abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_202521181

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.

Afspraak maken kan via www.coronatest.nl , www.coronavaccinatie-afspraak.nl of telefoonnummer 0800-7070.

Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

SPOILER: Hont
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Linkjes voor informatie
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)
SPOILER: Heb ik covid, perziksap of griep? (laat je sowieso testen!)
SPOILER: Informatie over dagcijfers
SPOILER: Varianten waaronder Omicron
SPOILER: Gedragsregels in dit topic:
quote:
In de laatste acht weken was daarmee de kans om als volledig gevaccineerd persoon met het coronavirus in het ziekenhuis te worden opgenomen 12,5 keer lager dan voor een niet-gevaccineerde. Voor opname op de IC was die kans als volledig gevaccineerde 25 keer zo klein.
bron

(Bron)
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_202521199
Duurde vrij lang :)
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_202521210
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2021 08:42 schreef SnertMetChoco het volgende: [..] Uit de grondwet: [..] Of de Universele verklaring van de rechten van de mens: [..]
Maar dan nog is geen enkel recht absoluut, behalve recht op leven. “Ik heb recht op zorg want ik heb premie betaald” is onzin. Als er geen plek is, dan is er geen plek. De mensen die nu worden afgebeld hebben ook ongetwijfeld allemaal premie betaald. Dom gelegenheidsargument.
pi_202521215
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 08:58 schreef Jor_Dii het volgende:
Duurde vrij lang :)
Het moest natuurlijk zorgvuldig gebeuren.

Ha Ha Ha.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_202521217
Ik zie vooral mensen reageren dat boosters niet wenselijk zijn vanwege de beperkingen die het niet nemen van zo een booster met zich meebrengt. Maar wat is er nu mis met 1x per jaar een vaccinatie te halen?
pi_202521221
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 08:47 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Eerst was de bedoeling om een immuniteit op te bouwen, dus snapte die logica wel. Nu is het echter wel duidelijk dat wij er nooit gaan komen door jongeren te vaccineren, zolang een deel koppige ouderen die juist druk op de zorg leveren weigeren.

Kunnen dan 5 jarige kindjes gaan vaccineren en ze anders niet meer op schoolreisjes laten gaan, maar dat gaat niks oplossen.

Als het nou echt een oplossing was zou ik zeggen "prima", maar het is het gewoon niet.
Precies, het lost niks op, hou het dan bij een groep waarvoor het wel het verschil kan maken in de zorg.

We gaan toch ook geen jongens en meisjes van <20 oproepen voor het 2-jaarlijkse darmkankeronderzoek (voor 55+ is dat)? Dat is ook zinloos. Of moeten we die ook maar vragen mee te doen in het kader van solidariteit?
pi_202521232
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 09:00 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]
Precies, het lost niks op, hou het dan bij een groep waarvoor het wel het verschil kan maken in de zorg.

We gaan toch ook geen jongens en meisjes van <20 oproepen voor het 2-jaarlijkse darmkankeronderzoek (voor 55+ is dat)? Dat is ook zinloos. Of moeten we die ook maar vragen mee te doen in het kader van solidariteit?
Darmkanker is niet besmettelijk.
pi_202521245
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 09:00 schreef Questular het volgende:
Ik zie vooral mensen reageren dat boosters niet wenselijk zijn vanwege de beperkingen die het niet nemen van zo een booster met zich meebrengt. Maar wat is er nu mis met 1x per jaar een vaccinatie te halen?
De zinloosheid er van als je niet in de risicogroep valt, wat lost het op als je het semi verplicht stelt voor bijvoorbeeld <30, <40 of <50? Voor boven de 50 ben ik het wel met je eens, ga gewoon die prik halen.
pi_202521248
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2021 08:59 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Maar dan nog is geen enkel recht absoluut, behalve recht op leven. “Ik heb recht op zorg want ik heb premie betaald” is onzin. Als er geen plek is, dan is er geen plek. De mensen die nu worden afgebeld hebben ook ongetwijfeld allemaal premie betaald. Dom gelegenheidsargument.
Tsja, met dat soort positieve rechten is het de overheid die het raamwerk moet leveren om het mogelijk te maken.

In die zin vraag ik me wel af waarom mensen het recht op lichamelijke integriteit in absolute zin hoger schalen dan het recht op gezondheidszorg of onderwijs, mits dat beter gegarandeerd kan worden bij een kleine inbreuk op de lichamelijke integriteit. Hoe langer het duurt, hoe meer ik neig naar een verplichte vaccinatie voor 30 of 40 plussers.
pi_202521255
quote:
De organisatie in Scheveningen komt, samen met hoofdsponsor Unox, wel weer met een alternatief: de ‘nieuwjaarsduik uit blik’. Net zoals vorig jaar kunnen mensen via nieuwjaarsduik.nl een gratis blik zeewater bestellen. Bedoeling is dan om dat blik op 1 januari om 12.00 uur in eigen tuin of balkon boven het hoofd leeg te gooien.
Koekoek
:') x 1000
pi_202521256
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 09:02 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
En vaccinatie verkomt geen transmissie.
pi_202521271
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 09:04 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]
En vaccinatie verkomt geen transmissie.
Maar vermindert het wel zeer sterk. Het lijkt wel of elke logica omtrent vaccinaties compleet weg gevallen is de afgelopen 6-12 maanden. Zijn we nu echt zo wantrouwig geworden met z'n allen?
pi_202521274
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2021 09:04 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Tsja, met dat soort positieve rechten is het de overheid die het raamwerk moet leveren om het mogelijk te maken.

In die zin vraag ik me wel af waarom mensen het recht op lichamelijke integriteit in absolute zin hoger schalen dan het recht op gezondheidszorg of onderwijs, mits dat beter gegarandeerd kan worden bij een kleine inbreuk op de lichamelijke integriteit. Hoe langer het duurt, hoe meer ik neig naar een verplichte vaccinatie voor 30 of 40 plussers.
Eens. Alleen waar het nu naartoe gaat is dat er QR-codes kunnen worden ingetrokken zodra de EU van inzicht wisselt, en dat is dood en doodeng.
pi_202521275
quote:
Niets, het is vooral zuchten en steunen.
In Southern Sun
pi_202521279
quote:
Elk jaar een een booster halen als je die niet nodig bent?
We kunnen ook voorstellen om 1x per jaar een drol voor de deur neer te leggen, kleine moeite toch.
pi_202521283
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 09:03 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]
De zinloosheid er van als je niet in de risicogroep valt, wat lost het op als je het semi verplicht stelt voor bijvoorbeeld <30, <40 of <50? Voor boven de 50 ben ik het wel met je eens, ga gewoon die prik halen.
M.i. is de voornaamste winst dat je in een korte periode na je prik ook behoorlijke besmettingsimmuniteit hebt. Dus ik zie het vooral als een tactisch middel voorafgaand aan bijv een winterseizoen.
I'll give you something to do
  woensdag 8 december 2021 @ 09:07:21 #17
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_202521286
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 09:06 schreef Dave19 het volgende:

[..]
We kunnen ook voorstellen om 1x per jaar een drol voor de deur neer te leggen, kleine moeite toch.
:D
  woensdag 8 december 2021 @ 09:09:19 #18
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_202521306
Ik ga er van uit dat na deze boostercampagne we weer een goede lente en zomer tegemoet gaan en dat we dan vanaf volgend jaar elke winter boosters geven aan de zwakkeren zoals we nu doen met de griepprik.

U las het hier voor het eerst. |:)
pi_202521309
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2021 08:14 schreef capricia het volgende:
Ik ga die booster wel nemen. En ik zou het fijn vinden als de hele EU dezelfde regels hanteert. Plus of min een extra test als de epidemiologische situatie daar volgens het betreffende land om vraagt.
1) ja
2) nee (onderliggende reden: de ongezonde focus op testen, testen , testen moet verdwijnen)
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  Redactie Sport woensdag 8 december 2021 @ 09:10:41 #20
274204 crew  Mexicanobakker
pi_202521320
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2021 09:09 schreef Zwansen het volgende:
Ik ga er van uit dat na deze boostercampagne we weer een goede lente en zomer tegemoet gaan en dat we dan vanaf volgend jaar elke winter boosters geven aan de zwakkeren zoals we nu doen met de griepprik.

Als het virus alleen in de winter gevaarlijk wordt lijkt mij dat gewoon een prima ontwikkeling.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_202521322
quote:

[..]
Dat 'niet nodig hebben' is een behoorlijk eigen leven gaan leiden. De transmissie wordt niet voorkomen, wel verminderd. Dus absolute onzin dat -50 geen boost nodig zou hebben. Het is gewoon van dezelfde 'ja maar daar ga ik niet aan beginnen, het is wel klaar' retoriek.
In Southern Sun
pi_202521329
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 09:02 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Ook als je gevaccineerd bent ben je besmettelijk, dus wat lost het op om het semi verplicht te stellen voor iedereen in plaats van alleen voor 50+?
pi_202521330
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2021 08:08 schreef Wantie het volgende:

[..]
Maar dat deel is niet verantwoordelijk voor de 50/50 verdeling in het ziekenhuis.
En daar gaat het in feite om, de druk op de zorg.

Waarom we kinderen en jongvolwassenen willen verplicht vaccineren ontgaat mij inmiddels.
Dat is alleen zinvol als het echt wat uitmaakt op de verspreiding.
Nouja, je noemde net dat mensen die zich niet laten vaccineren af moeten zien van behandeling in het ziekenhuis. Of bedoel je daarmee dat de risicogroepen die zich niet laten vaccineren af moeten zien van behandeling?

Als we Covid-19 als ziekte nu even opzij zetten, voor welk ander probleem dan ook vinden we dat toch geen acceptabele optie? Waarom nu dan wel? Omdat de meerderheid van de mensen last heeft van de keuze van die minderheid? Ik zeg 't nog maar 's. Als de keuze niet acceptabel is, bied de keuze dan niet.
pi_202521337
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 09:09 schreef _serial_ het volgende:

[..]
1) ja
2) nee (onderliggende reden: de ongezonde focus op testen, testen , testen moet verdwijnen)
Dat laatste, dat is zelfs een van de doelstellingen hier: zicht op het virus.

Dus focus op testen gaat nog wel even duren.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_202521339
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 09:06 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Maar vermindert het wel zeer sterk. Het lijkt wel of elke logica omtrent vaccinaties compleet weg gevallen is de afgelopen 6-12 maanden. Zijn we nu echt zo wantrouwig geworden met z'n allen?
Ik schrik meer van wat er allemaal door je strot geduwd wordt en wat mensen allemaal geen probleem vinden.
pi_202521341
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 09:11 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]
Ook als je gevaccineerd bent ben je besmettelijk, dus wat lost het op om het semi verplicht te stellen voor iedereen in plaats van alleen voor 50+?
Omdat je een heel groot stuk minder besmettelijk bent en je dus minder grote transmissie krijgt tussen generaties (kind>ouder>grootouder).
pi_202521345
quote:
Omdat nog steeds de kroegen en stadions dichtzijn :(
pi_202521353
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2021 09:12 schreef capricia het volgende:

[..]
Dat laatste, dat is zelfs een van de doelstellingen hier: zicht op het virus.

Dus focus op testen gaat nog wel even duren.
Dat zicht op het virus zijn we allang kwijt. Zie omnicron wat allang verspreid is.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_202521356
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2021 09:09 schreef Zwansen het volgende:

Boosters gaan we elke winter geven, maar wel aan iedereen, en als je hem niet neemt is je QR code niet meer geldig.
pi_202521363
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 09:10 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Dat 'niet nodig hebben' is een behoorlijk eigen leven gaan leiden. De transmissie wordt niet voorkomen, wel verminderd. Dus absolute onzin dat -50 geen boost nodig zou hebben. Het is gewoon van dezelfde 'ja maar daar ga ik niet aan beginnen, het is wel klaar' retoriek.
Bescherming tegen transmissie is na 2-3 maanden weg.

[ Bericht 0% gewijzigd door Dave19 op 08-12-2021 09:19:48 ]
pi_202521364
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 09:11 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]
Nog steeds met dit "argument" komen aanzetten. :') :')
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_202521371
Weet iemand of de Nederlandse versie van de QR-code kan 'verlopen'?
Ik meende dat het qua privacy dusdanig is dichtgetimmerd dat er geen gegevens over prikdatums in de code worden gestopt.
pi_202521374
Kan ik me eigenlijk gratis laten testen voor toegang als ik gevaccineerd ben of wordt dat gecheckt?

Het bizarre is dat ongevaccineerden zich daar gratis kunnen laten testen en hun test zelfs voor hun reis kunnen gebruiken (mits het land van aankomst natuurlijk een antigeentest toestaat). Stel dat ik bijvoorbeeld naar Portugal wil, dan moet ik me ook als gevaccineerde laten testen. Een sneltest is voldoende. Dat kan als ongevaccineerde gratis bij testen voor toegang, maar ik zou daar als gevaccineerde dan voor moeten betalen.

Ook zitten er vier testen voor toegang-locaties op 5 minuten lopen vanaf mijn huis. De GGD is 20 minuten fietsen. Ook wel wat handiger om me daar te laten testen...
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_202521378
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 09:12 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Omdat je een heel groot stuk minder besmettelijk bent en je dus minder grote transmissie krijgt tussen generaties (kind>ouder>grootouder).
Ik zeg ook niet dat je het niet moet doen, maar die semi verplichtstelling voor alles en iedereen vind ik persoonlijk erger. Beperk je tot de risicogroep.
pi_202521395
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 09:14 schreef Dave19 het volgende:

[..]
Bescherming op transmissie is na 2-3 maanden weg.
Bescherming op transmissie?
In Southern Sun
pi_202521402
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 09:15 schreef JohnDDD het volgende:
Kan ik me eigenlijk gratis laten testen voor toegang als ik gevaccineerd ben of wordt dat gecheckt?

Het bizarre is dat ongevaccineerden zich daar gratis kunnen laten testen en hun test zelfs voor hun reis kunnen gebruiken (mits het land van aankomst natuurlijk een antigeentest toestaat). Stel dat ik bijvoorbeeld naar Portugal wil, dan moet ik me ook als gevaccineerde laten testen. Een sneltest is voldoende. Dat kan als ongevaccineerde gratis bij testen voor toegang, maar ik zou daar als gevaccineerde dan voor moeten betalen.

Ook zitten er vier testen voor toegang-locaties op 5 minuten lopen vanaf mijn huis. De GGD is 20 minuten fietsen. Ook wel wat handiger om me daar te laten testen...
Met een GGD-test kan je ook een internationale code aanmaken. Vraag is alleen of je hem met de huidige wachttijden op tijd binnen hebt.
pi_202521403
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 09:15 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]
Ik zeg ook niet dat je het niet moet doen, maar die semi verplichtstelling voor alles en iedereen vind ik persoonlijk erger. Beperk je tot de risicogroep.
Ik snap ergens je punt, maar het verplicht stellen aan bijvoorbeeld 50+ is wellicht problematischer dan we hier zo 1,2,3 stellen.
pi_202521408
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 09:16 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Bescherming op transmissie?
Dan kun je niet meer schakelen.

Ik heb 't vermoeden dat @Dave19 bedoelt dat je na die tijd het virus kunt verspreiden.
pi_202521409
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 09:15 schreef JohnDDD het volgende:

Een snelle blik op de website van TVT: nee, je hoeft niet te betalen.
  woensdag 8 december 2021 @ 09:17:42 #40
131800 Tarado
capô de fusca
pi_202521418
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 09:10 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
ik heb nog steeds nergens gelezen dat het voor mensen die niet in een risicogroep zitten nodig is, ik ben er niet tegen hoor maar het is wel een omslag van alleen de zwakkeren en ouderen naar iedereen en dat laatste is gewoon een politieke keuze.
pi_202521422
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 09:16 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Ik snap ergens je punt, maar het verplicht stellen aan bijvoorbeeld 50+ is wellicht problematischer dan we hier zo 1,2,3 stellen.
Vanwege leeftijdsdiscriminatie?

Als het risico vanaf 50 aantoonbaar hoger is dan is het geen discriminatie, want geen gelijk geval.
pi_202521423
quote:

[..]
Wat is er problematisch aan? Ik zie het niet.
pi_202521429
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 09:04 schreef Dave19 het volgende:

[..]
Koekoek
Allemaal signalen dat de ondergang al ingezet is
  woensdag 8 december 2021 @ 09:18:37 #44
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_202521439
Ziekenhuizen kampen momenteel met zo’n tekort aan medicijnen, dat coronapatiënten niet meer optimaal kunnen worden behandeld.

Ook reuma- en kankerpatiënten hebben te lijden onder het tekort, schrijft het AD.

Ziekenhuizen hebben op advies van het Landelijk Coördinatiecentrum Geneesmiddelen (LCG) de protocollen aangepast waarin de hoeveelheid staat die coronapatiënten van bepaalde medicijnen krijgen toegediend. Patiënten krijgen nog maar twee derde dosis van de ontstekingsremmers toegediend. Gevolg is dat coronapatiënten mogelijk sneller op een intensive care terecht komen of extra zuurstof toegediend moeten krijgen, zegt onder meer de Federatie Medisch Specialisten,

Volgens de landelijke Commissie Acute Tekorten Geneesmiddelen is er bijna geen voorraad meer. Ziekenhuizen is door het LCG verzocht om bij acute tekorten elkaar te helpen. Er zijn wel andere ontstekingsremmers, maar die werken minder goed, zoals dexamethason, dat nog wel volop wordt gebruikt.

https://www.limburger.nl/cnt/dmf20211208_91914244
pi_202521440
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 09:17 schreef Tjah888 het volgende:

[..]
Een snelle blik op de website van TVT: nee, je hoeft niet te betalen.
Ik weet dat ik niet hoef te betalen maar mijn vraag was of ik als gevaccineerde daar ook gratis een test kan laten doen, want in principe is TVT alleen voor ongevaccineerden
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_202521446
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 09:17 schreef Tarado het volgende:

[..]
ik heb nog steeds nergens gelezen dat het voor mensen die niet in een risicogroep zitten nodig is, ik ben er niet tegen hoor maar het is wel een omslag van alleen de zwakkeren en ouderen naar iedereen en dat laatste is gewoon een politieke keuze.
En ik niet dat het onnodig zou zijn behalve dat het niet nodig is. En dus trek ik de 'zuchten en steunen' conclusie.
In Southern Sun
pi_202521455
quote:
Hangt van je leeftijd af. Als je onder de 20 bent is dat wel elke keer een verhoogde kans op hartspierontsteking terwijl de kans op dat je ernstig ziek wordt van corona vermoedelijk kleiner is. Als het effect op transmissie ook nog eens vrij klein lijkt te zijn, dan zie ik niet in waarom we dat perse moeten afdwingen.

Daarnaast is de termijn van 9 maanden nog al contra-productief. Als je het puur epidemiologisch bekijkt zou je iedereen in aug/sept moeten boosteren om in de winter de teruglopende werking van vaccins te ondervangen. Ik ben vermoedelijk pas vanaf feb/maart aan de beurt maar ga dat gezien de geldigheid van 9 maanden uitstellen zodat ik in het najaar nog op vakantie kan. Dus ik mik dan op april. En dan kun je dus op z'n vroegst weer prikken in oktober maaaaar dat ga ik dus niet doen want dan kom ik in 2023 niet lekker uit. Ik neem die boosters dus puur met de vakantie in gedachten en dat is dan ieder voorjaar... op het moment dat de epidemie juist aan het afnemen is :')

Kortom: het is nogal gedachteloos.
pi_202521457
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 09:17 schreef chratnox het volgende:

[..]
Dan kun je niet meer schakelen.

Ik heb 't vermoeden dat @:Dave19 bedoelt dat je na die tijd het virus kunt verspreiden.
Ja ik ook, maar was niet zeker. Dacht ook even aan schakelen :+.
In Southern Sun
pi_202521460
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 09:15 schreef galantis het volgende:
Weet iemand of de Nederlandse versie van de QR-code kan 'verlopen'?
Ik meende dat het qua privacy dusdanig is dichtgetimmerd dat er geen gegevens over prikdatums in de code worden gestopt.
Volgens mij heeft je app gewoon verbinding met een database en zal je certificaat ingetrokken worden indien verlopen. Verdwijnt het groene vinkje gewoon
pi_202521461
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 09:17 schreef Tarado het volgende:

[..]
Wat ik me vooral afvraag is hoe het zit met de bescherming tegen ziekenhuisopname na die 6 maanden, dat lijkt me het meest cruciale. Als je na 6 maanden het wel kunt verspreiden maar nog steeds weinig tot geen risico loopt op ziekenhuisopname lijkt het me niet logisch die booster uit te gaan delen in Nederland. Neemt de bescherming tegen ziekenhuisopname af dan wordt het een ander verhaal.

Als de bescherming tegen ziekenhuisopname nog steeds onverminderd hoog is lijkt me dat we beter kunnen focusen op andere landen waar de vaccinatiegraad ontzettend laag is, om die de nodige vaccinaties te bieden. Dan voorkomen we wellicht Omicron 2.1
pi_202521462
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 09:04 schreef Dave19 het volgende:

[..]
Koekoek
Dan liever een blik knakworsten.
pi_202521464
twitter
pi_202521469
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 09:19 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
En ik niet dat het onnodig zou zijn behalve dat het niet nodig is. En dus trek ik de 'zuchten en steunen' conclusie.
En anderen vinden “baat het niet dan schaadt het niet” een matige onderbouwing om iets te laten inspuiten.
pi_202521470
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 09:03 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]
Dat komt omdat er nogal wat mensen zijn die zich niet laten vaccineren. Daardoor is het eigenlijk alle hens aan dek om druk op de zorg te voorkomen om weer open te kunnen. Daarom zijn ook de minder risicovolle leeftijdscategorieën relevant om te boosteren. Doe je dat niet dan werk je feitelijk mee aan het instandhouden van de zorgdruk en daarmee steeds terugkerende behoefte om te hervaccineren over meerdere leeftijdsgroepen / risicocategorieën (8>
pi_202521479
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 09:20 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
En anderen vinden “baat het niet dan schaadt het niet” een matige onderbouwing om iets te laten inspuiten.
Dat dus ontkracht wordt met het feit dat het sowieso baat want je transmissie vermindert.
In Southern Sun
pi_202521481
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 09:20 schreef _serial_ het volgende:
[ twitter ]
Enige toelichting zou prettig zijn.
pi_202521484
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 09:18 schreef SuikerVuist het volgende:
Ziekenhuizen kampen momenteel met zo’n tekort aan medicijnen, dat coronapatiënten niet meer optimaal kunnen worden behandeld.

Ook reuma- en kankerpatiënten hebben te lijden onder het tekort, schrijft het AD.

Ziekenhuizen hebben op advies van het Landelijk Coördinatiecentrum Geneesmiddelen (LCG) de protocollen aangepast waarin de hoeveelheid staat die coronapatiënten van bepaalde medicijnen krijgen toegediend. Patiënten krijgen nog maar twee derde dosis van de ontstekingsremmers toegediend. Gevolg is dat coronapatiënten mogelijk sneller op een intensive care terecht komen of extra zuurstof toegediend moeten krijgen, zegt onder meer de Federatie Medisch Specialisten,

Volgens de landelijke Commissie Acute Tekorten Geneesmiddelen is er bijna geen voorraad meer. Ziekenhuizen is door het LCG verzocht om bij acute tekorten elkaar te helpen. Er zijn wel andere ontstekingsremmers, maar die werken minder goed, zoals dexamethason, dat nog wel volop wordt gebruikt.

Hm ze noemen de naam van het medicijn niet eens. Zou het om prednison gaan?
pi_202521485
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 09:18 schreef SuikerVuist het volgende:

Dat is wel zuur. Je dient mensen medicijnen toe zodat ze niet op de IC terecht komen maar op verpleeg, waar je meer ruimte hebt. Maar dan dien je minder van het medicijn toe omdat je tekort hebt en komen mensen weer sneller op de IC.

Ik hoop dat dat geen gevolgen heeft voor de 70+ die ook na vaccinatie redelijk veel opgenomen worden.
pi_202521497
quote:

[..]
Ik zie het als een afweging van rechten. Zorg en onderwijs staan op het moment voor iedereen onder druk, als je een kleine inbreuk kan maken voor wat betreft lichamelijke integriteit is een kleinere groep op zich beter als het daarmee wel goed mogelijk is reguliere zorg en onderwijs te leveren. Of dat dan iedereen, 30+, 40+, 50+ zou moeten zijn ... tsja, wie het weet mag het zeggen.
pi_202521499
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 09:21 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Enige toelichting zou prettig zijn.
twitter
pi_202521500
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2021 09:20 schreef Emmerdeur het volgende:

[..]
Volgens mij heeft je app gewoon verbinding met een database en zal je certificaat ingetrokken worden indien verlopen. Verdwijnt het groene vinkje gewoon
En wat als je de geprinte versie hebt? Die 1 jaar geldig is?
pi_202521507
twitter

Ministerie en artsen ruzien over code zwart.

[ Bericht 9% gewijzigd door capricia op 08-12-2021 09:28:00 ]
pi_202521515
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 09:20 schreef _serial_ het volgende:
[ twitter ]
Stadions open na de winterstop *O*
  woensdag 8 december 2021 @ 09:25:58 #64
131800 Tarado
capô de fusca
pi_202521535
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 09:20 schreef chratnox het volgende:

[..]
Wat ik me vooral afvraag is hoe het zit met de bescherming tegen ziekenhuisopname na die 6 maanden, dat lijkt me het meest cruciale. Als je na 6 maanden het wel kunt verspreiden maar nog steeds weinig tot geen risico loopt op ziekenhuisopname lijkt het me niet logisch die booster uit te gaan delen in Nederland. Neemt de bescherming tegen ziekenhuisopname af dan wordt het een ander verhaal.

Als de bescherming tegen ziekenhuisopname nog steeds onverminderd hoog is lijkt me dat we beter kunnen focusen op andere landen waar de vaccinatiegraad ontzettend laag is, om die de nodige vaccinaties te bieden. Dan voorkomen we wellicht Omicron 2.1
Dit inderdaad, nu wordt de hele EU gelijk getrokken omdat er wat regeringen bang zijn maar ik heb liever het advies gebaseerd op wetenschappelijk bewijs. Maar ik ga het waarschijnlijk eerder dan noodzakelijk nemen omdat ik anders niet naar de kroeg kan.
pi_202521536
quote:

[..]
Als het niet nodig is waarom wordt het geadviseerd en gedaan? Of weet jij het beter dan de mensen die het adviseren?
pi_202521547
quote:
14s.gif Op woensdag 8 december 2021 09:25 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Dat lijkt me iemand die hard werkt. ^O^
Gewone, hardwerkende mensen bereiken zoiets niet. Daarvoor moet je over lijken gaan.
pi_202521554
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 09:24 schreef Confetti het volgende:
[ twitter ]

Ministerie en artsen ruzien over code zwart.

Ik dacht dat er een tijdje een afspraak was dat alle corona artikelen vrij beschikbaar moesten zijn en niet achter een betaalmuur zouden zitten :)

Ik vind het jammer dat deze discussie zo publiek uitgevochten wordt. Het zorgt vooral voor veel onrust onder mensen.

[ Bericht 11% gewijzigd door capricia op 08-12-2021 09:28:33 ]
pi_202521560
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 09:23 schreef galantis het volgende:

[..]
En wat als je de geprinte versie hebt? Die 1 jaar geldig is?
Ik neem aan dat de checkapp die zelfde database gebruikt en dus een no-access terug geeft. ❌
pi_202521567
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 09:19 schreef alpeko het volgende:

[..]
Hangt van je leeftijd af. Als je onder de 20 bent is dat wel elke keer een verhoogde kans op hartspierontsteking terwijl de kans op dat je ernstig ziek wordt van corona vermoedelijk kleiner is. Als het effect op transmissie ook nog eens vrij klein lijkt te zijn, dan zie ik niet in waarom we dat perse moeten afdwingen.

[knip]
Kans op hartspierontsteking door (milde) corona is vele malen hoger. Ook voor jongeren

[ Bericht 6% gewijzigd door devlinmr op 08-12-2021 09:35:11 ]
pi_202521570
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 09:26 schreef Confetti het volgende:

[..]
Gewone, hardwerkende mensen bereiken zoiets niet. Daarvoor moet je over lijken gaan.
Jawel hoor. Een goede vriend van me is ook zo'n figuur.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_202521575
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 09:23 schreef _serial_ het volgende:

[..]
[ twitter ]
Dit kan ook door vaccinaties komen. Zover ik kan beoordelen is dat een wat geloofwaardiger argument dan dat covid uit zichzelf stopt met verspreiden
  woensdag 8 december 2021 @ 09:28:46 #72
131800 Tarado
capô de fusca
pi_202521578
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 09:21 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Dat dus ontkracht wordt met het feit dat het sowieso baat want je transmissie vermindert.
dan heeft het toch veel meer zin om de zwakkeren nog te doen deze winter en een nieuw programma opstellen voor volgende winter, dan is het effect vele malen groter
pi_202521582
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 09:23 schreef _serial_ het volgende:

[..]
[ twitter ]
Is toch best een open deur? Natuurlijk is virusverspreiding gelimiteerd. Exponentiele groei zoals in de wiskunde, bestaat in de praktijk voor vrijwel niets omdat er altijd remmende factoren zijn die juist toenemen dankzij die groei. Zelfde zie je bij aandelen bijv.
pi_202521592
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2021 09:27 schreef Emmerdeur het volgende:

[..]
Ik neem aan dat de checkapp die zelfde database gebruikt en dus een no-access terug geeft. ❌
Er wordt geen database gebruikt. Je QR wordt ondertekend, daar zit een geldigheid aan. Als die ondertekening verloopt of ingetrokken wordt heb je geen geldige QR code meer.

Op dit moment zit er geen verloopdatum aan de QR van een vaccinatie, dat is wel iets waar ze naar wilden kijken op basis van kamervragen paar weken terug.
pi_202521600
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 09:28 schreef Tarado het volgende:

[..]
dan heeft het toch veel meer zin om de zwakkeren nog te doen deze winter en een nieuw programma opstellen voor volgende winter, dan is het effect vele malen groter
Daar kun je inderdaad over twisten. Is wat anders dan 'niet nodig'.
In Southern Sun
  woensdag 8 december 2021 @ 09:32:42 #76
131800 Tarado
capô de fusca
pi_202521615
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 09:31 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Daar kun je inderdaad over twisten. Is wat anders dan 'niet nodig'.
dan had ik misschien nog niet nodig moet zeggen :)
pi_202521633
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 09:30 schreef chratnox het volgende:

[..]
Er wordt geen database gebruikt. Je QR wordt ondertekend, daar zit een geldigheid aan. Als die ondertekening verloopt of ingetrokken wordt heb je geen geldige QR code meer.

Op dit moment zit er geen verloopdatum aan de QR van een vaccinatie, dat is wel iets waar ze naar wilden kijken op basis van kamervragen paar weken terug.
Kan de ondertekening van een geprinte versie worden ingetrokken? Maw, is daar dan wel een database voor?
pi_202521653
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 09:28 schreef devlinmr het volgende:

[..]
Kans op hartspierontsteking door (milde) corona is vele malen hoger. Ook voor jongeren
Heb je daar een bron van? De potentiële gevolgen van vaccinatie voor de jongeren zijn bijna even groot, dat was één van de voornaamste redenen dat het advies van de gezondheidsraad voor die leeftijd zo complex was.

Het primaire argument om die leeftijd te vaccineren zat 'm erin om te voorkomen scholen te sluiten, niet omdat ze zelf heftige gevolgen hebben.
pi_202521659
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 09:32 schreef Tarado het volgende:

[..]
dan had ik misschien nog niet nodig moet zeggen :)
Ook daar kun je dus over twisten, omdat er dus zeker sprake is van verminderde transmissie.
In Southern Sun
  woensdag 8 december 2021 @ 09:35:43 #80
498282 Scrummie
Feyenoord kampioen 2025/2026
pi_202521665
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2021 09:27 schreef chratnox het volgende:
Ik vind het jammer dat deze discussie zo publiek uitgevochten wordt. Het zorgt vooral voor veel onrust onder mensen.
Liever zo eigenlijk.
pi_202521668
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 09:33 schreef galantis het volgende:

[..]
Kan de ondertekening van een geprinte versie worden ingetrokken? Maw, is daar dan wel een database voor?
Bij de scanner kan de ondertekening van die QR code(s) ingetrokken worden. Dan krijg je een rood scherm bij de scanner app eigenlijk.
  woensdag 8 december 2021 @ 09:35:56 #82
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_202521671
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 09:33 schreef galantis het volgende:

[..]
Jep, wordt elke paar dagen ge-update in de scanner app voor zover ik weet.

Maar daarmee maak je direct een heleboel ongerelateerde codes onbruikbaar.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_202521678
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 09:30 schreef chratnox het volgende:

[..]

1 kleine push update is genoeg.
Hier kan je meer info vinden in de code van de apps
https://github.com/orgs/minvws/repositories
pi_202521680
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 09:35 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

De papieren QR maken gebruik van hun eigen ondertekening voor zover ik heb kunnen zien. Daarmee maak je een flink deel van alle papieren QR's onbruikbaar :P
pi_202521686
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2021 09:36 schreef Emmerdeur het volgende:

[..]
1 kleine push update is genoeg.
Hier kan je meer info vinden in de code van de apps
https://github.com/orgs/minvws/repositories
Ik ken die Github inderdaad, waar lees je dat een push update genoeg is?
pi_202521695
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 09:35 schreef chratnox het volgende:

[..]
Heb je daar een bron van? De potentiële gevolgen van vaccinatie voor de jongeren zijn bijna even groot, dat was één van de voornaamste redenen dat het advies van de gezondheidsraad voor die leeftijd zo complex was.

Het primaire argument om die leeftijd te vaccineren zat 'm erin om te voorkomen scholen te sluiten, niet omdat ze zelf heftige gevolgen hebben.
Yep

https://www.nejm.org/doi/full/10.1056/nejmoa2110475

pi_202521706
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 09:37 schreef chratnox het volgende:

[..]
Ik ken die Github inderdaad, waar lees je dat een push update genoeg is?
Dat is programmeer kennis 😉
pi_202521723
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 09:35 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Dus dit is onmogelijk te realiseren voor één individuele QR-code?
pi_202521738
quote:
80% krijgt nu al long-Covid?
pi_202521743
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2021 09:38 schreef Emmerdeur het volgende:

[..]
Dat is programmeer kennis 😉
Ik bedoel waar in de code ;)
pi_202521745
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2021 08:44 schreef tja77 het volgende:

[..]
Waarom zou ik dan tekenen voor geen recht op zorg wanneer ik er geen aanspraak op mag doen?
What’s in it for me?
Geen vaccinatiedrang en geen opgelegde maatregelen.

Dit is natuurlijk allemaal hypothetisch, het is onzin dat iemand zijn rechten zou moeten opgeven vanwege een bepaalde keuze.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_202521747
quote:
Dit laat niets zien over leeftijd?
pi_202521754
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 09:40 schreef chratnox het volgende:

[..]
80% krijgt nu al long-Covid?
Nee 80% heeft minimaal 1 lange termijn symptoom
Long covid is een containerbegrip van meerdere symptomen
pi_202521759
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 09:41 schreef chratnox het volgende:

[..]
Ik bedoel waar in de code ;)
Hoeft niet in de code, je waardeert de code omhoog met je push.
Heb je de koppeling met bsn ook gezien in de code?
pi_202521765
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 09:41 schreef chratnox het volgende:

[..]
Dit laat niets zien over leeftijd?
https://www.newscientist.(...)on-than-vaccination/
males aged 12-17
Verder is de mediaan leeftijd in eerder genoemd onderzoek 34 jaar

pi_202521774
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2021 09:43 schreef Emmerdeur het volgende:

[..]
Hoeft niet in de code, je waardeert de code omhoog met je push.
Heb je de koppeling met bsn ook gezien in de code?
Oh je bedoelt het zit nu niet in de code maar is eenvoudig toe te voegen?

Ja, dat kan. Dan is de shit wel aan alleen, aangezien de goedkeuring van de AP (en de koppeling met DigiD) gemaakt is op basis van de huidige goedkeuring.
  woensdag 8 december 2021 @ 09:46:37 #98
131800 Tarado
capô de fusca
pi_202521799
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 09:35 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Ook daar kun je dus over twisten, omdat er dus zeker sprake is van verminderde transmissie.
En daar heb je veel aan in de zomer? Het gaat mij erom dat het van wetenschappelijke naar politieke basis gaat en dat is onjuist.
  woensdag 8 december 2021 @ 09:47:12 #99
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_202521806
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 09:39 schreef galantis het volgende:

[..]
Dus dit is onmogelijk te realiseren voor één individuele QR-code?
In feite wel, want ik weet dat ze ook individuele “verkochte” qr-codes kunnen blokken. Er zal dus iets van een zwarte lijst zijn.

Maar dat heeft dus geen nut bij een echte code op de app, want die ververst elke paar minuten.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_202521807
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 09:44 schreef chratnox het volgende:

[..]
Oh je bedoelt het zit nu niet in de code maar is eenvoudig toe te voegen?

Ja, dat kan. Dan is de shit wel aan alleen, aangezien de goedkeuring van de AP (en de koppeling met DigiD) gemaakt is op basis van de huidige goedkeuring.
Uiteraard. Kan bij elke app.

Dat dat ooit is goedgekeurd verbaasd me wel. -O-
pi_202521820
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 09:42 schreef devlinmr het volgende:

[..]
Nee 80% heeft minimaal 1 lange termijn symptoom
Long covid is een containerbegrip van meerdere symptomen
Oh dus als iemand 2 of meer symptomen heeft heeft diegene long-Covid, bij één symptoom niet?

quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 09:43 schreef devlinmr het volgende:

[..]
https://www.newscientist.(...)on-than-vaccination/
males aged 12-17
Verder is de mediaan leeftijd in eerder genoemd onderzoek 34 jaar

[ afbeelding ]
Dank voor die bron, die is inderdaad een stuk beter. Je was er zo stellig in dat ik 'm graag beter wilde begrijpen :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')