SPOILER: HontOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Linkjes voor informatieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Heb ik covid, perziksap of griep? (laat je sowieso testen!)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Informatie over dagcijfersOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Varianten waaronder OmicronOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Gedragsregels in dit topic:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.bronquote:In de laatste acht weken was daarmee de kans om als volledig gevaccineerd persoon met het coronavirus in het ziekenhuis te worden opgenomen 12,5 keer lager dan voor een niet-gevaccineerde. Voor opname op de IC was die kans als volledig gevaccineerde 25 keer zo klein.
(Bron)![]()
![]()
TT!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
![]()
Yo dawg, I heard you like boost, so I put a booster on your booster so you can boost while you boost.Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
Alle mensen 18-60 jaar zouden ze gewoon compleet open moeten gooien voor de booster“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Que?quote:Op dinsdag 7 december 2021 12:04 schreef Jor_Dii het volgende:
Alle mensen 18-60 jaar zouden ze gewoon compleet open moeten gooien voor de booster'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016![]()
Ik zeg er maar niks van; anders krijgen we die kapotte klok vergelijking weer te zien, die wil ik jullie besparenquote:Op dinsdag 7 december 2021 10:45 schreef WheeledWarrior het volgende:
Goh, een verplichte PCR ook als gevaccineerde. En straks nog een verplichte booster erbovenop. Dit had niemand zien aankomen toch?
@:AlwaysHappy![]()
![]()
Dat gaat vast geen opstoppingen opleveren.quote:Op dinsdag 7 december 2021 12:06 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Geen afspraak, gewoon vrije inloop.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2![]()
De doelpalen zijn alweer stilzwijgend verschoven, was het eerst na 2 vaccinaties kun je weer reizen/alles doen, intussen moeten we allemaal verplicht een booster gaan halen en daarna wordt het 'QR is maar maximaal x maanden geldig na laatste prik' al ingemasseerd zodat we straks allemaal als chronische patienten elk half jaar een prikje mogen halen.quote:Op dinsdag 7 december 2021 12:05 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik zeg er maar niks van; anders krijgen we die kapotte klok vergelijking weer te zien, die wil ik jullie besparen
Nog even verplicht PCR erbovenop en natuurlijk in de wintermaanden mondmaskertje op en afstand houden.![]()
CIDI eist bij rechtbank einde aan Holocaust-vergelijking Baudet
Binnenkort zal de Antivaxxx-colonne dus overgaan op een "no true scotsman"-discussie met Joodse mensen.ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn![]()
Zou beter zijn, maar ik voorzie dat de website dan plat gaat, de telefoon overbelast raakt en er chaos is bij een vrije inloop.quote:Op dinsdag 7 december 2021 12:04 schreef Jor_Dii het volgende:
Alle mensen 18-60 jaar zouden ze gewoon compleet open moeten gooien voor de booster![]()
Dit is toch ook weer typisch. 93% vindt dat vaccins eerlijker verdeeld moet worden, maar slechts 1 op de 3 is eerlijk genoeg om te erkennen dat Nederland een gelijke verdeling eerder tegenwerkt dan bevordert.quote:Artsen zonder Grenzen: Nederlanders willen eerlijker verdeling coronavaccins wereldwijd
Ons land draagt bij aan een oneerlijke verdeling van de coronavaccins wereldwijd, vindt 1 op de 3 Nederlanders. Dat is de uitkomst van een enquête van Artsen zonder Grenzen waaruit ook blijkt dat 93 procent vindt dat er een eerlijker verdeling van de coronavaccins moet komen.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2![]()
DEN HAAG, 12 DECEMBER: Een recordaantal coronabesmettingen op één dag. Bron- en contactonderzoek van de GGD wijst uit dat een groot aantal van deze besmettingen terug te traceren valt naar de nieuwe vaccinatielokatie in Rijswijk, waar geen mogelijkheid was om anderhalve meter afstand te houden in de wachtrijen. Tienduizenden jongeren kwamen naar de lokatie om hun derde coronaprik te halen die noodzakelijk was voor reizen naar de bekende wintersportbestemmingen.quote:Op dinsdag 7 december 2021 12:06 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dat gaat vast geen opstoppingen opleveren.
Minister van Volksgezondheid Hugo de Jonge was niet beschikbaar voor commentaar.Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
Kleine moeite toch?quote:Op dinsdag 7 december 2021 12:08 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
De doelpalen zijn alweer stilzwijgend verschoven, was het eerst na 2 vaccinaties kun je weer reizen/alles doen, intussen moeten we allemaal verplicht een booster gaan halen en daarna wordt het 'QR is maar maximaal x maanden geldig na laatste prik' al ingemasseerd zodat we straks allemaal als chronische patienten elk half jaar een prikje mogen halen.
Nog even verplicht PCR erbovenop en natuurlijk in de wintermaanden mondmaskertje op en afstand houden.![]()
Als je voor je lol naar de Broodfabriek gaat verdien je het omgeomicrond te wordenquote:Op dinsdag 7 december 2021 12:09 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
DEN HAAG, 12 DECEMBER: Een recordaantal coronabesmettingen op één dag. Bron- en contactonderzoek van de GGD wijst uit dat een groot aantal van deze besmettingen terug te traceren valt naar de nieuwe vaccinatielokatie in Rijswijk, waar geen mogelijkheid was om anderhalve meter afstand te houden in de wachtrijen. Tienduizenden jongeren kwamen naar de lokatie om hun derde coronaprik te halen die noodzakelijk was voor reizen naar de bekende wintersportbestemmingen.
Minister van Volksgezondheid Hugo de Jonge was niet beschikbaar voor commentaar.
Dan zou de prik ook opplaspoelpolderprik moeten heten.
[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 07-12-2021 12:10:30 ]![]()
Wat was dat ook weer?quote:Op dinsdag 7 december 2021 12:05 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik zeg er maar niks van; anders krijgen we die kapotte klok vergelijking weer te zien, die wil ik jullie besparen![]()
![]()
Mwah, ik geloof niet dat 2 op de 3 weten dat Nederland een gelijke verdeling tegenwerkt. Een deel daarvan zal het echt niet weten, een deel daarvan zal vinden dat het wel meevalt.quote:Op dinsdag 7 december 2021 12:08 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dit is toch ook weer typisch. 93% vindt dat vaccins eerlijker verdeeld moet worden, maar slechts 1 op de 3 is eerlijk genoeg om te erkennen dat Nederland een gelijke verdeling eerder tegenwerkt dan bevordert.![]()
Je zou bijna zeggen dat we in een pandemie zitten met een virus waarover we steeds meer leren (en nog steeds moeten leren). Je zou ook bijna zeggen dat we steeds weer op nieuwe problemen stuiten en dat wat een half jaar geleden nog genoeg leek te zijn uiteindelijk niet genoeg blijkt te zijn.quote:Op dinsdag 7 december 2021 12:08 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
De doelpalen zijn alweer stilzwijgend verschoven, was het eerst na 2 vaccinaties kun je weer reizen/alles doen, intussen moeten we allemaal verplicht een booster gaan halen en daarna wordt het 'QR is maar maximaal x maanden geldig na laatste prik' al ingemasseerd zodat we straks allemaal als chronische patienten elk half jaar een prikje mogen halen.
Nog even verplicht PCR erbovenop en natuurlijk in de wintermaanden mondmaskertje op en afstand houden.
Bijna dan. Want het is veel leuker om termen te gebruiken als 'inmasseren' en 'verschuivende doelpalen'.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
IC-personeel massaal besmet na kerstviering
MÁLAGA - Bijna 70 verpleegkundigen en artsen van de intensive care-afdeling van een ziekenhuis in het Spaanse Málaga hebben positief getest op het coronavirus. De bron van de besmettingen is zeer waarschijnlijk een kerstfeest op 1 december, waar 173 personen bij aanwezig waren.
https://www.telegraaf.nl/(...)smet-na-kerstviering
Het betrof BTW een lunch:
https://english.elpais.co(...)avirus-outbreak.html![]()
Wel nog even een PCR test voor vertrek en 5 dagen na aankomst.quote:Op dinsdag 7 december 2021 11:48 schreef bloodymary1 het volgende:
Alles prima, hopelijk ben ik in februari weer aan de beurt dan voor de boost. Dan verlopen de zeven maanden. Zodat ik komend jaar weer net als afgelopen jaar drie keer naar Italië kan. Eerste levensbehoefte.
Vaccinaties doen er niet meer toe.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Het een sluit het ander niet uit natuurlijk.quote:Op dinsdag 7 december 2021 12:12 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Je zou bijna zeggen dat we in een pandemie zitten met een virus waarover we steeds meer leren (en nog steeds moeten leren). Je zou ook bijna zeggen dat we steeds weer op nieuwe problemen stuiten en dat wat een half jaar geleden nog genoeg leek te zijn uiteindelijk niet genoeg blijkt te zijn.
Bijna dan. Want het is veel leuker om termen te gebruiken als 'inmasseren' en 'verschuivende doelpalen'.![]()
Tja, dat is niet zo handigquote:Op dinsdag 7 december 2021 12:12 schreef Za het volgende:
MÁLAGA - Bijna 70 verpleegkundigen en artsen van de intensive care-afdeling van een ziekenhuis in het Spaanse Málaga hebben positief getest op het coronavirus. De bron van de besmettingen is zeer waarschijnlijk een kerstfeest op 1 december, waar 173 personen bij aanwezig waren.
https://www.telegraaf.nl/(...)smet-na-kerstviering![]()
![]()
In kleine stapjes gaat een groot deel van de wereld rustig naar 2G+ of zelfs 1G als ze geen vaccinatie plicht aandurven op bepaalde plekken. Testen krijgt straks weer meer waarde dan de vaccinatie. Kunnen ze goed verdienen aan de testsamenleving.quote:Op dinsdag 7 december 2021 12:12 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Wel nog even een PCR test voor vertrek en 5 dagen na aankomst.
Vaccinaties doen er niet meer toe.![]()
![]()
Jij hebt zeker aandelen Pfizer.quote:Op dinsdag 7 december 2021 12:12 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Je zou bijna zeggen dat we in een pandemie zitten met een virus waarover we steeds meer leren (en nog steeds moeten leren). Je zou ook bijna zeggen dat we steeds weer op nieuwe problemen stuiten en dat wat een half jaar geleden nog genoeg leek te zijn uiteindelijk niet genoeg blijkt te zijn.
Bijna dan. Want het is veel leuker om termen te gebruiken als 'inmasseren' en 'verschuivende doelpalen'.![]()
quote:Op dinsdag 7 december 2021 12:12 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Wel nog even een PCR test voor vertrek en 5 dagen na aankomst.
Vaccinaties doen er niet meer toe.![]()
Dat is juist wat ik niet wil. Spuiten er in, codes etc. ze doen maar. Maar testen heb ik dan weer geen zin in.
Al zal dat in Italië wel meevallen. Moest vorige maand op Sicilië eigenlijk ook bij aankomt. Maar de teststraat was buiten het vliegveld, geen enkele controle op verder.![]()
![]()
![]()
Potdomme, verbied lunchen!!quote:Op dinsdag 7 december 2021 12:12 schreef Za het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)smet-na-kerstviering
Het betrof BTW een lunch:
https://english.elpais.co(...)avirus-outbreak.html“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Ik vind het ook kut, laat ik dat voorop stellen. Maar ik kan me echt niet voorstellen dat dat blijvend is, het conflicteert met heel veel ander beleid.quote:Op dinsdag 7 december 2021 12:14 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
In kleine stapjes gaat een groot deel van de wereld rustig naar 2G+ of zelfs 1G als ze geen vaccinatie plicht aandurven op bepaalde plekken. Testen krijgt straks weer meer waarde dan de vaccinatie. Kunnen ze goed verdienen aan de testsamenleving.
Dat de coronapas vooralsnog een blijvertje is geloof ik wel, maar landen willen echt af van 2G, 1G oid zodra ze kunnen.![]()
Vroegen ze niet om die negatieve test op Schiphol dan? Bij ons vragen ze er gewoon om voorafgaand aan de vlucht; niet pas bij aankomst.quote:Op dinsdag 7 december 2021 12:15 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]![]()
Dat is juist wat ik niet wil. Spuiten er in, codes etc. ze doen maar. Maar testen heb ik dan weer geen zin in.
Al zal dat in Italië wel meevallen. Moest vorige maand op Sicilië eigenlijk ook bij aankomt. Maar de teststraat was buiten het vliegveld, geen enkele controle op verder.![]()
![]()
Klopt.quote:Op dinsdag 7 december 2021 12:14 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Jij hebt zeker aandelen Pfizer.
(Het is niet waar, maar dat is wat je wilde horen toch?)Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Je hebt de boot gemist, had je wel moeten hebbenquote:Op dinsdag 7 december 2021 12:17 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Klopt.
(Het is niet waar, maar dat is wat je wilde horen toch?)![]()
![]()
Hurdur we zitten in een pandemie dús alle kritiek kan weer in de prullenbak.quote:Op dinsdag 7 december 2021 12:12 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ja maar zorg! <einde discussie>quote:Op dinsdag 7 december 2021 12:17 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Hurdur we zitten in een pandemie dús alle kritiek kan weer in de prullenbak.![]()
Ik ben alleen bang dat de definitie van ''zodra het kan'' voor veel landen nogal zal verschillen. Kijk bv naar Portugal waar ze zelfs strengende inreisbeperkingen invoeren ''voor de zekerheid''. Zal echt geen groot complot achter zitten, maar er heerst nogal veel angst bij regeringen; dat soort beperkingen stop zetten zie ik ze niet gauw doen.quote:Op dinsdag 7 december 2021 12:16 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik vind het ook kut, laat ik dat voorop stellen. Maar ik kan me echt niet voorstellen dat dat blijvend is, het conflicteert met heel veel ander beleid.
Dat de coronapas vooralsnog een blijvertje is geloof ik wel, maar landen willen echt af van 2G, 1G oid zodra ze kunnen.![]()
Teststraten, telefoonlijnen en website GGD West-Brabant overbelast
https://www.omroepbrabant(...)t-brabant-overbelast“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Woedende reacties van bepaalde users incoming.quote:Op dinsdag 7 december 2021 12:15 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
Misschien dat ik iets mis, maar waarom mogen jongeren ineens een derde prik halen terwijl we zorgvuldig per jaartal gaan?quote:Op dinsdag 7 december 2021 12:09 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
DEN HAAG, 12 DECEMBER: Een recordaantal coronabesmettingen op één dag. Bron- en contactonderzoek van de GGD wijst uit dat een groot aantal van deze besmettingen terug te traceren valt naar de nieuwe vaccinatielokatie in Rijswijk, waar geen mogelijkheid was om anderhalve meter afstand te houden in de wachtrijen. Tienduizenden jongeren kwamen naar de lokatie om hun derde coronaprik te halen die noodzakelijk was voor reizen naar de bekende wintersportbestemmingen.
Minister van Volksgezondheid Hugo de Jonge was niet beschikbaar voor commentaar.![]()
Dat is precies niet wat er staat. Maar leuk geprobeerd.quote:Op dinsdag 7 december 2021 12:17 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Hurdur we zitten in een pandemie dús alle kritiek kan weer in de prullenbak.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Dat het ingevoerd wordt, betekent al dat je er maanden later niet van afkomt.quote:Op dinsdag 7 december 2021 12:16 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik vind het ook kut, laat ik dat voorop stellen. Maar ik kan me echt niet voorstellen dat dat blijvend is, het conflicteert met heel veel ander beleid.
Dat de coronapas vooralsnog een blijvertje is geloof ik wel, maar landen willen echt af van 2G, 1G oid zodra ze kunnen.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Dit is geen nieuwsbericht, dit is een mogelijk toekomstig nieuwsbericht. Al gezien dat er 12 december staat ipv 7?quote:Op dinsdag 7 december 2021 12:19 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Misschien dat ik iets mis, maar waarom mogen jongeren ineens een derde prik halen terwijl we zorgvuldig per jaartal gaan?And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Nu snap ik je.quote:Op dinsdag 7 december 2021 12:06 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Geen afspraak, gewoon vrije inloop.
Ja prima. Zeker.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Corona zal de komende jaren sowieso nog blijven oplaaien, dat is al genoeg garantie dat al die bureaucratische shit nog een tijd actief blijft. Want 'controle houden'.quote:Op dinsdag 7 december 2021 12:20 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Dat het ingevoerd wordt, betekent al dat je er maanden later niet van afkomt.![]()
Oh ja, eens. Deze winter kan ik dat nog wel ergens begrijpen. Zeker in 't geval van Portugal als voorbeeld, aangezien de situatie daar afgelopen voorjaar echt problematisch was.quote:Op dinsdag 7 december 2021 12:19 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik ben alleen bang dat de definitie van ''zodra het kan'' voor veel landen nogal zal verschillen. Kijk bv naar Portugal waar ze zelfs strengende inreisbeperkingen invoeren ''voor de zekerheid''. Zal echt geen groot complot achter zitten, maar er heerst nogal veel angst bij regeringen; dat soort beperkingen stop zetten zie ik ze niet gauw doen.![]()
We zitten ook nog wel maandenlang met de pandemie opgescheept, dus op zich vind ik het niet zo erg dat daarin die app nog actief is. Het gaat er vooral om dat de CoronaCheck-app zsm afgeschaft wordt zodra de pandemie voorbij is.quote:Op dinsdag 7 december 2021 12:20 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Dat het ingevoerd wordt, betekent al dat je er maanden later niet van afkomt.![]()
Tienduizenden ook…? Raar verhaalquote:Op dinsdag 7 december 2021 12:19 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Misschien dat ik iets mis, maar waarom mogen jongeren ineens een derde prik halen terwijl we zorgvuldig per jaartal gaan?Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).![]()
Normaal staat er dan wel een linkje bij van de speld :pquote:Op dinsdag 7 december 2021 12:21 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dit is geen nieuwsbericht, dit is een mogelijk toekomstig nieuwsbericht. Al gezien dat er 12 december staat ipv 7?![]()
Wanneer is de pandemie eigenlijk voorbij? Is daar iets officieels voor? Als in; WHO was volgens mij de organisatie die het officieel uitriep tot pandemie ergens vorig jaar.quote:Op dinsdag 7 december 2021 12:22 schreef Tijn het volgende:
[..]
We zitten ook nog wel maandenlang met de pandemie opgescheept, dus op zich vind ik het niet zo erg dat daarin die app nog actief is. Het gaat er vooral om dat de CoronaCheck-app zsm afgeschaft wordt zodra de pandemie voorbij is.![]()
Duurt nog jaren.quote:Op dinsdag 7 december 2021 12:23 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Wanneer is de pandemie eigenlijk voorbij? Is daar iets officieels voor? Als in; WHO was volgens mij de organisatie die het officieel uitriep tot pandemie ergens vorig jaar.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Nee joh, de regering heeft het beste met ons voor, die zijn er niet op uit om controle te hebben. Ze willen het land goed besturen; andere belangen spelen niet mee.quote:Op dinsdag 7 december 2021 12:21 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Corona zal de komende jaren sowieso nog blijven oplaaien, dat is al genoeg garantie dat al die bureaucratische shit nog een tijd actief blijft. Want 'controle houden'.![]()
Het ging over de mogelijke situatie dat de boosterprikken gewoon op vrije inloop zouden gaan.quote:Op dinsdag 7 december 2021 12:19 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Misschien dat ik iets mis, maar waarom mogen jongeren ineens een derde prik halen terwijl we zorgvuldig per jaartal gaan?Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
Wat nu als je apathisch en gevaccineerd bent?quote:'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Ja maar niemand luistert meer naar de WHO these days... dus als die straks roepen "tis voorbij jongens" dan doen de meeste regeringen ws alsnog van:quote:Op dinsdag 7 december 2021 12:23 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Wanneer is de pandemie eigenlijk voorbij? Is daar iets officieels voor? Als in; WHO was volgens mij de organisatie die het officieel uitriep tot pandemie ergens vorig jaar.![]()
![]()
Als dat werkelijk zo is, dan moet je stoppen met het te managen als een acuut probleem. Dan moet je er voor zorgen dat er een situatie gecreëerd wordt waarmee de maatschappij vooruit kan en die jaren kan overleven.quote:
Maar hey, daar is een lange termijn visie voor nodig. Dat is vies.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Ja, ik verwacht ook dat de WHO daar iets over gaat zeggen als het moment daar is. Maar individuele landen natuurlijk ook, het zal niet overal tegelijk voorbij zijn?quote:Op dinsdag 7 december 2021 12:23 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Wanneer is de pandemie eigenlijk voorbij? Is daar iets officieels voor? Als in; WHO was volgens mij de organisatie die het officieel uitriep tot pandemie ergens vorig jaar.![]()
Ze zullen het wel zo spinnen inderdaad dat allerlei onzalige maatregelen zullen moeten blijven.quote:Op dinsdag 7 december 2021 12:25 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ja maar niemand luistert meer naar de WHO these days... dus als die straks roepen "tis voorbij jongens" dan doen de meeste regeringen ws alsnog van:
[ afbeelding ]'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Nee op Schiphol vroegen ze helemaal nergens om. Was trouwens Airport Eindhoven, maar in september op Schiphol ook niet. Wel bij vertrek in Catania QRcode laten zien. Maar testen hoefde sowieso niet natuurlijk, alleen op Sicilië bij aankomst, ook voor gevaccineerden, als enige regio van Italië. Bij de bagageband werd het ook nog opgeroepen dat je dat moest doen. Vervolgens volg je de pijltjes teststraat en sta je buiten het vliegveld.quote:Op dinsdag 7 december 2021 12:16 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Vroegen ze niet om die negatieve test op Schiphol dan? Bij ons vragen ze er gewoon om voorafgaand aan de vlucht; niet pas bij aankomst.
Er zou daar dan toch ook een lampje moeten branden als er dagelijks duizenden mensen aan komen vliegen en de teststraat is en blijft helemaal leeg... Maar waarschijnlijk boeit ze het niet. En gelijk hebben ze.![]()
Ik denk dat maatregelen die puur en alleen blijven om de bevolking van een land te irriteren het niet lang vol gaan houden.quote:Op dinsdag 7 december 2021 12:28 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ze zullen het wel zo spinnen inderdaad dat allerlei onzalige maatregelen zullen moeten blijven.Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
Dat kan niet, we kunnen alleen maar beslissingen nemen in de waan van de dag.quote:Op dinsdag 7 december 2021 12:27 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Als dat werkelijk zo is, dan moet je stoppen met het te managen als een acuut probleem. Dan moet je er voor zorgen dat er een situatie gecreëerd wordt waarmee de maatschappij vooruit kan en die jaren kan overleven.
Maar hey, daar is een lange termijn visie voor nodig. Dat is vies.![]()
Dan heet je @dick_laurentquote:Op dinsdag 7 december 2021 12:25 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Wat nu als je apathisch en gevaccineerd bent?![]()
![]()
Ik meende gisteren op het kaartje al te zien dat de grote piek zich aan het verplaatsen was van Limburg/Oost-Brabant naar West-Brabant/Zuid-Holland. Dat klopt dan dus.quote:Op dinsdag 7 december 2021 12:19 schreef Jor_Dii het volgende:
Teststraten, telefoonlijnen en website GGD West-Brabant overbelast
https://www.omroepbrabant(...)t-brabant-overbelast![]()
Inderdaad, die moeten we laten varen. Alles open. Nu.quote:Op dinsdag 7 december 2021 12:30 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Dat kan niet, we kunnen alleen maar beslissingen nemen in de waan van de dag.'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around![]()
Wellicht dat een nieuw kabinet wel helpt, ook al zijn het grotendeels dezelfde mensen.quote:Op dinsdag 7 december 2021 12:30 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Dat kan niet, we kunnen alleen maar beslissingen nemen in de waan van de dag.![]()
Zo zou her overal moeten zijn, wat een verademing. Lekker negeren haha.quote:Op dinsdag 7 december 2021 12:28 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Nee op Schiphol vroegen ze helemaal nergens om. Was trouwens Airport Eindhoven, maar in september op Schiphol ook niet. Wel bij vertrek in Catania QRcode laten zien. Maar testen hoefde sowieso niet natuurlijk, alleen op Sicilië bij aankomst, ook voor gevaccineerden, als enige regio van Italië. Bij de bagageband werd het ook nog opgeroepen dat je dat moest doen. Vervolgens volg je de pijltjes teststraat en sta je buiten het vliegveld.
Er zou daar dan toch ook een lampje moeten branden als er dagelijks duizenden mensen aan komen vliegen en de teststraat is en blijft helemaal leeg... Maar waarschijnlijk boeit ze het niet. En gelijk hebben ze.
Als gevacineerde testen zonder klachten is ook de grootste grap die ze tot nu bedacht hebben.![]()
"Opa opperde opnieuw voor de oppepprik".
Dit weekeinde maar eens een paar speciaalbiertjes drinken en dit dan 10 keer snel achter elkaar proberen te zeggen.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life![]()
Zal dan wel per gebied of land verschillen. Voor Porto moesten we het in ieder geval op Schiphol al laten zien. Nog niet tegengekomen dat je vooraf geen test hoeft te hebben gedaan, maar je die op locatie pas moet doen. Apart dat dat zo werkte daarquote:Op dinsdag 7 december 2021 12:28 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Nee op Schiphol vroegen ze helemaal nergens om. Was trouwens Airport Eindhoven, maar in september op Schiphol ook niet. Wel bij vertrek in Catania QRcode laten zien. Maar testen hoefde sowieso niet natuurlijk, alleen op Sicilië bij aankomst, ook voor gevaccineerden, als enige regio van Italië. Bij de bagageband werd het ook nog opgeroepen dat je dat moest doen. Vervolgens volg je de pijltjes teststraat en sta je buiten het vliegveld.
Er zou daar dan toch ook een lampje moeten branden als er dagelijks duizenden mensen aan komen vliegen en de teststraat is en blijft helemaal leeg... Maar waarschijnlijk boeit ze het niet. En gelijk hebben ze.![]()
![]()
Was het niet eens met het OMT advies van gisteren. Bovendien vreest Yorickje de Omicron variant.quote:Op dinsdag 7 december 2021 11:56 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Waar gaat dit nu weer over?
Geen fooi gehad terwijl hij door weer en wind een pizza moest afleveren?![]()
Eigenlijk zou je na de vlucht nog eens moeten testen, dubbele zekerheid, zoals met die Afrikanen.quote:Op dinsdag 7 december 2021 12:33 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Zal dan wel per gebied of land verschillen. Voor Porto moesten we het in ieder geval op Schiphol al laten zien. Nog niet tegengekomen dat je vooraf geen test hoeft te hebben gedaan, maar je die op locatie pas moet doen. Apart dat dat zo werkte daar![]()
![]()
Hier in Limburg is dat wel helemaal verwarrend. Daar spreken ze op de ook uit als oppe. Dus dan zeg je eigenlijk op de prik.quote:Op dinsdag 7 december 2021 12:33 schreef OProg het volgende:
Dit weekeinde maar eens een paar speciaalbiertjes drinken en dit dan 10 keer snel achter elkaar proberen te zeggen.![]()
Tijdens een concert van U2 neemt Bono de microfoon. `Elke keer als ik in mijn handen klap, sterft er in Afrika iemand aan Aids.` Theatraal begint Bono in zijn handen te klappen. Eén, twee, drie. Er valt een diepe, serene stilte over de menigte.quote:Op dinsdag 7 december 2021 11:59 schreef chratnox het volgende:
[..]
In Afrika verstrijkt elke 60 seconden een minuut. Dit kan zo niet langer.
Middenin die stilte roept een Ierse bezoeker, voor duizenden mensen goed hoorbaar, de enig juiste conclusie. `Then don`t clap your hands, mate.`[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]![]()
Misschien was het verschil dat Sicilië dat als enige regio in Italië had, terwijl het in Portugal landelijk is. Er kunnen natuurlijk ook mensen op mijn vlucht hebben gezeten die op het vliegveld weer doorvlogen naar weetikwaar en die hoefden dan niet getest te zijn.quote:Op dinsdag 7 december 2021 12:33 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Zal dan wel per gebied of land verschillen. Voor Porto moesten we het in ieder geval op Schiphol al laten zien. Nog niet tegengekomen dat je vooraf geen test hoeft te hebben gedaan, maar je die op locatie pas moet doen. Apart dat dat zo werkte daar![]()
Opa opperde opnieuw oppepprik-oproepen op te peppen.quote:Op dinsdag 7 december 2021 12:33 schreef OProg het volgende:
Dit weekeinde maar eens een paar speciaalbiertjes drinken en dit dan 10 keer snel achter elkaar proberen te zeggen.'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
In israel gaan ze uit van voorlopig boosteren met hoop op zo min mogelijkquote:Op dinsdag 7 december 2021 12:33 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Zal dan wel per gebied of land verschillen. Voor Porto moesten we het in ieder geval op Schiphol al laten zien. Nog niet tegengekomen dat je vooraf geen test hoeft te hebben gedaan, maar je die op locatie pas moet doen. Apart dat dat zo werkte daarhttps://trendsresearch.co(...)oung-4th-jab-coming/quote:4th Jab
This past Saturday, the Israel’s Ynetnews.com reported that a fourth COVID Jab would be coming soon and Israeli Health Ministry Professor Ash speculates beyond a fourth shot, Israelis may have to take additional booster shots from time to time as vaccine protection wanes: "It's probably a matter of time, and the question is how long,” said Ash. “If [vaccine protection] lasts for a year, we'd be delighted... In any case, it probably will not last many years, even the booster shot, and we will have to keep getting vaccinated from time to time. I hope it will be a year or more."
There you got it... a jab for life.![]()
Waarschijnlijk ook de enige juiste houding.quote:Op dinsdag 7 december 2021 12:38 schreef Emmerdeur het volgende:
In israel gaan ze uit van voorlopig boosteren met hoop op zo min mogelijkCum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Werkt lekker daar met al die orthodoxe Joden die zich niet laten prikken en de Palenstijnen die ze liever zien afsterven dan een prikje te geven.quote:Op dinsdag 7 december 2021 12:38 schreef Emmerdeur het volgende:
[..]
In israel gaan ze uit van voorlopig boosteren met hoop op zo min mogelijk
[..]
https://trendsresearch.co(...)oung-4th-jab-coming/![]()
![]()
Apenland. Mag je niet zeggen maar is wel zo.quote:Op dinsdag 7 december 2021 12:41 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Werkt lekker daar met al die conservatieve Joden die zich niet laten prikken en de Palenstijnen die ze liever zien afsterven dan een prikje te geven.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Die geven ze wel graag een prikje hoor. Alleen is het dan wel een ander kaliber.quote:Op dinsdag 7 december 2021 12:41 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Werkt lekker daar met al die orthodoxe Joden die zich niet laten prikken en de Palenstijnen die ze liever zien afsterven dan een prikje te geven.Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
Dat laatste uiteraard niet nee. Misschien kan de WHO dan wachten tot het laatste land in Afrika het ook onder controle heeft, we doen het toch samen.quote:Op dinsdag 7 december 2021 12:27 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, ik verwacht ook dat de WHO daar iets over gaat zeggen als het moment daar is. Maar individuele landen natuurlijk ook, het zal niet overal tegelijk voorbij zijn?![]()
Het is misschien ten overvloede, maar als het vaccin nauwelijks helpt tegen besmettingen en alleen tegen ziekteverloop, gaat het argument van solidariteit voor bescherming niet op.quote:Op dinsdag 7 december 2021 12:43 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Dat laatste uiteraard niet nee. Misschien kan de WHO dan wachten tot het laatste land in Afrika het ook onder controle heeft, we doen het toch samen.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
![]()
#Thierryisgevaccineerd of gebruikt alsnog de app voor eventuele eerdere besmetting met covid, waarvoor je je wel moet laten testen bij de GGD.![]()
![]()
Zelfs voor de niet-kwetsbare groep. Bizar!quote:Op dinsdag 7 december 2021 12:38 schreef Emmerdeur het volgende:
[..]
In israel gaan ze uit van voorlopig boosteren met hoop op zo min mogelijk
[..]
https://trendsresearch.co(...)oung-4th-jab-coming/![]()
Paroolquote:Live
Bekijk de belangrijkste updates
12:41
Bijna 6 op de 10 ziekenhuizen schrappen alle planbare zorg
In 41 Nederlandse ziekenhuizen, bijna zes op de tien, wordt geen planbare zorg meer verleend. Een week eerder waren dit er nog 25, meldt de Nederlandse Zorgautoriteit (NZa). Het gaat om niet-kritieke behandelingen, zoals bijvoorbeeld knie-, heup- en staaroperaties.
Ziekenhuizen schalen hun reguliere zorg af om ervoor te zorgen dat zij acute en semi-acute zorg kunnen blijven verlenen. Dat is zorg die binnen 24 uur moet worden verleend om gezondheidsschade te voorkomen. Door een personeelstekort en relatief veel coronapatiënten in de ziekenhuizen houdt de hoge druk op de zorg aan. "Het is, ook nu het aantal ziekenhuisopnames van coronapatiënten iets daalt, nog steeds nodig dat alle planbare zorg wordt afgeschaald om zo voldoende ic- en verpleegcapaciteit te creëren en de druk op de vervolgzorg te verminderen," aldus de Zorgautoriteit.
Volgens de NZa zijn er momenteel 41 procent minder operatiekamers in gebruik dan normaal. Een week eerder was dit 36 procent. Daarnaast geven 21 van de 73 ziekenhuizen aan de zogeheten kritieke planbare zorg niet, of niet altijd, binnen zes weken te kunnen leveren. Dat is zorg die wel binnen zes weken moet plaatsvinden om gezondheidsschade te voorkomen. Vorige week waren dit er 19.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Valt hij even door de mandquote:Op dinsdag 7 december 2021 12:45 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
#Thierryisgevaccineerd of gebruikt alsnog de app voor eventuele eerdere besmetting met covid, waarvoor je je wel moet laten testen bij de GGD.
![]()
Vind onderop die page dit toch wel opmerkelijk:quote:Op dinsdag 7 december 2021 12:41 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Werkt lekker daar met al die orthodoxe Joden die zich niet laten prikken en de Palenstijnen die ze liever zien afsterven dan een prikje te geven.quote:Indeed, as we have detailed, the Pfizer vaccine, according to the Israeli Health Ministry, has only a 39 percent efficacy rate.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-12-2021 12:50:56 ]![]()
39% efficiency rate? Die prik werkt goed.quote:Op dinsdag 7 december 2021 12:48 schreef Emmerdeur het volgende:
[..]
Vind onderop doe page dit toch wel opmerkelijk:
[..]![]()
Geniet hij geen diplomatieke onschendbaarheid? Zie ik m wel voor aan dat te misbruiken…quote:Op dinsdag 7 december 2021 12:45 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
#Thierryisgevaccineerd of gebruikt alsnog de app voor eventuele eerdere besmetting met covid, waarvoor je je wel moet laten testen bij de GGD.![]()
Valt hij onder zoiets eigenlijk? Als tweede kamer lid?quote:Op dinsdag 7 december 2021 12:50 schreef Emmerdeur het volgende:
[..]
Geniet hij geen diplomatieke onschendbaarheid? Zie ik m wel voor aan dat te misbruiken…![]()
Het is algemeen bekend dat Thierry twee prikken van Pfizer heeft gehad.quote:Op dinsdag 7 december 2021 12:50 schreef Emmerdeur het volgende:
[..]
Geniet hij geen diplomatieke onschendbaarheid? Zie ik m wel voor aan dat te misbruiken…![]()
Denk het welquote:Op dinsdag 7 december 2021 12:53 schreef Momo het volgende:
[..]
Valt hij onder zoiets eigenlijk? Als tweede kamer lid?
https://www.rijksoverheid(...)eke-onschendbaarheid![]()
quote:Op dinsdag 7 december 2021 12:50 schreef Emmerdeur het volgende:
[..]
Geniet hij geen diplomatieke onschendbaarheid? Zie ik m wel voor aan dat te misbruiken…
Laten we overal luchtfilters plaatsen, lijkt erg goed te werken.![]()
Of heeft een bewijsje gekocht.quote:Op dinsdag 7 december 2021 12:45 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Diplomatieke onschendbaarheid geldt onder meer voor:quote:Op dinsdag 7 december 2021 12:56 schreef Emmerdeur het volgende:
[..]
Denk het wel
https://www.rijksoverheid(...)eke-onschendbaarheid
ambassadeurs en consuls;
staatshoofden;
regeringsleiders;
ministers van Buitenlandse Zaken;
permanente vertegenwoordigers bij internationale organisaties.
Thierry is geen staatshoofd, regeringsleider of minister he.![]()
Luchtfilter in je mondmasker.quote:Op dinsdag 7 december 2021 12:57 schreef mir1986 het volgende:
[..]
[ twitter ]
Blije Maurice de Hontquote:Op dinsdag 7 december 2021 12:57 schreef mir1986 het volgende:
[..]
[ twitter ]
Sowieso is dat een goed idee, volgens mij hebben veel scholen/kantoren een te hoog CO2 gehalte in hun ruimte (wat duidt op slechte ventilatie) en dat is niet goed voor je gezondheid.quote:Op dinsdag 7 december 2021 12:57 schreef mir1986 het volgende:
[..]
[ twitter ]
Neh, iedereen gratis lampen van philipsquote:Op dinsdag 7 december 2021 12:57 schreef mir1986 het volgende:
[..]
[ twitter ]
https://www.usa.lighting.(...)-disinfection/uv-led![]()
Denk dat ze het wel rechtlullenquote:Op dinsdag 7 december 2021 12:58 schreef Momo het volgende:
[..]
Diplomatieke onschendbaarheid geldt onder meer voor:
ambassadeurs en consuls;
staatshoofden;
regeringsleiders;
ministers van Buitenlandse Zaken;
permanente vertegenwoordigers bij internationale organisaties.
Thierry is geen staatshoofd, regeringsleider of minister he.
https://wetten.overheid.nl/BWBV0004345/1984-10-07![]()
Het is echt verschrikkelijk slecht geventileerd op scholen. Ik werk op een school en kreeg vorige coronagolf een apparaatje in de klas waarop te zien was hoe goed er geventileerd werd op dat moment.quote:Op dinsdag 7 december 2021 12:59 schreef Momo het volgende:
[..]
Sowieso is dat een goed idee, volgens mij hebben veel scholen/kantoren een te hoog CO2 gehalte in hun ruimte (wat duidt op slechte ventilatie) en dat is niet goed voor je gezondheid.
Groen was goed,
Oranje was let op
Rood was slecht.
75% van de dag stond het ding op rood. Zodra de kinderen buiten aan het spelen gingen de ramen wagenwijd open en was dat ding groen. Wat snel in oranje en rood veranderde toen de kinderen binnen kwamen (ondanks dat de ramen open bleven)
Maar ik ga nu met 4 graden dus echt niet met open ramen zitten...brrJe kunt beter spijt hebben van de dingen die je hebt gedaan, dan de dingen die je nooit hebt durven doen.![]()
Dit ziet er niet zo goed uit he! Deze stijgingen...quote:Je kunt beter spijt hebben van de dingen die je hebt gedaan, dan de dingen die je nooit hebt durven doen.![]()
Wel lullig voor zijn achterban die nu niet naar een Malta kunnen gaan.quote:Op dinsdag 7 december 2021 13:02 schreef Emmerdeur het volgende:
[..]
Denk dat ze het wel rechtlullen
https://wetten.overheid.nl/BWBV0004345/1984-10-07![]()
quote:Op dinsdag 7 december 2021 13:04 schreef Momo het volgende:
[..]
Wel lullig voor zijn achterban die nu niet naar een Malta kunnen gaan.![]()
![]()
![]()
Zeker niet, ik denk dat we nog wat extra zaken moeten sluiten voor tenminste 3 weken.quote:Op dinsdag 7 december 2021 13:03 schreef PinkLow het volgende:
[..]
Dit ziet er niet zo goed uit he! Deze stijgingen...![]()
Natuurlijk niet. Zoiets kun je niet zomaar rechtlullen, dat geeft ook enorme internationale problemen wanneer dat uitkomt.quote:Op dinsdag 7 december 2021 13:02 schreef Emmerdeur het volgende:
[..]
Denk dat ze het wel rechtlullen
https://wetten.overheid.nl/BWBV0004345/1984-10-07And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Je hebt ook van die luchtreiniger apparaten met HEPA filter die dus ook virussen uit de lucht filteren.quote:Op dinsdag 7 december 2021 13:03 schreef PinkLow het volgende:
[..]
Het is echt verschrikkelijk slecht geventileerd op scholen. Ik werk op een school en kreeg vorige coronagolf een apparaatje in de klas waarop te zien was hoe goed er geventileerd werd op dat moment.
Groen was goed,
Oranje was let op
Rood was slecht.
75% van de dag stond het ding op rood. Zodra de kinderen buiten aan het spelen gingen de ramen wagenwijd open en was dat ding groen. Wat snel in oranje en rood veranderde toen de kinderen binnen kwamen (ondanks dat de ramen open bleven)
Maar ik ga nu met 4 graden dus echt niet met open ramen zitten...brr
Kan je gewoon bij coolblue bestellen. Kosten iets van 150 a 200 euro voor een aparraat dat een ruimte tot 50m2 kan reinigen.
Wellicht een idee dat de overheid daar eens subsidie op geeft voor scholen om die te mogen bestellen.![]()
Da's niet erg, code zwart is al afgewend volgens Kuipers.quote:Op dinsdag 7 december 2021 13:03 schreef PinkLow het volgende:
[..]
Dit ziet er niet zo goed uit he! Deze stijgingen..."It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."![]()
Wellicht probeerde hij middels zijn antivaxxx-campagne te vluchten voor zijn ernstig geradicaliseerde achterban.quote:Op dinsdag 7 december 2021 13:04 schreef Momo het volgende:
[..]
Wel lullig voor zijn achterban die nu niet naar een Malta kunnen gaan.ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn![]()
Van die Dyson Pure dingen in elk schoollokaal zetten, of welk merk ook. Lijkt me idd prima.quote:Op dinsdag 7 december 2021 13:06 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Je hebt ook van die luchtreiniger apparaten met HEPA filter die dus ook virussen uit de lucht filteren.
Kan je gewoon bij coolblue bestellen. Kosten iets van 150 a 200 euro voor een aparraat dat een ruimte tot 50m2 kan reinigen.
Wellicht een idee dat de overheid daar eens subsidie op geeft voor scholen om die te mogen bestellen.![]()
Ja maar echt...why not toch! Die dingen zijn mobiel, behoeven geen moeilijke installatie. Gewoon neerzetten, en aanzetten. Done.quote:Op dinsdag 7 december 2021 13:08 schreef chratnox het volgende:
[..]
Van die Dyson Pure dingen in elk schoollokaal zetten, of welk merk ook. Lijkt me idd prima.
Ja en filter om de paar maanden vervangen, maar that's it.![]()
![]()
Slechte cijfers vandaag..
7 dec 2826 (2202+624)
6 dec 2754 (2143+611)
5 dec 2692 (2094+598)
4 dec 2670 (2073+597)
3 dec 2728 (2125+603)
2 dec 2813 (2208+605)
1 dec 2768 (2181+587)
30 nov 2845 (2250×595)
29 nov 2772 (2209+563)
28 nov 2642 (2091+551)“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Gaan we doen.quote:Op dinsdag 7 december 2021 13:05 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Zeker niet, ik denk dat we nog wat extra zaken moeten sluiten voor tenminste 3 weken.
Gr,
Hugo'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
je hebt zelfs IKEA luchtreinigersquote:Op dinsdag 7 december 2021 13:10 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ja maar echt...why not toch! Die dingen zijn mobiel, behoeven geen moeilijke installatie. Gewoon neerzetten, en aanzetten. Done.
Ja en filter om de paar maanden vervangen, maar that's it.![]()
![]()
cijfers vandaag:quote:Op dinsdag 7 december 2021 13:11 schreef Jor_Dii het volgende:
[ afbeelding ]
Slechte cijfers vandaag..
7 dec 2826 (2202+624)
6 dec 2754 (2143+611)
5 dec 2692 (2094+598)
4 dec 2670 (2073+597)
3 dec 2728 (2125+603)
2 dec 2813 (2208+605)
1 dec 2768 (2181+587)
30 nov 2845 (2250×595)
29 nov 2772 (2209+563)
28 nov 2642 (2091+551)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.cijfers vorige week dinsdagSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Valt allemaal nog wel een klein beetje mee. Stijging van maandag naar dinsdag is exact gelijk aan vorige week (+73), en de instroom is lager dan vorige week.![]()
Tijd dat politici eens thuis gaan werken.quote:Op dinsdag 7 december 2021 13:05 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Zeker niet, ik denk dat we nog wat extra zaken moeten sluiten voor tenminste 3 weken.![]()
Dat "kan niet".quote:Op dinsdag 7 december 2021 13:16 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Tijd dat politici eens thuis gaan werken.![]()
Zou de afdeling Propaganda van het Ministerie van Volksgezondheid wachten op de kerstvakantie zodat ze het kunnen verkopen als een 'verlengde kerstvakantie' in plaats van een scholensluiting?![]()
Wees gerust, dit komt uit Stoney3K's rijke fantasie!quote:Op dinsdag 7 december 2021 13:15 schreef Za het volgende:
[..]
WTF
Dus nu zijn de vaccinatie lokaties superspread events. Krankzinnig. WTF![]()
![]()
Het is een fictief bericht...quote:Op dinsdag 7 december 2021 13:15 schreef Za het volgende:
[..]
WTF
Dus nu zijn de vaccinatie lokaties superspread events. Krankzinnig. WTF![]()
Ik vind het al briljant genoeg om te zien dat de usual suspects er met open ogen in trappen.quote:
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
Tegelijkertijd is het wel de wet van de grote getallen. Er zijn 115.865 scholen in Nederland. Laten we voor 't gemak even stellen dat er 10 lokalen in een school zijn, dan heb je 1,1 miljoen klaslokalen.quote:Op dinsdag 7 december 2021 13:10 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ja maar echt...why not toch! Die dingen zijn mobiel, behoeven geen moeilijke installatie. Gewoon neerzetten, en aanzetten. Done.
Ja en filter om de paar maanden vervangen, maar that's it.
Ga maar eens een leverancier vinden die er zoveel kan leveren![]()
![]()
Er zijn natuurlijk al scholen waar het wel goed geregeld is. In het verleden op een school gewerkt waar al een CO2-meter hing en een goede zuiveringsinstallatie.quote:Op dinsdag 7 december 2021 13:19 schreef chratnox het volgende:
[..]
Tegelijkertijd is het wel de wet van de grote getallen. Er zijn 115.865 scholen in Nederland. Laten we voor 't gemak even stellen dat er 10 lokalen in een school zijn, dan heb je 1,1 miljoen klaslokalen.
Mag je dan nu wel zeggen dat het niet kan? Of is dat nu ook niet toegestaan?quote:Op dinsdag 7 december 2021 13:19 schreef chratnox het volgende:
[..]
Tegelijkertijd is het wel de wet van de grote getallen. Er zijn 115.865 scholen in Nederland. Laten we voor 't gemak even stellen dat er 10 lokalen in een school zijn, dan heb je 1,1 miljoen klaslokalen.
Ga maar eens een leverancier vinden die er zoveel kan leveren
![]()
Ik denk dat dat de minderheid is. Laten we dan stellen dat er 1 miljoen over zijnquote:Op dinsdag 7 december 2021 13:21 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Er zijn natuurlijk al scholen waar het wel goed geregeld is. In het verleden op een school gewerkt waar al een CO2-meter hing en een goede zuiveringsinstallatie.![]()
![]()
Oh nee hoor, ik ben het ermee eens dat er iets mee gedaan moet worden, maar dat heb je niet morgen geregeldquote:Op dinsdag 7 december 2021 13:21 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Mag je dan nu wel zeggen dat het niet kan? Of is dat nu ook niet toegestaan?![]()
![]()
Ja, of je leest even dit non-bericht:quote:Op dinsdag 7 december 2021 13:15 schreef Za het volgende:
[..]
WTF
Dus nu zijn de vaccinatie lokaties superspread events. Krankzinnig. WTF
Tienduizenden jongeren (goh) die per se op wintersport (eerste levensbehoefte, vraag maar aan opa) moeten, gaan nu ineens massaal een prik halen. Uiteraard zonder afstand te houden. De ski-latten wachten.Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam![]()
quote:Op dinsdag 7 december 2021 13:19 schreef chratnox het volgende:
[..]
*Gaat snel aandelen kopen op Hepa luchtreinigers*![]()
zijn die niet goedkoper op aliexpress voor thuis?quote:Op dinsdag 7 december 2021 13:06 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Je hebt ook van die luchtreiniger apparaten met HEPA filter die dus ook virussen uit de lucht filteren.
Op 12 december volgens het nieuwsbericht.quote:Op dinsdag 7 december 2021 13:22 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ja, of je leest even dit non-bericht:
Tienduizenden jongeren (goh) die per se op wintersport (eerste levensbehoefte, vraag maar aan opa) moeten, gaan nu ineens massaal een prik halen. Uiteraard zonder afstand te houden. De ski-latten wachten.![]()
![]()
Ik denk dat deze schatting wat aan de hoge kant zit, aangezien er ongeveer 7000 basisscholen en 1500 middelbare scholen in Nederland zijn.quote:Op dinsdag 7 december 2021 13:19 schreef chratnox het volgende:
[..]
Er zijn 115.865 scholen in Nederland.![]()
Maar als het een jaar duurt, of langer, heb je er niets aan, volgens mij, want het moet namelijk NU opgelost.quote:Op dinsdag 7 december 2021 13:21 schreef chratnox het volgende:
[..]
Oh nee hoor, ik ben het ermee eens dat er iets mee gedaan moet worden, maar dat heb je niet morgen geregeldAnd the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Veel politici werken al thuis tenzij strikt noodzakelijk (bv. voor een debat)quote:Op dinsdag 7 december 2021 13:16 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Tijd dat politici eens thuis gaan werken.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Kun je prima zeggen, maar om het direct compleet af te serveren met "kan niet" is verboden inderdaad, je kunt er ook een begin mee maken.quote:Op dinsdag 7 december 2021 13:21 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Mag je dan nu wel zeggen dat het niet kan? Of is dat nu ook niet toegestaan?![]()
![]()
scholen dicht en meer sluiten, die avondklok doen we niet meer aan, anders zijn de rellen niet meer te overzien?quote:Op dinsdag 7 december 2021 13:08 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Da's niet erg, code zwart is al afgewend volgens Kuipers.![]()
Net zo goed als die mondkapjes van Sywert zeker.quote:Op dinsdag 7 december 2021 13:23 schreef THEFXR het volgende:
[..]
zijn die niet goedkoper op aliexpress voor thuis?Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Zoals met opschalen van de zorg een begin is gemaakt?quote:Op dinsdag 7 december 2021 13:25 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Kun je prima zeggen, maar om het direct compleet af te serveren met "kan niet" is verboden inderdaad, je kunt er ook een begin mee maken.
![]()
Ik hoef dit soort berichten niet te flikken.quote:Op dinsdag 7 december 2021 13:19 schreef Stoney3K het volgende:
Ik vind het al briljant genoeg om te zien dat de usual suspects er met open ogen in trappen.
Wanneer ik 1 woord naar juistheid aanpas is iedereen overstuur, maar jij kunt fake nieuwsberichten posten.
Verschil moet er zijn toch.![]()
(rest v artikel achter betaalmuur)quote:Samen thuisonderwijs te organiseren: “Zolang mondmasker verplicht is, houd ik mijn kind thuis”
Sinds ze de Facebookgroep Thuisonderwijs Antwerpen oprichtte om samen thuisonderwijs voor kinderen te organiseren, wordt Otsoe Verdonckt (34) uit Borgerhout overspoeld met reacties. “Ik merk dat veel ouders het niet zien zitten om hun kinderen met mondmasker naar school te sturen. Ik wil hen laten weten dat er alternatieven zijn.”
Tssss.... thuisonderwijs omdat kinderen een mondmasker moeten dragen? Naar school moeten gaan en zes uur moeten stilzitten en opletten lijkt me voor een kind veel ingrijpender. Maar dat was voor deze ouders blijkbaar geen reden om thuisonderwijs te organiseren...are we infinite or am I alone![]()
Nee niet NU opgelost, maar wel NU beginnen met zaken of voorbereiden van zaken die op de langere termijn kunnen werken.quote:Op dinsdag 7 december 2021 13:24 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Maar als het een jaar duurt, of langer, heb je er niets aan, volgens mij, want het moet namelijk NU opgelost.![]()
Als je *nu* een probleem hebt, en er is geen oplossing voorbereid, dan ben je sowieso te laat.quote:Op dinsdag 7 december 2021 13:24 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Maar als het een jaar duurt, of langer, heb je er niets aan, volgens mij, want het moet namelijk NU opgelost.
Dit soort dingen hadden al maanden geleden geregeld moeten worden. Er was dacht ik ook extra geld voor vrijgemaakt om de ventilatie op scholen te verbeteren. Geen idee wat daarmee gedaan is.![]()
9 procent van de positief getesten zorgt voor 60 procent van alle ziekenhuisopnames en 92 procent van alle doden. serieus de hele samenleving ligt plat vanwege die bejaarden. tijd dat we hen gewoon gaan afzonderen van iedereen die jonger is dan 70. dan kan de rest tenminste weer door met het leven.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-12-2021 13:30:48 ]![]()
Daar zit inderdaad de gang goed in, ik las al flink uitgewerkte plannen over hoe dit te realiseren.quote:Op dinsdag 7 december 2021 13:26 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Zoals met opschalen van de zorg een begin is gemaakt?![]()
quote:Op dinsdag 7 december 2021 13:28 schreef Nielsch het volgende:
9 procent van de positief getesten zorg voor 60 procent van alle ziekenhuisopnames en 92 procent van alle doden. serieus de hele samenleving ligt plat vanwege die bejaarden. tijd dat we hen gewoon gaan afzonderen van iedereen die jonger is dan 70. dan kan de rest tenminste weer door met het leven.Neeeee! Heel Nederland moet lijden vanwege deze boomers.quote:Op dinsdag 7 december 2021 13:28 schreef Nielsch het volgende:
9 procent van de positief getesten zorg voor 60 procent van alle ziekenhuisopnames en 92 procent van alle doden. serieus de hele samenleving ligt plat vanwege die bejaarden. tijd dat we hen gewoon gaan afzonderen van iedereen die jonger is dan 70. dan kan de rest tenminste weer door met het leven.![]()
Heb je een idee wat er terecht gekomen is van dat plan en dat extra geld? Of er scholen zijn die iets gedaan hebben om het aan te pakken en daar geld voor gekregen hebben?quote:Op dinsdag 7 december 2021 13:27 schreef Tijn het volgende:
[..]
Als je *nu* een probleem hebt, en er is geen oplossing voorbereid, dan ben je sowieso te laat.
Dit soort dingen hadden al maanden geleden geregeld moeten worden. Er was dacht ik ook extra geld voor vrijgemaakt om de ventilatie op scholen te verbeteren. Geen idee wat daarmee gedaan is.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Je gaat toch geen kinderen lastig vallen met mondkapjes uren lang.quote:Op dinsdag 7 december 2021 13:27 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
(rest v artikel achter betaalmuur)
Tssss.... thuisonderwijs omdat kinderen een mondmasker moeten dragen? Naar school moeten gaan en zes uur moeten stilzitten en opletten lijkt me voor een kind veel ingrijpender. Maar dat was voor deze ouders blijkbaar geen reden om thuisonderwijs te organiseren...
Laat kinderen lekker kind zijn en hou ze buiten deze onzin.
Volwassenen moeten maar de last dragen.
Booster ouderen, 2g voor 50+ etc.
Het continue doodgooien met corona als onderwerp is al schadelijk genoeg.
Hebben we straks al die snowflake ouders met compleet angstige kinderen voor wie een qr, mondkapje, afstand en vaccinatie genormaliseerd is.![]()
Weinig want dat wordt serieus al 20 jaar geroepen.quote:Op dinsdag 7 december 2021 13:27 schreef Tijn het volgende:
[..]
Als je *nu* een probleem hebt, en er is geen oplossing voorbereid, dan ben je sowieso te laat.
Dit soort dingen hadden al maanden geleden geregeld moeten worden. Er was dacht ik ook extra geld voor vrijgemaakt om de ventilatie op scholen te verbeteren. Geen idee wat daarmee gedaan is.
En dan nog niet rekening houdend met de technische onmogelijkheden. Voor een klaslokaal van 30 leerlingen zal er 30*30=900m³ lucht moeten worden toe en afgevoerd. Dat zijn geen kanaaltjes meer van 160mm.
Dat wordt een project in de orde van grootte sloop en nieuwbouw.1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."![]()
Kijk dit dus, ik zeg helemaal niet at het NU opgelost moet zijn. Je verwacht alleen wel wat meer van een kabinet en OMT denktank dan een driewekelijkse meeting waar ze wat aan de openingstijdenknop gaan zitten draaien.quote:Op dinsdag 7 december 2021 13:27 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dit soort dingen hadden al maanden geleden geregeld moeten worden. Er was dacht ik ook extra geld voor vrijgemaakt om de ventilatie op scholen te verbeteren. Geen idee wat daarmee gedaan is.![]()
Verdomd, je hebt gelijk. Als ik de data van CBS erbij pak kom ik op zo'n 7000 primair onderwijs idd.quote:Op dinsdag 7 december 2021 13:24 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik denk dat deze schatting wat aan de hoge kant zit, aangezien er ongeveer 7000 basisscholen en 1500 middelbare scholen in Nederland zijn.
Ik zie waar 't fout gegaan is, ik heb gezocht op alle scholen in Nederland, waar dus ook sportscholen en autorijles in valt
maargoed, 7000 primair onderwijs, laten we voor 't gemak 10.000 doen met alle secundaire/tertiaire. Met zo'n 10 lokalen per school kom je dan op 100.000 lokalen, dus 100.000 apparaten
Een flink verschil in elk geval. Met ~200W gebruik (of 2kWh als je ze ook laat verwarmen) heb je ook een flinke additionele belasting op 't stroomnet![]()
![]()
Allebei geen idee. Als ik het onderwijs een beetje ken hebben de overkoepelende samenwerkingsverbanden het in hun zak gestoken en hebben de scholen zelf er nooit een cent van teruggezienquote:Op dinsdag 7 december 2021 13:30 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Heb je een idee wat er terecht gekomen is van dat plan en dat extra geld? Of er scholen zijn die iets gedaan hebben om het aan te pakken en daar geld voor gekregen hebben?![]()
![]()
Beschrijf je lijden eensquote:Op dinsdag 7 december 2021 13:29 schreef mir1986 het volgende:
[..]
[..]
Neeeee! Heel Nederland moet lijden vanwege deze boomers.Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam![]()
Jezus christus, dus als iemand hier een concentratiekamp beschrijft mag ik niet zeggen dat hij een concentratiekamp beschrijft? Wat is het hier toch met moderatie![]()
![]()
Prima idee om tijdens het driewekelijkse draaiknopmoment uit de doeken te doen wat er allemaal gedaan is en voorbereid wordt. Zou het draagvlak voor de huidige en eventuele toekomstige maatregelen prima kunnen behouden en misschien wel te vergroten.quote:Op dinsdag 7 december 2021 13:30 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Heb je een idee wat er terecht gekomen is van dat plan en dat extra geld? Of er scholen zijn die iets gedaan hebben om het aan te pakken en daar geld voor gekregen hebben?![]()
Nee, om Malta binnen te komen si een herstelbewijs niet voldoende. Daar moet je 2 shots voor hebben gehad.quote:Op dinsdag 7 december 2021 12:45 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
#Thierryisgevaccineerd of gebruikt alsnog de app voor eventuele eerdere besmetting met covid, waarvoor je je wel moet laten testen bij de GGD.
Daar liepen wij namelijk ook afgelopen oktober tegenaan met ellenlange rijen bij het vliegveld.1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."![]()
Wat hebben de boomers nou weer misdaan?quote:Op dinsdag 7 december 2021 13:29 schreef mir1986 het volgende:
[..]
[..]
Neeeee! Heel Nederland moet lijden vanwege deze boomers.'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Hij zit in Frankrijk. Met jullie Thierry obsessie.quote:Op dinsdag 7 december 2021 13:33 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Nee, om Malta binnen te komen si een herstelbewijs niet voldoende. Daar moet je 2 shots voor hebben gehad.
Daar liepen wij namelijk ook afgelopen oktober tegenaan met ellenlange rijen bij het vliegveld.![]()
Alles. Altijd.quote:Op dinsdag 7 december 2021 13:33 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Wat hebben de boomers nou weer misdaan?![]()
Het hele land ligt plat omdat er 300 extra IC bedden nodig zijn. 300.quote:
Op een normale zaterdag gaat dat per half uur een Primark of een Ikea binnen.
Maar qua zorg zijn dat duizelingwekkende getallen.![]()
Het zijn boomers. Dat is toch voldoende reden?quote:Op dinsdag 7 december 2021 13:33 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Wat hebben de boomers nou weer misdaan?![]()
Is het bewezen dat Sjerrie in Malta zit?[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
BREAKING NEWS BREAKING NEWS
Thierry zit in Frankrijk, niet op Malta.
---
Zo, kan dat vermoeiende gedram over die gek nu weer stoppen?![]()
Nouja, opzich is dat wel logisch. Als er 50 mensen per dag de Ikea binnen komen en er 16 dagen blijven heb je ook een probleem. Dan kun je nog zoveel Friheten neerzetten, dan kom je ruimte tekort.quote:Op dinsdag 7 december 2021 13:33 schreef Za het volgende:
[..]
Het hele land ligt plat omdat er 300 extra IC bedden nodig zijn. 300.
Moet hij weten.quote:Op dinsdag 7 december 2021 13:34 schreef Scrummie het volgende:
---
Zo, kan dat vermoeiende gedram over die gek nu weer stoppen?
Zou het wat uitmaken?[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Ja de vraag stellen was 'm beantwoorden, had het kunnen wetenquote:Op dinsdag 7 december 2021 13:33 schreef chratnox het volgende:
[..]
Het zijn boomers. Dat is toch voldoende reden?.
'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Voor het bedienen van 300 IC-bedden is iets meer nodig dan het runnen van een Primark.quote:Op dinsdag 7 december 2021 13:33 schreef Za het volgende:
[..]
Ja hallo. Als jij dat al niet snapt als Hugo zijnde gaat het wel mis met die solidariteit hè?quote:Op dinsdag 7 december 2021 13:34 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ja de vraag stellen was 'm beantwoorden, had het kunnen weten.
![]()
Nu onderschat je het runnen van een primark, je moet toch efficient omgaan met al die tokkies die voor een duppie op de bovenste rang willen zittenquote:Op dinsdag 7 december 2021 13:35 schreef Tijn het volgende:
[..]
Voor het bedienen van 300 IC-bedden is iets meer nodig dan het runnen van een Primark.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Over overbelaste telefoonlijnen gesproken: ben aangenomen bij de vaccinatielijn van de GGDquote:Op dinsdag 7 december 2021 12:08 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Zou beter zijn, maar ik voorzie dat de website dan plat gaat, de telefoon overbelast raakt en er chaos is bij een vrije inloop.![]()
![]()
Je hypocrisie is mijn probleem niet.quote:Op dinsdag 7 december 2021 13:32 schreef Stoney3K het volgende:
Och gut.
Ga je nu klikken bij de moderators?
1 gecorrigeerd woord van mij, en er wordt 25 pagina's over gepost, en in de thread erna gaat het nog door.
Jij kunt hier doen en laten wat je wilt, met je virtuele groene vinkje.![]()
Proficiat.
[ Bericht % gewijzigd door miss_sly op 07-12-2021 13:45:43 ]![]()
Graag, laat die vent lekker met rust.quote:Op dinsdag 7 december 2021 13:34 schreef Scrummie het volgende:
---
Over die filters voor in de klas.. Natuurlijk is hier geen budget voor. 200 euro per stuk, we hebben 10 klassen en dan nog 5 andere ruimtes zoals kofferruimte. Is 3000 euro.
Denk dat er voorlopig niks anders op zit dan de kinderen in de klas hun jas aan te laten houden, muts op, handschoenen aan en les volgen met de ramen open.
BbbbbrrrrrrrrJe kunt beter spijt hebben van de dingen die je hebt gedaan, dan de dingen die je nooit hebt durven doen.![]()
Oh, mag je hier ook al niet meer grappig reageren op een ongevaccineerde. Topic wordt steeds flauwer zo..![]()
Het probleem met jouw post was dan ook niet dat je het woord gecorrigeerd had, het probleem was dat je er niets over zei. De originele bron moest erbij gepakt worden om te kijken wat er echt stond.quote:Op dinsdag 7 december 2021 13:38 schreef Za het volgende:
[..]
Je hypocrisie is mijn probleem niet.
1 gecorrigeerd woord van mij, en er wordt 25 pagina's over gepost, en in de thread erna gaat het nog door.
Jij kunt hier doen en laten wat je wilt, met je virtuele groene vinkje.![]()
Proficiat.
Het bericht van @Stoney3K was (in mijn ogen) duidelijk een grap.![]()
Leuk om straks jouw ervaringen te horen. Wanneer ga je beginnen, welke regio?quote:Op dinsdag 7 december 2021 13:37 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Over overbelaste telefoonlijnen gesproken: ben aangenomen bij de vaccinatielijn van de GGD![]()
Je moet inderdaad verplicht polariserenquote:Op dinsdag 7 december 2021 13:39 schreef bloodymary1 het volgende:
Oh, mag je hier ook al niet meer grappig reageren op een ongevaccineerde. Topic wordt steeds flauwer zo..[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Om z'n booster te halen zeker?quote:Op dinsdag 7 december 2021 13:34 schreef Scrummie het volgende:
---
https://www.telegraaf.nl/(...)-gewoon-in-frankrijk![]()
Allemaal hijgende Fok!kers aan de telefoon vanaf nuquote:Op dinsdag 7 december 2021 13:37 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Over overbelaste telefoonlijnen gesproken: ben aangenomen bij de vaccinatielijn van de GGD
Gefeliciteerd, leuk!![]()
nee, we gaan geen tweedeling in de maatschappij doen!quote:Op dinsdag 7 december 2021 13:28 schreef Nielsch het volgende:
9 procent van de positief getesten zorgt voor 60 procent van alle ziekenhuisopnames en 92 procent van alle doden. serieus de hele samenleving ligt plat vanwege die bejaarden. tijd dat we hen gewoon gaan afzonderen van iedereen die jonger is dan 70. dan kan de rest tenminste weer door met het leven.![]()
Ik weet alleen dat de school waar mijn kind zat afgelopen jaar een nieuw dak heeft gekregen. Ik ga ervan uit dat ze dan ook meteen iets met luchtfilters ofzo hebben aangepakt.quote:Op dinsdag 7 december 2021 13:31 schreef Tijn het volgende:
[..]
Allebei geen idee. Als ik het onderwijs een beetje ken hebben de overkoepelende samenwerkingsverbanden het in hun zak gestoken en hebben de scholen zelf er nooit een cent van teruggezienAnd the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Zonder tweedeling hebben veel sectoren in ONZE economie een GROOT PROBLEEM.quote:Op dinsdag 7 december 2021 13:42 schreef THEFXR het volgende:
[..]
nee, we gaan geen tweedeling in de maatschappij doen![i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Ik wil niet te negatief zijn, maar mijn ervaring is dat dat vaak niet zo is. Net als de stoep die opengebroken wordt voor glasvezel, 3 weken later dicht gaat en 4 weken later weer open moet voor een extra glasvezelkabel. Dan 6 maanden later de weg voor riolering en afwatering, en je hebt zo 2 jaar feestquote:Op dinsdag 7 december 2021 13:42 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik weet alleen dat de school waar mijn kind zat afgelopen jaar een nieuw dak heeft gekregen. Ik ga ervan uit dat ze dan ook meteen iets met luchtfilters ofzo hebben aangepakt.![]()
![]()
Eens. Het zou zeker geen gek idee zijn om eens wat transparantie te geven over wat er allemaal daadwerkelijk gedaan wordt in het kader van de toekomst.quote:Op dinsdag 7 december 2021 13:33 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Prima idee om tijdens het driewekelijkse draaiknopmoment uit de doeken te doen wat er allemaal gedaan is en voorbereid wordt. Zou het draagvlak voor de huidige en eventuele toekomstige maatregelen prima kunnen behouden en misschien wel te vergroten.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
zo is datquote:Op dinsdag 7 december 2021 13:43 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik wil niet te negatief zijn, maar mijn ervaring is dat dat vaak niet zo is. Net als de stoep die opengebroken wordt voor glasvezel, 3 weken later dicht gaat en 4 weken later weer open moet voor een extra glasvezelkabel. Dan 6 maanden later de weg voor riolering en afwatering, en je hebt zo 2 jaar feest
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..![]()
Gefeliciteerdquote:Op dinsdag 7 december 2021 13:37 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Over overbelaste telefoonlijnen gesproken: ben aangenomen bij de vaccinatielijn van de GGD
![]()
quote:Op dinsdag 7 december 2021 13:30 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Je gaat toch geen kinderen lastig vallen met mondkapjes uren lang.
Laat kinderen lekker kind zijn en hou ze buiten deze onzin.
Volwassenen moeten maar de last dragen.
Booster ouderen, 2g voor 50+ etc.
Het continue doodgooien met corona als onderwerp is al schadelijk genoeg.
Hebben we straks al die snowflake ouders met compleet angstige kinderen voor wie een qr, mondkapje, afstand en vaccinatie genormaliseerd is.Bron: De Standaard.quote:Vooral volwassenen worstelen met mondmaskers voor kinderen
De eerste schooldag met mondmaskers voor jonge kinderen is niet zonder slag of stoot verlopen. Al lijken het niet de jongsten te zijn die de meeste problemen hebben met de nieuwe maatregel.
[..]
Het zijn vooral bezorgde ouders die tegen de maatregel ingaan. Dit weekend kreeg Sabine Arras, directeur van basisschool De Boomgaard in Wommelgem, verschillende mails van verontruste ouders, een iemand weigert zijn kinderen met masker op naar school te sturen. ‘Kinderen maken er niet zo veel problemen van’, merkt ze op. ‘In het eerste en tweede leerjaar zijn ze zelfs heel fier. Ze voelen zich groot. Tijdens de pauzes, als het mondmasker af mocht, hielden ze het aan.’ De school probeert het dragen van mondmaskers wel te beperken. ‘We zetten onze extra ruimtes in, zodat klasgroepen in tweeën kunnen worden gesplitst. Op die manier moet het mondmasker alleen tijdens de lessen gedragen worden.’
[..]are we infinite or am I alone![]()
De bron had ik er onder gezet, niemand hoefde er iets bij te pakken.quote:Op dinsdag 7 december 2021 13:39 schreef chratnox het volgende:
Het probleem met jouw post was dan ook niet dat je het woord gecorrigeerd had, het probleem was dat je er niets over zei. De originele bron moest erbij gepakt worden om te kijken wat er echt stond.
Daarnaast betrof het een correctie naar waarheid, dus de algehele verbolgenheid was belachelijk.Op zich wel.quote:Het bericht van @:Stoney3K was (in mijn ogen) duidelijk een grap.
Maar gezien ik hier dagelijk door 10-20 pagina's slowchat heen moet waden en ik geen interesse heb in wie welk bier drinkt, of de hoeren open zijn en aanverwante zaken, lees ik globaal bij.
Dan krijg je dit soort dingen.![]()
I know. Maar tot ik zeker ben van het tegendeel, kies ik ervoor om het positief te benaderenquote:Op dinsdag 7 december 2021 13:43 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik wil niet te negatief zijn, maar mijn ervaring is dat dat vaak niet zo is. Net als de stoep die opengebroken wordt voor glasvezel, 3 weken later dicht gaat en 4 weken later weer open moet voor een extra glasvezelkabel. Dan 6 maanden later de weg voor riolering en afwatering, en je hebt zo 2 jaar feest
![]()
echt 9 likes voor een volwassen vent die reageert als een pubermeisje met zn verontwaardige uitroeptekens.quote:Op dinsdag 7 december 2021 12:45 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Jullie sporen ook gewoon niet.Misschien nog wat likes voor dit pareltje?quote:Pepijn is dus ook gevaccineerd anders zou hij zich wel duidelijk hebben uitgesproken! Wat een smerige nazi-rat is het toch ook!Go hard or go home![]()
https://www.1limburg.nl/z(...)ng?context=section-1Ze hadden beter die geprezen toekomstvisie kunnen aanwenden door bijtijds meer personeel aan te nemen/op te leiden.quote:Toekomstvisie
"Wij zijn enorm blij dat we deze overeenkomst hebben kunnen sluiten", laat Roel Goffin, CFO en lid van de Bestuursraad van Zuyderland, weten. "Het laat zien dat de Europese Investeringsbank de toekomstvisie van Zuyderland voor de regio Zuid-Limburg onderschrijft."Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..![]()
Als je kind nog steeds op die school zit, zou ik het eens vragen.quote:Op dinsdag 7 december 2021 13:47 schreef miss_sly het volgende:
[..]
I know. Maar tot ik zeker ben van het tegendeel, kies ik ervoor om het positief te benaderen![]()
Sterkte. Zal wel energy sucking zijn lijkt me.quote:Op dinsdag 7 december 2021 13:37 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Over overbelaste telefoonlijnen gesproken: ben aangenomen bij de vaccinatielijn van de GGDEen oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).![]()
Dat zullen we nog wel eens zien!quote:Op dinsdag 7 december 2021 13:48 schreef Frozen-assassin het volgende:
Ik geef het toe. Ik ga in januari op wintersport!
Zonder booster waarschijnlijkGo hard or go home![]()
Vergis je niet, dat zijn er al snel zo'n 2 per ziekenhuis.quote:Op dinsdag 7 december 2021 13:33 schreef Za het volgende:
[..]
Met vriendelijke groet,quote:
Hugo.Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
Februari naar Oostenrijkquote:Op dinsdag 7 december 2021 13:48 schreef Frozen-assassin het volgende:
Zonder booster waarschijnlijk
Tics van je petten.![]()
Mijn kind is een brugpieper tegenwoordigquote:Op dinsdag 7 december 2021 13:48 schreef Tijn het volgende:
[..]
Als je kind nog steeds op die school zit, zou ik het eens vragen.
![]()
Ik snap wat je zegt en ik vind ook dat je wel heel vaak aangesproken wordt, maar in dit geval vond ik het terecht. Een quote van een nieuwssite aanpassen zonder daarbij te zetten wat je aangepast hebt is niet handig. Ik geloof dat je het met de beste bedoelingen hebt gedaan, maar dat kan ervoor zorgen dat je posts met wantrouwen bekeken worden.quote:Op dinsdag 7 december 2021 13:47 schreef Za het volgende:
[..]
De bron had ik er onder gezet, niemand hoefde er iets bij te pakken.
Daarnaast betrof het een correctie naar waarheid, dus de algehele verbolgenheid was belachelijk.
[..]
Op zich wel.
Maar gezien ik hier dagelijk door 10-20 pagina's slowchat heen moet waden en ik geen interesse heb in wie welk bier drinkt, of de hoeren open zijn en aanverwante zaken, lees ik globaal bij.
Dan krijg je dit soort dingen.
Om te voorkomen dat we de hele discussie over gaan doen, ik zou je mee willen geven de tekst die je van een bron quote niet aan te passen maar je eigen mening er boven/onder te zetten, om aan te geven wat je ervan vindt. Doe ermee wat je wilt![]()
![]()
Zware klap in het gezicht van geschorste Lenny.quote:Op dinsdag 7 december 2021 13:48 schreef Frozen-assassin het volgende:
Zonder booster waarschijnlijk![]()
Heb wel geheimhoudingsplichtquote:Op dinsdag 7 december 2021 13:39 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Leuk om straks jouw ervaringen te horen. Wanneer ga je beginnen, welke regio?Regio waarin ik woon neem ik aan, West-Brabant dus. Volgende week eerste trainingsdag.
Vandaaruit zoeken naar ander werk wat net zo leuk is waar ik vanmiddag mijn ontslag heb genomen maar fysiek minder zwaar![]()
![]()
Die was vanmorgen alweer in het topic.quote:Op dinsdag 7 december 2021 13:49 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Zware klap in het gezicht van geschorste Lenny.
/dramaAnd the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Flauw, het was een voorbeeld van aantallen mensen.quote:Op dinsdag 7 december 2021 13:35 schreef Tijn het volgende:
Voor het bedienen van 300 IC-bedden is iets meer nodig dan het runnen van een Primark.
Bij jou in de straat wonen mogelijk 300 mensen, om zo'n groep gaat het qua grootte.
Daarvoor moeten er 17 miljoen in de maatregelen.![]()
Just out of curiosity..... moet je het op een kantoor op locatie gaan doen, of mag je vanuit huis werken?quote:Op dinsdag 7 december 2021 13:50 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Heb wel geheimhoudingsplichtRegio waarin ik woon neem ik aan, West-Brabant dus. Volgende week eerste trainingsdag.
Vandaaruit zoeken naar ander werk wat net zo leuk is waar ik vanmiddag mijn ontslag heb genomen maar fysiek minder zwaar![]()
Ik weet het. Maar ik denk ook dat het een illusie is dat het bij 300 IC-opnames blijft als er geen maatregelen genomen worden.quote:Op dinsdag 7 december 2021 13:51 schreef Za het volgende:
[..]
Flauw, het was een voorbeeld van aantallen mensen.
Bij jou in de straat wonen mogelijk 300 mensen, om zo'n groep gaat het qua grootte.
Daarvoor moeten er 17 miljoen in de maatregelen.![]()
Goed advies.quote:Op dinsdag 7 december 2021 13:49 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik snap wat je zegt en ik vind ook dat je wel heel vaak aangesproken wordt, maar in dit geval vond ik het terecht. Een quote van een nieuwssite aanpassen zonder daarbij te zetten wat je aangepast hebt is niet handig. Ik geloof dat je het met de beste bedoelingen hebt gedaan, maar dat kan ervoor zorgen dat je posts met wantrouwen bekeken worden.
Om te voorkomen dat we de hele discussie over gaan doen, ik zou je mee willen geven de tekst die je van een bron quote niet aan te passen maar je eigen mening er boven/onder te zetten, om aan te geven wat je ervan vindt. Doe ermee wat je wilt
Hierbij is dan ook de discussie gestaakt.
Overigens is dat dus ook waarom we bronnen bij nieuwsberichten willen zien.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Het gaat inmiddels om 2800 mensen die een ziekenhuisbed bezetten met corona.quote:Op dinsdag 7 december 2021 13:51 schreef Za het volgende:
[..]
Flauw, het was een voorbeeld van aantallen mensen.
Daarvoor moeten er 17 miljoen in de maatregelen.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Hier was het nog erger.quote:Op dinsdag 7 december 2021 13:43 schreef chratnox het volgende:
[..]
Glasvezel, reconstructie gasnet, reconstructie stroom, reconstructie riool, warmtenet, ondertussen 4 jaar verder en er ligt nog steeds tijdelijke bestrating.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Plus nog een stuk of 1700 die met een zuurstoffles thuiszitten.quote:Op dinsdag 7 december 2021 13:52 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Het gaat inmiddels om 2800 mensen die een ziekenhuisbed bezetten met corona.![]()
Ik ga mijn kantoor inrichtenen dan richting werk
Fijne dag allemaal en tnc voor alle felicitaties en likes
![]()
![]()
Ik denk stiekem dat je dat aantal met een kleine korrel zout moet nemen.quote:Op dinsdag 7 december 2021 13:52 schreef Tijn het volgende:
[..]
Plus nog een stuk of 1700 die met een zuurstoffles thuiszitten.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
lekker thuisquote:Op dinsdag 7 december 2021 13:51 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Just out of curiosity..... moet je het op een kantoor op locatie gaan doen, of mag je vanuit huis werken?![]()
En op zich wel eens met Za: een tikje minderen met SC lijkt me wel gewenst. Er is een SC-topic, daar kan (bijna) alles.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Echt een gevalletje wat zo in dat programma 'Over de balk' had kunnen langskomen.quote:Op dinsdag 7 december 2021 13:52 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Hier was het nog erger.
Glasvezel, reconstructie gasnet, reconstructie stroom, reconstructie riool, warmtenet, ondertussen 4 jaar verder en er ligt nog steeds tijdelijke bestrating.![]()
Want?quote:Op dinsdag 7 december 2021 13:53 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik denk stiekem dat je dat aantal met een kleine korrel zout moet nemen.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Helaas komen gemeentebesturen en andere overheden daarvoor niet in aanmerking.quote:Op dinsdag 7 december 2021 13:54 schreef xFriendx het volgende:
[..]
Echt een gevalletje wat zo in dat programma 'Over de balk' had kunnen langskomen.Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
Maatregelen halen niets meer uit, IMO.quote:Op dinsdag 7 december 2021 13:52 schreef Tijn het volgende:
Ik weet het. Maar ik denk ook dat het een illusie is dat het bij 300 IC-opnames blijft als er geen maatregelen genomen worden.
Behalve zaken als wegblijven bij de grootouders.![]()
Hier op school niks, de kinderen klagen wel steen en been over het les krijgen met het raam op een kier, maar daar worden ze hard van, van die kou.quote:Op dinsdag 7 december 2021 13:48 schreef Tijn het volgende:
[..]
Als je kind nog steeds op die school zit, zou ik het eens vragen.![]()
Twee keer gePfizerd en tegen die tijd nog niet langer geleden dan 270 dagen. Moet geen probleem zijn.quote:
Tics van je petten.![]()
Zelfs gifjes over kroegen, een lief hondje met z'n baasje, etc.?quote:Op dinsdag 7 december 2021 13:53 schreef miss_sly het volgende:
En op zich wel eens met Za: een tikje minderen met SC lijkt me wel gewenst. Er is een SC-topic, daar kan (bijna) alles.![]()
Misschien kan de SC een sticky topic worden ipv die sticky domme hondenthread die hier niets te zoeken heeft.quote:Op dinsdag 7 december 2021 13:53 schreef miss_sly het volgende:
En op zich wel eens met Za: een tikje minderen met SC lijkt me wel gewenst. Er is een SC-topic, daar kan (bijna) alles.![]()
Sommige wel, andere niet. You know the drillquote:Op dinsdag 7 december 2021 13:56 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Zelfs gifjes over kroegen, een lief hondje met z'n baasje, etc.?
![]()
Ik weet niet of maatregelen niks uithalen. Je ziet toch bv dat de groei van de ziekenhuisinstroom wat afneemt. Dat zal toch een oorzaak hebben.quote:Op dinsdag 7 december 2021 13:54 schreef Za het volgende:
[..]
Maatregelen halen niets meer uit, IMO.
Behalve zaken als wegblijven bij de grootouders.![]()
Misschien zou het vooral helpen als je geen toon aanslaat alsof je de hele tijd op je pik getrapt bent.quote:Op dinsdag 7 december 2021 13:57 schreef Za het volgende:
[..]
Misschien kan de SC een sticky topic worden ipv die sticky domme hondenthread die hier niets te zoeken heeft.Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
Ik trap hier niet in.quote:Op dinsdag 7 december 2021 13:57 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Sommige wel, andere niet. You know the drill
Goed. Terug naar covid.
Erg mooie cijfers vandaag.![]()
Ha Lenny. Leuk dat je er weer bent!quote:Op dinsdag 7 december 2021 13:56 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Zelfs gifjes over kroegen, een lief hondje met z'n baasje, etc.?![]()
![]()
Om er nog op terug te komen, mijn moeder kan om 16:30 terecht voor de boosterquote:Op dinsdag 7 december 2021 13:52 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Het gaat inmiddels om 2800 mensen die een ziekenhuisbed bezetten met corona.![]()
![]()
Gifjes met betrekking tot een periode die ongeveer midden tussen 1923 en 1964 ligt zijn daar niet toegestaan? Of interpreteer ik dit verkeerd?quote:Op dinsdag 7 december 2021 13:57 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Sommige wel, andere niet. You know the drill[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Dezelfde dag van het maken van een afspraak? Netjes.quote:Op dinsdag 7 december 2021 13:59 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Om er nog op terug te komen, mijn moeder kan om 16:30 terecht voor de booster
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-12-2021 14:00:40 ]![]()
Dezelfde dag als het bellen voor een afspraak? Top!quote:Op dinsdag 7 december 2021 13:59 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Om er nog op terug te komen, mijn moeder kan om 16:30 terecht voor de boosterAnd the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Begreep ik het nu goed dat je in Dld gewoon een booster kan halen als NL-er? Anders duw ik mn moeder in de kofferbak voor een dagje uit.Go hard or go home![]()
Daarmee ondermijn je Hugo's briljante boostercampagne.quote:Op dinsdag 7 december 2021 14:01 schreef Noek het volgende:
Begreep ik het nu goed dat je in Dld gewoon een booster kan halen als NL-er? Anders duw ik mn moeder in de kofferbak voor een dagje uit.![]()
https://www.tubantia.nl/h(...)-good-wies~a0a91170/Dit lijkt me een stukje langetermijnvisie. Waarom horen we daar niets over verder, of heb ik het gewoon gemist?quote:Vanaf 1 januari wordt ze een van de vier themadirecteuren van het Pandemic & Disaster Preparedness Center (PDPC). Dit kenniscentrum is een samenwerking tussen het Erasmus MC, de Erasmus Universiteit Rotterdam, de TU Delft, Universiteit Utrecht en de gemeente Rotterdam. Daar gaat ze werken aan het voorkomen en beheersen van nieuwe pandemieën. Door medische kennis te combineren met technologie, kennis van het klimaat en gedragswetenschappen.![]()
Jazeker, sterker nog, 3 uur na het maken van de afspraakquote:Op dinsdag 7 december 2021 14:00 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dezelfde dag als het bellen voor een afspraak? Top!![]()
![]()
Omdat sociale kringen eindig zijn.quote:Op dinsdag 7 december 2021 13:57 schreef Tijn het volgende:
Ik weet niet of maatregelen niks uithalen. Je ziet toch bv dat de groei van de ziekenhuisinstroom wat afneemt. Dat zal toch een oorzaak hebben.
Tot het weer aanflakkert wegens overloop in sociale kringen "even verderop" dan neemt het weer toe.
Los van welke maatregelen dan ook.![]()
quote:Op dinsdag 7 december 2021 13:49 schreef chratnox het volgende:
Ik geloof dat je het met de beste bedoelingen hebt gedaan, maar dat kan ervoor zorgen dat je posts met wantrouwen bekeken worden.![]()
deze post komt een jaar of anderhalf te laat, al @Za 's posts zijn van een twijfelachtige inhoud![]()
Ik hou haar liever onzorgvuldig in leven.quote:Op dinsdag 7 december 2021 14:01 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Daarmee ondermijn je Hugo's briljante boostercampagne.Go hard or go home![]()
Mw van Zetten vindt dit geen boeiend nieuwsquote:Op dinsdag 7 december 2021 14:02 schreef Scrummie het volgende:
https://www.tubantia.nl/h(...)-good-wies~a0a91170/
[..]
Dit lijkt me een stukje langetermijnvisie. Waarom horen we daar niets over verder, of heb ik het gewoon gemist?[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Ik denk vrij weinig aangezien de besmettingscijfers nog niet echt veranderen, het virus gaat onverminderd rond. Het zal meer een curve zijn waarin het aantal kwetsbaren voor het virus simpelweg afneemt na verloop van tijd, plus meer mensen worden met zuurstofpomp naar huis gestuurd.quote:Op dinsdag 7 december 2021 13:57 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik weet niet of maatregelen niks uithalen. Je ziet toch bv dat de groei van de ziekenhuisinstroom wat afneemt. Dat zal toch een oorzaak hebben.Makkelijk eerste![]()
Die heb je gewoon niet gezien, want volgens Mark is visie een olifant die het zicht op de weg belemmert.quote:Op dinsdag 7 december 2021 14:02 schreef Scrummie het volgende:
https://www.tubantia.nl/h(...)-good-wies~a0a91170/
[..]
Dit lijkt me een stukje langetermijnvisie. Waarom horen we daar niets over verder, of heb ik het gewoon gemist?Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
Ik weet niet waarom jij en zoveel anderen zo geobsedeerd zijn door mij, maar ik heb geen interesse.quote:Op dinsdag 7 december 2021 14:02 schreef Tarado het volgende:
![]()
deze post komt een jaar of anderhalf te laat, al @:Za 's posts zijn van een twijfelachtige inhoud
Door het constant over mij te hebben geef je alleen maar aan hoe druk je met mij bent.
Jouw username bv zegt mij daarintegen niets.![]()
Ik wil niet lullig doen maar de stijging is er toch wel degelijk uit bij de besmettingscijfers.quote:Op dinsdag 7 december 2021 14:04 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Ik denk vrij weinig aangezien de besmettingscijfers nog niet echt veranderen![]()
Wow.. dat kan dus giga snel gaan!quote:Op dinsdag 7 december 2021 13:59 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Om er nog op terug te komen, mijn moeder kan om 16:30 terecht voor de booster
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
User @Tarado is anders een graag geziene stamgast hier.quote:Op dinsdag 7 december 2021 14:05 schreef Za het volgende:
[..]
Ik weet niet waarom jij en zoveel anderen zo geobsedeerd zijn door mij, maar ik heb geen interesse.
Door het constant over mij te hebben geef je alleen maar aan hoe druk je met mij bent.
Jouw username bv zegt mij daarintegen niets.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
True. Men heeft het wel heel druk met je. Gistermiddag helemaal maar dat vinden de mods no problemo.quote:Op dinsdag 7 december 2021 14:05 schreef Za het volgende:
[..]
Ik weet niet waarom jij en zoveel anderen zo geobsedeerd zijn door mij, maar ik heb geen interesse.
Jouw username bv zegt mij daarintegen niets.
Terwijl ze normaal flink eager zijn om te wissen. Grappig hoe het altijd zo doorsijpelt wie ze dolgraag voor de wolven flikkeren en wie niet.Go hard or go home![]()
Ja, dat las ik ook. Frankrijk vaccineert ook buitenlanders, en ik begreep dat je in Wenen ook als buitenlander probleemloos een booster kan halen.quote:Op dinsdag 7 december 2021 14:01 schreef Noek het volgende:
Begreep ik het nu goed dat je in Dld gewoon een booster kan halen als NL-er? Anders duw ik mn moeder in de kofferbak voor een dagje uit.
België begint trouwens binnenkort met het boosteren van scheepslui, dus als je een bootje wil huren kan je even naar Antwerpen varen voor een booster![]()
![]()
Ik ga eens een grootschalig google onderzoek starten hoe ik haar zsm kan laten injecteren.quote:Op dinsdag 7 december 2021 14:08 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, dat las ik ook. Frankrijk vaccineert ook buitenlanders, en ik begreep dat je in Wenen ook als buitenlander probleemloos een booster kan halen.
België begint trouwens binnenkort met het boosteren van scheepslui, dus als je een bootje wil huren kan je even naar Antwerpen varen voor een boosterGo hard or go home![]()
De stijging wel maar een daling lijkt nog niet zijn ingezet, en in ieder geval niet op een termijn dat we dit al in de ziekenhuisinstroom te zien zou moeten zijn, stel dat je aanneemt dat dagelijkse besmettingen een vaste correlatie zou moeten volgen met de ziekenhuisinstroom.quote:Op dinsdag 7 december 2021 14:06 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ik wil niet lullig doen maar de stijging is er toch wel degelijk uit bij de besmettingscijfers.
Wat nu opvalt is dat de correlatie van het aantal besmettingen naar het aantal ziekenhuisopnames verlaagt.Makkelijk eerste![]()
Er wordt veel minder getest, laatste percentage positief was, 26,5 meen ik volgens Marino (misschien kan Olivier dat bevestigen).quote:Op dinsdag 7 december 2021 14:06 schreef Scrummie het volgende:
Ik wil niet lullig doen maar de stijging is er toch wel degelijk uit bij de besmettingscijfers.
Bij pakweg 120.000 tests zoals eerder zit je dan op 33.000 oid.![]()
Graag geen gifjes, dat mag in slowchat. @miss_slyquote:Op dinsdag 7 december 2021 14:10 schreef dick_laurent het volgende:
De posts zijn hier wel weer van een hoog:
[ afbeelding ] niveau.
Erg mooi.![]()
Minder testen komt door het veranderde beleid, waardoor veel mensen het af doen met een zelftest en veel minder snel geneigd zijn naar de GGD te gaan.quote:Op dinsdag 7 december 2021 14:10 schreef Za het volgende:
[..]
Er wordt veel minder getest, laatste percentage positief was, 26,5 meen ik volgens Marino (misschien kan Olivier dat bevestigen).
Bij pakweg 120.000 tests zoals eerder zit je dan op 33.000 oid.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
huisdieren, dus ook honden kunnen ook covid-19 krijgenquote:Op dinsdag 7 december 2021 13:57 schreef Za het volgende:
[..]
Misschien kan de SC een sticky topic worden ipv die sticky domme hondenthread die hier niets te zoeken heeft.![]()
Dit is wat ik in elk geval heb gevonden over een booster halen in Frankrijk:quote:Op dinsdag 7 december 2021 14:09 schreef Noek het volgende:
[..]
Ik ga eens een grootschalig google onderzoek starten hoe ik haar zsm kan laten injecteren.
https://threadreaderapp.com/thread/1462787270415691800.html
https://www.nederlanders.(...)r-halen-in-frankrijk
https://twitter.com/MarliesKdG/status/1467428642728906752![]()
van een stijging wordt niemand blij, toch?quote:Op dinsdag 7 december 2021 13:58 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Ik trap hier niet in.
Goed. Terug naar covid.
Erg mooie cijfers vandaag.![]()
Zonder stijging geen dalingquote:Op dinsdag 7 december 2021 14:15 schreef THEFXR het volgende:
[..]
van een stijging wordt niemand blij, toch?![]()
In je gat gebeten zeggen ze in België.quote:Op dinsdag 7 december 2021 13:58 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Misschien zou het vooral helpen als je geen toon aanslaat alsof je de hele tijd op je pik getrapt bent.![]()
Je kunt ook te ver gaanquote:Op dinsdag 7 december 2021 13:57 schreef Za het volgende:
[..]
Misschien kan de SC een sticky topic worden ipv die sticky domme hondenthread die hier niets te zoeken heeft.![]()
![]()
Ik lees daar dat het dus wel een geneuzel is met de coronacheck-app en dat de GGD er ook niet zoveel mee kan.quote:Op dinsdag 7 december 2021 14:15 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dit is wat ik in elk geval heb gevonden over een booster halen in Frankrijk:
https://threadreaderapp.com/thread/1462787270415691800.html
https://www.nederlanders.(...)r-halen-in-frankrijk
https://twitter.com/MarliesKdG/status/1467428642728906752Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
AD.nlquote:Het eerder laten ingaan van de kerstvakantie is voor het onderwijs 'de minst slecht oplossing' om het aantal coronabesmettingen het hoofd te bieden, zegt de Algemene Onderwijsbond. Bestuurder Thijs Roovers pleit ervoor het OMT-advies te volgen en noemt de bezwaren van het kabinet bij de aanbeveling 'niet overtuigend'.
Pak de lunchtrommels maar vast in kinders
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
En dat is tevens de reden van het hoge percentage. Is de thuistest positief dan gan je alsnog naar de GGD.quote:Op dinsdag 7 december 2021 14:11 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Minder testen komt door het veranderde beleid, waardoor veel mensen het af doen met een zelftest en veel minder snel geneigd zijn naar de GGD te gaan.![]()
Ja, maar blijkbaar is het wel vrij eenvoudig om als Nederlander de Franse app te gebruiken. Die produceert ook valide QR-codes voor de hele EU.quote:Op dinsdag 7 december 2021 14:25 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik lees daar dat het dus wel een geneuzel is met de coronacheck-app en dat de GGD er ook niet zoveel mee kan.![]()
Of je dat wilt is een tweede.quote:Op dinsdag 7 december 2021 14:26 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, maar blijkbaar is het wel vrij eenvoudig om als Nederlander de Franse app te gebruiken. Die produceert ook valide QR-codes voor de hele EU.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
https://www.flaironline.nl/nieuws/dood-wouter-betjes-hockeyclub/
Gevaccineerd of niet? Dat zeggen ze niet maar er vallen wel verdacht veel jonge sporters dood neer nietwaar?![]()
Had dit dan gewoon 2 weken geleden al besloten.quote:Op dinsdag 7 december 2021 14:25 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
AD.nl
Pak de lunchtrommels maar vast in kinders![]()
Klopt. Heb mijn Janssen vaccin al in mijn tousanticovid app staan. Zaterdag de booster (2e vaccinatie) halen in frankrijk en die voeg ik dan toe.quote:Op dinsdag 7 december 2021 14:26 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, maar blijkbaar is het wel vrij eenvoudig om als Nederlander de Franse app te gebruiken. Die produceert ook valide QR-codes voor de hele EU.![]()
Ik hoop voor je dat ze tegen die tijd uit de lockdown zijn. Nog steeds een lockdown in Oostenrijk toch?quote:Op dinsdag 7 december 2021 13:55 schreef nattermann het volgende:
[..]
Twee keer gePfizerd en tegen die tijd nog niet langer geleden dan 270 dagen. Moet geen probleem zijn.![]()
Hoeveel is volgens jou verdacht veel?quote:Op dinsdag 7 december 2021 14:27 schreef quirina het volgende:
Gevaccineerd of niet? Dat zeggen ze niet maar er vallen wel verdacht veel jonge sporters dood neer nietwaar?![]()
Zeker, dat is iets dat je moet afwegen als je deze route wil bewandelen.quote:Op dinsdag 7 december 2021 14:27 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Of je dat wilt is een tweede.
Het is geloof ik wel mogelijk om buitenlandse vaccinaties bij het RIVM door te geven, al weet ik niet precies hoe dat werkt. Ik zou denken: mocht het ooit een probleem worden, dan kun je later altijd alsnog een extra booster in Nederland halen![]()
![]()
And so it begins. Morgen nog de FMS?quote:Op dinsdag 7 december 2021 14:25 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
AD.nl
Pak de lunchtrommels maar vast in kinderszie email 27 oktober![]()
Je kunt daarvoor normaliter naar de GGD in Utrecht of Groningen. Maar of dat in dit specifieke geval ook werkt weet ik niet. Hoewel het me niet logisch lijkt dat ze wel een vaccinatie uit Mongolië zouden kunnen omzetten, maar niet vanuit Frankrijk.quote:Op dinsdag 7 december 2021 14:28 schreef Tijn het volgende:
Het is geloof ik wel mogelijk om buitenlandse vaccinaties bij het RIVM door te geven, al weet ik niet precies hoe dat werkt. Ik zou denken: mocht het ooit een probleem worden, dan kun je later altijd alsnog een extra booster in Nederland halenCum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Zal me nog steeds oprecht verbazen als ze de scholen gaan sluiten; al is het maar voor een weekje.quote:Op dinsdag 7 december 2021 14:25 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
AD.nl
Pak de lunchtrommels maar vast in kinders![]()
Er overlijdt iedere dag een tiener. En soms is dat opeens op het sportveld..quote:Op dinsdag 7 december 2021 14:27 schreef quirina het volgende:
Gevaccineerd of niet? Dat zeggen ze niet maar er vallen wel verdacht veel jonge sporters dood neer nietwaar?
https://www.ad.nl/buitenl(...)coren-goal~ac23c7c8/Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Ja, dat denk ik dus ook. Maar in de praktijk kun je voorlopig wel vooruit met de Franse app, dus er is op zich geen haast bij. Ik neem aan dat er naar verloop van tijd sowieso wel een procedure voor komt, want er gaan inmiddels aardig wat Nederlanders naar het buitenland voor een booster nu de campagne zo traag op gang komt.quote:Op dinsdag 7 december 2021 14:30 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Je kunt daarvoor normaliter naar de GGD in Utrecht of Groningen. Maar of dat in dit specifieke geval ook werkt weet ik niet. Hoewel het me niet logisch lijkt dat ze wel een vaccinatie uit Mongolië zouden kunnen omzetten, maar niet vanuit Frankrijk.![]()
Als ze de tijd en de ruimte hebben om een heel artikel te wijden aan een individueel geval, dan valt het met 'veel' wel mee denk ik.quote:Op dinsdag 7 december 2021 14:27 schreef quirina het volgende:
Gevaccineerd of niet? Dat zeggen ze niet maar er vallen wel verdacht veel jonge sporters dood neer nietwaar?Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Echt he, wat een armoede als het zo zou zijn, zo last minute.quote:Op dinsdag 7 december 2021 14:27 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Had dit dan gewoon 2 weken geleden al besloten.
Maar de gedachte dat het plan er is over de corona aanpak vanaf januari maakt een hoop goed. Het aantal besmettingen op scholen verminderen door middel van deze verlengde vakantie sluit daar naadloos op aan.![]()
Zo sta ik er ook in. Eerst op wintersport en dan zien we wel weer.quote:Op dinsdag 7 december 2021 14:28 schreef Tijn het volgende:
[..]
Zeker, dat is iets dat je moet afwegen als je deze route wil bewandelen.
Het is geloof ik wel mogelijk om buitenlandse vaccinaties bij het RIVM door te geven, al weet ik niet precies hoe dat werkt. Ik zou denken: mocht het ooit een probleem worden, dan kun je later altijd alsnog een extra booster in Nederland halen
Voordat jullie denken "wat een egoist!".
Dat klopt!
Nee annuleren is niet mogelijk, dus of ik mag niet skieen, of ik ga niet en krijg geen geld terug, of ik haal een booster in frankrijk en mag wel skieen.
Wel grappig trouwens, bijna alle skigebieden zeggen dat 1 Janssen wel geldig is. Maar de franse overheid zegt van niet. Zou het belangenverstrengeling zijn?
![]()
Nog gefeliciteerd allemaal met ons prinsesje
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
Aan de andere kant, het past goed in de ad hoc aanpak van de crisis.quote:Op dinsdag 7 december 2021 14:31 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Zal me nog steeds oprecht verbazen als ze de scholen gaan sluiten; al is het maar voor een weekje.![]()
No worries bro. I'm not here to judgequote:Op dinsdag 7 december 2021 14:33 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Zo sta ik er ook in. Eerst op wintersport en dan zien we wel weer.
Dat klopt!![]()
![]()
Mammietje?quote:Op dinsdag 7 december 2021 14:33 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
Nog gefeliciteerd allemaal met ons prinsesje“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Ik vind het sowieso niet egoïstisch om gebruik te maken van de mogelijkheden die er zijn. Elke vaccinatie is er een toch? Wat maakt het uit of-ie uit Nederland of Frankrijk komt?quote:Op dinsdag 7 december 2021 14:33 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Dat klopt!
Nee annuleren is niet mogelijk, dus of ik mag niet skieen, of ik ga niet en krijg geen geld terug, of ik haal een booster in frankrijk en mag wel skieen.
Wel grappig trouwens, bijna alle skigebieden zeggen dat 1 Janssen wel geldig is. Maar de franse overheid zegt van niet. Zou het belangenverstrengeling zijn?
![]()
Hoezo een egoïst?quote:Op dinsdag 7 december 2021 14:33 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Dat klopt!
Omdat je plezier wil hebben?
Wij gaan in januari skieen. Val Thorens, lekker man.Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Oslo Christmas party 120 Omicron uitbraak update:
Doctor Tine Ravlo said that none of them are "severely ill".
He said: "They have symptoms like fever, cough, headache, muscle pain, fatigue, but for now, none of them has become severely ill, and none of them have been treated in hospital.![]()
Je toekomstige staatshoofd.quote:´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
Moet nog maar blijken dat er zoveel minder ziekenhuisopnames uit deze variant komt.quote:Op dinsdag 7 december 2021 14:36 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Laat maar komen, deze redding uit Afrika.![]()
Situatie vorige week dinsdag 30-11quote:- 22.154 nieuw gemelde positieve testen
- 339 nieuwe ziekenhuisopnames
- 47 nieuwe IC-opnames
- 65 nieuwe overlijdens“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
De voortekenen zijn uitstekend.quote:Op dinsdag 7 december 2021 14:36 schreef Momo het volgende:
[..]
Moet nog maar blijken dat er zoveel minder ziekenhuisopnames uit deze variant komt.![]()
Wie?quote:Op dinsdag 7 december 2021 14:33 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
Nog gefeliciteerd allemaal met ons prinsesje![]()
Mensen gaan dood, ook op jonge leeftijd, hoe erg dat uiteraard ook is. Ook als ze nog zo gezond leven en lekker fanatiek sporten. Topsporters worden nog regelmatig gescreend en zelfs dan pik je niet altijd alle issues op maar amateursporters hebben die screening helemaal niet.
Er zijn echt legio redenen waarom iemand die jong is ineens dood neer kan vallen tijdens het sporten. Statistisch gezien ben je als jonger persoon een stuk beter beschermd tegen bepaalde aandoeningen maar het valt niet uit te sluiten.
W.m.b. is het wijzen naar vaccinaties wanneer iemand die jong is dood neervalt vrij ongegrond.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: