Uiteraard! Dit jaar kijk ik mee vanaf Maltaquote:Op maandag 13 december 2021 15:24 schreef Moira het volgende:
@:XMN8R, ben je er dit jaar ook weer bij met je heldenExcelsheetjes?
Oh lekkerquote:Op dinsdag 14 december 2021 09:03 schreef XMN8R het volgende:
[..]
Uiteraard! Dit jaar kijk ik mee vanaf Malta
Neuh, werken ging vervelen.. ik ben iets te vroeg met pensioen gegaanquote:Op dinsdag 14 december 2021 10:56 schreef Moira het volgende:
[..]
Oh lekkerZit je er voor werk ofzo?
Dan heb je wat extra jaren over om ervan te genietenquote:Op dinsdag 14 december 2021 11:16 schreef XMN8R het volgende:
[..]
Neuh, werken ging vervelen.. ik ben iets te vroeg met pensioen gegaan
16 extra jaren! En genieten gaat hier op Malta een stuk beter, relaxter, zonniger én goedkoper dan in Nederlandquote:Op dinsdag 14 december 2021 12:05 schreef Moira het volgende:
[..]
Dan heb je wat extra jaren over om ervan te genieten
En maar een boottochtje verwijderd van Albaniëquote:Op dinsdag 14 december 2021 14:01 schreef XMN8R het volgende:
[..]
16 extra jaren! En genieten gaat hier op Malta een stuk beter, relaxter, zonniger én goedkoper dan in Nederland![]()
En ER en WIDM kan ik hier ook gewoon blijven kijken, ik zal de sheets alvast upgraden naar 2021!
Albanië is toch nog wel een dag varen hoor, maar dat is geen straf!quote:Op dinsdag 14 december 2021 15:03 schreef Moira het volgende:
[..]
En maar een boottochtje verwijderd van Albanië
Ik ben 2 maanden geleden voor het eerst in Griekenland/op Rhodos geweest (daarvoor was Kroatië het verst dat ik kwam binnen Europa), en dat was al genieten johKan me voorstellen dat Malta minstens net zo mooi is
Niet echt he, maar dat komt vaker voor.quote:Op zondag 2 januari 2022 00:30 schreef Moira het volgende:
Nog geen helderheid n.a.v. de eerste aflevering dus
Toch ook als Everon de mol is? Zo begreep ik het tenminste.quote:Op zondag 2 januari 2022 00:25 schreef XMN8R het volgende:
Als Glen de Mol blijkt te zijn gaat er 5.000 uit de pot.
Dat denk ik niet, volgens mij is er in de uitzending niets over gezegd. De regel is volgens mij dat er 5.000 uit de pot gaat als de minst verdachte deelnemer de Mol blijkt te zijn. Everon was niet het minst verdacht maar hij kreeg de vrijstelling cadeau. Is er iemand die hier eventueel duidelijkheid over kan geven?quote:Op woensdag 5 januari 2022 14:42 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Toch ook als Everon de mol is? Zo begreep ik het tenminste.
Er wordt gezegd dat het uit de pot gaat als de mol een van de vrijstellingen weet te bemachtigen op 00:56:28 in de aflevering. Het is dus van toepassing op allebei. Dit wordt bevestigd wat betreft Everon op 01:03:50 in de aflevering.quote:Op woensdag 5 januari 2022 19:36 schreef XMN8R het volgende:
[..]
Dat denk ik niet, volgens mij is er in de uitzending niets over gezegd. De regel is volgens mij dat er 5.000 uit de pot gaat als de minst verdachte deelnemer de Mol blijkt te zijn. Everon was niet het minst verdacht maar hij kreeg de vrijstelling cadeau. Is er iemand die hier eventueel duidelijkheid over kan geven?
oke, dat is duidelijk. Ik zal er bij de finale rekening mee houden. Bedankt voor het terugkijken!quote:Op woensdag 5 januari 2022 23:19 schreef fallrite het volgende:
[..]
Er wordt gezegd dat het uit de pot gaat als de mol een van de vrijstellingen weet te bemachtigen op 00:56:28 in de aflevering. Het is dus van toepassing op allebei. Dit wordt bevestigd wat betreft Everon op 01:03:50 in de aflevering.
Er was geen derde element op die foto.quote:Op zondag 9 januari 2022 10:50 schreef miss_sly het volgende:
Voor het eerst dat ik dit topic zieWat hou je het geweldig bij, ik ben altijd zo snel de kluts kwijt.
Dat van dat derde element op de foto van Everon, Kim Lian en Laetitia vond ik nogal vaag.
> Glenn en Arno hebben inmiddels een rood scherm gehad en hebben het spel verlaten.quote:Op zondag 2 januari 2022 00:25 schreef XMN8R het volgende:
AFLEVERING 1: "DE TIJD ZAL HET LEREN"
Opdracht 3: ontmaskerd?
De deelnemers moeten tijdens een livestream een pleidooi houden waarom zij niet de Mol zijn. Het Nederlands publiek mag aangeven wie zij het meeste als Mol verdenken. Degene die het minst verdacht wordt verdiend twee vrijstellingen: één voor zichzelf en één om weg te geven aan een andere deelnemer.
> Arno wordt het meest verdacht.
> Glen wordt het minst verdacht. Hij geeft de andere vrijstelling aan Everon.
> Suzanne krijgt een rood scherm en moet naar huis.
Rik meldt dat er 5.000 euro in de pot bij komt als tijdens de finale blijkt dat Arno de Mol blijkt te zijn.
Als Glen of Everon de Mol blijkt te zijn gaat er 5.000 uit de pot.
Ik zie het gebeurenquote:Op zondag 23 januari 2022 10:09 schreef XMN8R het volgende:
> Er is nu dus nog één kans dat er in de finale/ontknoping 5.000 euro uit de pot gaat: als Everon de Mol blijkt te zijn.
Goed gezien!quote:Op maandag 31 januari 2022 15:28 schreef Delain1987 het volgende:
in de tabel heb je staan dat ze maar 800 hebben verdient bij opdracht 15. in de tekst heb je het wel goed staan...
quote:Op zaterdag 12 februari 2022 22:56 schreef XMN8R het volgende:
Ik heb even hulp nodig want vandaag viel me op dat mijn telling van de pot niet overeenkomt met wat er in beeld verschijnt.
> Tot en met opdracht 15 (de laatste van aflevering 5) is er in totaal 9.450 euro verdiend. Dit bedrag staat na afloop ook in beeld.
> In de eerst opdracht van aflevering 6 (opdracht 16) wordt er 1.400 euro verdiend.
> 9.450 + 1.400 = 10.850 euro. In beeld staat echter 10.750 euro.
> Sindsdien kom ik na elke opdracht steeds 100 euro hoger uit dan wat er in beeld verschijnt.
Ik heb de beelden ná opdracht 15 en vóór opdracht 16 nog eens bekeken, maar ik zie niet waar die 100 euro gebleven is.
Iemand enig idee?
quote:Op zaterdag 12 februari 2022 21:08 schreef la_perle_rouge het volgende:
Sahil heeft ook geld mee naar huis genomen. Was te zien in de video « niet de mol », liet hij in zijn molboekje zien.
quote:Op zaterdag 12 februari 2022 21:09 schreef jcdragon het volgende:
[..]
Maar dan klopt het toch niet wat ze nu hebben
Lasergame opdracht aflevering 3quote:Op zaterdag 12 februari 2022 23:04 schreef XMN8R het volgende:
Wanneer heeft Sahil dan die 100 euro achter gehouden?
Vreemd dat ze er in de reguliere afleveringen niets over zeggen, maar wel de stand aanpassen..
De laseropdracht was opdracht 8 in aflevering 3. Ook al zat er 200 euro in het kistje van Sahil en heeft hij er maar 100 ingeleverd, dan nog klopt het totaal verdiende bedrag op dat moment wel. 100 euro is niet ingeleverd, dus telt dat ook niet mee in de pot, net als de 250 euro die Kim-Lian nog steeds achter houdt.quote:
Hmm Opdracht 15 eindigt met 9.450 euro. Opdracht 16 begint met 9.350 euro. Zou in de finale blijken dat de Mol 100 euro verduisterd heeft?quote:Op zaterdag 12 februari 2022 23:21 schreef XMN8R het volgende:
[..]
De laseropdracht was opdracht 8 in aflevering 3. Ook al zat er 200 euro in het kistje van Sahil en heeft hij er maar 100 ingeleverd, dan nog klopt het totaal verdiende bedrag op dat moment wel. 100 euro is niet ingeleverd, dus telt dat ook niet mee in de pot, net als de 250 euro die Kim-Lian nog steeds achter houdt.
Dit is dus niet de reden waarom vanaf aflevering 6 de stand ineens niet meer klopt en in beeld 100 euro te laag is.
Tijdens deze aflevering 7 (tussen opdracht 18 en 19) vraagt Thomas aan penningmeester Everon om de pot te mogen tellen (waar iedereen bij is en aan meewerkt). Daar blijkt niet uit dat er 100 euro verdwenen is. Als er 100 euro uit de pot gejat is, dan kan dat dus alleen gedaan zijn NA het tellen door Thomas NA opdracht 18. Maar de stand klopt al niet vanaf opdracht 16. Dat blijft dus wel erg vaag... misschien wordt het tijdens de ontknoping pas opgehelderd?quote:Op zaterdag 12 februari 2022 23:35 schreef jcdragon het volgende:
[..]
Hmm Opdracht 15 eindigt met 9.450 euro. Opdracht 16 begint met 9.350 euro. Zou in de finale blijken dat de Mol 100 euro verduisterd heeft?
Opdracht 15quote:Op zaterdag 12 februari 2022 23:40 schreef XMN8R het volgende:
[..]
Tijdens deze aflevering 7 (tussen opdracht 18 en 19) vraagt Thomas aan penningmeester Everon om de pot te mogen tellen (waar iedereen bij is en aan meewerkt). Daar blijkt niet uit dat er 100 euro verdwenen is. Als er 100 euro uit de pot gejat is, dan kan dat dus alleen gedaan zijn NA het tellen door Thomas NA opdracht 18. Maar de stand klopt al niet vanaf opdracht 16. Dat blijft dus wel erg vaag... misschien wordt het tijdens de ontknoping pas opgehelderd?
Hoe weet je trouwens dat opdracht 16 begint met 9.350 euro?
Ik dacht dat je het begin van de opdracht bedoelde, en ik had er niet aan gedacht dat je aan het einde van een opdracht steeds eerste het oude bedrag te zien krijgt. Erg scherp van je!quote:Op zaterdag 12 februari 2022 23:50 schreef jcdragon het volgende:
[..]
Opdracht 15
[ afbeelding ]
Opdracht 16 voordat het bedrag opgehoogd wordt
[ afbeelding ]
Lijkt me sterk dat de regie een fout gemaakt heeft. Dus hopelijk wordt het tijdens de ontknoping opgehelderd.quote:Op zondag 13 februari 2022 00:05 schreef XMN8R het volgende:
[..]
Ik dacht dat je het begin van de opdracht bedoelde, en ik had er niet aan gedacht dat je aan het einde van een opdracht steeds eerste het oude bedrag te zien krijgt. Erg scherp van je!![]()
Maarja.. nou weten we dus nog steeds niet waar die 100 euro gebleven is..
Laten we het hopenquote:Op zondag 13 februari 2022 00:07 schreef jcdragon het volgende:
[..]
Lijkt me sterk dat de regie een fout gemaakt heeft. Dus hopelijk wordt het tijdens de ontknoping opgehelderd.
Wederom dank, MOL-heldquote:Op zaterdag 5 maart 2022 22:31 schreef XMN8R het volgende:
AFLEVERING 10: "DE ONTKNOPING"
Everon was lange tijd het minst verdacht, want hij heeft het meeste geld verdiend. Maar hij heeft er als Mol ook voor gezorgd dat er veel geld niet in de pot terecht is gekomen. Er had 59.540 euro verdiend kunnen worden. Er zit echter slechts 13.435 euro in de pot. Omdat Everon bij opdracht 3 een vrijstelling van Glen heeft gekregen en hij de Mol blijkt te zijn gaat er nog eens 5.000 euro uit de pot en blijft er nog 8.435 euro over. Dit is de laagste opbrengst ooit! En die mag Fresia als winnaar in ontvangst nemen. Kim-Lian blijft over als verliezend finaliste.
Sinds aflevering 6 komt er bij elke opdracht 100 euro te weinig in beeld. Rik legt uit dat er ergens in de bus 100 euro aan munten is blijven liggen.
[ afbeelding ]
Tot volgend jaar!
Graag gedaan!quote:Op zaterdag 5 maart 2022 23:21 schreef svann het volgende:
Bedankt voor je mooie overzichtje, @:XMN8R !
Dankjewel!quote:Op zaterdag 5 maart 2022 23:40 schreef Moira het volgende:
[..]
Wederom dank, MOL-held
In the end had toch Everon al die tijd in het rood gestaan![]()
Wat ik van de kandidaten mee krijg hoe Everon zich voorafgaand aan de eerste executie heeft gedragen (en dus meerderen overtuigd waren hem de extra vrijstelling toe te spelen mochten zij hem krijgen) is die -5000 toch echt wel zijn verdienste, dus hij is eerlijk op -5000 gestart imo.quote:Op zondag 6 maart 2022 00:10 schreef XMN8R het volgende:
[..]
Graag gedaan!
[..]
Dankjewel!
Tja, dat heb je helaas met opdrachten waarbij op het einde pas duidelijk wordt wat de gevolgen zijn. Ik vind persoonlijk dat een mol die (tot zoiets duidelijk wordt) steeds/vaak het meeste geld heeft verdiend niet de allerbeste mol is, maarja...
Het is zéker zijn verdienste, maar die is m wel aan komen waaien, daar heeft hij niets voor hoeven doen. Die 5.000 euro gaat uiteraard terecht uit de pot omdat hij de Mol is, maar zoiets maakt Follow The Money ook wel een stuk lastiger.quote:Op zondag 6 maart 2022 00:14 schreef Moira het volgende:
[..]
Wat ik van de kandidaten mee krijg hoe Everon zich voorafgaand aan de eerste executie heeft gedragen (en dus meerderen overtuigd waren hem de extra vrijstelling toe te spelen mochten zij hem krijgen) is die -5000 toch echt wel zijn verdienste, dus hij is eerlijk op -5000 gestart imo.
Maar ik vind het natuurlijk stiekem ook wel tof dat ik weer vanaf het begin alles goed heb en me niet heb laten verleiden door de follow the money juist dit keer omdat ik Glenn al in aflevering 1 hoorde zeggen dat hij hem aan Everon gaf omdat hij zo 'overstuur' was
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |