abonnement Unibet Coolblue
  † In Memoriam † donderdag 9 december 2021 @ 19:12:32 #151
88815 The_Emotion
98.3
pi_202542285
Ik probeer die boosters zoveel mogelijk te ontlopen.
Het is weer een worst die voorgehouden wordt.
"Scientists are actually preoccupied with accomplishment. So they are focused on whether they can do something. They never stop to ask if they should do something."
- Ian Malcolm
pi_202542605
quote:
13s.gif Op donderdag 9 december 2021 19:12 schreef The_Emotion het volgende:
Ik probeer die boosters zoveel mogelijk te ontlopen.
Het is weer een worst die voorgehouden wordt.
Beter dan een beademingsbuis die je wordt voorgehouden......
pi_202542650
quote:
0s.gif Op donderdag 9 december 2021 15:00 schreef KroketBroodje het volgende:

[..]
Nee, omdat we nu met RNA werken zou het relatief juist makkelijk aangepast kunnen worden. Tenminste dat werd overal geroepen. Nu blijkt achteraf dat het toch niet zo snel gaat

https://www.onzehuisartse(...)_voor+huisartsen.pdf
[..]

Dit klopt ook. De aanpassing is gemakkelijk, maar de testfase die dan eerst nodig is en om voldoende genereren is wel iets langer. Laatst had hem het over 100 dagen ongeveer.

Dat noemen we snel...
pi_202542750
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2021 18:46 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ach, gelukkig leef jij in de illusie dat je elke ziekteverwekker een vaccin kunt ontwikkelen met dezelfde werking als het poliovaccin. _O-
Ik heb weer genoeg gelachen vandaag :W :W
Verbaast me dat je nog kan lachen over wat je hier al 1.5 jaar loopt te posten... Maar ik kan je wel een getal geven hoeveel mensen je uiteindelijk hebt omgepraat om toch maar naar Hugo te luisteren en een vaccin te nemen: 0
Facts don't care about your feelings
  † In Memoriam † donderdag 9 december 2021 @ 19:35:05 #155
88815 The_Emotion
98.3
pi_202542798
quote:
0s.gif Op donderdag 9 december 2021 19:27 schreef Rolfieo het volgende:

[..]
Beter dan een beademingsbuis die je wordt voorgehouden......
Iedereen die besmet is komt automatisch in het ziekenhuis of de IC?
Kleine kans.
"Scientists are actually preoccupied with accomplishment. So they are focused on whether they can do something. They never stop to ask if they should do something."
- Ian Malcolm
pi_202542826
quote:
0s.gif Op donderdag 9 december 2021 19:33 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]
Verbaast me dat je nog kan lachen over wat je hier al 1.5 jaar loopt te posten... Maar ik kan je wel een getal geven hoeveel mensen je uiteindelijk hebt omgepraat om toch maar naar Hugo te luisteren en een vaccin te nemen: 0
Grappig dat jij denkt dat fok bedoeld is om mensen om te praten :')
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_202542877
quote:
2s.gif Op donderdag 9 december 2021 19:35 schreef The_Emotion het volgende:

[..]
Iedereen die besmet is komt automatisch in het ziekenhuis of de IC?
Kleine kans.
En na het vaccin of booster bijna helemaal null kans. Top toch?
En je bent minder snel besmet, minder lang zien en minder ernstig zoek en de kans op complicaties zoals long covid is ook lager. Alleen maar win win win toch?
  † In Memoriam † donderdag 9 december 2021 @ 19:43:28 #158
88815 The_Emotion
98.3
pi_202542994
quote:
0s.gif Op donderdag 9 december 2021 19:38 schreef Rolfieo het volgende:

[..]
En na het vaccin of booster bijna helemaal null kans. Top toch?
En je bent minder snel besmet, minder lang zien en minder ernstig zoek en de kans op complicaties zoals long covid is ook lager. Alleen maar win win win toch?
Je krijgt er een 5uurshow voor terug, en een QR-code.
"Scientists are actually preoccupied with accomplishment. So they are focused on whether they can do something. They never stop to ask if they should do something."
- Ian Malcolm
pi_202543364
quote:
2s.gif Op donderdag 9 december 2021 19:43 schreef The_Emotion het volgende:

[..]
Je krijgt er een 5uurshow voor terug, en een QR-code.
Beter een volle 5 uurshow dan een overvol ziekenhuis, toch?
pi_202543401
Jup geen enkel probleem mee.
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | https://mdj-stek.nl
pi_202544066
Ik denk dat er niet anders op zit. Geen boosterprik = geen vakantie.
pi_202544423
Nee bedankt.
Ben ziek geworden van de twee prikken.
Blijkbaar werk je immuunsysteem dan goed als je ziek van word.
Alleen jammer dat ik nog steeds dood moe er van bent.
Energie loos van de hele corona gedoe.
  donderdag 9 december 2021 @ 23:05:46 #163
62913 Blik
The one and Only!
pi_202547564
quote:
0s.gif Op donderdag 9 december 2021 19:38 schreef Rolfieo het volgende:

[..]
En na het vaccin of booster bijna helemaal null kans. Top toch?
En je bent minder snel besmet, minder lang zien en minder ernstig zoek en de kans op complicaties zoals long covid is ook lager. Alleen maar win win win toch?
Die kans is als je onder de 40 bent sowieso al bijna nihil, met of zonder vaccin/booster. Daarom is het hele idee van een booster verplichten voor 18+ van de zotte. Voor 60+ kan ik het heel goed begrijpen, maar niet voor het gedeelte van de bevolking die toch niet in het ziekenhuis beland
pi_202547721
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2021 19:36 schreef Wantie het volgende:

[..]
Grappig dat jij denkt dat fok bedoeld is om mensen om te praten :')
Dan snap ik niet waar jij voldoening uithaalt om iedere keer de discussie weer aan te gaan....

quote:
0s.gif Op donderdag 9 december 2021 19:38 schreef Rolfieo het volgende:

[..]
En na het vaccin of booster bijna helemaal null kans. Top toch?
En je bent minder snel besmet, minder lang zien en minder ernstig zoek en de kans op complicaties zoals long covid is ook lager. Alleen maar win win win toch?
Jij hebt ook aandelen Pfizer/BioNTech...
Facts don't care about your feelings
  donderdag 9 december 2021 @ 23:31:05 #165
8369 speknek
Another day another slay
pi_202547854
quote:
0s.gif Op donderdag 9 december 2021 23:05 schreef Blik het volgende:

[..]
Die kans is als je onder de 40 bent sowieso al bijna nihil, met of zonder vaccin/booster. Daarom is het hele idee van een booster verplichten voor 18+ van de zotte. Voor 60+ kan ik het heel goed begrijpen, maar niet voor het gedeelte van de bevolking die toch niet in het ziekenhuis beland
Het zou inderdaad gewoon grotendeels opgelost zijn als ze 50+ een vaccinatieplicht opleggen. Nouja en je hebt immunogecompromitteerden, maar gelukkig is het een vaccin met een laag risico die nog wel wat doet voor de meesten hiervan. Voor jongere mensen is er wel nog een economisch voordeel. Als het hele land twee weken plat ligt door een ziekte kost dat ook beduidend meer geld dan ze van tevoren antistoffen te geven. Maar dan is het afwegen of de booster dit wel of niet voorkomt.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  vrijdag 10 december 2021 @ 00:26:32 #166
472044 Ghost_Buster
I aint 'fraid of no ghost
pi_202548443
quote:
0s.gif Op donderdag 9 december 2021 10:51 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Het lukt mij inderdaad niet om mij te verplaatsen in wappies. Figuren die dit weigeren een prikje te nemen, suggereren dat het vaccin dodelijk is en dit soort waanzin tweeten, zal ik nooit begrijpen. En dat wil ik ook niet.

[ twitter ]
Sterkte dan, dit is hoe de meeste nederlanders nu denken. Helaas. }:|
Gevaccineerd.
  vrijdag 10 december 2021 @ 00:39:10 #167
472044 Ghost_Buster
I aint 'fraid of no ghost
pi_202548503
quote:
0s.gif Op donderdag 9 december 2021 13:54 schreef GS-Raw het volgende:

[..]
Ik ben zelf überhaupt nooit bang geweest voor Corona want inderdaad voor veel mensen een snotneus. Ik heb 2 prikken gehaald om de kwetsbaren extra te beschermen (althans dat werd mij voorgehouden) en om er aan bij te dragen dat het kabinet meer lucht/tijd kreeg om de zorg op te krikken. Nouja, we weten allemaal hoe dit uiteindelijk is gelopen…. No way dat ik mij nog meer bij laat prikken om maar te voorkomen ooit de Corona verkoudheid te krijgen.
Same here. Waarbij ik bovendien al immuun was, dat kwam uit bloedonderzoek naar voren. Ik bleek vol antistoffren te zitten, maar geen dag ziek geweest vorig jaar en het jaar daarvoor. Het is dat m'n huisarts het zei, anders had ik niet geweten dat ik al besmet was geweest. Maar ja, om dat klotepapiertje en die kut-QR-code te krijgen, MOEST ik toch nog een shot halen, dus maar gedaan om van het gezeik af te zijn. Maar ook ik ben er wel klaar mee. Tenzij m'n werkgever het eist, voor mij geen booster. Genoeg is genoeg en ik heb hem bovendien totaal niet nodig, dat is bewezen door het lab. }:|
Gevaccineerd.
pi_202548658
Nee,
Nee,
En nee.

Hoor steeds vaker om me heen, voor niks het vaccin gehaald de overheid heeft ons bedrogen met vrijheid.
Interessant he ?
pi_202548744
quote:
0s.gif Op donderdag 9 december 2021 10:51 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Het lukt mij inderdaad niet om mij te verplaatsen in wappies. Figuren die dit weigeren een prikje te nemen, suggereren dat het vaccin dodelijk is en dit soort waanzin tweeten, zal ik nooit begrijpen. En dat wil ik ook niet.

[ twitter ]
ik heb ook nooit een griepprik genomen. weiger ik die prik dan? nee, neem t gewoon niet. hoe harden ze mensen onder druk proberen te zetten hoe meer argwaan mensen krijgen, niet iedereen natuurlijk.
Plaats hier uw advertentie
pi_202548781
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 december 2021 00:39 schreef Ghost_Buster het volgende:

[..]
Same here. Waarbij ik bovendien al immuun was, dat kwam uit bloedonderzoek naar voren. Ik bleek vol antistoffren te zitten, maar geen dag ziek geweest vorig jaar en het jaar daarvoor. Het is dat m'n huisarts het zei, anders had ik niet geweten dat ik al besmet was geweest. Maar ja, om dat klotepapiertje en die kut-QR-code te krijgen, MOEST ik toch nog een shot halen, dus maar gedaan om van het gezeik af te zijn. Maar ook ik ben er wel klaar mee. Tenzij m'n werkgever het eist, voor mij geen booster. Genoeg is genoeg en ik heb hem bovendien totaal niet nodig, dat is bewezen door het lab. }:|
Hier ongeveer hetzelfde, niks gemerkt, bij de dokter antistoffen laten bepalen. Ik zit ramvol met die zooi.

En die QR-code? Ik heb 'm niet nodig. Ik heb wel een uitdraai van de testresultaten binnen handbereik, dus ik kan het gewoon bewijzen, maar ik mag het niet.
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
pi_202548796
quote:
0s.gif Op donderdag 9 december 2021 10:23 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
De EMA is op dit moment bezig met de goedkeuring van Janssen als booster. Hopelijk biedt Nederland die mogelijk na goedkeuring ook.
Ze zijn voor allevier die brouwsels nog bezig met goedkeuring. Momenteel hebben ze alleen nog maar een voorwaardelijke handelstoelating.

De enige die een (FDA) goedkeuring heeft is de tweede versie van Pfizer (Cominority ofzo) maar die is nog steeds nergens verkrijgbaar.
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
pi_202548800
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2021 13:44 schreef Wantie het volgende:

[..]
Delta leidt ook voor een groot deel van de bevolking tot een milde verkoudheid...
Dat deed de originele Wuhan-versie al. :z
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
pi_202549278
quote:
0s.gif Op donderdag 9 december 2021 23:18 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]
Dan snap ik niet waar jij voldoening uithaalt om iedere keer de discussie weer aan te gaan....
[..]
Ik wist niet dat jij psycholoog was...


quote:
Jij hebt ook aandelen Pfizer/BioNTech...
Je ergert je dus aan meer mensen....
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_202549321
quote:
0s.gif Op donderdag 9 december 2021 23:05 schreef Blik het volgende:

[..]
Die kans is als je onder de 40 bent sowieso al bijna nihil, met of zonder vaccin/booster. Daarom is het hele idee van een booster verplichten voor 18+ van de zotte. Voor 60+ kan ik het heel goed begrijpen, maar niet voor het gedeelte van de bevolking die toch niet in het ziekenhuis beland
Afgezien cijfers iets anders laten zien, die hadden vast ook niet allemaal verwacht dat ze in het ziekenhuis kwamen.
Daarnaast in die groep komt ook long covid voor, dat hadden ze ook vast niet verwacht en bedacht.

Maar het zorgt er ook voor dat je minder snel besmet en minder lang ziek bent. De kans op verdere verspreiding is dus lager dan bij ongevaccineerde.

Momenteel is de gemiddeld leeftijd 50 jaar is van ongevaccineerde op de IC. Dan zit je dus al 10 jaar onder jouw 60+ voor het gemiddelde.
pi_202549326
quote:
0s.gif Op donderdag 9 december 2021 23:18 schreef YoshiBignose het volgende:
Jij hebt ook aandelen Pfizer/BioNTech...
Nee, dat had ik eigenlijk wel moeten doen.
pi_202549513
quote:
0s.gif Op donderdag 9 december 2021 20:38 schreef suijkerbuijk het volgende:
Nee bedankt.
Ben ziek geworden van de twee prikken.
Blijkbaar werk je immuunsysteem dan goed als je ziek van word.
Alleen jammer dat ik nog steeds dood moe er van bent.
Energie loos van de hele corona gedoe.
Ik heb sinds de tweede prik al twee keer aan de antibiotica gezeten. Het voelt alsof mijn immuunsysteem verkloot is. Geen boosterprikken dus.
pi_202550073
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 december 2021 01:48 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:

[..]
ik heb ook nooit een griepprik genomen. weiger ik die prik dan? nee, neem t gewoon niet. hoe harden ze mensen onder druk proberen te zetten hoe meer argwaan mensen krijgen, niet iedereen natuurlijk.
Er is een pandemie gaande, ziekenhuizen liggen vol en de zorg dreigt overbelast te raken. Er wordt ons gevraagd ons steentje bij te dragen door een vaccin te nemen. Waarom is dat 15 procent van de volwassen Nederlanders zo'n enorm obstakel.

Ben je bang voor het prikje? Of is het een soort kinderlijke recalcitrantie: je wilt per se geen vaccin wil nemen, juist omdat de regering dat aan je vraagt?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  vrijdag 10 december 2021 @ 09:48:59 #178
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_202550102
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 december 2021 08:44 schreef Dutchguy het volgende:

[..]
Ik heb sinds de tweede prik al twee keer aan de antibiotica gezeten. Het voelt alsof mijn immuunsysteem verkloot is. Geen boosterprikken dus.
Antibiotica is een middel tegen infecties veroorzaakt door bacteriën? Zie de relatie met corona en het vaccin dus niet.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  vrijdag 10 december 2021 @ 10:41:33 #179
62913 Blik
The one and Only!
pi_202550724
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 december 2021 08:08 schreef Rolfieo het volgende:

[..]
Afgezien cijfers iets anders laten zien, die hadden vast ook niet allemaal verwacht dat ze in het ziekenhuis kwamen.
Daarnaast in die groep komt ook long covid voor, dat hadden ze ook vast niet verwacht en bedacht.

Maar het zorgt er ook voor dat je minder snel besmet en minder lang ziek bent. De kans op verdere verspreiding is dus lager dan bij ongevaccineerde.

Momenteel is de gemiddeld leeftijd 50 jaar is van ongevaccineerde op de IC. Dan zit je dus al 10 jaar onder jouw 60+ voor het gemiddelde.
Leeftijd is slechts 1 factor, onderliggend lijden is veel belangrijker als factor. Wat je ziet is dat naarmate de leeftijd lager wordt het onderliggende lijden veel belangrijker wordt. Ik ken een aantal 30-minners die jaarlijks om die reden de griepprik nemen. Die zouden ook prima in aanmerking komen voor een booster. Maar ikzelf bijvoorbeeld, heb geen enkele reden om een booster te nemen. En dat geldt coor een groot gedeelte van de bevolking die enigszins gezond leven

Verder is het proberen in te dammen van dit virus middels een vaccinverplichting voor iedereen vrij nutteloos voor de langetermijn. Dat is ondertussen wel gebleken. Tenzij iemand tevreden is met jaarlijks 1-2 coronaspuiten te injecteren natuurlijk…
  vrijdag 10 december 2021 @ 11:04:35 #180
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_202551036
https://www.nu.nl/coronav(...)rprik-inplannen.html

Ik ga dus meteen ff naar de site en lees daar :

quote:
U wordt hiervoor opgeroepen of uitgenodigd. Bijvoorbeeld op basis van uw leeftijd of vanwege het werk dat u doet. Op dit moment zijn alle mensen aan de beurt die:

zijn geboren in of voor 1950.
Dus nog niet geboren in '51 en '52 :?

edit :is nu aangepast maar nu vind ik niks over de booster alleen *1ste en 2e vaccinatie(reguliere) *
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  vrijdag 10 december 2021 @ 11:12:47 #181
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_202551160
Lol nu kan ik wel door maar ze slikken mijn geboorte jaar nog niet. Krijg de mededeling U kunt nog geen afsprak maken te zien. Val toch dood man :(
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  vrijdag 10 december 2021 @ 11:24:25 #182
222927 Lurf
All you need is Lurf
pi_202551335
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 december 2021 09:46 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Er is een pandemie gaande, ziekenhuizen liggen vol en de zorg dreigt overbelast te raken. Er wordt ons gevraagd ons steentje bij te dragen door een vaccin te nemen. Waarom is dat 15 procent van de volwassen Nederlanders zo'n enorm obstakel.

Ben je bang voor het prikje? Of is het een soort kinderlijke recalcitrantie: je wilt per se geen vaccin wil nemen, juist omdat de regering dat aan je vraagt?
De ziekenhuizen liggen vol omdat het beleid is om te sturen op volle ziekenhuizen. Daar verandert vaccinatie helemaal niets aan. Ons zorgstelsel was en is niet ingericht op grootschalige calamiteiten zoals een pandemie.

En voor het individu is vaccinatie geen no-brainer, omdat er wel degelijk risico's zijn die op individueel niveau niet statistisch uitmiddelen. Een bijwerking krijg je of krijg je niet, en niet maar voor 0,1% ofzo. Het pro- en antivaccinatiedebat zijn in dat opzicht even goed in het bagatelliseren van ongewenste uitkomsten.

Persoonlijk zou ik de booster overigens wel nemen omdat ik wel benieuwd ben hoe ziek ik er deze keer nog van word. De eerste twee keren waren geen pretje, maar overkomelijk. Mijn collega, die twee keer een week op bed heeft gelegen door de vaccinatie, en mijn partner, wiens hartklachten verergerden direct na de tweede prik en die daar nog steeds niet helemaal van hersteld is, maken een andere afweging. En dat recht hebben ze.
Never explain, never apologize.
pi_202551516
Ik wacht wel even.
Eerst maar eens zien hoe goed die booster werkt.

Gelukkig hebben we de ouderen om op te testen.
Do what you love, love what you do!
pi_202551664
Ik ben pas geleden nog vrijwillig gevaccineerd dus ik wacht even, zal waarschijnlijk pas eind volgend jaar worden samen met de vaccinatieplicht.
pi_202551802
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2021 19:36 schreef Wantie het volgende:

[..]
Grappig dat jij denkt dat fok bedoeld is om mensen om te praten :')
Dat ben je wel aan het doen gedragsverandering proberen toe te passen.
Maar mij heb je ook niet kunnen ompraten.
pi_202551874
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 december 2021 09:46 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Er is een pandemie gaande, ziekenhuizen liggen vol en de zorg dreigt overbelast te raken. Er wordt ons gevraagd ons steentje bij te dragen door een vaccin te nemen.
Haha ja, als dat de enige vraag van ze was geweest... we worden ook gevraagd ons op te sluiten in huis, mondkapjes te dragen, elkaar niet meer aanraken, zo min mogelijk mensen te zien, in lockdown te gaan, handen stuk te wassen, staaf in neus te proppen bij symptomen, niet te reizen etc. etc. etc.

En ze beloven zoveel NA DE LOCKDOWN HEB JE JE VRIJHEID TERUG, NA DE PRIK HEB JE JE VRIJHEID TERUG en nu zijn we ondertussen bij prik drie en er is nog nergens vrijheid te bekennen. En jij vindt het vreemd dat er steeds meer mensen het een beetje zat beginnen te worden?

Bovendien, van die 15% hoeveel heeft corona al gehad? Ik zit in die 15% en ben net 1.5 week ziek geweest met corona en nu herstelt dus technisch gezien heb ik nu om en nabij net zoveel kans om de zorg overbelast te maken als een gevaccineerde.
Facts don't care about your feelings
pi_202551953
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 december 2021 09:46 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Er is een pandemie gaande, ziekenhuizen liggen vol en de zorg dreigt overbelast te raken. Er wordt ons gevraagd ons steentje bij te dragen door een vaccin te nemen. Waarom is dat 15 procent van de volwassen Nederlanders zo'n enorm obstakel.

Ben je bang voor het prikje? Of is het een soort kinderlijke recalcitrantie: je wilt per se geen vaccin wil nemen, juist omdat de regering dat aan je vraagt?
Ik welke mate draag ik substantieel een steentje bij als ik mij als gezonde dertiger voor een derde keer laat prikken dan?
pi_202552022
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 december 2021 09:46 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Er is een pandemie gaande, ziekenhuizen liggen vol en de zorg dreigt overbelast te raken. Er wordt ons gevraagd ons steentje bij te dragen door een vaccin te nemen. Waarom is dat 15 procent van de volwassen Nederlanders zo'n enorm obstakel.

Ben je bang voor het prikje? Of is het een soort kinderlijke recalcitrantie: je wilt per se geen vaccin wil nemen, juist omdat de regering dat aan je vraagt?
'Vraagt'.
Ik ben een sukkel voor de liefde, koning in de discotheek
  vrijdag 10 december 2021 @ 12:44:43 #189
8369 speknek
Another day another slay
pi_202552247
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 december 2021 12:21 schreef GS-Raw het volgende:

[..]
Ik welke mate draag ik substantieel een steentje bij als ik mij als gezonde dertiger voor een derde keer laat prikken dan?
Je vermindert verspreiding.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_202552271
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 december 2021 12:44 schreef speknek het volgende:

[..]
Je vermindert verspreiding.
En in welke mate? En als een kwetsbare zich gewoon laat vaccineren (wat mij wel verstandig lijkt), wat draagt mijn booster dan nog bij? Ik vind het zo vaag allemaal dat ik voor mijn gevoel op persoonlijk niveau alleen maar nadelen van die booster heb.
pi_202552309
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 december 2021 12:05 schreef mrevil1337 het volgende:

[..]
Dat ben je wel aan het doen gedragsverandering proberen toe te passen.
Maar mij heb je ook niet kunnen ompraten.
Nee, dat is een waanbeeld van je.
Als je niet tot een risicogroep behoort is er weinig reden om je nog te vaccineren.
Ik ben dan ook tegen alle druk die op ongevaccineerden wordt uitgeoefend.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  vrijdag 10 december 2021 @ 12:57:53 #192
208890 June.
Seriously?
pi_202552380
Ik denk niet dat ik hem haal, want alle vaccins werken nog steeds tegen ernstige ziekte (en dus opname). Dat je alsnog besmet kan worden, tja, dat vind ik niet zo erg. Dan kunnen beter de kwetsbaren een extra booster nemen, net zoals bij influenza.

Ik mis gewoon de data die de boosterprik ondersteunen. Daling van antistoffen gebeurd namelijk ALTIJD en betekent niet meteen ook verlies van effectiviteit.
Shine bright like a diamond.
pi_202552742
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 december 2021 09:48 schreef Megumi het volgende:

[..]
Antibiotica is een middel tegen infecties veroorzaakt door bacteriën? Zie de relatie met corona en het vaccin dus niet.
Ik wel.
De man had al iets en dan krijg hij een vaccinatie prik.
De lichaam gaat op jacht naar de corona en vergeet de rest .
Dan word de anderen infectie of ziekte genegeerd.

Daarom gaan de ouwe en de zwakke mensen kapot van iets anders dan corona.

Corona vaccinatie verlaag je immuunsysteem zodat je immuunsysteem juist corona anti lichaam aanmaakt.

Corona doet het zelfde als aids .
Je immuunsysteem bezig houden met anderen dingen.
Niemand gaat dood aan aids maar aan een anderen griep of ziekte .
pi_202552807
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 december 2021 13:32 schreef suijkerbuijk het volgende:

[..]
Ik wel.
De man had al iets en dan krijg hij een vaccinatie prik.
De lichaam gaat op jacht naar de corona en vergeet de rest .
Dan word de anderen infectie of ziekte genegeerd.

Daarom gaan de ouwe en de zwakke mensen kapot van iets anders dan corona.

Corona vaccinatie verlaag je immuunsysteem zodat je immuunsysteem juist corona anti lichaam aanmaakt.

Corona doet het zelfde als aids .
Je immuunsysteem bezig houden met anderen dingen.
Niemand gaat dood aan aids maar aan een anderen griep of ziekte .
Jij gaat een Nobelprijs krijgen. Ik voel het aan m'n water.

[ Bericht 0% gewijzigd door xpompompomx op 10-12-2021 17:27:31 ]
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_202552811
Hopelijk vervallen alle vaccinatieplichten en vanalles heel snel.

Maar zal wel niet. Ieder jaar als je op vakantie wilt dus prikken.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_202552825
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2021 13:25 schreef Kolibri2014 het volgende:
Gisteren mijn vriendin een boosterprik gegeven. Zij stemde toe.
Heb je het dopje wel op het ventiel laten zitten?
Het schijnt dat ze dan makkelijker schoon te maken is. :Y
Ik moest gewoon even reageren.
Enne.... Do not feed the troll
pi_202553060
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 december 2021 13:32 schreef suijkerbuijk het volgende:

[..]
Ik wel.
De man had al iets en dan krijg hij een vaccinatie prik.
De lichaam gaat op jacht naar de corona en vergeet de rest .
Dan word de anderen infectie of ziekte genegeerd.

Daarom gaan de ouwe en de zwakke mensen kapot van iets anders dan corona.

Corona vaccinatie verlaag je immuunsysteem zodat je immuunsysteem juist corona anti lichaam aanmaakt.

Corona doet het zelfde als aids .
Je immuunsysteem bezig houden met anderen dingen.
Niemand gaat dood aan aids maar aan een anderen griep of ziekte .
Haha, zo werkt het niet. Je immuunsysteem is dagelijks bezig met het opruimen van dingen en kan niet afgeleid raken door een vaccin.
pi_202553213
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 december 2021 09:48 schreef Megumi het volgende:

[..]
Antibiotica is een middel tegen infecties veroorzaakt door bacteriën? Zie de relatie met corona en het vaccin dus niet.
Als je al iets onder de leden hebt kan dat wel verergeren als je daarnaast ook gevaccineerd wordt.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_202553267
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 december 2021 13:32 schreef suijkerbuijk het volgende:

[..]
Ik wel.
De man had al iets en dan krijg hij een vaccinatie prik.
De lichaam gaat op jacht naar de corona en vergeet de rest .
Dan word de anderen infectie of ziekte genegeerd.

Daarom gaan de ouwe en de zwakke mensen kapot van iets anders dan corona.

Corona vaccinatie verlaag je immuunsysteem zodat je immuunsysteem juist corona anti lichaam aanmaakt.

Corona doet het zelfde als aids .
Je immuunsysteem bezig houden met anderen dingen.
Niemand gaat dood aan aids maar aan een anderen griep of ziekte .
Nee, dat klopt niet.
HIV houdt je immuunsysteem niet bezig, maar sloopt het, terwijl er vrijwel geen immuunrespons is.
Covid sloopt ook je immuunsysteem, maar geeft wel een immuunrespons en uiteindelijk overwint het immuunsysteem.
Bij mazelen gaat dat er heftiger aan toe, je immuunsysteem is nadat je mazelen hebt gehad voor langere tijd verzwakt omdat het virus het immuunsysteem flink heeft beschadigd.
Bij mazelen overlijden mensen vaak ook aan andere infectieziekten als gevolg van verslechterde weerstand.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_202553668
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 december 2021 09:46 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Er is een pandemie gaande, ziekenhuizen liggen vol en de zorg dreigt overbelast te raken. Er wordt ons gevraagd ons steentje bij te dragen door een vaccin te nemen. Waarom is dat 15 procent van de volwassen Nederlanders zo'n enorm obstakel.

Ben je bang voor het prikje? Of is het een soort kinderlijke recalcitrantie: je wilt per se geen vaccin wil nemen, juist omdat de regering dat aan je vraagt?
Eerst was 70% voldoende, daarna 85%. nu 100%? ze weten helemaal niks joh, als iedereen straks gevaccineerd is moet je 4x een booster hebben anders geen groen vinkje. terwijl landen met minder dan 50% gewoon doordraaien.
Plaats hier uw advertentie
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')