abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 10 december 2021 @ 15:31:51 #1
181124 chufi
Hace frio o no?
pi_202554332
Het enige topic wat ik over deze sporten kon vinden is inmiddels een jaar of 8 oud, dus een nieuw topic is wel op zijn plaats denk ik, zeker zo richting de Spelen in Sochi :)

Ik moet er wel gelijk bij zeggen dat ik de sporten niet op de voet volg, maar af en toe kijk ik het, en het zijn allemaal toch erg mooie sporten om te zien.
Het lijkt me ook een prima plek om zo de prestaties van de Nederlanders in de gaten te houden, zodat ze al wat bekender zijn tegen de tijd dat we naar de wedstrijden in Sochi zitten te kijken *O*
Bijkomend voordeel is dat we dan ook de toppers al een beetje kennen, ik probeer hier in elk geval de uitslagen van de belangrijkste wedstrijden te plaatsen.

Bij deze sporten is het zo dat er bij wedstrijden 2 runs afgewerkt worden, waarbij de tijden bij elkaar opgeteld worden. Uiteraard wint de snelste totale tijd.

Veel mensen weten het verschil niet tussen rodelen en skeleton, om dat even uit de wereld te helpen: bij het rodelen ligt men op de rug op de slee, terwijl je bij het skeleton juist op je buik, dus head-first, naar beneden gaat.

Rodelen



Het rodelen bij de mannen wordt gedomineerd door Duitsland, na 4 van de 9 wedstrijden bij de singles staan er Duitsers op de plaatsen 1, 2, 4 en 5 in de World Cup, met Felix Loch op kop. Alleen de Rus Albert Demchenko weet zich daartussen staande te houden. Noemenswaardig is ook de nummer 6, de Italiaanse legende Armin Zöggeler, 2-voudig Olympisch kampioen, 6-voudig wereldkampioen en 10-voudig winnaar van de World Cup, en dat allemaal alleen maar bij de singles.
De doubles worden alleen door de mannen gedaan, daar gaan de Duitsers Wendl en Arlt aan de leiding, zij wonnen tot nu toe alle wedstrijden.
Voor Nederland probeert Dirk Jongkind zich via de Nations Cup te kwalificeren voor de World Cup (als ik het goed begrijp worden die wedstrijden vlak voor de World Cup gehouden, en hoeft alleen de top-15 van de World Cup zich niet te kwalificeren), tot nu toe nog zonder succes.

Bij de vrouwen is hetzelfde beeld zichtbaar, de Duitse dames staan op 1, 2 en 3, aangevoerd door Natalie Geisenberger.
Ergens onderaan staan Melanie en Janika Heinzelmaier namens België, zij hebben allebei alleen meegedaan bij de eerste wedstrijd in Igls. Ik heb nog niks over ze kunnen vinden, echter kwam ik tijdens het zoeken wel een zus van hun tegen, Katrin Heinzelmaier. Zij is ongeveer 16 jaar jong, geboren in Oostenrijk en heeft al namens België meegedaan aan de World Cup (ook alleen in Igls). Bij dit seizoen zie ik haar staan in de stand om de Junior World Cup, met een DNF en een 23e plaats, echter wel voor Oostenrijk.
Als iemand meer informatie heeft over de zussen Heinzelmaier, hoor ik het graag. Anders ga ik zelf ook nog wel even zoeken :)

Skeleton



De beste atleet bij de mannen is op dit moment de Let Martins Dukurs, winnaar van het zilver in Vancouver, wereldkampioen bij de laatste twee WK's en hij won de drie vorige seizoenen in de World Cup. Ook dit jaar gaat hij weer aan de leiding, hij won vier van de vijf wedstrijden en eindigde een keer als tweede. De enigen die enigszins (relatief gezien) in de buurt kunnen blijven zijn de Rus Tretjyakov en de oudere broer van Dukurs, Tomass.
Er staan 2 Nederlanders in de ranking, Gert Koetje (die vandaag zijn 23e verjaardag viert *O*) en Lars Arts, beiden doen doorgaans een niveau lager mee dan de World Cup.
Tot een tijd terug hadden we ook nog Peter van Wees die met zijn busje van wedstrijd naar wedstrijd trok, zo nu en dan met de Amerikanen op kon trekken en regelmatig in de top-25 terechtkwam.

Bij de vrouwen zit het iets dichter bij elkaar. De Duitse Marion Thees staat vrij ruim op kop, maar daarachter zitten de Engelse Yarnold, de Duitse Huber, de Amerikaanse Uhlaender en de Canadese Reid niet ver van elkaar af.
Voor Nederland doet Joska le Conté mee in de World Cup, en zeker niet onverdienstelijk. Na 6 wedstrijden staat ze nu op een knappe 17e plaats. Beste plaats is tot nu toe de 11e plek in Whistler, top-8 zal ze een keer moeten halen om naar de Spelen te mogen, dit zou best mogelijk kunnen zijn :)

Bobsleeën



Bij de mannen tweemansbob gaat het team van de Amerikaan Steven Holcomb aan de leiding in de World Cup, nadat ze de eerste drie wedstrijden wisten te winnen. Hij wordt gevolgd door de rus Alexander Zubkov en de Canadees Lyndon Rush. Vooral achter Holcomb zit alles bijzonder dicht bij elkaar.
Er staan twee Nederlanders in de stand om de World Cup, aangevoerd door Edwin van Calker op de 20e plaats. Als je je bedenkt dat hij er in Whistler niet bij was (ja, dat is inderdaad de baan waar hij tijdens de Spelen in 2010 toch niet naar beneden ging) is dat een knappe prestatie, dit seizoen heeft zijn team al een 6e en een 9e plek gehaald.
Op de 25e plek staat Ivo de Bruin, die het seizoen begon met een 11e plek in zowel Lake Placid als in Park City.

Bij de viermansbob zien we grofweg dezelfde namen, Zubkov gaat hier ruim aan de leiding, hij won de eerste vier wedstrijden en werd een keer tweede. Hij wordt gevolgd door Holcomb en de Duitsers Arndt en Machata.
Edwin van Calker staat hier op een 38e plek, echter begon hij het seizoen wel knap met twee 11e plaatsen. Ivo de Bruin staat hier op de 61e plaats.

Tot slot het onderdeel waarop Nederland in principe de meeste kans heeft op succes, de tweemansbob bij de vrouwen (volgens mij noemt men het niet de tweevrouwsbob :+).
Ruim aan kop gaat hier de Canadese Kailie Humphries, zij werd met haar team vandaag voor het eerst verslagen, derde, nadat ze de eerste vijf wedstrijden wist te winnen. Ze wordt gevolgd door de Duitse vrouwen Sandra Kiriasis en Cathleen Martini.
Maar nu komt het, op de zesde (!) plaats staat onze eigen Esmé Kamphuis. Op de Olympische baan van Whistler werd ze al vierde dit seizoen, en vandaag wist ze dat in Altenberg te herhalen. Zij is dus zeker in staat om zich gewoon tussen de wereldtop te vestigen, eigenlijk is ze daar zelfs al een beetje een onderdeel van _O_

Zo is het uiteindelijk een erg lang verhaal geworden zie ik nu, maar ik heb in de tijd dat ik hiermee bezig ben geweest zelf al een boel opgestoken over wat op het moment grofweg de krachtsverhoudingen zijn in de verschillende disciplines, iets wat ik anders richting Sochi toch wel zou doen. Nu kan iemand anders zich alvast die moeite besparen :+

Als iemand aanvullingen/opmerkingen/resultaten etc. heeft, posten *O*
En voor vragen over de sport ben ik denk ik niet echt de juiste persoon (ik ben absoluut geen kenner), maar ik zou zeggen, stel ze gewoon en wie weet komt er iemand langs die het wel weet. En anders gaan we gewoon even zoeken :+
Cuando haya sol, hay Chufi
Musica Español
Come On
pi_202554405
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_202554915
2e run is bezig
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_202554955
Nikitina met nieuw TR inmiddels aan de leiding. Nog 8 te gaan
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_202555007
Nog zes en Loelling aan de leiding
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_202555177
Bos wint gewoon met een TR _O_ _O_ _O_ _O_
  vrijdag 10 december 2021 @ 16:49:58 #7
181124 chufi
Hace frio o no?
pi_202555180
Yes Kimberley wint met een nieuw trackrecord

Cuando haya sol, hay Chufi
Musica Español
Come On
pi_202555181
w/ 1ste keer goud bij een WB.

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 10-12-2021 16:50:31 ]
  vrijdag 10 december 2021 @ 16:51:03 #9
181124 chufi
Hace frio o no?
pi_202555194
Cuando haya sol, hay Chufi
Musica Español
Come On
  vrijdag 10 december 2021 @ 16:52:01 #10
181124 chufi
Hace frio o no?
pi_202555204
Cuando haya sol, hay Chufi
Musica Español
Come On
pi_202555246
*O* *O*
pi_202555250
Wow! Goed moment van de kleine om te gaan krijsen.. gelukkig even YouTube gepauzeerd
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_202555259
Het is wachten op de gladdere ijzers van de Britten
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_202555330
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2021 16:56 schreef franklop het volgende:
Het is wachten op de gladdere ijzers van de Britten
en de gladste ijzers van de Duiters :D

behalve 1 foutje net voorbij de helft ook een hele cleane run van Kimberley
  Redactie Sport / Supervogel vrijdag 10 december 2021 @ 17:06:20 #15
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_202555350
Gaaf :D
pi_202555390
Voor mij ben je al een held als je zo'n baan head-first af durft te gaan _O_
  vrijdag 10 december 2021 @ 17:12:58 #17
181124 chufi
Hace frio o no?
pi_202555403
Ze gingen maar 130 km/u
Cuando haya sol, hay Chufi
Musica Español
Come On
pi_202555705
De NOS besteedt er ook aandacht aan:

quote:
Skeletonster Bos schrijft geschiedenis met wereldbekerzege in snelste race ooit
Skeletonster Kimberley Bos heeft voor het eerst in haar carrière een wereldbekerwedstrijd op haar naam geschreven. De 28-jarige Edese was haar Duitse rivale Tina Herrmann eindelijk de baas, en dat nog wel in het hol van de leeuw in Winterberg.

Met de zege in Winterberg verstevigde Bos, die dit wereldbekerseizoen al twee tweede plaatsen en een zesde plaats noteerde, bovendien haar eerste plaats in het wereldbekerklassement.

De wedstrijd gaat bovendien de boeken als de snelste race ooit in Winterberg. De eerste negen (!) vrouwen van het eindklassement waren sneller dan het oude baanrecord. En Bos was zowel in de eerste als in de tweede de allersnelste.

"Ik heb in twee weken alles bereikt wat ik wilde", glunderde Bos na afloop voor de camera van de organisatie. "Nou ja, misschien niet alles. Het is ongelooflijk!"

In het hol van de leeuw
Winterberg is sinds jaar en dag de thuisbaan voor de Duitse skeletonsters. Maar ook voor Bos kent de baan in Sauerland geen geheimen. Zo werd ze op deze baan in 2016 tweede bij de WK junioren en eindigde ze in 2018 op deze baan voor de tweede keer in de toptien bij een wereldbekerwedstrijd.

De Nederlandse klom stapje voor stapje naar de top van de skeletonsport, eindigde vorig jaar al vijf keer op het podium en als derde in het eindklassement. Uitgerekend in Winterberg slaagde ze daar voor het eerst niet in: Bos eindigde als zesde, ver achter winnares Jelena Nikitina en Tina Herrmann.

Dit keer kwamen beiden niet aan de tijd van Bos, die een foutloze eerste run op het ijs legde en met 56,98 liefst 0,28 seconde sneller was dan het baanrecord van de Duitse Sarah Wimmer.

Hermann kwam nog het dichtst in de buurt bij Bos. De wereldkampioene van de afgelopen drie seizoenen gaf 0,04 toe op Bos en keek na de finish woedend naar haar spikes die bij de start vermoedelijk kapot waren gegaan.

Revanche van Nikitina
Favoriete Nikitina kende een teleurstellende eerste run (veertiende op 0,45 van Bos), maar herstelde zich met een verschroeiende tweede run. De Russin gleed in 56,74 naar beneden en was daarmee liefst 0,24 sneller dan het baanrecord van Bos.

Jacqueline Lölling, die in de afgelopen jaren al twee keer de beste en twee keer tweede was in Winterberg, kwam net niet aan de tijd van Nikitina (+0.01) maar bleef de Russin wel voor in het klassement.

Vervolgens beet de ene na de andere favoriete zich stuk op de tijd van Lölling, tot de Canadese Mirela Rahneva naar beneden zoefde en het feest van Lölling met een drie honderdsten bedierf.

Waanzinnig baanrecord
Maar toen moesten Herrmann en Bos nog komen. Hermann was met een run van 56,91 ruim een tiende sneller dan in haar eerste run en dus moest Bos ook alles geven. En dat deed ze.

Haar start was zelfs iets sneller dan in haar eerste run, ze breidde die voorsprong halverwege uit tot 0.42 en gaf een klein beetje toe aan het slot. Maar de marge was groot genoeg voor opnieuw een waanzinnig baanrecord (56,70) én de eindzege.

Door de zege gaat Bos na vier wedstrijden nog steviger aan de leiding in het wereldbekerklassement. Haar voorsprong op Nikitina is 59 punten, de achterstand van Hermann is zelfs al 98 punten.

Er zijn nog vier wereldbekerwedstrijden te gaan. Volgende week keert het wereldbekercircuit terug in Altenberg voor de vijfde wedstrijd. Daarna reizen de skeletonsters af naar het Letse Sigulda (31 december), opnieuw Winterberg (7 januari) en de afsluiter in Sankt Moritz (14 januari).

Het hoofddoel van Bos ligt echter in Peking, waar ze op 11 en 12 februari zal strijden om olympisch eremetaal.
https://nos.nl/artikel/24(...)in-snelste-race-ooit
pi_202556293
Supercool _O_ _O_ Hup Kimberley!!
pi_202556435
Mooi man _O_!
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 10 december 2021 @ 20:09:48 #21
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_202557975
Bos _O_ _O_ _O_

En ook gewoon een kwart seconde op Hermann, mijn god _O_

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_202560944
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 december 2021 17:03 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
en de gladste ijzers van de Duiters :D

behalve 1 foutje net voorbij de helft ook een hele cleane run van Kimberley
En de willekeurige Chinese die de baan al 6400 keer heeft afgedaald. Al lijkt dat er echt niet in te zitten :P
pi_202561402
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 december 2021 22:50 schreef wimderon het volgende:

[..]
En de willekeurige Chinese die de baan al 6400 keer heeft afgedaald. Al lijkt dat er echt niet in te zitten :P
vlak de warme ijzers nog niet uit, die meetapperatuur is ook niet altijd even betrouwbaar.
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 10 december 2021 @ 23:26:35 #24
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_202561495
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 december 2021 22:50 schreef wimderon het volgende:

[..]
En de willekeurige Chinese die de baan al 6400 keer heeft afgedaald. Al lijkt dat er echt niet in te zitten :P
Bij de vrouwen niet nee (hoewel er wel een paar zijn die richting top-10 kunnen), bij de mannen is Geng nog altijd mijn topfavoriet voor goud :+
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_202561517
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 december 2021 23:26 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Bij de vrouwen niet nee, bij de mannen is Geng nog altijd mijn topfavoriet voor goud :+
Dit houden we zo lang mogelijk onder de pet :P
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 15 december 2021 @ 22:02:43 #26
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_202639425
Net de mannen in het rodelen van afgelopen weekeinde gekeken: Max Langenhan en Wolfgang Kindl gedeeld winnaars, gelijke tijd in duizendsten :o
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_202663629
Straks heat1 in Altenberg voor de vrouwen, met Bos
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_202664005
Daar kwam Channell goed weg zeg :o
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_202664176
8e nu Bos slechts. Nu is dit niet helemaal haar baan en nog 2e run te gaan
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_202665349
2e run gestart. Bos 0,6 sneller dan in eerste run en nu eerste

Maar nog niemand voorbij :+
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_202665369
Rahneva voorbij!
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  vrijdag 17 december 2021 @ 16:50:32 #32
181124 chufi
Hace frio o no?
pi_202665877
Cuando haya sol, hay Chufi
Musica Español
Come On
  vrijdag 17 december 2021 @ 16:53:20 #33
181124 chufi
Hace frio o no?
pi_202665930
Kimberley blijft wel aan de leiding

Cuando haya sol, hay Chufi
Musica Español
Come On
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 20 december 2021 @ 08:36:54 #34
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_202714794
Drievoudig Brits olympiër (rodelen, 2006, 2010, 2018) AJ Rosen, toch wel jarenlang een vaste deelnemer in de World Cup-tour, is op zijn 37e overleden na een hevige strijd tegen kanker ;(
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_202817822
quote:
Alexandra Burghardt naar tweede Spelen binnen halfjaar

De Duitse atlete Alexandra Burghardt liep op 6 augustus nog de finale op de 4x400 meter bij de Olympische Spelen van Tokio. Een half jaar later zal ze op de Winterspelen van Beijing uitkomen als bobsleester.

Volgens Bild am Sontag is de 27-jarige atlete, in Tokio ook nog halvefinaliste op de 100 meter, geselecteerd als remster in de bob van Mariama Jamanka. Dat is de winnares van het goud in de tweemansbob op de Spelen van 2018 in Pyeongchang.

„Natuurlijk ben ik dolblij. Ik heb zo veel jaren getraind om mijn olympische droom te verwezenlijken en nu doe ik dat zelfs twee keer binnen een half jaar”, zegt Burghardt in de krant.
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 26 december 2021 @ 12:47:27 #37
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_202818278
quote:
0s.gif Op zondag 26 december 2021 12:24 schreef wimderon het volgende:
De Duitse atlete Alexandra Burghardt liep op 6 augustus nog de finale op de 4x400 meter bij de Olympische Spelen van Tokio.
Heul niet waar :T

Ze liep wel de finale 4x100m. Verder wel sterk, eindelijk heeft Jamanka ook eens startsnelheid dit seizoen. Nu nog minder fouten maken.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 29 december 2021 @ 23:01:13 #38
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_202912885
twitter
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Redactie Sport / Supervogel donderdag 30 december 2021 @ 23:57:16 #39
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_202947153
twitter


;(
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 31 december 2021 @ 00:00:03 #40
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_202947275
quote:
15s.gif Op donderdag 30 december 2021 23:57 schreef Pino112 het volgende:
[ twitter ]

;(
Treurig ja ;(

Gelukkig heeft hij in elk geval al een keer mee mogen doen, maar ja.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  vrijdag 31 december 2021 @ 02:10:06 #41
181124 chufi
Hace frio o no?
pi_202949613
Gewoon elke dag weer testen ... dat omricron is zo weer over
Cuando haya sol, hay Chufi
Musica Español
Come On
pi_203078878
Kimberley net haar eerste run gedaan in de WB van vandaag in Winterberg
  vrijdag 7 januari 2022 @ 14:56:06 #43
181124 chufi
Hace frio o no?
pi_203078974
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 januari 2022 14:50 schreef Max23 het volgende:
Kimberley net haar eerste run gedaan in de WB van vandaag in Winterberg
Dat was een goeie ... 1e vooralsnog
Cuando haya sol, hay Chufi
Musica Español
Come On
pi_203079003
quote:
99s.gif Op vrijdag 7 januari 2022 14:56 schreef chufi het volgende:

[..]
Dat was een goeie ... 1e vooralsnog
Zeg dat, de rest zit allemaal binnen een paar honderdsten van elkaar, maar wel meer dan 0,50 achter Kimberley :o
pi_203079301
Ze is niet bepaald bezig de druk richting de OWS weg te nemen op deze manier :D _O_
pi_203079437
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 januari 2022 15:16 schreef Faraday01 het volgende:
Ze is niet bepaald bezig de druk richting de OWS weg te nemen op deze manier :D _O_
Lijkt die baan op de OS een beetje op Winterberg?
pi_203079498
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 januari 2022 15:21 schreef Max23 het volgende:

[..]
Lijkt die baan op de OS een beetje op Winterberg?
Geen idee
pi_203079579
Stand na de eerste run:



Chill dat je dit altijd live op youtube kan kijken :P

Om 16:00 run 2 geloof ik
  vrijdag 7 januari 2022 @ 16:03:17 #49
181124 chufi
Hace frio o no?
pi_203080208
We hebben weer beeld
Cuando haya sol, hay Chufi
Musica Español
Come On
pi_203080334
Ze vliegen in de tweede run
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')