Met Kerst is zo goed als alles geoorloofdquote:Op zaterdag 11 december 2021 18:57 schreef zorro28 het volgende:
Iemand in de straat hier heeft echt afschuwelijke neongroene kerstverlichting
Qua eten wel sowiesoquote:Op zaterdag 11 december 2021 18:58 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Met Kerst is zo goed als alles geoorloofd![]()
![]()
Ja, gevonden. En eerst getest nu voordat ik ze ging ontwarren. Ze deden het en ze hangen nu al in de boomquote:Op zaterdag 11 december 2021 18:56 schreef Diaan73 het volgende:
[..]wel balen... ik hoop dat je ergens nog lampjes vindt.
Ik ben er 1 of 2 jaar na de val van de muur geweest met school (en daarna door naar Polen). Toen ook een dagje naar Oost geweest. In mijn herinnering was het daar vooral grauw en troosteloos.quote:Op zaterdag 11 december 2021 18:51 schreef livelink het volgende:
Ik ben dus al zo oud dat ik me Oost- en West-Berlijn nog goed kan herinneren. Ik was een jaar of 9, 10 toen ik met mijn ouders een weekje in West-Berlijn op vakantie waren. We zijn toen ook een dagje naar Oost-Berlijn geweest. Vervreemdende ervaring. Ten eerste uren wachten in een overvolle hal om Oost-Berlijn in te mogen. Je moest wachten tot je naam werd omgeroepen, dus iedereen was stil omdat je anders je naam niet hoorde. Nadat je naam was omgeroepen moest je verplicht West-Duitse marken wisselen in Oost-Duitse marken. Dat geld moest je uitgeven, want je mocht het niet terug nemen naar West-Duitsland. Alleen viel er echt niks uit te geven in Oost-Berlijn. Zeer deprimerende omgeving, met soldaten op elke hoek, leek het. Je voelde je er echt onveilig. Mijn broertje riep poef-poef naar zo'n gewapende soldaat en mijn vader moest echt heel formeel excuses aanbieden en alles op alles zetten om dat weer goed te maken![]()
Dit hele verhaal dus nog nav het nummer van Klein Orkest.
Het was ook vooral Oost-Berlijn dat deprimerend was. Ik ben voor de val van de muur ook nog een week in Bautzen geweest (dat lag redelijk dicht bij Dresden). Toen ook een dagje naar Dresden geweest. Die omgeving en stad was toch wat mooier, vrolijker en optimistischer in mijn herinnering.quote:Op zaterdag 11 december 2021 19:09 schreef brother52 het volgende:
[..]
Ik ben er 1 of 2 jaar na de val van de muur geweest met school (en daarna door naar Polen). Toen ook een dagje naar Oost geweest. In mijn herinnering was het daar vooral grauw en troosteloos.
quote:Op zaterdag 11 december 2021 19:06 schreef livelink het volgende:
[..]
Ja, gevonden. En eerst getest nu voordat ik ze ging ontwarren. Ze deden het en ze hangen nu al in de boom![]()
Nu alle ballen en zo nog.
Doen jullie nu wel een kerstboom, nu je op vakantie gaat?quote:Op zaterdag 11 december 2021 19:12 schreef Diaan73 het volgende:
[..]![]()
Dat heb je snel gedaan. Succes!
Mijn man heeft geholpen.quote:Op zaterdag 11 december 2021 19:12 schreef Diaan73 het volgende:
[..]![]()
Dat heb je snel gedaan. Succes!
Ja hoor, hij staat sinds woensdag. We hebben wel een nepboom gekocht dit jaar.quote:Op zaterdag 11 december 2021 19:12 schreef livelink het volgende:
[..]
Doen jullie nu wel een kerstboom, nu je op vakantie gaat?
quote:
quote:Op zaterdag 11 december 2021 19:14 schreef Diaan73 het volgende:
[..]jij hebt niet echt een bijdrage geleverd aan het versieren van onze boom.
nee, dat klopt, maar jij neemt daar ook echt de tijd voor...quote:Op zaterdag 11 december 2021 19:14 schreef Diaan73 het volgende:
[..]jij hebt niet echt een bijdrage geleverd aan het versieren van onze boom.
In Polen ben ik nog in een enorm ondergronds bunkercomplex geweest. Erg indrukwekkend maar ook erg gemakkelijk om in te verdwalen. De gids uit het oog verliezen was geen optie.quote:Op zaterdag 11 december 2021 19:11 schreef livelink het volgende:
[..]
Het was ook vooral Oost-Berlijn dat deprimerend was. Ik ben voor de val van de muur ook nog een week in Bautzen geweest (dat lag redelijk dicht bij Dresden). Toen ook een dagje naar Dresden geweest. Die omgeving en stad was toch wat mooier, vrolijker en optimistischer in mijn herinnering.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |