abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_202631970
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2021 15:30 schreef Wantie het volgende:

[..]
Er werd hoogstverbaasd gereageerd toen ik stelde dat je vaccineren niet alleen voor jezelf doet.

Bekend voorbeeld is dat crèches kinderen weigeren of willen weigeren als die niet gevaccineerd zijn. Sowieso is het al jaren een issue dat sommige ouders hun kinderen niet vaccineren. Lubach heeft daar 5 jaar geleden nog een item over gemaakt.
Als vaccineren enkel voor jezelf is, waarom is het dan een issue op crèches?
Waarom is het volgens deskundigen zorgelijk als we onder een bepaalde ondergrens komen?
Nou geef zelf eens antwoord op je vraag!?

Misschien omdat het ziektes zijn die op leeftijd veel gevolgen kunnen hebben, of juist voorkomen moet worden dat ze het op latere leeftijd krijgen.

Maar welk vaccin wordt op de hele groep toegepast om opa en oma te beschermen?
  woensdag 15 december 2021 @ 15:35:40 #177
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_202631994
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2021 15:30 schreef Wantie het volgende:

[..]
Er werd hoogstverbaasd gereageerd toen ik stelde dat je vaccineren niet alleen voor jezelf doet.

Bekend voorbeeld is dat crèches kinderen weigeren of willen weigeren als die niet gevaccineerd zijn. Sowieso is het al jaren een issue dat sommige ouders hun kinderen niet vaccineren. Lubach heeft daar 5 jaar geleden nog een item over gemaakt.
Als vaccineren enkel voor jezelf is, waarom is het dan een issue op crèches?
Waarom is het volgens deskundigen zorgelijk als we onder een bepaalde ondergrens komen?
ander virus
ander vaccin
dit corona vaccin stopt het virus niet met 100% vaxx graad, dus is er geen ondergrens te berekenen nu, dit was gebaseerd op de aanname dat het vaccin de transmissie zou stoppen. Isniezo, dus dit vaccin gaat niet zorgen voor het stoppen van het virus.
To BG or not to BG!
pi_202632057
quote:
0s.gif Op woensdag 15 december 2021 15:31 schreef oppiedoppie het volgende:

[..]
Risico op mazelenuitbraag bij vac.graad < 94%?

Heb ik het goed?
Yup, bijvoorbeeld.
Maar dat is toch geen probleem als op de crèche de rest van de kinderen zijn gevaccineerd?
Dat is toch een risico dat de ouders bewust nemen?
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_202632091
quote:
0s.gif Op woensdag 15 december 2021 15:35 schreef oppiedoppie het volgende:

[..]
ander virus
ander vaccin
dit corona vaccin stopt het virus niet met 100% vaxx graad, dus is er geen ondergrens te berekenen nu, dit was gebaseerd op de aanname dat het vaccin de transmissie zou stoppen. Isniezo, dus dit vaccin gaat niet zorgen voor het stoppen van het virus.
Dus vaccineren doe je niet altijd voor jezelf, maar dit Covid vaccin is niet voldoende geschikt om daarmee ook anderen te beschermen.

Das al een stuk beter.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
  woensdag 15 december 2021 @ 15:46:02 #180
335476 oppiedoppie
pi_202632175
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2021 15:39 schreef Wantie het volgende:

[..]
Yup, bijvoorbeeld.
Maar dat is toch geen probleem als op de crèche de rest van de kinderen zijn gevaccineerd?
Dat is toch een risico dat de ouders bewust nemen?
Precies. Vond ook dat veel ouders toen nogal overdreven reageerden.
To BG or not to BG!
  woensdag 15 december 2021 @ 15:49:22 #181
335476 oppiedoppie
pi_202632231
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2021 15:40 schreef Wantie het volgende:

[..]
Dus vaccineren doe je niet altijd voor jezelf, maar dit Covid vaccin is niet voldoende geschikt om daarmee ook anderen te beschermen.

Das al een stuk beter.
En we hebben het nu over het covid vaccin. En die remt de transmissie niet en dus is dit vaccin alleen geschikt om ziekte te verminderen voor jezelf. En misschien valt zelfs dat ook wel wat tegen.
To BG or not to BG!
pi_202632238
ook weer een leuke
toch massaal prikken

quote:
WHO: Op dit moment “geen bewijs” dat boostershots “betere bescherming” bieden aan individuen die gezond zijn

Ondanks het feit dat de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) de nieuwe coronavirusvariant Omikron als een hoog risico heeft aangemerkt, heeft de organisatie haar standpunt over boosters niet veranderd: die zijn geen topprioriteit.

De WHO heeft maandenlang gezegd dat de roep om extra doses in rijke landen de armere landen beroofde van de eerste doses die zij zo dringend nodig hebben. Dat standpunt blijft ongewijzigd, ook na de komst van de Omikronvariant.

“Op dit moment is er geen bewijs waarvan ik me bewust ben dat zou suggereren dat het boosten van de gehele bevolking noodzakelijkerwijs een betere bescherming biedt aan verder gezonde individuen tegen ziekenhuisopname of overlijden”, zei Dr. Mike Ryan, een directeur bij de WHO, op een persconferentie eerder deze week.

Hij en andere wetenschappers hebben gezegd dat de ongecontroleerde verspreiding van het coronavirus door grotendeels ongevaccineerde bevolkingsgroepen, zoals die in Afrika, waarschijnlijk zal (blijven) leiden tot varianten zoals Omikron.

Bij milde ziekte “zullen we blijven boosten tot de dag dat we sterven”
De drang naar extra doses is gebaseerd op het idee dat antilichamen het centrale aspect van immuniteit zijn, schrijft The New York Times. Volgens Dr. Paul Offit, directeur van het Vaccine Education Center van het Children’s Hospital of Philadelphia, is dat een verkeerd perspectief, dat het belang van andere delen van het immuunsysteem bij het voorkomen van ernstige ziekte en dood over het hoofd ziet.

Hij zei dat hij zich meer zorgen zou maken als gevaccineerde mensen die besmet waren met de Omikron-variant massaal in het ziekenhuis zouden worden opgenomen. Maar het beperkte bewijsmateriaal tot nu toe suggereert dat de vaccins nog steeds ernstige ziekte voorkomen, betoogde hij.

“Dat is altijd waar geweest – het is waar geweest voor de eerste drie varianten, en het is waarschijnlijk dat het in dit geval waar is”, aldus Offit. “Als je bescherming tegen milde ziekte tot doel hebt, dan zullen we blijven boosten tot de dag dat we sterven.”

Dat laatste wordt overigens zonder ironie verdedigd door Kerry Chant, chief health officer van de Australische staat New South Wales. Zij meent dat Covid mogelijk “voor eeuwig” onder ons zal zijn, en dat mensen beter zo snel mogelijk wennen aan het idee van een eindeloze cyclus van varianten en vaccins.

https://www.msn.com/nl-be(...)rhOp?ocid=entnewsntp
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  woensdag 15 december 2021 @ 16:00:45 #183
335476 oppiedoppie
pi_202632361
quote:
0s.gif Op woensdag 15 december 2021 15:49 schreef UncleScorp het volgende:
ook weer een leuke
toch massaal prikken
[..]

Dus eigenlijk zou je dus geen booster moeten nemen en die aan een ander land gunnen, zo doe je dat voor een ander.
Maar hier in Nederland nemen ze de booster ook voor een ander, maar dan voor zichzelf?

Whut? -O-
To BG or not to BG!
pi_202632559
quote:
0s.gif Op woensdag 15 december 2021 16:00 schreef oppiedoppie het volgende:

[..]
Dus eigenlijk zou je dus geen booster moeten nemen en die aan een ander land gunnen, zo doe je dat voor een ander.
Maar hier in Nederland nemen ze de booster ook voor een ander, maar dan voor zichzelf?

Whut? -O-
Jep
Dus als ik nu, als gezond persoon, een booster zou nemen, biedt het mij totaal geen extra bescherming, in tegendeel ... ik krijg er het risico op bijwerkingen gratis bij.
Maar misschien moeten de gevaccineerden juist wel geboosterd worden omdat het natuurlijke immuniteit omlaag is ? :X

En eerlijk gezegd heb ik rondom mij toch al verschillende serieus zieken geweten van de hohoho boosterprik.
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_202632588
quote:
0s.gif Op woensdag 15 december 2021 16:18 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Jep
Dus als ik nu, als gezond persoon, een booster zou nemen, biedt het mij totaal geen extra bescherming, in tegendeel ... ik krijg er het risico op bijwerkingen gratis bij.
Maar misschien moeten de gevaccineerden juist wel geboosterd worden omdat het natuurlijke immuniteit omlaag is ? :X

En eerlijk gezegd heb ik rondom mij toch al verschillende serieus zieken geweten van de hohoho boosterprik.
En hoeveel ''booster'' prikken gaan er nog komen?
Op woensdag 9 april 2025 20:00 schreef JustinK het volgende:
Ken je die topper, zie je dr gaan?
  woensdag 15 december 2021 @ 16:21:37 #186
421867 greysbones
People will do anything, no ma
pi_202632597
quote:
0s.gif Op woensdag 15 december 2021 16:20 schreef Moonlight het volgende:

[..]
En hoeveel ''booster'' prikken gaan er nog komen?
100 *O* *O* *O* *O*
nee geen idee
DM’s gonzen zacht,
roddels zwermen als muggen —
waar is de spray, joh?
pi_202632606
quote:
99s.gif Op woensdag 15 december 2021 16:21 schreef greysbones het volgende:

[..]
100 *O* *O* *O* *O*
nee geen idee
Of iedere week 1 ? _O-
  woensdag 15 december 2021 @ 16:23:12 #188
421867 greysbones
People will do anything, no ma
pi_202632618
quote:
0s.gif Op woensdag 15 december 2021 16:22 schreef Moonlight het volgende:

[..]
Of iedere week 1 ? _O-
In Duitsland wilden ze om de 2 maanden boosteren
dus dan zou je aan 6 komen
DM’s gonzen zacht,
roddels zwermen als muggen —
waar is de spray, joh?
pi_202632621
quote:
99s.gif Op woensdag 15 december 2021 16:23 schreef greysbones het volgende:

[..]
Pfff, is toch niet normaal meer.
  woensdag 15 december 2021 @ 16:29:54 #190
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_202632705
quote:
99s.gif Op woensdag 15 december 2021 16:23 schreef greysbones het volgende:

[..]
Welnee. Het ging erom dat je nu eerder een boosterprikje kon krijgen; van elke twee maanden prikken is geen sprake.
Huilen dan.
pi_202632724
quote:
0s.gif Op woensdag 15 december 2021 16:18 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Jep

Wat een geluk dat het vrijwillig is. Hoef je de booster niet te pakken.
pi_202632735
quote:
7s.gif Op woensdag 15 december 2021 16:29 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Welnee. Het ging erom dat je nu eerder een boosterprikje kon krijgen; van elke twee maanden prikken is geen sprake.
Volgens mij hadden ze de tijd verkort waarna je de booster kan halen, na 1 maand na je laatste shot

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 15-12-2021 16:33:02 ]
  woensdag 15 december 2021 @ 16:43:10 #193
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_202632852
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2021 16:32 schreef Emmerdeur het volgende:

[..]
Volgens mij hadden ze de tijd verkort waarna je de booster kan halen, na 1 maand na je laatste shot
Exact.
Huilen dan.
pi_202632945
quote:
14s.gif Op woensdag 15 december 2021 16:43 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Exact.
Blijf het wel apart vinden dat dat zoveel gebeurt om maar de aantallen te halen, terwijl pfizer zelf adviseert na 6 mnd. Ik heb nergens een statement van ze kunnen vinden dat 3 of 1 maand ook OK is.
pi_202632994
quote:
0s.gif Op woensdag 15 december 2021 15:49 schreef UncleScorp het volgende:
ook weer een leuke
toch massaal prikken
[..]

8)7
Plaats hier uw advertentie
pi_202633016
quote:
7s.gif Op woensdag 15 december 2021 16:29 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
van elke twee maanden prikken is geen sprake.
tot dat het wel zo is en dan vindt iedereen het weer normaal.
Plaats hier uw advertentie
pi_202633018
The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it
pi_202633043
Goed.. voor half januari kan iedereen geboosterd zijn die wil.

Ik denk dat rond april/mei weer de boel vastloopt. Booster 4.

Wat denken jullie? Is dit de laatste?
pi_202633181
quote:
10s.gif Op woensdag 15 december 2021 16:54 schreef _I het volgende:
Goed.. voor half januari kan iedereen geboosterd zijn die wil.

Ik denk dat rond april/mei weer de boel vastloopt. Booster 4.

Wat denken jullie? Is dit de laatste?
Wel van dit type. Straks weer de nieuwe speciaal tegen omicron en dan over 7 maand nieuwe variant. Nieuw vaccin. Etc etc
  woensdag 15 december 2021 @ 17:06:16 #200
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_202633242
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2021 16:49 schreef Emmerdeur het volgende:

[..]
Blijf het wel apart vinden dat dat zoveel gebeurt om maar de aantallen te halen, terwijl pfizer zelf adviseert na 6 mnd. Ik heb nergens een statement van ze kunnen vinden dat 3 of 1 maand ook OK is.
Het zal geen kwaad kunnen, maar of je er veel mee opschiet is maar zeer de vraag.
Huilen dan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')