Dus als je niet per definitie alles goed vindt wat een overheid voor jou beslist, ben je niet goed bij je hoofd? Of bedoel je wat anders?quote:Op vrijdag 10 december 2021 00:46 schreef Hallojo het volgende:
[..]
Het is beter om dingen als dit met je psychiater te bespreken.
Ik benoem alleen feiten. Waarmee een psychiater ook niet zoveel kan. Ik vind een dergelijke opmerking trouwens nogal een zwaktebod en een uiting van onvermogen om inhoudelijk te discussieren.quote:Op vrijdag 10 december 2021 00:49 schreef Hallojo het volgende:
[..]
Er zijn psychiaters om dit mee te bespreken.
Ja en mijn collega is vandaag na 3 weken IC aan de beademing gestorven omdat het slechts een griepje is zeker. Hou toch opquote:Op vrijdag 10 december 2021 00:25 schreef vosss het volgende:
[..]
Rutte en Hugo zijn de leugenaars. Samen met de rest van hun WEF clubje.
Het gaat niet om de gezondheid, het gaat om de QR app en totale controle.
En dat moeten we niet willen met z'n allen.
Dat zeg ik nergens. Gecondoleerd met je collegaquote:Op vrijdag 10 december 2021 00:56 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ja en mijn collega is vandaag na 3 weken IC aan de beademing gestorven omdat het slechts een griepje is zeker. Hou toch op
Dank je. Je lijkt te denken dat het virus niet bestaat of niet ernstig is. Ik heb ook mijn twijfels gehad maar ben intussen wel overtuigd geraakt dat het geen griepje is.quote:Op vrijdag 10 december 2021 01:08 schreef vosss het volgende:
[..]
Dat zeg ik nergens. Gecondoleerd met je collega
Dat is ook niemand die het zegt, het is zeker anders. Maar was het overlijden minder erg geweest als het wel griep was geweest?quote:Op vrijdag 10 december 2021 01:12 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Dank je. Je lijkt te denken dat het virus niet bestaat of niet ernstig is. Ik heb ook mijn twijfels gehad maar ben intussen wel overtuigd geraakt dat het geen griepje is.
Dat vind ik een goede opmerking. Ik geloof namelijk niet dat we in de regering debielen hebben. Die mensen zijn daar niet terecht gekomen omdat ze toevallig over straat liepen en iemand zei "hee, jij ziet er cool uit, minister worden?". En dan heb ik het niet alleen over onze regering zelf, maar over het complete ambtenarenapparaat daarachter. Daar zitten mensen die weten wat ze doen. En daarom is wat ze doen ook geen toeval. Ik geloof dat alles wat daar gebeurt het gevolg van een beleidsmatig plan is.quote:Op vrijdag 10 december 2021 01:02 schreef Tengano het volgende:
Al die doden die er toen in Uden gevallen zijn en ook over de hele wereld zouden dan ook geensceneerd zijn. Onze regering is helemaal niet in staat tot zo'n feilloze en snelle actie. Wij zijn nog niet eens in staat om fatsoenlijke mondkapjes in te slaan zonder dat we ons laten beflikkeren. Nog los van het feit dat we overal onderaan hangen qua planning met van alles.
Dat is ook precies wat ik doe. Ik vind daarbij dat ik het recht heb om kritisch te zijn over alle informatie die me geboden wordt. Daar zullen velen het niet mee eens zijn, dat weet ik. For the record, ik ben ook gevaccineerd. Maar dat schaart me nog niet bij het kamp van mensen die klakkeloos alles voor zoete koek slikken. Ik vind dat ik nog steeds het recht heb - en altijd mag blijven hebben - om met een bijzonder kritische blik te kijken naar onze machthebbers.quote:Luister nou eens naar je eigen gezonde verstand en je innerlijke stem dan dat je je door alles en iedereen iets wijs laat maken.
En dat is niet mijn laatste waarschuwing, maar meer iets dat ik je gun. Maak je los en vind als verstandige volwassene je eigen waarheid en laat je niet door alles en iedereen manipuleren.
Dit is zeker niet de meest pro-kabinet bron die je zult vinden, nee. Wat niet wegneemt dat ook die mensen hun mening mogen hebben en laten horen. Omdat die mening niet de enige is, maar het geluid vertegenwoordigt van vele tientallen, misschien wel honderden miljoenen mensen op de aardbol die net zo kritisch zijn en willen weten wat er echt gebeurt.quote:
En dat heeft te maken met?quote:Op vrijdag 10 december 2021 00:27 schreef EINZ het volgende:
Nou, deze zijn anders wel gestopt:
By reversion or simplification
During the course of the 15th century, nearly all of Angkor was abandoned
Akkadian Empire
Hittite Empire
Mycenaean Greece
Neo-Assyrian Empire
Angkor civilization of the Khmer Empire
Han and Tang Dynasty of China
Izapa
Maya civilization (Classic Maya collapse)
Munhumutapa Empire
Olmec
By absorption
The Champa civilization once occupied parts of modern-day Central and Southern Vietnam.
Sumer by the Akkadian Empire
Kingdom of Israel by Assyria.
Ancient Egypt by the Libyans, Nubians, Assyria, Babylonia, Persian rule, Greece, Ptolemaic Dynasty, and the Roman Empire[98]
Babylonia by the Hittites
Britons by the Anglo-Saxons, and then by the Normans
Khazar Khaganate by the Eastern Slavs of the Kievan Rus'
Eastern Roman Empire (Medieval Greek) by western and eastern neighbouring powers, and ultimately by the Ottoman Empire
Destruction of Khitan Western Liao dynasty, Jurchen Jin dynasty, Tangut Xia Dynasty, Nanzhao, Song Dynasty, Khwarazmian empire, Abbasid Caliphate, Ayyubids, Nizari Ismaili state, Sultanate of Rum, Kievan Rus, Volga Bulgaria and Cumans by the Mongol Empire
Champa Kingdom by Vietnam during its Southward Expansion[99]
Kingdom of France, a medieval absolute monarchy in Western Europe, ending with the French Revolution and thus was succeeded by the French First Republic
Aztec, Incan, and Mayan civilizations by the Spanish Empire
Seven Spanish Cities by the Mapuche
Garamantes by the Umayyad Caliphate
Polish-Lithuanian Commonwealth by the Kingdom of Prussia, Russian Empire and Archduchy of Austria
By extinction or evacuation
Cahokia
Norse colony on Greenland
Original Polynesian civilization on Pitcairn Island and Henderson Island
Malden Island
Flinders Island
Daar worden ook prikjes tegen gegeven. Jaarlijksquote:Op vrijdag 10 december 2021 00:40 schreef EINZ het volgende:
[..]
Maar griep is ook gevaarlijk, dat hebben we al heel erg lang, en daar maakt bijna niemand zich druk om?
In healthy individuals, influenza is typically self-limiting and rarely fatal, but it can be deadly in high risk groups. In a typical year, 5–15% of the population contracts influenza. There are 3–5 million severe cases annually, with up to 650,000 respiratory-related deaths globally each year.
Dat vinden we blijkbaar allemaal normaal, ook al muteert dat virus ook elk jaar waardoor het maar niet uitgeroeid wordt
quote:Op vrijdag 10 december 2021 01:58 schreef EINZ het volgende:
[..]
Dat vind ik een goede opmerking. Ik geloof namelijk niet dat we in de regering debielen hebben. Die mensen zijn daar niet terecht gekomen omdat ze toevallig over straat liepen en iemand zei "hee, jij ziet er cool uit, minister worden?". En dan heb ik het niet alleen over onze regering zelf, maar over het complete ambtenarenapparaat daarachter. Daar zitten mensen die weten wat ze doen. En daarom is wat ze doen ook geen toeval. Ik geloof dat alles wat daar gebeurt het gevolg van een beleidsmatig plan is.
Let op, ik zeg niet dat dat een complot of een gevolg van slechte intenties is. Ik zeg wel dat wat er nu gebeurt geen toeval of gevolg van onvermogen is. Alles wat in de politiek gebeurt, is een gevolg van een opgezet plan. Het lijkt misschien dat we maar aan de grillen van het virus overgeleverd zijn, en de regering echt geen idee heeft. Maar zoveel knappe koppen bij elkaar, en dan toch niet in staat om dit te beheersen? Dat lijkt me hoogst onwaarschijnlijk.
Als je na twee jaar en 87% vaccinatie zogenaamd nog geen idee hebt en nog steeds aanrommelt met halfbakken maatregelen die niets uithalen, dan is dat dus net zo goed geen toeval, maar onderdeel van een strategie. Nogmaals stel ik niet dat dat per definitie voortkomt uit slechte bedoelingen, wat ik wel zeg is dat er dan waarschijnlijk heel iets anders achter zit. En dat is waar de OP op inhaakt.
[..]
Dat is ook precies wat ik doe. Ik vind daarbij dat ik het recht heb om kritisch te zijn over alle informatie die me geboden wordt. Daar zullen velen het niet mee eens zijn, dat weet ik. For the record, ik ben ook gevaccineerd. Maar dat schaart me nog niet bij het kamp van mensen die klakkeloos alles voor zoete koek slikken. Ik vind dat ik nog steeds het recht heb - en altijd mag blijven hebben - om met een bijzonder kritische blik te kijken naar onze machthebbers.
Niet relevant.quote:Op vrijdag 10 december 2021 01:44 schreef EINZ het volgende:
[..]
Dat is ook niemand die het zegt, het is zeker anders. Maar was het overlijden minder erg geweest als het wel griep was geweest?
Er bestaat alleen een wereld van verschil tussen krititisch zijn en achterdocht.quote:Op vrijdag 10 december 2021 01:58 schreef EINZ het volgende:
[..]
Dat vind ik een goede opmerking. Ik geloof namelijk niet dat we in de regering debielen hebben. Die mensen zijn daar niet terecht gekomen omdat ze toevallig over straat liepen en iemand zei "hee, jij ziet er cool uit, minister worden?". En dan heb ik het niet alleen over onze regering zelf, maar over het complete ambtenarenapparaat daarachter. Daar zitten mensen die weten wat ze doen. En daarom is wat ze doen ook geen toeval. Ik geloof dat alles wat daar gebeurt het gevolg van een beleidsmatig plan is.
Let op, ik zeg niet dat dat een complot of een gevolg van slechte intenties is. Ik zeg wel dat wat er nu gebeurt geen toeval of gevolg van onvermogen is. Alles wat in de politiek gebeurt, is een gevolg van een opgezet plan. Het lijkt misschien dat we maar aan de grillen van het virus overgeleverd zijn, en de regering echt geen idee heeft. Maar zoveel knappe koppen bij elkaar, en dan toch niet in staat om dit te beheersen? Dat lijkt me hoogst onwaarschijnlijk.
Als je na twee jaar en 87% vaccinatie zogenaamd nog geen idee hebt en nog steeds aanrommelt met halfbakken maatregelen die niets uithalen, dan is dat dus net zo goed geen toeval, maar onderdeel van een strategie. Nogmaals stel ik niet dat dat per definitie voortkomt uit slechte bedoelingen, wat ik wel zeg is dat er dan waarschijnlijk heel iets anders achter zit. En dat is waar de OP op inhaakt.
[..]
Dat is ook precies wat ik doe. Ik vind daarbij dat ik het recht heb om kritisch te zijn over alle informatie die me geboden wordt. Daar zullen velen het niet mee eens zijn, dat weet ik. For the record, ik ben ook gevaccineerd. Maar dat schaart me nog niet bij het kamp van mensen die klakkeloos alles voor zoete koek slikken. Ik vind dat ik nog steeds het recht heb - en altijd mag blijven hebben - om met een bijzonder kritische blik te kijken naar onze machthebbers.
quote:Op vrijdag 10 december 2021 00:46 schreef Hallojo het volgende:
[..]
Het is beter om dingen als dit met je psychiater te bespreken.
Zo zwart wit is het niet, dat is nu juist het gevaarlijke van het geheel.quote:Op vrijdag 10 december 2021 00:25 schreef vosss het volgende:
[..]
Rutte en Hugo zijn de leugenaars. Samen met de rest van hun WEF clubje.
Het gaat niet om de gezondheid, het gaat om de QR app en totale controle.
En dat moeten we niet willen met z'n allen.
Dese arme ziel is kanonnenvoer voor Willem Engel. Treurigquote:Op vrijdag 10 december 2021 08:15 schreef Strijder_ het volgende:
Ik wil jullie even waarschuwen over wat er op dit moment werkelijk aan de hand is mbt de coronatoegangsbewijzen en de QR maatschappij.
Samengevat:
In 2011 heeft de Europese commissie besloten tot een Digital identity voor de burgers. Dit willen ze dan wereldwijd invoeren.
Dit betekent dat iedere burger een QR code moest krijgen met daaraan vastgekoppeld; bankgegevens, medisch dossier en ook kwam daar klimaat bij. Dus je co2 uitstoot wordt dan ook gemeten.
Wie weleens met Klarna betaalt (achteraf betalen) ziet al dat voor ieder pakketje een co2 afstoot is berekend. Dít betekent dat ze precies kunnen zien wat je carbon footprint is en ze je daarover belasting willen gaan laten betalen.
Nog erger is dat ze te pas en te onpas je groene vinkje aan en uit kunnen zetten op je QR app.
Dus ben je teveel aan het reizen? Gaat je vinkje op rood bijvoorbeeld. Onder het mom van klimaatverandering. Dus veel mensen zullen dit accepteren omdat ze zo graag het klimaat willen helpen. Maar ondertussen vliegen de rijkeren met hun privéjets overal naartoe.
Ondertussen worden de vaccinaties misbruikt. Ze gaan ook kinderen en babies gedwongen vaccineren zodat die een QR code krijgen en ze ook hún gegevens hebben.
Met al deze medische gegevens willen ze de markt op en handelen. Zo verdient dit systeem zich terug.
Het heeft NIKS te maken met corona, ze misbruiken dit virus om de QR codes diep in de samenleving te krijgen en je groene vinkje aan en uit te kunnen zetten. Zie de 2G die eraan zit te komen.
De discussie over wel of niet vaccineren is niet de juiste, het gaat om de QR codes en iedereen trapt erin.
Ik wil iedereen met spoed vragen om mensen in de omgeving uit te leggen dat dit geen complottheorie is, maar gewoon in te lezen is in de verdragen van de EU.
Als ze dit lukt leven we in feite in een dictatuur en zal de toekomstige generatie niet de vrijheden hebben die wij gekend hebben.
Leg dit ajb aan zoveel mogelijk mensen uit.
Zelf de feiten niet kennen en stellig zijn in wat slim is voor anderen.quote:Op vrijdag 10 december 2021 00:42 schreef Hallojo het volgende:
Mijn tip voor de wappies: Je kunt de feiten nog zo hard ontkennen, het verandert de feiten niet. Laat het gewoon over aan de mensen die wel de capaciteiten hebben om met de situatie te dealen. En luister daar gewoon naar. Het is beter voor iedereen.
En het is allemaal zinloos..quote:Op vrijdag 10 december 2021 08:30 schreef LanaMyst het volgende:
[..]
Zo zwart wit is het niet, dat is nu juist het gevaarlijke van het geheel.
Als ze nu obviously leugens zouden verkondigen zou het volk het niet pikken en zouden ze snel door de mand vallen.
Maar wat ze verkondigen zijn geen leugens, wat ze vertellen is feitelijk juist. (en komen ze ook schoorvoetend terug op dingen die ze verkondigd hebben die achteraf toch onjuist bleken te zijn)
Nu vind ik Mark en Hugo nog best meevallen wat dat betreft, maar als je breder kijkt hoe het er in sommige landen aan toe gaat zit er wel een luchtje aan.
We hebben te maken met een vervelend virus en er is wel degelijk een pandemie gaande en ik geloof ook niet in die wappie theorieen dat dit virus met opzet de wereld in is geholpen.
Maar ik geloof wel dat overheden (elk op hun eigen manier) handig gebruik proberen te maken van deze pandemie om bepaalde wetten en controle systemen er versneld doorheen te drukken.
Op welke manier en hoe ver ze kunnen gaan hierin verschilt per land want dat hangt af van de mentaliteit van het volk.
Daarom mogen we van geluk spreken dat Nederlanders een eigenzinnig volk zijn waardoor de maatregelen vaak redelijk mild en vrijblijvend zijn. (al vond ik die avondklok vorige winter wel een stap te ver)
In landen met een dictatuur of landen waar het volk volgzamer is zie je dan ook veel extremere maatregelen zoals maandenlange lockdowns/huisarrest, prik verplichtingen en dat soort dingen.
.
Lol.quote:Op vrijdag 10 december 2021 08:11 schreef Tengano het volgende:
[..]
Er bestaat alleen een wereld van verschil tussen krititisch zijn en achterdocht.
Kritisch zijn is als je vriendin een bepaalde auto wil kopen die er leuk uitziet maar waarvan jij weet dat die technisch minder betrouwbaar zijn.
Achterdocht is als zij na het handballen altijd een extra uurtje met haar vriendinnen uithangt en jij vanuit je onzekerheid denkt dat ze dan toch met een ander is.
En het eerste gedrag noem ik dus volwassen en verstandig.
Het tweede gedrag kun je heel lastig zelf oplossen en daar heb je zelfs professionele hulp bij nodig.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |