SPOILER: HontOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Linkjes voor informatieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Heb ik covid, perziksap of griep? (laat je sowieso testen!)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Informatie over dagcijfersOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Varianten waaronder OmicronOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Gedragsregels in dit topic:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.bronquote:In de laatste acht weken was daarmee de kans om als volledig gevaccineerd persoon met het coronavirus in het ziekenhuis te worden opgenomen 12,5 keer lager dan voor een niet-gevaccineerde. Voor opname op de IC was die kans als volledig gevaccineerde 25 keer zo klein.
(Bron)![]()
sorry, had het niet doorquote:Op maandag 13 december 2021 16:42 schreef chratnox het volgende:
Even nieuwe geopend, duurde zo lang met @:Tarado![]()
Virustechnisch gezien zouden alleen maatregelen die het aantal nauwe contacten terugbrengen kunnen zorgen voor een lagere R. Maar ik krijg het idee dat 't op macroschaal allemaal net wat grilliger en onvoorspelbaarder verloopt.quote:Op maandag 13 december 2021 16:30 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Die allereerste lockdown heeft waarschijnlijk wel geholpen ja; al is zelfs dat enigszins onzeker, omdat de cijfers achteraf gezien blijkbaar al langzaam aan het dalen waren op het moment dat de maatregelen ingingen. Die initiële daling was er al te snel na het invoeren van de maatregelen. Ik denk alleen dat het des te sneller is gegaan door die maatregelen toen ja; toen iedereen zich ook echt hield aan de basis maatregelen; mensen namen het serieuzer.
Zo kan ik me voorstellen dat in die gevallen die jij noemt, dus wanneer die daling 'te snel' komt, dat het virus de kringen waarin het op dat moment het meest rondgaat al heeft verzadigd.I'll give you something to do![]()
Komt zo'n beetje op het meest ongunstig denkbare moment, cijfers lijken (eindelijk) een lichte daling in te hebben gezet. Iets meer adem voor de zorg. Tenzij hij daadwerkelijk milder is, maar delta was ook niet milder (of minder mild) qua ziekteverloop. Verschil zat uiteindelijk vooral in de besmettelijkheid.quote:Op maandag 13 december 2021 16:14 schreef capricia het volgende: [..] Ja. Delta hadden we mazzel mee dat het hier een zomer-variant was. Bij Omikron hebben we die mazzel niet.
blablablabla![]()
We zijn lekker aan het boosteren, komt allemaal goed.quote:Op maandag 13 december 2021 16:45 schreef Elan het volgende:
[..]
Komt zo'n beetje op het meest ongunstig denkbare moment, cijfers lijken (eindelijk) een lichte daling in te hebben gezet. Iets meer adem voor de zorg. Tenzij hij daadwerkelijk milder is, maar delta was ook niet milder (of minder mild) qua ziekteverloop. Verschil zat uiteindelijk vooral in de besmettelijkheid.![]()
ben mezelf al aan het boosterenquote:Op maandag 13 december 2021 16:53 schreef Tijn het volgende:
[..]
Als je het achteraf maar probeert in te halen, dan hebben alle begrip voor een late start.![]()
BJ zegt ook:quote:Op maandag 13 december 2021 16:24 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Alsof het niet nog steeds een mildere versie kan zijn; enkel en alleen omdat er nu iemand overleden is aan die specifieke mutatie.Hij zou wel meer over de patiënt kunnen weten.quote:,,Ik denk dat het idee dat het op een of andere manier om een mildere versie van het virus gaat iets is dat we opzij moeten zetten en gewoon moeten erkennen dat het zich met een enorme snelheid onder de bevolking verspreidt. Het beste dat we kunnen doen is allemaal onze booster halen.''Isn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.![]()
De eerste met Omikron is al overleden in de UK. Omikron moet wel heel veel milder zijn wil het niet tot meer problemen voor de zorg leiden.quote:Op maandag 13 december 2021 16:45 schreef Elan het volgende:
[..]
Komt zo'n beetje op het meest ongunstig denkbare moment, cijfers lijken (eindelijk) een lichte daling in te hebben gezet. Iets meer adem voor de zorg. Tenzij hij daadwerkelijk milder is, maar delta was ook niet milder (of minder mild) qua ziekteverloop. Verschil zat uiteindelijk vooral in de besmettelijkheid.![]()
Hij zou ook wel eens wat kunnen zeggen om maar meer mensen die prik te laten halen, just in case.quote:Op maandag 13 december 2021 16:56 schreef jcdragon het volgende:
[..]
BJ zegt ook:
[..]
Hij zou wel meer over de patiënt kunnen weten.
Hoe denk je dat het (domme deel van het) volk gaat reageren als je enerzijds zegt 'mwah, valt wel mee' maar aan de andere kant ook mensen wil aansporen om te vaccineren?![]()
10 dagen in quarantaine, geen uitzonderingenquote:Op maandag 13 december 2021 16:01 schreef Caland het volgende:
De vrouw van een maatje van mij hep carona.
Nu heb ik zowel zaterdag als zondag met die maat doorgebracht, hij is (vooralsnog) negatief getest.
Zolang ik geen klachten heb kan ik gewoon alles doen toch? MEN VATTE ZE NIE @:lenny_leonard![]()
was het een opa met onderliggend lijden?quote:Op maandag 13 december 2021 16:57 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
De eerste met Omikron is al overleden in de UK. Omikron moet wel heel veel milder zijn wil het niet tot meer problemen voor de zorg leiden.![]()
als die besmettelijkheid is wat ze zeggen en je hebt binnen no time 100k/dag dan is het onvermijdelijk dat de ziekenhuizen volstromen ook al is het milderquote:Op maandag 13 december 2021 16:57 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
De eerste met Omikron is al overleden in de UK. Omikron moet wel heel veel milder zijn wil het niet tot meer problemen voor de zorg leiden.![]()
Plus dat je de antivaxx ook meteen wat extra voer geeft, "zie je nou wel"quote:Op maandag 13 december 2021 16:58 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Hij zou ook wel eens wat kunnen zeggen om maar meer mensen die prik te laten halen, just in case.
Hoe denk je dat het (domme deel van het) volk gaat reageren als je enerzijds zegt 'mwah, valt wel mee' maar aan de andere kant ook mensen wil aansporen om te vaccineren?
Je kan beter zeggen dat het niet meevaltwegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Zeg even Boris Johnson, bij BJ heb ik hele andere associaties jongequote:Op maandag 13 december 2021 16:56 schreef jcdragon het volgende:
[..]
BJ zegt ook:
[..]
Hij zou wel meer over de patiënt kunnen weten.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
100k per dag geverifeerde positieven waar? Hier of in de UK?quote:Op maandag 13 december 2021 17:01 schreef Tarado het volgende:
[..]
als die besmettelijkheid is wat ze zeggen en je hebt binnen no time 100k/dag dan is het onvermijdelijk dat de ziekenhuizen volstromen ook al is het milder
Want dat soort verhaaltjes hebben we wel eerder gehoord.![]()
![]()
Bron: Trouw“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa![]()
Nee, een vitale 20er natuurlijk, wat had je anders verwacht?!quote:Op maandag 13 december 2021 17:01 schreef THEFXR het volgende:
[..]
was het een opa met onderliggend lijden?![]()
![]()
Het was een vitale vijftiger. In de studeerkamer. Met Omikron.quote:Op maandag 13 december 2021 17:03 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Nee, een vitale 20er natuurlijk, wat had je anders verwacht?!![]()
A dirty Mind Is A Joy Foreverquote:Op maandag 13 december 2021 17:02 schreef Molo het volgende:
[..]
Zeg even Boris Johnson, bij BJ heb ik hele andere associaties jongeIsn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.![]()
Maar wie heeft het gedaan?quote:Op maandag 13 december 2021 17:04 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Het was een vitale vijftiger. In de studeerkamer. Met Omikron.![]()
Geen idee wat de vraag is, maar het is gewoon altijd de schuld van Hugoquote:
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖![]()
Fijn weer dit. Dat wordt dan gewoon tot mei in volledige lockdown dadelijk.quote:Op maandag 13 december 2021 16:57 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
De eerste met Omikron is al overleden in de UK. Omikron moet wel heel veel milder zijn wil het niet tot meer problemen voor de zorg leiden.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: