SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
Die gaan dood en herrijzen niet. Ofwel, ophouden met bestaan.quote:Op woensdag 8 december 2021 21:16 schreef bitterbal het volgende:
[..]
maar ze willen je overtuigen zodat je mee mag? Wat gebeurd er dan met de mensen die achterblijven als de aarde vergaat?
Maar met elkaar mag dan wel?quote:Op woensdag 8 december 2021 21:15 schreef Goitske het volgende:
[..]
Bloed kan van een ongelovige zijn
Oh das niet zo ergquote:Op woensdag 8 december 2021 21:17 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Die gaan dood en herrijzen niet. Ofwel, ophouden met bestaan.
Wat niet weet wat niet deert.quote:Op woensdag 8 december 2021 21:17 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Die gaan dood en herrijzen niet. Ofwel, ophouden met bestaan.
Omdat daar geen bijbelse basis voor is (en daar hebben ze gelijk in) en omdat het het karakter van God beschadigt (hebben ze ook gelijk in).quote:
Autotransfusie. Maar als dat zo lekker werkte werd het wel vaker gebruikt.quote:Op woensdag 8 december 2021 21:17 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Maar met elkaar mag dan wel?
Als familieleden ofzo?
Thanks IJsquote:
Ze was weer aan het lapo-hunten he, het secreetquote:
Nee, slechts 144.000 gaan naar het paradijs, de rest van de gelovigen leeft voor eeuwig op een nieuwe aarde (nieuw aards paradijs).quote:Op woensdag 8 december 2021 21:17 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Oh das niet zo ergEn zij gaan naar het paradijs voor het eeuwige leven?
Het is dat het 4EBE was, anders had ik 'm laten gaan.quote:Op woensdag 8 december 2021 21:18 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Ze was weer aan het lapo-hunten he, het secreet
De aarde vergaat niet.quote:Op woensdag 8 december 2021 21:16 schreef bitterbal het volgende: [..] maar ze willen je overtuigen zodat je mee mag? Wat gebeurd er dan met de mensen die achterblijven als de aarde vergaat?
quote:Op woensdag 8 december 2021 21:17 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Denk dat ze zo 100 euro overmaakt.
wie zijn die 144 000 dan?quote:Op woensdag 8 december 2021 21:19 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nee, slechts 144.000 gaan naar het paradijs, de rest van de gelovigen leeft voor eeuwig op een nieuwe aarde (nieuw aards paradijs).
quote:Op woensdag 8 december 2021 21:18 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Ze was weer aan het lapo-hunten he, het secreet
Wikipedia zegt van wel.quote:Op woensdag 8 december 2021 21:18 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Omdat daar geen bijbelse basis voor is (en daar hebben ze gelijk in) en omdat het het karakter van God beschadigt (hebben ze ook gelijk in).
Het teken van het beestquote:Op woensdag 8 december 2021 21:19 schreef Goitske het volgende:
[..]
De aarde vergaat niet.
De opname van de gemeente gods zoals in het boek openbaringen staat.
Het beest wordt los gelaten waarna je alleen iets kunt als je het teken van het beest draagt dus kopen, verkopen etc. De gene die trouw zijn aan God zullen uiteindelijk het vrederijk op aarde bereiken
Nee want je weet niet wat je krijgt het mag nietquote:Op woensdag 8 december 2021 21:17 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Maar met elkaar mag dan wel?
Als familieleden ofzo?
Nu jij er bent wel, vreetboeierig feestbeest!!!!!!!!!quote:
quote:Waarom aanvaarden Jehovah’s Getuigen geen bloedtransfusies?
Dit is eerder een religieuze dan een medische kwestie. Zowel in het Oude als in het Nieuwe Testament staat het gebod dat we ons moeten onthouden van bloed (Genesis 9:4; Leviticus 17:10; Deuteronomium 12:23; Handelingen 15:28, 29). Daarbij komt dat bloed in Gods ogen leven vertegenwoordigt (Leviticus 17:14). Uit gehoorzaamheid aan God en uit respect voor hem als de Levengever nemen we dus geen bloedtransfusies.
Die wilde dus aan je preutje frotten.quote:Op woensdag 8 december 2021 21:19 schreef bitterbal het volgende:
Geloof dat 1 van die collega's bij Soepjurken en soep een johova achtige was. Die had het ook over dat ik met hem mee kon als ik jezus zou accepteren als mijn verlosser en dat de wereld snel zou vergaan ofzo. En dat hij mij alleen wilde redden ofzo
Ja hoor, ik ga zo borrelen met worst en kaasquote:
Wikipedia zegt zoveel.quote:Op woensdag 8 december 2021 21:20 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Wikipedia zegt van wel.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Hel_(religie)#Hel_in_het_christendom
en dan sta je daar dus troep verkopenquote:Op woensdag 8 december 2021 21:20 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Die wilde dus aan je preutje frotten.
Als die halve tamme dan eens een beetje de moeite zou nemen om te communiceren dan zouden er misschien wat meer mensen luisteren. Ik heb zelfs nog diepgaandere gesprekken met pakketbezorgersquote:
Maar het nieuwe Testament is toch een correctie/verbetering?quote:Op woensdag 8 december 2021 21:21 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Wikipedia zegt zoveel.
Het idee van een eeuwige brandende hel is een voornamelijk Roomse uitvinding gebaseerd op Egyptisch-Griekse fundamenten.
Oude Testament rept er sowieso niet over.
zullen we vast niet bij horenquote:Op woensdag 8 december 2021 21:22 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
De uitverkorenen geloof ik, de perfecten.
Werd daar al gerapt? Meende dat het altijd van die langdradige zang was.quote:Op woensdag 8 december 2021 21:21 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Wikipedia zegt zoveel.
Het idee van een eeuwige brandende hel is een voornamelijk Roomse uitvinding gebaseerd op Egyptisch-Griekse fundamenten.
Oude Testament rept er sowieso niet over.
quote:Op woensdag 8 december 2021 21:22 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Werd daar al gerapt? Meende dat het altijd van die langdradige zang was.
Beetje rare interpretatie van de Bijbel, maar goed.. ik heb er geen last vanquote:
Ik ben ergens wel blij dat er nog maar een paar serieus gelovige in de familie zitten.quote:Op woensdag 8 december 2021 21:22 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Werd daar al gerapt? Meende dat het altijd van die langdradige zang was.
Ja kloptquote:Op woensdag 8 december 2021 21:21 schreef bitterbal het volgende:
[..]
klinkt toch behoorlijk hels als je moet achterblijven
Ik zou daar echt berserk op gaan op zo'n collega.quote:Op woensdag 8 december 2021 21:22 schreef bitterbal het volgende:
[..]
en dan sta je daar dus troep verkopen
En ook daarin is enkel sprake van a) Gehenna (vuilstortplaats buiten Jerusalem waar de lijken van misdadigers in werden verbrand) en b) een eeuwig brandend vuur, niet een eeuwig bestaan in het eeuwig vuur. Hetgeen vernietiging van zondaars aangeeft, geen eeuwig doorleven en gemarteld worden elders.quote:Op woensdag 8 december 2021 21:22 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Maar het nieuwe Testament is toch een correctie/verbetering?
“Stukken of wielen brie”quote:
quote:Op woensdag 8 december 2021 21:23 schreef Goitske het volgende:
[..]
Ja klopt
En niet alleen Jehova's volgen dit ook de christelijke kerken maar de ene meer dan de andere.
Ik ben opgegroeid met het eind der tijden beeld. En kan je vertellen s 9 jarige is dat heel heel heel eng..
Waren ook films over gemaakt die ik heb moeten kijken, hebben aardig wat nachtmerries opgeleverd
En nog is het niet uit mijn systeem het is er compleet in geramd bij mij
Een wiel brie klinkt wel briljant.quote:
ik was echt in de minderheid.quote:Op woensdag 8 december 2021 21:24 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Ik zou daar echt berserk op gaan op zo'n collega.
Vallen ze je nog steeds lastig af en toe?quote:Op woensdag 8 december 2021 21:23 schreef Goitske het volgende:
[..]
Ja klopt
En niet alleen Jehova's volgen dit ook de christelijke kerken maar de ene meer dan de andere.
Ik ben opgegroeid met het eind der tijden beeld. En kan je vertellen s 9 jarige is dat heel heel heel eng..
Waren ook films over gemaakt die ik heb moeten kijken, hebben aardig wat nachtmerries opgeleverd
En nog is het niet uit mijn systeem het is er compleet in geramd bij mij
jij gelooft in sushiquote:Op woensdag 8 december 2021 21:24 schreef bitterbal het volgende:
[..]
ik was echt in de minderheid.
In den haag was ik de enige niet gelovige. de enige
Mijn keuze zou het ook niet zijn, maar ik neem eigenlijk maar weinig uit de Bijbel serieus. Dat kleurt je beeld ook natuurlijk.quote:Op woensdag 8 december 2021 21:23 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Beetje rare interpretatie van de Bijbel, maar goed.. ik heb er geen last van
Pfttt armoede.quote:Op woensdag 8 december 2021 21:24 schreef bitterbal het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 8 december 2021 21:24 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Een wiel brie klinkt wel briljant.
quote:Op woensdag 8 december 2021 21:26 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]![]()
Of een wiel parmezaanse kaas
Kan. Theologie is niet mijn sterkste punt en het is alweer even terug dat ik een bijbeltekst heb gelezen.quote:Op woensdag 8 december 2021 21:24 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
En ook daarin is enkel sprake van a) Gehenna (vuilstortplaats buiten Jerusalem waar de lijken van misdadigers in werden verbrand) en b) een eeuwig brandend vuur, niet een eeuwig bestaan in het eeuwig vuur. Hetgeen vernietiging van zondaars aangeeft, geen eeuwig doorleven en gemarteld worden elders.
Ben er mee opgegroeid en een flink deel van de familie is religieus, maar ik beleid sinds mn 15e geen geloof meer. Mis het totaal nietquote:Op woensdag 8 december 2021 21:25 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Mijn keuze zou het ook niet zijn, maar ik neem eigenlijk maar weinig uit de Bijbel serieus. Dat kleurt je beeld ook natuurlijk.
Nou ik heb het geroken, ooit, en toen heb ik bepaald dat kaas vies is.quote:Op woensdag 8 december 2021 21:27 schreef bitterbal het volgende:
[..]
waarom weet je er zoveel van etto?
quote:Op woensdag 8 december 2021 21:27 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nou ik heb het geroken, ooit, en toen heb ik bepaald dat kaas vies is.
De ongelovige gezonden door Hades om verdeeldheid te zaaienquote:Op woensdag 8 december 2021 21:24 schreef bitterbal het volgende:
[..]
nee johquote:Op woensdag 8 december 2021 21:27 schreef datismijnmening het volgende:
Wat voor saus moet er bij warme gesmolten kaashapjes?
Zoet zuur?
Verslaafd aan Parmezaanse kaasquote:Op woensdag 8 december 2021 21:26 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]![]()
Of een wiel parmezaanse kaas
Nopequote:Op woensdag 8 december 2021 21:25 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Vallen ze je nog steeds lastig af en toe?
quote:Op woensdag 8 december 2021 21:28 schreef LTVDK het volgende:
[..]
De ongelovige gezonden door Hades om verdeeldheid te zaaien
Maar serieus: ben historicus en zo en doe veel met legenden, religie, sagen, mythen, cultuurquote:
Moet ineens aan boer zoekt vrouw denken ...quote:
quote:Op woensdag 8 december 2021 21:28 schreef Goitske het volgende:
[..]
Nope
M'n vader is overleden in februari, kreeg opeens een telefoontje van m'n zus dat mijn tante het in een lokaal blaadje had gelezen. Daarna van een oude vriendin een appje van joh mijn moeder stuurde mij deze foto weet niet of jij het al weet
Mijn moeder zal niks zelf ondernemen die is zielig
Aantal keren gezien maar ook maandelijks en later 2 wekelijks bijbelstudie aan huis met vaak dit als thema. Ze hebben hun eigen evangelisatie site en bijbelstudie groep etcquote:Op woensdag 8 december 2021 21:24 schreef bitterbal het volgende:
[..]![]()
naar.
Kreeg je dat te zien van je ouders?
De Bijbel is dan ook gewoon een romannetje uit de tijd dat er nog maar weinig concurrentie was door het gebrek aan reproductiemethoden. Tegenwoordig schrijft zelf Ingrid romans over Verontrustend Vieze Frank.quote:Op woensdag 8 december 2021 21:25 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Mijn keuze zou het ook niet zijn, maar ik neem eigenlijk maar weinig uit de Bijbel serieus. Dat kleurt je beeld ook natuurlijk.
Kun je parmezaanse kaas niet voor mij verpesten, bitte?quote:Op woensdag 8 december 2021 21:28 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Verslaafd aan Parmezaanse kaas![]()
Dat is wat mij betreft echt gestolde gouden urine van zeer aantrekkelijk engeltjes.
Heb dat vaker gehoord van ex jehova's dat ze als kind doodsbang werden gemaakt met dit soort dingen.quote:Op woensdag 8 december 2021 21:29 schreef Goitske het volgende:
[..]
Aantal keren gezien maar ook maandelijks en later 2 wekelijks bijbelstudie aan huis met vaak dit als thema. Ze hebben hun eigen evangelisatie site en bijbelstudie groep etc
Camenerniequote:
Van huis uit heb ik echt totaal niks qua geloof meegekregen, dat is nogal een andere invalshoek.quote:Op woensdag 8 december 2021 21:27 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Ben er mee opgegroeid en een flink deel van de familie is religieus, maar ik beleid sinds mn 15e geen geloof meer. Mis het totaal niet
Misschien had je wat meer methodes uit het oude testament moeten toepassenquote:
quote:Op woensdag 8 december 2021 21:27 schreef datismijnmening het volgende:
Wat voor saus moet er bij warme gesmolten kaashapjes?
Zoet zuur?
wist niet dat dta mijn taak wasquote:Op woensdag 8 december 2021 21:30 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Misschien had je wat meer methodes uit het oude testament moeten toepassen
Bij de rest is dat wel gelukt?quote:Op woensdag 8 december 2021 21:29 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Kun je parmezaanse kaas niet voor mij verpesten, bitte?
Ik kwam tot het besef dat ik zo niet kon leven op mijn 18de, ben op m'n 19de opgevangen door m'n schoonouders en toen vriend nu man. Zijn hele familie heeft mij geholpen en gesteund. Zijn oma en tante waren er ook echt voor mij dus dat is 15 december 21 jaar geleden dat ik via het raam gevlucht benquote:Op woensdag 8 december 2021 21:28 schreef bitterbal het volgende:
[..]![]()
wat naar Goitske.
Wanneer kom je tot het besef dat het allemaal onzin was?
Dat klinkt wel naarquote:Op woensdag 8 december 2021 21:29 schreef Goitske het volgende:
[..]
Aantal keren gezien maar ook maandelijks en later 2 wekelijks bijbelstudie aan huis met vaak dit als thema. Ze hebben hun eigen evangelisatie site en bijbelstudie groep etc
quote:Op woensdag 8 december 2021 21:31 schreef Goitske het volgende:
[..]
Ik kwam tot het besef dat ik zo niet kon leven op mijn 18de, ben op m'n 19de opgevangen door m'n schoonouders en toen vriend nu man. Zijn hele familie heeft mij geholpen en gesteund. Zijn oma en tante waren er ook echt voor mij dus dat is 15 december 21 jaar geleden dat ik via het raam gevlucht ben
Ik was/ben geen Jehovaquote:Op woensdag 8 december 2021 21:30 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Heb dat vaker gehoord van ex jehova's dat ze als kind doodsbang werden gemaakt met dit soort dingen.
Nee, niemand die dat in zn hoofd haalde bij mij, ben niet zo toegankelijkquote:Op woensdag 8 december 2021 21:30 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Van huis uit heb ik echt totaal niks qua geloof meegekregen, dat is nogal een andere invalshoek.![]()
Maar zolang ze me niet proberen te bekeren en niet al te meewarig naar me kijken omdat ik ongehuwd samenwoon *kuch* soort van familie van kerel, doen ze maar lekker.
Jezus wat een ellende.quote:Op woensdag 8 december 2021 21:31 schreef Goitske het volgende:
[..]
Ik kwam tot het besef dat ik zo niet kon leven op mijn 18de, ben op m'n 19de opgevangen door m'n schoonouders en toen vriend nu man. Zijn hele familie heeft mij geholpen en gesteund. Zijn oma en tante waren er ook echt voor mij dus dat is 15 december 21 jaar geleden dat ik via het raam gevlucht ben
Wel echt superknap dat je die stap genomen hebt toen.quote:Op woensdag 8 december 2021 21:31 schreef Goitske het volgende:
[..]
ja dat zal het misschien ook wel zijn. Was er een persoon die werd aanbeden ook? een oudste achtig persoon ofzo ?quote:Op woensdag 8 december 2021 21:32 schreef Goitske het volgende:
[..]
Ik was/ben geen Jehova
Dit was volgend hun vrij evangelisch maar veel veel veel zwaarder. Mijn man zijn oma zei toen ze het hoorde is gewoon een sekte
Kat in het nauw maakt rare sprongen, had geen keuze ja of diep ongelukkig en bang of een eigen levenquote:Op woensdag 8 december 2021 21:33 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Wel echt superknap dat je die stap genomen hebt toen.
Nee maar mijn vader leidde de groepquote:Op woensdag 8 december 2021 21:33 schreef bitterbal het volgende:
[..]
ja dat zal het misschien ook wel zijn. Was er een persoon die werd aanbeden ook? een oudste achtig persoon ofzo ?
De persoon in kwestie kwam uit nogal een zwartekousenhoek. Dat verklaart wellicht een en ander.quote:Op woensdag 8 december 2021 21:32 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Nee, niemand die dat in zn hoofd haalde bij mij, ben niet zo toegankelijk![]()
Wel een keer per ongeluk een oudtante aan de telefoon gehad die fijntjes informeerde hoe lang het nog ging duren voordat ik aan kindertjes ging beginnen.
Nou, wat dacht je van nooit ?
Zo'n sekte kennende werd daar niemand aanbeden behalve God; waarschijnlijk ook geen tierlantijnen als kerst en zo. Allemaal 'BIJBEL ALLEEN!' gedoe.quote:Op woensdag 8 december 2021 21:33 schreef bitterbal het volgende:
[..]
ja dat zal het misschien ook wel zijn. Was er een persoon die werd aanbeden ook? een oudste achtig persoon ofzo ?
bah, nare jeugd lijkt me dat.quote:Op woensdag 8 december 2021 21:29 schreef Goitske het volgende:
[..]
Gewoon zeggen, momentje tante en blijf even hangen, ik trek nu mijn labia open en roep even meneer Wattenschijfje, tot zo lieverd.quote:Op woensdag 8 december 2021 21:32 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Nee, niemand die dat in zn hoofd haalde bij mij, ben niet zo toegankelijk![]()
Wel een keer per ongeluk een oudtante aan de telefoon gehad die fijntjes informeerde hoe lang het nog ging duren voordat ik aan kindertjes ging beginnen.
Nou, wat dacht je van nooit ?
Dan nog, je zette die stap wel mooi.quote:Op woensdag 8 december 2021 21:34 schreef Goitske het volgende:
[..]
Kat in het nauw maakt rare sprongen, had geen keuze ja of diep ongelukkig en bang of een eigen leven
En iedereen luisterde ook naar hem?quote:Op woensdag 8 december 2021 21:34 schreef Goitske het volgende:
[..]
Nee maar mijn vader leidde de groep
Dit klinkt wel heel extreemquote:Op woensdag 8 december 2021 21:31 schreef Goitske het volgende:
[..]
of de amishquote:Op woensdag 8 december 2021 21:35 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Dit klinkt wel heel extreemDoet me denken aan van die sektes in Amerika, Louis Theroux heeft daar ook een paar 'bijzondere' docu's over gemaakt.
Veel ellende, verdriet en heb ook jaren er echt last van gehad en er zijn nog wel triggers maar over het algemeen het verleden bepaalt niet je toekomst. Het leert je hoe je niet wil dat je toekomst is en hoe je je kinderen niet wil opvoedenquote:
Westboro Baptist Churchquote:Op woensdag 8 december 2021 21:35 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Dit klinkt wel heel extreemDoet me denken aan van die sektes in Amerika, Louis Theroux heeft daar ook een paar 'bijzondere' docu's over gemaakt.
Katholieken gebruiken het geloof gewoon om zoveel mogelijk feestdagen te krijgen om vreterijen op te zettenquote:Op woensdag 8 december 2021 21:34 schreef EttovanBelgie het volgende:
toch blij uit een Rooms nest te komen... qua schoonheid en mystiek is die kerk geweldig...
Qua leer en ook soms qua uitvoering... tja...
Geloof je nog in iets van een god trouwens?quote:Op woensdag 8 december 2021 21:36 schreef Goitske het volgende:
[..]
Veel ellende, verdriet en heb ook jaren er echt last van gehad en er zijn nog wel triggers maar over het algemeen het verleden bepaalt niet je toekomst. Het leert je hoe je niet wil dat je toekomst is en hoe je je kinderen niet wil opvoeden
quote:Op woensdag 8 december 2021 21:35 schreef bitterbal het volgende:
[..]
En iedereen luisterde ook naar hem?
Nee, ik begrijp het wel, maar bemoei je gewoon met jezelfquote:Op woensdag 8 december 2021 21:35 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
De persoon in kwestie kwam uit nogal een zwartekousenhoek. Dat verklaart wellicht een en ander.
“U mag wel even meeluisteren”quote:Op woensdag 8 december 2021 21:35 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Gewoon zeggen, momentje tante en blijf even hangen, ik trek nu mijn labia open en roep even meneer Wattenschijfje, tot zo lieverd.
Vind je dat dit soort "kindermishandeling" verboden moet worden bij wet?quote:Op woensdag 8 december 2021 21:36 schreef Goitske het volgende:
[..]
Veel ellende, verdriet en heb ook jaren er echt last van gehad en er zijn nog wel triggers maar over het algemeen het verleden bepaalt niet je toekomst. Het leert je hoe je niet wil dat je toekomst is en hoe je je kinderen niet wil opvoeden
ja geloof dat dat wel het kenmerk ook is van een sekte? Dat er 1 persoon is die de macht heeft en zich dan misschien voordoet als een brenger van het ware woord of uitverkorene of zoietsquote:
Vanuit huis niet inderdaad. Mijn vaders kant van de familie drong daar wel op aan, maar mijn moeder was daar fel op tegen.quote:Op woensdag 8 december 2021 21:30 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Van huis uit heb ik echt totaal niks qua geloof meegekregen, dat is nogal een andere invalshoek.![]()
Maar zolang ze me niet proberen te bekeren en niet al te meewarig naar me kijken omdat ik ongehuwd samenwoon *kuch* soort van familie van kerel, doen ze maar lekker.
Oh ja die was het, zag er laatst ook de 'hoe is het nu na zoveel jaar' docu er van. Daar waren ook een hoop (jonge) mensen die waren ontsnapt.quote:
Is het stiekem toch Verontrustend Vieze Frank aan de andere kant van de lijn.quote:Op woensdag 8 december 2021 21:37 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
“U mag wel even meeluisteren”
Moet je gelovig zijn om de schoonheid en mystiek van de kerk te bewonderen?quote:Op woensdag 8 december 2021 21:34 schreef EttovanBelgie het volgende:
toch blij uit een Rooms nest te komen... qua schoonheid en mystiek is die kerk geweldig...
Ja, eens.quote:Op woensdag 8 december 2021 21:37 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Nee, ik begrijp het wel, maar bemoei je gewoon met jezelf
Misschien kan ik helemaal geen kinderen krijgen en heb ik het daar moeilijk mee
snap ik, de slang komt er niet goed van af in de bijbelquote:Op woensdag 8 december 2021 21:39 schreef bitterbal het volgende:
kreeg op basisschool elke dag wel voorgelezen uit de bijbel. 2 keer per dag maar heb er nooit iets mee gehad. Maar zou men mee moeten kappen met religieus onderwijs.
*belt AIVD ivm verdachte activiteitquote:
Maar je was zo jong, dan is je brein nog zo toegankelijk voor al die angsten die die gekken vertellen. Dat moet je dan later allemaal weer zien om te buigen.quote:Op woensdag 8 december 2021 21:37 schreef Goitske het volgende:
[..]
Het heeft schade achter gelaten dat zeker maar mij ook sterker gemaakt
In ieder geval bij wet tot het 18e levensjaar, opbokken met die onzin.quote:Op woensdag 8 december 2021 21:39 schreef bitterbal het volgende:
kreeg op basisschool elke dag wel voorgelezen uit de bijbel. 2 keer per dag maar heb er nooit iets mee gehad. Maar zou men mee moeten kappen met religieus onderwijs.
Vermomd als mijn 88 jarige zwarte kousen oudtantequote:Op woensdag 8 december 2021 21:39 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Is het stiekem toch Verontrustend Vieze Frank aan de andere kant van de lijn.
sssssquote:Op woensdag 8 december 2021 21:40 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
snap ik, de slang komt er niet goed van af in de bijbel
Ja zeker wel, maar heb moeite met de kerk en het helemaal op gaan in een kerk cultuur. Daarnaast geloof ik ook dat de bijbel een boek is die geschreven en herschreven is en ieder z'n eigen draai er aan heeft gegeven dus ik zie het meer als een leidraad om een goed mens te zijnquote:Op woensdag 8 december 2021 21:37 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Geloof je nog in iets van een god trouwens?
Denk het niet... maar vindt het wel de kracht van het RKK; schoonheid in dienst van God. Daarom voel ik me ook nooit prettig in protestantse kerken. Zo leeg, zo kaal, zo kil.quote:Op woensdag 8 december 2021 21:39 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Moet je gelovig zijn om de schoonheid en mystiek van de kerk te bewonderen?
Ik weet nog hoe betoverd ik was door de Norte Dame zonder ook maar een minuut van mijn leven in god te hebben gelooft.
maar je gelooft wel dat god de aarde en alles heeft geschept?quote:Op woensdag 8 december 2021 21:40 schreef Goitske het volgende:
[..]
Ja zeker wel, maar heb moeite met de kerk en het helemaal op gaan in een kerk cultuur. Daarnaast geloof ik ook dat de bijbel een boek is die geschreven en herschreven is en ieder z'n eigen draai er aan heeft gegeven dus ik zie het meer als een leidraad om een goed mens te zijn
Ik ben nergens uitgejaagd in Rome hoor, kon gewoon alles bewonderen.quote:Op woensdag 8 december 2021 21:34 schreef EttovanBelgie het volgende:
Daar zou ik sowieso voor zijn, prima als iemand vrijwillig voor een religie kiest, maar laat dat buiten het onderwijs.quote:Op woensdag 8 december 2021 21:40 schreef UitStraling het volgende:
[..]
In ieder geval bij wet tot het 18e levensjaar, opbokken met die onzin.
RKK rules die ketters!quote:Op woensdag 8 december 2021 21:41 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Denk het niet... maar vindt het wel de kracht van het RKK; schoonheid in dienst van God. Daarom voel ik me ook nooit prettig in protestantse kerken. Zo leeg, zo kaal, zo kil.
waarom?quote:Op woensdag 8 december 2021 21:41 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Ik vond christelijk onderwijs wel fijn
Lelijke kale gebouwen zijn lelijk en kaal. Zo simpel is het.quote:Op woensdag 8 december 2021 21:41 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Denk het niet... maar vindt het wel de kracht van het RKK; schoonheid in dienst van God. Daarom voel ik me ook nooit prettig in protestantse kerken. Zo leeg, zo kaal, zo kil.
Gescheptquote:Op woensdag 8 december 2021 21:41 schreef bitterbal het volgende:
[..]
maar je gelooft wel dat god de aarde en alles heeft geschept?
Rome (en eten)quote:Op woensdag 8 december 2021 21:41 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Ik ben nergens uitgejaagd in Rome hoor, kon gewoon alles bewonderen.
MOOI! Rome is wel het summum idd.quote:Op woensdag 8 december 2021 21:41 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Ik ben nergens uitgejaagd in Rome hoor, kon gewoon alles bewonderen.
Check. Al was het toen ook vooral een afspiegeling van welk volk waar naar school ging.quote:Op woensdag 8 december 2021 21:41 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Met een schopquote:
Nu is je QR-code in waarde gehalveerd...quote:
Zou als ik kinderen zou krijgen ze ook naar christelijk onderwijs sturen.quote:Op woensdag 8 december 2021 21:41 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Alleen al het meubilair is een marteling, je bent nog beter af in Guantanamo Bay dan op een protestants kerkbankjequote:Op woensdag 8 december 2021 21:41 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Bij een beetje moderne school zit dat er ook gewoon bij hoor.quote:Op woensdag 8 december 2021 21:43 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Zou als ik kinderen zou krijgen ze ook naar christelijk onderwijs sturen.![]()
Alles beter dan die multiculti wokeness die ze op gewone basisscholen krijgen.
Ik sowieso NOOIT naar een gereformeerde, islamitische of andere 'kijk uit voor de eeuwig brandende hel'-school. Pure kindermishandeling.quote:Op woensdag 8 december 2021 21:43 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Dat zeg ik, er is schade en er zijn nog triggers maar mijn hele jeugd heeft schade gebracht niet alleen het geloof het hele plaatje. De tiran die mijn vader was, de angst etc maar ik ben in dat laatste half jaar dat ik thuis woonde achter te veel dingen gekomen en had hulp van buitenaf.quote:Op woensdag 8 december 2021 21:40 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Maar je was zo jong, dan is je brein nog zo toegankelijk voor al die angsten die die gekken vertellen. Dat moet je dan later allemaal weer zien om te buigen.
nah mocht toch al niet meer slapen zonder die lepeltjesquote:Op woensdag 8 december 2021 21:43 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nu is je QR-code in waarde gehalveerd...
Reden: foutieve taalconstructie/niet handhaven der grammaticale regels.
GrGr Hugo
Ik heb dat ook gehad. best wel streng eigenlijk, mijn oude strenggelovige lerares vond mij aan de ene kant de grootste ongelovige belhamel die ze ooit ontmoet had maar aan de andere kant ook weer het leukste jochie ooit, dat zat er toen al inquote:Op woensdag 8 december 2021 21:41 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Wat IJs zegt, daar zaten de wat normalere mensen op en verder vond ik de rituelen rondom kerst wel gezellig en verder was het wat ik ook gewend was thuisquote:
De antiekzaak zit maar een paar meter lopen (kruipen) van je mansion vandaan hoorquote:Op woensdag 8 december 2021 21:44 schreef bitterbal het volgende:
[..]
nah mocht toch al niet meer slapen zonder die lepeltjes
Dat heb ik alleen in groep 1-2 gehad (daarna naar openbaar), maar toen scheen ik ook al moeilijk te doen met dat dagelijkse bijbelgejank 's ochtendsquote:Op woensdag 8 december 2021 21:41 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Ja eentje uitzoeken die dat dus niet doen dan.quote:Op woensdag 8 december 2021 21:44 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Bij een beetje moderne school zit dat er ook gewoon bij hoor.
quote:Op woensdag 8 december 2021 21:43 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Corona hadden ze even niet zien aankomen die wauwelaars.quote:Op woensdag 8 december 2021 21:44 schreef bitterbal het volgende:
ik wist nog dat toen ik over die 7 plagen hoorde n de klas dat ik dacht wat een ellende allemaal![]()
Water verandert in bloed. ...
Kikkers! ...
Vlooien! ...
Steekvliegen. ...
De pest. ...
Schurft. ...
Vuurstormen. ...
Sprinkhanen plaag.
alles beter dan een school waar je als kind moet aanhoren dat er een 'vlekje op je ziel zit' en dat je geroosterd zult worden als je niet doet wat meneer dominee/imam allemaal uitbraakt.quote:Op woensdag 8 december 2021 21:45 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Ja eentje uitzoeken die dat dus niet doen dan.
quote:Op woensdag 8 december 2021 21:44 schreef Goitske het volgende:
[..]
Dat zeg ik, er is schade en er zijn nog triggers maar mijn hele jeugd heeft schade gebracht niet alleen het geloof het hele plaatje. De tiran die mijn vader was, de angst etc maar ik ben in dat laatste half jaar dat ik thuis woonde achter te veel dingen gekomen en had hulp van buitenaf.
Nu nog zijn er triggers maar ik ben met mijn toenmalige vriend nu getrouwd en die kent die situatie daar, mijn schoonouders ook en die hebben mij meerdere malen opgevangen. Psychologische hulp gehad en mijn man ziet gelijk de stress triggers voordat ik ze zelf door heb
Zitten die van ons ook hoor. Je wil ze hier niet op de openbare hebben. Die hebben een woordenboek dat ik denk hallooo de gvd's hoeven niet uit een 6jarige z'n mond te komenquote:Op woensdag 8 december 2021 21:43 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Ik had het nooit zo streng ervaren, alles met dwang ben ik allergisch voorquote:Op woensdag 8 december 2021 21:44 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Ik heb dat ook gehad. best wel streng eigenlijk, mijn oude strenggelovige lerares vond mij aan de ene kant de grootste ongelovige belhamel die ze ooit ontmoet had maar aan de andere kant ook weer het leukste jochie ooit, dat zat er toen al in
Omgekeerd kruis is gewoon symbool van de apostel Petrus, heeft niets met anti-christelijk of satan te maken.quote:
multi culti ontkennen kan toch niet meer dimmy. Het is er. het gaat niet meer weg. Begrijp niet waarom men zo krampachtig dat in grote steden waar jij ook woont probeert te ontwijken.quote:Op woensdag 8 december 2021 21:45 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Ja eentje uitzoeken die dat dus niet doen dan.
Ik kon kiezen uit Christelijk onderwijs (wel middelbare, basisschool was openbaar), een allegaartje en een gymnasium. Het gymnasium was me te ver fietsen en op het allegaartje zat alles uit een Vogelaarwijk.quote:Op woensdag 8 december 2021 21:44 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Wat IJs zegt, daar zaten de wat normalere mensen op en verder vond ik de rituelen rondom kerst wel gezellig en verder was het wat ik ook gewend was thuis
Maar hechtte niet echt waarde aan psalmen zingen of zo
Kut!quote:Op woensdag 8 december 2021 21:47 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Omgekeerd kruis is gewoon symbool van de apostel Petrus, heeft niets met anti-christelijk of satan te maken.
Lijkt me als trans ook een beetje dubbel, dat gevit op diversiteit. Maar wie ben ik?quote:Op woensdag 8 december 2021 21:47 schreef bitterbal het volgende:
[..]
multi culti ontkennen kan toch niet meer dimmy. Het is er. het gaat niet meer weg. Begrijp niet waarom men zo krampachtig dat in grote steden waar jij ook woont probeert te ontwijken.
je woont in amsterdam toch?
In de stad wonen maar liefst 180 verschillende nationaliteiten. Dit is meer dan andere grote steden zoals Antwerpen met 164 verschillende nationaliteiten en New York met 150 verschillende nationaliteiten.
Wat probeer je dan nog?
ik geef niet toequote:Op woensdag 8 december 2021 21:47 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Lijkt me als trans ook een beetje dubbel, dat gevit op diversiteit. Maar wie ben ik?
Een boekenverzamelaar. Die ook lepeltjes verkoopt in zijn antiekzaak (wink wink)
Ja, ik vond Openbaringen ook niet echt fantastisch, wtfquote:Op woensdag 8 december 2021 21:44 schreef bitterbal het volgende:
ik wist nog dat toen ik over die 7 plagen hoorde n de klas dat ik dacht wat een ellende allemaal![]()
Water verandert in bloed. ...
Kikkers! ...
Vlooien! ...
Steekvliegen. ...
De pest. ...
Schurft. ...
Vuurstormen. ...
Sprinkhanen plaag.
Ik heb ook iets van 88 letters in mijn doopnamen zitten en de geijkte straf was je volledige naam 1000 keer opschrijven en ik kreeg heeeeeel vaak strafquote:Op woensdag 8 december 2021 21:46 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Ik had het nooit zo streng ervaren, alles met dwang ben ik allergisch voor
Onze ook, exact dezelfde school als waar ik zat.quote:Op woensdag 8 december 2021 21:46 schreef Goitske het volgende:
[..]
Zitten die van ons ook hoor. Je wil ze hier niet op de openbare hebben. Die hebben een woordenboek dat ik denk hallooo de gvd's hoeven niet uit een 6jarige z'n mond te komen
nou en toen dat ze dat kindje in dat mandje daar het water op hebben gelaten. En toen dat de vader 1van zijn zoons moest offeren.quote:Op woensdag 8 december 2021 21:48 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Ja, ik vond Openbaringen ook niet echt fantastisch, wtf
In Hurdegaryp gaan wonen als xenofobische tante Tilquote:Op woensdag 8 december 2021 21:47 schreef bitterbal het volgende:
[..]
multi culti ontkennen kan toch niet meer dimmy. Het is er. het gaat niet meer weg. Begrijp niet waarom men zo krampachtig dat in grote steden waar jij ook woont probeert te ontwijken.
In de stad wonen maar liefst 180 verschillende nationaliteiten. Dit is meer dan andere grote steden zoals Antwerpen met 164 verschillende nationaliteiten en New York met 150 verschillende nationaliteiten.
Wat probeer je dan nog?
Ik ruik een vleugje gemakzuchtquote:Op woensdag 8 december 2021 21:47 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Ik kon kiezen uit Christelijk onderwijs (wel middelbare, basisschool was openbaar), een allegaartje en een gymnasium. Het gymnasium was me te ver fietsen en op het allegaartje zat alles uit een Vogelaarwijk.
Uitstraling Urbanus Ursulaquote:Op woensdag 8 december 2021 21:48 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Ik heb ook iets van 88 letters in mijn doopnamen zitten en de geijkte straf was je volledige naam 1000 keer opschrijven en ik kreeg heeeeeel vaak straf
maar ondertussen wel de negers in donker afrika te ronselen voor hun clubjequote:Op woensdag 8 december 2021 21:49 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Onze ook, exact dezelfde school als waar ik zat.
Maar mijn jeugd was prima en godsdienst werd toen al niet gegeven in het gematigde RK onderwijs.
Alleen de pastoor kwam een uur per week langs om te zeggen dat buitenlanders hier niet horen.
Joh.quote:Op woensdag 8 december 2021 21:50 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Ik ruik een vleugje gemakzuchtik moest 28 km per dag fietsen
Oké Maria Johannes Hermanusquote:Op woensdag 8 december 2021 21:48 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Ik heb ook iets van 88 letters in mijn doopnamen zitten en de geijkte straf was je volledige naam 1000 keer opschrijven en ik kreeg heeeeeel vaak straf
Dat is gewoon een slap aftreksel gekopieerd van het verhaal over de Styxquote:Op woensdag 8 december 2021 21:49 schreef bitterbal het volgende:
nou en toen dat ze dat kindje in dat mandje daar het water op hebben gelaten. En toen dat de vader 1van zijn zoons moest offeren.
hoop dat het niet erger wordtquote:Op woensdag 8 december 2021 21:50 schreef Goitske het volgende:
Ik ga maar eens m'n bed in. Die corona hakt er aardig in op het moment ben nu wel kapot...
Viel allemaal wel mee vandaag maar nu wel hoofdpijn en moe
Zwemles en keuzes maken in het leven is belangrijk in de opvoeding.quote:Op woensdag 8 december 2021 21:49 schreef bitterbal het volgende:
[..]
nou en toen dat ze dat kindje in dat mandje daar het water op hebben gelaten. En toen dat de vader 1van zijn zoons moest offeren.
Wat een ellende allemaal.
De katholieke variant is echt niet beter hoorquote:Op woensdag 8 december 2021 21:43 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Alleen al het meubilair is een marteling, je bent nog beter af in Guantanamo Bay dan op een protestants kerkbankje
Ja die man was wel echt een foute.quote:Op woensdag 8 december 2021 21:50 schreef bitterbal het volgende:
[..]
maar ondertussen wel de negers in donker afrika te ronselen voor hun clubje
die is tenminste nog mooi kunstig gesneden.quote:Op woensdag 8 december 2021 21:51 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
De katholieke variant is echt niet beter hoor
Dat zijn er pas 21.quote:Op woensdag 8 december 2021 21:51 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Oké Maria Johannes Hermanus
Jij met wijdopen ogen dat allemaal aanhorenquote:Op woensdag 8 december 2021 21:49 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Wat een ellende allemaal.
Multiculti is iets anders dan multi-nationaal of multi-raciaal. Onze samenleving is gebouwd op bepaalde normen en waarden die ze buiten de joods-christelijke cultuur niet hanteren.quote:Op woensdag 8 december 2021 21:47 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Wat probeer je dan nog?
quote:Op woensdag 8 december 2021 21:51 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ja die man was wel echt een foute.
Die ging idd ook naar Afrikaanse expedities om jongetjes te verkrachten waarschijnlijk.
Mag niet meer onthullen volgens de AVG richtlijnquote:
Dat was wel een goed idee toch?quote:Op woensdag 8 december 2021 21:52 schreef bitterbal het volgende:
en dit was de kinderbijbel. dus het stenigen van jan en alleman was er nog uitgelaten
88 staat voor Heil Hitlerquote:Op woensdag 8 december 2021 21:48 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Dan stop je ze op een gymnasium als ze dat redden :pquote:Op woensdag 8 december 2021 21:52 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Multiculti is iets anders dan multi-nationaal of multi-raciaal. Onze samenleving is gebouwd op bepaalde normen en waarden die ze buiten de joods-christelijke cultuur niet hanteren.
Ik zou mijn kinderen een bepaalde cultuur en een bepaald waardestelsel willen meegeven en dat gaat helaas niet op een school die hoofdzakelijk allochtoon is. Uit alle cijfers blijkt dat die scholen (en hun leerlingen) het minder goed doen.
Daarom dat Femke Halsema haar kinderen bijvoorbeeld van een zwarte school afgehaald heeft.
Nat plekje op de kerkbank.quote:Op woensdag 8 december 2021 21:52 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Jij met wijdopen ogen dat allemaal aanhoren
stenigen?quote:Op woensdag 8 december 2021 21:52 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dat was wel een goed idee toch?
quote:Op woensdag 8 december 2021 21:51 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
die is tenminste nog mooi kunstig gesneden.
nee joh dit was gewoon in de klas elke dag. bij aanvang van de dag en voordat we naarhuis gingen.quote:
Tegenwoordig onder het pseudoniem Verontrustend Vieze Frank.quote:Op woensdag 8 december 2021 21:53 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
88 staat voor Heil Hitler![]()
Kwaliteit van het onderwijs is wel een ding ja, je kan als leerkracht gewoon niet meer dan je kan en als je vooral tijd kwijt bent aan achterstanden op proberen te vangen, vallen er elders gaten.quote:Op woensdag 8 december 2021 21:52 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Multiculti is iets anders dan multi-nationaal of multi-raciaal. Onze samenleving is gebouwd op bepaalde normen en waarden die ze buiten de joods-christelijke cultuur niet hanteren.
Ik zou mijn kinderen een bepaalde cultuur en een bepaald waardestelsel willen meegeven en dat gaat helaas niet op een school die hoofdzakelijk allochtoon is. Uit alle cijfers blijkt dat die scholen (en hun leerlingen) het minder goed doen.
Daarom dat Femke Halsema haar kinderen bijvoorbeeld van een zwarte school afgehaald heeft.
Zeg je nu dat daar minder buitenlandse kinderen zitten omdat ze het niveau niet aankunnen?quote:Op woensdag 8 december 2021 21:53 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Dan stop je ze op een gymnasium als ze dat redden :p
Helemaal vol bloeddorst.quote:Op woensdag 8 december 2021 21:53 schreef bitterbal het volgende:
[..]
nee joh dit was gewoon in de klas elke dag. bij aanvang van de dag en voordat we naarhuis gingen.
ging zo naar huis 👀
Met broodjes ijsquote:
hoe lang kan ik daar mee slapen?quote:Op woensdag 8 december 2021 21:54 schreef EttovanBelgie het volgende:
oeh,
lepeltjes zijn afgeprijsd bal... nu een hele set van 12 voor maar 345 euro.
Nee ik zeg dat ongeacht of het nou donkere kindjes of niet zijn op een gymnasium ze allemaal een niveau hebben wat jij graag voor jouw kinderen zietquote:Op woensdag 8 december 2021 21:54 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Zeg je nu dat daar minder buitenlandse kinderen zitten omdat ze het niveau niet aankunnen?
een weekquote:Op woensdag 8 december 2021 21:55 schreef bitterbal het volgende:
[..]
hoe lang kan ik daar mee slapen?
Ik ging even tellen, ik had 6 scholen om uit te kiezen binnen een straal van 5km.quote:
Nu ontsporen mensen en drukken ze coronafolders ...quote:Op woensdag 8 december 2021 21:55 schreef Lospedrosa het volgende:
Maar een gematigde religie is denk ik wel goed voor een mens.
Nu religies verdwijnen en mensen allerlei andere shit gaan bedenken en geloven moet ik eens zien wat dat wordt.
De meeste religies gaan puur over onderdrukking, werken, geen oorlog, luisteren, naar de kerk en doodgaan.
Opzich is dat voor de gemeenschap prima.
quote:Op woensdag 8 december 2021 21:55 schreef Lospedrosa het volgende:
Nu religies verdwijnen en mensen allerlei andere shit gaan bedenken en geloven moet ik eens zien wat dat wordt.
De meeste religies gaan puur over onderdrukking, werken, geen oorlog, luisteren, naar de kerk en doodgaan.
quote:Op woensdag 8 december 2021 21:56 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Steek ze lekker waar de zon niet schijnt
Its funny because its true.quote:Op woensdag 8 december 2021 21:56 schreef bitterbal het volgende:
[..]![]()
wat kraam jij toch ook altijd allemaal uit
Overal dus?quote:Op woensdag 8 december 2021 21:56 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Steek ze lekker waar de zon niet schijnt
Ja ok, maar die proberen het nog een beetje aan te kleden met kitscherige ornamenten, suggestieve schilderijen en kleurtjes. Een nazibunker heeft nog meer sfeer en gezelligheid dan de gemiddelde protestantse kerkquote:Op woensdag 8 december 2021 21:51 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
De katholieke variant is echt niet beter hoor
Wat een luxequote:Op woensdag 8 december 2021 21:56 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Ik ging even tellen, ik had 6 scholen om uit te kiezen binnen een straal van 5km.
Wilhelmina Agatha Trude Thea Emese Nathalie Saartje Cleopatra Hantine Isa Johanna Flora Jantine Erika?quote:Op woensdag 8 december 2021 21:52 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Mag niet meer onthullen volgens de AVG richtlijn
Simplistisch gezegd heb je een punt, maar inmiddels hebben we andere manieren om elkaar aan "onze" regels (wetten..?) te houden.quote:Op woensdag 8 december 2021 21:55 schreef Lospedrosa het volgende:
Binnen 14km het dubbele.quote:
Ik vind dat toch wat vrouwelijke namen voor onze Frankquote:Op woensdag 8 december 2021 21:58 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Wilhelmina Agatha Trude Thea Emese Nathalie Saartje Cleopatra Hantine Isa Johanna Flora Jantine Erika?
Dit is waar.quote:Op woensdag 8 december 2021 21:55 schreef Lospedrosa het volgende:
We moeten het stenigen dus terugbrengenquote:Op woensdag 8 december 2021 21:59 schreef Lospedrosa het volgende:
Zoals het tegengaan van overspel.
Dat werd perfect geregeld in de christelijke wetten en waarden. We komen nu in een tijd dat iedereen maar wat doet en dat komt de stabiliteit van een gemeenschap niet ten goede.
hoezo kitsch en suggestief? Kom je nu in elkaar slaanquote:Op woensdag 8 december 2021 21:57 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Ja ok, maar die proberen het nog een beetje aan te kleden met kitscherige ornamenten, suggestieve schilderijen en kleurtjes. Een nazibunker heeft nog meer sfeer en gezelligheid dan de gemiddelde protestantse kerk
Je bedoelt Hugo?quote:Op woensdag 8 december 2021 21:58 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Simplistisch gezegd heb je een punt, maar inmiddels hebben we andere manieren om elkaar aan "onze" regels (wetten..?) te houden.
Mensen grijpen naar religies omdat ze hopen daarmee een antwoord te kunnen vinden over wat de zin van het leven is en waarom het eindig is.quote:Op woensdag 8 december 2021 21:55 schreef Lospedrosa het volgende:
Wie is Frank?quote:Op woensdag 8 december 2021 21:59 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Ik vind dat toch wat vrouwelijke namen voor onze Frank
die doet in principe niemand kwaad hequote:Op woensdag 8 december 2021 21:59 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Dit is waar.
Hoewel ik fel tegen religie ben erken ik wel dat het een bepaalde rol in de samenleving vervult. En zonder die rol gaat de nieuwe generatie op zoek naar een andere vorm van purpose. De huidige generatie millennials heeft die gevonden in de wokecultuur.
Een hoop Schotse tussenletters die door niemand onder de 80 uit zijn te spreken, daar houden ze daar wel vanquote:Op woensdag 8 december 2021 21:58 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Wilhelmina Agatha Trude Thea Emese Nathalie Saartje Cleopatra Hantine Isa Johanna Flora Jantine Erika?
en andere maken daar gretig gebruik van en bekleede dan een hoge positie binnen in de kerkquote:Op woensdag 8 december 2021 22:00 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Mensen grijpen naar religies omdat ze hopen daarmee een antwoord te kunnen vinden over wat de zin van het leven is en waarom het eindig is.
Ook niet helemaal, want tot 1991 was verkrachting binnen het huwelijk bijv. niet strafbaar.quote:Op woensdag 8 december 2021 21:59 schreef Lospedrosa het volgende:
Dat werd perfect geregeld in de christelijke wetten en waarden. We komen nu in een tijd dat iedereen maar wat doet en dat komt de stabiliteit van een gemeenschap niet ten goede.
Oh , je had gisteren de Lachende Vis gemistquote:
Of je hebt gewoon wat zelfcontrole zodat je je niet hoeft te vergrijpen aan zulk soort zakenquote:Op woensdag 8 december 2021 21:59 schreef Lospedrosa het volgende:
Uhm hoe werd dat dan geregeld?quote:Op woensdag 8 december 2021 21:59 schreef Lospedrosa het volgende:
Nou, ik denk dat dat niet lang meer gaat duren, die worden met de dag bozer en gekker.quote:Op woensdag 8 december 2021 22:00 schreef bitterbal het volgende:
[..]
die doet in principe niemand kwaad he
Ja tuurlijk.quote:Op woensdag 8 december 2021 22:00 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Mensen grijpen naar religies omdat ze hopen daarmee een antwoord te kunnen vinden over wat de zin van het leven is en waarom het eindig is.
Nee, maar ik wist niet dat het daar weer over gingquote:Op woensdag 8 december 2021 22:01 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Oh , je had gisteren de Lachende Vis gemist
blind materialisme, al jaren hoorquote:Op woensdag 8 december 2021 22:02 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ja tuurlijk.
Echt goed gespeeld weten ze ook niet beter en kunnen ze vredig sterven.
Met deze leugen is het comfortabel leven.
Je moet gaan bedenken wat er voor in de plaats komt.
quote:Op woensdag 8 december 2021 22:00 schreef bitterbal het volgende:
[..]
die doet in principe niemand kwaad he
gelukkig doen alleen zij datquote:Op woensdag 8 december 2021 22:03 schreef datismijnmening het volgende:
[..]![]()
Die zorgen oa. voor extra nadruk op rassenverschillen door CRT.
dat iemand zich van de lgbtqia+ gemeenschap zich opblaast?quote:Op woensdag 8 december 2021 22:02 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Nou, ik denk dat dat niet lang meer gaat duren, die worden met de dag bozer en gekker.
Nee, ik bedoel de standaard dingen die opgenomen zijn in het wetboek, zoals wat voor straffen er hangen aan diefstal enzo.quote:
Ahahahaha. Jij dacht dat omdat een stel getrouwd was, er geen sprake was van overspel? Dat werd alleen anders verpakt, want die hoer had die arme man gewoon verleid!quote:Op woensdag 8 december 2021 21:59 schreef Lospedrosa het volgende:
In het werk van Michelangelo hingen de blote tieten en piemels gewoon fier in de rondte hoorquote:Op woensdag 8 december 2021 22:00 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
hoezo kitsch en suggestief? Kom je nu in elkaar slaan
Sylvana weer bezig gezien? Man man man wat een partij ook...quote:Op woensdag 8 december 2021 22:02 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Nou, ik denk dat dat niet lang meer gaat duren, die worden met de dag bozer en gekker.
Wat is crt?quote:Op woensdag 8 december 2021 22:03 schreef datismijnmening het volgende:
[..]![]()
Die zorgen oa. voor extra nadruk op rassenverschillen door CRT.
Ja is toch natuur...quote:Op woensdag 8 december 2021 22:04 schreef LTVDK het volgende:
[..]
In het werk van Michelangelo hingen de blote tieten en piemels gewoon fier in de rondte hoor
Nou door het trouwen en te voldoen aan de huwelijkse plicht. De gemeenschap keurde overspel ook af natuurlijk.quote:Op woensdag 8 december 2021 22:02 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Uhm hoe werd dat dan geregeld?
Ja sorryquote:Op woensdag 8 december 2021 22:03 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Nee, maar ik wist niet dat het daar weer over ging
Vanaf heden zal die regelmatig terugkeren en kan die aan het KSC-canon worden toegevoegdquote:Op woensdag 8 december 2021 22:03 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Nee, maar ik wist niet dat het daar weer over ging
Hun hele ideologie is opgebouwd uit onderdrukkers en onderdrukte.quote:Op woensdag 8 december 2021 22:03 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
gelukkig doen alleen zij dat
Ja dat is een psychiatrische patient, die ademt gewoon xenofobie uit die hagedis.quote:Op woensdag 8 december 2021 22:04 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Sylvana weer bezig gezien? Man man man wat een partij ook...
Volgens veel religieuzen zijn blote lichaamsdelen maar vies en bahquote:
ik begrijp die theorie niet?quote:Op woensdag 8 december 2021 22:05 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Hun hele ideologie is opgebouwd uit onderdrukkers en onderdrukte.
Op die manier krijg je nooit gelijkheid. Of dat nou op ras, geslacht of seksuele oriëntatie is maakt niet uit
Je komt niet aan mijn punt. We zitten op een ander denkniveau.quote:Op woensdag 8 december 2021 22:03 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Nee, ik bedoel de standaard dingen die opgenomen zijn in het wetboek, zoals wat voor straffen er hangen aan diefstal enzo.
[..]
Ahahahaha. Jij dacht dat omdat een stel getrouwd was, er geen sprake was van overspel? Dat werd alleen anders verpakt, want die hoer had die arme man gewoon verleid!
Dat alles te herleiden is tot ras en dat vooral blanken erg kut zijn, dat is het wel een beetje samengevat.quote:
Eerder een kleuterklas ...quote:Op woensdag 8 december 2021 22:04 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Sylvana weer bezig gezien? Man man man wat een partij ook...
nou ja amerika heeft toch ook nog wel een probleem?quote:Op woensdag 8 december 2021 22:07 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat alles te herleiden is tot ras en dat vooral blanken erg kut zijn, dat is het wel een beetje samengevat.
"Weg met ons"quote:Op woensdag 8 december 2021 22:07 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat alles te herleiden is tot ras en dat vooral blanken erg kut zijn, dat is het wel een beetje samengevat.
Ja, dat blijkt.quote:Op woensdag 8 december 2021 22:07 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Je komt niet aan mijn punt. We zitten op een ander denkniveau.
Beetje rare theorie, mensen zijn ongeacht ras toch vooral kut?quote:Op woensdag 8 december 2021 22:07 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
ja... maar...quote:
Neinquote:Op woensdag 8 december 2021 22:09 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
ja... maar...
je bent toch wel KATHOLIEK he?
Sociale controle heeft meer te maken met waar je woont, in een klein dorp is dat veel groter dan in een grote stad waar je veelal in anonimiteit leeft, heeft weinig met religie te maken.quote:Op woensdag 8 december 2021 22:08 schreef liesje1979 het volgende:
De sociale controle is religieuze gemeentes wel groter dan in andere gemeenschappen. Wanneer er erg strenge normen en waarden gelden dan kan dat verstikkend zijn maar op zich is er verder weinig mis met een beetje sociale controle. Denk dat Los dat een beetje bedoelt. En dat ben ik wel met hem eens.
elisabethquote:Op woensdag 8 december 2021 22:10 schreef liesje1979 het volgende:
Ik heb twee doopnamen en mijn roepnaam is ervan afgeleid.
Klopt.quote:Op woensdag 8 december 2021 22:10 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Sociale controle heeft meer te maken met waar je woont, in een klein dorp is dat veel groter dan in een grote stad waar je veelal in anonimiteit leeft, heeft weinig met religie te maken.
Misschien zijn ze wel van Wattenschijfjequote:Op woensdag 8 december 2021 22:09 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
En ik maar creatief jouw doopnamen verzinnen
Mwah, ook in grotere steden kan je dat hebben hoor, juist in een geloofsgemeenschap. Als je altijd bij diensten verschijnt en ineens ben je er niet, komen ze je wel opzoeken.quote:Op woensdag 8 december 2021 22:10 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Sociale controle heeft meer te maken met waar je woont, in een klein dorp is dat veel groter dan in een grote stad waar je veelal in anonimiteit leeft, heeft weinig met religie te maken.
Ik heb als ariër een zwak voor lichtgetinte dames, ik ben ook een afvallige waarschijnlijkquote:Op woensdag 8 december 2021 22:09 schreef EttovanBelgie het volgende:
ik val ook alleen op blanke dames...
Sylvana is piswoest op me.
Dat ben ik niet met je eens. Ook binnen religieuze gemeenschappen is sprake van sociale controle. Net als in kleine dorpen inderdaad.quote:Op woensdag 8 december 2021 22:10 schreef LTVDK het volgende:
[..]
pssst, bal doet alsof, is eigenlijk een super arische scandinaviërquote:Op woensdag 8 december 2021 22:11 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Ik heb als ariër een zwak voor lichtgetinte dames, ik ben ook een afvallige waarschijnlijk
quote:Op woensdag 8 december 2021 22:12 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
pssst, bal doet alsof, is eigenlijk een super arische scandinaviër
Achternaam checks out?quote:Op woensdag 8 december 2021 22:12 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
pssst, bal doet alsof, is eigenlijk een super arische scandinaviër
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |