Nee, hij is uit de dood opgestaan en sindsdien is er een nieuw geloof. Het Maanvismequote:Op dinsdag 14 december 2021 09:32 schreef Karstman het volgende:
Kan niet meer, hij is dood aangespoeld op Ameland https://nos.nl/artikel/24(...)te-ooit-in-nederland
tuurlijk count me inquote:Op dinsdag 14 december 2021 09:22 schreef einzeinz het volgende:
Concrete regels en een verhaal moet nog geschreven worden maar wie doet mee?
@:Maanvis?
quote:Op dinsdag 14 december 2021 13:03 schreef Homijn het volgende:
Dit had ik al in het andere topic gepost, maar nu het Maanvisme z'n eigen topic heeft, plaats ik het hier.
De wekelijkse heilige dag is uiteraard de maandag. Op 13 december herdenken we Aanspoeldag: om 20:00 uur is het dan op heel FOK! twee minuten stil. Op het strand van Ameland worden kransen gelegd. In het Dodetopicspel wordt de puntentelling tijdelijk gestaakt.
Op 14 december vieren we de Wederopzwemming. Overal in het land worden Maanvistivals gehouden, waarbij de toegang graat-is. Op 1 januari is er een Nieuwjaarsduik, waarbij Kapitein Iglo gratis vissticks uitdeelt.
De religie kent verder weinig regels. Aanbidding van valse goden, zoals Maanvishnu, Potvis (vooral populair bij de LGBT+ gemeenschap), Walvis, Goudvis en tong80, is verboden.
quote:Op dinsdag 14 december 2021 13:03 schreef Homijn het volgende:
Dit had ik al in het andere topic gepost, maar nu het Maanvisme z'n eigen topic heeft, plaats ik het hier.
De wekelijkse heilige dag is uiteraard de maandag. Op 13 december herdenken we Aanspoeldag: om 20:00 uur is het dan op heel FOK! twee minuten stil. Op het strand van Ameland worden kransen gelegd. In het Dodetopicspel wordt de puntentelling tijdelijk gestaakt.
Op 14 december vieren we de Wederopzwemming. Overal in het land worden Maanvistivals gehouden, waarbij de toegang graat-is. Op 1 januari is er een Nieuwjaarsduik, waarbij Kapitein Iglo gratis vissticks uitdeelt.
De religie kent verder weinig regels. Aanbidding van valse goden, zoals Maanvishnu, Potvis (vooral populair bij de LGBT+ gemeenschap), Walvis, Goudvis en tong80, is verboden.
Kijk, hier heb je wat aan.quote:Op dinsdag 14 december 2021 13:03 schreef Homijn het volgende:
nice logoquote:Op dinsdag 14 december 2021 20:44 schreef Homijn het volgende:
Een zichzelf respecterende religie kan natuurlijk niet zonder logo.Ik stel daarom dit voor:
[ afbeelding ]
Heilige gebouwenquote:Onze Maanvis, die in de Zee zijt
Uw vis worde gevangen
Uw kramen komen en gaan
U wil geschiede in de zee zoals op de maan
Geef ons heden onze dagelijkse vangst
En verlicht ons levenspad met de Maan
Zoals wij ook anderen verlichten
Leidt ons niet naar de Bermuda
Maar verlos ons van de kweekvis.
In naam van de Maan, de Zee en het Forum,
Slotje.
quote:Neemt en eet hiervan gij allen, want dit stuk vis staat voor Mijn heerlijkheid, gezegend in vette saus.
maandag hequote:
Steeds meer Lunafishsticks melden zich. Een goede zaakquote:Op dinsdag 17 mei 2022 22:00 schreef KogelLager het volgende:
Gebed aan het begin van de dag
[..]
Heilige gebouwen
Interessant aan het maanvisme is dat de heilige gebouwen geen vaste plek hebben. Het heilige gebouw van deze religie is namelijk de viskraam op de markten door het ganse land.
Heilige dienst
Het viswijf op de markt spreekt de volgers toe. Met volle overtuiging wordt de Maanvisgod bedankt voor de vruchtbare vangst van de zee. De vangst wordt gezegend met bevoren stukjes water. Luidkeels wordt er geprijsd. Bij volle maan doet het viswijf de heilige geest toekomen aan de volgers in de vorm van de heilige kibbeling, wat sterk doet denken aan de heilige hosti maar toch enkele verschillen kent.
[..]
Nee, je wordt eerst door een enquêtecommissie gefileerd.quote:Op zondag 15 december 2024 05:40 schreef Invisibli het volgende:
Net heel het vismenu uitgelezen.
Kan ik nu gedoopt worden in mosselsaus? Ik ben er klaar voor.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |