Met de kerstvakantie is er geen noodopvang. Dus dat extra weekje (als die er komt) ook niet. Anders moeten de leerkrachten alsnog naar school.quote:Op maandag 13 december 2021 19:23 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik heb recht op noodopvang
Maar als de hele school dicht is of je kind snotterig is en niet mag komen dan gaat dat niet op en dan gaan je dagen hard.
Eerder schoolvakantie is voor mij niet duidelijk dat er dan noodopvang is. Als het er is ga ik het gebruiken iig
En het feit dat er compleet absurde argumentatie wordt gebruikt.quote:Op maandag 13 december 2021 18:40 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik heb dit jaar al mijn zorgverlof opgemaakt aan het thuishouden van mijn dochter begin dit jaar en afgelopen periode (kinderopvang). Daarnaast kan ik voor mijn werk nergens op plannen, maar word ik er wel op afgerekend. Mijn management is vrij flexibel, maar er moet echt geld in het laatje komen om door te kunnen.
Ik snap volledig dat leerkrachten op hun tandvlees lopen, net als zorgmedewerkers. Maar dat is volgens mij ook het probleem, de hele samenleving loopt op zijn tandvlees. Als ze 4 weken geleden hadden gezegd: Joe; we geven jullie een week extra vrij met kerst had er niets aan de hand geweest bij veel mensen, maar zo op ‘t laatste moment telkens is niet te doen.
Yep, hier één week vrij (guppie met mij op padquote:Op maandag 13 december 2021 19:24 schreef chratnox het volgende:
[..]
En dingen als KDV gaat normaal gesproken gewoon door tijdens schoolvakantie, dus dat gaat wel flink impact hebben.
Ja dat waarschijnlijk ja, maar scholen sluiten voor hetzelfde doel is blijkbaar geen probleem.quote:Op maandag 13 december 2021 19:20 schreef Molo het volgende:
[..]
Discriminatie van ouderen, kan echt niet
Dat heeft geen zin. Volgens een onderzoek heeft een zelftest bij iemand zonder klachten totaal geen zin! Zo schrijft het UMC.quote:Op maandag 13 december 2021 19:25 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
En het feit dat er compleet absurde argumentatie wordt gebruikt.
Als je bang bent dat kinderen opa en oma gaan besmetten stuur je iedereen maar een zelftest (of geef je alle kinderen een zelftest mee voor de vakantie) ipv een oplossing die nergens op slaat.
Kerstvakantie is gewoon geplande vakantie hč. Daar zit het probleem ook nietquote:Op maandag 13 december 2021 19:25 schreef PinkLow het volgende:
[..]
Met de kerstvakantie is er geen noodopvang. Dus dat extra weekje (als die er komt) ook niet. Anders moeten de leerkrachten alsnog naar school.
Of wie weet wordt het wel online thuis lesgeven ipv vakantie..
Opa en oma kunnen ook zelf hun verantwoordelijkheid nemen door nee te zeggen; nu wordt het gebracht alsof ze niet anders kunnen. Ik snap dat ze hun kinderen en kleinkinderen graag willen helpen, maar gaat alleen maar averechts werken zo.quote:Op maandag 13 december 2021 19:21 schreef PinkLow het volgende:
[..]
Als het kabinet werkgevers verplicht om hier flexibel in te zijn... alhoewel dat natuurlijk niet altijd mogelijk is.
Anders naar opa en oma brengen, of wacht dat was nou juist niet de bedoeling..
Ik ben er bang voor dat nu eerder sluiten straks ook weer later open inhoudt. Volgens de argumentatie die ze volgen is ‘t pas veilig als alle docenten de booster gehad hebben, dus maart. Ik hoop niet dat de 5-11 leeftijdsgroep ook meegenomen gaat worden.quote:Op maandag 13 december 2021 19:25 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Als je bang bent dat kinderen opa en oma gaan besmetten stuur je iedereen maar een zelftest (of geef je alle kinderen een zelftest mee voor de vakantie) ipv een oplossing die nergens op slaat.
Dit dus jaquote:Op maandag 13 december 2021 19:25 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Als ze de BSO open houden, heeft het weinig zin. Want daar zitten de kinderen van diverse klassen bij elkaar. En wij op school maar netjes alle kinderen in hun eigen cohort proberen te houden. Tis eigenlijk een grote onzin allemaal. Want ze spelen daarna buiten...quote:Op maandag 13 december 2021 19:26 schreef Molo het volgende:
[..]
Yep, hier één week vrij (guppie met mij op pad) en één week BSO
Ben benieuwd
Achja, krijgt iedereen straks wel weer ‘t geld voor de opvang terugquote:Op maandag 13 december 2021 19:26 schreef Molo het volgende:
[..]
Yep, hier één week vrij (guppie met mij op pad) en één week BSO
Ben benieuwd
Nou, echt veel leren is er de laatste week niet bij. Is mijn ervaring.quote:Op maandag 13 december 2021 19:30 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Er wordt teveel over gesproken om niet te gebeuren helaas.
Bij ons zitten de kinderen nu ook al thuis vanwege de besmettingen op school een week.
Laat de kinderen nog gewoon een week normaal naar school en kerst vieren.
Scholen hebben ook alles al georganiseerd voor volgende week.
Het heeft sowieso weinig zinquote:Op maandag 13 december 2021 19:29 schreef PinkLow het volgende:
[..]
Als ze de BSO open houden, heeft het weinig zin. Want daar zitten de kinderen van diverse klassen bij elkaar. En wij op school maar netjes alle kinderen in hun eigen cohort proberen te houden. Tis eigenlijk een grote onzin allemaal. Want ze spelen daarna buiten...
Klinkende muntenquote:Op maandag 13 december 2021 19:29 schreef chratnox het volgende:
[..]
Achja, krijgt iedereen straks wel weer ‘t geld voor de opvang terug
Laat ze dat maar niet horen bij al die o zo gezellige families die elkaar pas willen zien na een sneltest te hebben gedaan.quote:Op maandag 13 december 2021 19:27 schreef PinkLow het volgende:
[..]
Dat heeft geen zin. Volgens een onderzoek heeft een zelftest bij iemand zonder klachten totaal geen zin! Zo schrijft het UMC.
https://www.umcutrecht.nl(...)uwbaar-bij-symptomen
Dus? vanuit sociaal oogpunt wel belangrijk.quote:Op maandag 13 december 2021 19:30 schreef capricia het volgende:
[..]
Nou, echt veel leren is er de laatste week niet bij. Is mijn ervaring.
Denk dat het probleem is dat zo’n zelf test vrijwillig gebeurd. Overheid kan niet ingrijpen achter de deur; die weten ook wel dat opa en oma gewoon langs komen voor kerst en dat er niet altijd een zelf test gedaan wordt. Dus dan maar aan de andere kant ingrijpen; scholen. Daar kunnen ze wel ingrijpen.quote:Op maandag 13 december 2021 19:25 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Kom op. Iedereen die die Omikron variant volgt en weet dat de besmettingen via de kinderen verlopen, zag dit al enige tijd aan komen. Ik denk dat ze er goed aan doen om die laatste week te sluiten.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |