abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_204349269
Hij schijnt o.a. de regels omtrent de coronabubbel genegeerd te hebben.
pi_204355613
quote:
Toptransfer voor sensatie uit Eritrea? Ineos-Grenadiers laat oogje vallen op Biniam Girmay

Voorjaarsrevelatie Biniam Girmay wordt volgens de Italiaanse sportkrant Gazzetta dello Sport het hof gemaakt door Ineos - Grenadiers. Tegelijk wil zijn huidige werkgever Intermarché - Wanty Gobert het contract met de Eritreeër openbreken tot 2026.
pi_204409564
quote:
Sloveen Jan Tratnik onderweg naar Jumbo-Visma

Het lijkt erop dat Jumbo-Visma straks in augustus met Jan Tratnik een eerste inkomende transfer kan communiceren voor 2023. Het management van de Sloveen is in vergevorderde onderhandelingen met de Nederlandse World Tour-ploeg.

Het momentum is er, want de 32-jarige Tratnik is einde contract bij Bahrain-Victorious. Hij is niet alleen een leeftijdsgenoot, maar ook goede vriend van Primoz Roglic, die zijn landgenoot graag aan zijn zijde zou hebben.

Tratnik is een alleskunner, die elf jaar geleden als prof debuteerde bij Quick-Step. Met zijn negende plaats in zowel Dwars door Vlaanderen als Milaan-Sanremo en een twaalfde stek in de Ronde van Vlaanderen en de Amstel Gold Race bewees hij overal uit de voeten te kunnen en ook dat hij nuttig kan zijn om de voorjaarskern van Wout van Aert nog extra te verstevigen.
pi_204435706
En ook van Baarle in onderhandeling met Jumbo

https://www.ad.nl/wielren(...)umbo-visma~ab101088/
  Redactie Sport donderdag 14 april 2022 @ 19:14:53 #105
451829 crew  H.Vviv
pi_204435707
quote:
Het contract van Dylan van Baarle (29) bij INEOS loopt eind dit jaar af. Verschillende topploegen jagen op zijn handtekening. Op pole position staat de Nederlandse Jumbo-Visma-ploeg.

Je kunt er je huis op verwedden. Vijftig kilometer voor de finish in de Ronde van Vlaanderen, zo ergens tussen de Paterberg en de Koppenberg, gaat ie. Stiekempjes, op een onbewaakt moment. Dylan van Baarle maakte er de afgelopen jaren een traditie van in de Ronde; zijn aanvallen leidden hem naar diverse ereplaatsen, met de tweede plek in de editie van een paar weken geleden als hoogtepunt.

Van Baarle werd op die manier vorig jaar ook tweede op het WK in Leuven en hij won er de semi-klassieker Dwars door Vlaanderen mee. Maar hij reed zich ook diverse keren in de top-10 van eindklassementen in kleinere etappekoersen en hij sleurde in grote rondes tientallen kilometers op kop van het peloton in dienst van anderen. Hij is een van de meest allround renners van het peloton - en het is dus niet voor niets dat diverse topploegen jagen op zijn handtekening.

Van Baarles contract bij INEOS loopt eind dit jaar af. Hij heeft een aanbieding liggen waarmee hij zijn contract kan verlengen, maar hij heeft ook andere opties, waaronder het UAE van Tadej Pogacar. Maar Van Baarle voert de meest vergevorderde onderhandelingen met Team Jumbo-Visma. Die ploeg is al jaren in Van Baarle geïnteresseerd. Om de klassieke kern rond Wout van Aert verder te versterken, maar ook als renner die uit de voeten kan in etappekoersen. Verder komt het voor een Nederlandse ploeg met een Nederlandse hoofdsponsor en een grootscheeps plan om het Nederlandse wielrennen te stimuleren bepaald niet slecht uit dat Van Baarle een Nederlands paspoort heeft. Verder reed hij in het verleden bij de opleidingsploeg van Rabobank, waar hij samenwerkte met verschillende stafleden die nu bij Jumbo-Visma werken.

Naar alle waarschijnlijkheid wordt de knoop op korte termijn doorgehakt. Van Baarle zelf staat komende zondag aan de start van Parijs-Roubaix.
De klassieke ploeg van Jumbo is blijkbaar nog niet sterk genoeg.
pi_204435738
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2022 19:14 schreef H.Vviv het volgende:

[..]
De klassieke ploeg van Jumbo is blijkbaar nog niet sterk genoeg.
Met de heerschappij van Pogacar is het opzich wel logisch dat Jumbo zich steeds meer op de klassiekers en sprints gaat richten. ;)

Snap alleen niet helemaal waarom van Baarle dit zou doen.
pi_204435821
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2022 19:17 schreef Pistolero het volgende:

[..]
Met de heerschappij van Pogacar is het opzich wel logisch dat Jumbo zich steeds meer op de klassiekers en sprints gaat richten. ;)

Alleen komen ze Pogacar ook in zowat elke klassieker tegen :D
  Moderator donderdag 14 april 2022 @ 19:31:48 #108
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_204435942
Dit is niet leuk.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
pi_204435962
Zou een flinke versterking zijn maar schiet hij er zelf sportief iets mee op?
De Wielerflits reaguurders zullen een gat in de lucht springen.
pi_204436005
Dumoulin, Teunissen, Roosen, Harper, Eenkhoorn, van Hooydonck, Dekker en Hofstede met aflopende contracten en dus ook wel wat renners (vooral Nederlanders) die mogelijk vertrekken. Dan is van Baarle wel de beste Nederlander die ook beschikbaar is waarschijnlijk

[ Bericht 3% gewijzigd door Marcoss op 14-04-2022 19:46:41 ]
pi_204436102
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2022 19:35 schreef Marcoss het volgende:
Met Dumoulin, Teunissen, Roosen, Harper, Eenkhoorn, van Hooydonck, Dekker en Hofstede met aflopend contract ook wel wat renners (vooral Nederlanders) die mogelijk vertrekken. Dan is van Baarle ook wel de beste Nederlander die ook beschikbaar is waarschijnlijk
Wie zullen weg moeten? Eenkhoorn, Hofstede?
Dekker misschien nog een verlenging van een jaar.
Harper kan ik niet zo behoordelen.
  donderdag 14 april 2022 @ 19:46:47 #112
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_204436174
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2022 19:35 schreef Marcoss het volgende:
Met Dumoulin, Teunissen, Roosen, Harper, Eenkhoorn, van Hooydonck, Dekker en Hofstede met aflopend contract ook wel wat renners (vooral Nederlanders) die mogelijk vertrekken. Dan is van Baarle ook wel de beste Nederlander die ook beschikbaar is waarschijnlijk
Roosen, Dekker en Hofstede moet je lekker dumpen.
pi_204436341
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2022 19:46 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]
Roosen, Dekker en Hofstede moet je lekker dumpen.
Eenkhoorn niet? Ik schrok er van dat die ook al sinds 2018 bij de WT ploeg zit.
  donderdag 14 april 2022 @ 19:57:35 #114
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_204436362
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2022 19:56 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]
Die ik soms nog wel eens sterk rijden.
  Moderator donderdag 14 april 2022 @ 19:57:36 #115
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_204436363
quote:

[..]
Ik denk dat ze Eenkhoorn wel willen houden, maar dat lijkt me nu iemand die eens moet gaan kijken wat er bij een andere ploeg mogelijk is. Wanty, om maar wat te noemen.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
  donderdag 14 april 2022 @ 20:00:54 #116
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_204436421
Nathan is eigenlijk de enige waarvan je zegt van die heeft het gewoon goed gedaan.
pi_204436493
quote:

[..]
Eenkhoorn had vorig jaar het beste seizoen uit zijn carrière met vooral een goede periode vanaf de zomer met een 5e plaats in Wallonië, winst in de Heistse Peil, 10e in Polen en een goed WK. Daar kan je nog best kanten mee op en hij is nog jong zat. Ik zie geen reden waarom je hem zou dumpen. Dat wordt gewoon een typische knecht, die ook zelf nog wel eens een koersje kan winnen.

Ik zou vooral afscheid nemen van Harper en Hofstede. En ik zie het ook nog maar gebeuren dat Teunissen vertrekt richting BikeExchange ofzo. Kan ie weer als sprintloods van Groenewegen gaan fungeren en in het Vlaamse voorjaar zijn eigen gang gaan.
pi_204436500
Als ik zo de uitslagen van Eenkhoorn bekijk dan moet ik inderdaad toegeven dat die toch wel elk jaar aardig scoort, al zou die bij een andere ploeg misschien meer kansen krijgen. Daarom op zich ook jammer dat Jumbo weinig kleinere wedstrijden rijdt.
pi_204436536
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2022 20:05 schreef TheArt het volgende:

[..]
Eenkhoorn had vorig jaar het beste seizoen uit zijn carrière met vooral een goede periode vanaf de zomer met een 5e plaats in Wallonië, winst in de Heistse Peil, 10e in Polen en een goed WK. Daar kan je nog best kanten mee op en hij is nog jong zat. Ik zie geen reden waarom je hem zou dumpen. Dat wordt gewoon een typische knecht, die ook zelf nog wel eens een koetsje kan winnen.

Ik zou vooral afscheid nemen van Harper en Hofstede. En ik zie het ook nog maar gebeuren dat Teunissen vertrekt richting BikeExchange ofzo. Kan ie weer als sprintloods van Groenewegen gaan fungeren en in het Vlaamse voorjaar zijn eigen gang gaan.
Eenkhoorn:

Wat betreft Teunissen heb je misschien gelijk, door de komst van Benoot en Laporte in de pickorde gezakt.
pi_204437492
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2022 19:17 schreef Pistolero het volgende:

[..]

Vorig seizoen ging het ook al over dat ze op zoek waren naar Nederlanders. Toen werden Poels en Tusveld nog genoemd.

Dan kun je beter de portemonnee trekken en een Van Baarle halen, omdat die zo allround inzetbaar is.

Ervan uitgaande dat er dus een redelijk dik contract klaar ligt zit een Van Baarle ook voor zijn eigen kansen op succes het beste bij een zo sterk mogelijk blok in plaats van elders absolute kopman te gaan spelen.

Dat gezegd hebbende wordt het wel een erg sterk blok mochten zowel Van Baarle als Tratnik erbij komen :D
  donderdag 14 april 2022 @ 23:04:53 #121
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_204440121
Teunissen naar Bike Exchange zou inderdaad ook goed mogelijk zijn.
Is die trouwens einde contract?
Heeft vanaf 2019 (mede door pech/valpartijen) geen stappen meer gezet.
Net efkes anges
  dinsdag 19 april 2022 @ 16:07:22 #122
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_204482538
Youri heeft een scoop: Van Eetvelt wordt prof bij de Lotto. Jemig, dat zag dus echt niemand aankomen. Het duurde niet lang in het stukje of de vingers gleden alweer over bepaalde knoppen op het toetsenbord om een alleen al door hem aan erosie onderhevige term te gebruiken: t-o-p-t-a-l-e-n-t.
Put these foolish ambitions to rest.
pi_204482652
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2022 16:07 schreef Koffieplanter het volgende:
Youri heeft een scoop: Van Eetvelt wordt prof bij de Lotto. Jemig, dat zag dus echt niemand aankomen. Het duurde niet lang in het stukje of de vingers gleden alweer over bepaalde knoppen op het toetsenbord om een alleen al door hem aan erosie onderhevige term te gebruiken: t-o-p-t-a-l-e-n-t.
Wat een scoop zeg, als Lotto het nota bene zelf aankondigt en Youri de helft van zijn artikeltje heeft gecopy-paste van hun site. Zonder bronvermelding uiteraard, daar doen ze nooit aan op WF.
  donderdag 21 april 2022 @ 09:38:35 #124
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_204496399
twitter
  donderdag 21 april 2022 @ 09:46:23 #125
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_204496444
quote:
1s.gif Op donderdag 21 april 2022 09:38 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]