SPOILER: HontOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Linkjes voor informatieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Heb ik covid, perziksap of griep? (laat je sowieso testen!)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Informatie over dagcijfersOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Varianten waaronder OmicronOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Gedragsregels in dit topic:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.bronquote:In de laatste acht weken was daarmee de kans om als volledig gevaccineerd persoon met het coronavirus in het ziekenhuis te worden opgenomen 12,5 keer lager dan voor een niet-gevaccineerde. Voor opname op de IC was die kans als volledig gevaccineerde 25 keer zo klein.
(Bron)[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]![]()
die waren er dan toch eerder gekomenquote:Op dinsdag 14 december 2021 09:41 schreef galantis het volgende:
[..]
Dat weet je niet. Een echte ziekenhuisgolf was het nog niet. De R was met name hoog onder jongeren.
Een zeker aantal opnames gaat hoe dan ook komen dus waarom zou je ze opsparen voor de winter?![]()
Zitten we komende zomer weer in lockdown? Zeg het maar.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
quote:Op dinsdag 14 december 2021 09:43 schreef Tarado het volgende:
[..]
ja daar kan je over discussiëren maar als je uitgaat van 18 maanden zoals het vroeger was dan komen die dienstplichtigen niet veel verder dan bloedruk opmeten en af toe de gang dweilen in het ziekenhuisMaar het klinkt zo lekker DAADKRACHTIG!quote:Op dinsdag 14 december 2021 09:43 schreef Tarado het volgende:
[..]
ja daar kan je over discussiëren maar als je uitgaat van 18 maanden zoals het vroeger was dan komen die dienstplichtigen niet veel verder dan bloedruk opmeten en af toe de gang dweilen in het ziekenhuis![]()
Zaten jullie afgelopen zomer in lockdown?quote:Op dinsdag 14 december 2021 09:44 schreef Mexicanobakker het volgende:
Zitten we komende zomer weer in lockdown? Zeg het maar.![]()
Er is een andere visie waarin mensen denken dat Omikron de weg uit de pandemie is. Laat iedereen maar besmet worden, het is een "milde" ziekte.quote:Op dinsdag 14 december 2021 09:36 schreef TheVulture het volgende:
Ik ben de weg een beetje kwijt met betrekking tot Omikron, wordt er nu niet weer heel veel paniek gezaaid dat dit een golf des doods gaat worden, terwijl we het simpelweg niet weten...
Ik betwijfel dat het voor iedereen geschikt is, met comorbiditeiten en/of ouderdom kan Omikron nog altijd te fors uitvallen met fatale afloop.
En zelfs als iedereen besmet is, er zijn tig gevallen van herbesmetting, Omikron lijkt dan ook niet de ultieme stop dat alles tegenhoudt, je krijgt er mss een immuunboost bij maar wie weet welke die waard is in de toekomst?![]()
Basically krijgt iedereen gewoon dus ieder jaar een nieuwe Corona variant voor Kerstmis.
Of zoals Oprah zou roepen:
YOU get the new variant! YOU get the new variant! YOU get the new variant! YOU get the new variant!![]()
![]()
All I want for Christmas is Corooooooooonaaa.quote:Op dinsdag 14 december 2021 09:47 schreef dick_laurent het volgende:
Basically krijgt iedereen gewoon dus ieder jaar een nieuwe Corona variant voor Kerstmis.
Of zoals Oprah zou roepen:
YOU get the new variant! YOU get the new variant! YOU get the new variant! YOU get the new variant!
ofzo.![]()
Nee, maar nu is er OMIKRONquote:Op dinsdag 14 december 2021 09:45 schreef dycto het volgende:
[..]
Zaten jullie afgelopen zomer in lockdown?[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Die is voor de zomer allang vervangen door een andere variantquote:Op dinsdag 14 december 2021 09:49 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Nee, maar nu is er OMIKRON![]()
![]()
En snel heel snel verspreidt. Verdubbelt bijna iedere dag.quote:Op dinsdag 14 december 2021 09:45 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Wel duidelijk dat Omicron overal dominant aan het worden is.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
![]()
Tegen kerst al rond de 100% wss. In vele regio's zal Omikron in januari dominant zijn.quote:Op dinsdag 14 december 2021 09:50 schreef miss_sly het volgende:
En snel heel snel verspreidt. Verdubbelt bijna iedere dag.![]()
Benieuwd of Omicron dan de genadeslag gaat zijn voor het ongevaccineerde zuidoosten van Europa, waar men inmiddels de beruchte najaarsgolf achter de rug heeft en de hedendaags kerstmarkten welig tieren en de glazen in cafe's en restaurants veelvuldig klinken.![]()
RIP @Dvenquote:Op dinsdag 14 december 2021 09:54 schreef dycto het volgende:
Benieuwd of Omicron dan de genadeslag gaat zijn voor het ongevaccineerde zuidoosten van Europa, waar men inmiddels de beruchte najaarsgolf achter de rug heeft en de hedendaags kerstmarkten welig tieren en de glazen in cafe's en restaurants veelvuldig klinken.![]()
Toch neig ik nog wel naar de optimistische kant als je kijkt hoe het in Zuid Afrika en ook Denemarken gaat in de zin dat het mild is.quote:Op dinsdag 14 december 2021 09:45 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Wel duidelijk dat Omicron overal dominant aan het worden is.
Enige waar ik bang voor ben is dat de zorg alsnog overspoeld.
Het schijnt wel dat de ligtijd korter is dus hoop dat dat enigszins helpt.
Ben ook echt benieuwd hoe goed de bescherming is bij gevaccineerd, ongevaccineerd, ge(her)infecteerd en geboosterd.![]()
Hmmm mijn ouders zijn weer lekker bezig, ik doe altijd een sneltest als ik bij ze op bezoek ga maar nu is griep het nieuwe ding. Nu ben ik gevaarlijk omdat ik potentieel griep bij me draag en geen symptomen vertoon. Maar een griepprik halen, ho maar! Dat is niet nodig, 'want ik val niet in die doelgroep', maar alsnog ben ik een gevaar omdat ik potentieel griep bij me kan dragen? Ja dan ben je altijd een gevaar... Af en toe word ik zo moe van de onlogica van oudere mensen...Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
Van wat nu een beetje naar buiten komt is boosteren absoluut een must om die potentiële golf opnames enigszins in te dammen.quote:Op dinsdag 14 december 2021 10:01 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Ben ook echt benieuwd hoe goed de bescherming is bij gevaccineerd, ongevaccineerd, ge(her)infecteerd en geboosterd.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Ja maar helpt het vaccin tegen omicron (zwaar ziekteverloop).quote:Op dinsdag 14 december 2021 10:05 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Van wat nu een beetje naar buiten komt is boosteren absoluut een must om die potentiële golf opnames enigszins in te dammen.
Ik hoorde een hoop 50+ al twijfelen om te boosteren want "het werkt niet tegen de nieuwe variant".
Als dat wel zo is hoop ik dat het goed gecommuniceerd wordt met oog op de golf die eraab komt.![]()
Doen we verder niks mee.quote:Op dinsdag 14 december 2021 10:09 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Al besproken?
https://www.gooieneemlander.nl/cnt/dmf20211213_67611496
[ afbeelding ]![]()
Oh en al die mensen die nu weer gaan roepen op een avondklok... 'want het was zo lekker rustig', wat een narigheid. Ik hoop toch echt niet dat als teveel mensen daar weer om gaan roepen, de politiek daarop ingaat en zegt 'ja vanwege Omikron'...Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
Niet zo gek bij een pandemie waarbij de wereld op zijn kop staat lijkt me.quote:Op dinsdag 14 december 2021 10:09 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Al besproken?
[ afbeelding ]
Zonder effectgrootte zegt het me niet zoveel eigenlijk.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2![]()
Wel jammer dat er weinig bekend is hoe virulent deze variant is. Heb alleen nog maar gegevens uit Zuid-Afrika gezien tot nu toe.quote:Op dinsdag 14 december 2021 09:45 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Wel duidelijk dat Omicron overal dominant aan het worden is.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2![]()
quote:Op dinsdag 14 december 2021 10:09 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Al besproken?
[ afbeelding ]Ook Fokkers hebben deelgenomen.quote:Zes procent ervoer de crisis juist als positief.When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue
Forum Opties Forumhop: Hop naar: