Maak een pollquote:Op woensdag 8 december 2021 16:14 schreef Mrsloveable het volgende:
[..]
Ik ben vast niet de enige, die er nooit wat van gehoord had/heeft
Je weet wel wat een hunebed is?quote:Op woensdag 8 december 2021 16:14 schreef Mrsloveable het volgende:
[..]
Ik ben vast niet de enige, die er nooit wat van gehoord had/heeft
Supercool!quote:Op woensdag 8 december 2021 16:16 schreef drakin het volgende:
De meest bijzondere terpen zijn trouwens de Haligen bij Duitsland, ik ben daar geweest nog.
[ afbeelding ]
Hierzo natuurlijkquote:Op woensdag 8 december 2021 16:17 schreef Mrsloveable het volgende:
[..]
Waar moet ik die plaatsen dan?
Ja dat weet ik toevallig welquote:Op woensdag 8 december 2021 16:16 schreef pullup het volgende:
[..]
Je weet wel wat een hunebed is?![]()
Gelijk alle Drenten beledigd anders
Volgens mij komt MrsL zelf uit het oosten, dus ik denk wel dat ze weet wat een hunebed is, misschien zijn duinen wel onbekendquote:Op woensdag 8 december 2021 16:16 schreef pullup het volgende:
[..]
Je weet wel wat een hunebed is?![]()
Gelijk alle Drenten beledigd anders
Hier leest niemand terugquote:Op woensdag 8 december 2021 16:18 schreef Mrsloveable het volgende:
Maar mensen die nu mee lezen die weten dan al wat een terp is
Ook dat weet ikquote:Op woensdag 8 december 2021 16:19 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Volgens mij komt MrsL zelf uit het oosten, dus ik denk wel dat ze weet wat een hunebed is, misschien zijn duinen wel onbekend
Ik kan me heel goed voorstellen dat nog niemand van deze terpen gehoord heeft. Zo midden in de waddenzee.quote:
Die van de haligen?quote:Op woensdag 8 december 2021 16:21 schreef pullup het volgende:
Die terp van dat plaatje is zelfs 8.80 hoog lees ik nu![]()
Ik heb even Wiki gelezen haha en heb zo toch weer eea geleerd over die terpen
In Wieuwerd liggen mummies.quote:Op woensdag 8 december 2021 16:13 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Misschien ligt er stiekem her en der in zo'n terp wel een lijk begraven
Er zijn vaker terpen tentoonstellingen geweest met wat er allemaal is gevonden.quote:Op woensdag 8 december 2021 16:23 schreef pullup het volgende:
Kijk, zo had ik toch een klein beetje gelijk met mijn lijken
In de terp van Achlum is een walvisbot gevonden; waarschijnlijk werd dit gebruikt om netten te verzwaren. Het hulpmiddel is zo'n 1200 jaar oud.[7]
In de terp bij de boerderij Buma-state nabij Leeuwarden werden in 2015 twee schedels aangetroffen, deze zijn vermoedelijk ritueel begraven.[8]
Goh waar zou de naam LeeuWARDEN nou vandaan komenquote:Op woensdag 8 december 2021 16:24 schreef pullup het volgende:
In Groningen heten ze Wierden en in N Holland Werf
Hoogbeitum was hetquote:Op woensdag 8 december 2021 16:29 schreef drakin het volgende:
[..]
Die van de haligen?
Dat is ook wel nodig, met springtij is het daar echt natte boel
Waar je mooi af kan sleeënquote:
HoogbeiNtum.quote:
Yesquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |