Klopt. Neemt niet weg dat er een controversiële beslissing is genomen die het kampioenschap extreem heeft beïnvloed en dat daar een terecht protest is voor ingediend.quote:Op zondag 12 december 2021 17:53 schreef TheFreshPrince het volgende:
Het gaat om de voorsprong bij het vallen van de finishvlag.
iemand die niet weet of er lucht of zand in de band zit.quote:Op zondag 12 december 2021 17:39 schreef kibo het volgende:
De FIA heeft geen andere keus dan dit protest te honoreren.
Verstappen heeft de regels overtreden, punt.
Het zal ongetwijfeld een pijnlijke beslissing zijn, maar met het negeren hiervan diskwalificeert de F1 zich zelf .
Die gaan er niks mee doen: de raceleider heeft een beslissing genomen om de coureurs te laten racenquote:Op zondag 12 december 2021 17:52 schreef Aitvaras het volgende:
[..]
Daarom zit Toto/Mercedes nu ook bij de Stewards met een protest.
walgelijk slechte beslissing wel ja. pech voor mercedesquote:Op zondag 12 december 2021 17:55 schreef Aitvaras het volgende:
[..]
Klopt. Neemt niet weg dat er een controversiële beslissing is genomen die het kampioenschap extreem heeft beïnvloed en dat daar een terecht protest is voor ingediend.
Of dat terecht is horen we vanavond nog wel. Denk dat ik de uitslag wel al weet eigenlijkquote:Op zondag 12 december 2021 17:55 schreef Aitvaras het volgende:
[..]
Klopt. Neemt niet weg dat er een controversiële beslissing is genomen die het kampioenschap extreem heeft beïnvloed en dat daar een terecht protest is voor ingediend.
Door wel verstand van F1 te hebben, in tegenstelling tot jou.quote:Op zondag 12 december 2021 17:50 schreef Aitvaras het volgende: [..] Nee. Masi heeft op dat moment besloten dat Verstappen kampioen moest worden door de regels te overtreden. Als ze het regelement hadden gevolgd (waardoor Mercedes dus geen aanleiding zag om te pitten) was Hamilton nu gewoon kampioen. Daarnaast reed Hamilton op 10 seconden voorsprong met nog 5 rondjes te gaan. Ik snap niet hoe je kan zeggen dat Mercedes strategisch gefaald heeft
![]()
Max had voor aanvang van deze race meer overwinningen behaald, meer pole posities gereden en meer ronden aan de leiding gereden. Dus op grond van deze prestaties heeft hij, vind ik, deze wereldtitel eerlijk verdiend.quote:Op zondag 12 december 2021 17:50 schreef Cherni het volgende:
[..]
Precies. Hadden ze Hamilton ook naar binnen gehaald had Max geen kans gehad. Hamilton had vandaag het beste pakket. Zuur voor Hamilton, maar Max heeft dit seizoen ook vaker punten misgelopen door pech.
Sterke argementum ad hominem maat.quote:Op zondag 12 december 2021 17:56 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
Door wel verstand van F1 te hebben, in tegenstelling tot jou.
Hoezo? Dit toont toch aan dat hij niet geMAXimaliseerd heeft?quote:Op zondag 12 december 2021 17:56 schreef Nia het volgende:
[..]
Max had voor aanvang van deze race meer overwinningen behaald, meer pole posities gereden en meer ronden aan de leiding gereden. Dus op grond van deze prestaties heeft hij, vind ik, deze wereldtitel eerlijk verdiend.
Het is een terecht protest. Dat niet inzienquote:Op zondag 12 december 2021 17:55 schreef Caland het volgende:
[..]
Of dat terecht is horen we vanavond nog wel. Denk dat ik de uitslag wel al weet eigenlijk
ja zo iemand wil je ook niet op TV hebben het is geen visite kaartje voor je bedrijfquote:Op zondag 12 december 2021 17:55 schreef wdn het volgende:
[..]
Die gaan er niks mee doen: de raceleider heeft een beslissing genomen om de coureurs te laten racen
Dat is zijn recht. Net als dat hij beslist of bij rood een staande of rollende herstart is.
Masi wat trouwens erg gepikeerd met Wolff
Net zoals jij deed in het bericht waar ik op reageerde.quote:Op zondag 12 december 2021 17:56 schreef Aitvaras het volgende:
[..]
Sterke argementum ad hominem maat.
Zelfs als ze dat durven dan zou ik niet weten hoe je dit moet terug draaien???quote:Op zondag 12 december 2021 17:56 schreef PzKpfw het volgende:
De FIA kan en gaat dit natuurlijk nooit terug draaien want dan zetten ze zichzelf allejezushard voor schut.
Op zo'n moment neem je ALTIJD nieuwe banden, zonder uitzondering.quote:Op zondag 12 december 2021 17:56 schreef Aitvaras het volgende:
[..]
Sterke argementum ad hominem maat.
Het was ook controversieel geweest als we achter de SC waren gefinisht.quote:Op zondag 12 december 2021 17:55 schreef Aitvaras het volgende:
[..]
Zou ook niet weten op basis waarvan eerlijk gezegd. Je geeft Verstappen een foei en een boete desnoods maar die andere beslissing kan je toch nooit Max aanwrijven.quote:Op zondag 12 december 2021 17:56 schreef PzKpfw het volgende:
De FIA kan en gaat dit natuurlijk nooit terug draaien want dan zetten ze zichzelf allejezushard voor schut.
Dat vind ik ook. Het terugdraaien van dit wk zou de grootste aanfluiting ooit zijn.quote:Op zondag 12 december 2021 17:56 schreef Nia het volgende:
[..]
Max had voor aanvang van deze race meer overwinningen behaald, meer pole posities gereden en meer ronden aan de leiding gereden. Dus op grond van deze prestaties heeft hij, vind ik, deze wereldtitel eerlijk verdiend.
quote:Op zondag 12 december 2021 17:57 schreef Aitvaras het volgende:
[..]
Het is een terecht protest. Dat niet inzienof er iets mee gedaan gaat worden is de vraag.
Wolff moet zich schamen als hij zichzelf ziet op de beelden. Hij reageert als een klein kind dat zijn zin niet krijgt.quote:Op zondag 12 december 2021 17:55 schreef wdn het volgende:
[..]
Die gaan er niks mee doen: de raceleider heeft een beslissing genomen om de coureurs te laten racen
Dat is zijn recht. Net als dat hij beslist of bij rood een staande of rollende herstart is.
Als je je directe concurrent op de baan inhaalt en daarmee WDC wordt heeft hij wel degelijke gemaximaliseerd.quote:Op zondag 12 december 2021 17:57 schreef Aitvaras het volgende:
[..]
Hoezo? Dit toont toch aan dat hij niet geMAXimaliseerd heeft?
Mja, van mij mag Masi nogsteeds een andere job gaan zoeken.... teveel gebeurd onder zijn leiding de afgelopen jaren.... Ook wat betreft veiligheid (lang wachten met Safetycars, sessies hervatten met 'recovery vehicles' en marshalls nog op de baan...)quote:Op zondag 12 december 2021 17:57 schreef WheeledWarrior het volgende:
Hoop wel dat we in de toekomst minder van die protesten en jury-achtige beslissingen krijgen, dit jaar is het wel de spuigaten uitgelopen voor mijn gevoel.
Nee..allemaal gewistquote:Op zondag 12 december 2021 17:58 schreef Geschiedkundige het volgende:
Hebben we beelden van het moment dat Max zogezegd voorbij Lewis is gegaan tijdens de SC?
Neuh.quote:Op zondag 12 december 2021 17:58 schreef TheFreshPrince het volgende:
Het was ook controversieel geweest als we achter de SC waren gefinisht.
ik zou ook gek worden van die jankbalquote:Op zondag 12 december 2021 17:55 schreef wdn het volgende:
[..]
