SPOILER: HontOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Linkjes voor informatieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Heb ik covid, perziksap of griep? (laat je sowieso testen!)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Informatie over dagcijfersOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Varianten waaronder OmicronOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Gedragsregels in dit topic:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.bronquote:In de laatste acht weken was daarmee de kans om als volledig gevaccineerd persoon met het coronavirus in het ziekenhuis te worden opgenomen 12,5 keer lager dan voor een niet-gevaccineerde. Voor opname op de IC was die kans als volledig gevaccineerde 25 keer zo klein.
(Bron)![]()
Ruime meerderheid is gevaccineerd, of immuun. Op een gegeven moment raakt zo'n virus wel een keer uitgeraasd door een gebrek aan adequate transmissie en dragers.quote:Op woensdag 15 december 2021 10:53 schreef SnertMetChoco het volgende: [..] Natuurlijke curve waar het minder erg wordt nog voor de winter moet beginnen? Twijfelachtig.
blablablabla![]()
Ernst loopt alvast weer paniek te zaaien met zijn 100 IC opnames per dag door Omikron. Echt de soort berichten waar je op zit te wachten.blablablabla![]()
Riemen vast voor Omikron volgens Jaap.
Gelukkig kunnen we maatregelen treffen.- verwijderd door admin -![]()
We gaan er allemaal aanwegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Waardoor ik ernstig in twijfel trek of we iedereen wel moeten blijven vaccineren. Er zijn toch ook artsen en virologen die stellen dat juist de massale vaccinatiecampagne tot varianten gaat leiden die de vaccinatie gaan omzeilen. Recent ook een natuurkundig onderzoeker:quote:Op woensdag 15 december 2021 10:56 schreef Elan het volgende:
[..]
Ruime meerderheid is gevaccineerd, of immuun. Op een gegeven moment raakt zo'n virus wel een keer uitgeraasd door een gebrek aan adequate transmissie en dragers.
https://www.trouw.nl/opin(...)-te-remmen~b4fbc58b/
Sowieso is het virus voor mensen <50 met goede gezondheid in zulke uitzonderingsgevallen een probleem dat we in mijn ogen alleen de risicopatiënten blijvend moeten vaccineren, net zoals met de griep.![]()
En dat binnenkort als minister (mogelijk)quote:Op woensdag 15 december 2021 11:00 schreef Elan het volgende:
Ernst loopt alvast weer paniek te zaaien met zijn 100 IC opnames per dag door Omikron. Echt de soort berichten waar je op zit te wachten.![]()
![]()
Volgens mij hebben zowel Kuipers als Van Dissel heel duidelijk gezegd dat ze het nog niet weten, dat er wel een worst case scenario is, maar dat er zeker geen sprake van is dat dit ook het juiste scenario gaat zijn. Het enige dat ze op dit moment zeker denken te weten (ze being onderzoekers in verschillende landen) is dat omikron een stuk besmettelijker is.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
![]()
Dat artikel in Trouw wordt ook consequent gemisinterpreteerd. Het argument is niet dat vaccinatie leidt tot nieuwe varianten, maar dat varianten die de vaccinatie omzeilen een evolutionair voordeel hebben en dus sneller dominant zullen worden. En dat heeft weer als nadeel dat vaccins minder (lang) bescherming bieden voor de kwetsbare groepen. Oftewel: massavaccinatie is dweilen waarbij je de kraan nog iets verder open draait. Of dat zinvol is lijkt me een terechte vraag.quote:Op woensdag 15 december 2021 11:01 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Waardoor ik ernstig in twijfel trek of we iedereen wel moeten blijven vaccineren. Er zijn toch ook artsen en virologen die stellen dat juist de massale vaccinatiecampagne tot varianten gaat leiden die de vaccinatie gaan omzeilen. Recent ook een natuurkundig onderzoeker:
Sowieso is het virus voor mensen <50 met goede gezondheid in zulke uitzonderingsgevallen een probleem dat we in mijn ogen alleen de risicopatiënten blijvend moeten vaccineren, net zoals met de griep.Never explain, never apologize.![]()
En dan wordt ie genoemd als nieuwe ministerquote:Op woensdag 15 december 2021 11:00 schreef Elan het volgende:
Ernst loopt alvast weer paniek te zaaien met zijn 100 IC opnames per dag door Omikron. Echt de soort berichten waar je op zit te wachten.
Lachwekkend![]()
Vreselijk. Het is in het debat en ook maar een hypothese, maar laat het gewoon achterwege. Vorig jaar en begin dit jaar ook een hele reeks van dramatische voorspellingen gedaan die man, waarvan eigenlijk niets is uitgekomen. Zulke berichten geven mensen alleen maar stress om niks.quote:Op woensdag 15 december 2021 11:02 schreef Scrummie het volgende:
[..]
En dat binnenkort als minister (mogelijk)blablablabla![]()
Ik hoop nog steeds op Marcel Levi eigenlijk. Die hoorde ik laatst in een podcast weer hele zinnige dingen zeggen over het coronabeleid. Wil nog niet zeggen dat je het dan ook in de praktijk kan brengen, maar in ieder geval heeft hij een consistente visie.quote:Op woensdag 15 december 2021 11:06 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
En dan wordt ie genoemd als nieuwe minister
Lachwekkend
Kuipers zit al veel te lang in dezelfde tunnel als de rest.![]()
Ik verwoordde het niet goed. Vaccinatie an sich leidt niet tot varianten die het omzeilen inderdaad, maar door de situatie die je daarmee creeërt worden dat logischerwijs de dominante varianten. Ze krijgen een betere "overlevings" (in het geval je daar bij een virus over kan spreken)kans.quote:Op woensdag 15 december 2021 11:06 schreef Lurf het volgende:
[..]
Dat artikel in Trouw wordt ook consequent gemisinterpreteerd. Het argument is niet dat vaccinatie leidt tot nieuwe varianten, maar dat varianten die de vaccinatie omzeilen een evolutionair voordeel hebben en dus sneller dominant zullen worden. En dat heeft weer als nadeel dat vaccins minder (lang) bescherming bieden voor de kwetsbare groepen. Oftewel: massavaccinatie is dweilen waarbij je de kraan nog iets verder open draait. Of dat zinvol is lijkt me een terechte vraag.![]()
Zal wel weer een of andere leraar worden die niets met zorg heeft waarschijnlijk.quote:Op woensdag 15 december 2021 11:08 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Ik hoop nog steeds op Marcel Levi eigenlijk. Die hoorde ik laatst in een podcast weer hele zinnige dingen zeggen over het coronabeleid. Wil nog niet zeggen dat je het dan ook in de praktijk kan brengen, maar in ieder geval heeft hij een consistente visie.
Kuipers zit al veel te lang in dezelfde tunnel als de rest.![]()
Levi is PvdAquote:Op woensdag 15 december 2021 11:08 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Ik hoop nog steeds op Marcel Levi eigenlijk. Die hoorde ik laatst in een podcast weer hele zinnige dingen zeggen over het coronabeleid. Wil nog niet zeggen dat je het dan ook in de praktijk kan brengen, maar in ieder geval heeft hij een consistente visie.
Kuipers zit al veel te lang in dezelfde tunnel als de rest.
Dus vergeet het maarOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Die kuttelefoon moeten ze gewoon uitzetten voor de tijd van zo'n briefing.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Stef Blok kan ministeries laten verdwijnen. Je bezuinigd wel heel veel als je VWS kan laten verdwijnen, dus ik gok op Blokquote:Op woensdag 15 december 2021 11:09 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Zal wel weer een of andere leraar worden die niets met zorg heeft waarschijnlijk.![]()
![]()
Geen? Wordt dat gezegd? (Ik kan niet kijken, hoop ergens straks een samenvatting te kunnen verkrijgen, want is wel interessantquote:Op woensdag 15 december 2021 11:08 schreef Oliver23 het volgende:
AstraZeneca biedt geen bescherming tegen Omicron.)
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Dat is toch een soort klok die je telkens hoort?quote:Op woensdag 15 december 2021 11:10 schreef miss_sly het volgende:
Die kuttelefoon moeten ze gewoon uitzetten voor de tijd van zo'n briefing.![]()
Volgens mij is het een beltoon voor als er ergens over gestemd moet worden, elders in het gebouw.quote:Op woensdag 15 december 2021 11:10 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat is toch een soort klok die je telkens hoort?
[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 15-12-2021 11:12:18 ]![]()
De vroege lunchbel?quote:Op woensdag 15 december 2021 11:12 schreef Fosive het volgende:
[..]
Volgens mij is het een beltoon voor als er gestemd voor moet worden, elders in het gebouw.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Dat is een gegeven ja, alleen weet je niet wat voor varianten dat zijn en dat kunnen dus prima minder virulente varianten zijn of minder pathogene varianten.quote:Op woensdag 15 december 2021 11:01 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Waardoor ik ernstig in twijfel trek of we iedereen wel moeten blijven vaccineren. Er zijn toch ook artsen en virologen die stellen dat juist de massale vaccinatiecampagne tot varianten gaat leiden die de vaccinatie gaan omzeilen. Recent ook een natuurkundig onderzoeker:
Sowieso is het virus voor mensen <50 met goede gezondheid in zulke uitzonderingsgevallen een probleem dat we in mijn ogen alleen de risicopatiënten blijvend moeten vaccineren, net zoals met de griep.
Heb het al vaker gesteld we zitten in een red queen achtige situatie met virussen. Dat betekent dat we hard moeten lopen om op dezelfde plek te blijven. (naar alice in wonderland) Virussen lopen extreem hard omdat ze snel muteren, wij lopen minder hard omdat we maar weinig muteren maar wij maken wel kinderen die niet veel op ons lijken en zo blijven we een beetje even hard lopen maar in andere stappen. Daarnaast zorgt ons immuunsysteem ervoor dat de wedstrijd een beetje gelijk blijft. Ook het immuunsysteem zet druk op het virus en zorgt voor excape varianten maar gelukkig heeft iedereen een ander ummuunsysteem.
Maar er komen andere varianten door selectiedruk van vaccinatie maar er komen ook steeds minder en minder virussen door vaccinatie, en we kunnen andere vaccins maken voor escape varianten. Uiteindelijk is de enige oplossing de virus load heel veel lager te krijgen, waardoor besmetting minder hard gaat en hopen op varianten die minder virulent of minder pahtogeen zijn.En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna![]()
Ik heb geen idee, maar hij moet ook gewoon uitgezet kunnen worden. Wat ontzettend storend is dat telkens.quote:Op woensdag 15 december 2021 11:10 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat is toch een soort klok die je telkens hoort?And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
Forum Opties Forumhop: Hop naar: