abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  PR en moderator maandag 13 december 2021 @ 15:24:30 #1
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_202600349

Een van de belangrijkste onderdelen van Wie is de mol? is natuurlijk de pot. De winnaar krijgt het verdiende geld, en de mol probeert ervoor te zorgen dat er zo min mogelijk geld in de pot komt.

In dit topic kunnen we bijhouden wat er verdiend wordt en dus ook hoe goed de mol (of iemand die de mol nadoet) zijn taak volbrengt. En het is natuurlijk ook interessant om te kijken wie wat verdient voor de pot. Kandidaten die regelmatig geld verdienen, zijn immers minder verdacht (wat ook kan betekenen dat we een slechte mol hebben, uiteraard :P).

Zo maken we ook gebruik van de aloude WIDM tip: Volg het geld!

Een terugblik op de eindresultaten van voorgaande jaren (met lof aan XMN8R):
2013: XMN8R in MOL / [WIDM] De pot
2014: XMN8R in MOL / [WIDM] De pot
2015: XMN8R in MOL / [WIDM 2015] De pot! Volg het geld..
2016: XMN8R in MOL / [WIDM 2016] De pot - Follow the money..
2017: XMN8R in MOL / [WIDM 2017] De pot - Follow the money..
2018: XMN8R in MOL / De pot - Follow the money..
2019: XMN8R in MOL / De pot - Follow the money..
2020-1: XMN8R in MOL / De pot - Follow the money..
2020-2: XMN8R in MOL / [Jubileumseizoen] De pot - Follow the money..
2021: XMN8R in MOL / De pot - Follow the money..
2022: XMN8R in MOL / De pot - Follow the money..

[ Bericht 4% gewijzigd door Moira op 27-11-2022 23:55:11 ]
Fuck the EBU.
  PR en moderator maandag 13 december 2021 @ 15:24:51 #2
288245 crew  Moira
pi_202600357
@XMN8R, ben je er dit jaar ook weer bij met je heldenExcelsheetjes? O+
Fuck the EBU.
  MOL-held dinsdag 14 december 2021 @ 09:03:32 #3
44635 XMN8R
mag dat?
pi_202610237
quote:
0s.gif Op maandag 13 december 2021 15:24 schreef Moira het volgende:
@:XMN8R, ben je er dit jaar ook weer bij met je heldenExcelsheetjes? O+
Uiteraard! Dit jaar kijk ik mee vanaf Malta 8-)
MAAR MENEER AGENT
IK HEB ALLEEN MAAR
AVONTUURLIJK DNA ! ... en nou opzouten
  PR en moderator dinsdag 14 december 2021 @ 10:56:37 #4
288245 crew  Moira
pi_202611435
quote:
14s.gif Op dinsdag 14 december 2021 09:03 schreef XMN8R het volgende:

[..]
Uiteraard! Dit jaar kijk ik mee vanaf Malta 8-)
Oh lekker :D Zit je er voor werk ofzo?
Fuck the EBU.
  MOL-held dinsdag 14 december 2021 @ 11:16:17 #5
44635 XMN8R
mag dat?
pi_202611684
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2021 10:56 schreef Moira het volgende:

[..]
Oh lekker :D Zit je er voor werk ofzo?
Neuh, werken ging vervelen.. ik ben iets te vroeg met pensioen gegaan :D
MAAR MENEER AGENT
IK HEB ALLEEN MAAR
  PR en moderator dinsdag 14 december 2021 @ 12:05:49 #6
288245 crew  Moira
pi_202612344
quote:
6s.gif Op dinsdag 14 december 2021 11:16 schreef XMN8R het volgende:

[..]
Neuh, werken ging vervelen.. ik ben iets te vroeg met pensioen gegaan :D
Dan heb je wat extra jaren over om ervan te genieten _O_
Fuck the EBU.
  MOL-held dinsdag 14 december 2021 @ 14:01:28 #7
44635 XMN8R
mag dat?
pi_202613970
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2021 12:05 schreef Moira het volgende:

[..]
Dan heb je wat extra jaren over om ervan te genieten _O_
16 extra jaren! En genieten gaat hier op Malta een stuk beter, relaxter, zonniger én goedkoper dan in Nederland ;)
En ER en WIDM kan ik hier ook gewoon blijven kijken 8-), ik zal de sheets alvast upgraden naar 2021!
MAAR MENEER AGENT
IK HEB ALLEEN MAAR
  PR en moderator dinsdag 14 december 2021 @ 15:03:29 #8
288245 crew  Moira
pi_202614878
quote:
6s.gif Op dinsdag 14 december 2021 14:01 schreef XMN8R het volgende:

[..]
16 extra jaren! En genieten gaat hier op Malta een stuk beter, relaxter, zonniger én goedkoper dan in Nederland ;)
En ER en WIDM kan ik hier ook gewoon blijven kijken 8-), ik zal de sheets alvast upgraden naar 2021!
En maar een boottochtje verwijderd van Albanië _O_

Ik ben 2 maanden geleden voor het eerst in Griekenland/op Rhodos geweest (daarvoor was Kroatië het verst dat ik kwam binnen Europa), en dat was al genieten joh _O_ Kan me voorstellen dat Malta minstens net zo mooi is :o
Fuck the EBU.
  MOL-held dinsdag 14 december 2021 @ 17:17:12 #9
44635 XMN8R
mag dat?
pi_202616855
quote:
10s.gif Op dinsdag 14 december 2021 15:03 schreef Moira het volgende:

[..]
En maar een boottochtje verwijderd van Albanië _O_

Ik ben 2 maanden geleden voor het eerst in Griekenland/op Rhodos geweest (daarvoor was Kroatië het verst dat ik kwam binnen Europa), en dat was al genieten joh _O_ Kan me voorstellen dat Malta minstens net zo mooi is :o
Albanië is toch nog wel een dag varen hoor, maar dat is geen straf! :D Ik kan me niet echt een voorstelling maken van Albanië, maar WIDM maakt altijd mooie opnames van de omgeving, dus daar ben ik sowieso wel benieuwd naar!
MAAR MENEER AGENT
IK HEB ALLEEN MAAR
  MOL-held zondag 2 januari 2022 @ 00:25:03 #10
44635 XMN8R
mag dat?
pi_202988658
AFLEVERING 1: "DE TIJD ZAL HET LEREN"

Opdracht 1: (af)troeven

De Mol heeft de deelnemers in twee groepen verdeeld die beide enkele behendigheidsspellen moeten oplossen.
> Team Aftroeven vindt 1.400 euro.
> Team Troeven vindt 10 Jokers (waarvan er 3 niet worden gemeld bij Rik).

Rik biedt team Aftroevers de mogelijkheid om Jokers weg te kopen voor 200 euro per stuk uit de pot.
> Er wordt besloten om al het geld in te zetten en 7 Jokers weg te kopen. Alleen Fresia sputtert daarbij enigszins tegen.

>> Kim-Lian merkt op dat alle opdrachten zijn uitgevoerd. Er kon 1.500 euro verdiend worden, maar er is slechts 1.400 gevonden. Het is niet duidelijk waar die resterende 100 euro gebleven is. Fresia pakt een paar keer steeds het geld weg, maar het is niet elke keer duidelijk hoeveel geld zij pakt. Andere momenten waarop geld wordt gevonden zijn niet uitgezonden.

[*] Er wordt geen geld verdiend.

Opdracht 2: avondklok

Er zijn drie klokken met elk drie verschillende zandlopers. De deelnemers krijgen 35 minuten de tijd om de zandlopers te meten. Daarna gaan de boxen met de klokken dicht en is het aan de deelnemers om er met hulp van de zandlopers voor te zorgen dat de drie klokken om 23:22 uur worden stopgezet. Ze mogen er 10 minuten naast zitten.

> Alle drie de klokken worden op enkele seconden na op tijd gestopt.

[*] Er wordt 1.500 euro verdiend.

Opdracht 3: ontmaskerd?

De deelnemers moeten tijdens een livestream een pleidooi houden waarom zij niet de Mol zijn. Het Nederlands publiek mag aangeven wie zij het meeste als Mol verdenken. Degene die het minst verdacht wordt verdiend twee vrijstellingen: één voor zichzelf en één om weg te geven aan een andere deelnemer.

> Arno wordt het meest verdacht.
> Glen wordt het minst verdacht. Hij geeft de andere vrijstelling aan Everon.
> Suzanne krijgt een rood scherm en moet naar huis.

Rik meldt dat er 5.000 euro in de pot bij komt als tijdens de finale blijkt dat Arno de Mol blijkt te zijn. Als Glen de Mol blijkt te zijn gaat er 5.000 uit de pot.

[*] Tijdens de finale wordt duidelijk of er eventueel nog 5.000 euro in of uit de pot gaat.

Er had 3.000 euro verdiend kunnen worden. Er zit echter slechts 1.500 euro in de pot. Hila is penningmeester.
MAAR MENEER AGENT
IK HEB ALLEEN MAAR
  PR en moderator zondag 2 januari 2022 @ 00:30:07 #11
288245 crew  Moira
pi_202988751
Nog geen helderheid n.a.v. de eerste aflevering dus :D
Fuck the EBU.
  MOL-held zondag 2 januari 2022 @ 00:32:59 #12
44635 XMN8R
mag dat?
pi_202988807
quote:
0s.gif Op zondag 2 januari 2022 00:30 schreef Moira het volgende:
Nog geen helderheid n.a.v. de eerste aflevering dus :D
Niet echt he, maar dat komt vaker voor.
Zelfs als er al wel verschillen zijn na de eerste aflevering kan alles nog veranderen.. ;)
MAAR MENEER AGENT
IK HEB ALLEEN MAAR
  Moderator woensdag 5 januari 2022 @ 14:42:02 #13
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_203046929
quote:
3s.gif Op zondag 2 januari 2022 00:25 schreef XMN8R het volgende:
Als Glen de Mol blijkt te zijn gaat er 5.000 uit de pot.
Toch ook als Everon de mol is? Zo begreep ik het tenminste.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  MOL-held woensdag 5 januari 2022 @ 19:36:23 #14
44635 XMN8R
mag dat?
pi_203052187
quote:
5s.gif Op woensdag 5 januari 2022 14:42 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]
Toch ook als Everon de mol is? Zo begreep ik het tenminste.
Dat denk ik niet, volgens mij is er in de uitzending niets over gezegd. De regel is volgens mij dat er 5.000 uit de pot gaat als de minst verdachte deelnemer de Mol blijkt te zijn. Everon was niet het minst verdacht maar hij kreeg de vrijstelling cadeau. Is er iemand die hier eventueel duidelijkheid over kan geven?
MAAR MENEER AGENT
IK HEB ALLEEN MAAR
pi_203056375
quote:
5s.gif Op woensdag 5 januari 2022 19:36 schreef XMN8R het volgende:

[..]
Dat denk ik niet, volgens mij is er in de uitzending niets over gezegd. De regel is volgens mij dat er 5.000 uit de pot gaat als de minst verdachte deelnemer de Mol blijkt te zijn. Everon was niet het minst verdacht maar hij kreeg de vrijstelling cadeau. Is er iemand die hier eventueel duidelijkheid over kan geven?
Er wordt gezegd dat het uit de pot gaat als de mol een van de vrijstellingen weet te bemachtigen op 00:56:28 in de aflevering. Het is dus van toepassing op allebei. Dit wordt bevestigd wat betreft Everon op 01:03:50 in de aflevering.
  MOL-held donderdag 6 januari 2022 @ 02:10:27 #16
44635 XMN8R
mag dat?
pi_203057195
quote:
0s.gif Op woensdag 5 januari 2022 23:19 schreef fallrite het volgende:

[..]
Er wordt gezegd dat het uit de pot gaat als de mol een van de vrijstellingen weet te bemachtigen op 00:56:28 in de aflevering. Het is dus van toepassing op allebei. Dit wordt bevestigd wat betreft Everon op 01:03:50 in de aflevering.
oke, dat is duidelijk. Ik zal er bij de finale rekening mee houden. Bedankt voor het terugkijken! ^O^
MAAR MENEER AGENT
IK HEB ALLEEN MAAR
  MOL-held zaterdag 8 januari 2022 @ 23:21:08 #17
44635 XMN8R
mag dat?
pi_203102804
AFLEVERING 2: "ZWIJGEN"

Opdracht 4: binnen en buiten bereik

De deelnemers worden in twee groepen verdeeld: groep Binnen Bereik en groep Buiten Bereik. Op een draaiplateau draaien tafels rond met opdrachten. De kandidaten staan buiten het draaiplateau en moeten als een lopende band de verschillende opdrachten uitvoeren als die bij hen langskomen. Daarna moet de andere groep de opdrachten afmaken, maar dan staan de tafels buiten het draaiplateau en draaien de deelnemers er langs.

> Rik meldt dat er drie opdrachten goed en volledig zijn uitgevoerd en dat er 1 pingpongbal in de schaal zat.
> Er wordt niet gezegd welke opdrachten correct zijn uitgevoerd, het is niet duidelijk wie hoeveel heeft bijgedragen aan het eindresultaat.

[*] Er wordt 310 euro verdiend.

Opdracht 5: prikactie
De deelnemers moeten in tweetallen op een pickup staan die langs verschillende lijnen met gekleurde ballen rijden. Wanneer ze langs de lijn rijden moeten ze met een stok ballonnen kapot prikken. Een groene ballon levert 10 euro op, een rode ballon levert min 10 euro op en een gouden ballon levert 150 euro op maar alleen als die door iemand uit het allerlaatste team kapot wordt gemaakt. Ze beginnen met een proefrit om aan de snelheid te wennen. Tijdens deze proefrit mogen er nog geen ballonnen kapot geprikt worden.

> Kim-Lian en Sahil gaan niet als laatste, maar prikken wel elk een gouden ballon kapot.
> Thomas prikt tijdens de proefrit al enkele ballonnen kapot.

> Rik meldt dat er in totaal 890 euro verdiend is.
> Rik trekt voor straf 90 euro van het verdiende bedrag af, omdat Thomas tijdens de proefrit al ballonnen kapot geprikt heeft.
> Het is niet duidelijk wie hoeveel groene en rode ballonnen kapot geprikt heeft.
> Everon en Arno gaan als laatste en prikken elk twee gouden ballonnen kapot (volgens Arno).

[*] Er wordt 800 euro verdiend.

Opdracht 6: ver gelijken

De deelnemers worden in vier groepen verdeeld.
> Thomas en Fresia moeten foto's maken waarin de deelnemers zich later duidelijk zullen kunnen herkennen.
> De overige deelnemers moeten foto's reconstrueren waarvan de Mol vooraf drie elementen heeft aangewezen die op de foto's zichtbaar moeten zijn.

Alleen Kim-Lian herkent zich niet op de juiste foto's van Thomas en Fresia, de andere zeven kiezen de juiste foto. Dat betekend dat er per correct element 200 euro verdiend kan worden.

> Arno, Glenn en Hila hebben twee van de drie elementen goed overgenomen (2x 200 euro).
> Sahil en Welmoed hebben één van de drie elementen goed overgenomen (1x 200 euro).
> Everon, Kim-Lian en Laetitia hebben één van de twee elementen goed overgenomen (1x 200 euro).

(Waarschijnlijk zijn er bij de groep Everon/Kim-Lian/Laetitia maar twee elementen behandeld in plaats van drie omdat Kim-Lian zichzelf niet in de juiste foto van Thomas en Fresia heeft herkent? De Mol zou wel vooraf drie elementen hebben aangewezen, maar het is niet duidelijk welk element uiteindelijk niet meetelt, en of dit element goed of fout was.)

[*] Er wordt 800 euro verdiend.

Er had 10.300 euro verdiend kunnen worden. Er zit echter slechts 3.410 euro in de pot.
Hila is penningmeester en Welmoed beheerd de telefoon waarmee Rik contact op kan nemen.
MAAR MENEER AGENT
IK HEB ALLEEN MAAR
  Moderator zondag 9 januari 2022 @ 10:50:15 #18
5428 crew  miss_sly
pi_203106631
Voor het eerst dat ik dit topic zie O+ Wat hou je het geweldig bij, ik ben altijd zo snel de kluts kwijt.
Dat van dat derde element op de foto van Everon, Kim Lian en Laetitia vond ik nogal vaag.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 10 januari 2022 @ 19:03:34 #19
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_203128613
quote:
0s.gif Op zondag 9 januari 2022 10:50 schreef miss_sly het volgende:
Voor het eerst dat ik dit topic zie O+ Wat hou je het geweldig bij, ik ben altijd zo snel de kluts kwijt.
Dat van dat derde element op de foto van Everon, Kim Lian en Laetitia vond ik nogal vaag.
Er was geen derde element op die foto.
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Fuck the EBU.
  MOL-held zaterdag 15 januari 2022 @ 22:08:15 #20
44635 XMN8R
mag dat?
pi_203211555
AFLEVERING 3: "NIETSZEGGEND"

Opdracht 7: net of net niet

De deelnemers moeten met een kattapult ballen schieten in een net dat in het water drijft. Een aantal deelnemers zwemt in het water om gemiste ballen terug te gooien.

> Everon gooit een bal in het net met +250 euro
> Arno gooit een bal in het net met -250 euro
> Overige deelnemers gooien niet of niet raak

[*] Er wordt geen geld verdiend.

Opdracht 8: waar rook is, is vuur

Dit is de traditionele lasergame! De deelnemers gaan in groepen van drie naar binnen. Er liggen negen kistjes met een slot dat geopend kan worden met een vingerafdruk, elke kandidaat kan één kistje open maken.

> Thomas: 210 euro
> Sahil: 100 euro
> Arno en Leatitia: 210 euro en 220 euro (niet duidelijk wie welk bedrag heeft ingeleverd)
> De rest weet hun eigen kistje niet te vinden en open te maken.

[*] Er wordt 740 euro verdiend.

Opdracht 9: vakbondje

Voordat het spel begint verteld Rik dat penningmeester Hila niet mee mag doen. Ze krijgt echter de mogelijkheid om een zwarte vrijstelling te verdienen die in één van vier enveloppen zit. Voor 500 euro uit de pot wordt dat één envelop minder, voor nog eens 1.000 euro uit de pot wordt dat nóg een enveloppe minder.

> Hila kiest ervoor om haar kansen te vergroten tot 50/50 voor 1.500 euro uit de pot.

De kandidaten krijgen per tweetal elk een zak zand en moeten steeds 30 seconden op een vak blijven staan voordat ze een vak verder mogen stappen. Als één van beide de zak op dat vak laten vallen, dan verdienen ze wat er op dat vak staat, de ander krijgt niets. Als ze beiden de zak tot het midden vasthouden krijgen ze elk een groene vrijstelling.

> Fresia en Leatitia: laten de zak nergens vallen en verdienen allebei een groene vrijstelling.
> Thomas en Everon: Thomas laat zijn zak vallen en krijgt daarmee drie jokers.
> Welmoed en Kim-Lian: Welmoed laat haar zak vallen op het vak met 1.500 euro.
> Arno en Sahil: laten de zak nergens vallen en verdienen allebei een groene vrijstelling.

[*] Er wordt geen geld verdiend. (Welmoed +1.500 euro, maar Hila -1.500 euro)

Er had 25.800 euro verdiend kunnen worden. Er zit echter slechts 4.150 euro in de pot. Hila is penningmeester.

Welmoed beheerde de telefoon waarmee Rik contact op kan nemen, maar nadat zij een rood scherm kreeg is het nog niet duidelijk wie de telefoon heeft overgenomen.

[ Bericht 9% gewijzigd door XMN8R op 15-01-2022 22:14:23 ]
MAAR MENEER AGENT
IK HEB ALLEEN MAAR
  MOL-held zaterdag 22 januari 2022 @ 22:47:04 #21
44635 XMN8R
mag dat?
pi_203323965
AFLEVERING 4: "STEMMEN"

Opdracht 10: luid sprekers

De deelnemers worden ingedeeld in tweetallen die in een ronde ruimte met veel echo zoveel mogelijk woorden naar elkaar moeten roepen. Als tactiek wordt vooraf afgesproken dat ze één voor één een woord zullen roepen, onder het motto: beter een paar woorden goed, dan heel veel fout.
Op elke lijst staat onder andere een getal dat na afloop het bedrag blijkt te zijn dat verdiend wordt als het genoemd wordt.

> Alleen Arno en Sahil noemen een getal (bedrag).
> Leatitia herinnerd zich het getal dat Arno geroepen heeft niet.
> Alleen Kim-Lian herinnerd zich het getal dat Sahil genoemd heeft, namelijk 134, Rik rond dit af op 150 euro.

[*] Er wordt 150 euro verdiend.

Opdracht 10: hoog spel spelen

Er worden weer tweetallen gemaakt. De ene helft van een tweetal gaat naar boven in een toren en heeft drie keuzes: gewoon naar beneden gaan langs een touw, ondersteboven naar beneden gaan, of niet naar beneden gaan.
De andere helft van het tweetal moet beneden 2 jokers en 250 euro verdelen over deze drie mogelijkheden. De kandidaat die naar beneden gaat krijgt datgene dat in het betreffende kistje zit.

> Alle deelnemers besluiten om ondersteboven langs het touw naar beneden te gaan.

> Everon verdiend 2 jokers door de inzet van Fresia.
> Hila verdiend 250 euro door de inzet van Kim-Lian.
> Arno verdiend niks door de inzet van Sahil.
> Thomas verdiend 2 jokers door de inzet van Leatitia; hij geeft haar één van de twee jokers.
> Sahil verdiend 2 jokers door de inzet van Arno; hij geeft hem één van de twee jokers.
> Fresia verdiend 2 jokers door de inzet van Everon.
> Leatitia verdiend 250 euro door de inzet van Thomas.
> Kim-Lian verdiend 250 euro door de inzet van Hila.

>> Na afloop besluit Kim-Lian om haar 250 euro niet aan de penningmeester te geven!

[*] Er wordt 750 euro verdiend, maar door de actie van Kim-Lian komt daarvan slechts 500 euro in de pot.

Opdracht 12: huis (ont)houden)

Wederom worden er tweetallen gemaakt. Er moeten huiskamers via een porto beschreven worden aan een ander tweetal. Na afloop mogen die de betreffende kamer bekijken en vijf wijzigingen zoeken. Elke juist genoemde wijziging levert 100 euro op.

> Arno en Everon noemen vier juiste wijzigingen = 400 euro (200 euro per persoon in het schema)
> Thomas en Hila noemen drie juiste wijzigingen = 300 euro (150 euro per persoon in het schema)

> Leatitia en Kim-Lian noemen drie juiste wijzigingen = 300 euro (150 euro per persoon in het schema)
> Sahil en Fresia noemen slechts één juiste wijziging = 100 euro (50 euro per persoon in het schema)

[*] Er wordt in totaal 1.100 euro verdiend.

Er had 31.800 euro verdiend kunnen worden. Er zit echter slechts 5.900 euro in de pot. Hila is penningmeester.

Welmoed heeft de telefoon waarmee Rik contact op kan nemen aan Fresia gegeven.
MAAR MENEER AGENT
IK HEB ALLEEN MAAR
  MOL-held zondag 23 januari 2022 @ 10:09:23 #22
44635 XMN8R
mag dat?
pi_203328274
Kleine tussentijdse update:
quote:
3s.gif Op zondag 2 januari 2022 00:25 schreef XMN8R het volgende:
AFLEVERING 1: "DE TIJD ZAL HET LEREN"

Opdracht 3: ontmaskerd?

De deelnemers moeten tijdens een livestream een pleidooi houden waarom zij niet de Mol zijn. Het Nederlands publiek mag aangeven wie zij het meeste als Mol verdenken. Degene die het minst verdacht wordt verdiend twee vrijstellingen: één voor zichzelf en één om weg te geven aan een andere deelnemer.

> Arno wordt het meest verdacht.
> Glen wordt het minst verdacht. Hij geeft de andere vrijstelling aan Everon.
> Suzanne krijgt een rood scherm en moet naar huis.

Rik meldt dat er 5.000 euro in de pot bij komt als tijdens de finale blijkt dat Arno de Mol blijkt te zijn.
Als Glen of Everon de Mol blijkt te zijn gaat er 5.000 uit de pot.
> Glenn en Arno hebben inmiddels een rood scherm gehad en hebben het spel verlaten.
> Er is nu dus nog één kans dat er in de finale/ontknoping 5.000 euro uit de pot gaat: als Everon de Mol blijkt te zijn.
MAAR MENEER AGENT
IK HEB ALLEEN MAAR
  PR en moderator zondag 23 januari 2022 @ 17:40:23 #23
288245 crew  Moira
pi_203335177
quote:
3s.gif Op zondag 23 januari 2022 10:09 schreef XMN8R het volgende:
> Er is nu dus nog één kans dat er in de finale/ontknoping 5.000 euro uit de pot gaat: als Everon de Mol blijkt te zijn.
Ik zie het gebeuren :D Ondanks dattie in jouw potberekening nu al 3x als minst verdacht uit de bus komt _O-
Fuck the EBU.
  MOL-held zaterdag 29 januari 2022 @ 23:01:23 #24
44635 XMN8R
mag dat?
pi_203425323
AFLEVERING 5: "KETTINGREACTIE"

Opdracht 13: uit de lucht gegrepen

Sahil en Fresia zitten elk in een vliegtuigje om zakjes naar de deelnemers te gooien die in een lagune aan een ketting vast zitten. De inhoud van een zakje is de locatie waar de sleutel begraven is.
Als een deelnemer zich van de ketting heeft bevrijd staat er op een kistje een hint naar de code van het slot op het kistje. In het kistje zitten twee porto's (één voor zenden en één voor ontvangen) en een aanwijzing voor het vinden van een zakje met geld dat moet worden doorgegeven aan een andere deelnemer.

> Fresia gooit naar alle deelnemers een zwart zakje, Everon is de enige die dat zakje niet te pakken krijgt en dus niet los komt.
> Sahil gooit alleen naar Leatitia een zwart zakje (voor zover in beeld gebracht).

> Sahil gooit naar Thomas ook een roze zakje met daarin een verdubbelaar als hij geld wint.
> Fresia gooit naar Leatitia een roze zakje, maar die komt te ver weg op de grond waardoor Leatitia er niet bij kan.

>> Thomas vindt 250 euro, die door het roze zakje dat hij van Sahil kreeg verdubbeld wordt.
>> Leatitia vindt 250 euro. Dat wordt niet verdubbeld omdat ze haar roze zakje niet kon pakken.

[*] Er wordt 750 euro verdiend.

Opdracht 14: zwanenmeer

De deelnemers worden in tweetallen verdeeld en moeten op een meer drijvende zwanen vinden met kaartjes eraan. Ze moeten alleen de zwanen meenemen die kaartjes hebben met teksten die op henzelf slaan. Thomas moet in zijn eentje de zwanen verzamelen die een geldbedrag op het kaartje hebben staan.

> Thomas vindt in totaal voor 57 euro aan kaartjes.
> Everon en Leatitia nemen vier zwanen mee, allemaal goed: 4 x 57 euro = 228 euro (114 euro per persoon).
> Hila en Fresia nemen zes zwanen mee, allemaal goed: 6 x 57 euro = 342 euro (171 euro per persoon).
> Kim-Lian en Sahil nemen vier zwanen mee, allemaal goed: 4 x 57 euro = 228 euro (114 euro per persoon).

[*] Er wordt 798 euro verdiend, Rik rond dit af naar 800 euro.

Opdracht 15: tijdsbeeld

De deelnemers moeten vijf beelden op de juiste sokkels op de juiste locatie zetten. Elk juiste sokkel en beeld en locatie levert 200 euro op (totaal 1.000 euro). Maar voordat de opdracht start mogen de deelnemers er voor kiezen om 2.000 euro te verdienen als ze denken dat ze alle sokkels en beelden op de juiste plek zetten.

> Leatitia en Fresia willen graag per beeldje afrekenen, Thomas zegt niets en de rest wil graag voor de 2.000 euro gaan.

> Alle beelden worden binnen de tijd op de juiste sokkel op de juiste locatie gezet.

[*] Er wordt in totaal 2.000 euro verdiend.

Er had 38.800 euro verdiend kunnen worden. Er zit echter slechts 9.450 euro in de pot.

Hila krijgt een rood scherm en moet naar huis. Everon is de nieuwe penningmeester.

Na de eerst opdracht is Fresia de mol-telefoon kwijt. Tijdens een biecht laat Sahil zien dat hij de telefoon heeft.
MAAR MENEER AGENT
IK HEB ALLEEN MAAR
  maandag 31 januari 2022 @ 15:28:36 #25
483689 Delain1987
Eenvoudige boerenlul
pi_203447266
in de tabel heb je staan dat ze maar 800 hebben verdient bij opdracht 15. in de tekst heb je het wel goed staan...
Normal is not the norm, it's just a uniform
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')