En niet voor het eerst.quote:Op zondag 12 december 2021 17:59 schreef Nia het volgende:
[..]
Wolff moet zich schamen als hij zichzelf ziet op de beelden. Hij reageert als een klein kind dat zijn zin niet krijgt.
12 jarige gespot....quote:Op zondag 12 december 2021 17:58 schreef TomWaits het volgende:
BREKEND: Klacht Mercedes gegrond. HAMILTON WERELDKAMPIOEN.
Dat mag niet volgens reglement.quote:Op zondag 12 december 2021 17:58 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Het was ook controversieel geweest als we achter de SC waren gefinisht.
RedBull heeft geoogst na hun strategische zet om Max nog 1x naar binnen te halen voor softs.
Wat denk je wat er was gebeurd als het andersom was?quote:Op zondag 12 december 2021 17:59 schreef WheeledWarrior het volgende:
Op het moment dat Verstappen Hamilton passeerde wist je al dat Mercedes protest zou indienen. Pavlov-reactie bij die gasten. Redenen voor protest vullen we later wel in.
Op het moment dat ik dit trollbericht las kreeg ik een pushbericht van RTLquote:Op zondag 12 december 2021 17:58 schreef TomWaits het volgende:
BREKEND: Klacht Mercedes gegrond. HAMILTON WERELDKAMPIOEN.
Jawel. Dan was de race onder de SC geëindigd. Dat is het hele controversiële juist.quote:Op zondag 12 december 2021 18:00 schreef Nattekat het volgende:
Het enige vage is dat niet alle achterblijvers erlangs mochten, maar dat had toch niets uitgemaakt.
Hun goed recht om het te doen hoor. Desalniettemin zou het nergens op slaan om het kampioenschap hierdoor te laten beslissen. Als de FIA dit terugdraait dan laten ze zich wel heel erg kennen.quote:Op zondag 12 december 2021 17:59 schreef WheeledWarrior het volgende:
Op het moment dat Verstappen Hamilton passeerde wist je al dat Mercedes protest zou indienen. Pavlov-reactie bij die gasten. Redenen voor protest vullen we later wel in.
Mooi iddquote:Op zondag 12 december 2021 17:58 schreef Kleffe_Dop het volgende:
VERSTAPPEN CHAMPION DU MONDE | Canal+
Nog een keer dan omdat 'ie zo mooi is en het vorige topic bijna dicht was.
Franse commentator wordt helemaal gek.
Niet voor Lewis vs Max. Wrl voor de rest van het veld.quote:Op zondag 12 december 2021 18:00 schreef Nattekat het volgende:
Het enige vage is dat niet alle achterblijvers erlangs mochten, maar dat had toch niets uitgemaakt.
Is wel een teken dat die F1 als sport nog steeds niet serieus genomen wordt.quote:Op zondag 12 december 2021 17:57 schreef WheeledWarrior het volgende:
Hoop wel dat we in de toekomst minder van die protesten en jury-achtige beslissingen krijgen, dit jaar is het wel de spuigaten uitgelopen voor mijn gevoel.
Ok, jij bent een Hamiltonsopper en duidelijk geen racefan.quote:Op zondag 12 december 2021 18:00 schreef Aitvaras het volgende:
[..]
Jawel. Dan was de race onder de SC geëindigd. Dat is het hele controversiële juist.
Mooie UI heb je uitgekozenquote:Op zondag 12 december 2021 18:00 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
Op het moment dat ik dit trollbericht las kreeg ik een pushbericht van RTL
het protest is terechtquote:Op zondag 12 december 2021 17:57 schreef Aitvaras het volgende:
[..]
Het is een terecht protest. Dat niet inzienof er iets mee gedaan gaat worden is de vraag.
Hebben andere teams ook protest ingediend eigenlijk?quote:Op zondag 12 december 2021 18:01 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Niet voor Lewis vs Max. Wrl voor de rest van het veld.
Uhhh, nee.quote:Op zondag 12 december 2021 18:00 schreef Aitvaras het volgende:
[..]
Jawel. Dan was de race onder de SC geëindigd. Dat is het hele controversiële juist.
Ook veroorzaakt door de wedstrijdleiding zelf.quote:Op zondag 12 december 2021 17:57 schreef WheeledWarrior het volgende:
Dat ging over de avondlockdown......quote:Op zondag 12 december 2021 18:00 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
Op het moment dat ik dit trollbericht las kreeg ik een pushbericht van RTL
Olav heeft eerder dit seizoen al uitgelegd, een wedstrijd mag nooit onder een SC gefinisht worden, deze moet naar binnen in de laatste ronde.quote:Op zondag 12 december 2021 18:01 schreef Aitvaras het volgende:
[..]
Wat????
Er zijn zo vaak races onder de SC gefinished.
denk dat ie thuis op de bank mag slapen van zijn vrouw, die is pissed off.quote:Op zondag 12 december 2021 17:59 schreef Tjacka het volgende:
[..]
ik zou ook gek worden van die jankbal
Teamrusselquote:Op zondag 12 december 2021 18:01 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Hebben andere teams ook protest ingediend eigenlijk?
Wij F1-kijkers noemen het gewoon een SC finish als er niet meer geracet wordt.quote:Op zondag 12 december 2021 18:02 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Olav heeft eerder dit seizoen al uitgelegd, een wedstrijd mag nooit onder een SC gefinisht worden, deze moet naar binnen in de laatste ronde.
mwa al die ineos teams in elke sport hebben wel zo'n gekquote:Op zondag 12 december 2021 18:01 schreef JB83 het volgende:
Wolff heeft te veel eigen geld in dit hele circus zitten en managet te veel coureurs, het zou me niks verbazen als Mercedes hem voor komend seizoen buiten flikkert met zijn buitensporige gedrag. Wat een kansloze gast is dat zeg - voordeel aan het begin van de race gehad voor Hamilton (leaving the track and gaining an advantage) en dan ook nog hiervoor voordeel willen krijgen. Optiefen, lamme kl**tzak, had je team maar betere beslissingen in de race moeten maken. Latifi kon er ook niets aan doen dat hij in de muur terecht kwam - dat is gewoon een kwestie van oorzaak-gevolg. Uithuilen en volgend seizoen opnieuw beginnen - #Silverstone #Baku #Hungaroring
DT voor Masi!quote:Op zondag 12 december 2021 18:01 schreef Tjacka het volgende:
[..]
het protest is terecht
maar wat denk je dat de uitkomst zou zijn dan
Ja alleen bij rood (en zwart als dit in de laatste ronde gebeurd) mag datquote:Op zondag 12 december 2021 18:02 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Olav heeft eerder dit seizoen al uitgelegd, een wedstrijd mag nooit onder een SC gefinisht worden, deze moet naar binnen in de laatste ronde.
Als die er ook langs mochten had er wellicht een extra ronde achter de SC geweest en dus niet meer geracet.quote:Op zondag 12 december 2021 18:00 schreef Nattekat het volgende:
Vooral Afrika is een mooi nummerquote:Op zondag 12 december 2021 18:03 schreef Neef_Wuppie het volgende:
Ik mag Toto eigenlijk wel. Beetje reuring in de tent.
Gelukkig welquote:Op zondag 12 december 2021 18:02 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Dat ging over de avondlockdown......
Hij bedoelt waarschijnlijk dat de SC niet als eerste de finishlijn mag passeren, maar vlak daarvoor afbuigt in de pits. Maar inhalen mogen de coureurs inderdaad niet meer dan in de laatste bocht.quote:Op zondag 12 december 2021 18:03 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Wij F1-kijkers noemen het gewoon een SC finish als er niet meer geracet wordt.
en dat normaal gesproken de safetycar een ronde later naar binnen gaat.quote:Op zondag 12 december 2021 18:00 schreef Nattekat het volgende:
Muah, iedereen was er al langs ruim voor ze de derde sector in reden.quote:Op zondag 12 december 2021 18:04 schreef opreis het volgende:
[..]
Als die er ook langs mochten had er wellicht een extra ronde achter de SC geweest en dus niet meer geracet.
Hoe dan ook moet de manier van wedstrijd leiden echt een stuk better. Dat is het hele seizoen een aanfluiting
En de race dus achter de SC zou eindigen.quote:Op zondag 12 december 2021 18:04 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
en dat normaal gesproken de safetycar een ronde later naar binnen gaat.
preciesquote:
En dat is waar het protest over gaat.quote:Op zondag 12 december 2021 18:04 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Scheidsrechter bij Nederland - Brazilie in 98 maakte ook een foutje.quote:Op zondag 12 december 2021 18:05 schreef Tjacka het volgende:
[..]
precies
die masi heeft een foutje gemaakt
wel een ongelooflijk groot foutje, maar dan kan red bull niks aan doen
Terwijl Hamilton helemaal geen hoge waardering had op dat momentquote:Op zondag 12 december 2021 18:05 schreef SiGNe het volgende:
Hoe is het eigenlijk vergaan met diegenen die constant riepen "Gratis geld" als Lewis een hoge waardering had op goksites?
Hoeveel geld zouden ze verloren hebben met hun "gratis geld" strategie?
Zuuuuuuuuuuuuuuuuuuuurrrrrrrquote:Op zondag 12 december 2021 17:55 schreef Adames het volgende:
[..]
walgelijk slechte beslissing wel ja. pech voor mercedes
Die gaan echt nog niet uitbetalen totdat alle protesten achter de rug zijn.quote:Op zondag 12 december 2021 18:05 schreef SiGNe het volgende:
Hoe is het eigenlijk vergaan met diegenen die constant riepen "Gratis geld" als Lewis een hoge waardering had op goksites?
Pi-Air.quote:Op zondag 12 december 2021 18:06 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Scheidsrechter bij Nederland - Brazilie in 98 maakte ook een foutje.
Ik heb m’n geld toch op Max gezet bij totoquote:Op zondag 12 december 2021 18:05 schreef SiGNe het volgende:
Hmmm niet Masi maar de stewards.quote:Op zondag 12 december 2021 18:03 schreef Rianne84 het volgende:
Heel Twitter ziedend en roept op tot ontslag masi, waar op zich wel wat in zit gezien zijn inconsistente beslissingen.
NEDERLAND WERELDKAMPIOEN 98quote:Op zondag 12 december 2021 18:06 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Scheidsrechter bij Nederland - Brazilie in 98 maakte ook een foutje.
Normaal wel maar niet bij de finish, dan gaat de safety altijd een ronde eerder naar binnen omdat zo'n safetycar niet echt leuk staat op de foto's van de finish.quote:Op zondag 12 december 2021 18:04 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Wint ie godverdomme weer! Dus naast wereldkampioen ook de beste van Frankrijk!quote:Op zondag 12 december 2021 17:58 schreef Kleffe_Dop het volgende:
VERSTAPPEN CHAMPION DU MONDE | Canal+
Nog een keer dan omdat 'ie zo mooi is en het vorige topic bijna dicht was.
Franse commentator wordt helemaal gek.
maar de beslissing van de FIA wordt niet teruggedraaid, want dan zegt de slager dat zijn eigen vlees niet goed isquote:Op zondag 12 december 2021 18:05 schreef Nattekat het volgende:
[..]
En dat is waar het protest over gaat.
Zuuuuuuuuuuuuuuuuurrrrrrrrrrrquote:Op zondag 12 december 2021 17:57 schreef Aitvaras het volgende:
[..]
Hoezo? Dit toont toch aan dat hij niet geMAXimaliseerd heeft?
Maar wat wil Mercedes dan? Overrijden ofzo?quote:Op zondag 12 december 2021 18:05 schreef Tjacka het volgende:
[..]
precies
die masi heeft een foutje gemaakt
wel een ongelooflijk groot foutje, maar dan kan red bull niks aan doen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |