abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_202497050
En weer door…
pi_202497068
Dan heb ik de booster volgorde gemist Elleska. Het zou mooi zijn als het is zoals je schrijft. De mijne is 30 december 6 maanden geleden.
  maandag 6 december 2021 @ 14:05:24 #3
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_202497072
Nou ja ik neem gewoon vanzelf al geen enkel risico, en ik val niet in een risicogroep, ik heb nog geen 1 x klachten gehad, ik blijf niet bezig.
Mijn honden laat ik ook niet elk jaar vaccineren :')
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_202497076
quote:
0s.gif Op maandag 6 december 2021 13:57 schreef Elleska het volgende: [..]
Ik denk dat je het ergens verkeerd begrijpt want het gaat niet op leeftijd, de communicatie vanuit de overheid is daarover ook beroerd en de uitnodigingen worden wel op leeftijd verstuurd dus ik snap de verwarring.
ALLE 60+ers mogen nu een prik krijgen en zoals het nu lijkt mag daarna de rest. Met de rest bedoel ik ook daadwerkelijk de rest en niet op leeftijd. Daarbij zal het afhangen van hoe lang geleden de laatste prik is geweest, ik mag in januari en februari bijvoorbeeld nog niet terwijl een leeftijdsgenoot die eerder een prik heeft gehad ivm risicogroep dan waarschijnlijk al wel mag.
Op rijksoverheid.nl staat bij booster vaccinatie: "Vanaf januari 2022 kunnen mensen die jonger zijn dan 60 jaar een boostervaccinatie halen in de 7e maand na de laatste vaccinatie of recente coronabesmetting. Dit gaat van oud naar jong (tot 18 jaar)."

Ik heb mijn vaccinatie 22 juni gehad, dus in de 7e maand betekent tussen 22 december en 22 januari. Maar als het van oud naar jong gaat, ben ik met mijn 32 jaar echt niet in die tijd al aan de beurt als vanaf januari pas onder 60 gaat starten. Dus op z'n minst is de communicatie zeer onduidelijk.
pi_202497189
Dat is dus precies wat ik bedoel met beroerde communicatie want voor 60+ zeggen ze ook dat het op leeftijd gaat zo zijn nu de uitnodigingen voor mensen geboren in 1943 verstuurd maar toch mogen alle 60+ers een booster krijgen. Echt overheid logica weer.

quote:
0s.gif Op maandag 6 december 2021 14:05 schreef exode het volgende:
Dan heb ik de booster volgorde gemist Elleska. Het zou mooi zijn als het is zoals je schrijft. De mijne is 30 december 6 maanden geleden.
Het kan met de overheid allemaal nog 100x veranderen dus ik hoop ook dat ze zich nu eindelijk eens aan het plan houden.

Mijn vader krijgt deze week zijn vaccin want hij gaat als begeleider mee met oma. Eerst zou mijn moeder meegaan maar die krijgt haar booster via haar werk dus mijn vader mee laten gaan is slimmer.

Tussen de 60+ers zit ook veel verschil trouwens. Bij mijn vader zit er al 8 maanden tussen omdat hij corona heeft gehad en met 1 prik klaar was. Bij schoonvader zit er maar 6 maand tussen doordat hij twee prikken Astrazeneca heeft gehad waarbij toen nog een lange wachttijd zat tussen prik 1 en 2.
pi_202497203
Ik ben een beetje booster-huiverig na alle verhalen over menstruaties die van slag zijn van de vaccinatie. Mijne lijkt net weer back to normal na de miskraam en ik zit er eigenlijk niet op te wachten dat weer overhoop te gooien.
En ook al weet ik dat het ongerelateerd is, de miskraam anderhalve week na mijn eerste prik maakt me ook wat voorzichtig to.v. een prik in het eerste trimester (als ik al zwanger zou zijn wanneer ik aan de beurt ben).

Ik vind het maar ingewikkeld, dus ik hoop gewoon heel erg dat ik nu snel zwanger ben en daardoor al voorbij het eerste trimester ben wanneer ik aan de beurt ben. Dan haal ik hem sowieso, want juist zwanger ben je een risicogroep.
pi_202497384
quote:
0s.gif Op maandag 6 december 2021 14:15 schreef Vaiana het volgende:
Ik ben een beetje booster-huiverig na alle verhalen over menstruaties die van slag zijn. Mijne lijkt net weer back to normal na de miskraam en ik zit er eigenlijk niet o pte wachten dat weer overhoop te gooien.
En ook al weet ik dat het ongerelateerd is, de miskraam anderhalve week na mijn eerste prik maakt me ook wat voorzichtig to.v. een prik in het eerste trimester als ik al zwanger zou zijn wanneer ik aan de beurt ben.

Ik vind het maar ingewikkeld, dus ik hoop gewoon heel erg dat ik nu snel zwanger ben en daardoor al voorbij het eerste trimester ben wanneer ik aan de beurt ben. Dan haal ik hem sowieso, want juist zwanger ben je een risicogroep.
Mijn menstruatie was 1 cyclus van slag maar wie weet heeft dat juist een positief effect gehd, wie zal het zeggen. Onvruchtbaar ben ik er iig niet van geworden.

Kan me helemaal na een miskraam goed voorstellen dat je in de eerste trimester niet moet denken aan de booster. Je hoeft de booster niet direct in te plannen als je aan de beurt ben. Een paar weken later zou ook geen probleem moeten zijn.
pi_202497424
quote:
0s.gif Op maandag 6 december 2021 14:27 schreef Elleska het volgende:

[..]
Mijn menstruatie was 1 cyclus van slag maar wie weet heeft dat juist een positief effect gehd, wie zal het zeggen. Onvruchtbaar ben ik er iig niet van geworden.

Kan me helemaal na een miskraam goed voorstellen dat je in de eerste trimester niet moet denken aan de booster. Je hoeft de booster niet direct in te plannen als je aan de beurt ben. Een paar weken later zou ook geen probleem moeten zijn.
Vriendin van mij is vandaag voor het eerst ongesteld geworden na de tweede prik. Dat was een cyclus van 124 dagen. :'(
  maandag 6 december 2021 @ 14:34:49 #9
176471 oh-oh
pi_202497505
Zit er een max tijd tussen? Moet je na zoveel tijd weer 2 prikken ipv een booster?
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_202497521
In hoeverre is zo'n lange cyclus dan te herleiden naar de vaccinatie? Ik heb dat in het verleden ook wel eens gehad om onverklaarbare redenen (net toen ik zwanger wilde worden, super handig :X )
pi_202497608
Ik haal hem wel gewoon, als ik eens aan de beurt ben. Maar dat is niet voor eind januari als ik die 7 maanden aanneem..

Lastig die cyclus. Ik snap de schrik wel, zeker als je nog zwanger wil worden. Nu slik ik de pil, daar niks aan gemerkt. Maar zonder prik ook al eens "een eitje overgeslagen" zoals mijn huisarts het noemde. Was ik bijna 80 dagen verder. Puur natuur, het is een lijf, geen robot ;) Zeker als je lijf druk is met iets anders is wil die cyclus nogal eens opschuiven.
pi_202497611
Het is officieel, we geven teveel geld uit, de bank heeft onze rekening geblokkeerd _O- Ik werd doorverbonden naar het fraude team. De vele hoge betalingen vielen in het oog.
pi_202497623
Dan ga ik mijn moeder even inlichten dat ze een afspraak kan maken, die zit netjes op de uitnodiging te wachten.

Echt die communicatie....
pi_202497755
quote:
7s.gif Op maandag 6 december 2021 14:36 schreef Fazz het volgende:
In hoeverre is zo'n lange cyclus dan te herleiden naar de vaccinatie? Ik heb dat in het verleden ook wel eens gehad om onverklaarbare redenen (net toen ik zwanger wilde worden, super handig :X )
Ja vriendin wilde dus ook net voor een tweede gaan proberen. ;(

Er zijn wel ècht veel meldingen van cyclussen die afwijken na vaccinatie. Meestal maar een paar dagen tot max 1 cyclus overslaan, zo lang als mijn vriendin is heel erg uitzonderlijk gelukkig. Je kan het inderdaad niet bewijzen, maar medici geven wel aan dat het niet onlogisch is dat dit impact heeft. Alleen verwachten ze die impact wel maximaal 1 cyclus ongeveer.
Acupunctuur-dame van mijn zus geeft aan dat het een half jaar kan duren voordat de vaccinatie invloed op je cyclus voorbij is, maar ik weet niet hoe wetenschappelijk onderbouwd dat is. :P
pi_202497764
quote:
0s.gif Op maandag 6 december 2021 14:41 schreef exode het volgende:
Het is officieel, we geven teveel geld uit, de bank heeft onze rekening geblokkeerd _O- Ik werd doorverbonden naar het fraude team. De vele hoge betalingen vielen in het oog.
_O- Oeps.
pi_202497808
quote:
0s.gif Op maandag 6 december 2021 14:50 schreef Vaiana het volgende:

[..]
_O- Oeps.
Wel blij dat ze het controleren overigens. Ik vroeg wel even wat er gebeurt als ik de gehele verhoogde hypotheek ineens op de spaarrekening bij de concurrent overboek. Alle verbouwingen worden pas in 2022 gedaan dus we zetten het geld voorlopig opzij. Dan werden we wel even gebeld, gaf ze aan, of het wel klopt.
pi_202497900
Menstruatie kan ook wijzigen door ander medicijngebruik, griep, stress of wat dan ook.
  maandag 6 december 2021 @ 15:02:52 #18
176471 oh-oh
pi_202497960
Ik ben ook 3 maanden niet ongesteld geweest ergens na die prikken, mooi meegenomen, ik hoopte dat het de overgang was maar helaas :D
( Groucho Marx )
pi_202498015
Ik hoor veel cyclus issues na de prikken, ik heb er zelf niets van gemerkt, verloofde ook niet.
  maandag 6 december 2021 @ 15:30:52 #20
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_202498370
Verstoorde cyclus na vaccinatie, present :W

Soms tot wel 3 weken later dan gebruikelijk. En dag 1 een stuk heftiger dan gebruikelijk :{
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_202498387
Ik ben nog altijd niet ongesteld geworden maar dat was dan ook de bedoeling, mijn eerste prik was 3 dagen na een terugplaatsing :P
2 dagen erna testte ik positief.
Ik vond het ook wel spannend, de 2 prikken in het eerste trimester. Maar eindelijk vond ik corona krijgen een groter risico. Ik heb na elke prik en dagje preventief paracetamol genomen tegen eventuele koorts.
Mijn ouders hadden na de booster iets meer bijwerkingen, maar gelukkig niets ernstigs. Vooral voor mijn moeder ben ik blij dat hij erin zit, zij heeft de eerste ronde AZ gehad.
  maandag 6 december 2021 @ 15:33:43 #22
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_202498398
quote:
0s.gif Op maandag 6 december 2021 14:42 schreef exode het volgende:
Dan ga ik mijn moeder even inlichten dat ze een afspraak kan maken, die zit netjes op de uitnodiging te wachten.

Echt die communicatie....
Die uitnodigingen gaan wel snel: mijn vader (1941) ontving hem zaterdag per post, heeft gisteren online een afspraak gemaakt voor vanmorgen 08.15 uur.
Dus dat viel alles mee.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_202498450
quote:
0s.gif Op maandag 6 december 2021 15:30 schreef Rijstebuiltje het volgende:
Verstoorde cyclus na vaccinatie, present :W

Soms tot wel 3 weken later dan gebruikelijk. En dag 1 een stuk heftiger dan gebruikelijk :{
Ja daar zit ik dus echt niet op te wachten. Ben nu al meer dan een jaar zoet met proberen zwanger te worden, en had sinds de miskraam (juli) pas de afgelopen menstruatie voor het eerst het gevoel dat het weer een beetje 'als vanouds was'. Als het even kan wil ik dat de komende tijd zo houden. :D

Maargoed, ik doe mijn best om me niet al te veel zorgen te maken over dingen die de komende maanden nog niet spelen. Dus ik kijk wel opnieuw wat de situatie is wanneer ik de oproep voor de booster binnen krijg.
pi_202498466
Mijn laatste ongesteldheid was denk ik februari 2020, daarna werd ik zwanger en is hij niet teruggekomen. Het zal er wel weer van komen binnenkort op onhandig moment. Raad eens wie er geen maandverband in de tas heeft. Hopelijk duurt deze opsom nog even zodat ik er morgen aan denk wat in mijn tas te doen. :s)
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_202498489
Mijn peuter zat net een aangekleed aapje te kijken die een gestresste kaketoe zat te vlooien. o|O

Ik moet echt eens een filter op Youtube zetten.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')