Die gaat sowieso nog door volgend jaar. Mocht hij de titel pakken zondag, zal hij einde volgend seizoen stoppen.quote:Op vrijdag 10 december 2021 19:55 schreef dycto het volgende:
[..]
Gaat Hamilton door?
Ik denk het eerlijk gezegd wel. Alhoewel hij nog heel wat andere ambities lijkt te hebben, of je nu van hem houdt of niet, lijkt hij me toch iets te veel een pure liefhebber van racen om volgend jaar niet af te willen wachten met alle nieuwe regelgeving.
En dan Nyck de Vries naast Georgequote:Op vrijdag 10 december 2021 20:03 schreef pmponer het volgende:
Mocht Hamilton winnen dan gaat hij volgend seizoen niet eens instappen is mijn gok
Correctquote:
Tuurlijk gaat ham volgend jaar gewoon racen.quote:Op vrijdag 10 december 2021 20:03 schreef pmponer het volgende:
Mocht Hamilton winnen dan gaat hij volgend seizoen niet eens instappen is mijn gok
eh?quote:Op vrijdag 10 december 2021 20:03 schreef pmponer het volgende:
Dan niks dus, want ze willen het WK niet beinvloeden.quote:Op vrijdag 10 december 2021 19:38 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Omdat het een mechanische sport is, omdat er toch regelmatig wat coureurs zijn die niet samen door een bocht komen en we dit seizoen bij Hamilton echt wel wat foutjes hebben gezien. Meer dan bij Max. En er speelt nog een ander klein dingetje mee: Hamilton heeft dit seizoen al twee reprimandes gekregen. Stel dat hij morgen bij de quali bv Mazepin in de weg zit en hij krijgt een derde reprimande, dan volgt er een 10 plaatsen grid-penalty.
Dus op basis van data passen ze de auto aan? Dat kan dus...quote:Op vrijdag 10 december 2021 19:28 schreef mikieu het volgende:
[..]
Yep,
Enorme bak data. Maar die gaat gewoon real time naar de engineers. Aantallen weet ik niet maar ik schat een 60-70 koppen die dat nu analyseren.
Welke data dat is, temperatuur op iedere plek van de auto, drukken op de wielen, slijtage per compound, verbruik, slipstream, gedrag van de auto, hoe is de balans, gebruik van de pedalen echt alles wat je naar kan bedenken.
Die auto moet perfect in balans zijn met zo weinig mogelijk drag.
Coureurs zitten in de sim nieuwe setups te testen. In de sim wordt de data toegepast die ze verzamelen zoals de staat van het asfalt etc.
Hierdoor kunnen ze enorm veel afstellingen proberen en zal morgen die auto sowieso sneller zijn.
We hebben ook vaak gezien dat RBR dit goed kan, misschien omdat ze er vaak naast zitten op vrijdag of ze er gewoon meer uit weten te halen met de nieuwe data.
Bij de echt goede coureurs kan beidenquote:Op vrijdag 10 december 2021 20:06 schreef Landgeld het volgende:
[..]
Dus op basis van data passen ze de auto aan? Dat kan dus...
Of kiezen ze ook andere rijstijlen etc.
Op wat voor scenario's doel je dan?quote:Op vrijdag 10 december 2021 19:22 schreef Abdus18 het volgende:
[..]
Vanuit de thuisbasis rekenen ze allerlei scenario's door, proberen ze andere afstellingen in de simulator en dat soort dingen. Maar dat doet Mercedes ook natuurlijk. Hoe groot die teams zijn, geen idee. Volgens mij zit het hele team van merc en redbull rond de 1500 man, maar das met alles inclusief
Waarom zou hou dat doen, hij heeft dan niets meer te winnen. Kan dan mooi met het grotere doel bezig en geen stress meerquote:Op vrijdag 10 december 2021 20:06 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Tuurlijk gaat ham volgend jaar gewoon racen.
Dat kan. Maar bij bepaalde 'once in a lifetime'-momenten kan iedereen bezwijken onder druk of een fout maken. Er spelen mijns inziens dan meer dingen mee dan de druk die er normaliter is om te winnen. Ik heb al eerder wat voorbeelden gepost hier:quote:Op vrijdag 10 december 2021 19:18 schreef PSVCL het volgende:
[..]
Neemt niet weg dat Hamilton beter om kan gaan met de druk
Herrinner je je Britney? Die had ook gewoon een contractquote:Op vrijdag 10 december 2021 20:06 schreef Sjeunie het volgende:
[..]
eh?
''Lewis Hamilton and Mercedes will continue their immensely successful partnership in Formula 1 beyond this season, with the reigning seven-time world champion signing a two-year contract that will keep him in F1 with the Silver Arrows until at least the end of 2023.''
Je maakt het klinken alsof dit iets revolutionairs moet zijn, iets wat de andere teams niet doen, en toch won Hamilton de laatste 3 races, dus ik zou er niet al teveel opgewonden van raken....quote:Op vrijdag 10 december 2021 19:28 schreef mikieu het volgende:
[..]
Yep,
Enorme bak data. Maar die gaat gewoon real time naar de engineers. Aantallen weet ik niet maar ik schat een 60-70 koppen die dat nu analyseren.
Welke data dat is, temperatuur op iedere plek van de auto, drukken op de wielen, slijtage per compound, verbruik, slipstream, gedrag van de auto, hoe is de balans, gebruik van de pedalen echt alles wat je naar kan bedenken.
Die auto moet perfect in balans zijn met zo weinig mogelijk drag.
Coureurs zitten in de sim nieuwe setups te testen. In de sim wordt de data toegepast die ze verzamelen zoals de staat van het asfalt etc.
Hierdoor kunnen ze enorm veel afstellingen proberen en zal morgen die auto sowieso sneller zijn.
We hebben ook vaak gezien dat RBR dit goed kan, misschien omdat ze er vaak naast zitten op vrijdag of ze er gewoon meer uit weten te halen met de nieuwe data.
Bijna een compleet nieuwe auto = nieuwe uitdaging.quote:Op vrijdag 10 december 2021 20:08 schreef pmponer het volgende:
[..]
Waarom zou hou dat doen, hij heeft dan niets meer te winnen. Kan dan mooi met het grotere doel bezig en geen stress meer
Ja, maar #44 komt uit de achterbuurten. Die heeft geld nodig, dat is nu nog aan zijn kleding te zienquote:Op vrijdag 10 december 2021 20:08 schreef pmponer het volgende:
H
[..]
Herrinner je je Britney? Die had ook gewoon een contract
Mja...quote:Op vrijdag 10 december 2021 20:09 schreef Peterselieman het volgende:
dat is nu nog aan zijn kleding te zien
Het Nederlands Elftal was natuurlijk niet de grote favoriet in '78, sterker nog, niemand had verwacht dat Nederland uberhaupt in die finale zou komen. 74 kwam niet zozeer door druk als meer door het te weinig serieus te nemen.quote:Op vrijdag 10 december 2021 20:08 schreef Repentless het volgende:
[..]
Dat kan. Maar bij bepaalde 'once in a lifetime'-momenten kan iedereen bezwijken onder druk of een fout maken. Er spelen mijns inziens dan meer dingen mee dan de druk die er normaliter is om te winnen. Ik heb al eerder wat voorbeelden gepost hier:
- Sven Kramer op de 10 kilometer Olympische Spelen. In 2010 was hij onverslaanbaar en hard op weg om de tijd te vermorzelen. En juist op dat ene moment maak je dankzij je coach een foute wissel, iets dat normaal een automatisme is. Daarna dus nooit meer die titel gepakt.
- NL elftal in '74 en '78: de gedoodverfde favoriet en toch verliezen. In 2010 niet de favoriet, maar Robben die alleen op de keeper af gaat was op dat moment in alle andere gevallen gegarandeerd een goal. Alleen op dat cruciale moment dus niet.
- Roger Federer, een van de allergrootste tennissers ooit, die op Wimbledon 2019 twee matchpoints heeft in de vijfde set terwijl hij serveert tegen Djokovic en uiteindelijk verliest.
En dat heeft dus allemaal (vaak) weinig met risico te maken. Of je er nou wel of niet mee om kunt gaan.quote:Op vrijdag 10 december 2021 20:00 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ja, dat is dus die kleine clausule in mijn post: bijna alle sporters. Er zijn ook gewoon sporters die er totaal niet mee om kunnen gaan en die knop niet omgezet krijgen.
De reden dat sporters/teams winnen is juist door nooit te denken dat de buit al binnen is.quote:Op vrijdag 10 december 2021 19:21 schreef dycto het volgende:
[..]
Denk juist dat zijzelf ook denken dat de buit al binnen is mochten er geen gekke dingen gebeuren. En ik geef ze geen ongelijkMoet je het alleen nog wel even doen.
Lijkt me sterkquote:Op vrijdag 10 december 2021 19:19 schreef Sfancta het volgende:
Was de saunaclub nog maar open hier in de buurt, dan kon Max daar nog even chillen. Heeft hij meermaals toegegeven in interviews.
@:de_boswachter die knaap is vaker bij Yinyang geweest
Voor zijn garderobe moet Average Joe 10 jaar werkenquote:Op vrijdag 10 december 2021 20:09 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ja, maar #44 komt uit de achterbuurten. Die heeft geld nodig, dat is nu nog aan zijn kleding te zien
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |