abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_202518663
Het coronabeleid kan geen dag langer worden toevertrouwd aan deze demissionaire regering

Vanuit zijn woonplaats Genua beschouwt Ilja Leonard Pfeijffer wekelijks een onderwerp dat het Nederlandse nieuws beheerst. Deze week: Nieuwe verkiezingen zijn de enige optie om het falende overheidsbeleid te stoppen, schrijft Ilja. “Nederland is een verscheurd land waarin de contouren van een naderende burgeroorlog zichtbaar zijn en waar een falende overheid, die niet geheel ten onrechte als vijand van het volk wordt gezien, niet het gezag heeft om deze contouren uit te wissen.”

Als ik daadwerkelijk meende wat ik destijds in die interviews zei en als het waar was dat het voor mijn beroep onontbeerlijk is om mij te laven aan problemen, zou ik als de wiedeweerga permanent naar Nederland moeten terugkeren om getuige te zijn van de deconfiture en aftakeling van een voormalig gidsland. Wie de recente ontwikkelingen op de voet volgt en daarbij geholpen wordt door geografische distantie die de zaken scherper zichtbaar maakt, kan niet om de conclusie heen dat Nederland aan het instorten is. Ik zeg dit zonder ironie, overdrijving of leedvermaak. Ik zeg dit met een zachte, serieuze en bezorgde stem en zou niets liever willen dan dat mijn ongelijk zal worden bewezen, maar ik vrees voor de tekenen, die niet te negeren zijn.

Maar het ernstigste teken van de naderende ineenstorting van het ooit schijnbaar zo volmaakte en probleemloze Nederland is de toegenomen polarisatie van de samenleving. Deze tekent zich al langer af rond culturele thema’s als nationale identiteit en tradities en rond de klimaat- en stikstofcrisis, maar heeft dankzij de epidemie werkelijk verontrustende vormen aangenomen. Geweldsuitbarstingen zijn geen zeldzaamheid meer. Zelfs de persvrijheid staat onder druk. De logo’s van de staatsomroep zijn al van de busjes gehaald. Deze week publiceerde een lokale krant in Bodegraven een stuk over corona waarbij omwille van de veiligheid van de journalist zijn naam was weggelaten. Ook deze polarisatie is de regering aan te rekenen, omdat zij conform het neoliberale evangelie individualisme en concurrentiestrijd heeft gepropageerd ten koste van altruïsme en solidariteit, omdat zij altijd heeft geweigerd duidelijk stelling in te nemen in de culturele kwesties die het land verdelen en omdat men niet kan verwachten dat er eendrachtig draagvlak ontstaat voor een type van virusbestrijding dat inconsistent is en dat niet wordt gehandhaafd. Dat was misschien wel de voornaamste taak van de regering: het bewaren van de eenheid in het land. En in die taak is zij overduidelijk hopeloos tekortgeschoten.

Het Nederland dat ik nu zie is een verscheurd land waarin de contouren van een naderende burgeroorlog zichtbaar zijn en waar een falende overheid, die niet geheel ten onrechte als vijand van het volk wordt gezien, niet het gezag heeft om deze contouren uit te wissen.

https://www.hpdetijd.nl/c(...)re_code=5SU1jCbdW183

Is dit overdreven of een reële mogelijkheid voor Nederland/Europa?

--------
Niet mijn openings post.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-12-2021 22:24:59 ]
pi_202518678
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 22:17 schreef luxerobots het volgende: [..] Mevrouw Caroline heeft een goede act.
Dat heeft elke volksvertegenwoordiger. Anders kom je niet op een lijst en wordt je niet gekozen.
quote:
Zij is de normale vrouw, die de normale mensentaal spreekt, dit natuurlijk tussen de zakkenvullers daar in Den Haag.
Yep. En buiten dat is haar inbreng regelmatig (niet altijd) vrij sterk.
quote:
Dat haar partijprogramma begint met de noodzaak van (kunst)mest, zegt genoeg.
Het is wat, ze hebben mbt (kunst)mest een andere visie dan jou. Big deal. Geen enkele partij (tenzij je er zelf een start) zal 100% of zelfs 90% overeenkomen qua standpunten.

quote:
10s.gif Op dinsdag 7 december 2021 22:19 schreef Poem_ het volgende:

[..]
Identiteitspolitiek noemden ze dat geloof ik.
Nope.

[ Bericht 17% gewijzigd door #ANONIEM op 07-12-2021 22:26:13 ]
pi_202518781
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 22:25 schreef DarkwingDuck het volgende:

Maak van regelmatig maar 'vrijwel nooit'.

quote:
Het is wat, ze hebben mbt (kunst)mest een andere visie dan jou. Big deal. Geen enkele partij (tenzij je er zelf een start) zal 100% of zelfs 90% overeenkomen qua standpunten.
Lees dit eens:

Wat hij ontdekte, is dat de boerburgerbeweging begonnen is door een reclamebureau. Weliswaar arriveerde Van der Plas op het Binnenhof op een tractor, als ludieke actie, maar een simpele boerenpartij is het geenszins. In werkelijkheid is de partij een marketinginstrument van grote bedrijven. De student bekeek het overzicht van giften van de partij en ontdekte dat er maar van één bedrijf een gift ontvangen is, in totaal voor een bedrag van bijna twee ton. Die gift heeft de partij ontvangen van een bedrijf genaamd ReMarkAble Communicatie BV. Dit reclamebureau, afkomstig uit Deventer, is gericht op strategische marketing en communicatie in de agrarische sector en foodsector. Klanten van het bedrijf zijn onder meer een slachtbedrijf, een melkrobotfabrikant en de gigantische Duitse chemische en farmaceutische fabrikant Bayer. Bayer, je weet wel, dat bedrijf dat in 2016 het zeer controversiële bedrijf Monsanto overnam.

De oprichter van het reclamebureau, Wim Groot Koerkamp, en de marketingdirecteur, Henk Vermeer, zijn respectievelijk de secretaris van de BoerBurgerBeweging en de penningmeester en campagneleider van de partij. Ook stagiaires van het reclamebureau gingen door het land voor de Boer Burgerbeweging om kandidaten te interviewen. En als klap op de vuurpijl is zijn de Boer Burgerbeweging en ReMarkAble op het zelfde adres gevestigd. Maar op de website van de Boer Burgerbeweging wordt ReMarkAble niet genoemd en ook de klanten van het reclamebureau niet. Als je dan bedenkt dat ReMarkAble’s klant Bayer voor de agrarische sector fantastische oplossingen heeft, onder andere op het gebied van kunstmest, onder de naam Bayer Crop Science, snap je plotseling waarom het maar zeven regels duurt voordat het BBB-partijprogramma op kunstmest terechtkomt. Knap staaltje marketing toch? En helemaal niet duur, twee ton voor een kamerzetel… https://nederlandsmediani(...)er-en-Monsanto-NFTs/
pi_202518794
quote:
Wat een bagger dat nummer.
pi_202518872
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 22:30 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Maak van regelmatig maar 'vrijwel nooit'.
Regelmatig vrij sterk, soms niet. Dat wordt door de kiezer dan ook beloond met +7 in de peilingen.
quote:
[..]
Lees dit eens:

En dan? Alsof andere partijen zoals D66 of CDA of VVD geen zeer riante giften krijgen. Tamelijk doorzichtig dit soort pogingen. En alsof daar geen belangen spelen ander dan de zuiver politieke. En alsof daar geen marketing achter steekt. Gelukkig laten mensen zich niet afschrikken en belonend ze de inzet van van der Plas met +7 in de peilingen.

En in het kader van dit topic kunnen we beter maar de partijen met de macht kijken. Partijen als VVD, D66, CDA en PvdA. Door hun chronische falen is er ruimte op de flanken ontstaan.

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 07-12-2021 22:39:31 ]
pi_202518976
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 22:30 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Wat een bagger dat nummer.
Waarom?
pi_202519007
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 22:35 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Regelmatig vrij sterk, soms niet. Dat wordt door de kiezer dan ook beloond met +7 in de peilingen.
En jij denkt dat de kiezer haar beloont vanwege haar goede politieke werk?

quote:
En dan?
Zal de Boer Burger Beweging voor de gezondheid van burgers stemmen? Of voor de belangen van bedrijven als Vion en Bayer?

Kijk dit eens:

pi_202519018
De ongevaccineerden zijn sterk in de minderheid...deze oorlog zal snel ten einde zijn.
Kut
  Moderator dinsdag 7 december 2021 @ 22:47:24 #10
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_202519070
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 22:43 schreef The115 het volgende:
De ongevaccineerden zijn sterk in de minderheid...deze oorlog zal snel ten einde zijn.
als 10 procent van de ongevaccineerden bereid is om te knokken staat het hele land in de fik
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_202519096
quote:
83s.gif Op dinsdag 7 december 2021 22:47 schreef sp3c het volgende:

[..]
als 10 procent van de ongevaccineerden bereid is om te knokken staat het hele land in de fik
Zoveel zijn dat er niet hoor.
Kut
pi_202519107
quote:
83s.gif Op dinsdag 7 december 2021 22:47 schreef sp3c het volgende:

[..]
De politie is inderdaad niet in staat om 2 miljoen mensen te controleren.
Politie = 50k
Defensie = 68k.

Ik kan in de verste verte niet voorstellen dat NL'ers op elkaar gaan schieten
pi_202519117
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 22:49 schreef VersKers het volgende:

[..]
Politie = 50k
Defensie = 68k.

Het is dan ook een hoax.

Bangmakerij :D
Kut
  Moderator dinsdag 7 december 2021 @ 22:51:18 #14
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_202519151
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 22:48 schreef The115 het volgende:

[..]
Zoveel zijn dat er niet hoor.
meer dan vadertje staat beschikbaar heeft
  Moderator dinsdag 7 december 2021 @ 22:52:03 #15
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_202519167
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 22:49 schreef VersKers het volgende:

[..]
Politie = 50k
Defensie = 68k.

zie het ook niet gebeuren hoor maar dat rekensommetje is te makkelijk
pi_202519172
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 22:42 schreef luxerobots het volgende:

[..]
En jij denkt dat de kiezer haar beloont vanwege haar goede politieke werk?
Ja. En ik denk dat D66 door de kiezer wordt afgestraft door haar matige optreden en gezwijn. Evenals CDA.
quote:
[..]
Zal de Boer Burger Beweging voor de gezondheid van burgers stemmen? Of voor de belangen van bedrijven als Vion en Bayer?
Beide. Bij BBB heb je nog een kans dat ze voor de burger kiezen, bij VVD en D66 weet je zeker van niet. Kijk eens wat de coalitie aan moties heeft weggestemd de laatste tijd waar de voltallige oppositie heeft voor gestemd.
pi_202519174
quote:
83s.gif Op dinsdag 7 december 2021 22:51 schreef sp3c het volgende:

[..]
meer dan vadertje staat beschikbaar heeft
Ach het is nog steeds onder controle..
Kut
  Moderator dinsdag 7 december 2021 @ 22:52:50 #18
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_202519184
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 22:52 schreef The115 het volgende:

[..]
Ach het is nog steeds onder controle..
er is uberhaupt weinig aan de hand

deze schrijver is een flapdrol
pi_202519204
quote:
83s.gif Op dinsdag 7 december 2021 22:52 schreef sp3c het volgende:

[..]
er is uberhaupt weinig aan de hand

deze schrijver is een flapdrol
Jup. ^O^
Kut
pi_202519207
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 22:52 schreef DarkwingDuck het volgende:
Beide. Bij BBB heb je nog een kans dat ze voor de burger kiezen, bij VVD en D66 weet je zeker van niet. Kijk eens wat de coalitie aan moties heeft weggestemd de laatste tijd waar de voltallige oppositie heeft voor gestemd.
Oppositievoeren is makkelijk. Je kunt zonder verantwoordelijkheid de mooiste moties bedenken, maar ze moeten wel uitvoerbaat en betaalbaar zijn.
pi_202519269
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 22:49 schreef The115 het volgende:

[..]
Het is dan ook een hoax.

Bangmakerij :D
Ik zie het inderdaad niet gebeuren dat de ene buurt tegen de andere vecht en dat rellen zich op de bevolking gaan richten. Bij die avondklokrellen zijn wel winkels geplunderd (de middenstand wordt ook door de relschoppers vergeten), maar er is nog geen knokploeg een woonwijk binnengegaan om zich op nietsvermoedende bewoners te richten.
Wat je wel ziet, is dat de protesten tegen overheid en establishment al vanaf dag 1 gekaapt zijn door mensen die veel verder willen gaan dan hun ongenoegen kenbaar maken, en met hardere middelen. Goed, er wordt geen 5G-mast meer in de fik gestoken, maar als de pers belaagd wordt en Kamerleden worden uitgescholden voor ‘satanische kinderverkrachter’ en dit op YouTube komt als ‘kritische vragen aan politici’, zijn we ver van huis.
pi_202519441
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 22:55 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Oppositievoeren is makkelijk. Je kunt zonder verantwoordelijkheid de mooiste moties bedenken, maar ze moeten wel uitvoerbaat en betaalbaar zijn.
Dat zijn vele van de moties dan ook. De coalitie vertikt het echter. Die nieuwe bestuurscultuur gaat niet komen met deze coalitie. In het kader van dit topic een reden voor groeiende ontevredenheid en frustratie onder de bevolking. Met deze coalitie komt politiek Den Haag verder en verder van de burger te staan.
  dinsdag 7 december 2021 @ 23:15:24 #23
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_202519493
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2021 22:25 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Dat heeft elke volksvertegenwoordiger. Anders kom je niet op een lijst en wordt je niet gekozen.
[..]
[..]
[..]
Nope.
Dat is het in de kern natuurlijk wel, want veel meer dan een of andere verzonnen culturele oorlog kun je er niet echt uit halen.
  dinsdag 7 december 2021 @ 23:17:22 #24
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_202519520
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 22:52 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Ja. En ik denk dat D66 door de kiezer wordt afgestraft door haar matige optreden en gezwijn. Evenals CDA.
[..]
BBB kiest alleen maar voor het lobbyapparaat van een aantal grote en rijke 'boeren'-ondernemingen. Met de gemiddelde burger heeft die weinig van doen.
pi_202519547
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 23:17 schreef Poem_ het volgende:

[..]
BBB kiest alleen maar voor het lobbyapparaat van een aantal grote en rijke 'boeren'-ondernemingen. Met de gemiddelde burger heeft die weinig van doen.
Dat blijkt niet uit de stemmingen in de Tweede Kamer, de inbreng in de Tweede Kamer en ook niet uit het verkiezingsprogramma.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')