abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219830602
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 januari 2026 14:23 schreef Hanca het volgende:
Wil je dit niet, dan moet een bond het aantal kwalificatiewedstrijden gewoon fors beperken. Alleen de World Cup mee laten doen. Heeft andere nadelen, maar deze Uhlaender is de nummer 13 van het laatste WK, die zou zich toch via de world cup moeten kunnen plaatsen zou je zeggen. Vorig jaar draaide ze ook gewoon de World Cup mee.
Maar ze had zich dus al niet voor de World cups geplaatst bij het Amerikaanse kwalificatietoernooi.
pi_219848699
Bos 4de in Altenberg en doet zometeen (17:04) ook nog de mixed (laatste kans voor plaatsing?, top-8 nodig)

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 16-01-2026 13:26:44 ]
pi_219849241
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2026 13:22 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Bos 4de in Altenberg en doet zometeen (17:04) ook nog de mixed (laatste kans voor plaatsing?, top-8 nodig)
Mij is even onduidelijk of top 8 voldoende is:
https://www.ad.nl/nijmege(...)oor-altijd~a61be399/

Wel voor de Nederlandse eis, maar blijkbaar zitten ze qua punten nog niet aan de goede kant voor de internationale eis.
pi_219849284
Blijkbaar moet Joeri van Kuppeveld zich dan eerst zelf plaatsen.
https://en.wikipedia.org/(...)%80%93_Qualification

Maar als ik de ranglijst pak staat hij daar maar 63e. Momenteel is de slechtst geplaatste 35e.
pi_219849339
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2026 14:31 schreef Hanca het volgende:

[..]
Mij is even onduidelijk of top 8 voldoende is:
https://www.ad.nl/nijmege(...)oor-altijd~a61be399/

Wel voor de Nederlandse eis, maar blijkbaar zitten ze qua punten nog niet aan de goede kant voor de internationale eis.
Ja dat wou ik nog gaan opzoeken voor 5 uur :P, als die zich inderdaad eerst individueel moet plaatsen dan is het überhaupt irrelevant want dat gaat hem niet worden tenzij die opeens met een enorme verrassing komt.

Stond overigens dus wel weer fout in dat NOS-artikel van vorige week, dat echt bol blijkt te staan van de fouten met betrekking tot kwalificatie eisen. #werkenbijdeNOS

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 16-01-2026 14:56:45 ]
pi_219849406
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2026 14:44 schreef Wienerschnitzels het volgende:

[..]
Ja dat wou ik nog gaan opzoeken voor 5 uur :P, als die zich inderdaad eerst individueel moet plaatsen dan is het überhaupt irrelevant want dat gaat hem niet worden tenzij die opeens met een enorme verrassing komt.
Hij lijkt 25e in de WC te worden vandaag, dat schiet waarschijnlijk niet genoeg op.
pi_219850127
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2026 14:55 schreef Hanca het volgende:

[..]
Hij lijkt 25e in de WC te worden vandaag, dat schiet waarschijnlijk niet genoeg op.
60ste uiteindelijk geworden in de world rankings (wel nog 1 run in China Zondag die geldig is voor de ranking), even heel slordig opgeschoond kom ik dan ergens tussen plaats 30 en 40 uit waar top-25 nodig was voor IBSF kwalificatie.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 16-01-2026 16:46:47 ]
pi_219850726
Niet dat het veel uitmaakt, maar we zijn 9de geworden bij de mixed wedstrijd.
pi_219878351
De 2 en 4 mans bob mogen naar Milaan, of liever naar Cortina d'Ampezzo.
https://nos.nl/artikel/25(...)mansbob-naar-cortina
pi_220919822
Einde tijdperk Meylemans.
pi_220919836
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 12:52 schreef wimderon het volgende:
Bijzondere timing wel als Europees kampioen en winnaar van de WB afgelopen seizoen
pi_220919857
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 12:54 schreef Marcoss het volgende:

[..]
Bijzondere timing wel als Europees kampioen en winnaar van de WB afgelopen seizoen
DIT is het perfecte moment!

quote:
Kim Meylemans (30) neemt afscheid van skeleton als nummer één van de wereld: “Het perfecte moment om af te treden”

Kim Meylemans stopt op 30-jarige leeftijd met skeleton. Dat maakte de tweevoudige Europese kampioene zaterdagochtend bekend op sociale media. “De afgelopen 16 jaar heeft skeleton me meer gegeven dan ik ooit voor mogelijk hield.”

Meylemans is vandaag nog steeds de nummer één van de wereld. Haar laatste wapenfeit was de Olympische Winterspelen van dit jaar in Milaan Cortina. Daar mikte ze na haar topseizoen op een medaille, maar eindigde ze uiteindelijk als zesde nadat haar concurrentes plots uitpakten met meer geavanceerde sleeën.

Het afgelopen seizoen was een boerenjaar voor Meylemans. Ze werd niet alleen nummer één van de wereld, ze won ook voor het eerst in haar carrière de Wereldbeker. Bovendien werd ze voor de tweede keer Europees kampioen.

Op Instagram neemt Meylemans uitgebreid afscheid van haar geliefkoosde sport. “De afgelopen 16 jaar heeft skeleton me meer gegeven dan ik ooit voor mogelijk had gehouden. Ik had de eer om België te vertegenwoordigen op drie Olympische Spelen, werd de eerste Belgische skeletonatlete die op de Olympische Spelen meedeed, de eerste die op het podium stond bij wereldbekerwedstrijden, races won, en afgelopen seizoen heb ik zelfs mijn grootste persoonlijke doel bereikt: wereldbekerkampioene in het algemeen klassement worden en de nummer één van de wereld.”

“Bovendien heb ik echt kunnen genieten van de Spelen van 2026, wat voor mij een grote prioriteit was na 2022”, gaat ze verder.” Dus toen ik na de vierde run in Cortina over de finishlijn kwam en de emoties van Nicoles en onze families en vrienden zag, stroomden de tranen rijkelijk, niet omdat ik een medaille had gemist, maar omdat ik wist hoe bijzonder deze reis is geweest.”

Dat Meylemans pas 30 jaar is, houdt haar niet tegen. “Sommigen zullen me er gek voor noemen, maar voor mij is DIT het perfecte moment om af te treden, als nummer 1 van de wereld, met een hart vol dankbaarheid en het hoofd hoog.”

In haar carrière nam Meylemans drie keer deel aan de Winterspelen. Milaan en Cortina d’Ampezzo wees ze op de in haar ogen ongelijke strijd in de skeletoncompetitie, omdat de concurrentie over veel meer financiële middelen beschikten en daarom een voorsprong hadden met hun materiaal. In 2018 in het Zuid-Koreaanse Pyeongchang werd ze veertiende, vier jaar geleden in het Chinese Peking moest ze na een turbulente voorbereiding wegens een positieve coronatest vrede nemen met de achttiende stek. Op het WK is haar beste resultaat een tweede stek, in 2024.
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 30 mei 2026 @ 13:15:00 #138
284411 crew  heywoodu
pi_220919911
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 12:52 schreef wimderon het volgende:
Apart, ik zou zweren dat ik dit rond de Spelen al hoorde dus ik dacht dat ze al gestopt was :P

Zal ik wel verkeerd hebben dan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')