treurnis die reacties eronder.
Hij is nog steeds stil op socials. Terwijl narcisme wel topsporter eigen is. Eens zien hoe lang hij het volhoudt.quote:Op donderdag 16 december 2021 11:14 schreef TweedeKlum het volgende:
Hamilton geridderd, dat hij van zo'n instituut deel wil uitmaken na al zijn gejammer, hypocriet.
De afgelopen jaren stonden bol van de discutabele beslissingen door de FIA.quote:
Nee, alle Hamilton fanboys die vinden dat ze het alsnog door moeten zetten. Die lui zijn echt de weg kwijt.quote:Op donderdag 16 december 2021 11:15 schreef daNpy het volgende:
[..]
This tweet is from an account that no longer exists?
Dat is besproken. Ook is besproken dat er bij een crash in die bocht, geen code rood gegeven zou worden. Dat was voor de race aangekondigd.quote:Op donderdag 16 december 2021 11:19 schreef Ondeugend_is_woedend het volgende:
Maar maar... prachtig hoor en ik had dit ook wel verwacht maar...
Was er ergens deze afgelopen weken niet met alle teams afgesproken dat het ongewenst was een race onder de safetycar te eindigen? Dat er dus geraced moest worden en alle teams zich daarbij aansloten?
Of heb ik dat zelf bedacht?
Klopt maar ja, zo hoef je niets te verklaren over je eigen geblunder.quote:Op donderdag 16 december 2021 11:19 schreef Ondeugend_is_woedend het volgende:
Was er ergens deze afgelopen weken niet met alle teams afgesproken dat het ongewenst was een race onder de safetycar te eindigen? Dat er dus geraced moest worden en alle teams zich daarbij aansloten?
Dat is blijkbaar al bijna 10 jaar de afspraak. Maar het is niet geborgd in de regels. Een aantal van die "ongeschreven wetten" zijn er denk ik de grootste oorzaak van dat dit nou zo'n discussie heeft opgeleverd.quote:Op donderdag 16 december 2021 11:19 schreef Ondeugend_is_woedend het volgende:
Hij gedraag zich als een pubermeisje hé.quote:Op donderdag 16 december 2021 11:16 schreef Rianne84 het volgende:
[..]
Hij is nog steeds stil op socials. Terwijl narcisme wel topsporter eigen is. Eens zien hoe lang hij het volhoudt.
Schaamteloos, maar dat zagen we op Silverstone al. Overigens zou ik het ook niet waarderen als Verstappen ging staan springen terwijl een concurrent naar het ziekenhuis gebracht was.quote:Op donderdag 16 december 2021 11:22 schreef Ondeugend_is_woedend het volgende:
Dus heeft Mercedes toch indirect ingestemd met deze oplossing lijkt me.
Ik snap dat je er nog even over wilt miepen want het is zuur. Maar om nou zo te dramaqueenen en daarmee Max zijn titel te besmetten is gewoon smerig.
Airbags in de F1?quote:
Volgens mij heeft hij opdracht gekregen even stil te zijn zolang ze die beroep mogelijkheden nog open haddenquote:Op donderdag 16 december 2021 11:16 schreef Rianne84 het volgende:
[..]
Hij is nog steeds stil op socials. Terwijl narcisme wel topsporter eigen is. Eens zien hoe lang hij het volhoudt.
Denk het niet. Het probleem is de zeer matige en tegensprekende communicatie van Masi.quote:Op donderdag 16 december 2021 11:21 schreef beantherio het volgende:
[..]
Dat is blijkbaar al bijna 10 jaar de afspraak. Maar het is niet geborgd in de regels. Een aantal van die "ongeschreven wetten" zijn er denk ik de grootste oorzaak van dat dit nou zo'n discussie heeft opgeleverd.
Water under the bridge. Nu ze het beroep ingetrokken hebben en ook uitgesproken hebben dat ze Max de titel gunnen moeten we er ook over ophouden denk ik. En ze hebben wel een punt dat het reglementair een zootje was. Dat zou meer het gespreksonderwerp moeten zijn.quote:Op donderdag 16 december 2021 11:22 schreef Ondeugend_is_woedend het volgende:
Dus heeft Mercedes toch indirect ingestemd met deze oplossing lijkt me.
Ik snap dat je er nog even over wilt miepen want het is zuur. Maar om nou zo te dramaqueenen en daarmee Max zijn titel te besmetten is gewoon smerig.
Dat klopt maar dacht dat er ergens in de afgelopen week ook nog eens de nadruk op werd gelegd juist met het oog op een titelstrijd. Maar misschien heb ik dat niet goed begrepen.quote:Op donderdag 16 december 2021 11:21 schreef beantherio het volgende:
[..]
Dat is blijkbaar al bijna 10 jaar de afspraak. Maar het is niet geborgd in de regels. Een aantal van die "ongeschreven wetten" zijn er denk ik de grootste oorzaak van dat dit nou zo'n discussie heeft opgeleverd.
Klopt wel. Specifiek in de sfeer van straffen dan. Maar eigenlijk is dat natuurlijk een beetje gek: je moet toch een beetje kunnen weten waar je aan toe bent o.b.v. de geschreven regels. Ik snap wel dat een wedstrijdleiding bepaalde ruimte moet hebben op de bijzondere situaties te kunnen dekken, maar je moet je afvragen of dat wat er afgelopen weekend in de laatste rondes gebeurde daar onder zou moeten vallen. Een geschreven regel "als de baan vrijgegeven is mag een race niet onder de safety car finishen" lijkt me niet zo ingewikkeld en voorkomt een hoop discussie. Met zo'n regel had Mercedes bijv. makkelijker de keuze kunnen maken om Hamilton wel binnen te halen voor een pitstop.quote:Op donderdag 16 december 2021 11:29 schreef Ondeugend_is_woedend het volgende:
[..]
Dat klopt maar dacht dat er ergens in de afgelopen week ook nog eens de nadruk op werd gelegd juist met het oog op een titelstrijd. Maar misschien heb ik dat niet goed begrepen.
Van dat zootje heeft Verstappen een stuk meer last gehad dit seizoen en andere jaren, dat maakt dat gejank van Mercedes zo immens treurig.quote:Op donderdag 16 december 2021 11:28 schreef beantherio het volgende:
[..]
Water under the bridge. Nu ze het beroep ingetrokken hebben en ook uitgesproken hebben dat ze Max de titel gunnen moeten we er ook over ophouden denk ik. En ze hebben wel een punt dat het reglementair een zootje was. Dat zou meer het gespreksonderwerp moeten zijn.
Niet echt, het is natuurlijk mogelijk dat iemand een fantastisch chassis ontwerpt en daarmee hoge ogen gooit maar als de chassis min of meer gelijk zijn dan gaat het om de motor en dan zijn de Honda en de Mercedes de grootste kanshebbers.quote:Op donderdag 16 december 2021 11:12 schreef daNpy het volgende:
Wel opvallend dat ze Max eigenlijk weer als enige concurrent zien
Voor het begin van het seizoen, dacht ik, maar die afspraken waren er inderdaad.quote:Op donderdag 16 december 2021 11:19 schreef Ondeugend_is_woedend het volgende:
Een laatste keer een dronken Kimi zienquote:Op donderdag 16 december 2021 11:18 schreef Rianne84 het volgende:
En vanavond dus de uitreiking, ik hoop op een hoop awkwardness en dronken Max
quote:Op donderdag 16 december 2021 11:40 schreef Scrummie het volgende:
Nog een keer feest dan maar.
[ afbeelding ]
Het probleem is gewoon dat Masi teveel macht heeft op zo’n moment en daar komt nog bij dat hij eerst besloot om de auto’s tussen Max en Lewis in te laten zitten, om na commentaar van RB daarop dat om te draaien naar ‘alleen de auto’s tussen Lewis en Max weg te valen’ en ook nog eens een ronde eerde de baan vrij te geven om te racen.quote:Op donderdag 16 december 2021 11:32 schreef beantherio het volgende:
[..]
Klopt wel. Specifiek in de sfeer van straffen dan. Maar eigenlijk is dat natuurlijk een beetje gek: je moet toch een beetje kunnen weten waar je aan toe bent o.b.v. de geschreven regels. Ik snap wel dat een wedstrijdleiding bepaalde ruimte moet hebben op de bijzondere situaties te kunnen dekken, maar je moet je afvragen of dat wat er afgelopen weekend in de laatste rondes gebeurde daar onder zou moeten vallen. Een geschreven regel "als de baan vrijgegeven is mag een race niet onder de safety car finishen" lijkt me niet zo ingewikkeld en voorkomt een hoop discussie.
Volgens mij hebben we nu voor het laatst een nuchtere Kimi gezien.quote:Op donderdag 16 december 2021 11:37 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
Een laatste keer een dronken Kimi zien
Zijn eerste besluit was fout. Als die daar had gedaan wat ie had moeten doen hadden we geen discussie gehad.quote:Op donderdag 16 december 2021 11:41 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het probleem is gewoon dat Masi teveel macht heeft op zo’n moment en daar komt nog bij dat hij eerst besloot om de auto’s tussen Max en Lewis in te laten zitten, om na commentaar van RB daarop dat om te draaien naar ‘alleen de auto’s tussen Lewis en Max weg te valen’ en ook nog eens een ronde eerde de baan vrij te geven om te racen.
Ik denk dat Max 0 fucks geeft om felicitaties van Mercedes.quote:Op donderdag 16 december 2021 11:42 schreef Perox het volgende:
Ik snap dat je zo'n statement wilt schrijven op een manier dat je er zelf zo goed mogelijk uit ziet. Maar ik erger me aan het feit dat Max niet wordt gefeliciteerd met zijn kampioenschap, maar met zijn prestaties dit seizoen. Wat een stelletje zuurpruimen zijn het toch!
Aan de andere kant: Who cares anyway?![]()
![]()
![]()
![]()
Voor de vorm even zeggen, net als Lewis hem feliciteerde na afloop van de race.quote:Op donderdag 16 december 2021 11:47 schreef Rianne84 het volgende:
[..]
Ik denk dat Max 0 fucks geeft om felicitaties van Mercedes.
Dit was gisteravond mij al duidelijk nadat het FIA statement van de jaarlijkse vergadering naar buiten kwam.quote:Op donderdag 16 december 2021 11:28 schreef beantherio het volgende:
[..]
Water under the bridge. Nu ze het beroep ingetrokken hebben en ook uitgesproken hebben dat ze Max de titel gunnen moeten we er ook over ophouden denk ik. En ze hebben wel een punt dat het reglementair een zootje was. Dat zou meer het gespreksonderwerp moeten zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |