Delta (R0 ~ 7.5) is al zo'n 3 keer besmettelijker dan de originele variant (R0 ~ 2.5).quote:Op dinsdag 14 december 2021 17:44 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Hoeveel besmettelijker zitten we al sinds de Wuhan original. De Britse was 70% besmettelijk, toen kwam Delta 2x besmettelijker dan de Britse en nu Omnicron nog veel besmettelijker.
Het kan niet op.
Prikplicht vanaf geboorte is niet genoeg. Ook mondkappen, afstandhouder, qrcodes (9 maanden per prik) en capaciteitsverlaging horeca/restaurants/etc. in de wintermaanden, stadium enkel in de zomer open.quote:Op dinsdag 14 december 2021 17:45 schreef trein2000 het volgende:
Kort door de bocht gesteld is er voor de lange termijn maar een optie. Prikplicht en de rest lost de zorg maar op.
Meer smaken zijn er niet.
Ja en ik hoorde laatste dat het 32 mutaties heeft. De delta had er maar 2 of zo. Muteert lekkerquote:Op dinsdag 14 december 2021 17:58 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Delta (R0 ~ 7.5) is al zo'n 3 keer besmettelijker dan de originele variant (R0 ~ 2.5).
Steeds besmettelijker, dodelijker, beter in het ontwijken van immuniteit bij elke mutatie (nu nog op omicron wachten).quote:Op dinsdag 14 december 2021 18:01 schreef ThierryPicking het volgende:
[..]
Ja en ik hoorde laatste dat het 32 mutaties heeft. De delta had er maar 2 of zo. Muteert lekker
Ja, dat zou me op zich ook niet verbazen. Maar ik denk dat iedereen daar prima mee kan leven als er niet elke winter weer sectoren worden gesloten en evenementen worden afgelast. Persoonlijk zou ik dat best dichtbij "het oude normaal" vinden. Uiteraard wordt het nooit meer letterlijk zoals in 2019, om dezelfde reden dat het ook nooit meer zoals 2005, 1993 of 1978 gaat worden.quote:Op dinsdag 14 december 2021 17:44 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Denk niet dat we ooit nog terug gaan naar zoals het in 2019 was. Mondkapjes zullen her en der blijven, thuis/hybride werken zal toenemen, mijn persoonlijke hoop is overal opdraven met een verkoudheid/griepje niet meer als een blijk van doorzettingsvermogen gaan zien, en wellicht ook wel het definitief opschalen van de zorgpremie om een vangnet in de zorg te bouwen voor een nieuwe pandemie.
Ja de groeten.quote:Op dinsdag 14 december 2021 18:01 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Prikplicht vanaf geboorte is niet genoeg. Ook mondkappen, afstandhouder, qrcodes (9 maanden per prik) en capaciteitsverlaging horeca/restaurants/etc. in de wintermaanden, stadium enkel in de zomer open.
Oja en carnaval + vuurwerk definitief verbieden. Festivals enkel in juli-augustus.
Het is zoals het is 👍quote:Op dinsdag 14 december 2021 18:01 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Prikplicht vanaf geboorte is niet genoeg. Ook mondkappen, afstandhouder, qrcodes (9 maanden per prik) en capaciteitsverlaging horeca/restaurants/etc. in de wintermaanden, stadium enkel in de zomer open.
Oja en carnaval + vuurwerk definitief verbieden. Festivals enkel in juli-augustus.
Roadmap 2030, we beginnen met de QR, de rest komt langzaam erbij verpakt in leuke wetjes. De nieuwe regering moer ook wat moois af kunnen leveren.quote:
Dan nog zullen ze ons blijven lastigvallen met afstand, mondkapjes en andere maatregelen. Het vaccin op zichzelf is onvoldoende en de zorg roept alleen maar “kan niet”, dus kom je weer uit bij generieke maatregelen.quote:Op dinsdag 14 december 2021 17:45 schreef trein2000 het volgende:
Kort door de bocht gesteld is er voor de lange termijn maar een optie. Prikplicht en de rest lost de zorg maar op.
Meer smaken zijn er niet.
Er komt vanzelf een punt waarop de zorg niets meer te willen heeft. We social distancen onszelf vanzelf failliet.quote:Op dinsdag 14 december 2021 18:17 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Dan nog zullen ze ons blijven lastigvallen met afstand, mondkapjes en andere maatregelen. Het vaccin op zichzelf is onvoldoende en de zorg roept alleen maar “kan niet”, dus kom je weer uit bij generieke maatregelen.
Het is hopen dat die pillen een gamechanger kunnen zijn.
Ik denk dat je je nog zal verbazen wat we uiteindelijk definitief gaan opofferen “om te leren leven met het virus”. Helaas.quote:
Als dit maar lang genoeg duurt en een vaccinatieplicht haalt geen meerderheid, dan wordt het achteraan in de rij zetten van ongevaccineerden vanzelf bespreekbaar. Je kan niet jarenlang reguliere zorg afbellen omdat covidzorg alle capaciteit opsoupeert.quote:Op dinsdag 14 december 2021 18:18 schreef popje het volgende:
Ja die pillen zouden best wel eens goed kunnen werken. Dan wordt het ook voor (gevaccineerde) ouderen een stuk minder gevaarlijk. Maar dan krijg je straks pillenweigeraars... En riep Hugo niet dat pillen niet de oplossing zijn, maar dat vaccineren eerste keus heeft?
quote:Mogelijk extra maatregelen
Het kabinet heeft een nieuw OMT-advies gevraagd over omikron. "Dat extra advies komt vrijdag. En dan kúnnen er extra maatregelen volgen. Maar dat is nog niet zeker. Ik sprak zelfs iemand die een nieuwe aanscherping, een nieuwe lockdown volgende week, niet kan uitsluiten. Maar wat er precies gaat gebeuren, hangt dus af van het nieuwe OMT-advies, maar de zorgen over omikron zijn echt groot."
Oh joy, een nieuwe lockdown.... gelukkig morgenochtend naar de kapper. Maak me totaal niet druk om corona maar die stress van voortdurende maatregel ellende vind ik echt de hel.quote:
Mijn god wat een teringzooi.quote:
Rutte hangt weer in de gordijnen waarschijnlijk, dus er is een wetenschappelijke onderbouwing voor een lockdown besteld.quote:
De ene adviesaanvraag na de andere. Gunnen ze het OMT nou nooit eens wat rust?quote:
Hoe lang kan dit nog door gaan? We zorgen ons land naar de kloten jongens.quote:
Maakt niet uit zolang je maar geen corona krijgt, de rest is niet interessant.quote:Op dinsdag 14 december 2021 18:35 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Hoe lang kan dit nog door gaan? We zorgen ons land naar de kloten jongens.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |