quote:Toptransfer voor sensatie uit Eritrea? Ineos-Grenadiers laat oogje vallen op Biniam Girmay
Voorjaarsrevelatie Biniam Girmay wordt volgens de Italiaanse sportkrant Gazzetta dello Sport het hof gemaakt door Ineos - Grenadiers. Tegelijk wil zijn huidige werkgever Intermarché - Wanty Gobert het contract met de Eritreeër openbreken tot 2026.
quote:Sloveen Jan Tratnik onderweg naar Jumbo-Visma
Het lijkt erop dat Jumbo-Visma straks in augustus met Jan Tratnik een eerste inkomende transfer kan communiceren voor 2023. Het management van de Sloveen is in vergevorderde onderhandelingen met de Nederlandse World Tour-ploeg.
Het momentum is er, want de 32-jarige Tratnik is einde contract bij Bahrain-Victorious. Hij is niet alleen een leeftijdsgenoot, maar ook goede vriend van Primoz Roglic, die zijn landgenoot graag aan zijn zijde zou hebben.
Tratnik is een alleskunner, die elf jaar geleden als prof debuteerde bij Quick-Step. Met zijn negende plaats in zowel Dwars door Vlaanderen als Milaan-Sanremo en een twaalfde stek in de Ronde van Vlaanderen en de Amstel Gold Race bewees hij overal uit de voeten te kunnen en ook dat hij nuttig kan zijn om de voorjaarskern van Wout van Aert nog extra te verstevigen.
De klassieke ploeg van Jumbo is blijkbaar nog niet sterk genoeg.quote:Het contract van Dylan van Baarle (29) bij INEOS loopt eind dit jaar af. Verschillende topploegen jagen op zijn handtekening. Op pole position staat de Nederlandse Jumbo-Visma-ploeg.
Je kunt er je huis op verwedden. Vijftig kilometer voor de finish in de Ronde van Vlaanderen, zo ergens tussen de Paterberg en de Koppenberg, gaat ie. Stiekempjes, op een onbewaakt moment. Dylan van Baarle maakte er de afgelopen jaren een traditie van in de Ronde; zijn aanvallen leidden hem naar diverse ereplaatsen, met de tweede plek in de editie van een paar weken geleden als hoogtepunt.
Van Baarle werd op die manier vorig jaar ook tweede op het WK in Leuven en hij won er de semi-klassieker Dwars door Vlaanderen mee. Maar hij reed zich ook diverse keren in de top-10 van eindklassementen in kleinere etappekoersen en hij sleurde in grote rondes tientallen kilometers op kop van het peloton in dienst van anderen. Hij is een van de meest allround renners van het peloton - en het is dus niet voor niets dat diverse topploegen jagen op zijn handtekening.
Van Baarles contract bij INEOS loopt eind dit jaar af. Hij heeft een aanbieding liggen waarmee hij zijn contract kan verlengen, maar hij heeft ook andere opties, waaronder het UAE van Tadej Pogacar. Maar Van Baarle voert de meest vergevorderde onderhandelingen met Team Jumbo-Visma. Die ploeg is al jaren in Van Baarle geïnteresseerd. Om de klassieke kern rond Wout van Aert verder te versterken, maar ook als renner die uit de voeten kan in etappekoersen. Verder komt het voor een Nederlandse ploeg met een Nederlandse hoofdsponsor en een grootscheeps plan om het Nederlandse wielrennen te stimuleren bepaald niet slecht uit dat Van Baarle een Nederlands paspoort heeft. Verder reed hij in het verleden bij de opleidingsploeg van Rabobank, waar hij samenwerkte met verschillende stafleden die nu bij Jumbo-Visma werken.
Naar alle waarschijnlijkheid wordt de knoop op korte termijn doorgehakt. Van Baarle zelf staat komende zondag aan de start van Parijs-Roubaix.
Met de heerschappij van Pogacar is het opzich wel logisch dat Jumbo zich steeds meer op de klassiekers en sprints gaat richten.quote:Op donderdag 14 april 2022 19:14 schreef H.Vviv het volgende:
[..]
De klassieke ploeg van Jumbo is blijkbaar nog niet sterk genoeg.
Alleen komen ze Pogacar ook in zowat elke klassieker tegenquote:Op donderdag 14 april 2022 19:17 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Met de heerschappij van Pogacar is het opzich wel logisch dat Jumbo zich steeds meer op de klassiekers en sprints gaat richten.
Snap alleen niet helemaal waarom van Baarle dit zou doen.
Wie zullen weg moeten? Eenkhoorn, Hofstede?quote:Op donderdag 14 april 2022 19:35 schreef Marcoss het volgende:
Met Dumoulin, Teunissen, Roosen, Harper, Eenkhoorn, van Hooydonck, Dekker en Hofstede met aflopend contract ook wel wat renners (vooral Nederlanders) die mogelijk vertrekken. Dan is van Baarle ook wel de beste Nederlander die ook beschikbaar is waarschijnlijk
Roosen, Dekker en Hofstede moet je lekker dumpen.quote:Op donderdag 14 april 2022 19:35 schreef Marcoss het volgende:
Met Dumoulin, Teunissen, Roosen, Harper, Eenkhoorn, van Hooydonck, Dekker en Hofstede met aflopend contract ook wel wat renners (vooral Nederlanders) die mogelijk vertrekken. Dan is van Baarle ook wel de beste Nederlander die ook beschikbaar is waarschijnlijk
Eenkhoorn niet? Ik schrok er van dat die ook al sinds 2018 bij de WT ploeg zit.quote:Op donderdag 14 april 2022 19:46 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Roosen, Dekker en Hofstede moet je lekker dumpen.
Die ik soms nog wel eens sterk rijden.quote:Op donderdag 14 april 2022 19:56 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Eenkhoorn niet? Ik schrok er van dat die ook al sinds 2018 bij de WT ploeg zit.
Ik denk dat ze Eenkhoorn wel willen houden, maar dat lijkt me nu iemand die eens moet gaan kijken wat er bij een andere ploeg mogelijk is. Wanty, om maar wat te noemen.quote:Op donderdag 14 april 2022 19:56 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Eenkhoorn had vorig jaar het beste seizoen uit zijn carrière met vooral een goede periode vanaf de zomer met een 5e plaats in Wallonië, winst in de Heistse Peil, 10e in Polen en een goed WK. Daar kan je nog best kanten mee op en hij is nog jong zat. Ik zie geen reden waarom je hem zou dumpen. Dat wordt gewoon een typische knecht, die ook zelf nog wel eens een koersje kan winnen.quote:Op donderdag 14 april 2022 19:56 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Eenkhoorn:quote:Op donderdag 14 april 2022 20:05 schreef TheArt het volgende:
[..]
Eenkhoorn had vorig jaar het beste seizoen uit zijn carrière met vooral een goede periode vanaf de zomer met een 5e plaats in Wallonië, winst in de Heistse Peil, 10e in Polen en een goed WK. Daar kan je nog best kanten mee op en hij is nog jong zat. Ik zie geen reden waarom je hem zou dumpen. Dat wordt gewoon een typische knecht, die ook zelf nog wel eens een koetsje kan winnen.
Ik zou vooral afscheid nemen van Harper en Hofstede. En ik zie het ook nog maar gebeuren dat Teunissen vertrekt richting BikeExchange ofzo. Kan ie weer als sprintloods van Groenewegen gaan fungeren en in het Vlaamse voorjaar zijn eigen gang gaan.
Vorig seizoen ging het ook al over dat ze op zoek waren naar Nederlanders. Toen werden Poels en Tusveld nog genoemd.quote:Op donderdag 14 april 2022 19:17 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Met de heerschappij van Pogacar is het opzich wel logisch dat Jumbo zich steeds meer op de klassiekers en sprints gaat richten.
Snap alleen niet helemaal waarom van Baarle dit zou doen.
Wat een scoop zeg, als Lotto het nota bene zelf aankondigt en Youri de helft van zijn artikeltje heeft gecopy-paste van hun site. Zonder bronvermelding uiteraard, daar doen ze nooit aan op WF.quote:Op dinsdag 19 april 2022 16:07 schreef Koffieplanter het volgende:
Youri heeft een scoop: Van Eetvelt wordt prof bij de Lotto. Jemig, dat zag dus echt niemand aankomen. Het duurde niet lang in het stukje of de vingers gleden alweer over bepaalde knoppen op het toetsenbord om een alleen al door hem aan erosie onderhevige term te gebruiken: t-o-p-t-a-l-e-n-t.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |